bedankt, ik begrijp dat het dan min of meer standaard is. Was even bang voor framing.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:13 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Nee we hebben niet echt een Arabisch uiterlijk , maar we zijn ook niet blond met blauwe ogen dus.
Maar ze deden het bij meederen. Er was geen sprake van " oh die zit er wat getint uit dus "
moest ff zoeken.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh, goed opgelet? Ik denk dat veel mensen heel goed opgelet hebben. Ik heb 'goed opgelet' en ik tientallen ongeloofwaardige 'getuigen/overlevenden/nabestanden' binnen 'n dag of twee allemaal overal op TV(in 't nieuws) gezien.
Heb je 'n link van de 'gestudeerd medische' adviseur verhaal?
Nee, en weet je waarom nee!quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:08 schreef Summers het volgende:
[..]
En toch blijven we elke gebeurtenis kritisch met vooroordeel bekijken VOORDAT we het aannemen voor waar , dan vind je het maar gestoord en onzin , ook dat hoort er bij .
[ afbeelding ]
En je kon er op wachten, want er was al een topic door de mods gesloten voor deze kwam.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:15 schreef schommelstoel het volgende:
Sorry dat ik het ga zeggen, maar ik walg alvast van de gene die geheid met een topic komen dat deze aanslagen ook weer nep zijn.
Met acteurs en alles.
INB4 Fake.
Iets dat ze niet kennen s nep.
Slechts afgestapt van elk verhaal voor waar aannemen van leugenaars en die altijd onder een vergrootglas leggen om te controleren of het wel klopt .quote:Op dinsdag 19 april 2016 23:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zit BNW nog in de eerste fase, waarbij alle beelden van de aanslagen belachelijk gemaakt worden.
prima, ik verwacht onomstotelijk bewijs, dat het een hoax is.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Slechts afgestapt van elk verhaal voor waar aannemen van leugenaars en die altijd onder een vergrootglas leggen om te controleren of het wel klopt .
Dat is standaard .
Maar neen niet bang zijnquote:Op woensdag 20 april 2016 00:23 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
bedankt, ik begrijp dat het dan min of meer standaard is. Was even bang voor framing.
Ook goed om te horen dat je familie oke is.
Maar een weekendje brussel sla ik voorlopig even over
Welnee , als je echt kritisch wilt zijn moet je ook alles betwijfelen waar je zelf in geloofd en zelf in bent opgegroeid , je eigen hogere machten en instituten waar je altijd vertrouwen in had en waarvan je van kleins af aan hebt aangeleerd dat de waarheid vandaan kwam .quote:Op woensdag 20 april 2016 00:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee, en weet je waarom nee!
[..]
En je kon er op wachten, want er was al een topic door de mods gesloten voor deze kwam.
En ja verassend nee, kritisch bekeken, lul op!
lees de OP nog even!
ik geloof niet van deze aanslag, het lijkt weer een kopie te zijn van andere aanslagen met hetzelfde draaiboek.
Aanslagen om privacy in te binden en/of een bevolkingsgroep in het kwaad daglicht te stellen.
ik zal deze op met en met updaten
Niks kritisch aan!
Vooroordelen bedoel je!
ow en nog een opmerking over het stukje text hier boven, TERRORISTEN HOEF JE NIET IN EEN KWAAD DAGLICHT TE ZETTEN!!!!
Goed verhaal! Exact wat ik probeer aan te dragen.quote:
Precies.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:07 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien als er wel slachtoffers gevonden zijn, zoals in Boston gebeurde, werd er opgebeld en werden mensen bedreigd en voor leugenaar uitgemaakt. Zonder veroordeling of enig echt bewijs.
Een vrouw in Boston die als actrice werd bestempeld heeft na 3 jaar weer de Boston marathon gelopen, met kunstbeen. Je moet er toch niet aan denken dat ze ook bedreigd is en voor leugenaar is uitgemaakt terwijl het bewijs toch overduidelijk is dat ze een been heeft moeten missen vanwege die aanslag.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Goed verhaal! Exact wat ik probeer aan te dragen.
Bovendien als er wel slachtoffers gevonden zijn, zoals in Boston gebeurde, werd er opgebeld en werden mensen bedreigd en voor leugenaar uitgemaakt. Zonder veroordeling of enig echt bewijs.
Als de politie zo te werk zou gaan, zouden deze zelfde mensen iets roepen over een fascistische politiestaat
Dat maakt deze hoaxbeschuldigingen ook zo beschamend.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een vrouw in Boston die als actrice werd bestempeld heeft na 3 jaar weer de Boston marathon gelopen, met kunstbeen. Je moet er toch niet aan denken dat ze ook bedreigd is en voor leugenaar is uitgemaakt terwijl het bewijs toch overduidelijk is dat ze een been heeft moeten missen vanwege die aanslag.
Waarom in godsnaam een hoax als false-flag als een echte aanslag gewoon veel meer impact maakt? Het enige wat ik kan bedenken dat als er een complot is dat de inlichtingendiensten misschien op de hoogte waren en het expres lieten gebeuren met een bepaald doel. Al denk ik dat niet zelf.
Dat duurt nog wel even. Als jij nou een voorzet geeft met wat dingen, dan is er vast wel een mod bereid de OP aan te passen.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:11 schreef manifold het volgende:
Misschien kan degene die het volgende deel in de reeks opent de OP even updaten met concrete aanwijzingen (filmpjes, foto's, etc) die tot nu toe verzameld zijn, als een serieuze poging om hier nog een geloofwaardige reeks van te maken. Dan kunnen we het hopelijk weer eens over de inhoud hebben in plaats van het constante welles nietes geroep.
Omdat een hoax betekent dat er dus niets aan de hand is en we allemaal veilig zijn en nooit in gevaar zijn geweest.quote:
Het maakt mij verder niet uit of andere mensen het wel of niet kritisch vinden , wees zelf tevreden met alle kennis die je opdoet , hoe je zaken benaderd en hoe je tapt uit je eigen referentiekaders die voor een ander toch niet zichtbaar is . Wie een oh zo foute wereldbeeld heeft loopt vanzelf wel tegen een muur op en zal zijn wereldbeeld ( drastisch ) bij moeten stellen .quote:Op woensdag 20 april 2016 07:42 schreef Wantie het volgende:
Er wordt alleen niet kritisch gekeken. Men gaat bij voorbaat uit van een hoax en probeert daar aanwijzingen voor te zoeken. En hoe minder aanwijzingen er zijn, hoe belachelijker de redevoering wordt.
Hoe iemand loopt, wat iemand aangeeft, hoe iemand kijkt, alles wordt dan als verdacht aangemerkt en 'bewijs' dat het een hoax is.
Het wordt allemaal als vreemd en verdacht bestempeld, terwijl er geen enkel referentiekader is van waaruit bekeken kan worden of het inderdaad vreemd is of niet.
Verder wordt er geweigerd om er dieper op te onderzoeken. Veel mensen zijn herkenbaar in beeld. Slachtoffers zijn met naam en toenaam bekend. Wie zijn ze? Zeker anno nu is het niet zo ingewikkeld om iemands identiteit te achterhalen. Maar dat wordt weg gewuifd. Veel te eng.
Eens. Als ik het allemaal fout zie, dan zal ik dat inderdaad ooit onder ogen zien.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:28 schreef Summers het volgende:
[..]
Het maakt mij verder niet uit of andere mensen het wel of niet kritisch vinden , wees zelf tevreden met alle kennis die je opdoet , hoe je zaken benaderd en hoe je tapt uit je eigen referentiekaders die voor een ander toch niet zichtbaar is . Wie een oh zo foute wereldbeeld heeft loopt vanzelf wel tegen een muur op en zal zijn wereldbeeld ( drastisch ) bij moeten stellen .
Okay, ik geloof dat ik het snap.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat een hoax betekent dat er dus niets aan de hand is en we allemaal veilig zijn en nooit in gevaar zijn geweest.
Een false flag is nog steeds een echte terreuraanval met echte slachtoffers, en dat kunnen ook jij en ik geweest zijn of worden.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:28 schreef Summers het volgende:
Wie een oh zo foute wereldbeeld heeft loopt vanzelf wel tegen een muur op en zal zijn wereldbeeld ( drastisch ) bij moeten stellen .
Het is niet dat ik bang ben voor een aanslag, kan alleen niet zo goed tegen petten.quote:
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Natuurlijk is het veel beter om je niet te veel druk te maken om de mening van een ander. Hetgene wat mij in dit soort situaties vooral stoort is dat dit soort aantijgingen van een hoax etc overt de rug van slachtoffers gaat.quote:Op woensdag 20 april 2016 10:28 schreef Summers het volgende:
[..]
Het maakt mij verder niet uit of andere mensen het wel of niet kritisch vinden , wees zelf tevreden met alle kennis die je opdoet , hoe je zaken benaderd en hoe je tapt uit je eigen referentiekaders die voor een ander toch niet zichtbaar is . Wie een oh zo foute wereldbeeld heeft loopt vanzelf wel tegen een muur op en zal zijn wereldbeeld ( drastisch ) bij moeten stellen .
Dankje wel.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:28 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
moest ff zoeken.
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)bonden-met-een-sjaal
How to become a doctorquote:Op woensdag 20 april 2016 13:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dankje wel.
Zij lijkt wel lekker kalm en wel blij met haar rol als ‘heldin’ te zijn.
Ik heb wat opgezocht over Doctor Gregoor.
’N doctorate in child psychology is niet hetzelfde als ’n medische doctor zijn.
Er is niks in haar Linkedin profiel over emergency medische hulpverlening ervaring enz. te vinden.
Ook niks te zeggen dat zij Brusselse is....zij heeft gestudeerd, werkt en woont in Leuven.....30km afstand van Brussel.
https://be.linkedin.com/in/tine-gregoor-5493378
Volgens haar verhaal heeft zij voor 5 uren blijven helpen.
"Het leek wel oorlogsgebied, ik zag mensen met vreselijke verwondingen. Mensen die ledematen misten, mensen met hoofdwonden, ademhalingsproblemen, fracturen."
En de dag daarna lekker rustig en glimlachende op TV te zien.
Waar is de NOS studio? Hilversum?
Volgens datzelfde LinkedIN profiel heeft ze drie jaar ervaring in een ziekenhuis als arts-assistent Anesthesie. Ik heb het even opgezocht voor je:quote:Op woensdag 20 april 2016 13:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Er is niks in haar Linkedin profiel over emergency medische hulpverlening ervaring enz. te vinden.
Toch wat beter inlezen Tingo. Misschien dat je dan wat minder snel insinuerende posts plaatst.quote:Op woensdag 20 april 2016 13:30 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dankje wel.
Zij lijkt wel lekker kalm en wel blij met haar rol als ‘heldin’ te zijn.
Ik heb wat opgezocht over Doctor Gregoor.
’N doctorate in child psychology is niet hetzelfde als ’n medische doctor zijn.
Ook niks te zeggen dat zij Brusselse is....zij heeft gestudeerd, werkt en woont in Leuven.....30km afstand van Brussel.
https://be.linkedin.com/in/tine-gregoor-5493378
Volgens haar verhaal heeft zij voor 5 uren blijven helpen.
"Het leek wel oorlogsgebied, ik zag mensen met vreselijke verwondingen. Mensen die ledematen misten, mensen met hoofdwonden, ademhalingsproblemen, fracturen."
En de dag daarna lekker rustig en glimlachende op TV te zien.
Waar is de NOS studio? Hilversum?
Ik heb geen idee, behalve misschien de redenen die vaker aangedragen worden voor het complotdenken. Wantie noemde ze ook al even.quote:Op woensdag 20 april 2016 09:54 schreef Mylene het volgende:
Waarom in godsnaam een hoax als false-flag als een echte aanslag gewoon veel meer impact maakt? Het enige wat ik kan bedenken dat als er een complot is dat de inlichtingendiensten misschien op de hoogte waren en het expres lieten gebeuren met een bepaald doel. Al denk ik dat niet zelf.
Dat doet het wel degelijkquote:
Dit.quote:Op woensdag 20 april 2016 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Grappig om te zien dat de mensen die denken dat het allemaal echt was het meeste in dit topic te vinden zijn, en dat terwijl ze het zo'n debiele discussie vinden.![]()
![]()
![]()
Makes no sense!
Ik reageer juist om te voorkomen dat het een debiele discussie wordt. Ik heb verschillende mensen hier al kunnen betrappen op het verstrekken van onvolledige of onjuiste informatie, of het presenteren van meningen als feiten, en ik vind het mijn recht om hen daar op te wijzen. Lijkt mij dat zo'n kritische blik door jou alleen maar gewaardeerd kan worden toch?quote:Op woensdag 20 april 2016 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Grappig om te zien dat de mensen die denken dat het allemaal echt was het meeste in dit topic te vinden zijn, en dat terwijl ze het zo'n debiele discussie vinden.![]()
![]()
![]()
Makes no sense!
quote:Op woensdag 20 april 2016 15:09 schreef SicSicSics het volgende:
Dat doet het wel degelijk
Als het allemaal een hoax is wil ik graag een van de eerste zijn die dat weet.
Het is maar wat je met je tijd wilt doen.quote:Op woensdag 20 april 2016 15:29 schreef manifold het volgende:
[..]
Ik reageer juist om te voorkomen dat het een debiele discussie wordt. Ik heb verschillende mensen hier al kunnen betrappen op het verstrekken van onvolledige of onjuiste informatie, of het presenteren van meningen als feiten, en ik vind het mijn recht om hen daar op te wijzen. Lijkt mij dat zo'n kritische blik door jou alleen maar gewaardeerd kan worden toch?
Dat kun je natuurlijk aan heel veel mensen hier vragen, bijvoorbeeld ook aan hen die video's op YouTube seconde voor seconde gaan analyseren of mensen wel of niet bewegen zoals zij denken dat ze zouden moeten bewegen. Maar net zoals voor hen is het ook aan mij zelf om te bepalen wat ik met mijn tijd doe.quote:Op woensdag 20 april 2016 15:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is maar wat je met je tijd wilt doen.
Dat is volgens mij zijn punt niet.quote:Op woensdag 20 april 2016 15:57 schreef manifold het volgende:
[..]
Dat kun je natuurlijk aan heel veel mensen hier vragen, bijvoorbeeld ook aan hen die video's op YouTube seconde voor seconde gaan analyseren of mensen wel of niet bewegen zoals zij denken dat ze zouden moeten bewegen. Maar net zoals voor hen is het ook aan mij zelf om te bepalen wat ik met mijn tijd doe.
Toch suggereer je dat alles nep is.quote:Op woensdag 20 april 2016 00:15 schreef Tingo het volgende:
[..]
Echte paniek ,chaos enz. kan van nep gebeurtenis zijn.
Natuurlijk moet dat mogelijk zijn, niemand ontneemt de ander hier het recht om dat te doen. Een discussie is echter niet gebaat bij onvolledige of feitelijk onjuiste informatie. Ik gun ieder zijn of haar mening, maar zie die graag wel duidelijk onderbouwd. En daar schort het bij sommigen hier wel eens aan, en daar kijk en reageer ik dan inderdaad kritisch op.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:19 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Moet het niet ook mogelijk zijn, voor degenen die iets anders zien dan het standaard verhaal, daarover te kunnen discussiëren.
Tuurlijk kan er kritisch naar die theorieën gekeken worden en op gereageerd.
Als het dan maar een beetje tweerichtingsverkeer is.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:28 schreef manifold het volgende:
[..]
Natuurlijk moet dat mogelijk zijn, niemand ontneemt de ander hier het recht om dat te doen. Een discussie is echter niet gebaat bij onvolledige of feitelijk onjuiste informatie. Ik gun ieder zijn of haar mening, maar zie die graag wel duidelijk onderbouwd. En daar schort het bij sommigen hier wel eens aan, en daar kijk en reageer ik dan inderdaad kritisch op.
Maar ik ben al weer genoeg verleid tot off-topic gepraat.
Iets anders zien dan het hoax-verhaal staat niet gelijk aan het standaard verhaal..quote:Op woensdag 20 april 2016 16:19 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij zijn punt niet.
Voor mensen die sowieso meer een andere richting in willen discussiëren, is er ook eentje in NWS.
Moet het niet ook mogelijk zijn, voor degenen die iets anders zien dan het standaard verhaal, daarover te kunnen discussiëren.
Tuurlijk kan er kritisch naar die theorieën gekeken worden en op gereageerd.
Het is maar net welke richting in...
En ja, als mensen geïnteresseerd zijn in iets, wat dan ook, steken ze daar meestal tijd in.
Niemand hoeft de interesses van een ander over te nemen.
Nou ja, het standaard geaccepteerde verhaal, het officiële verhaal.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Iets anders zien dan het hoax-verhaal staat niet gelijk aan het standaard verhaal..
En er wordt hier en daar ook nog een andere richting op gediscussieerd .
In NWS is BNW gerelateerde post niet echt welkom.
Vanwaar toch steeds dat zwart / wit denken van jou? Alsof ik bij voorbaat elke theorie afdoe als onzin. Zoals ik al veel vaker heb aangegeven sta ik open voor nieuwe inzichten, ideeen etc. Het enige is dat ik tot nu toe nog niets heb gezien dat me aan het denken gezet heeft, niets dat niet op een logische wijze verklaard kan worden, niets waardoor ik ben gaan twijfelen over wat ik zelf gezien heb.quote:Op woensdag 20 april 2016 19:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Benieuwd hoe Wantie, Scrummie, Guyver, Mootie, SicSicSic, Copycat, Dance99Vv, Lavenderr en manifold dit overduidelijke kromme weer recht gaan proberen te lullen en met wat voor ad hominems er weer gestrooid zal gaan worden.
quote:
quote:Op woensdag 20 april 2016 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Grappig om te zien dat de mensen die denken dat het allemaal echt was het meeste in dit topic te vinden zijn, en dat terwijl ze het zo'n debiele discussie vinden.
Makes no sense!
Vanwaar toch die persoonlijk aanvallen continue? Je zou toch denken dat als het allemaal zo overduidelijk was dat de feiten voor zich spreken?quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Je hebt er dan dus helemaal geen kont van begrepen. Wat me overigens niets verbaast.
Het is maar goed dat de man die commentaar geeft op de beelden ons steeds herinnerd dat we naar aftermath van bomaanslag kijken want dat zou je spontaan vergeten .quote:Op woensdag 20 april 2016 19:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het filmpje dat ik op pagina 1 gepost heb laat onderstaande man zien die wat staat te bellen naast iemand die verzorgd wordt:
[ afbeelding ]
Degenen die het filmpje uitgekeken hebben weten dat deze man INEENS een gewonde is geworden en "verzorging" nodig had. Dit werd aan zijn schoenen gezien. De man heeft ogenschijnlijk dezelfde schoenen als het slachtoffer dat later in het filmpje op die plek komt te liggen.
Dit is dan ook voor degenen die dit niet gezien hebben: Die schoenen zijn slecht zichtbaar en dus zou je natuurlijk kunnen zeggen dat het de man niet is en dat de schoenen er hooguit op lijken. Toch heb ik hier iets dat uitsluit dat het die man NIET is. Hij is het gewoon. Te zien aan zijn grijze elleboogstuk.
Oja joh? En als je onwel wordt dan moet men een tourniquet aanleggen?quote:Op woensdag 20 april 2016 20:26 schreef mootie het volgende:
Ik begin wel. De man werd ineens onwel en werd daar neergezet, naast die andere man.
Aangezien je "research" onvolledig en zelfs onjuist was ben ik dan wel benieuwd of je mening nu wel ergens op gebaseerd isquote:Op woensdag 20 april 2016 20:05 schreef Tingo het volgende:
I'd like to apologise to Dr.Gregoor for questioning her professional credentials.
However I still think her story is complete and utter bullshit.
Doctors are not immune to being dishonest.
Doe maar niet dit.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:28 schreef manifold het volgende:
[..]
Vanwaar toch steeds dat zwart / wit denken van jou? Alsof ik bij voorbaat elke theorie afdoe als onzin. Zoals ik al veel vaker heb aangegeven sta ik open voor nieuwe inzichten, ideeen etc. Het enige is dat ik tot nu toe nog niets heb gezien dat me aan het denken gezet heeft, niets dat niet op een logische wijze verklaard kan worden, niets waardoor ik ben gaan twijfelen over wat ik zelf gezien heb.
Maar iets anders: lees je eigen reactie nou eens terug, of een paar andere laatste reacties hier:
[..]
[..]
[..]
Vanwaar toch die persoonlijk aanvallen continue? Je zou toch denken dat als het allemaal zo overduidelijk was dat de feiten voor zich spreken?
Ik zie geen tourniquet in die caps en die gif?quote:Op woensdag 20 april 2016 20:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oja joh? En als je onwel wordt dan moet men een tourniquet aanleggen?
Pardon? Jij spreekt mij direct aan in een reactie, verwijt mij dingen en ik zou daar niet op morgen reageren? Is het zo confronterend te zien hoe je constant mensen persoonlijk aanvalt terwijl je volgens mij in ieder geval mijzelf daar nooit op hebt kunnen betrappen?quote:
Heb ik vaker gehoord.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:30 schreef manifold het volgende:
[..]
Aangezien je "research" onvolledig en zelfs onjuist was ben ik dan wel benieuwd of je mening nu wel ergens op gebaseerd is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |