We willen Max gewoon in een betere auto zienquote:Op dinsdag 19 april 2016 11:16 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat is mijn gevoel dus ook, zeker vanwege de regelwijzigingen. Alleen weet ik niet wat er op motorvlak zal gebeuren. Maar als ik Max en Ricciardo zou mijn eerste optie volgend jaar Red Bull zijn. Denk ik.
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
We willen Max gewoon in een betere auto zien
Volgend jaar bedoel ik ;Dquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnenquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Als je WK wil worden zal je een top-3 auto nodig hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Opvallend ook het aantal softs van Ferrariquote:Op dinsdag 19 april 2016 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
De bandenkeuze voor Rusland. Veel Super Soft, vooral bij Red Bull en Haas.
[ afbeelding ]
Denk niet dat Haryanto dat kan eigenlijk. Sowieso zal hij altijd trager zijn dan zijn teamgenoot.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen
Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Welk jaar zit jij nu in?quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen
Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Misschien een stopje minder? Zou het wel tof vinden om ze weer strategisch wat te zien proberen tov Mercedes.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Opvallend ook het aantal softs van Ferrari
quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:05 schreef Geralt het volgende:
Ik vond met bijtanken ook leuker om te kijken, maar dan voornamelijk omdat daar nogal eens iets mee mis ging.
Voor meer inhaalacties op de baan zorgt het in elk geval niet zo wijzen de statistieken uit.
twitter:F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
Wehehe, precies mijn reactie op iemand die de race niet kon volgenquote:Op dinsdag 19 april 2016 21:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
twitter:F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
Had die discussie ook al met mijn vader jaquote:Op dinsdag 19 april 2016 20:33 schreef SnowOokami het volgende:
Gewoon bijtanken weer toestaan
Keek net naar GP Austria 2001 en daar deed de top 10 (op Verstappen na) een 1 stop race... wist niet eens meer dat ze dat konden toen.
Christian Albers met z'n hoofd in het grindquote:Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
Het is een ander type spanning, afgelopen GP was helemaal niet spannend wat Nattekat zegt, maar was wel enigszins tof met al die inhaal acties.
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!"
Welke dag is het bij jou? ;-)quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden langquote:Op dinsdag 19 april 2016 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Christian Albers met z'n hoofd in het grind
er gaat wel vaker wat mis. Zo nam Albers de tankinstallatie al eens mee. En de ons wel bekende Johnny Herbert had plotseling wat extra wielen aan zijn bolidequote:Op dinsdag 19 april 2016 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Christian Albers met z'n hoofd in het grind
Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!"
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd?quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
Ik denk om de woordkeuze, van de Engelse commentatoren was hij de enige met zulke opbouwtjes. Korte zinmen die elkaar steeds aanvullen en opvolgen. Ben allen bang dat 2016 een rampzalig jaar voor levende legenden is(Bowie en die 5th Beatle man ofzo) en dat we hem nog dit jaar zullen gaan missen.quote:Op woensdag 20 april 2016 02:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker.
Omdat het al 10 jaar geleden is ;-)quote:Op woensdag 20 april 2016 05:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd?
We zitten alweer in 2016 hequote:Op woensdag 20 april 2016 05:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd?
Nu wel dan?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij.
Als de Ferrari's elkaar niet raakten bij de start en Ricciardo geen klapband kreeg hadden we een leuke race vooraan kunnen zien. Helaas mocht het weer niet zo zijn, maar Mercedes heeft echt niet zo'n voorsprong meer als de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 20 april 2016 08:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd
Wat Sasquatsch zegt.quote:Op woensdag 20 april 2016 08:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd
Ik eigenlijk welquote:Op woensdag 20 april 2016 11:58 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat Sasquatsch zegt.
Daarbij zeg ik niet dat alles nu geweldig is, maar ik ben wel van mening dat het veel gehanteerde 'vroeger was F1 veel spectaculairder' argument een zeepbel is. Vroeger waren er doorgaans evenveel goede en saaie races als nu. Bijtanken is ook zo'n ding: je verhoogt de tactiek, maar daar zit ik als kijker niet echt op te wachten.
Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden lang
ja, was dezelfde racequote:Op woensdag 20 april 2016 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had?
Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:07 schreef Rossdale het volgende:
Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer,
Daar heb je wel gelijk in, en een minimum brandstoftoevoer rijmt niet echt met de richting die de F1 op gaat met al die groene technologien natuurlijkquote:Op woensdag 20 april 2016 12:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan.
Is dat zo? Ik kan me vorig jaar zat acties voor me halen die er gewoon toe deden. Het duel tussen de Mercedessen in Maleisië (dacht ik) of Max op Spa. Niks mis mee.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:41 schreef Fer het volgende:
Klopt vroeger was meestal Schumacher die na de laatste pitstop wegreed, terwijl de ander pas net rechte stuk op kwam.
Maar ALS er een keer geraced werd, had het wel veel meer waarde als een inhaalactie nu.
Zonder de limiet op brandstof toevoer was een technologie zoals HCCI ook niet door ontwikkeld.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik eigenlijk welF1 blijft een mengsel van racerij en taktieken.
Je zou in ieder geval door een variatie in kg's brandstof meer verschillende taktieken krijgen omdat zachte bandjes minder lang zullen meegaan bij een volgetankte auto bijvoorbeeld.
Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer, minder complexe aerodynamica waardoor er minder last is van vuile lucht en geen DRS meer zodat er ingehaald moet worden op bochtige stukken ipv erlangs sjeezen op het rechte stuk.
Dat gebeurde in werkelijkheid minder dan je denkt maar men gokte er wel op -> minder actiequote:Op dinsdag 19 april 2016 21:50 schreef JimmyManna het volgende:
Eens. Bijtanken voegt bar weinig toe aan de actie op de baan. Ik krijg nog stuiptrekkingen als ik denk aan heel veel zeges van Schumacher die je zo kon uittekenen: Raceleider Hakkinen/Montoya/Raikkonen moest naar binnen om te tanken, Schumacher reed met een lichte wagen vier, vijf razendsnelle rondjes en kwam voor Hakkinen/Montoya/Raikkonen weer terug op de baan. Klus geklaard. Geen actie gezien. Het is maar een voorbeeld.
Ik neem aan dat je die verregende race van 2011 bedoeld?quote:Op woensdag 20 april 2016 05:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze die Canadese GP niet hebben besproken, 2012 uit mn hoofd (ik word oud, ik vergeet het steeds).
Indd, door geluk en blijven geloven in een goede klassering van een ronde achterstand een gp winnen. Erg verrassende gp was dat, ik was dan echt benieuwd naar hoe hij die race zichzelf nog herinnerd.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je die verregende race van 2011 bedoeld?
Ja, Mikaela Ahlin-Kottulinsky. Rijdt nu in de ADAC GT Masters.quote:Op woensdag 20 april 2016 18:39 schreef JimmyManna het volgende:
Niet gezien. Hij doet het toch met een Zweedse coureur?
Wel zonde inderdaad dat er niet naar die race werd gevraagd. Lijkt mij in ieder geval een overwinning die hij niet snel zal vergeten.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd, door geluk en blijven geloven in een goede klassering van een ronde achterstand een gp winnen. Erg verrassende gp was dat, ik was dan echt benieuwd naar hoe hij die race zichzelf nog herinnerd.
Kuttelinsky. Allin.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, Mikaela Ahlin-Kottulinsky. Rijdt nu in de ADAC GT Masters.
Nou dat gebeurde best vaak, Brawn en Schumacher waren daar een groot fan van en dat lukt vaak goed. Ook doordat de Ferrari vaak langer door kon dan de McLaren.quote:Op woensdag 20 april 2016 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gebeurde in werkelijkheid minder dan je denkt maar men gokte er wel op -> minder actie
ben benieuwd, Alonso heeft aangegeven de Triple Crown te willen hebben. Dan moet ie Indy 500 en Le Mans dus nog winnen. Het lijkt erop dat zijn focus ergens anders begint te liggen dan winnen met McLaren.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:22 schreef Rossdale het volgende:
Mclaren heeft Vandoorne als supertalent, die hebben Max totaal niet nodig. Vandoorne rijdt volgend jaar naast Alonso en wellicht dat in 2018 dan nog een plekje vrij komt
Hoezo? Iets zeggen in een vraaggesprek of je focus daar meteen opleggen zijn toch twee verschillende dingen.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ben benieuwd, Alonso heeft aangegeven de Triple Crown te willen hebben. Dan moet ie Indy 500 en Le Mans dus nog winnen. Het lijkt erop dat zijn focus ergens anders begint te liggen dan winnen met McLaren.
Ik schat in dat McLaren nog een jaar doorgaat met de huidige coureurs en dat men voor Vandoorne een plekje zoekt bij een ander team om te rijpen, evt in combinatie met de Hondamotor.quote:Op donderdag 21 april 2016 21:22 schreef Rossdale het volgende:
Mclaren heeft Vandoorne als supertalent, die hebben Max totaal niet nodig. Vandoorne rijdt volgend jaar naast Alonso en wellicht dat in 2018 dan nog een plekje vrij komt
Dat betwijfel ik, Dennis wil niet dat Honda aan een ander team gaat leveren en Vandoorne heeft zichzelf in Bahrein wel bewezen lijkt mequote:Op vrijdag 22 april 2016 08:32 schreef aesop het volgende:
[..]
Ik schat in dat McLaren nog een jaar doorgaat met de huidige coureurs en dat men voor Vandoorne een plekje zoekt bij een ander team om te rijpen, evt in combinatie met de Hondamotor.
Dat vermoeden heb ik ook > Williams. Massa eruit en Stoffel erin. Ook Bottas zie ik eerlijk gezegd niet blijven, Force India of Sauber voor hem denk ik. 2e stoeltje bij Williams voor Ocon, die moet nu ook echt in de F1 komen !quote:Op vrijdag 22 april 2016 08:32 schreef aesop het volgende:
[..]
Ik schat in dat McLaren nog een jaar doorgaat met de huidige coureurs en dat men voor Vandoorne een plekje zoekt bij een ander team om te rijpen, evt in combinatie met de Hondamotor.
Uh nee de McLaren had vanaf 2001 een enorme tank. In 2002 een paar keer bij Williams en in 2003 en 2004 gebeurde het vaker door het format maar er zijn in de vijf kampioensjaren een voorbeeldje of 10-12 aan te halen denk ik, valt best mee.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:21 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou dat gebeurde best vaak, Brawn en Schumacher waren daar een groot fan van en dat lukt vaak goed. Ook doordat de Ferrari vaak langer door kon dan de McLaren.
Dat kan niet meer. Sowieso was het exclusiviteitscontract bij mijn weten twee jaar en vanaf volgend jaar moet er geleverd worden als de FIA dat vraagt (als de nieuwe regels doorgaan).quote:Op vrijdag 22 april 2016 09:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, Dennis wil niet dat Honda aan een ander team gaat leveren en Vandoorne heeft zichzelf in Bahrein wel bewezen lijkt me
Er is toch niet beslist dat elke leverancier minimaal x teams moet beleveren? Alleen dat de fabrikanten zelf maar uit moeten maken hoe ze het voor elkaar krijgen dat elk team een motor heeft.quote:Op vrijdag 22 april 2016 11:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat kan niet meer. Sowieso was het exclusiviteitscontract bij mijn weten twee jaar en vanaf volgend jaar moet er geleverd worden als de FIA dat vraagt (als de nieuwe regels doorgaan).
Veel vaker. Brawn en MS hadden er een handje van om tactisch te winnen, daar stonden ze zelfs mede om bekend.quote:Op vrijdag 22 april 2016 11:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uh nee de McLaren had vanaf 2001 een enorme tank. In 2002 een paar keer bij Williams en in 2003 en 2004 gebeurde het vaker door het format maar er zijn in de vijf kampioensjaren een voorbeeldje of 10-12 aan te halen denk ik, valt best mee.
Wilde m net posten.quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef franklop het volgende:
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts!
https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/
quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef franklop het volgende:
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts!
https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/
waarom zou Williams Stoffel nemen als ze zelf Alex Lynn hebben staan wachten? Ocon gaat ook niet gebeuren, tenzij Mercedes druk gaat zetten. Als Mercedes al iemand bij Williams stalt is het Wehrlein waarna Ocon naar Manor kan.quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat vermoeden heb ik ook > Williams. Massa eruit en Stoffel erin. Ook Bottas zie ik eerlijk gezegd niet blijven, Force India of Sauber voor hem denk ik. 2e stoeltje bij Williams voor Ocon, die moet nu ook echt in de F1 komen !
Leukquote:Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef franklop het volgende:
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts!
https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/
Neuh, die Ferrari reed gewoon rondjes om de rest van het veld heen op een bepaalde periode in 2000 en 2003 (en de hele snelle banen in 2001) na.quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Veel vaker. Brawn en MS hadden er een handje van om tactisch te winnen, daar stonden ze zelfs mede om bekend.
Dat was ook best een fraai spel om de seconden. Je keek soms op het puntje van je stoel naar de rondetijden, en naar elke bocht of die wel perfect genomen werd. Zoals ik aangaf hou ik van de strijd en daarmee van inhaalacties, maar dat was ook mooie spannende strijd. Spannender dan veel inhaalacties van afgelopen week.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh, die Ferrari reed gewoon rondjes om de rest van het veld heen op een bepaalde periode in 2000 en 2003 (en de hele snelle banen in 2001) na.
Als je m dan wat zwaarder tankte op de quali kreeg je dat effect automatisch in de race inderdaad. Het hielp ook mee dat Schumacher gewoon heel goed zich kon focussen op zo'n rondje.
Er zijn zeker voorbeelden, dat wel, maar het is niet alsof dit elke 2 races gebeurde. De kans was wel aanwezig als Schumacher geen pole had, maar vaak verneukte de concurrentie het dan zelf al eerder.
Als er toen close racing was was dat heel mooi maar dat gebeurde lang niet altijd. Maar close racing met mogelijkheden op inhalen vond ik mooier dan nu al die Drs shitquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was ook best een fraai spel om de seconden. Je keek soms op het puntje van je stoel naar de rondetijden, en naar elke bocht of die wel perfect genomen werd. Zoals ik aangaf hou ik van de strijd en daarmee van inhaalacties, maar dat was ook mooie spannende strijd. Spannender dan veel inhaalacties van afgelopen week.
Schumacher in Japan die 12 perfecte kwalificatierondjes of zo achter elkaar moest rijden om de tactiek te laten werken zodat hij vooraan uitkwam, dat waren mooie westrijden.
2e helft van 2002 en grote delen van 2004 waten drama, maar 2002 was op race-by-race basis niet eens minder boeiend dan een 1996 (wat wel een kutseizoen was)quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef JimmyManna het volgende:
Ieder zijn meug. Ik vond de Schunacherjaren niet bijster verheffend. Steriel, tactisch, voorspelbaar. Niet echt mijn ding. Al keek ik uiteraard trouw.
Ik vind eigenlijk alleen 2009 en 2011 mindere seizoenen, 2009 was vooral niet spannend qua races maar wel onvoorspelbaar uiteindelijk, 2011 was buiten een genotsrace in Montréal een saai seizoenquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Dan heb je nog 2006, 2007 en 2008. 3 geweldige jaren.
Daarna ging het hard downhill.
Absoluut. Helaas is vlak achter elkaar racen niet meer zo makkelijk vol te houden als toen door de snel slijtende banden en gevoelige aero. Vroeger konden ze ronde na ronde elkaar heel dicht volgen en zat je minutenlang op het puntje van je stoel. Soms kreeg je een mooi schouwspel met meerdere positiewisselingen. Nu haakt men al snel af of is er zo voorbij met DRS.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als er toen close racing was was dat heel mooi maar dat gebeurde lang niet altijd. Maar close racing met mogelijkheden op inhalen vond ik mooier dan nu al die Drs shit
Dus eigenlijk precies hetzelfde als nu, alleen ipv legere en vollere wagens heb je nu nieuwere en oudere banden.quote:Op vrijdag 22 april 2016 23:57 schreef zoem het volgende:
[..]
Absoluut. Helaas is vlak achter elkaar racen niet meer zo makkelijk vol te houden als toen door de snel slijtende banden en gevoelige aero. Vroeger konden ze ronde na ronde elkaar heel dicht volgen en zat je minutenlang op het puntje van je stoel. Soms kreeg je een mooi schouwspel met meerdere positiewisselingen. Nu haakt men al snel af of is er zo voorbij met DRS.
Om nog even in te haken op bijtanken: Het verschil in brandstof en dus gewicht/snelheid gaf dan soms een extra dimensie. De lichtere en dus snellere wagen moest dan door het veld zien te komen door de extra pitstops. Dat gaf ook flink wat inhaalacties of juist frustraties omdat coureurs vast kwamen te zitten achter iemand. Zonder tanken zie je weinig variatie in strategie en is het vaak treintje in de pits, treintje uit de pits.
quote:Op woensdag 20 april 2016 19:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd, door geluk en blijven geloven in een goede klassering van een ronde achterstand een gp winnen. Erg verrassende gp was dat, ik was dan echt benieuwd naar hoe hij die race zichzelf nog herinnerd.
Weet ik niet of dat ook zo is, over zijn eerste zege had hij het er ook over dat hij er zolang naar uit heeft gekeken en zo blij mee was, met de Canadeze GP had hij al wat GP's gewonnen en zal deze winst hem zeker bij blijven, maar zijn mooiste valt te betwijfelen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 08:56 schreef JimmyManna het volgende:
Dat zal hij zich herinneren als zijn mooiste zege, en dat was het ook. Natuurlijk werd hij geholpen door de SCs en zo, maar dan nog haalde hij onder lastige omstandigheden genoeg mensen in. Echt een klassieker die race, hij steeg boven zichzelf uit.
Woordgrapje?quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Dan heb je nog 2006, 2007 en 2008. 3 geweldige jaren.
Daarna ging het hard downhill.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |