We willen Max gewoon in een betere auto zienquote:Op dinsdag 19 april 2016 11:16 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat is mijn gevoel dus ook, zeker vanwege de regelwijzigingen. Alleen weet ik niet wat er op motorvlak zal gebeuren. Maar als ik Max en Ricciardo zou mijn eerste optie volgend jaar Red Bull zijn. Denk ik.
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
We willen Max gewoon in een betere auto zien
Volgend jaar bedoel ik ;Dquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnenquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Als je WK wil worden zal je een top-3 auto nodig hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Opvallend ook het aantal softs van Ferrariquote:Op dinsdag 19 april 2016 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
De bandenkeuze voor Rusland. Veel Super Soft, vooral bij Red Bull en Haas.
[ afbeelding ]
Denk niet dat Haryanto dat kan eigenlijk. Sowieso zal hij altijd trager zijn dan zijn teamgenoot.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen
Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Welk jaar zit jij nu in?quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen
Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Misschien een stopje minder? Zou het wel tof vinden om ze weer strategisch wat te zien proberen tov Mercedes.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Opvallend ook het aantal softs van Ferrari
quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:05 schreef Geralt het volgende:
Ik vond met bijtanken ook leuker om te kijken, maar dan voornamelijk omdat daar nogal eens iets mee mis ging.
Voor meer inhaalacties op de baan zorgt het in elk geval niet zo wijzen de statistieken uit.
twitter:F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
Wehehe, precies mijn reactie op iemand die de race niet kon volgenquote:Op dinsdag 19 april 2016 21:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
twitter:F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
Had die discussie ook al met mijn vader jaquote:Op dinsdag 19 april 2016 20:33 schreef SnowOokami het volgende:
Gewoon bijtanken weer toestaan
Keek net naar GP Austria 2001 en daar deed de top 10 (op Verstappen na) een 1 stop race... wist niet eens meer dat ze dat konden toen.
Christian Albers met z'n hoofd in het grindquote:Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
Het is een ander type spanning, afgelopen GP was helemaal niet spannend wat Nattekat zegt, maar was wel enigszins tof met al die inhaal acties.
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!"
Welke dag is het bij jou? ;-)quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden langquote:Op dinsdag 19 april 2016 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Christian Albers met z'n hoofd in het grind
er gaat wel vaker wat mis. Zo nam Albers de tankinstallatie al eens mee. En de ons wel bekende Johnny Herbert had plotseling wat extra wielen aan zijn bolidequote:Op dinsdag 19 april 2016 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Christian Albers met z'n hoofd in het grind
Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!"
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd?quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
Ik denk om de woordkeuze, van de Engelse commentatoren was hij de enige met zulke opbouwtjes. Korte zinmen die elkaar steeds aanvullen en opvolgen. Ben allen bang dat 2016 een rampzalig jaar voor levende legenden is(Bowie en die 5th Beatle man ofzo) en dat we hem nog dit jaar zullen gaan missen.quote:Op woensdag 20 april 2016 02:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker.
Omdat het al 10 jaar geleden is ;-)quote:Op woensdag 20 april 2016 05:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd?
We zitten alweer in 2016 hequote:Op woensdag 20 april 2016 05:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd?
Nu wel dan?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:52 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij.
Als de Ferrari's elkaar niet raakten bij de start en Ricciardo geen klapband kreeg hadden we een leuke race vooraan kunnen zien. Helaas mocht het weer niet zo zijn, maar Mercedes heeft echt niet zo'n voorsprong meer als de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 20 april 2016 08:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd
Wat Sasquatsch zegt.quote:Op woensdag 20 april 2016 08:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd
Ik eigenlijk welquote:Op woensdag 20 april 2016 11:58 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat Sasquatsch zegt.
Daarbij zeg ik niet dat alles nu geweldig is, maar ik ben wel van mening dat het veel gehanteerde 'vroeger was F1 veel spectaculairder' argument een zeepbel is. Vroeger waren er doorgaans evenveel goede en saaie races als nu. Bijtanken is ook zo'n ding: je verhoogt de tactiek, maar daar zit ik als kijker niet echt op te wachten.
Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden lang
ja, was dezelfde racequote:Op woensdag 20 april 2016 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had?
Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:07 schreef Rossdale het volgende:
Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer,
Daar heb je wel gelijk in, en een minimum brandstoftoevoer rijmt niet echt met de richting die de F1 op gaat met al die groene technologien natuurlijkquote:Op woensdag 20 april 2016 12:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan.
Is dat zo? Ik kan me vorig jaar zat acties voor me halen die er gewoon toe deden. Het duel tussen de Mercedessen in Maleisië (dacht ik) of Max op Spa. Niks mis mee.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:41 schreef Fer het volgende:
Klopt vroeger was meestal Schumacher die na de laatste pitstop wegreed, terwijl de ander pas net rechte stuk op kwam.
Maar ALS er een keer geraced werd, had het wel veel meer waarde als een inhaalactie nu.
Zonder de limiet op brandstof toevoer was een technologie zoals HCCI ook niet door ontwikkeld.quote:Op woensdag 20 april 2016 12:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik eigenlijk welF1 blijft een mengsel van racerij en taktieken.
Je zou in ieder geval door een variatie in kg's brandstof meer verschillende taktieken krijgen omdat zachte bandjes minder lang zullen meegaan bij een volgetankte auto bijvoorbeeld.
Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer, minder complexe aerodynamica waardoor er minder last is van vuile lucht en geen DRS meer zodat er ingehaald moet worden op bochtige stukken ipv erlangs sjeezen op het rechte stuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |