abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161545961
160426_134184_header.jpg

Komend weekeinde wordt de grote prijs van Rusland verreden op het Sochi Autodrom. Officieel is het de vijfde keer dat er een Grand Prix in het onmetelijk grote land wordt gehouden, al zijn de eerste twee edities inmiddels meer dan een eeuw geleden. Illustere namen als Georgy Suvorin en Willy Scholl wonnen kort voor de eerste wereldoorlog in Sint Petersburg. Daarna verdween Rusland langdurig van de GP-kalender om er in 2014, precies 100 jaar na de zege van Scholl, weer op terug te keren. Het circuit in Sochi slingert zich tussen ijsbanen en stadions door die twee jaar geleden tijdens de Olympische Winterspelen werden gebruikt. De hoekige baan is zoals alle moderne circuits ontworpen door Hermann Tilke en is na Spa-Franchorchamps, Baku en Silverstone de langste baan op de kalender. De 5.848 kilometers zullen ieder 53 keer genomen moeten worden en men zal 61% van een ronde vol gas kunnen gaan.

Waar nog niet zo heel lang geleden Lewis Hamilton voor iedere race als de grote favoriet werd aangewezen, valt de keuze inmiddels steeds vaker op teamgenoot Nico Rosberg. De Duitse Mercedescoureur lijkt momenteel alles te winnen waarvoor hij zich in schrijft. Sinds de vorige race op Sochi, die gehouden werd in oktober, is er nog maar één race geweest die Rosberg niet wist te winnen. Om zijn Schumacheriaanse winning-streak vol te houden zal Rosberg Hamilton ook in Rusland moeten verslaan. De wereldkampioen werd op Russische bodem nog nooit verslagen, maar tobt dit seizoen met zijn vorm, met matige starts, met materiaalpech en met weinig overtuigende races. Om zijn 2016-campagne op gang te brengen zal de Brit zijn ongeslagen Russische staat van dienst in tact moeten houden.

Maar het is niet alleen Mercedes dat de klok slaat. Ondanks wat ongelukkige races roept men in Maranello steeds harder dat Ferrari de Duitsers op de hielen zit. In Rusland zullen ze dat nu eindelijk ook eens op de baan willen laten zien. Ook de mannen van Red Bull blijken dit jaar over een uitstekende wagen te beschikken. De Renaultmotor komt ondanks de progressie nog altijd wat te kort op Ferrari en Mercedes, maar de wagen zelf kan met de besten mee. In het overvolle middenveld zal onze landgenoot Max Verstappen proberen om zichzelf andermaal zoveel mogelijk te laten zien. Twee weken geleden in Bahrein maakte de jongeling met een prima race weer fraaie reclame voor zichzelf. Door uitspraken van Jos Verstappen en Helmut Marko lijkt het inmiddels zo goed als zeker dat Max volgend jaar de overstap naar Red Bull zal maken. Mocht er nog twijfel zijn kan die alleen worden weggenomen met nog meer prestaties. Te beginnen in Rusland.


160426_134184_kopje_circuit.gif

160427_134184_circuit.jpg



Grand Prix van Rusland FIA informatie


160426_134184_kopje_kalender.gif

160428_134184_kalenderforum.JPG


160426_134184_kopje_stand.gif


Coureurs:

160428_134184_standcoureurs.JPG


Constructeurs:


160427_134184_standteamsforum.jpg


160426_134184_kopje_tijdschema.gif

160427_134184_forumtijdschema.jpg


160426_134184_kopje_tvgids.gif


160427_134184_tvgidsforum.jpg


160426_134184_kopje_hetweer.gif


160427_134184_weer.jpg

Het Actuele Weer

[ Bericht 70% gewijzigd door WEST op 28-04-2016 11:56:44 ]
pi_161545966
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:16 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat is mijn gevoel dus ook, zeker vanwege de regelwijzigingen. Alleen weet ik niet wat er op motorvlak zal gebeuren. Maar als ik Max en Ricciardo zou mijn eerste optie volgend jaar Red Bull zijn. Denk ik.
We willen Max gewoon in een betere auto zien ;)
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:41:33 #3
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_161546958
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:06 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

We willen Max gewoon in een betere auto zien ;)
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_161547444
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Volgend jaar bedoel ik ;D
Dit jaar TR erbij is goed voor hem, vooral die uitbranders van Franz Tost :+
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:17:26 #5
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161548149
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen :X

Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:19:18 #6
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161548209
Het verbaast me eigenlijk wel dat Ferrari niet nog dichter op Mercedes zit of dit jaar gewoonweg de betere is, zeker met al die ongelimiteerde windtunneldata van Haas die ze natuurlijk gewoon beschikbaar hebben.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161548388
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt.
Als je WK wil worden zal je een top-3 auto nodig hebben.
pi_161548740
De bandenkeuze voor Rusland. Veel Super Soft, vooral bij Red Bull en Haas.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161548842
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
De bandenkeuze voor Rusland. Veel Super Soft, vooral bij Red Bull en Haas.

[ afbeelding ]
Opvallend ook het aantal softs van Ferrari
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_161553464
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen :X

Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Denk niet dat Haryanto dat kan eigenlijk. Sowieso zal hij altijd trager zijn dan zijn teamgenoot.
pi_161555121
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen :X

Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel.
Welk jaar zit jij nu in?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 18:34:04 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161555153
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 april 2016 18:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Welk jaar zit jij nu in?
Volgens mij heeft hij last van een verlate millenniumbug
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161555198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:42 schreef franklop het volgende:

[..]

Opvallend ook het aantal softs van Ferrari
Misschien een stopje minder? Zou het wel tof vinden om ze weer strategisch wat te zien proberen tov Mercedes. ^O^

Als ze de S nodig hebben omdat ze hoge slijtage verwachten wordt het een flopshow vrees ik... ;(
Jack does it in real time...
  dinsdag 19 april 2016 @ 18:37:10 #14
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161555215
Haha, damn dat is inderdaad wel een hele slechte fout :D

2014/15 uiteraard
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161557310
Als ze in de vrije trainingen meer soft gebruiken dan Mercedes kan de strategie in de race nog steeds hetzelfde zijn. Oftewel het zegt helemaal niets.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161558535
Gewoon bijtanken weer toestaan ;)

Keek net naar GP Austria 2001 en daar deed de top 10 (op Verstappen na) een 1 stop race... wist niet eens meer dat ze dat konden toen.
pi_161559602
Ik vond met bijtanken ook leuker om te kijken, maar dan voornamelijk omdat daar nogal eens iets mee mis ging.

Voor meer inhaalacties op de baan zorgt het in elk geval niet zo wijzen de statistieken uit.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161560375
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:05 schreef Geralt het volgende:
Ik vond met bijtanken ook leuker om te kijken, maar dan voornamelijk omdat daar nogal eens iets mee mis ging.

Voor meer inhaalacties op de baan zorgt het in elk geval niet zo wijzen de statistieken uit.
:P

F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18 OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 21:29:10 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161560448
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

:P

F1 twitterde op maandag 18-04-2016 om 16:46:18 OFFICES TODAY"I didn't see the #ChineseGP. Did I miss much? Can you fill me in?""Erm...how long have you got?" 😮 https://t.co/TFgOVauYC3 reageer retweet
Wehehe, precies mijn reactie op iemand die de race niet kon volgen _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161560513
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:33 schreef SnowOokami het volgende:
Gewoon bijtanken weer toestaan ;)

Keek net naar GP Austria 2001 en daar deed de top 10 (op Verstappen na) een 1 stop race... wist niet eens meer dat ze dat konden toen.
Had die discussie ook al met mijn vader ja :Y

Nu zijn de meeste pitstops gewoon een bepaalde tijd waar niet veel van af wordt geweken, tenzij er iets fout gaat. Met tanken komt er toch weer meer variatie.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 21:33:21 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161560595
Het is juist prima zo. Nu moeten de coureurs het op de baan laten zien en niet in de pits
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161561263
Eens. Bijtanken voegt bar weinig toe aan de actie op de baan. Ik krijg nog stuiptrekkingen als ik denk aan heel veel zeges van Schumacher die je zo kon uittekenen: Raceleider Hakkinen/Montoya/Raikkonen moest naar binnen om te tanken, Schumacher reed met een lichte wagen vier, vijf razendsnelle rondjes en kwam voor Hakkinen/Montoya/Raikkonen weer terug op de baan. Klus geklaard. Geen actie gezien. Het is maar een voorbeeld.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 21:53:30 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161561382
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.

Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_161561730
Het is een ander type spanning, afgelopen GP was helemaal niet spannend wat Nattekat zegt, maar was wel enigszins tof met al die inhaal acties.
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!" :D
pi_161563324
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.
Christian Albers met z'n hoofd in het grind :P
pi_161563539
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
Het is een ander type spanning, afgelopen GP was helemaal niet spannend wat Nattekat zegt, maar was wel enigszins tof met al die inhaal acties.
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!" :D
Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij.
pi_161563575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.

Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
Welke dag is het bij jou? ;-)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 22:56:55 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161563701
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:53 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Welke dag is het bij jou? ;-)
Maandag :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 april 2016 @ 22:59:44 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161563806
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Christian Albers met z'n hoofd in het grind :P
Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden lang _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 april 2016 @ 23:02:52 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161563914
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Christian Albers met z'n hoofd in het grind :P
er gaat wel vaker wat mis. Zo nam Albers de tankinstallatie al eens mee. En de ons wel bekende Johnny Herbert had plotseling wat extra wielen aan zijn bolide
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 april 2016 @ 02:40:44 #31
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_161566674
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:01 schreef SnowOokami het volgende:
Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!" :D
Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_161566990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 21:53 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd.

Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning.
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd? :{
pi_161566997
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 02:40 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker.
Ik denk om de woordkeuze, van de Engelse commentatoren was hij de enige met zulke opbouwtjes. Korte zinmen die elkaar steeds aanvullen en opvolgen. Ben allen bang dat 2016 een rampzalig jaar voor levende legenden is(Bowie en die 5th Beatle man ofzo) en dat we hem nog dit jaar zullen gaan missen.

Een mooi interview van hem met Button eerder deze maand.

Alleen jammer dat ze die Canadese GP niet hebben besproken, 2012 uit mn hoofd (ik word oud, ik vergeet het steeds -O- ).
pi_161567130
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 05:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd? :{
Omdat het al 10 jaar geleden is ;-)
pi_161567304
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 05:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd? :{
We zitten alweer in 2016 he :+

/denkt niet aan z'n geboortedatum :@
pi_161567817
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:52 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij.
Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd ;)
pi_161570164
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:43 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd ;)
Als de Ferrari's elkaar niet raakten bij de start en Ricciardo geen klapband kreeg hadden we een leuke race vooraan kunnen zien. Helaas mocht het weer niet zo zijn, maar Mercedes heeft echt niet zo'n voorsprong meer als de afgelopen jaren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_161571106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:43 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nu wel dan?
Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd ;)
Wat Sasquatsch zegt.

Daarbij zeg ik niet dat alles nu geweldig is, maar ik ben wel van mening dat het veel gehanteerde 'vroeger was F1 veel spectaculairder' argument een zeepbel is. Vroeger waren er doorgaans evenveel goede en saaie races als nu. Bijtanken is ook zo'n ding: je verhoogt de tactiek, maar daar zit ik als kijker niet echt op te wachten.
  woensdag 20 april 2016 @ 12:07:52 #39
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161571310
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:58 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Wat Sasquatsch zegt.

Daarbij zeg ik niet dat alles nu geweldig is, maar ik ben wel van mening dat het veel gehanteerde 'vroeger was F1 veel spectaculairder' argument een zeepbel is. Vroeger waren er doorgaans evenveel goede en saaie races als nu. Bijtanken is ook zo'n ding: je verhoogt de tactiek, maar daar zit ik als kijker niet echt op te wachten.
Ik eigenlijk wel :X F1 blijft een mengsel van racerij en taktieken.

Je zou in ieder geval door een variatie in kg's brandstof meer verschillende taktieken krijgen omdat zachte bandjes minder lang zullen meegaan bij een volgetankte auto bijvoorbeeld.

Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer, minder complexe aerodynamica waardoor er minder last is van vuile lucht en geen DRS meer zodat er ingehaald moet worden op bochtige stukken ipv erlangs sjeezen op het rechte stuk.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161571815
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 22:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden lang _O_
Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 april 2016 @ 12:33:28 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161571969
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had?
ja, was dezelfde race
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161572163
Klopt vroeger was meestal Schumacher die na de laatste pitstop wegreed, terwijl de ander pas net rechte stuk op kwam.

Maar ALS er een keer geraced werd, had het wel veel meer waarde als een inhaalactie nu.
.
pi_161572535
quote:
3s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:07 schreef Rossdale het volgende:

Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer,
Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan.
  woensdag 20 april 2016 @ 13:26:25 #44
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161573292
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:56 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan.
Daar heb je wel gelijk in, en een minimum brandstoftoevoer rijmt niet echt met de richting die de F1 op gaat met al die groene technologien natuurlijk _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161573336
Toen ze die brandstoflimiet net hadden, lieten ze toch vaak zien hoeveel de verschillende coureurs al gebruikt hadden? Je zag toen steeds dat ze bij Williams minder gebruikten. In eerste instantie dacht iedereen dat dit betekende dat die op het einde nog ff flink gas zouden geven, maar er bleek dat die gewoon minder brandstof aan boord hadden.
pi_161575170
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:41 schreef Fer het volgende:
Klopt vroeger was meestal Schumacher die na de laatste pitstop wegreed, terwijl de ander pas net rechte stuk op kwam.

Maar ALS er een keer geraced werd, had het wel veel meer waarde als een inhaalactie nu.
Is dat zo? Ik kan me vorig jaar zat acties voor me halen die er gewoon toe deden. Het duel tussen de Mercedessen in Maleisië (dacht ik) of Max op Spa. Niks mis mee.
  woensdag 20 april 2016 @ 15:33:10 #47
37887 Dauthi
Progressive
pi_161576331
quote:
3s.gif Op woensdag 20 april 2016 12:07 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ik eigenlijk wel :X F1 blijft een mengsel van racerij en taktieken.

Je zou in ieder geval door een variatie in kg's brandstof meer verschillende taktieken krijgen omdat zachte bandjes minder lang zullen meegaan bij een volgetankte auto bijvoorbeeld.

Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer, minder complexe aerodynamica waardoor er minder last is van vuile lucht en geen DRS meer zodat er ingehaald moet worden op bochtige stukken ipv erlangs sjeezen op het rechte stuk.
Zonder de limiet op brandstof toevoer was een technologie zoals HCCI ook niet door ontwikkeld.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_161577848
Gewoon elk vleugel ontwerp toestaan voor voor + achter, mits het niet meer is dan x aantal cm2 oppervlak of x aantal kg downforce.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 april 2016 @ 18:01:08 #49
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_161579645
RTL Boulevard heeft zometeen een 'exclusief' interview met Max en vriendin.
  woensdag 20 april 2016 @ 18:35:40 #50
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_161580478
Lekkere mokkel heeft 'ie
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')