Niet. Je zou eventueel het verloop van zwaartekracht kunnen meten met extreem gevoelige apparatuur, de meeste weegschalen kunnen niet op een kwart gram nauwkeurig meten.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:06 schreef francorex het volgende:
[..]
Prima.
Uitgaande van dat de berekening klopt en hedendaagse gesofistikeerde meetapparatuur.
Moet het slechts een kleine moeite zijn om centrifugale kracht die op mij inwerkt van 0.0027N werkelijk te meten.
Zou je dit voor mij willen doen/aantonen?
Geen. Ik reageer uitsluitend op de infantiele stelling dat je van de aarde af zou moeten vliegen als de aarde rondjes draait. Dat kun je ook eenvoudig uitrekenenquote:Op woensdag 13 april 2016 15:06 schreef francorex het volgende:
En mij vertellen hoe je te werk bent gegaan en welke apparatuur je daarvoor gebruikt?
Het is een oude docu over operatie "highjump". Aangevuld met flat earth argumenten.quote:En op die beelden is de ijsmuur die de platte aarde omringt te zien of is het zoals gewoonlijk weer tijdverspilling?
Laten we het simpel maken. Hoe verklaar jij de combinatie van de volgende verschijnselen op een platte aarde:quote:Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef francorex het volgende:
[..]
Het is een oude docu over operatie "highjump". Aangevuld met flat earth argumenten.
De grootste Antarctica expeditie ooit gehouden. Meer dan 4000 militairen,schepen en vliegtuigen.
Onder leiding Admiraal Byrd.
Die later in een tv-programma spreekt over de 'onontgonnen mogelijkheden' voor Antarctica.
Waaronder meer land !
Dat was niet de vraag, volgens alle platte aarde plaatjes is er een ijsmuur en volgens die plaatjes ook niet al te ver van de kust van Antarctica (zelfs op dat plaatje in je UI is die afstand te overbruggen), dus nogmaals de vraag en ontwijk deze voor de grap een keer niet, zie je die ijsmuur in die docu?quote:Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef francorex het volgende:
[..]
Het is een oude docu over operatie "highjump". Aangevuld met flat earth argumenten.
De grootste Antarctica expeditie ooit gehouden. Meer dan 4000 militairen,schepen en vliegtuigen.
Onder leiding Admiraal Byrd.
Die later in een tv-programma spreekt over de 'onontgonnen mogelijkheden' voor Antarctica.
Waaronder meer land !
Hij zal ongetwijfeld weer een manier bedenken om de bewijslast bij jou neer te leggen vrees ik.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Laten we het simpel maken. Hoe verklaar jij de combinatie van de volgende verschijnselen op een platte aarde:
- Dag/nacht
- seizoenen
- tijdzones
- een altijd ronde, niet in formaat variërende zon
Een huis tuin keuken weegschaal ok.quote:Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet. Je zou eventueel het verloop van zwaartekracht kunnen meten met extreem gevoelige apparatuur, de meeste weegschalen kunnen niet op een kwart gram nauwkeurig meten.
[..]
Je probeert niet eens.quote:Geen. Ik reageer uitsluitend op de infantiele stelling dat je van de aarde af zou moeten vliegen als de aarde rondjes draait. Dat kun je ook eenvoudig uitrekenen
quote:En ik zou willen stellen dat iedereen die beweert dat we van de aarde af zou moeten vliegen maar dat niet zelf heeft uitgerekend verwijtbaar lui is.
En wat als je foto's en films ziet van Antarctica wat weerhoudt jou dan om te stellen dat het een continent is ipv bewijs voor de ijsmuur?quote:En mocht het antwoord nee zijn, wat dan duidelijk een teken van tijdsverspilling is gezien het onderwerp van dit topic, waarom zijn er geen foto's of films van die ijsmuur? Op een platte aarde zou je die ijsmuur al moeten kunnen zien met een camera aan een weerballon die je oplaat in zuid-Argentinië
Jij berekent helemaal niks, en jij durft mij te verwijten dat ik het niet probeer?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:02 schreef francorex het volgende:
[..]
Je probeert niet eens.
Ok
Maw. je kan niet aantonen/bewijzen/meten wat je hebt berekent.
Wat betekent dit voor je claims en je berekening?
ah duidelijk, dus geen enkele onderbouwing of bewijs voor je infantiele stelling dat we op een platte aarde leven. Je weet dat er mensen in het midden van Antarctica zijn geweest (dat midden wat volgens jouw infantiele "theorietje" niet eens zou kunnen bestaan)?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:11 schreef francorex het volgende:
[..]
En wat als je foto's en films ziet van Antarctica wat weerhoudt jou dan om te stellen dat het een continent is ipv bewijs voor de ijsmuur?
Het bewijs voor een continent of een ijsmuur ligt in de geheimhouderij!
Kijk, geniet van deze docu.
(video=119min)
Ik negeer zwaartekracht.quote:En noem maar op.. En dan heb ik het nog niet over het stelselmatig negeren van vragen over de zwaartekracht (ik ga hem niet nog eens stellen)
Jij mag rekenen zoveel je wil.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij berekent helemaal niks, en jij durft mij te verwijten dat ik het niet probeer?![]()
Fm = mv2 / r.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Middelpuntvliedende_kracht
Laat je even weten waar jij op uitkomt? Het zal een keer tijd worden dat je zelf iets uitzoekt, in plaats van vanalles te beweren en het uitzoekwerk aan anderen over te laten.
Nogmaals, ik hoef helemaal niets te meten om de stelling dat wij in het heliocentrisch model van de aarde af zouden moeten vliegen te ontkrachten. Je kunt namelijk met middelbare school niveau wis- en natuurkunde deze stelling eenvoudig ontkrachten.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:25 schreef francorex het volgende:
[..]
Jij mag rekenen zoveel je wil.
Toon aan datgene wat je hebt berekent hoe zich dit vertaald in de realiteit.
Leg uit hoe je te werk gaat en welke meetapparatuur je gebruikt?
Meer vraag ik niet.
Ik wil best dieper ingaan op zwaartekracht en wat het betekent binnen het heliocentrisch model.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dit kun je pas verlangen als je zelf eerst eens op de vragen in zou gaan
Bullshitquote:Op woensdag 13 april 2016 16:29 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik wil best dieper ingaan op zwaartekracht en wat het betekent binnen het heliocentrisch model.
Maar ik zou graag hebben dat ballheads dat doen. Per slot van rekening is zwaartekracht onderdeel van hun claims.
Je claim is mensen ondergaan centrifugale krachten op Aarde.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nogmaals, ik hoef helemaal niets te meten om de stelling dat wij in het heliocentrisch model van de aarde af zouden moeten vliegen te ontkrachten. Je kunt namelijk met middelbare school niveau wis- en natuurkunde deze stelling eenvoudig ontkrachten.
Dat is verder geen bewijs dat het heliocentrisch model klopt ofzo, het is wel een bewijs dat die stelling onzin is en de prullenbak in kan. Net als vele van de claims die je in dit topic post trouwens, en die je zelf nooit probeert te onderbouwen. Luie donder die je er bent.
Jij claimde dat mensen door die krachten van een spinnende aarde zouden vliegen.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:35 schreef francorex het volgende:
[..]
Je claim is mensen ondergaan centrifugale krachten op Aarde.
Jij stelt dat je die krachten kunt berekenen.
Mijn vraag is simpel.
Hoe ga je te werk en welke apparatuur gebruik je.
Heel eenvoudig toch?
Heb je nu al een logische verklaring waarom we een ondergaande zon waarnemen op een platte aarde en waarom die zon in een andere tijdzone veel hoger staat?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:29 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik wil best dieper ingaan op zwaartekracht en wat het betekent binnen het heliocentrisch model.
Maar ik zou graag hebben dat ballheads dat doen. Per slot van rekening is zwaartekracht onderdeel van hun claims.
Ik heb nooit geclaimd dat de Aarde beweegt. Integendeel!quote:Op woensdag 13 april 2016 16:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij claimde dat mensen door die krachten van een spinnende aarde zouden vliegen.
Ik heb een verklaring hoe de Zon ondergaat op de Aarde.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heb je nu al een logische verklaring waarom we een ondergaande zon waarnemen op een platte aarde en waarom die zon in een andere tijdzone veel hoger staat?
De "ballheads" hebben daar namelijk een perfect logische verklaring voor. (overigens ook voor waarom we niet van de aarde afgeslingerd worden maar ja dan moet je zwaartekracht wel accepteren en dat mag blijkbaar niet van je religie)
Nergens gezien, dus verklaar je nader.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:52 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik heb een verklaring hoe de Zon ondergaat op de Aarde.
Lees de post waar je nu op reageert nog eens nauwkeurig, want ik blijf mezelf niet herhalen.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:35 schreef francorex het volgende:
[..]
Je claim is mensen ondergaan centrifugale krachten op Aarde.
Jij stelt dat je die krachten kunt berekenen.
Mijn vraag is simpel.
Hoe ga je te werk en welke apparatuur gebruik je.
Heel eenvoudig toch?
En wat is die verklaring?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:52 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik heb een verklaring hoe de Zon ondergaat op de Aarde.
Ik heb een verklaring waarom zonsondergangen zo divers zijn overal op Aarde. In tegenstelling met het helio model waar je eerder uniformiteit verwacht.
Als de Zon 150 miljoen km is verwijderd.
Zwaartekracht accepteren?
In de zin van dogma?
"Het is gewoon zo"quote:
Hoe ga je te werk en welke meetapparatuur gebruik je?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Lees de post waar je nu op reageert nog eens nauwkeurig, want ik blijf mezelf niet herhalen.
En gewoon weer niet lezen. Ik ben helemaal geen stelling aan het bewijzen, ik ben er 1 aan het ontkrachten.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:25 schreef francorex het volgende:
[..]
Hoe ga je te werk en welke meetapparatuur gebruik je?
0.0027 Newton is meetbaar. Centrifugale kracht en zijn uitwerking is meetbaar.
Onderschrijf je theorie. Doe observatie, test en meet.
Maw pas de wetenschappelijke methode toe en bewijs je stelling.
Zo niet? Aanvaardt dat je stelling nietig is.
Of wil je nu werkelijk dat ik Fm = mv2 / r voor je ga bewijzen?quote:Op woensdag 13 april 2016 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nogmaals, ik hoef helemaal niets te meten om de stelling dat wij in het heliocentrisch model van de aarde af zouden moeten vliegen te ontkrachten. Je kunt namelijk met middelbare school niveau wis- en natuurkunde deze stelling eenvoudig ontkrachten.
Dat is verder geen bewijs dat het heliocentrisch model klopt ofzo, het is wel een bewijs dat die stelling onzin is en de prullenbak in kan. Net als vele van de claims die je in dit topic post trouwens, en die je zelf nooit probeert te onderbouwen. Luie donder die je er bent.
Je stelt dat het menselijk lichaam centrifugale kracht ondergaat .(niet in die mate dat we van de bol vliegen, ok geen probleem)quote:Op woensdag 13 april 2016 18:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
En gewoon weer niet lezen. Ik ben helemaal geen stelling aan het bewijzen, ik ben er 1 aan het ontkrachten.
Ben je nu zo dom of doe je alsof?
Dit is waar je op reageerde:
[..]
Beter lezen, dat stelt hij niet.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:34 schreef francorex het volgende:
[..]
Je stelt dat het menselijk lichaam centrifugale kracht ondergaat .(niet in die mate dat we van de bol vliegen, ok geen probleem)
Maak je stelling hard !
Nee, ik stel dat het idee dat als het heliocentrisch model klopt, als, dat niet betekent dat wij van de aarde af zouden moeten vliegen, omdat de middelpuntsvliedende kracht in dat geval verwaarloosbaar is.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:34 schreef francorex het volgende:
[..]
Je stelt dat het menselijk lichaam centrifugale kracht ondergaat .(niet in die mate dat we van de bol vliegen, ok geen probleem)
Maak je stelling hard !
Laten we het simpel maken. Hoe verklaar jij de combinatie van de volgende verschijnselen op een platte aarde:quote:Op woensdag 13 april 2016 18:38 schreef francorex het volgende:
Ondertussen deze commerciele-masonic-ondernemers weten dat de Aarde geen spinnende bal is:
(video=57sec)
Ik vrees dat we met geluk pas een aanzet tot een antwoord daarop zullen gaan zien in deel 12 van dit topic.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Laten we het simpel maken. Hoe verklaar jij de combinatie van de volgende verschijnselen op een platte aarde:
- Dag/nacht
- seizoenen
- tijdzones
"Als het heliocentrisch model klopt"quote:Op woensdag 13 april 2016 18:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, ik stel dat het idee dat als het heliocentrisch model klopt, als, dat niet betekent dat wij van de aarde af zouden moeten vliegen, omdat de middelpuntsvliedende kracht in dat geval verwaarloosbaar is.
Ik ging daar in op de bewering "als het heliocentrisch model klopt dan zouden wij van de aarde af moeten vliegen".quote:Op woensdag 13 april 2016 18:43 schreef francorex het volgende:
[..]
"Als het heliocentrisch model klopt"
Zeg je nu dat je niet zeker bent van datgene wat je predikt?
0.0027 Newton was dus louter hypothetisch?
En dus niet feitelijk waar te nemen, te testen, en te meten?
Kortom je staat achter het heliocentrisch model.quote:Om die stelling dan te ontkrachten hoef ik die aanname helemaal niet te bewijzen. Je mag dan in een berekening gewoon uitgaan van die aanname om te laten zien dat die stelling niet kan kloppen.
Laten we het simpel maken. Hoe verklaar jij de combinatie van de volgende verschijnselen op een platte aarde:quote:Op woensdag 13 april 2016 19:00 schreef francorex het volgende:
[..]
Kortom je staat achter het heliocentrisch model.
De berekeningen die daar uit voortvloeien beschouw je als een feit. (0.0027N)
Waarom weiger je dan die cijfers te toetsen aan de wetenschappelijke methode?
Meer vraag ik niet.
Als ik zeg "'als A dan B' klopt niet" dan hoef ik A natuurlijk niet te bewijzen.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:00 schreef francorex het volgende:
[..]
Kortom je staat achter het heliocentrisch model.
De berekeningen die daar uit voortvloeien beschouw je als een feit. (0.0027N)
Waarom weiger je dan die cijfers te toetsen aan de wetenschappelijke methode?
Meer vraag ik niet.
Ik aanvaard dit als een sterk argument voor een stationaire Aarde.quote:Als ik zeg "'als A dan B' klopt niet" dan hoef ik A natuurlijk niet te bewijzen.
Dan ben je niet al te snugger.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:20 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik aanvaard dit als een sterk argument voor een stationaire Aarde.
Waarom weiger je de vraag van ATuin-hek te beantwoorden? De verschijnselen die ATuin-hek noemt zijn allemaal duidelijk en nauwkeurig verklaarbaar vanuit een heliocentrisch model.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:24 schreef francorex het volgende:
[..]
Waarom weiger je dan je cijfers te toetsen aan de hand van de wetenschappelijke methode?
Ik weiger helemaal niets.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarom weiger je de vraag van ATuin-hek te beantwoorden?
Waarom had je die nog niet dan? Dat impliceert dat je overtuiging nergens op gebaseerd is.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:35 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik weiger helemaal niets.
Ik ben bezig een gepast antwoord samen te stellen.
Op de vraag hoe de Zon opkomt en ondergaat op een stationaire Aarde.
Zodra ik een manier gevonden heb om dit duidelijk aan te tonen zal ik het hier posten.
Dat was m ...dank jequote:Nee, ik stel dat het idee dat als het heliocentrisch model klopt, als, dat niet betekent dat wij van de aarde af zouden moeten vliegen, omdat de middelpuntsvliedende kracht in dat geval verwaarloosbaar is.
Je realiseert je dat je nu een model aan het bekritiseren bent dat al deze zaken zeer nauwkeurig beschrijft en voorspelt, terwijl je niets hebt om daar tegenover te stellen?quote:Op woensdag 13 april 2016 19:35 schreef francorex het volgende:
[..]
Ik weiger helemaal niets.
Ik ben bezig een gepast antwoord samen te stellen.
Op de vraag hoe de Zon opkomt en ondergaat op een stationaire Aarde.
Zodra ik een manier gevonden heb om dit duidelijk aan te tonen zal ik het hier posten.
Tja, ga me dan wel afvragen of je wel ernst meent met je platte aarde overtuiging.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:38 schreef francorex het volgende:
Ondertussen deze commerciele-masonic-ondernemers weten dat de Aarde geen spinnende bal is:
(video=57sec)
Op de platte aarde zoals ik het hier begrepen heb is de zon maar 32 mijl in diameter en hangt die niet zo hoog dus dan zullen de planeten (met uitzondering van de aarde want die draait volgens die "theorie" überhaupt niet) er ook wel niet omheen draaien.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:21 schreef jogy het volgende:
Of heeft de platte aarde daar niets mee te maken?.
Dan kom je dus uit op het beeld rechts van het plaatje dat yogi postte.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Op de platte aarde zoals ik het hier begrepen heb is de zon maar 32 mijl in diameter en hangt die niet zo hoog dus dan zullen de planeten (met uitzondering van de aarde want die draait volgens die "theorie" überhaupt niet) er ook wel niet omheen draaien.
Erg lange LAN kabel! en routertje in het vliegtuigquote:Op donderdag 14 april 2016 10:56 schreef falling_away het volgende:
Ik zat laatst in een vlucht naar Amerika over de Atlantische oceaan en kon daar zelfs internetten op 10KM hoogte. Vraag me af hoe de Flat Earthers denken dat dat mogelijk is zonder satellieten.
Had niet goed gekeken, las hier namelijk ook al dat de zon om de aarde draait maar de overige planeten weer om de zon. Dat levert ook een bijzonder plaatje op en moet je ook wel de zwaartekracht negeren.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan kom je dus uit op het beeld rechts van het plaatje dat yogi postte.
Maar zoals daarop blijkt, bij het geocentrische model draaien een aantal planeten vreemde figuren, terwijl het heliocentrische model alle planeten in een cirkel plaatst.
wifi range extenders natuurlijk, via het stopcontactquote:Op donderdag 14 april 2016 11:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Erg lange LAN kabel! en routertje in het vliegtuig![]()
OW en als je uit raam kijkt en je ziet rondingen van de aarde komt het door aangepaste ramen.
Die reageren op luchtdruk
Ik heb de video niet gezien maar het plaatje stelt geen platte aarde voor. De wijk hierin heeft ook in realiteit nauwelijks een curve.quote:Op donderdag 14 april 2016 10:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, ga me dan wel afvragen of je wel ernst meent met je platte aarde overtuiging.
Lachwekkend is het zeker; omgekeerde wetenschap wordt hier bedreven. Met begint met een conclusie (de aarde is plat) en gaat dan hierbij 'bewijzen' zoeken...quote:Op woensdag 13 april 2016 21:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je realiseert je dat je nu een model aan het bekritiseren bent dat al deze zaken zeer nauwkeurig beschrijft en voorspelt, terwijl je niets hebt om daar tegenover te stellen?
In alle eerlijkheid vind ik dat nogal lachwekkend.
Dat vat dit hele subforum wel ongeveer samen.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:04 schreef starla het volgende:
[..]
Lachwekkend is het zeker; omgekeerde wetenschap wordt hier bedreven. Met begint met een conclusie (de aarde is plat) en gaat dan hierbij 'bewijzen' zoeken...
Slaat als een tang op een varken.
Bij nacht komt de zon onder de platte aarde te staan. Om elders toch dag te behouden zijn er meerdere zonnen die om de platte aarde heen draaien in de verticale as.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
- Dag/nacht
- seizoenen
- tijdzones
Mooie poging, maar nee dat werkt nietquote:Op donderdag 14 april 2016 14:11 schreef starla het volgende:
[..]
Bij nacht komt de zon onder de platte aarde te staan. Om elders toch dag te behouden zijn er meerdere zonnen die om de platte aarde heen draaien in de verticale as.
Seizoenen worden verklaard doordat deze zonnen op een andere 'breedtegraad' rondom de aarde draaien.
Tijdzones worden opgevangen door de verschillende zonnen die op verschillende tijden zichtbaar zijn.
Daarom verandert de vorm ook niet. Een bol vanuit welk perspectief dan ook blijft een bol.
Kun je dat bewijzen?quote:Op donderdag 14 april 2016 14:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mooie poging, maar nee dat werkt niet
Jepquote:
quote:Op donderdag 14 april 2016 14:04 schreef starla het volgende:
[..]
Lachwekkend is het zeker; omgekeerde wetenschap wordt hier bedreven. Met begint met een conclusie (de aarde is plat) en gaat dan hierbij 'bewijzen' zoeken...
Slaat als een tang op een varken.
Maar de zonnen zijn niet tegelijk op natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
JepIk kan op een grote open vlakte naar boven kijken en maar 1 zon zien, met altijd dezelfde diameter.
Tijdzones!quote:Op donderdag 14 april 2016 15:21 schreef starla het volgende:
[..]
Maar de zonnen zijn niet tegelijk op natuurlijk.
Een belediging voor de religiequote:Op donderdag 14 april 2016 15:21 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Het is eigenlijk gewoon dit:
[ afbeelding ]
Maar dan zonder het religieuze sausje. (Hoewel de motivatie vaak wel religieus van aard lijkt te zijn, ieg is de Flat Earth Society opgericht door iemand die meende dat de Aarde volgens de Bijbel plat is.)
Een belediging voor welke religie?quote:Op donderdag 14 april 2016 15:31 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Een belediging voor de religie![]()
Alsof god pannekoeken aan het bakken was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
Leuk geprobeerd, maar tijdzones zijn niets meer dan gebieden waarin men dezelfde tijd hanteert.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:11 schreef starla het volgende:
[..]
Tijdzones worden opgevangen door de verschillende zonnen die op verschillende tijden zichtbaar zijn.
een Van sloot datacompressiequote:Op donderdag 14 april 2016 12:30 schreef ATuin-hek het volgende:
Stiekem past het complete internet allang op een quantum floppy, die ook via zijn superpositie entanglement staat een paar dagen in de toekomst kan kijken, mocht dat nodig zijn voor nieuwe content.
In Turkije heb je er al 2 in 1, wat als 1 tijdzone wordt gerekend. In vele delen van Rusland moeten er ook meer komen. En Iran wil zich graag van de wereld onderscheiden, die lopen 4 en een half uur voor op Greenwich Main Timequote:Op donderdag 14 april 2016 17:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar tijdzones zijn niets meer dan gebieden waarin men dezelfde tijd hanteert.
Als je puur naar de zon kijkt ,die verschuift qua tijd dat hij opkomt, onder gaat en als hoogste aan de hemel staat geheel traploos.
Binnen 1 tijdzone heb je dus ook verschillende tijden van opkomst en ondergang.
quote:Op donderdag 14 april 2016 22:49 schreef Beathoven het volgende:
Wat ik me bij de nieuwschierige 'flat earthers' trouwens wel afvraag is of ze nooit eens hebben willen weten hoe men er ooit bijkwam dat de aarde rond was. Want zowel de Chinezen, de oude Grieken als de oude Arabieren hebben de diameter vrij nauwkeurig opgemeten. Daar zat geen conspiracy tussen .
Recent heeft men in Amerika nog heronderzocht naar waar Mecca is t.o.v de VS ivm het bidden naar het oosten, waarbij, als men de curve van de aarde volgt, eigenlijk naar 't zuid oosten moet bidden.
quote:
Die dachten dat de aarde plat en vierkant was (en China de wereld) en dat bleef zo tot de 17e eeuw.quote:
quote:Op woensdag 13 april 2016 12:09 schreef Zith het volgende:
Zoals vaker.. Dit is een resultaat van wide angle en niet wide angle zijn. Met wide-angle kan je van minder ver een foto (of collectie) van de aarde maken, maar voorwerpen en oppervlakten dichterbij lijken groter.
[ afbeelding ]
Sterker nog, toen ik ging googlen naar 'wide angle earth' kwam hetzelfde fototje terug:
http://astronomy.stackexc(...)s-seen-from-the-moon
[..]
Maar wellicht is het waarschijnlijker dat de illuminaties bij NASA de verkeerde map hadden genomen toen ze met CGI gingen werken.
Ik begrijp dat het of "CGI" of een "vertekend beeld van de realiteit" is?quote:Op woensdag 13 april 2016 12:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo'n beetje de helft van deze topicreeks gaat inderdaad hierover.
Nee, want wat wij weten over de vorm en omvang van de aarde en hoe het zonnestelsel in elkaar steekt is helemaal niet gebaseerd op foto's. Leuke plaatjes voor het grote publiek, maar als 'bewijs' totaal irrelevant.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:38 schreef Zorax1 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het of "CGI" of een "vertekend beeld van de realiteit" is?
Vinden jullie het dan niet vreemd dat het klakkeloos als "realiteit" wordt aanvaard?
De arabieren ontdekten het rond de 10e eeuw. Maar je kunt ook gewoon aangeven dat je een pleurishekel aan wiskunde hebt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die dachten dat de aarde plat en vierkant was (en China de wereld) en dat bleef zo tot de 17e eeuw.
Alleen Chinezen zijn geen Arabieren, ik ben overigens ook geen aanhanger van de platte aarde theorie. Attendeer je er alleen maar op dat de oud Chinezen dachten dat de aarde plat en vierkant was.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De arabieren ontdekten het rond de 10e eeuw. Maar je kunt ook gewoon aangeven dat je een pleurishekel aan wiskunde hebt.
Nee, dat hoeft niet, zo heb je bijv.te maken met atmosferische brekingen. We zien in Nederland bijv. de zon nog aan de hemel terwijl die feitelijk al onder de horizon verdwenen is.quote:Op zaterdag 16 april 2016 03:16 schreef francorex het volgende:
Binnen dit mechanisme zouden zonsondergangen over heel de wereld meer uniform moeten zijn. in hun uitwerkende effecten.
Waarom niet eens proberen.quote:Op zaterdag 16 april 2016 00:53 schreef illusions het volgende:
Ik was een hele reactie aan het uittypen om uit te leggen waarom de aarde rond is, en toen dacht ik na over de waanzin van hetgeen ik aan het doen was.
Dit topic.
De Zon beweegt over de Aarde in de winter boven de steenbokskeerkring. Een ballhead zou zeggen in het zuidelijk halfrond.quote:Op zaterdag 16 april 2016 03:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet, zo heb je bijv.te maken met atmosferische brekingen. We zien in Nederland bijv. de zon nog aan de hemel terwijl die feitelijk al onder de horizon verdwenen is.
Maar hoe verklaart jouw model dat het bij ons in de zomer tot 11.00 licht kan blijven terwijl het in de winter om 17.00 al donker is?
interessant allemaalquote:Op zaterdag 16 april 2016 04:05 schreef francorex het volgende:
[..]
De Zon beweegt over de Aarde in de winter boven de steenbokskeerkring. Een ballhead zou zeggen in het zuidelijk halfrond.
Op de uitgestrekte vlakte van de Aarde is de Zon dan ver verwijdert van het noordelijk halfrond.
Ik weet niet uit het hoofd maar het verschil tussen de 2 keerkringen is vele duizenden kilometers.
Dit zorgt ervoor dat de Zon minder kracht heeft en minder energie ons bereikt.
En waarom de dagen korter zijn en de nachten langer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |