abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161545961
160426_134184_header.jpg

Komend weekeinde wordt de grote prijs van Rusland verreden op het Sochi Autodrom. Officieel is het de vijfde keer dat er een Grand Prix in het onmetelijk grote land wordt gehouden, al zijn de eerste twee edities inmiddels meer dan een eeuw geleden. Illustere namen als Georgy Suvorin en Willy Scholl wonnen kort voor de eerste wereldoorlog in Sint Petersburg. Daarna verdween Rusland langdurig van de GP-kalender om er in 2014, precies 100 jaar na de zege van Scholl, weer op terug te keren. Het circuit in Sochi slingert zich tussen ijsbanen en stadions door die twee jaar geleden tijdens de Olympische Winterspelen werden gebruikt. De hoekige baan is zoals alle moderne circuits ontworpen door Hermann Tilke en is na Spa-Franchorchamps, Baku en Silverstone de langste baan op de kalender. De 5.848 kilometers zullen ieder 53 keer genomen moeten worden en men zal 61% van een ronde vol gas kunnen gaan.

Waar nog niet zo heel lang geleden Lewis Hamilton voor iedere race als de grote favoriet werd aangewezen, valt de keuze inmiddels steeds vaker op teamgenoot Nico Rosberg. De Duitse Mercedescoureur lijkt momenteel alles te winnen waarvoor hij zich in schrijft. Sinds de vorige race op Sochi, die gehouden werd in oktober, is er nog maar één race geweest die Rosberg niet wist te winnen. Om zijn Schumacheriaanse winning-streak vol te houden zal Rosberg Hamilton ook in Rusland moeten verslaan. De wereldkampioen werd op Russische bodem nog nooit verslagen, maar tobt dit seizoen met zijn vorm, met matige starts, met materiaalpech en met weinig overtuigende races. Om zijn 2016-campagne op gang te brengen zal de Brit zijn ongeslagen Russische staat van dienst in tact moeten houden.

Maar het is niet alleen Mercedes dat de klok slaat. Ondanks wat ongelukkige races roept men in Maranello steeds harder dat Ferrari de Duitsers op de hielen zit. In Rusland zullen ze dat nu eindelijk ook eens op de baan willen laten zien. Ook de mannen van Red Bull blijken dit jaar over een uitstekende wagen te beschikken. De Renaultmotor komt ondanks de progressie nog altijd wat te kort op Ferrari en Mercedes, maar de wagen zelf kan met de besten mee. In het overvolle middenveld zal onze landgenoot Max Verstappen proberen om zichzelf andermaal zoveel mogelijk te laten zien. Twee weken geleden in Bahrein maakte de jongeling met een prima race weer fraaie reclame voor zichzelf. Door uitspraken van Jos Verstappen en Helmut Marko lijkt het inmiddels zo goed als zeker dat Max volgend jaar de overstap naar Red Bull zal maken. Mocht er nog twijfel zijn kan die alleen worden weggenomen met nog meer prestaties. Te beginnen in Rusland.


160426_134184_kopje_circuit.gif

160427_134184_circuit.jpg



Grand Prix van Rusland FIA informatie


160426_134184_kopje_kalender.gif

160428_134184_kalenderforum.JPG


160426_134184_kopje_stand.gif


Coureurs:

160428_134184_standcoureurs.JPG


Constructeurs:


160427_134184_standteamsforum.jpg


160426_134184_kopje_tijdschema.gif

160427_134184_forumtijdschema.jpg


160426_134184_kopje_tvgids.gif


160427_134184_tvgidsforum.jpg


160426_134184_kopje_hetweer.gif


160427_134184_weer.jpg

Het Actuele Weer

[ Bericht 70% gewijzigd door WEST op 28-04-2016 11:56:44 ]
pi_161545966
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:16 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat is mijn gevoel dus ook, zeker vanwege de regelwijzigingen. Alleen weet ik niet wat er op motorvlak zal gebeuren. Maar als ik Max en Ricciardo zou mijn eerste optie volgend jaar Red Bull zijn. Denk ik.
We willen Max gewoon in een betere auto zien ;)
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:41:33 #3
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_161546958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:06 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

We willen Max gewoon in een betere auto zien ;)
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_161547444
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Volgend jaar bedoel ik ;D
Dit jaar TR erbij is goed voor hem, vooral die uitbranders van Franz Tost :+
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:17:26 #5
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161548149
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen :X

Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:19:18 #6
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161548209
Het verbaast me eigenlijk wel dat Ferrari niet nog dichter op Mercedes zit of dit jaar gewoonweg de betere is, zeker met al die ongelimiteerde windtunneldata van Haas die ze natuurlijk gewoon beschikbaar hebben.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161548388
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Als je WK wil worden zal je een top-3 auto nodig hebben.
pi_161548740
De bandenkeuze voor Rusland. Veel Super Soft, vooral bij Red Bull en Haas.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161548842
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
De bandenkeuze voor Rusland. Veel Super Soft, vooral bij Red Bull en Haas.

[ afbeelding ]
Opvallend ook het aantal softs van Ferrari
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_161553464
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen :X

Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Denk niet dat Haryanto dat kan eigenlijk. Sowieso zal hij altijd trager zijn dan zijn teamgenoot.
pi_161555121
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen :X

Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Welk jaar zit jij nu in?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 18:34:04 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161555153
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Welk jaar zit jij nu in?
Volgens mij heeft hij last van een verlate millenniumbug
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161555198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:42 schreef franklop het volgende:

[..]

Opvallend ook het aantal softs van Ferrari
Misschien een stopje minder? Zou het wel tof vinden om ze weer strategisch wat te zien proberen tov Mercedes. ^O^

Als ze de S nodig hebben omdat ze hoge slijtage verwachten wordt het een flopshow vrees ik... ;(
Jack does it in real time...
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:37:10 #14
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161555215
Haha, damn dat is inderdaad wel een hele slechte fout :D

2014/15 uiteraard
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161557310
Als ze in de vrije trainingen meer soft gebruiken dan Mercedes kan de strategie in de race nog steeds hetzelfde zijn. Oftewel het zegt helemaal niets.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161558535
Gewoon bijtanken weer toestaan ;)

Keek net naar GP Austria 2001 en daar deed de top 10 (op Verstappen na) een 1 stop race... wist niet eens meer dat ze dat konden toen.
pi_161559602
Ik vond met bijtanken ook leuker om te kijken, maar dan voornamelijk omdat daar nogal eens iets mee mis ging.

Voor meer inhaalacties op de baan zorgt het in elk geval niet zo wijzen de statistieken uit.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161560375
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:05 schreef Geralt het volgende:
Ik vond met bijtanken ook leuker om te kijken, maar dan voornamelijk omdat daar nogal eens iets mee mis ging.

Voor meer inhaalacties op de baan zorgt het in elk geval niet zo wijzen de statistieken uit.
:P

F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18 OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 21:29:10 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161560448
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:P

F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18 OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
Wehehe, precies mijn reactie op iemand die de race niet kon volgen _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161560513
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:33 schreef SnowOokami het volgende:
Gewoon bijtanken weer toestaan ;)

Keek net naar GP Austria 2001 en daar deed de top 10 (op Verstappen na) een 1 stop race... wist niet eens meer dat ze dat konden toen.
Had die discussie ook al met mijn vader ja :Y

Nu zijn de meeste pitstops gewoon een bepaalde tijd waar niet veel van af wordt geweken, tenzij er iets fout gaat. Met tanken komt er toch weer meer variatie.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 21:33:21 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161560595
Het is juist prima zo. Nu moeten de coureurs het op de baan laten zien en niet in de pits
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161561263
Eens. Bijtanken voegt bar weinig toe aan de actie op de baan. Ik krijg nog stuiptrekkingen als ik denk aan heel veel zeges van Schumacher die je zo kon uittekenen: Raceleider Hakkinen/Montoya/Raikkonen moest naar binnen om te tanken, Schumacher reed met een lichte wagen vier, vijf razendsnelle rondjes en kwam voor Hakkinen/Montoya/Raikkonen weer terug op de baan. Klus geklaard. Geen actie gezien. Het is maar een voorbeeld.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 21:53:30 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161561382
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.

Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161561730
Het is een ander type spanning, afgelopen GP was helemaal niet spannend wat Nattekat zegt, maar was wel enigszins tof met al die inhaal acties.
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!" :D
pi_161563324
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Christian Albers met z'n hoofd in het grind :P
pi_161563539
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
Het is een ander type spanning, afgelopen GP was helemaal niet spannend wat Nattekat zegt, maar was wel enigszins tof met al die inhaal acties.
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!" :D
Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij.
pi_161563575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.

Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
Welke dag is het bij jou? ;-)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 22:56:55 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161563701
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:53 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Welke dag is het bij jou? ;-)
Maandag :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 22:59:44 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161563806
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Christian Albers met z'n hoofd in het grind :P
Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden lang _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 23:02:52 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161563914
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Christian Albers met z'n hoofd in het grind :P
er gaat wel vaker wat mis. Zo nam Albers de tankinstallatie al eens mee. En de ons wel bekende Johnny Herbert had plotseling wat extra wielen aan zijn bolide
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 april 2016 @ 02:40:44 #31
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_161566674
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!" :D
Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_161566990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.

Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd? :{
pi_161566997
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 02:40 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker.
Ik denk om de woordkeuze, van de Engelse commentatoren was hij de enige met zulke opbouwtjes. Korte zinmen die elkaar steeds aanvullen en opvolgen. Ben allen bang dat 2016 een rampzalig jaar voor levende legenden is(Bowie en die 5th Beatle man ofzo) en dat we hem nog dit jaar zullen gaan missen.

Een mooi interview van hem met Button eerder deze maand.

Alleen jammer dat ze die Canadese GP niet hebben besproken, 2012 uit mn hoofd (ik word oud, ik vergeet het steeds -O- ).
pi_161567130
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 05:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd? :{
Omdat het al 10 jaar geleden is ;-)
pi_161567304
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 05:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd? :{
We zitten alweer in 2016 he :+

/denkt niet aan z'n geboortedatum :@
pi_161567817
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:52 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij.
Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd ;)
pi_161570164
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:43 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd ;)
Als de Ferrari's elkaar niet raakten bij de start en Ricciardo geen klapband kreeg hadden we een leuke race vooraan kunnen zien. Helaas mocht het weer niet zo zijn, maar Mercedes heeft echt niet zo'n voorsprong meer als de afgelopen jaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161571106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:43 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd ;)
Wat Sasquatsch zegt.

Daarbij zeg ik niet dat alles nu geweldig is, maar ik ben wel van mening dat het veel gehanteerde 'vroeger was F1 veel spectaculairder' argument een zeepbel is. Vroeger waren er doorgaans evenveel goede en saaie races als nu. Bijtanken is ook zo'n ding: je verhoogt de tactiek, maar daar zit ik als kijker niet echt op te wachten.
  woensdag 20 april 2016 @ 12:07:52 #39
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161571310
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:58 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Wat Sasquatsch zegt.

Daarbij zeg ik niet dat alles nu geweldig is, maar ik ben wel van mening dat het veel gehanteerde 'vroeger was F1 veel spectaculairder' argument een zeepbel is. Vroeger waren er doorgaans evenveel goede en saaie races als nu. Bijtanken is ook zo'n ding: je verhoogt de tactiek, maar daar zit ik als kijker niet echt op te wachten.
Ik eigenlijk wel :X F1 blijft een mengsel van racerij en taktieken.

Je zou in ieder geval door een variatie in kg's brandstof meer verschillende taktieken krijgen omdat zachte bandjes minder lang zullen meegaan bij een volgetankte auto bijvoorbeeld.

Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer, minder complexe aerodynamica waardoor er minder last is van vuile lucht en geen DRS meer zodat er ingehaald moet worden op bochtige stukken ipv erlangs sjeezen op het rechte stuk.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161571815
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden lang _O_
Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 april 2016 @ 12:33:28 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161571969
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had?
ja, was dezelfde race
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161572163
Klopt vroeger was meestal Schumacher die na de laatste pitstop wegreed, terwijl de ander pas net rechte stuk op kwam.

Maar ALS er een keer geraced werd, had het wel veel meer waarde als een inhaalactie nu.
.
pi_161572535
quote:
3s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:07 schreef Rossdale het volgende:

Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer,
Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan.
  woensdag 20 april 2016 @ 13:26:25 #44
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161573292
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan.
Daar heb je wel gelijk in, en een minimum brandstoftoevoer rijmt niet echt met de richting die de F1 op gaat met al die groene technologien natuurlijk _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161573336
Toen ze die brandstoflimiet net hadden, lieten ze toch vaak zien hoeveel de verschillende coureurs al gebruikt hadden? Je zag toen steeds dat ze bij Williams minder gebruikten. In eerste instantie dacht iedereen dat dit betekende dat die op het einde nog ff flink gas zouden geven, maar er bleek dat die gewoon minder brandstof aan boord hadden.
pi_161575170
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:41 schreef Fer het volgende:
Klopt vroeger was meestal Schumacher die na de laatste pitstop wegreed, terwijl de ander pas net rechte stuk op kwam.

Maar ALS er een keer geraced werd, had het wel veel meer waarde als een inhaalactie nu.
Is dat zo? Ik kan me vorig jaar zat acties voor me halen die er gewoon toe deden. Het duel tussen de Mercedessen in Maleisië (dacht ik) of Max op Spa. Niks mis mee.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:33:10 #47
37887 Dauthi
Progressive
pi_161576331
quote:
3s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:07 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik eigenlijk wel :X F1 blijft een mengsel van racerij en taktieken.

Je zou in ieder geval door een variatie in kg's brandstof meer verschillende taktieken krijgen omdat zachte bandjes minder lang zullen meegaan bij een volgetankte auto bijvoorbeeld.

Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer, minder complexe aerodynamica waardoor er minder last is van vuile lucht en geen DRS meer zodat er ingehaald moet worden op bochtige stukken ipv erlangs sjeezen op het rechte stuk.
Zonder de limiet op brandstof toevoer was een technologie zoals HCCI ook niet door ontwikkeld.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_161577848
Gewoon elk vleugel ontwerp toestaan voor voor + achter, mits het niet meer is dan x aantal cm2 oppervlak of x aantal kg downforce.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 april 2016 @ 18:01:08 #49
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_161579645
RTL Boulevard heeft zometeen een 'exclusief' interview met Max en vriendin.
  woensdag 20 april 2016 @ 18:35:40 #50
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_161580478
Lekkere mokkel heeft 'ie
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_161580584
Niet gezien. Hij doet het toch met een Zweedse coureur?
  woensdag 20 april 2016 @ 18:42:18 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_161580666
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Sport woensdag 20 april 2016 @ 18:59:34 #53
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161581146
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:50 schreef JimmyManna het volgende:
Eens. Bijtanken voegt bar weinig toe aan de actie op de baan. Ik krijg nog stuiptrekkingen als ik denk aan heel veel zeges van Schumacher die je zo kon uittekenen: Raceleider Hakkinen/Montoya/Raikkonen moest naar binnen om te tanken, Schumacher reed met een lichte wagen vier, vijf razendsnelle rondjes en kwam voor Hakkinen/Montoya/Raikkonen weer terug op de baan. Klus geklaard. Geen actie gezien. Het is maar een voorbeeld.
Dat gebeurde in werkelijkheid minder dan je denkt maar men gokte er wel op -> minder actie
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_161581202
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 18:39 schreef JimmyManna het volgende:
Niet gezien.
Kan ook niet want item komt nog...

Ik kijk RTL Boulevard :') nooit gedacht dat dat zou gebeuren...
  woensdag 20 april 2016 @ 19:22:23 #55
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_161581834
Nou dat was best een leuke Jumbo advertorial
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_161581955
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 05:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat ze die Canadese GP niet hebben besproken, 2012 uit mn hoofd (ik word oud, ik vergeet het steeds -O- ).
Ik neem aan dat je die verregende race van 2011 bedoeld?
pi_161582454
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:26 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je die verregende race van 2011 bedoeld?
Indd, door geluk en blijven geloven in een goede klassering van een ronde achterstand een gp winnen. Erg verrassende gp was dat, ik was dan echt benieuwd naar hoe hij die race zichzelf nog herinnerd.
pi_161582662
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 18:39 schreef JimmyManna het volgende:
Niet gezien. Hij doet het toch met een Zweedse coureur?
Ja, Mikaela Ahlin-Kottulinsky. Rijdt nu in de ADAC GT Masters.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161582718
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:40 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Indd, door geluk en blijven geloven in een goede klassering van een ronde achterstand een gp winnen. Erg verrassende gp was dat, ik was dan echt benieuwd naar hoe hij die race zichzelf nog herinnerd.
Wel zonde inderdaad dat er niet naar die race werd gevraagd. Lijkt mij in ieder geval een overwinning die hij niet snel zal vergeten.
pi_161583129
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:46 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja, Mikaela Ahlin-Kottulinsky. Rijdt nu in de ADAC GT Masters.
Kuttelinsky. Allin. B-)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161583721
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat gebeurde in werkelijkheid minder dan je denkt maar men gokte er wel op -> minder actie
Nou dat gebeurde best vaak, Brawn en Schumacher waren daar een groot fan van en dat lukt vaak goed. Ook doordat de Ferrari vaak langer door kon dan de McLaren.
pi_161604458
Marko hints at promotion for Verstappen in 2017:
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/338330/

Aan het begin van dit seizoen wordt het einde van het seizoen ook al gelijk interessant :) .
Woei!
pi_161609305
Ik denk ook eigenlijk wel dat Max naar RB gaat, of dat ze hem anders moeten laten gaan. Jos had al aangegeven dat hij volgend jaar bij 1 van de grote teams gaat rijden, als RB hem die kans niet geeft denk ik dat Ferrari een gokje wacht of anders dat mercedes voor hem gaat, Rosberg heeft immers ook nog geen contract voor volgend jaar, al doet hij nu natuurlijk alles goed.
  donderdag 21 april 2016 @ 21:01:59 #65
429092 kareltjoo
kakke zonder douwe
pi_161610936
nog een jaartje bij Red Bull zou sowieso t beste zijn, dan kan ie na 2017 kijken wie zich het best op de nieuwe regels aangepast heeft en stapt ie met een beetje meer status hopelijk een rode italiaan in.

De kans dat ie naar Mclaren gaat is ook geen 0%, ik verwacht dat Honda t wel in de gaten heeft tegen die tijd.
  donderdag 21 april 2016 @ 21:22:08 #66
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161611719
Mclaren heeft Vandoorne als supertalent, die hebben Max totaal niet nodig. Vandoorne rijdt volgend jaar naast Alonso en wellicht dat in 2018 dan nog een plekje vrij komt
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 21 april 2016 @ 21:41:31 #67
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_161612584
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:22 schreef Rossdale het volgende:
Mclaren heeft Vandoorne als supertalent, die hebben Max totaal niet nodig. Vandoorne rijdt volgend jaar naast Alonso en wellicht dat in 2018 dan nog een plekje vrij komt
ben benieuwd, Alonso heeft aangegeven de Triple Crown te willen hebben. Dan moet ie Indy 500 en Le Mans dus nog winnen. Het lijkt erop dat zijn focus ergens anders begint te liggen dan winnen met McLaren.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_161619062
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

ben benieuwd, Alonso heeft aangegeven de Triple Crown te willen hebben. Dan moet ie Indy 500 en Le Mans dus nog winnen. Het lijkt erop dat zijn focus ergens anders begint te liggen dan winnen met McLaren.
Hoezo? Iets zeggen in een vraaggesprek of je focus daar meteen opleggen zijn toch twee verschillende dingen.
pi_161619604
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 21:22 schreef Rossdale het volgende:
Mclaren heeft Vandoorne als supertalent, die hebben Max totaal niet nodig. Vandoorne rijdt volgend jaar naast Alonso en wellicht dat in 2018 dan nog een plekje vrij komt
Ik schat in dat McLaren nog een jaar doorgaat met de huidige coureurs en dat men voor Vandoorne een plekje zoekt bij een ander team om te rijpen, evt in combinatie met de Hondamotor.
  vrijdag 22 april 2016 @ 09:17:11 #70
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161620114
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:32 schreef aesop het volgende:

[..]

Ik schat in dat McLaren nog een jaar doorgaat met de huidige coureurs en dat men voor Vandoorne een plekje zoekt bij een ander team om te rijpen, evt in combinatie met de Hondamotor.
Dat betwijfel ik, Dennis wil niet dat Honda aan een ander team gaat leveren en Vandoorne heeft zichzelf in Bahrein wel bewezen lijkt me
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161621299
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 08:32 schreef aesop het volgende:

[..]

Ik schat in dat McLaren nog een jaar doorgaat met de huidige coureurs en dat men voor Vandoorne een plekje zoekt bij een ander team om te rijpen, evt in combinatie met de Hondamotor.
Dat vermoeden heb ik ook > Williams. Massa eruit en Stoffel erin. Ook Bottas zie ik eerlijk gezegd niet blijven, Force India of Sauber voor hem denk ik. 2e stoeltje bij Williams voor Ocon, die moet nu ook echt in de F1 komen !
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:36:27 #72
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161621339
Ocon, Wehrlein, Vandoorne, Sainz jr. en Verstappen.

De grote namen van de toekomst :)
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 11:22:30 #73
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161622050
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 20:21 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Nou dat gebeurde best vaak, Brawn en Schumacher waren daar een groot fan van en dat lukt vaak goed. Ook doordat de Ferrari vaak langer door kon dan de McLaren.
Uh nee de McLaren had vanaf 2001 een enorme tank. In 2002 een paar keer bij Williams en in 2003 en 2004 gebeurde het vaker door het format maar er zijn in de vijf kampioensjaren een voorbeeldje of 10-12 aan te halen denk ik, valt best mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_161622253
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:17 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, Dennis wil niet dat Honda aan een ander team gaat leveren en Vandoorne heeft zichzelf in Bahrein wel bewezen lijkt me
Dat kan niet meer. Sowieso was het exclusiviteitscontract bij mijn weten twee jaar en vanaf volgend jaar moet er geleverd worden als de FIA dat vraagt (als de nieuwe regels doorgaan).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:46:48 #75
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161622470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat kan niet meer. Sowieso was het exclusiviteitscontract bij mijn weten twee jaar en vanaf volgend jaar moet er geleverd worden als de FIA dat vraagt (als de nieuwe regels doorgaan).
Er is toch niet beslist dat elke leverancier minimaal x teams moet beleveren? Alleen dat de fabrikanten zelf maar uit moeten maken hoe ze het voor elkaar krijgen dat elk team een motor heeft.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161631518
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Uh nee de McLaren had vanaf 2001 een enorme tank. In 2002 een paar keer bij Williams en in 2003 en 2004 gebeurde het vaker door het format maar er zijn in de vijf kampioensjaren een voorbeeldje of 10-12 aan te halen denk ik, valt best mee.
Veel vaker. Brawn en MS hadden er een handje van om tactisch te winnen, daar stonden ze zelfs mede om bekend.
pi_161631529
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts!

https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 22 april 2016 @ 18:52:53 #78
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_161631677
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef franklop het volgende:
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts!

https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/
Wilde m net posten.

Zag vanochtend dat ie via een post werd uitgedaagd door t zoontje van Massa :-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 22 april 2016 @ 18:55:02 #79
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161631718
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef franklop het volgende:
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts!

https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/
:D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161631763
Dat hoofd van RIC O+ _O- :D
Ja doei.
pi_161631786
Ik zit hier echt hardop te lachen _O- dit is hiilarisch! _O-
Ja doei.
  vrijdag 22 april 2016 @ 19:32:58 #82
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_161632645
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:33 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat vermoeden heb ik ook > Williams. Massa eruit en Stoffel erin. Ook Bottas zie ik eerlijk gezegd niet blijven, Force India of Sauber voor hem denk ik. 2e stoeltje bij Williams voor Ocon, die moet nu ook echt in de F1 komen !
waarom zou Williams Stoffel nemen als ze zelf Alex Lynn hebben staan wachten? Ocon gaat ook niet gebeuren, tenzij Mercedes druk gaat zetten. Als Mercedes al iemand bij Williams stalt is het Wehrlein waarna Ocon naar Manor kan.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 april 2016 @ 19:39:55 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161632800
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef franklop het volgende:
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts!

https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/
Leuk :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 20:15:51 #84
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161633427
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 18:47 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Veel vaker. Brawn en MS hadden er een handje van om tactisch te winnen, daar stonden ze zelfs mede om bekend.
Neuh, die Ferrari reed gewoon rondjes om de rest van het veld heen op een bepaalde periode in 2000 en 2003 (en de hele snelle banen in 2001) na.

Als je m dan wat zwaarder tankte op de quali kreeg je dat effect automatisch in de race inderdaad. Het hielp ook mee dat Schumacher gewoon heel goed zich kon focussen op zo'n rondje.

Er zijn zeker voorbeelden, dat wel, maar het is niet alsof dit elke 2 races gebeurde. De kans was wel aanwezig als Schumacher geen pole had, maar vaak verneukte de concurrentie het dan zelf al eerder.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_161634636
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Neuh, die Ferrari reed gewoon rondjes om de rest van het veld heen op een bepaalde periode in 2000 en 2003 (en de hele snelle banen in 2001) na.

Als je m dan wat zwaarder tankte op de quali kreeg je dat effect automatisch in de race inderdaad. Het hielp ook mee dat Schumacher gewoon heel goed zich kon focussen op zo'n rondje.

Er zijn zeker voorbeelden, dat wel, maar het is niet alsof dit elke 2 races gebeurde. De kans was wel aanwezig als Schumacher geen pole had, maar vaak verneukte de concurrentie het dan zelf al eerder.
Dat was ook best een fraai spel om de seconden. Je keek soms op het puntje van je stoel naar de rondetijden, en naar elke bocht of die wel perfect genomen werd. Zoals ik aangaf hou ik van de strijd en daarmee van inhaalacties, maar dat was ook mooie spannende strijd. Spannender dan veel inhaalacties van afgelopen week.

Schumacher in Japan die 12 perfecte kwalificatierondjes of zo achter elkaar moest rijden om de tactiek te laten werken zodat hij vooraan uitkwam, dat waren mooie westrijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 22:03:13 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161637047
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was ook best een fraai spel om de seconden. Je keek soms op het puntje van je stoel naar de rondetijden, en naar elke bocht of die wel perfect genomen werd. Zoals ik aangaf hou ik van de strijd en daarmee van inhaalacties, maar dat was ook mooie spannende strijd. Spannender dan veel inhaalacties van afgelopen week.

Schumacher in Japan die 12 perfecte kwalificatierondjes of zo achter elkaar moest rijden om de tactiek te laten werken zodat hij vooraan uitkwam, dat waren mooie westrijden.
Als er toen close racing was was dat heel mooi maar dat gebeurde lang niet altijd. Maar close racing met mogelijkheden op inhalen vond ik mooier dan nu al die Drs shit
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_161637425
Ieder zijn meug. Ik vond de Schunacherjaren niet bijster verheffend. Steriel, tactisch, voorspelbaar. Niet echt mijn ding. Al keek ik uiteraard trouw.
  Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 22:24:17 #88
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161637987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:11 schreef JimmyManna het volgende:
Ieder zijn meug. Ik vond de Schunacherjaren niet bijster verheffend. Steriel, tactisch, voorspelbaar. Niet echt mijn ding. Al keek ik uiteraard trouw.
2e helft van 2002 en grote delen van 2004 waten drama, maar 2002 was op race-by-race basis niet eens minder boeiend dan een 1996 (wat wel een kutseizoen was)

2000 en 2003 waren mooie seizoenen, 2001 ook niet echt overigens op een aantal races na
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 22:26:30 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161638074
Dan heb je nog 2006, 2007 en 2008. 3 geweldige jaren.

Daarna ging het hard downhill.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161639197
Vind ik niet. Natuurlijk is het ene jaar beter dan het andere, maar ik vermaak met nog steeds prima, verheug me op elke race, en ga niet mee in de kritieken.
  Redactie Sport vrijdag 22 april 2016 @ 23:35:02 #91
274204 crew  Mexicanobakker
pi_161640727
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Dan heb je nog 2006, 2007 en 2008. 3 geweldige jaren.

Daarna ging het hard downhill.
Ik vind eigenlijk alleen 2009 en 2011 mindere seizoenen, 2009 was vooral niet spannend qua races maar wel onvoorspelbaar uiteindelijk, 2011 was buiten een genotsrace in Montréal een saai seizoen

Al vind ik 2014 en 2015 ook wel echt minder. Een beetje zoals de mindere jaren uit de Schumacher periode, paar mooie races thats it
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 22 april 2016 @ 23:57:43 #92
176766 zoem
zoemt
pi_161641484
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als er toen close racing was was dat heel mooi maar dat gebeurde lang niet altijd. Maar close racing met mogelijkheden op inhalen vond ik mooier dan nu al die Drs shit
Absoluut. Helaas is vlak achter elkaar racen niet meer zo makkelijk vol te houden als toen door de snel slijtende banden en gevoelige aero. Vroeger konden ze ronde na ronde elkaar heel dicht volgen en zat je minutenlang op het puntje van je stoel. Soms kreeg je een mooi schouwspel met meerdere positiewisselingen. Nu haakt men al snel af of is er zo voorbij met DRS.

Om nog even in te haken op bijtanken: Het verschil in brandstof en dus gewicht/snelheid gaf dan soms een extra dimensie. De lichtere en dus snellere wagen moest dan door het veld zien te komen door de extra pitstops. Dat gaf ook flink wat inhaalacties of juist frustraties omdat coureurs vast kwamen te zitten achter iemand. Zonder tanken zie je weinig variatie in strategie en is het vaak treintje in de pits, treintje uit de pits.
pi_161643614
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:57 schreef zoem het volgende:

[..]

Absoluut. Helaas is vlak achter elkaar racen niet meer zo makkelijk vol te houden als toen door de snel slijtende banden en gevoelige aero. Vroeger konden ze ronde na ronde elkaar heel dicht volgen en zat je minutenlang op het puntje van je stoel. Soms kreeg je een mooi schouwspel met meerdere positiewisselingen. Nu haakt men al snel af of is er zo voorbij met DRS.

Om nog even in te haken op bijtanken: Het verschil in brandstof en dus gewicht/snelheid gaf dan soms een extra dimensie. De lichtere en dus snellere wagen moest dan door het veld zien te komen door de extra pitstops. Dat gaf ook flink wat inhaalacties of juist frustraties omdat coureurs vast kwamen te zitten achter iemand. Zonder tanken zie je weinig variatie in strategie en is het vaak treintje in de pits, treintje uit de pits.
Dus eigenlijk precies hetzelfde als nu, alleen ipv legere en vollere wagens heb je nu nieuwere en oudere banden.

En treintje rijden zie je nu juist veel minder dan toen.

[ Bericht 0% gewijzigd door JimmyManna op 23-04-2016 08:55:33 ]
pi_161644026
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 19:40 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Indd, door geluk en blijven geloven in een goede klassering van een ronde achterstand een gp winnen. Erg verrassende gp was dat, ik was dan echt benieuwd naar hoe hij die race zichzelf nog herinnerd.
pi_161645663
Dat zal hij zich herinneren als zijn mooiste zege, en dat was het ook. Natuurlijk werd hij geholpen door de SCs en zo, maar dan nog haalde hij onder lastige omstandigheden genoeg mensen in. Echt een klassieker die race, hij steeg boven zichzelf uit.
pi_161646937
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 08:56 schreef JimmyManna het volgende:
Dat zal hij zich herinneren als zijn mooiste zege, en dat was het ook. Natuurlijk werd hij geholpen door de SCs en zo, maar dan nog haalde hij onder lastige omstandigheden genoeg mensen in. Echt een klassieker die race, hij steeg boven zichzelf uit.
Weet ik niet of dat ook zo is, over zijn eerste zege had hij het er ook over dat hij er zolang naar uit heeft gekeken en zo blij mee was, met de Canadeze GP had hij al wat GP's gewonnen en zal deze winst hem zeker bij blijven, maar zijn mooiste valt te betwijfelen.

Binnenkort maar weer eens kijken deze GP :) Net zoals ik Canada 2000 en Hockenheim 2000 terug wil kijken eigenlijk (toevallig allemaal regenraces :+ )
pi_161646984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 22:26 schreef Nattekat het volgende:
Dan heb je nog 2006, 2007 en 2008. 3 geweldige jaren.

Daarna ging het hard downhill.
Woordgrapje?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 april 2016 @ 11:06:29 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161647044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2016 11:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Woordgrapje?
Unintended
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161647057
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 11:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Unintended
_O- Maakt 'm extra goed. Hij klopt wel.
pi_161647443
Ik snap hem niet :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')