abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 april 2016 @ 17:30:36 #1
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161449391


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!



Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen

• Giku
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emogif)
• Ties02 (Novietenhoeder I; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35
• Gustavo_Gaviria

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam

• Yreal (P is nog lang niet in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam

• NotGuilty
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Gekke-Afghaan

Universiteit Leiden

• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht

• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg

• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit

• Boterbartje (kwaliteitsuser)

Maastricht University

• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161449413
Stomme troll ben je toch ook.
pi_161449515
Windmillll
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161449526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:37 schreef IPA35 het volgende:
Windmillll
Hoeveel moet je nog voor diploma
pi_161449541
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:19 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Is het dit jaar door die nieuwe methode lastiger dan voorgaande jaren?
Ja en geen bonusregeling meer. Schijnt volgend jaar weer te veranderen dit was een soort experiment.

Ga eerst maandag maar eens een afspraak maken met de studieadviseur om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
pi_161449644
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:26 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Yreal, speciaal voor jou:

[..]

Bron
Edit, oh dit is de cassatie. Even lezen.
pi_161449711
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:39 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ja en geen bonusregeling meer. Schijnt volgend jaar weer te veranderen dit was een soort experiment.

Ga eerst maandag maar eens een afspraak maken met de studieadviseur om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Let us know, zou ook wel willen weten hoe het zit met het collegegeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 17:51:54 ]
pi_161449784
quote:
Het Hof heeft vooropgesteld dat het bij het begrip ondernemingsvermogen in artikel 35b, lid 3, SW gaat om vermogen dat behoort bij een onderneming in materiële zin, waarvan sprake is bij aanwezigheid van een duurzame organisatie van kapitaal en arbeid die is gericht op het deelnemen aan het maatschappelijk productieproces met het oogmerk om winst te behalen. Bij exploitatie van onroerende zaken geldt in dat verband dat de in dit kader te verrichten of verrichte arbeid naar aard en omvang meer moet hebben omvat dan bij normaal vermogensbeheer gebruikelijk is, met als doel het behalen van een rendement dat het bij normaal vermogensbeheer opkomende rendement te boven gaat, aldus het Hof. Het Hof heeft vervolgens geoordeeld dat het jaarlijks door het concern behaalde rendement van ten minste ongeveer 20 percent, het bij normaal vermogensbeheer opkomende rendement te boven gaat en dat de binnen het concern in het kader van de exploitatie van onroerende zaken te verrichten of verrichte arbeid naar aard en omvang meer omvat dan bij normaal vermogensbeheer gebruikelijk is. Daarbij gaat het niet alleen om door eigen werknemers verrichte arbeid maar moet ook rekening worden gehouden met uitbestede werkzaamheden waarbij toezicht werd gehouden, en met de externe deskundigen die op projectbasis werden ingehuurd voor advisering, aldus het Hof.
Vaststellen dat iemand een doel heeft een hoger rendement te behalen kan je dus blijkbaar vaststellen doordat hij een x rendement heeft behaald. Dus wat moet ik hier nu mee? Bepleiten dat je maar 20% rendement moet gaan halen om een ondernemer te zijn? Zullen ze bij Unibail-Rodamco leuk vinden.

En wat betreft de arbeid komt er nog steeds geen concrete invulling. Deze zaak kwam niet veel verder dan je met juristen, administratieve, technische en commerciële jongens hebben. En hoeveel ze dan moeten doen staat er ook niet in. Kan hier helemaal niks mee.
pi_161449955
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:45 schreef underground1009 het volgende:
Europees recht ook bekend, nu een 5 :{ Eens kijken of ik bij de nabespreking er nog wat bij weet te krijgen. Het is in ieder geval hoger dan de eerste kans dus ik zie vooruitgang :P :+
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:04 schreef Henrys het volgende:

[..]

5

Jaar vertraging door 1 vak straks _O_

Kan ik ieder geval lekker lang op vakantie, moet je dan wel volledige collegegeld betalen?

Ga in ieder geval nog een verzoek voor 3e kans indienen zodra ik de rest van mijn vakken gehaald heb
Verzoek doen voor laatste vak zodra je alle anderen wel gehaald hebt. En mocht dat niet lukken... Inschrijven via contractonderwijs. Betaal je 400 euro (Europees is toch 10EC?) ipv 2000 euro.
mag het weten
pi_161450164
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]


[..]

Verzoek doen voor laatste vak zodra je alle anderen wel gehaald hebt. En mocht dat niet lukken... Inschrijven via contractonderwijs. Betaal je 400 euro (Europees is toch 10EC?) ipv 2000 euro.
Ik heb toch een jaar extra volgend jaar ivm de vakken in periode 4 die ik nog moet doen omdat ik strafrecht 1 voorrang heb gegeven (tevergeefs :') ) dus voor mij is het geen enorme ramp :) Ga me eens oriënteren op leuke keuzevakken in periode 2 om naast Europees recht te doen :P
Edit: in ieder geval Romeins privaatrecht ^O^
pi_161450492
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:39 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ja en geen bonusregeling meer. Schijnt volgend jaar weer te veranderen dit was een soort experiment.

Ga eerst maandag maar eens een afspraak maken met de studieadviseur om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
_O- ben je mooi klaar mee als experimentgroep

Die bonus halen was wel enorm kut in ''mijn tijd'' maar wel waardevol inderdaad
pi_161450513
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:18 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Ik heb toch een jaar extra volgend jaar ivm de vakken in periode 4 die ik nog moet doen omdat ik strafrecht 1 voorrang heb gegeven (tevergeefs :') ) dus voor mij is het geen enorme ramp :) Ga me eens oriënteren op leuke keuzevakken in periode 2 om naast Europees recht te doen :P
Edit: in ieder geval Romeins privaatrecht ^O^
In dat geval is de volle pond lappen beter ja, want onbeperkt vakken volgen. Romeins privaat kan ik zeker aanraden. Geen idee hoeveel aanmeldingen er tegenwoordig zijn. Maar toen ik het volgde zat ik en 15 andere studenten op de werkkamer van Brandsma _O_
mag het weten
  vrijdag 15 april 2016 @ 18:40:03 #13
365082 IPA35
Patriarch
pi_161450586
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:38 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hoeveel moet je nog voor diploma
Moet BR3 halen voor certificaat.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161451716
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:35 schreef Paxcon het volgende:

[..]

_O- ben je mooi klaar mee als experimentgroep

Die bonus halen was wel enorm kut in ''mijn tijd'' maar wel waardevol inderdaad
Ach zo moeilijk is net niet. Gewoon goed leren en niet het eerste uur van het tentamen je boek gaan lezen. Dan was het best te doen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161452024
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:25 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ach zo moeilijk is net niet. Gewoon goed leren en niet het eerste uur van het tentamen je boek gaan lezen. Dan was het best te doen.
Was het een open boek-tentamen?
pi_161455320
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nice! Wat is de volgende stap?
Sorry, had deze post over het hoofd gezien.

Volgende stap... Euhm. Hep B bestaat uit 3 vaccins, en ik heb er een gehad. Twee moeten nog (over maand in NL en halfjaar in VS), dan kan de medische kant ook opgestuurd worden die kant op (deadline is 1 juni, dus dat haal ik makkelijk). Ik moet wachten op antwoord van de uni ivm visum, dan kan ik daar achteraan gaan bij de ambassade in A'dam.

Dus de komende tijd maar eens focussen op (zorg)verzekering(en) (Keyos nog tips?). Ik moet ook nog even regelen dat ik een privé kamer met privébadkamer op hun campus wil.
Dan komt de rest later wel (iemand tot alles machtigen qua financiën, OV stopzetten, inpakken, kat verhuizen, etc.). Oja, en vliegticket boeken.

Tenzij ik iets enorm over het hoofd zie, maar zou echt niet weten wat...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 21:28:08 ]
pi_161455833
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Sorry, had deze post over het hoofd gezien.


Tenzij ik iets enorm over het hoofd zie, maar zou echt niet weten wat...
Viesdik worden
pi_161455849
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:33 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Viesdik worden
_O-

Afgelopen maanden hard gewerkt om wat kilo's kwijt te raken, krijg ik ze natuurlijk weer terug volgend jaar. :'(
pi_161455926
Godverdomme. Zo'n chick van notarieel heeft Europees voor de 6de keer niet gehaald (had in de her een 2) en ze is al vijf jaar bezig met d'r bachelor. :')
Kan ik me wel wat bij voorstellen eigenlijk, ze kwam vorig jaar ook niet zo snugger over in de colleges.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 21:37:28 ]
pi_161456301
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:36 schreef Etsu het volgende:
Godverdomme. Zo'n chick van notarieel heeft Europees voor de 6de keer niet gehaald (had in de her een 2) en ze is al vijf jaar bezig met d'r bachelor. :')
Kan ik me wel wat bij voorstellen eigenlijk, ze kwam vorig jaar ook niet zo snugger over in de colleges.
Ze gaat het dit jaar dus niet halen, ook niet met een laatstevakregeling? (En ik maar denken dat ik langzaam was..)

Is die kamer in Amerika gemeubileerd en alles (neem aan van wel) of moet je ook nog langs de IKEA om spullen te halen daarzo?
pi_161457105
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:46 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ze gaat het dit jaar dus niet halen, ook niet met een laatstevakregeling? (En ik maar denken dat ik langzaam was..)
Ik zag haar van de week nog, dus ze moet iig RGR nog. Haar kennende moet ze vast nog meer vakken.

quote:
Is die kamer in Amerika gemeubileerd en alles (neem aan van wel) of moet je ook nog langs de IKEA om spullen te halen daarzo?
Goeie vraag. Zal eens navragen bij anderen die er ook zijn geweest.
Lijkt me wel gemeubileerd, want het is op campus. Eten wordt ook geregeld daar.

Ik bedenk me net dat ik tijdens het aanmelden ook een formulier moest invullen over mij (extravert, introvert, roker, niet-roker, warme/middel/koude kamer etc) en aan de hand daarvan gaan ze een roommattie aan mij koppelen. Standaard is dus tweeën, maar je kan ook privé doen (kost wel meer, maar niet belachelijk veel meer voor 2 semesters) maar dat moest je apart aanvragen ofzo. Per 4 kan ook trouwens. Zal ook wel gemeubileerd zijn lijkt me.

Ik heb er wel zin in iig. Liefst vertrek ik morgen al, zodat ik Nederland achter me kan laten. Nieuw hoofdstuk enzo. Maar duurt nog wel even. ;(

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 22:14:31 ]
  vrijdag 15 april 2016 @ 22:17:08 #22
365082 IPA35
Patriarch
pi_161457470
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:36 schreef Etsu het volgende:
Godverdomme. Zo'n chick van notarieel heeft Europees voor de 6de keer niet gehaald (had in de her een 2) en ze is al vijf jaar bezig met d'r bachelor. :')
Kan ik me wel wat bij voorstellen eigenlijk, ze kwam vorig jaar ook niet zo snugger over in de colleges.
Wie?

DM
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161457519
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wie?

DM
Kan je zelf ook wel zien op FB in die groep. Een 2 zegt genoeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 22:19:05 ]
pi_161457524
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wie?

DM
pi_161457533
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

Kan je zelf ook wel zien op FB in die groep. Een 2 zegt genoeg.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 22:18:59 ]
pi_161457571
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:18 schreef Etsu het volgende:

[..]


[..]

Teveel moeite, app maar ff
pi_161457599
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:19 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Teveel moeite, app maar ff
Jaaaa, heb ik weer een reden om jou te appen *O*
pi_161465169
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:35 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Was het een open boek-tentamen?
Ja je mocht alles aan aantekeningen, boeken etc. meenemen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161465185
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ja je mocht alles aan aantekeningen, boeken etc. meenemen.
:') En dan nog een onvoldoende durven te halen.
pi_161465248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

:') En dan nog een onvoldoende durven te halen.
Dat is wel knap ja. Eén keer zo'n tentamen gehad en een 8 gescoord. :+

Tentamen dinsdag is geen open boek maar mag wel een stapel wetgeving en jurisprudentie meenemen. Gisteren pas de laatste dingen geprint. Veel gedoe maar hoop dat de jurisprudentie me gaat helpen. Al heb ik het idee dat ik nu begin met leren ofzo, wat officieel niet waar is maar toch. Weinig vertrouwen.
pi_161465261
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

:') En dan nog een onvoldoende durven te halen.
nou ja die casussen waren ook wel zo groot dat je niet echt tijd had om nog ff iets op te zoeken in het boek. Dus zo veel had je er ook niet aan.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161465288
Vanmorgen mailtje gekregen van de VS. Papieren zijn niet compleet: ze willen mijn belastingaangifte in het Engels hebben, en de verklaring van de bank/bankafschriften moet in $ ipv ¤ terwijl ik nog had gevraagd aan de bank of het niet in $ kon, maar nee, dat was echt onmogelijk. :')
En nog iets voor de kamer, maar ik zie niet in wat ze willen/wat ik gemist heb.

Ik heb nog 2 weken voor de deadline van 1 mei, en de ervaring leert dat het 8 werkdagen duurt om de papieren die kant op te krijgen.

Zucht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 11:39:22 ]
pi_161465311
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:36 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

nou ja die casussen waren ook wel zo groot dat je niet echt tijd had om nog ff iets op te zoeken in het boek. Dus zo veel had je er ook niet aan.
Dat boek heb ik niet eens gebruikt/gelezen... Mocht toen ook niet mee.
Ik had alleen één inhoudsopgave met 3 trefwoorden per arrest en jurisprudentie (en bonus, maar dat terzijde).

Zoveel mogelijk en uitgebreid opschrijven, geen korte zinnen/antwoorden. Op alles ingaan. Alle termen. Alles uitleggen. Zo moeilijk is het echt niet.

Als ik het kan...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 11:43:52 ]
pi_161465315
allemaal voor je visum ofzo? of om uberhaupt te wordne toegelaten daar?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161465325
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:40 schreef Ahmad1nejad het volgende:
allemaal voor je visum ofzo? of om uberhaupt te wordne toegelaten daar?
Loopt tegelijk. Als de papieren compleet zijn voor 1 mei, dan sturen ze mij de papieren voor het visum.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 11:42:39 ]
pi_161465477
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:40 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat boek heb ik niet eens gebruikt/gelezen... Mocht toen ook niet mee.
Ik had alleen één inhoudsopgave met 3 trefwoorden per arrest en jurisprudentie (en bonus, maar dat terzijde).

Zoveel mogelijk en uitgebreid opschrijven, geen korte zinnen/antwoorden. Op alles ingaan. Alle termen. Alles uitleggen. Zo moeilijk is het echt niet.

Als ik het kan...
Nee het was ook best wel te doen als je het goed had voorbereid. Maarja, er waren mensen die twee boeken, de twee bundels, aantekeningen, een volle klapper met uitgeprinte sheets en hun normale wettenbundels hadden meegenomen. Dan is het niet gek dat die in tijdnood komen en daarom de laatste vraag (van de drie) niet maken. En dus geen voldoende halen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161465492
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:51 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Nee het was ook best wel te doen als je het goed had voorbereid. Maarja, er waren mensen die twee boeken, de twee bundels, aantekeningen, een volle klapper met uitgeprinte sheets en hun normale wettenbundels hadden meegenomen. Dan is het niet gek dat die in tijdnood komen en daarom de laatste vraag (van de drie) niet maken. En dus geen voldoende halen.
Kansloos.
pi_161465516
Maar laten we eerlijk zijn: ik zou mezelf ook wel voor aanzien om te prutsen met ER in nieuwe stijl als laatste vak.

Wat een ellende.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 11:54:54 ]
pi_161465669
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:54 schreef Etsu het volgende:
Maar laten we eerlijk zijn: ik zou mezelf ook wel voor aanzien om te prutsen met ER in nieuwe stijl als laatste vak.

Wat een ellende.
Scheelt weer dat je mag prutsen met RGR en handels :7
mag het weten
pi_161465683
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Scheelt weer dat je mag prutsen met RGR en handels :7
RGR begrijp ik nu veel beter dan vorig jaar. Vonck kan het ineens goed uitleggen. :Y)

Handels, tja. Nog niks voor aan gedaan van de eerste week. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 12:06:29 ]
pi_161465740
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 11:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ja je mocht alles aan aantekeningen, boeken etc. meenemen.
Oh jeetje

Ik ben wel benieuwd naar wat ze dan vragen, als zoveel mensen mensen met alles wat op het college is verteld geen voldoende kunnen behalen.

Al zag ik dat het slagingspercentage van de tweede kans 40% was. Dat is op zich niet heel dramatisch.
pi_161465762
Voel me dom dat ik RGR volg nu. Ellendig vak. Maar in het boek staan wel allemaal erg interessante dingen die ik altijd al heb willen leren. Maar het is zo onvergeeflijk dik en het tempo is moordend.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161465792
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:11 schreef IPA35 het volgende:
Voel me dom dat ik RGR volg nu. Ellendig vak. Maar in het boek staan wel allemaal erg interessante dingen die ik altijd al heb willen leren. Maar het is zo onvergeeflijk dik en het tempo is moordend.
Gelukkig is er ook nog aanvullende literatuur. Dus als je een 10 wil...
pi_161465799
Overigens erg genoten van dit bericht op de FB pagina:

quote:
Nee maar serieus jongens, een universiteit is van haar studenten én werknemers. Daarom heet het ook 'universitas magistrorum et scholarium'. Wanneer ontslag van Squintani en Vedder? Ik ben er wel klaar mee en in het Bologna van de 12e eeuw hadden ze het vast ook niet gepikt.
pi_161465805
/lama

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 12:13:32 ]
pi_161465859
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:09 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh jeetje

Ik ben wel benieuwd naar wat ze dan vragen, als zoveel mensen mensen met alles wat op het college is verteld geen voldoende kunnen behalen.

Al zag ik dat het slagingspercentage van de tweede kans 40% was. Dat is op zich niet heel dramatisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was de eerste kans
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161465878
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:13 schreef Paxcon het volgende:
Overigens erg genoten van dit bericht op de FB pagina:

[..]

Gezien. Triest.

Weinig verhulde poging om indruk te wekken zo van "kijk ik heb Latijn gedaan".
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161465959
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:16 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was de eerste kans
Hmm oke. In ieder geval is het soort vragen heel anders dan dan bij andere vakken geloof ik, dat zal wel een valkuil vormen. Je moet gewoon erg veel weten en met wat algemene kennis kom je er niet. Bij andere vakken heb je dan bijvoorbeeld 10 korte vragen en als je van een aantal onderwerpen wat weet valt er wel een voldoende uit te slepen.
pi_161465988
Het is gewoon erg lullig allemaal. Tav de derde vraag in de spoiler hierboven heeft de examencommissie bepaald dat die niet goed was, maar de vakgroep heeft dit gewoonweg naast zich neergelegd met als verweer dat de examencommissie de vraag niet goed begrepen had 8)7
pi_161466001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:23 schreef underground1009 het volgende:
Het is gewoon erg lullig allemaal. Tav de derde vraag in de spoiler hierboven heeft de examencommissie bepaald dat die niet goed was, maar de vakgroep heeft dit gewoonweg naast zich neergelegd met als verweer dat de examencommissie de vraag niet goed begrepen had 8)7
_O- :D
pi_161466013
Misschien zegt het wel wat over de vraag als zelf een examencommissie de vraag niet kan doorgronden
pi_161466020
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:23 schreef underground1009 het volgende:
Het is gewoon erg lullig allemaal. Tav de derde vraag in de spoiler hierboven heeft de examencommissie bepaald dat die niet goed was, maar de vakgroep heeft dit gewoonweg naast zich neergelegd met als verweer dat de examencommissie de vraag niet goed begrepen had 8)7
En toen?
pi_161466051
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:23 schreef underground1009 het volgende:
Het is gewoon erg lullig allemaal. Tav de derde vraag in de spoiler hierboven heeft de examencommissie bepaald dat die niet goed was, maar de vakgroep heeft dit gewoonweg naast zich neergelegd met als verweer dat de examencommissie de vraag niet goed begrepen had 8)7
Hoge eigendunk hebben ze dan :X
mag het weten
pi_161466054
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:23 schreef Paxcon het volgende:

[..]

_O- :D
Heldenactie
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161466059
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:26 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Heldenactie
Stiekem zijn het wel harde bazen ja :D Hebben gewoon schijt
pi_161466165
Ben overigens wel blij dat ik het twee jaar geleden gemaakt heb, daar niet van

Blijft een lastig vak
pi_161466174
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:32 schreef Paxcon het volgende:
Ben overigens wel blij dat ik het twee jaar geleden gemaakt heb, daar niet van

Blijft een lastig vak
Inderdaad
pi_161466185
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:23 schreef underground1009 het volgende:
Het is gewoon erg lullig allemaal. Tav de derde vraag in de spoiler hierboven heeft de examencommissie bepaald dat die niet goed was, maar de vakgroep heeft dit gewoonweg naast zich neergelegd met als verweer dat de examencommissie de vraag niet goed begrepen had 8)7
wat is er verkeerd met die vraag dan?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161466189
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:33 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

wat is er verkeerd met die vraag dan?
Ik hoorde trouwens ook dat de eerste vraag is afgekeurd. Is dat waar?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 12:35:23 ]
pi_161466207
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:32 schreef Paxcon het volgende:
Ben overigens wel blij dat ik het twee jaar geleden gemaakt heb, daar niet van

Blijft een lastig vak
Dit. Blij dat ik er vanaf ben, maar het blijft in welke opzet dan ook een lastig vak.
mag het weten
pi_161466254
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:34 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik hoorde trouwens ook dat de eerste vraag is afgekeurd. Is dat waar?
Ik heb geen idee, had m in de eerste kans gehaald en verder niks meer van gehoord. Zou me wel verbazen, vond alleen die laatste vraag nogal raar.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161466263
Ik meen hier trouwens ook te hebben gelezen dat iemand BAP deed vorige week.

Hoe is dat afgelopen? Vond het in beginsel maar een vaag vak en heb daarom zelf de 1e kans in januari niet gemaakt.
pi_161466309
Hoever ben je met het boek van RGR, IPA?
pi_161466552
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:38 schreef Paxcon het volgende:
Ik meen hier trouwens ook te hebben gelezen dat iemand BAP deed vorige week.

Hoe is dat afgelopen? Vond het in beginsel maar een vaag vak en heb daarom zelf de 1e kans in januari niet gemaakt.
Ik kan me niet herinneren dat iemand hier ook BAP deed. Enige wat over BAP is gesproken, is de dure klapper.
SES / [SC] WO Rechten #980 - Eik
pi_161467590
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:41 schreef Etsu het volgende:
Hoever ben je met het boek van RGR, IPA?
Blz 4 plus voorwoord.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161467718
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Blz 4 plus voorwoord.
Ga je het alleen lezen of ga je ook samenvatten?
pi_161468139
Ik weet ook niet precies het oordeel van de examencommissie, alleen dat ze die derde vraag afgekeurd hebben en de reactie van de vakgroep Europees recht.
Is daarna in de faculteitsraad opgepakt en de faculteit doet als het goed is nu onderzoek, dat is dus nog afwachten.
Al met al heb ik nu wel vrede met m'n cijfer, ik had tijdnood voor de laatste vraag die ik niet gehad zou hebben als ik meer moeite in parate kennis steken zou hebben gehad :) Dan had ik niet zoveel dingen op hoeven te zoeken :+
Volgend jaar weer een kans, hopelijk dan een iets vriendelijker opzet :P
pi_161470963
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:13 schreef Paxcon het volgende:
Overigens erg genoten van dit bericht op de FB pagina:

[..]

Sow
pi_161471223
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 17:28 schreef Ties02 het volgende:
Squirtani xD
Kan je hier echt om lachen, Ties?
pi_161471280
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 17:28 schreef Ties02 het volgende:
Squirtani xD
_O-
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161472810
Haters
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161472868
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:01 schreef IPA35 het volgende:
Haters
Ik heb t/m blz 14 gelezen.
En de Kadasterwetklapper.

Morgen HC2.
pi_161473146
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:03 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik heb t/m blz 14 gelezen.
En de Kadasterwetklapper.

Morgen HC2.
Ik doe zo ff H1 uit en dan BR3 stof.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161473203
Eindelijk heb ik de vier artikelen voor derdenbescherming in BW 3 ook op het rijtje. Vorig jaar was het een grote chaos in mijn hoofd.
pi_161478631
Wat een gezeik toch over Europees. Het gaat maar door. Serieus; als je dat niet haalt binnen twee keer dan ben je gewoon DOM en moet je niet lopen janken als een kind.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161478659
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:25 schreef IPA35 het volgende:
Wat een gezeik toch over Europees. Het gaat maar door. Serieus; als je dat niet haalt binnen twee keer dan ben je gewoon DOM en moet je niet lopen janken als een kind.
Eens.
pi_161478679
De cijferlijst van Europees recht even gecheckt. Er zijn twee achten en iets meer zevens gescoord. Als een zesje een onvoldoende was, zou je een slagingspercentage van ongeveer 5 procent hebben.
Helaas heb ik ook weer een onvoldoende en is de start van mijn Master dus nog niet in zicht. Als schakel (pre-master) student overweeg ik nu om over te stappen naar de OU. Daar heb je ongeveer het zelfde vakkenpakket, op Europees recht na. Deze zit niet in het schakelprogramma. Heeft iemand ervaring met schakelen van de RuG naar de OU en worden de vakken één op één overgezet?


Oh kerel. Dan ga je toch lekker naar de OU als je het niveau niet aankan. :'(
pi_161478710
Ik heb zo zwaar de neiging om er iets van te zeggen, maar laat ik m'n naam heel houden.

Wat een stelletje achterlijke kneuzen.
pi_161478885
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:28 schreef Etsu het volgende:
Ik heb zo zwaar de neiging om er iets van te zeggen, maar laat ik m'n naam heel houden.

Wat een stelletje achterlijke kneuzen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161478916
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161478922
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:36 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]
Doel je hiermee op een bepaalde user hier? :D

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 22:37:44 ]
pi_161478946
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:36 schreef Etsu het volgende:

[..]

Doel je hiermee op een bepaalde user hier? :D
Dat kan ik bevestigen noch ontkennen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161478954
/

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 22:37:37 ]
pi_161478958
Post eens meer berichten over Europees op Fb. Genieten dit :7
mag het weten
pi_161478990
Ik heb toen o.a. die mails gekregen en brieven van de examencommissie over die klachten. Dat is allemaal heel raar gegaan en in mijn ogen deugt het van geen kant. Ben er alleen niet heel happig op om die hier zo op Facebook te zetten (wbt de consequenties daarvoor). Wel ben ik tot de conclusie gekomen dat dit echt nergens meer op slaat en normaal zou ik zeggen slikken en doorgaan volgende keer beter, maar zie nu echt geen perspectief en vooral voor mensen die nu studievertraging etc. oplopen hierdoor is het een ramp! Ik denk dat als je echt wat wil er iets collectiefs opgezet moet worden. Zou graag een mail willen sturen naar alle studenten die dit jaar het vak hebben gedaan om te kijken of daar animo voor is. Weet alleen niet hoe ik aan die emailadressen kom?

Oeh, nu gaan we het krijgen.
pi_161479374
---

[ Bericht 100% gewijzigd door IPA35 op 17-04-2016 13:28:31 ]
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161482346
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:27 schreef Etsu het volgende:
De cijferlijst van Europees recht even gecheckt. Er zijn twee achten en iets meer zevens gescoord. Als een zesje een onvoldoende was, zou je een slagingspercentage van ongeveer 5 procent hebben.
Helaas heb ik ook weer een onvoldoende en is de start van mijn Master dus nog niet in zicht. Als schakel (pre-master) student overweeg ik nu om over te stappen naar de OU. Daar heb je ongeveer het zelfde vakkenpakket, op Europees recht na. Deze zit niet in het schakelprogramma. Heeft iemand ervaring met schakelen van de RuG naar de OU en worden de vakken één op één overgezet?


Oh kerel. Dan ga je toch lekker naar de OU als je het niveau niet aankan. :'(
waar haal je dit soort parels vandaan?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161485534
Rechten 050-Facebook.
De mensen met de ergste comments halen wel de meeste plusjes :+

Dan een wat meer serieuze inhoudelijke vraag: mensen van de RuG hier, hoe schappelijk zijn de mensen van Europees met het geven van punten bij de nabespreking?
Ik heb een 4.8 dus waarschijnlijk ~145/300 punten (145 gedeeld door 300 is bij benadering 4.8), een 5.5 is 165/300 punten. Is het haalbaar om 20 punten extra te krijgen?
pi_161485643
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 08:46 schreef underground1009 het volgende: Is het haalbaar om 20 punten extra te krijgen?
Uit eigen ervaring: nee. Maar dat was bij de nabespreking van het hertentamen Europees oude stijl. Had 0,4pnt nodig en alleen na lullen als brugman kreeg ik het voor elkaar.

Maar dit is experimenteel dit jaar hé? Gewoon proberen en kijken hoever je komt ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Joosie200 op 17-04-2016 11:07:02 ]
mag het weten
pi_161486907
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 08:46 schreef underground1009 het volgende:
Rechten 050-Facebook.
De mensen met de ergste comments halen wel de meeste plusjes :+

Dan een wat meer serieuze inhoudelijke vraag: mensen van de RuG hier, hoe schappelijk zijn de mensen van Europees met het geven van punten bij de nabespreking?
Ik heb een 4.8 dus waarschijnlijk ~145/300 punten (145 gedeeld door 300 is bij benadering 4.8), een 5.5 is 165/300 punten. Is het haalbaar om 20 punten extra te krijgen?
Hoe weet je dat je een 4,8 hebt terwijl op de cijferlijst alleen maar afgeronde cijfers staan en het zondag is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2016 10:15:54 ]
pi_161487045
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2016 10:15 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hoe weet je dat je een 4,8 hebt terwijl op de cijferlijst alleen maar afgeronde cijfers staan en het zondag is?
Onafgeronde cijferlijst was ook geplaatst vrijdag :)
pi_161487073
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 10:24 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Onafgeronde cijferlijst was ook geplaatst vrijdag :)
Oh, luxe hoor.
pi_161506182
Pfff, denk je klaar te zijn met bomen mollen, mocht ik vandaag wéér naar de faculteit om een shitload aan jurisprudentie te printen en door te spitten. De stapel is nu 3 cm dik, en dan nog twee bundels erbij. Ik ga na dinsdag denk ik maar huilen in een hoekje. Heb het wel bijgehouden, maar het is zo veel en ik weet niet of ik het allemaal kan onthouden tegen die tijd.
  maandag 18 april 2016 @ 08:10:04 #95
365082 IPA35
Patriarch
pi_161514374
Nachtrust verpest. Rumoerigheid bij de buren... Steeds lampen aan en zo ook.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161514419
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 08:10 schreef IPA35 het volgende:
Nachtrust verpest. Rumoerigheid bij de buren... Steeds lampen aan en zo ook.
Extra sterke koffie straks?
pi_161514425
Waarom is de Starbucks bij de UB pas om 09:00 open?

Dan beginnen de college's, sufkutten.
pi_161514436
En ik ben mn studentenpas kwijt, dus ik kan ook geen koffie halen bij de uni.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2016 08:22:11 ]
  maandag 18 april 2016 @ 08:27:23 #99
365082 IPA35
Patriarch
pi_161514462
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 08:19 schreef Etsu het volgende:

[..]

Extra sterke koffie straks?
Denk et.

12 uur douchen en pas na half 2 de lamp bij zichzelf uitdoen. En ik daar liggen met oordoppen in en de deken over m'n gezicht.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161516543
Zo, eerste college gehad en het is nog maandagochtend. Heerlijk.
pi_161524516
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Vaststellen dat iemand een doel heeft een hoger rendement te behalen kan je dus blijkbaar vaststellen doordat hij een x rendement heeft behaald. Dus wat moet ik hier nu mee? Bepleiten dat je maar 20% rendement moet gaan halen om een ondernemer te zijn? Zullen ze bij Unibail-Rodamco leuk vinden.

En wat betreft de arbeid komt er nog steeds geen concrete invulling. Deze zaak kwam niet veel verder dan je met juristen, administratieve, technische en commerciële jongens hebben. En hoeveel ze dan moeten doen staat er ook niet in. Kan hier helemaal niks mee.
Dat is niet het punt van dit arrest. Dit arrest laat zien dat louter vastgoed dus ook een onderneming kan zijn. Dit in tegenstelling tot het standpunt van de Belastingdienst, waarbij eigenlijk nagenoeg nooit wordt geconcludeerd tot een onderneming.

Als je bovendien verwacht dat er in een arrest van de HR precies gaat staan hoeveel mensen welke werkzaamheden op welke plek moeten doen, dan zul je de rest van je werkzame leven keer op keer teleurgesteld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maharbal op 18-04-2016 16:31:52 ]
pi_161525010
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2016 16:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is niet het punt van dit arrest. Dit arrest laat zien dat louter vastgoed dus ook een onderneming kan zijn. Dit in tegenstelling tot het standpunt van de Belastingdienst, waarbij eigenlijk nagenoeg nooit wordt geconcludeerd tot een onderneming.

Als je bovendien verwacht dat er in een arrest van de HR precies gaat staan hoeveel mensen welke werkzaamheden op welke plek moeten doen, dan zul je de rest van je werkzame leven keer op keer teleurgesteld worden.
Ja, maar dat het kan is al vaak genoeg vastgesteld. Dat de HR het nu ook bevestigd is leuk, maar toch ook weer niet zo schokkend? De belastingdienst stelde immers ook al dat het kon, zolang je maar over normaal vermogensbeheer heen gaat (in de brieven nav mijn verzoeken).

Nu komt deze procedure voort uit twee fiscalisten die ook aan de uva verbonden zijn, dus ik ga er eens een mailtje aan wagen.
pi_161525974
Woeiii. Mn enige herkansing van het jaar aanvankelijk niet gehaald met een vijf :') . Toch maar mooi 3 punten bijgeluld en nu een 6 _O_ . Alleen nog bestuurs 3 en dan klaar met mn pre-master :)
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161526293
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:44 schreef Yreal het volgende:

Ja, maar dat het kan is al vaak genoeg vastgesteld. Dat de HR het nu ook bevestigd is leuk, maar toch ook weer niet zo schokkend? De belastingdienst stelde immers ook al dat het kon, zolang je maar over normaal vermogensbeheer heen gaat (in de brieven nav mijn verzoeken).
In de praktijk werd (wordt) door de Belastingdienst volgehouden dat de exploitatie van onroerend goed zelden tot een onderneming leidt (als er in een NL/Buitenland situatie sprake is van exploitatie van onroerend goed, dan kreeg je meestal niet eens een ruling). Dit is iets om de fiscus mee om de oren te slaan.
pi_161526806
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2016 17:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Woeiii. Mn enige herkansing van het jaar aanvankelijk niet gehaald met een vijf :') . Toch maar mooi 3 punten bijgeluld en nu een 6 _O_ . Alleen nog bestuurs 3 en dan klaar met mn pre-master :)
Gefeliciteerd!

Buh ik word echt gek hier. Denk elke keer klaar te zijn maar dan komt er weer een arrest of conclusie langs die geprint moet worden voor morgen. :( Ben nu al zes keer op en neer geweest. Morgen maar een steekkarretje mee naar tentamen.
pi_161526841
Geen printer hebben :')
pi_161526982
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 18:09 schreef Ties02 het volgende:
Geen printer hebben :')
Dat wel hebben :')
pi_161527780
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2016 17:28 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Woeiii. Mn enige herkansing van het jaar aanvankelijk niet gehaald met een vijf :') . Toch maar mooi 3 punten bijgeluld en nu een 6 _O_ . Alleen nog bestuurs 3 en dan klaar met mn pre-master :)
Wat was je enige her? Europees? ^O^
mag het weten
pi_161528362
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 18:09 schreef Ties02 het volgende:
Geen printer hebben :')
Als ik een printer had zou ik niet dubbelzijdig kunnen printen. Dan had ik mijn steekkarretje echt van stal kunnen halen.
pi_161529633
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 18:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wat was je enige her? Europees? ^O^
Zal wel niet, daarvan is de nabespreking nog niet geweest :P
pi_161530101
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 18:41 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wat was je enige her? Europees? ^O^
Nee joh, eurpees had ik bij de eerste kans al gehaald :+ . Was inleiding privaatrecht.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161530246
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2016 19:47 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Nee joh, eurpees had ik bij de eerste kans al gehaald :+ . Was inleiding privaatrecht.
Ik hoor er genoeg over dat IPR best taai is. Hoe beviel het je? Vast niet goed gezien je cijfer :+
mag het weten
pi_161530267
IPR = Internationaal Privaatrecht, mastervak. Bedoelt ie vast niet.
  maandag 18 april 2016 @ 19:56:26 #114
365082 IPA35
Patriarch
pi_161530358
Heb tot net in de LB gezeten en ben op blz 81 :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161530367
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 19:53 schreef Etsu het volgende:
IPR = Internationaal Privaatrecht, mastervak. Bedoelt ie vast niet.
Staat er ook gewoon niet. Inleiding privaat. Ik ben niet helemaal meer scherp :')
mag het weten
pi_161530372
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 19:56 schreef IPA35 het volgende:
Heb tot net in de LB gezeten en ben op blz 81 :')
:') Je kan de helft overslaan joh. Allemaal gezever met bestuursrecht, ER en literatuurlijst/bronnen.
  maandag 18 april 2016 @ 19:58:04 #117
365082 IPA35
Patriarch
pi_161530407
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 19:56 schreef Etsu het volgende:

[..]

:') Je kan de helft overslaan joh. Allemaal gezever met bestuursrecht, ER en literatuurlijst/bronnen.
Plaatjes <3
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161530429
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 19:58 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Plaatjes <3
Ook doorheen gejast.
pi_161530479
die vent loopt steeds half college achter he. :+
pi_161531230
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 19:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik hoor er genoeg over dat IPR best taai is. Hoe beviel het je? Vast niet goed gezien je cijfer :+
https://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/show?code=RGAPR70205 Deze is het, privaatrecht voor niet-juristen heet het kennelijk. Op zich wel easy vak, alleen ik had bij de eerste kans nogal veel vakken ernaast die ik prioriteit gaf en de herkansing was gewoon huilen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161535307
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:46 schreef Maharbal het volgende:

[..]

In de praktijk werd (wordt) door de Belastingdienst volgehouden dat de exploitatie van onroerend goed zelden tot een onderneming leidt (als er in een NL/Buitenland situatie sprake is van exploitatie van onroerend goed, dan kreeg je meestal niet eens een ruling). Dit is iets om de fiscus mee om de oren te slaan.
ik heb juist brieven waren staat dat het kan, maar dat ze vinden dat ik normaal vermogensbeheer heb. Dus ik moet nu een argument hebben dat ik x en y doe, en dus meer heb dan normaal vermogensbeheer.
  maandag 18 april 2016 @ 22:29:25 #122
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161536582
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 22:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb juist brieven waren staat dat het kan, maar dat ze vinden dat ik normaal vermogensbeheer heb. Dus ik moet nu een argument hebben dat ik x en y doe, en dus meer heb dan normaal vermogensbeheer.
Tuurlijk zal de BD zeggen dat het jan, om vervolgens in elke concrete situatie nee te zeggen. Maargoed, ik heb volledig vertrouwen in M's analyse.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161541988
Zo tentamen EBR. Note to self: steekkarretje niet vergeten mee te nemen. :{
pi_161542104
Succes DD!
pi_161543363
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 22:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb juist brieven waren staat dat het kan, maar dat ze vinden dat ik normaal vermogensbeheer heb. Dus ik moet nu een argument hebben dat ik x en y doe, en dus meer heb dan normaal vermogensbeheer.
Uiteraard zal de Belastingdienst zeggen dat het kan, het moet zelfs. Maar de praktische uitwerking is (was) vaak anders.

Wiebes heeft overigens alweer aangegeven de BOF in ieder geval te heroverwegen :')

Dit arrest ontstijgt overigens wel de schenkbelasting.
pi_161546346
Wat wordt de campus van de EUR toch met de week kutter, overal verbouwingen, tering herrie, omleidingen en gezeik. :r Het is één en al een chaos.
pi_161546370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:23 schreef Bolasie het volgende:
Wat wordt de campus van de EUR toch met de week kutter, overal verbouwingen, tering herrie, omleidingen en gezeik. :r Het is één en al een chaos.
Dat was 4 jaar geleden ook zo.
pi_161546437
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:24 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat was 4 jaar geleden ook zo.
Weet ik, ik woon er vlakbij, nu is het alleen nog erger. Ze hebben nu 2 ingangen afgesloten waardoor je helemaal moet omrijden. :')
pi_161546445
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:26 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Weet ik, ik woon er vlakbij, nu is het alleen nog erger. Ze hebben nu 2 ingangen afgesloten waardoor je helemaal moet omrijden. :')
Zijn er meerdere ingangen dan? Eentje bij KZ toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 12:27:35 ]
pi_161546474
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:27 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waren er meerdere ingangen dan? Eentje bij KZ toch?
Ja, maar aan de andere kant is het nu dicht. Zeg maar waar de tram rijdt (al rijdt ie ook niet ivm verbouwingen).
pi_161546494
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:28 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ja, maar aan de andere kant is het nu dicht. Zeg maar waar de tram rijdt (al rijdt ie ook niet ivm verbouwingen).
Wist niet dat daar ook een ingang was. Ging altijd via die bij KZ.

Zit die Turk er nog? :7
pi_161546555
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:28 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wist niet dat daar ook een ingang was. Ging altijd via die bij KZ.

Zit die Turk er nog? :7
Has? Ja.
pi_161546561
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:30 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Has? Ja.
Has? :')
pi_161546566
Hasret _O_
pi_161547393
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

Has? :')
Je bedoelt die vreetschuur toch, zo heet dat.
pi_161547403
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:53 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Je bedoelt die vreetschuur toch, zo heet dat.
Ja, wist niet dat het zo heette

De beste kebabzaak in Grunna heet Hasret, dus vandaar
pi_161549592
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 07:43 schreef Etsu het volgende:
Succes DD!
Dankje! Het ging redelijk, al ben ik met een deelvraag de mist in gegaan door de bronstaat- en de woonstaatproblematiek te verwarren. Maar verder ging het niet echt slecht.
pi_161552845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:50 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Uiteraard zal de Belastingdienst zeggen dat het kan, het moet zelfs. Maar de praktische uitwerking is (was) vaak anders.

Wiebes heeft overigens alweer aangegeven de BOF in ieder geval te heroverwegen :')

Dit arrest ontstijgt overigens wel de schenkbelasting.
maar ik moet hem nu concreet kunnen maken. Hoe ga ik normaal overstijgen. Ik heb geen idee.
pi_161553076
Vanavond een date met een FOK!'er 8)7
pi_161553121
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:47 schreef Ties02 het volgende:
Vanavond een date met een FOK!'er 8)7
Wie is de gelukkige?
pi_161553160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wie is de gelukkige?
Paxcon
pi_161553163
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:47 schreef Ties02 het volgende:
Vanavond een date met een FOK!'er 8)7
Ook hommo geworden?
pi_161553181
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ook hommo geworden?
een beetje gay is ok
pi_161553192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:52 schreef Ties02 het volgende:

[..]

een beetje gay is ok
Spannend, doe t veilig he
pi_161553216
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:52 schreef Etsu het volgende:

[..]

Spannend, doe t veilig he
We gaan naar de voetbal, dus wees gerust
pi_161553261
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:54 schreef Ties02 het volgende:

[..]

We gaan naar de voetbal, dus wees gerust
Daar zijn ook kleedkamers
pi_161553337
Nou, ik ben in ieder geval klaar met de GGD en daarmee de medische kant voor de VS. Kan zo opgestuurd worden, maar moet er een kopie van maken en ik heb natuurlijk weer geen studentenpas.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 17:00:57 ]
pi_161553509
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 april 2016 17:00 schreef Etsu het volgende:
Nou, ik ben in ieder geval klaar met de GGD en daarmee de medische kant voor de VS. Kan zo opgestuurd worden, maar moet er een kopie van maken en ik heb natuurlijk weer geen studentenpas.
Copy en printshop? Bij AH kun je geloof ik ook kopiëren en printen.
pi_161554142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 16:47 schreef Ties02 het volgende:
Vanavond een date met een FOK!'er 8)7
geyl
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161556594
Hehe, kreeg vanmiddag een mailtje dat ze om mij vergaderd hebben en de RuG mijn plannen voor de VS een 'bijzonder initiatief' vinden en hebben besloten dat 'een bijzonder initiatief als deze gesteund moet worden', zonder dat ik er om heb gevraagd.

1200 euro in tha pocket. _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 19:19:53 ]
pi_161556631
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:19 schreef Etsu het volgende:
Hehe, kreeg vanmiddag een mailtje dat ze om mij vergaderd hebben en de RuG mijn plannen voor de VS een 'bijzonder initiatief' vinden en hebben besloten dat 'een bijzonder initiatief als deze gesteund moet worden', zonder dat ik er om heb gevraagd.

1200 euro in tha pocket. _O_
Dat dit kan in Nederland
  dinsdag 19 april 2016 @ 19:20:40 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161556639
Zinloos.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161556654
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:20 schreef eriksd het volgende:
Zinloos.
Jij.
pi_161556700
Eigenlijk krijgen ze dat geld gewoon weer terug, want ze eisen wel dat ik ingeschreven blijf staan/sta als ik weg ben, dus ik moet alsnog 2k aan collegegeld betalen. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 19:23:07 ]
pi_161556788
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:19 schreef Etsu het volgende:
Hehe, kreeg vanmiddag een mailtje dat ze om mij vergaderd hebben en de RuG mijn plannen voor de VS een 'bijzonder initiatief' vinden en hebben besloten dat 'een bijzonder initiatief als deze gesteund moet worden', zonder dat ik er om heb gevraagd.

1200 euro in tha pocket. _O_
Nice!! Maar dat van je inschrijving klopt dan wel, eigenlijk ga je er gewoon op achteruit, alleen dan minder.
  dinsdag 19 april 2016 @ 19:28:12 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161556873
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:22 schreef Etsu het volgende:
Eigenlijk krijgen ze dat geld gewoon weer terug, want ze eisen wel dat ik ingeschreven blijf staan/sta als ik weg ben, dus ik moet alsnog 2k aan collegegeld betalen. :')
Ah, beter.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161556928
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nice!! Maar dat van je inschrijving klopt dan wel, eigenlijk ga je er gewoon op achteruit, alleen dan minder.
Ja, dat wel. Mijn bedoeling was ook om gewoon ingeschreven te blijven als student oude stijl. Mocht ik me uitschrijven en weer inschrijven via contractonderwijs of hoe dan ook, om mijn diploma aan te vragen, dan ben ik mijn oude stijl-recht kwijt. Dan krijg ik een bul 'Nederlands Recht - gespecialiseerd in Notarieel Recht' ipv 'Notarieel Recht'. En dat wil ik niet, dus dan maar 2k betalen. :P
Ik ben een van de laatsten van oude stijl. Is in afbouw.

En los daarvan: als ik me zou uitschrijven en weer zou inschrijven, dan moet ik voldoen aan de nieuwe stijl-eisen en daar valt Europees Recht van 10 EC onder (ik heb het oude vak en val in overgangsregeling voor oude stijl), en never nooit niet dat ik dat opnieuw ga doen. :X

Dus komt allemaal goed uit. :7

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 19:39:25 ]
pi_161557312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:30 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Mijn bedoeling was ook om gewoon ingeschreven te blijven als student oude stijl. Mocht ik me uitschrijven en weer inschrijven via contractonderwijs of hoe dan ook, om mijn diploma aan te vragen, dan ben ik mijn oude stijl-recht kwijt. Dan krijg ik een bul 'Nederlands Recht - gespecialiseerd in Notarieel Recht' ipv 'Notarieel Recht'. En dat wil ik niet, dus dan maar 2k betalen. :P
Ik ben een van de laatsten van oude stijl. Is in afbouw.

En los daarvan: als ik me zou uitschrijven en weer zou inschrijven, dan moet ik voldoen aan de nieuwe stijl-eisen en daar valt Europees Recht van 10 EC onder (ik heb het oude vak en val in overgangsregeling voor oude stijl), en never nooit niet dat ik dat opnieuw ga doen. :X

Dus komt allemaal goed uit. :7
Ja beter wel. Lijkt me niks. zo'n nieuwe bul. Maar ik begreep dat ze Notarieel helemaal wilden afschaffen? Hoe werkt nieuwe stijl Notarieel met vakken dan?

Wel vaag allemaal, Notarieel is toch uiteindelijk een aparte studie, net als fiscaal. Hier hebben we gewoon vier studies op de faculteit: Rechten, Fiscaal, Notarieel en Criminologie. Vreemde opzet wordt dat.
pi_161557467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:45 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja beter wel. Lijkt me niks. zo'n nieuwe bul. Maar ik begreep dat ze Notarieel helemaal wilden afschaffen? Hoe werkt nieuwe stijl Notarieel met vakken dan?

Wel vaag allemaal, Notarieel is toch uiteindelijk een aparte studie, net als fiscaal. Hier hebben we gewoon vier studies op de faculteit: Rechten, Fiscaal, Notarieel en Criminologie. Vreemde opzet wordt dat.
Van afschaffen heb ik niet gehoord? Hoop het niet zeg. ;(
Het verschil is er bijna niet:
Oude stijl: http://www.rug.nl/ocasys/ucg/vak/showpos?opleiding=356
Nieuwe stijl: http://www.rug.nl/ocasys/ucg/vak/showpos?opleiding=5547

Enige wat er veranderd is, is dat een paar losse vakken bij elkaar gevoegd zijn en dat de vakken voor 5/10 EC tellen. De propedeusefase is wel om de schop gegooid.

Hier hebben ze gewoon alle opleidingen onder Nederlands Recht gegooid, en dan kan je kiezen welke specialisatie je wil volgen: fiscaal, notarieel, recht&ict, recht en bestuur of gewoon rechtsgeleerdheid. En in de master worden die richtingen wel als apart gezien en heb je onder 'Nederlands recht' weer verschillende richtingen (privaat, straf, S&B etc.).

Ik vind de nieuwe opzet ook niks. 'Nederlands recht - gespecialiseerd in notarieel recht' vind ik zo sullig overkomen.
pi_161557504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:45 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja beter wel. Lijkt me niks. zo'n nieuwe bul. Maar ik begreep dat ze Notarieel helemaal wilden afschaffen? Hoe werkt nieuwe stijl Notarieel met vakken dan?

Wel vaag allemaal, Notarieel is toch uiteindelijk een aparte studie, net als fiscaal. Hier hebben we gewoon vier studies op de faculteit: Rechten, Fiscaal, Notarieel en Criminologie. Vreemde opzet wordt dat.
De aparte studie notarieel vliegt er uit, zoals je eerst ook apart fiscaal, recht en ICT, juridische bestuurskunde en internationaal en Europees recht had naast Rechtsgeleerdheid als ik me niet vergis. Nu heb je de studie Nederlands recht, richtingen Nederlands recht/IT-recht/fiscaal recht/notarieel recht/internationaal en Europees recht/juridische bestuurskunde, in aflopende volgorde van aantal studenten voor zover mij bekend ;)
pi_161557570
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:53 schreef underground1009 het volgende:

[..]

De aparte studie notarieel vliegt er uit, zoals je eerst ook apart fiscaal, recht en ICT, juridische bestuurskunde en internationaal en Europees recht had naast Rechtsgeleerdheid als ik me niet vergis. Nu heb je de studie Nederlands recht, richtingen Nederlands recht/IT-recht/fiscaal recht/notarieel recht/internationaal en Europees recht/juridische bestuurskunde, in aflopende volgorde van aantal studenten voor zover mij bekend ;)
Wat stom. Zeker dat 'Nederlands recht - gespecialiseerd in XXX' vind ik echt stom. Zou het ook echt kut vinden als zoiets op mijn diploma stond.

Hoe is de master Notarieel eigenlijk opgezet? Hier wordt wel gezegd dat de Notariële master eigenlijk fiscaal is en dat is ook zo: de master bevat vakken die fiscalisten in de bachelor krijgen plus nog wat estate planning en natuurlijk het burgerlijk recht, maar minder.
pi_161557605
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:56 schreef DoubleDip het volgende:
Hoe is de master Notarieel eigenlijk opgezet? Hier wordt wel gezegd dat de Notariële master eigenlijk fiscaal is en dat is ook zo: de master bevat vakken die fiscalisten in de bachelor krijgen plus nog wat estate planning en natuurlijk het burgerlijk recht, maar minder.
Klopt.

https://www.rug.nl/ocasys/feb/vak/showpos?opleiding=363

Estate planning is een keuzevak bij ons. Ik ga Agrarisch recht kiezen denk ik.
pi_161557633
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:57 schreef Etsu het volgende:

[..]

Klopt.

https://www.rug.nl/ocasys/feb/vak/showpos?opleiding=363

Estate planning is een keuzevak bij ons. Ik ga Agrarisch recht kiezen denk ik.
Ik zag het ja. Iets minder fiscaal idd. Maar ondernemingsrecht 1? Wij kregen dat in bachelor 2 als verplicht vak, als de bachelors Rechten, Notarieel en Fiscaal nog gelijk lopen. Althans, in het oude systeem want het is hier ook omgegooid.
pi_161557643
Ik las laatst een uitspraak van de examencommissie van iemand die ook zich had uitgeschreven en weer had ingeschreven en daarom bul 'Nederlands recht - gespecialiseerd in Fiscaal recht' kreeg, en de examencommissie gaf zijn beroep ongelijk.

Ik kan de uitspraak alleen niet vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 19:59:38 ]
pi_161557689
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat stom. Zeker dat 'Nederlands recht - gespecialiseerd in XXX' vind ik echt stom. Zou het ook echt kut vinden als zoiets op mijn diploma stond.

Hoe is de master Notarieel eigenlijk opgezet? Hier wordt wel gezegd dat de Notariële master eigenlijk fiscaal is en dat is ook zo: de master bevat vakken die fiscalisten in de bachelor krijgen plus nog wat estate planning en natuurlijk het burgerlijk recht, maar minder.
Vwb de inrichting van notarieel moet Etsu het maar vertellen, ik doe IT-recht :)
Ik had overigens geen keuze, ik startte in het eerste jaar nieuwe stijl en viel dus binnen de brede bachelor zoals ze dit concept genoemd hebben. In feite zijn het gewoon aparte opleidingen die voornamelijk het eerste jaar en sporadisch nog andere vakken samen hebben, ik zie het nut dus ook niet van deze naamswijziging. Gelukkig zijn de masters dus nog wel normaal :+
In mijn geval wordt dat waarschijnlijk recht en ICT met ofwel ondernemingsrecht, ofwel privaatrecht als tweede master er bij, dit afhankelijk van mijn keuze eind volgend jaar welke kant ik op wil en welke tweede master daar het beste bij past :)
pi_161557712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zag het ja. Iets minder fiscaal idd. Maar ondernemingsrecht 1? Wij kregen dat in bachelor 2 als verplicht vak, als de bachelors Rechten, Notarieel en Fiscaal nog gelijk lopen. Althans, in het oude systeem want het is hier ook omgegooid.
Ondernemingsrecht 1 is een verdieping op Handelsrecht (basis van ondernemingsrecht, verzekeringsrecht, IE-recht en faillissementsrecht). En dan hebben we in de bachelor ook nog Rechtspersonen en Personenvennootschappen, ook ondernemingsrecht-getint.

Ik denk dat het aan de namen ligt.
pi_161557729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zag het ja. Iets minder fiscaal idd. Maar ondernemingsrecht 1? Wij kregen dat in bachelor 2 als verplicht vak, als de bachelors Rechten, Notarieel en Fiscaal nog gelijk lopen. Althans, in het oude systeem want het is hier ook omgegooid.
Ik denk dat ons equivalent uit de bachelor handelsrecht is.
De masterrichting ondernemingsrecht heette overigens tot vorig jaar nog bedrijfsrecht :+
pi_161557809
Gevonden!

http://www.rug.nl/educati(...)iet-ontvankelijk.pdf

'Rechtsgeleerdheid met aantekening Fiscaal recht' bedoelde ik.

Alsnog dom.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 20:06:15 ]
pi_161557825
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:01 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ondernemingsrecht 1 is een verdieping op Handelsrecht (basis van ondernemingsrecht, verzekeringsrecht, IE-recht en faillissementsrecht). En dan hebben we in de bachelor ook nog Rechtspersonen en Personenvennootschappen, ook ondernemingsrecht-getint.

Ik denk dat het aan de namen ligt.
Ah zo, ja die namen zijn verwarrend daar. Niet echt duidelijk wat nou op wat volgt. Zelfde met Goederenrecht. Is hier een tweedejaarsvak, maar daar zit het in de master. Alleen is het dus niet gelijk duidelijk dat je dan al twee Burgerlijk rechtvakken gedaan hebt.
pi_161557882
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:06 schreef Etsu het volgende:
Gevonden!

http://www.rug.nl/educati(...)iet-ontvankelijk.pdf

'Rechtsgeleerdheid met aantekening Fiscaal recht' bedoelde ik.

Alsnog dom.
Hmm ja, dat wel.
pi_161557914
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hmm ja, dat wel.
Gelukkig had ik die uitspraak op tijd gelezen, anders had ik het ook niet geweten.
pi_161558258
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:10 schreef Etsu het volgende:

[..]

Gelukkig had ik die uitspraak op tijd gelezen, anders had ik het ook niet geweten.
Vraag me wel af hoe die jongen dat dan had moeten weten. Of is dat breeduit aangekondigd?

Overigens klinkt: 'Rechten met specialisatie XXX' voor mij alsof je een Rechtenbachelor hebt gedaan met een paar vakjes Notarieel/Fiscaal/et cetera er bij. Bij de huidige namen zie je tenminste dat je een halve bachelor andere vakken gehad hebt. Doet imo geen recht aan de mate waarin je je specialiseert.
pi_161558347
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vraag me wel af hoe die jongen dat dan had moeten weten. Of is dat breeduit aangekondigd?

Overigens klinkt: 'Rechten met specialisatie XXX' voor mij alsof je een Rechtenbachelor hebt gedaan met een paar vakjes Notarieel/Fiscaal/et cetera er bij. Bij de huidige namen zie je tenminste dat je een halve bachelor andere vakken gehad hebt. Doet imo geen recht aan de mate waarin je je specialiseert.
Geen flauw idee, al had ik het wel ergens logisch gevonden aangezien inschrijven voor oude stijl allang niet meer mogelijk is. Herinschrijven voor volgend collegejaar weer wel, maar tussentijds niet en ook niet wanneer je je uitschrijft. Dat wist ik dan weer wel.

Verder met je eens hoor. Blij dat ik er niks mee te maken heb. Ik ga toch ook niet om Notarieel Recht met aantekening Fiscaal Recht vragen omdat ik een paar fiscale vakjes gehaald heb. :{w

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 20:26:43 ]
pi_161558428
Mja, door dit hele circus ben ik ook 2k kwijt aan dit jaar, 1k per laatste vak. Ik heb dan wel extra vakken gehaald, maar als het anders kon, had ik het gedaan.
En volgend jaar ook weer, bovenop de rest van de kosten voor de VS. Weliswaar eigen keuze, maar toch zonde, dat wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 20:31:01 ]
pi_161558531
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:26 schreef Etsu het volgende:

[..]

Geen flauw idee, al had ik het wel ergens logisch gevonden aangezien inschrijven voor oude stijl allang niet meer mogelijk is. Herinschrijven voor volgend collegejaar weer wel, maar tussentijds niet en ook niet wanneer je je uitschrijft. Dat wist ik dan weer wel.

Verder met je eens hoor. Blij dat ik er niks mee te maken heb. Ik ga toch ook niet om Notarieel Recht met aantekening Fiscaal Recht vragen omdat ik een paar fiscale vakjes gehaald heb. :{w
Ja of notarieel recht met aantekening Nederlands recht en Recht & ICT in mijn geval. Staat voor geen meter. Ben blij met mijn bul in oude stijl :Y
mag het weten
pi_161558570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ja of notarieel recht met aantekening Nederlands recht en Recht & ICT in mijn geval. Staat voor geen meter. Ben blij met mijn bul in oude stijl :Y
Voor 1 feb 2018 hè.
pi_161558676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:35 schreef Etsu het volgende:

[..]

Voor 1 feb 2018 hè.
Ja dan loopt het af. Maar dat gaat je toch wel lukken? Jaartje er tussenuit, heb je nog van sept 2017 t/m feb 2018. Moet je geen tweede semestervakken meer open hebben staan :P
mag het weten
pi_161558740
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 20:39 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ja dan loopt het af. Maar dat gaat je toch wel lukken? Jaartje er tussenuit, heb je nog van sept 2017 t/m feb 2018. Moet je geen tweede semestervakken meer open hebben staan :P
Ja, planning is om RGR en Handels in juni binnen te tikken, en anders mondeling in juli. Augustus t/m mei 17 weg, juni t/m aug 17 kleine scriptie schrijven bij de vakgroep Bestuursrecht voor 7 ec, diploma aanvragen en dan in sept 17 beginnen met de master. :Y

En anders heb ik volgend jaar juni weer eens drie kansen voor RGR/Handels, dus in het ergste geval doe ik de kleine scriptie in het eerste semester van 2017/2018 en dan ben ik nog nét op tijd klaar :') _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 20:45:24 ]
pi_161558959
En in het nog meer ergste geval zullen ze vast wel een regeling hebben om het laatste vak te halen in 2017/2018. Ik kan me niet voorstellen dat omdat ze 1 februari 2018 als deadline hebben ingesteld, de studenten die een vak uit het eerste semester wel langer de tijd hebben om hun bachelor te halen, en de studenten die een vak uit het tweede semester nog moeten, dat niet mogen omdat zij toevalligerwijs in mijn jaar ihkv de nieuwe stijl RGR en Handels uit het eerste semester hebben gehaald en in het tweede semester hebben geplaatst.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 20:53:16 ]
pi_161564319
Wat maakt het uit wat op je bul staat. Je bekijkt dat ding welgeteld 1 keer. Daarna gaat 'ie stof happen.
  woensdag 20 april 2016 @ 01:03:59 #181
263417 Keyos
Like a Boss
pi_161566343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:28 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wist niet dat daar ook een ingang was. Ging altijd via die bij KZ.

Zit die Turk er nog? :7
Hebben meerdere van die tentjes op de campus gehad , weet niet wanneer je er bent geweest :). Hadden er ééntje bij de ingang van de campus dichtbij de metro (die er inmiddels sinds de HAS niet meer is) en er ééntje voor de bushalte bij de ingang naast de Hogeschool Rotterdam. Sinds opening foodcourt hebben we die HAS gekregen, prima tent, maar niets kan op tegen Jaffa op de Witte de With O+.

Mocht je ooit weer eens in Rotterdam zijn (place to be voor kebab), ga naar Jaffa.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_161568208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 01:03 schreef Keyos het volgende:

[..]

Hebben meerdere van die tentjes op de campus gehad , weet niet wanneer je er bent geweest :). Hadden er ééntje bij de ingang van de campus dichtbij de metro (die er inmiddels sinds de HAS niet meer is) en er ééntje voor de bushalte bij de ingang naast de Hogeschool Rotterdam. Sinds opening foodcourt hebben we die HAS gekregen, prima tent, maar niets kan op tegen Jaffa op de Witte de With O+.

Mocht je ooit weer eens in Rotterdam zijn (place to be voor kebab), ga naar Jaffa.
In 2013 was ik er voor het laatst. Heb een tijdje gesport bij de EUR, bij de uni. Ben de naam even kwijt. En dat was bij KZ en zag ik iig dat tentje nog. Van de bushalte bij de HR wist ik niet.
Verder ben ik nooit meer in Rotterdam, maar zal het onthouden.

Ik weet niet of je het nog had gelezen ergens in vorig topic, maar heb je nog tips voor (zorg)verzekering in de VS?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2016 09:26:03 ]
  woensdag 20 april 2016 @ 15:54:26 #183
263417 Keyos
Like a Boss
pi_161576887
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 09:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

In 2013 was ik er voor het laatst. Heb een tijdje gesport bij de EUR, bij de uni. Ben de naam even kwijt. En dat was bij KZ en zag ik iig dat tentje nog. Van de bushalte bij de HR wist ik niet.
Verder ben ik nooit meer in Rotterdam, maar zal het onthouden.

Ik weet niet of je het nog had gelezen ergens in vorig topic, maar heb je nog tips voor (zorg)verzekering in de VS?
Wat een ramp was dat zeg (doe zorgverzekering). Had eerst een internationale verzekering afgesloten bij AON voor niet al teveel geld (volgens mij twee tientjes per maand). Probleem was hem dat de universiteit waar ik aan studeerde voor alle internationale studenten automatisch een verzekering afsluit en deze alleen "kwijtscheld" als je eigen verzekering aan een gigantisch Amerikaans-bureaucratische lijst voldoet.

Vrijwel de gehele verzekering kwam overeen, maar vanzelfsprekend vonden ze ergens in de kleine letters twee kleine punten die niet gedekt werden door AON. Gevolg -> moest de zorgverzekering van de Uni afnemen en (volgens mij) 550 dollar betalen voor een semester.

Zou dus even contact opnemen met de plaats waar je gaat studeren hoe zij dit regelen voor internationale studenten. Volgens mij moeten ze je (voor de visum-voorwaarden) een verzekering aanbieden. Heb er ontzettend veel tijd en energie in gestoken om niet aan die verzekering deel te nemen van de uni, zou zonde zijn als je ook al die uren voor niets erin steekt.

Mocht je meer vragen hebben kun je me altijd PM'en, misschien iets praktischer op de long term.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_161706109
1 dag Fiscaal Recht gehad en vind het nu al aids _O-
pi_161708713
quote:
6s.gif Op maandag 25 april 2016 17:48 schreef Bolasie het volgende:
1 dag Fiscaal Recht gehad en vind het nu al aids _O-
Wacht maar, het wordt nog veel erger. (6)
pi_161709943
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 19:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wacht maar, het wordt nog veel erger. (6)
Jij studeert/studeerde het, toch?
pi_161723163
quote:
6s.gif Op maandag 25 april 2016 19:54 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Jij studeert/studeerde het, toch?
Klopt, daarom waarschuw ik je maar vast. ;) Als je het nu al niet leuk vindt denk ik niet dat het veel beter wordt.
pi_161725060
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Klopt, daarom waarschuw ik je maar vast. ;) Als je het nu al niet leuk vindt denk ik niet dat het veel beter wordt.
Nee, klopt. Ze hebben dit vak in het eerste jaar gestopt om alvast kennis te laten maken met het onderwerp en als je het heel leuk vindt kan je volgend jaar simpel overstappen.

Hoorcolleges zijn bij dit vak ook heel anders dan dat wat we gewend zijn. Je moet opeens naambordjes plaatsen, ze stelt heel veel vragen en loopt als een gek door de zaal, soort interactieve college _O- Heeft precies niemand zin in.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2016 13:49:09 ]
pi_161725200
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:46 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Nee, klopt. Ze hebben dit vak in het eerste jaar gestopt om alvast kennis te laten maken met het onderwerp en als je het heel leuk vindt kan je volgend jaar simpel overstappen.

Hoorcolleges zijn bij dit vak ook heel anders dan dat wat we gewend zijn. Je moet opeens naambordjes plaatsen, ze stelt heel veel vragen en loopt als een gek door de zaal, soort interactieve college _O- Heeft precies niemand zin in.
Ja zoiets heb ik ook gehad, althans een docent die door de zaal liep en vragen stelde. Achterin zitten hielp niet. Waar ging je college over? Introducties zijn vaak saai, als je de diepte ingaat wordt het wel leuker.
pi_161725531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja zoiets heb ik ook gehad, althans een docent die door de zaal liep en vragen stelde. Achterin zitten hielp niet. Waar ging je college over? Introducties zijn vaak saai, als je de diepte ingaat wordt het wel leuker.
'T was echt heel basic, ging voornamelijk over formeel belastingrecht en een stukje inkomstenbelasting.
pi_161725595
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:04 schreef Bolasie het volgende:

[..]

'T was echt heel basic, ging voornamelijk over formeel belastingrecht en een stukje inkomstenbelasting.
Dat is ook niet echt het meest boeiende, vooral formeel is echt boring. Maar wacht maar totdat de internationale vpb voorbij komt, dan wordt het pas echt leuk. Structureren, 13l/15ad dat soort dingen vond ik bij het inleidende vak het leukste. Kwam pas ergens vanaf week 2 of 3.
pi_161727681
Misschien nog wat mensen hier die dit trucje uit kunnen halen?

http://www.gelderlander.n(...).Vx86sVrP1Yk.twitter
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:59:09 #194
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161728202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is ook niet echt het meest boeiende, vooral formeel is echt boring. Maar wacht maar totdat de internationale vpb voorbij komt, dan wordt het pas echt leuk. Structureren, 13l/15ad dat soort dingen vond ik bij het inleidende vak het leukste. Kwam pas ergens vanaf week 2 of 3.
Internationale vpb is dood.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:14:22 #195
365082 IPA35
Patriarch
pi_161730140
Boek van RGR is zó langdradig :')

Wel een goed boek, mits je de voorkennis hebt, verder. Maar het is zo véél...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161730203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:14 schreef IPA35 het volgende:
Boek van RGR is zó langdradig :')

Wel een goed boek, mits je de voorkennis hebt, verder. Maar het is zo véél...
Van Velten? Ja dat is een aardige pil
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:18:25 #197
365082 IPA35
Patriarch
pi_161730238
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Van Velten? Ja dat is een aardige pil
Die ja.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:26:07 #198
365082 IPA35
Patriarch
pi_161730439
Vonck denkt van ik geef gewoon het hele boek op dan missen ze i.i.g. niks.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 28 april 2016 @ 10:04:17 #199
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161769977
quote:
DEN HAAG - De deurwaarder van de Belastingdienst biedt de inboedel van de Haagse kliniek van schoonheidsdokter Robert Schoemacher te koop aan. Komende woensdag gaat alles via een executieverkoop naar de hoogste bieder.

Volgens Schoemachers woordvoerder, Aad Bogert, is er wel één probleem: „De inboedel is van de verhuurder van het pand. Het is niet het eigendom van Robert, dus kan er ook geen beslag op gelegd worden.” Hij noemt de geplande verkoop ‘een nieuwe speldenprik’ van de fiscus. „Ze zitten hem in alles dwars.”
Bodembeslag in werking.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 28 april 2016 @ 12:13:54 #200
365082 IPA35
Patriarch
pi_161772775
Pure diefstal.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161773441
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is ook niet echt het meest boeiende, vooral formeel is echt boring. Maar wacht maar totdat de internationale vpb voorbij komt, dan wordt het pas echt leuk. Structureren, 13l/15ad dat soort dingen vond ik bij het inleidende vak het leukste. Kwam pas ergens vanaf week 2 of 3.
Ken jij dit boek trouwens (of een andere versie ervan): http://www.bju.nl/juridis(...)en-belastingrecht-17
pi_161773676
quote:
6s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:50 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ken jij dit boek trouwens (of een andere versie ervan): http://www.bju.nl/juridis(...)en-belastingrecht-17
Ja, heb ik nog een samenvatting van gecheckt. Maar zelf niet gebruikt destijds.
  donderdag 28 april 2016 @ 13:20:59 #203
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161773981
quote:
6s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:50 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ken jij dit boek trouwens (of een andere versie ervan): http://www.bju.nl/juridis(...)en-belastingrecht-17
Echt een basisboek. Maar prima om te beginnen. Aanrader eigenlijk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 28 april 2016 @ 13:22:49 #204
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161774015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, heb ik nog een samenvatting van gecheckt. Maar zelf niet gebruikt destijds.
Een samenvatting van dit boek? Het is al aap-noot-mies.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161782481
quote:
15s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

Een samenvatting van dit boek? Het is al aap-noot-mies.
Het was voor werk, nog 200 euro mee verdiend dus goeie kassa. Maar ja, sommige mensen zijn lui en die kopen een samenvatting.
pi_161784055
Ik heb in een tekst informatie die ik heb gehaald uit een Memorie van toelichting bij het voorontwerp van een wet. Nu vraag ik mij af hoe ik een verwijzing doe naar de mvt. Ik heb de juridische leidraad geraadpleegd en dit is een voorbeeld: Kamerstukken II 1974/75, 13229, 3, p. 7.

De mvt die ik heb gebruikt heb ik van: https://www.internetconsultatie.nl/moderniseringbeslagverbod en dan de 3e link

Ik kan daar geen kamerstuknummer vinden. Waar kan ik dat vinden?
  donderdag 28 april 2016 @ 20:48:20 #207
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161784565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:34 schreef shiftsix het volgende:
Ik heb in een tekst informatie die ik heb gehaald uit een Memorie van toelichting bij het voorontwerp van een wet. Nu vraag ik mij af hoe ik een verwijzing doe naar de mvt. Ik heb de juridische leidraad geraadpleegd en dit is een voorbeeld: Kamerstukken II 1974/75, 13229, 3, p. 7.

De mvt die ik heb gebruikt heb ik van: https://www.internetconsultatie.nl/moderniseringbeslagverbod en dan de 3e link

Ik kan daar geen kamerstuknummer vinden. Waar kan ik dat vinden?
Het pdfje wat je hebt geopend heeft een kamerstuknummer als naam (vergelijkbaar met 13229 in jouw voorbeeld), kun je dat niet opzoeken?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 28 april 2016 @ 20:49:08 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161784603
Is het wetsvoorstel überhaupt al ingediend? Zo te zien is het nog in de consultatieronde.

Indien niet ingediend, dan geen kamerstuknr.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_161785019
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Het pdfje wat je hebt geopend heeft een kamerstuknummer als naam (vergelijkbaar met 13229 in jouw voorbeeld), kun je dat niet opzoeken?
Ja dat dacht ik ook eerst maar die nummer is de datum. In het document zelf gebruiken ze dezelfde datum. Het lijkt erg op een kamerstuknummer maar het is de datum omgedraaid. Of super toevallig, maar heb die nummer opgezocht en niks gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door shiftsix op 28-04-2016 21:07:42 ]
pi_161785049
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:49 schreef eriksd het volgende:
Is het wetsvoorstel überhaupt al ingediend? Zo te zien is het nog in de consultatieronde.

Indien niet ingediend, dan geen kamerstuknr.
Oh vandaar! Ik weet niet zeker of het niet is ingediend, ik dacht eerst van wel omdat er al reacties op zijn maar dat zegt ook niks in principe. In de bestandsnaam staat ook 'consultatieversie'. In welke vorm kan ik het dan het beste verwijzen? Als ik het bijv. als literatuur doe dan zou ik niet weten wie de auteur is
  donderdag 28 april 2016 @ 22:07:37 #211
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161787920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 20:49 schreef eriksd het volgende:
Is het wetsvoorstel überhaupt al ingediend? Zo te zien is het nog in de consultatieronde.

Indien niet ingediend, dan geen kamerstuknr.
Tja, dit. Ik nam de moeite niet om het bestand zelf te bekijken.
Heb al teveel uitspraken openstaan in tabjes
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161788243
quote:
15s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Tja, dit. Ik nam de moeite niet om het bestand zelf te bekijken.
Heb al teveel uitspraken openstaan in tabjes
Heb jij een idee hoe ik de verwijzing dan correct moet doen?
  donderdag 28 april 2016 @ 22:19:34 #213
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161788332
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:16 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Heb jij een idee hoe ik de verwijzing dan correct moet doen?
Ach, je moet gewoon wat doen.. liefst beetje richting van de leidraad.
Ik ben nu een stuk aan het schrijven en in de opdracht staat 'verwijs volgens de leidraad'. Nou heb ik literatuur waar ik naar verwijs van de docent in kwestie en die verwijst alles behalve volgens de leidraad :') Desalniettemin zou ik zelf ook zo verwijzen, gewoon lekker duidelijk. Leidraad schrijft bij verwijzen in de hoofdtekst haakjes voor, jakkes.

Google even op verwijzing consultatie stukken, dan krijg je artikelen waarin is verwezen. Kijk je hoe die het hebben gedaan ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 28 april 2016 @ 22:25:10 #214
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161788495
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:02 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Oh vandaar! Ik weet niet zeker of het niet is ingediend, ik dacht eerst van wel omdat er al reacties op zijn maar dat zegt ook niks in principe. In de bestandsnaam staat ook 'consultatieversie'. In welke vorm kan ik het dan het beste verwijzen? Als ik het bijv. als literatuur doe dan zou ik niet weten wie de auteur is
Modernisering beslagverbod roerende zaken, voorontwerp van wet, 16 december 2014

Zoiets zou ik doen. Het is ook geen exacte wetenschap he. Ik besteed er bij mijn artikelen echt minimale tijd aan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 28 april 2016 @ 22:26:36 #215
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161788539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

Modernisering beslagverbod roerende zaken, voorontwerp van wet, 16 december 2014

Zoiets zou ik doen. Het is ook geen exacte wetenschap he. Ik besteed er bij mijn artikelen echt minimale tijd aan.
Is ook te zien, tss.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 28 april 2016 @ 22:28:32 #216
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161788595
Artikelen die ik kan vinden verwijzen gewoon naar www.internetconsultatie.nl.

Nouja, het zal wel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 28 april 2016 @ 22:30:26 #217
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161788658
quote:
6s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:28 schreef eriksd het volgende:
Artikelen die ik kan vinden verwijzen gewoon naar www.internetconsultatie.nl.

Nouja, het zal wel.
Dat zag ik ook in een gegoogled artikel. Tja, de ondergang van de wetenschap begint bij een slechte verantwoording van je bronnen.

:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 28 april 2016 @ 22:32:16 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161788715
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:30 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat zag ik ook in een gegoogled artikel. Tja, de ondergang van de wetenschap begint bij een slechte verantwoording van je bronnen.

:P
Achja. Redeneren kan ook zonder bronnen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 28 april 2016 @ 22:35:15 #219
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161788804
quote:
6s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Achja. Redeneren kan ook zonder bronnen.
Is ook zo. Ik vind het prima zolang het enigszins verzorgd is. Helaas heb je van die miereneukende docenten die vallen over één niet gecursiveerde vindplaats in een stuk van 30 pagina's.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161842651
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:14 schreef IPA35 het volgende:
Boek van RGR is zó langdradig :')

Wel een goed boek, mits je de voorkennis hebt, verder. Maar het is zo véél...
Gelukkig hoeven we voor college 5, 6 en 7 precies de voorgeschreven literatuur van college 4 lezen. Scheelt toch wat.

Ik ben morgen trouwens er niet, kan ik je ding krijgen? O+
pi_161842708
En de collegeaantekeningen van Vevonos zijn ook een pareltje _O_
Als ik geen 7 of hoger weet te halen in juni, eet ik mijn schoen op.
pi_161842778
Zijn er ook RuG'gers die Handelsrecht volgen hier trouwens?
  zondag 1 mei 2016 @ 12:57:07 #223
365082 IPA35
Patriarch
pi_161843689
quote:
10s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:54 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Gelukkig hoeven we voor college 5, 6 en 7 precies de voorgeschreven literatuur van college 4 lezen. Scheelt toch wat.

Ik ben morgen trouwens er niet, kan ik je ding krijgen? O+

Ik kijk wel. Heb kut handschrift maar anders poog ik het uit te typen. Maar gaat over algemeen bestuursrecht met kennis van Bes1 bekend verondersteld :')

Denk niet dat je veel mist...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161844055
Man ik ben echt toe aan het einde van het collegejaar. Nu week 1 van het laatste vak gehad, maar heb het nu wel eens gehad met al die vakken, tentamens en ander gedoe. Nog een maandje en dan vakantie vieren. *O*
  zondag 1 mei 2016 @ 22:45:04 #225
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161860090
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:22 schreef DoubleDip het volgende:
Man ik ben echt toe aan het einde van het collegejaar. Nu week 1 van het laatste vak gehad, maar heb het nu wel eens gehad met al die vakken, tentamens en ander gedoe. Nog een maandje en dan vakantie vieren. *O*
Dan ook afgestudeerd?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161860324
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:45 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dan ook afgestudeerd?
Nee nog niet. Jij dan wel je bachelor gehaald neem ik aan?
  zondag 1 mei 2016 @ 23:17:35 #227
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161861066
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 22:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee nog niet. Jij dan wel je bachelor gehaald neem ik aan?
Oja, je ging er wat langer over doen.. Is ook zo. Ga je die stage nog lopen bij dat bedrijf? Is dat dan volgend jaar ?

Ik heb dan al wel m'n P binnen, bachelor even kijke...

[ Bericht 4% gewijzigd door Boterbartje op 01-05-2016 23:26:19 ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161861480
Bart doe je mee met ereprogramma?
pi_161864587
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oja, je ging er wat langer over doen.. Is ook zo. Ga je die stage nog lopen bij dat bedrijf? Is dat dan volgend jaar ?

Ik heb dan al wel m'n P binnen, bachelor even kijke...
Stage ben ik nu al mee bezig, tot eind dit collegejaar. Volgend jaar nog vakken en een scriptie.
  maandag 2 mei 2016 @ 08:54:19 #230
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161864894
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:17 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb dan al wel m'n P binnen,
Sneller dan Yreal.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 2 mei 2016 @ 11:54:36 #231
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161868188
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:31 schreef Ashqelon het volgende:
Bart doe je mee met ereprogramma?
Nee, maar bewuste keuze.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 2 mei 2016 @ 12:04:16 #232
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161868456
quote:
9s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Sneller dan Yreal.
Ging er om spannen.. gelukkig doen ze niet aan p-in-2
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161871316
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik kijk wel. Heb kut handschrift maar anders poog ik het uit te typen. Maar gaat over algemeen bestuursrecht met kennis van Bes1 bekend verondersteld :')

Denk niet dat je veel mist...
Ohja, dat is ook zo. Toch alweer 3 jaar geleden. :')
Was het interessant nog? Foto's vind ik ook prima hoor, ik ontcijfer het wel. :)
  maandag 2 mei 2016 @ 14:38:45 #234
365082 IPA35
Patriarch
pi_161871731
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:20 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ohja, dat is ook zo. Toch alweer 3 jaar geleden. :')
Was het interessant nog? Foto's vind ik ook prima hoor, ik ontcijfer het wel. :)
Als je de sheets bekijkt snap je het. Je hebt toch Bes2 gehaald? Hij zei zelf dat het vandaag Bes2 in vogelvlucht was. Kutnotarieel die geen Bes2, hoeven te halen.

Maak me meer druk om morgen. Dan kan ik niet en krijgen we omgevingsrecht en onteigening.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_161889801
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als je de sheets bekijkt snap je het. Je hebt toch Bes2 gehaald? Hij zei zelf dat het vandaag Bes2 in vogelvlucht was. Kutnotarieel die geen Bes2, hoeven te halen.

Maak me meer druk om morgen. Dan kan ik niet en krijgen we omgevingsrecht en onteigening.
Bes 2 is ook 3 jaar geleden voor mij. Kan me niet herinneren dat we al die ABBB's kregen?

Gelukkig heb je nog de aantekeningen van Vevonos voor morgen. ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 03-05-2016 02:15:39 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:40:47 #236
258802 Yreal
henk..!
pi_161894445
quote:
9s.gif Op maandag 2 mei 2016 08:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Sneller dan Yreal.
baas boven baas
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:41:24 #237
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_161894456
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

baas boven baas
Ben jij nu al afgestudeerd of hoe zit dat?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_161932213
In USA word het momenteel afgeraden door velen om naar ls te gaan, er worden veel nieuwsartikelen in gerenomeerde newspapers over geschreven en het is eveneens een veel besproken onderwerp op verschillende message boards.

Veel afgestudeerden in USA hebben veel schuld en geen baan op niveau etc.

In hoeverre is de Amerikaanse situatie te vergelijken met de Nederlandse?

Hier is het collegegeld voor alle universiteiten gelijk en relatief betaalbaar maar hoe zit het met bijvoorbeeld selectiviteit?

De enige law schools in the USA met een beetje perspectief zijn de T14, in hoeverre is er in Nederland sprake van goede en minder goede universiteiten?

Ook zijn in USA punten heel belangrijk zowel voor de toelating als je mogelijkheiden na ls.

In USA is NYC corporate big law een van de weinige plaatsen en rechtsgebieden waar echt geld te verdienen is.

Dit zijn een beetje de zaken waarop vergeleken kan worden, als iemand er iets over weet post het vooral.

[ Bericht 12% gewijzigd door StringerBell. op 04-05-2016 22:04:55 ]
pi_161932547
Bijna topic no. 1000 :o
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:14:19 #240
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161932829
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:58 schreef StringerBell. het volgende:
In USA word het momenteel afgeraden door velen om naar ls te gaan, er worden veel nieuwsartikelen in gerenomeerde newspapers over geschreven en het is eveneens een veel besproken onderwerp op verschillende message boards.

Veel afgestudeerden in USA hebben veel schuld en geen baan op niveau etc.

In hoeverre is de Amerikaanse situatie te vergelijken met de Nederlandse?

Hier is het collegegeld voor alle universiteiten gelijk en relatief betaalbaar maar hoe zit het met bijvoorbeeld selectiviteit?

De enige law schools in the USA met een beetje perspectief zijn de T14, in hoeverre is er in Nederland sprake van goede en minder goede universiteiten?

Ook zijn in USA punten heel belangrijk zowel voor de toelating als je mogelijkheiden na ls.

In USA is NYC corporate big law een van de weinige plaatsen en rechtsgebieden waar echt geld te verdienen is.

Dit zijn een beetje de zaken waarop vergeleken kan worden, als iemand er iets over weet post het vooral.
Suits gekeken?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161933234
Yay, net goed nieuws gehad over de bedrijvendag van mn studievereniging. Eerst bericht dat ik er überhaupt heen mocht, nu bericht dat ik met drie van de vijf aangegeven kantoren mag gaan praten. Nu nog voorbereiden... :o
pi_161933281
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Suits gekeken?
Vreemde vraag als je nagaat dat Suits juist een heel ander beeld opwerpt.
  woensdag 4 mei 2016 @ 22:36:25 #243
365082 IPA35
Patriarch
pi_161933745
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Suits gekeken?
Iedereen die niet van Harvard komt :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:01:00 #244
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161934771
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:24 schreef DoubleDip het volgende:
Yay, net goed nieuws gehad over de bedrijvendag van mn studievereniging. Eerst bericht dat ik er überhaupt heen mocht, nu bericht dat ik met drie van de vijf aangegeven kantoren mag gaan praten. Nu nog voorbereiden... :o
Oei, voorbereiding is natuurlijk erg belangrijk. Je moet voorkomen dat je spontaan overkomt.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:25 schreef StringerBell. het volgende:

[..]

Vreemde vraag als je nagaat dat Suits juist een heel ander beeld opwerpt.
Hoezo? Suits schetst het beeld dat enkel Harvard Law goed genoeg is en andere genoemde namen zoals Columbia en stanford zijn ook niet de minste. Verder gaat het om 'big corporate'* in New York waar flinke knaken worden verdiend. Alles wat jij ook schetst toch?

*big corporate houdt bij suits ook zielig strafzaakjes in en emotioneel gejank bij een zielenknijper :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:02:43 #245
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161934848
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:36 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Iedereen die niet van Harvard komt :')
Ja, zoiets kennen we ook als 'ongeschreven regel' in de wandelgangen van neerlands grootste kantoren:

Iedereen die niet van Radboud Universiteit komt :')

:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:03:02 #246
365082 IPA35
Patriarch
pi_161934866
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja, zoiets kennen we ook als 'ongeschreven regel' in de wandelgangen van neerlands grootste kantoren:

Iedereen die niet van Radboud Universiteit komt :')

:P
:D _O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:04:37 #247
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161934935
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:03 schreef IPA35 het volgende:

[..]

:D _O-
Naja, een bulletje van de RU schept natuurlijk grootse verwachtingen :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:05:07 #248
365082 IPA35
Patriarch
pi_161934954
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naja, een bulletje van de RU schept natuurlijk grootse verwachtingen :P
Dat je een halve Duitser met een Limbo accent bent >:)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:07:53 #249
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161935075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:05 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat je een halve Duitser met een Limbo accent bent >:)
Dat Groningse is lekker. Die Duitsers zitten overigens alleen bij psychologie. Nederlands recht heb je zo weinig aan als je in Duitsland wil werken.. ik heb nog geen Duitser gezien bij rechten.

Die limbo's bestaan dan weer wel.. die spreken elke zin uit alsof het een vraag is. Ik zie het maar zo: die helft komt sowieso nooit aan een baan met hun rare limbo-achtergrond. Blijven er de helft minder RU alumni over.. die goed onderwezen en uiterst capabele zijn en nog wel prima baankansen hebben. Win-win.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161935127
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oei, voorbereiding is natuurlijk erg belangrijk. Je moet voorkomen dat je spontaan overkomt.

Voorbereiding als in: wat moet ik verwachten? Is het een informeel kletspraatje of eerder een soort sollicitatiegesprek. Maar ben er inmiddels via een studiegenoot achtergekomen dat het best informeel is. Dus ik hoef me niet al te veel zorgen te maken.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:09:36 #251
365082 IPA35
Patriarch
pi_161935158
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat Groningse is lekker. Die Duitsers zitten overigens alleen bij psychologie. Nederlands recht heb je zo weinig aan als je in Duitsland wil werken.. ik heb nog geen Duitser gezien bij rechten.

Die limbo's bestaan dan weer wel.. die spreken elke zin uit alsof het een vraag is. Ik zie het maar zo: die helft komt sowieso nooit aan een baan met hun rare limbo-achtergrond. Blijven er de helft minder, goed onderwezen en uiterst capabele RU alumni over. Win-win.
Hier heb je Friezen.

Vind het wel grappig hoe Friezen altijd worden geridiculiseerd door Groningers. Groningers zijn zelf de grootste kutboeren die er zijn (m.u.v. Drenten wellicht).
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:09:55 #252
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161935174
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Voorbereiding als in: wat moet ik verwachten? Is het een informeel kletspraatje of eerder een soort sollicitatiegesprek. Maar ben er inmiddels via een studiegenoot achtergekomen dat het best informeel is. Dus ik hoef me niet al te veel zorgen te maken.
Als er een happie bij is moet je wel de elementaire beginselen van de tafeletiquette baas zijn natuurlijk ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:10:31 #253
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161935196
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:09 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hier heb je Friezen.

Vind het wel grappig hoe Friezen altijd worden geridiculiseerd door Groningers. Groningers zijn zelf de grootste kutboeren die er zijn (m.u.v. Drenten wellicht).
Tja. In Groningen heb je sowieso niets. Die hele stad (behalve het uitgaan) ademt triestheid uit.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:11:41 #254
365082 IPA35
Patriarch
pi_161935244
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:10 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Tja. In Groningen heb je sowieso niets. Die hele stad (behalve het uitgaan) ademt triestheid uit.
De stad is wel okay. Buiten de stad is alles kut (in woon in Haren, maar ik zie Haren als een soort afgelegen voorstad). (Haren is trouwens weinig Gronings aan, dus dat is mooi.)
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:14:43 #255
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161935352
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:11 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De stad is wel okay. Buiten de stad is alles kut (in woon in Haren, maar ik zie Haren als een soort afgelegen voorstad). (Haren is trouwens weinig Gronings aan, dus dat is mooi.)
Haren is opzich wel prima. Ik ben wel bekend met de regio Groningen.. maar ik vind de stad zelf ook triest en troosteloos. Sommige steegjes in het centrum zijn wel leuk, maar over het algemeen is het centrum ook niet wat. Planologisch gezien ook een mislukking.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:15:40 #256
365082 IPA35
Patriarch
pi_161935383
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Haren is opzich wel prima. Ik ben wel bekend met de regio Groningen.. maar ik vind de stad zelf ook triest en troosteloos. Sommige steegjes in het centrum zijn wel leuk, maar over het algemeen is het centrum ook niet wat. Planologisch gezien ook een mislukking.
Ze hebben nu echt een draak van een plan om het centrum op te knappen. Alle bushaltes aan de Grote Markt en bij de A-kerk weg :') :') :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door IPA35 op 05-05-2016 00:32:10 ]
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 4 mei 2016 @ 23:18:42 #257
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161935494
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:15 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ze hebben nu echt een draak van een plan om het centrum op te knappen. Alles bushaltes aan de Grote Markt en bij de A-kerk weg :') :') :') .
Tja, als ze dan al het verkeer weren en overal terrasvergunningen uit gaan geven dan kun je nog een mooi boers zuipplein krijgen.

Ik ben bang dat het alleen maar minder wordt. Maarja, wat maakt dat nou uit. Het is toch maar Groningen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161936575
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oei, voorbereiding is natuurlijk erg belangrijk. Je moet voorkomen dat je spontaan overkomt.

[..]

Hoezo? Suits schetst het beeld dat enkel Harvard Law goed genoeg is en andere genoemde namen zoals Columbia en stanford zijn ook niet de minste. Verder gaat het om 'big corporate'* in New York waar flinke knaken worden verdiend. Alles wat jij ook schetst toch?

*big corporate houdt bij suits ook zielig strafzaakjes in en emotioneel gejank bij een zielenknijper :')
Beetje selectief gelezen dan want heb het duidelijk over de T14 en dus zeker niet alleen Harvard. Suits suggereert dat het normaal is al dan niet voor alleen Harvard alumni om bij een BL firm te werken en een levenstijl van een miljonair erop na te houden terwijl ik juist precies het tegenovergestelde stel want ook Big Law associates moeten tonnen aan leningen terugbetalen.
pi_161936871
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:57 schreef Ties02 het volgende:
Stringer Bell _O_
Fan van The Wire?

WHERE THE F IS WALLACE AT, STRING?! :P
pi_161936980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 00:07 schreef StringerBell. het volgende:

[..]

Fan van The Wire?

WHERE THE F IS WALLACE AT, STRING?! :P
Ja groot fan, tijdje terug hele serie gekeken voor het eerst.
Beste rol van Elba ook.
  donderdag 5 mei 2016 @ 01:03:57 #262
258802 Yreal
henk..!
pi_161937837
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ben jij nu al afgestudeerd of hoe zit dat?
Natuurlijk niet
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:34:09 #263
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161941680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 23:54 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Beetje selectief gelezen dan want heb het duidelijk over de T14 en dus zeker niet alleen Harvard. Suits suggereert dat het normaal is al dan niet voor alleen Harvard alumni om bij een BL firm te werken en een levenstijl van een miljonair erop na te houden terwijl ik juist precies het tegenovergestelde stel want ook Big Law associates moeten tonnen aan leningen terugbetalen.
Jaja maar ben jij dan ook StringerBell?
Ik chargeer natuurlijk, maar goed. Ik heb sowieso weinig met die gigantische behoefte naar ranking. Vind dat ze in Nederland al teveel naar cijfers kijken, moet je nagaan hoe dat in de VS gaat.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 5 mei 2016 @ 12:34:26 #264
258802 Yreal
henk..!
pi_161942926
Friesland _O_
  donderdag 5 mei 2016 @ 12:51:02 #265
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161943299
quote:
17s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:34 schreef Yreal het volgende:
Friesland _O_
Ha realy, hoe staat het leven?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 5 mei 2016 @ 12:51:38 #266
258802 Yreal
henk..!
pi_161943317
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:51 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ha realy, hoe staat het leven?
Ja, kut, zoals altijd. Hoest met jou?
  donderdag 5 mei 2016 @ 12:56:14 #267
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161943401
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, kut, zoals altijd. Hoest met jou?
AAH HEY, lekker positief.

Ja lekker he? Ik had wel een andere hemelvaartsdag kunnen voorstellen dan studerende achter de computer, maar ach. Er zijn ergere dingen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 5 mei 2016 @ 12:59:26 #268
258802 Yreal
henk..!
pi_161943482
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:56 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

AAH HEY, lekker positief.

Ja lekker he? Ik had wel een andere hemelvaartsdag kunnen voorstellen dan studerende achter de computer, maar ach. Er zijn ergere dingen.
Achja, mijn scriptie hangt nog steeds in een limbo status, ik heb 5 tentamens over 3 weken en geen puf om iets te doen. Heerlijk.
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:11:25 #269
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161943744
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

Achja, mijn scriptie hangt nog steeds in een limbo status, ik heb 5 tentamens over 3 weken en geen puf om iets te doen. Heerlijk.
Ai, dat lijkt wel een proefwerkweek. Tjongejonge. Hard aan de bak.
Hoe vorder je in je studie? Waar is die scriptie voor? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:23:56 #270
258802 Yreal
henk..!
pi_161943948
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:11 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ai, dat lijkt wel een proefwerkweek. Tjongejonge. Hard aan de bak.
Hoe vorder je in je studie? Waar is die scriptie voor? :)
Mijn hbo nog altijd. Wat gedoe met gewijzigde eindtermen, waardoor ik echt geen idee heb wat ik moet doen. En mijn begeleider ook niet.

Nou, nog een rondje tentamens dus, en dan ben ik klaar met de bachelors.
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:27:45 #271
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161944013
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mijn hbo nog altijd. Wat gedoe met gewijzigde eindtermen, waardoor ik echt geen idee heb wat ik moet doen. En mijn begeleider ook niet.

Nou, nog een rondje tentamens dus, en dan ben ik klaar met de bachelors.
Wat heb je dan allemaal? Meerdere bachelors?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:31:49 #272
258802 Yreal
henk..!
pi_161944058
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:27 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wat heb je dan allemaal? Meerdere bachelors?
Alle drie ja, als ik die tentamens haal en ze mijn scriptie nou eens goedkeuren.
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:33:27 #273
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161944078
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alle drie ja, als ik die tentamens haal en ze mijn scriptie nou eens goedkeuren.
3 bachelors?
Nederlands recht
HBO-rechten
en?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:36:42 #274
258802 Yreal
henk..!
pi_161944124
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

3 bachelors?
Nederlands recht
HBO-rechten
en?
Fiscaal recht, Hbo BKM, Rechtsgeleerdheid
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:38:01 #275
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161944153
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Fiscaal recht, Hbo BKM, Rechtsgeleerdheid
Dus je hebt je P al?! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:39:53 #276
258802 Yreal
henk..!
pi_161944182
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:38 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dus je hebt je P al?! :D
Natuurlijk niet
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:40:22 #277
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161944192
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Natuurlijk niet
Huh? Oh, dat tentamen moet je nog?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:41:27 #278
258802 Yreal
henk..!
pi_161944210
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Huh? Oh, dat tentamen moet je nog?
Yes. Rechtsgeschiedenis. Nog steeds...
pi_161944326
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alle drie ja, als ik die tentamens haal en ze mijn scriptie nou eens goedkeuren.
Zo dat is nogal wat. Wat ga je met je master(s) doen dan? En wat voor hbo opleiding is dat? Is Rechtsgeschiedenis één van die vijf tentamens die je binnenkort hebt?
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:47:53 #280
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161945057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zo dat is nogal wat. Wat ga je met je master(s) doen dan? En wat voor hbo opleiding is dat? Is Rechtsgeschiedenis één van die vijf tentamens die je binnenkort hebt?
Dat zegt ie he.. dat ie nog 5 tentamens moet om z'n bachelors te halen. Beetje evident dat RGS daar dan tussen zit. Je kan immers niet je bachelor halen zonder je P.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161945807
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Jaja maar ben jij dan ook StringerBell?
Ik chargeer natuurlijk, maar goed. Ik heb sowieso weinig met die gigantische behoefte naar ranking. Vind dat ze in Nederland al teveel naar cijfers kijken, moet je nagaan hoe dat in de VS gaat.
Ja reageerde wat geirriteerd op je post omdat Suits te veel credit krijgt terwijl andere advocatenseries dat juist niet krijgen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:04:44 #282
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161945838
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:02 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ja reageerde wat geirriteerd op je post omdat Suits te veel credit krijgt terwijl andere advocatenseries dat juist niet krijgen.
Wow. Ik zit maar wat te stoken en jij maakt er een punt over de credits die advocatenseries krijgen? Tjongejonge
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161945976
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wow. Ik zit maar wat te stoken en jij maakt er een punt over de credits die advocatenseries krijgen? Tjongejonge
Is een overdreven post maar heb iets tegen Suits vandaar.
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:25:57 #284
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161946127
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:13 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Is een overdreven post maar heb iets tegen Suits vandaar.
Super mooie serie natuurlijk. Donna, ook lekker.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:57:41 #285
258802 Yreal
henk..!
pi_161956188
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zo dat is nogal wat. Wat ga je met je master(s) doen dan? En wat voor hbo opleiding is dat? Is Rechtsgeschiedenis één van die vijf tentamens die je binnenkort hebt?
Ik zat eraan te denken om eerst een PhD te doen.

En de hbo is bedrijfskunde MER (management economie en recht). Onzinnige opleiding waar je niet echt wat nuttigs leert.
pi_161956558
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:56 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja lekker he? Ik had wel een andere hemelvaartsdag kunnen voorstellen dan studerende achter de computer, maar ach. Er zijn ergere dingen.
Zoals dagje Londen? *)
mag het weten
  vrijdag 6 mei 2016 @ 08:36:54 #287
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161957144
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zat eraan te denken om eerst een PhD te doen.

En de hbo is bedrijfskunde MER (management economie en recht). Onzinnige opleiding waar je niet echt wat nuttigs leert.
Gaat toch niet echt promoveren? :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 04:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zoals dagje Londen? *)
Dagje london geweest?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_161961762
Echt zielig dat ze bij ons de hoorcolleges niet online zetten (terwijl ze het wel opnemen) voor als je het hebt moeten missen :') Niet dat je veel mist, maar toch.
pi_161964035
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 08:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]
Dagje london geweest?
Leuk dat je het vraagt Bb!

Maar jup. Woensdagavond vertrokken in een touringcar richting Duinkerken, aldaar op de ferry naar Londen. Rond 08:30 op donderdag werden ik en 50 andere mensen gedropt bij Trafargal Square. Rond 19:30 uur weer opgehaald, via Calais terug aan vaste land en vanochtend 07:30 uur weer afgezet in Zwolle.

Ik ben de dag begonnen bij de National gallery, toen richting Buckingham Palace gelopen. En daarna met openbaar vervoer richting de Leavesden studio tour gegaan. Na afloop uitgestapt bij Bakerstreet en natuurlijk even langs 221b bakerstreet gegaan.
Via oxfordstreet, Picadilly circus weer terug gelopen naar Trafargal Square.

Ik ga nog een keertje terug voor tig andere bezienswaardigheden in de stad zelf. Want Londen heeft dezelfde grandeur als Parijs maar dan met Brits tintje. Het smaakt naar meer. :Y
mag het weten
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:32:15 #290
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_161965452
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Leuk dat je het vraagt Bb!

Maar jup. Woensdagavond vertrokken in een touringcar richting Duinkerken, aldaar op de ferry naar Londen. Rond 08:30 op donderdag werden ik en 50 andere mensen gedropt bij Trafargal Square. Rond 19:30 uur weer opgehaald, via Calais terug aan vaste land en vanochtend 07:30 uur weer afgezet in Zwolle.

Ik ben de dag begonnen bij de National gallery, toen richting Buckingham Palace gelopen. En daarna met openbaar vervoer richting de Leavesden studio tour gegaan. Na afloop uitgestapt bij Bakerstreet en natuurlijk even langs 221b bakerstreet gegaan.
Via oxfordstreet, Picadilly circus weer terug gelopen naar Trafargal Square.

Ik ga nog een keertje terug voor tig andere bezienswaardigheden in de stad zelf. Want Londen heeft dezelfde grandeur als Parijs maar dan met Brits tintje. Het smaakt naar meer. :Y
Nice! Klinkt goed. Wel lange reis, pff!
Zou je dan niet gelijk een weekendje willen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 17:16:55 #291
258802 Yreal
henk..!
pi_161966576
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:36 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Leuk dat je het vraagt Bb!

Maar jup. Woensdagavond vertrokken in een touringcar richting Duinkerken, aldaar op de ferry naar Londen. Rond 08:30 op donderdag werden ik en 50 andere mensen gedropt bij Trafargal Square. Rond 19:30 uur weer opgehaald, via Calais terug aan vaste land en vanochtend 07:30 uur weer afgezet in Zwolle.

Ik ben de dag begonnen bij de National gallery, toen richting Buckingham Palace gelopen. En daarna met openbaar vervoer richting de Leavesden studio tour gegaan. Na afloop uitgestapt bij Bakerstreet en natuurlijk even langs 221b bakerstreet gegaan.
Via oxfordstreet, Picadilly circus weer terug gelopen naar Trafargal Square.

Ik ga nog een keertje terug voor tig andere bezienswaardigheden in de stad zelf. Want Londen heeft dezelfde grandeur als Parijs maar dan met Brits tintje. Het smaakt naar meer. :Y
zoals je weet ben ik pro vakantie, maar de bus? Zo'n stuk? Ik ga nog liever dood.
pi_161966693
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nice! Klinkt goed. Wel lange reis, pff!
Zou je dan niet gelijk een weekendje willen?
Klopt. Midweekend zou wel nice zijn, maar voor 19 euro kun je dat niet fixen.

quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

zoals je weet ben ik pro vakantie, maar de bus? Zo'n stuk? Ik ga nog liever dood.
Ik heb geen skyscanner die mij last minute nog een retourtje gaf voor een paar euro helaas :P Vliegen is lekker vlot, maar voor 19 euro kwam ik voor mei niks tegen iig. Kan wss pas weer als ze van die eurodeals introduceren.
mag het weten
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:02:48 #293
365082 IPA35
Patriarch
pi_161967479
Binnenkort retourtje Malta boeken.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:24:43 #294
258802 Yreal
henk..!
pi_161967806
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt. Midweekend zou wel nice zijn, maar voor 19 euro kun je dat niet fixen.

[..]

Ik heb geen skyscanner die mij last minute nog een retourtje gaf voor een paar euro helaas :P Vliegen is lekker vlot, maar voor 19 euro kwam ik voor mei niks tegen iig. Kan wss pas weer als ze van die eurodeals introduceren.
19 niet, maar dan hoef je ook niet met de bus..
pi_161967829
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

19 niet, maar dan hoef je ook niet met de bus..
Doe ik de volgende keer wel. :s)
mag het weten
pi_161969482
Iemand ervaring met de opleiding rechten in deeltijd?
pi_161969735
Joepie mag meedoen met een business course en heb een stage voor de zomer *O*
pi_161969769
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:00 schreef Ties02 het volgende:
Joepie mag meedoen met een business course en heb een stage voor de zomer *O*
Gefeliciteerd! Baker en McKenzie toevallig? Deadline kwam er aan geloof ik.

Waar ga je stage lopen? Bij dat zelfde kantoor?
pi_161970598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Baker en McKenzie toevallig? Deadline kwam er aan geloof ik.

Waar ga je stage lopen? Bij dat zelfde kantoor?
Thanks! Nee, een ander Zuidas kantoor.

Stage is ergens anders (geen Zuidas), maar toch wel erg blij mee.
pi_161977083
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Super mooie serie natuurlijk. Donna, ook lekker.
Troll?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 23:49:32 #301
165633 eriksd
The grand facade...
pi_161977289
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:00 schreef Ties02 het volgende:
Joepie mag meedoen met een business course en heb een stage voor de zomer *O*
Goed werk bolle.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')