abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161366424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:20 schreef john2406 het volgende:

Nog vergeten, mensen vs mensen, corrupte mensen vs corrupte mensen?
Het volk tegen het volk. Referendum was geen politieke kwestie in mijn optiek.
pi_161366450
Bram je denkt dat Nederland 70 jaar terug beter uit zag dan Oekraine nu?
pi_161366467
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:26 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Het volk tegen het volk. Referendum was geen politieke kwestie in mijn optiek.
Dan had men zich daar toch verre van kunnen houden of niet?
En gewacht hebben tot dat het land die stappen welke wij al eerder doorlopen hebben, tot ze die gegaan waren, of is het ze toch om iets te doen geweest?
Rusland zal heus de eerste stap niet zetten die hebben een klimaat, waar het gros het al bij neerlegt, die genadeklap geven ze wel achteraf vraag Napoleon of Hitler maar.
  dinsdag 12 april 2016 @ 00:31:14 #104
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161366473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lage'loon'land dekt niet eens de lading. Zelfs in vergelijking met China is Oekraïne nog een armzalig ontwikkelingsland. Hell, er zijn landen in Africa waarin het volk een hoger modaal en gemiddeld inkomen heeft.
Ik heb eens even gekeken naar de GDP (niet helemaal hetzelfde), onder andere Swaziland (ik vermoed dat veel lezers nog niet eens gehoord hebben van dit Africaanse land :)) en Zuid-Africa hebben een hogere GDP dan Oekraïne, om nog maar te zwijgen over Gabon, Botswana en Algerije (ook allemaal Africaanse landen, voor wie het niet weet).
Het wordt nog erger...Albanië heeft een hogere GDP dan Oekraïne en dan hebben we het over de officiële cijfers, de gigantische zwarte sector is dan nog niet eens meegeteld.
En dat land is nu in feite half een lid van de EU, ze mogen al meedoen met de compleet lekke Schengenzone (hoera! Binnenkort ook Turkije waardoor de SZ nog lekker wordt *O*) en ze worden gedeeltelijk opgenomen in de 'Europese' economische zone.

Ik weet niet wat ik tragischer vind, dat Nederlanders voor het meest simpele werk wat bestaat de concurrentie aan moeten gaan met dit soort lageloonlanden, dat ze in dit soort lageloonlanden niet het vermogen hebben om voor iets anders dan het meest simpele werk het concurrentie aan te gaan of dat alles moet wijken voor de EU-dromers die over lijken gaan.

1 positieve noot: dit is precies wat het volk nodig heeft om de EU te doen laten vallen en de EU is tegenwoordig blijkbaar te dronken van de macht om het zelfs maar in de gaten te hebben.
Kijk ik ga niet pretenderen dat alles meteen koek en ei word als de handel meer opbloeit met de Oekraine maar de gewone burger gaat echt niet met sprongen vooruit.
En ALS dat gebeurd dan is deze corruopte regering er als de kippen bij om alles te verhogen wat er te verhogen valt, zoals nu al gebeurd door die kut oorlog.....de mensen worden alleen maar armer...
  dinsdag 12 april 2016 @ 00:31:28 #105
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161366475
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:28 schreef DG1983 het volgende:
Bram je denkt dat Nederland 70 jaar terug beter uit zag dan Oekraine nu?
Ja.
pi_161366510
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:30 schreef john2406 het volgende:
Rusland zal heus de eerste stap niet zetten die hebben een klimaat, waar het gros het al bij neerlegt, die genadeklap geven ze wel achteraf vraag Napoleon of Hitler maar.
Ik heb 16 jaar in Rusland gewoond. Rusland heeft al de eerst stap gezet, en de tweede, en de derde, en het blijft stappen.
pi_161366523
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja.
Tijdens oorlog dan?
  dinsdag 12 april 2016 @ 00:38:28 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161366550
quote:

[..]

Kijk ik ga niet pretenderen dat alles meteen koek en ei word als de handel meer opbloeit met de Oekraine maar de gewone burger gaat echt niet met sprongen vooruit.
En ALS dat gebeurd dan is deze corruopte regering er als de kippen bij om alles te verhogen wat er te verhogen valt, zoals nu al gebeurd door die kut oorlog.....de mensen worden alleen maar armer...
Vergeet Oekraïne, dat is slechts een symptoom. Het onderliggende probleem is veel interessanter: de EU haar kwalen. ;)
Op een gegeven moment moet je je afvragen of dat verder wil met een defect product en dat wil proberen te repareren en te innoveren danwel dat je het product wil weggooien en een nieuw product wil gebruiken. Of analoog, of dat je een bestaand bedrijf/systeem wil tweaken danwel dat je met een nieuw bedrijf/systeem wil beginnen. De EU is een hele zieke patiënt, dat tweak je niet zomaar eventjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-04-2016 02:58:00 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161366581
quote:

[..]
En ALS dat gebeurd dan is deze corruopte regering er als de kippen bij om alles te verhogen wat er te verhogen valt, zoals nu al gebeurd door die kut oorlog.....
Maar de mensen waren diegene die het hele boel initieerden. Maidan was geen politieke beslissing. Het kwam vanuit het volk. Er zijn voorbeelden van beschaafde overgangen van regime. Maar Nederlanders stemden tegen.
pi_161366595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:34 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Ik heb 16 jaar in Rusland gewoond. Rusland heeft al de eerst stap gezet, en de tweede, en de derde, en het blijft stappen.
Maar om je die 16 jr te voeden en je van werk te voorzien waren ze wel goed?
Denk dat je het anders namelijk niet overleeft had daar, jij bent een lekkere de hand die je gevoed heeft?
pi_161366639
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:41 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Maar Nederlanders stemden tegen.
Of de mensen tegen stemden weet ik niet IK stemde wel tegen mijn voorouders is het ook niet in de schoot geworpen geworden.
Voor iets meer als 200 jr geleden hier kon men hier geloof ik nog gevierendeeld worden of zelfs uit elkaar gezaagd?
Niet dat ik ze dat gun hoor, gun het mijn ergste vijand nog niet als die mij niks gedaan heeft!
pi_161366731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

1 positieve noot: dit is precies wat het volk nodig heeft om de EU te doen laten vallen en de EU is tegenwoordig blijkbaar te dronken van de macht om het zelfs maar in de gaten te hebben.
Natuurlijk Bram, droom vooral verder.
pi_161367004
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:42 schreef john2406 het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk dat je het anders namelijk niet overleeft had daar, jij bent een lekkere de hand die je gevoed heeft?
Als ik het woord "mens" noem, leg ik misschien het lat toch wel veel hoger dan Bram van Loon het ooit zou kunnen zien. Zelfs in zijn geilste dromen. Daarom snap ik misschien niet wie je bedoelt met "ze".

En wat betreft je tweede vraag. Ik zou je zo zeggen. 90% van de Nederlandse jongeren in de leeftijd van 15-19 (dat is mijn leeftijd toen) gegeven dat ze gewoon een Russische pasport hebben, zijn daar waarschijnlijk plat en dood in 2 weken tijd. En niet van het honger. Maar dat kan ik over een heleboel landen ook zeggen.

Kortom. Ik heb het de hele tijd gehouden op menselijke kant van het verhaal. Ik bemoei me in dit geval niet in politiek, systeem, coruptie, bestuur of economie. Ik heb het over de mensen. En het antwoord "nee" was onmenselijk. Na al die doden die ze hebben geleden, en daar in Oekraine vallen doden tot nu toe elke dag. Want ze voeren een vieze ongedeclareerde oorlog tegen een van de wereldmachten. En juist in dit conflict hebben Nederlanders (misschien ongewillig, was niet doordacht) Rusland gesteund. MH17 is al vergeten, laat maar zeggen 70 jaar naoorlogse tijd....

Een van de manieren, een van de stappen om dit te stoppen was dit vraag die was gesteld aan de Nederlanders mbv dit referendum. Wie heeft er een uitleg nog nodig? Om dit te begrijpen heb je maar een paar ogen nodig die open zijn en een stel hersenen die wat denken kunnen....

Ik ga slapen. Ik heb schijt aan Rutte, maar ik kan zeggen dat ik me ook schaam dat ik nu in Nederland woon. Als ik Rutte was, zou ik aftreden. Omdat ik - ik persoonlijk - niemand in feite - zou geen premier willen worden van het volk, die geen eens moeite heeft genomen om zich zelf goed te informeren voordat ze zo'n beslissing nemen over iemand anders toekomst...Snobisme is geen goed eigenschap voor het volk.

[ Bericht 1% gewijzigd door DG1983 op 12-04-2016 01:48:24 ]
  dinsdag 12 april 2016 @ 01:48:33 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161367020
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:41 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Maar de mensen waren diegene die het hele boel initieerden. Maidan was geen politieke beslissing. Het kwam vanuit het volk. Er zijn voorbeelden van beschaafde overgangen van regime. Maar Nederlanders stemden tegen.
En diezelfde mensen zuchten nu weer onder een corrupt regime en zijn geen steek opgeschoten.
En volgens mij begrijp je de TEGEN stem niet helemaal....
pi_161367034
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En diezelfde mensen zuchten nu weer onder een corrupt regime en zijn geen steek opgeschoten.
Klopt. Die mensen zijn in strijd met politiek. En dit is de onderdeel van de overgang. Overgang van het oude corrupte systeem naar het systeem van EU. Als mensen geen resultaten zien, zullen ze weer opstaan. Dit keer om Poroshenko te vedrijven. Alleen we weten allemaal dat het zal heel, heel bloediger uitpakken...
pi_161367035
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Misschien. Als je mij uitlegt lees ik het morgen wel.
  dinsdag 12 april 2016 @ 01:53:53 #117
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161367038
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:51 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Klopt. Die mensen zijn in strijd met politiek. En dit is de onderdeel van de overgang. Overgang van het oude corrupte systeem naar het systeem van EU. Als mensen geen resultaten zien, zullen ze weer opstaan. Dit keer om Poroshenko te vedrijven. Alleen we weten allemaal dat het zal heel, heel bloediger uitpakken...
Ja en wat wil je nu zeggen?
Dat het allemaal anders zal gaan als wij VOOR het associatieverdrag hadden gestemd?
Ik heb nieuws voor je: dat maakt niets uit!!
Er komt pas verandering in een land als de leiders welwillend zijn om te veranderen en het beste met hun mensen voor hebben.
Zolang dat niet het geval is kan je verdrag achter verdrag afsluiten maar gebeurd er helemaal niets!!
pi_161367054
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:53 schreef DUTCHKO het volgende:
Ja en wat wil je nu zeggen?
Precies wat ik al zei. Het was onmenselijk. Niet meer en niet minder. Hoe het zal gaan weet niemand. Ik speculeer er ook niet over. Maar wat het is, is wat het is.

Ik ben er wel mee eens dat er de juiste leiders moeten nog komen. Ook in Nederland. En zonder de juiste leiders gebeurt er helemaal niets. En dat is ook een onderdeel van de overgang. Nederland heeft ook niet altijd de beste leiders gehad.

Maar de referendum was geen politieke kwestie. Het was de vraag naar de Nederlandse mensen toe. Het zou andersom moeten zijn. Politiek had "nee" moeten zeggen, terwijl mensen "ja". Dit zou psychisch gezien wel een gezonde situatie zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door DG1983 op 12-04-2016 02:11:14 ]
  dinsdag 12 april 2016 @ 02:35:47 #119
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161367125
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 02:00 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Precies wat ik al zei. Het was onmenselijk. Niet meer en niet minder. Hoe het zal gaan weet niemand. Ik speculeer er ook niet over. Maar wat het is, is wat het is.

Ik ben er wel mee eens dat er de juiste leiders moeten nog komen. Ook in Nederland. En zonder de juiste leiders gebeurt er helemaal niets. En dat is ook een onderdeel van de overgang. Nederland heeft ook niet altijd de beste leiders gehad.

Maar de referendum was geen politieke kwestie. Het was de vraag naar de Nederlandse mensen toe. Het zou andersom moeten zijn. Politiek had "nee" moeten zeggen, terwijl mensen "ja". Dit zou psychisch gezien wel een gezonde situatie zijn.
Nee dit zie je verkeerd.
Dit verdrag was absoluut niet naar de mensen toe.
Dit is een politiek en handelsverdrag wat (hopelijk) ten voordele is van de handel tussen de EU en de Oekraine.
Ik heb dit zelf meegemaakt met Bulgarije toen ze overgingen naar de EU.
De hoop was zoo hoog met name omdat men zo graag wilde dat de EU de politieke mafia leiders aanpakten.
En nu is men zoo vreselijk teleurgesteld dat de oude mafia kliek nog steeds de scepters zwaait en doorgaat met haar praktijken.
Desondanks moet ik eerlijk bekenen dat het wel wat beter gaat met Bulgarije maar het is nog lang geen koek en ei.
pi_161367265
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 23:37 schreef DG1983 het volgende:
Je had het over het volk die er stond.
Ja, na terugklikken dit gevonden :

* TomLuny Is dat juist niet het probleem, we weten niet wat 'het' Oekraïnse volk wil want ze liggen daar een beetje met elkaar overhoop.

Het woord het staat tussen ' ' en met de rest van de zin erbij kan ik het niet duidelijker maken. Maarrrr, als we het over west O. hebben dan is het waarschijnlijk wel gerechtvaardigd te stellen dat de meerderheid van die bevolking bij de EU wil. Met open grenzen en 3.3 euro aan minimumloon per dag, haal je zittend op de Dam met een omgekeerd hoedje naast je op de grond, nog meer binnen, dus die motivatie valt te begrijpen.
quote:
Wat maakt het uit wie waren de snipers?
Veel
Ik kom daar op terug omdat je het aankaart en ik zelf de laatste stand wil weten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:34 schreef DG1983 het volgende:
Ik heb 16 jaar in Rusland gewoond.
Rusland heeft al de eerst stap gezet, en de tweede, en de derde, en het blijft stappen.
Ik moet het met de berichten doen helaas.

++++

Snipers :
Eerst maar even deze, komt uit RT, op zoek naar Maidan kwam ik onderweg Odessa tegen :

The Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights has noted in its latest report that "continuing delays in investigating the 2 May 2014 events appear unjustified and inconsistent with an intent to bring those responsible to justice."

Ik zoek verder, moment
Of wacht, laat ik eerst mn eigen woorden gebruiken en dan een redelijk goede bron zoeken die er bij past. Op inet circuleren een paar scenario's, vooral in video vorm heb ik daarvan gezien.
Is echter geen pretje dat weer te gaan kijken. Waar het op neer komt (als ik nog herinner) is dat deze sluipschutters ingehuurd waren om chaos en verontwaardiging te veroorzaken én om Janoekovitsch de schuld in de schoenen te schuiven en om deze coup op internationale media te rechtvaardigen. De beschuldigde daders' opdrachtgevers varieren van CIA, oligarch tot Janoekovitch en hoe het onderzoek ernaar verloopt ga ik nu opzoeken.
Dat lijkt misschien vergezocht maar met zulke lage inkomsten zal het als oligarch bijvoorbeeld niet moeilijk zijn geweest om een paar van die schutters op te stellen. Dat komt trouwens ook naar voren bij de maidan-rellen, dat daar groepen tussen zaten van de harde kern die gewoon ingehuurd waren. Maar ja, ik kan van alles beweren, ik heb dat ook maar gelezen en zoek een bron. Moment.

[ Bericht 2% gewijzigd door TomLuny op 12-04-2016 05:17:03 ]
shift-knop defekt
pi_161367299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 02:35 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee dit zie je verkeerd.
Dit verdrag was absoluut niet naar de mensen toe.
Dit is een politiek en handelsverdrag wat (hopelijk) ten voordele is van de handel tussen de EU en de Oekraine.
Ik heb dit zelf meegemaakt met Bulgarije toen ze overgingen naar de EU.
De hoop was zoo hoog met name omdat men zo graag wilde dat de EU de politieke mafia leiders aanpakten.
En nu is men zoo vreselijk teleurgesteld dat de oude mafia kliek nog steeds de scepters zwaait en doorgaat met haar praktijken.
Desondanks moet ik eerlijk bekenen dat het wel wat beter gaat met Bulgarije maar het is nog lang geen koek en ei.
Onder "de vraag naar de mensen toe" bedoelde ik die referendum, niet het akkoord zelf. Die overeenkomst zelf is natuurlijk van A tot Z economie en politiek. De referendum was toch wel voor iedereen en niet alleen de economisten of politici.

Over Bulgarije wist ik niet. Na het lezen heb ik een vraag: WIE is teleurgesteld?

Hoe ik het zie? Dat hun mafia klik nog steeds actief is, is verantwoordelijkheid van het Bulgaarse volk, en niet van EU leiders. Politieke documenten en overeenkomsten boden de mogelijkheid voor Bulgaarse mensen om hun eigen mafia klik te gaan vervolgen, eventueel met het hulp van EU. EU kan helpen maar de verantwoordelijkheid ligt aan het volk. Reformen zijn verantwoordelijkheid van het land zelf, niet van het helper.

Dus wie is teleurgesteld? Bulgaren zelf? Dat is hun eigen schuld. EU leiders? Ja, misschien wel teleurgesteld voor de moeite en geld, maar als dat alles is, nou ja, shit happens...Er zijn ergere dingen. Ten slotte, EU leiders (als helpers) hebben absoluut recht en eigenlijk moeten van de Bulgaren bepaalde resultaten gaan eisen. Geef ze officieel 5 jaar. Zo niet? aju uit EU!

En met Oekraine is het precies hetzelfde. De reformen die er moeten gebeuren in Oekrainse politiek zijn geheel verantwoordelijkheid van Oekraine. Ik denk zoals in ieder ander land ronduit 70-80% van de bevolking zou het liefst in Oekraine zelf willen wonen, in vrede zonder oorlog leven, hun kinderen elk dag naar school brengen zonder angst dat tegen de tijd dat ze terug van school komen, is de huis plat gebombardeerd door een paar gedronken gasten op een grad. Weet je wat GRAD in het russisch betekent? HAGEL. Ja, de Russen hebben hun eigen bepaalde humor.

Ik denk zoals in elk andere normale land een gemiddelde Oekrainier normaal kan werken en leven in Oekraine blijft ie ook daar ipv van de centjes en baantjes zoeken in Nederland. Vooral na dit referendum :) Natuurlijk hebben ze een diaspora maar sorry Nederland heeft ook een diaspora van New Zeeland en Japan tot Canada en Chili. En Amerikanen dan? Dat is toch niet zo omdat het zo slecht gaat in Nederland of in VS. Binnen bepaalde marge het is normaal. En tijdens gehele Oost Oekrainse crisis zie ik ook geen massaal vluchtelingen onze kant op komen zoals dat met Syriers gebeurt. Hier, ja, met Syriers moet EU echt echt echt hard gaan aanpakken...Maar goed, andere topic....

Dus ja, wie zou het weten hoe het daar zou gaan. Momenteel zitten ze midden in een vette crisis. Militair, humanitair, politiek, economie, alles. Plus mafia boven op en oorlog erbij en tussen die 2 zijn gewone mensen. En juist voor al die mensen, al die 35 millioen Oekrainer was het een psychische klap vanuit Holland. Het is geen domain politiek, meer die van ethiek.

Maar nogmaals, er zijn voorbeelden van een degelijke vredevolle overgang van het oude systeem naar het nieuwe. Maar er moet iemand een derde zijn die kan garanderen dat de nieuwe systeem zijn tijd krijgt om op de benen te staan, en dat de figuren van de oude systeem niet worden opgehangen aan de lantarenpalen.

En politiek, nou duidelijk dat het grootste probleem in Oekrainse politiek naast de corruptie is dat er geen centrale macht is, meer eilanden van machthebbers in verschillende regionen met belangen in verschillende sectoren. Sectoren trouwens zat, van nucleair tot diamanten. En wat ze nu doen is vechten tegen elkaar. Als Savchenko vrij zou gelaten worden zou ze Oekraine bijeen kunnen brengen. Maar dat weet Poetin ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door DG1983 op 12-04-2016 05:30:36 ]
pi_161367301
Ukrainian radicals trash offices of Russian banks on anniversary of Maidan protests

Published time: 20 Feb, 2016

February 20, 2014, was the bloodiest day of riots as unidentified snipers started shooting on both protestors and security forces.

++++

Word niet veel wijzer zo... :{

Behalve dan dat ze blijkbaar twee kanten op knalden

shooting on both protestors and security forces.

Waarom zouden ze dat dan doen :?
shift-knop defekt
pi_161367303
Tom ik antwoord je morgen, oke?
pi_161367304
Prima, ik loop niet weg :)

+++

Van eigen bodem van Thierry

'Snipers op Maidan-plein Kiev waren onderdeel 'false flag'-operatie'

25-11-2015

[ Bericht 33% gewijzigd door TomLuny op 12-04-2016 05:41:59 ]
shift-knop defekt
pi_161367311
Sgoed Tom. Ben nu gewoon ff moe om al die lettertjes te lezen...

PS: ik zei eerder dat ik zou aftreden als ik Rute was... Nou als ik koning was zou ik ook aftreden))) Ik zou zeggen "Nou bekijk het maar Nederlanders! Geen Koningsdag meer! Ben het helemaal zat!" >:) Tis maar goed dat ik geen koning ben))
pi_161367313
mwa, je moet wat over hebben voor dat half miljoen p/j wat hij en zn ega binnen slepen
shift-knop defekt
  dinsdag 12 april 2016 @ 05:57:08 #127
66825 Reya
Fier Wallon
pi_161367317
Probeer een beetje ontopic te blijven, en niet te veel de BNW-kant op te gaan.
pi_161367324
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 05:57 schreef Reya het volgende:
Probeer een beetje ontopic te blijven, en niet te veel de BNW-kant op te gaan.
Mogge,
Ik schreef al, ik zoek een 'betrouwbare' bron :
quote:
Maar ja, ik kan van alles beweren, ik heb dat ook maar gelezen en zoek een bron.
Als ik een BNW had willen plaatsen dan had ik 10 seconden nodig gehad.

Maar misschien weet jij hoe het staat met het onderzoek naar de sluipschutters ?
Dit komt uit dat Thierry artikel :

quote:
Het onderzoek van de Oekraïens-Canadese academicus sluit aan bij eerder gepubliceerde gegevens van de Britse omroep BBC – die ook al twijfels over de schuld van Janoekovitsj uitte. Zo voerde de omroep ene Sergei op, die vertelt hoe hij als ‘Maidanner’ vanaf het Conservatoriumgebouw schoot op demonstranten. Katchanovski’s bevindingen worden verder ondersteund door onderzoek van nieuwsbureau Reuters, door de Amerikaanse documentairemaker John Beck-Hofmann die er de film Maidan over maakte, en de Britse krant The Guardian die een onderschept telefoongesprek online zette tussen EU-buitenland coördinator Catherine Ashton en de minister van Buitenlandse Zaken van Estland, Urmas Paet, die daarop zegt: “Het wordt steeds duidelijker dat de snipers afkomstig waren van één van de groepen die de nieuwe coalitie vormen [in Oekraïne].”
Lijkt me geen Xandernieuws ?

[ Bericht 5% gewijzigd door TomLuny op 12-04-2016 06:12:38 ]
shift-knop defekt
  dinsdag 12 april 2016 @ 06:13:14 #129
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161367340
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 05:35 schreef TomLuny het volgende:
Prima, ik loop niet weg :)

+++

Van eigen bodem van Thierry

'Snipers op Maidan-plein Kiev waren onderdeel 'false flag'-operatie'

25-11-2015
Dat was al bekend maar helaas word het nog steeds ontkent door velen.....
pi_161367342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 06:13 schreef DUTCHKO het volgende:
Dat was al bekend maar helaas word het nog steeds ontkent door velen.....
Dat het een false flag was ?
Dat circuleert al twee jaar ja. Maar waar is het bewijs en/of hoe staat het met het onderzoek ernaar.
Van odessa had ik iets gevonden, zie eerder, maar ben nog steeds bezig met euromaidan
+++
Gevonden dat ik onderstaande video heb bekeken in mei 2015 en dat die gepubliceerd is ergens in feb 2015.
Via dat Thierry-artikel komt die ter sprake. (met link, John Beck-Hofmann)

Maidan Massacre, niet geschikt voor jeugdigen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijft over, huidige Euromaidan onderzoek status
+++
-Zwart gat dus

https://en.wikipedia.org/(...)o_shooters.2Fsnipers

de bronnen bij dat gedeelte (no. 290-311) zijn van 2014 !!!

-RT verwijst naar PACE (2014)

https://www.rt.com/news/pace-probe-snipers-kiev-358/

en PACE geeft een 3 uur video, dus dat schiet niet op
Debate on "The political and security situation in Ukraine and its implications" 22/04/2015

http://semantic-pace.net/?search=Kjoq&lang=en

Dit is de meest recente die ik tegenkwam en wrs 1 vd betere die er te vinden is :

-Pro Russia News Thu, 25 Feb 2016 (lang artikel, nog niet gelezen)

https://www.therussophile(...)investigations.html/

-De relatie met dit topic :

quote:
Bewering 12:
Het is nog altijd onbekend wie de MH17 neerschoot.
Misschien waren het de Oekraïners wel.
En dan gaan we daar een associatieverdrag mee sluiten?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-oekraine-referendum

Zelfde logica telt dan voor de sluipers :

quote:
* TomLuny Bewering 1:
Het is nog altijd onbekend wie de Maidanslachting heeft aangericht.
Misschien was het de kliek van Porosjenko wel.
En dan gaan we daar een associatieverdrag mee sluiten?
++++

Dus dat is mijn antwoord DG, waarom ik vind dat het uitmaakt :{

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 23:37 schreef DG1983 het volgende:
Wat maakt het uit wie waren de snipers?

[ Bericht 21% gewijzigd door TomLuny op 12-04-2016 08:28:14 ]
shift-knop defekt
pi_161370933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:40 schreef DG1983 het volgende:

[..]

[..]

Als ik het woord "mens" noem, leg ik misschien het lat toch wel veel hoger dan Bram van Loon het ooit zou kunnen zien. Zelfs in zijn geilste dromen. Daarom snap ik misschien niet wie je bedoelt met "ze".

En wat betreft je tweede vraag. Ik zou je zo zeggen. 90% van de Nederlandse jongeren in de leeftijd van 15-19 (dat is mijn leeftijd toen) gegeven dat ze gewoon een Russische pasport hebben, zijn daar waarschijnlijk plat en dood in 2 weken tijd. En niet van het honger. Maar dat kan ik over een heleboel landen ook zeggen.

Kortom. Ik heb het de hele tijd gehouden op menselijke kant van het verhaal. Ik bemoei me in dit geval niet in politiek, systeem, coruptie, bestuur of economie. Ik heb het over de mensen. En het antwoord "nee" was onmenselijk. Na al die doden die ze hebben geleden, en daar in Oekraine vallen doden tot nu toe elke dag. Want ze voeren een vieze ongedeclareerde oorlog tegen een van de wereldmachten. En juist in dit conflict hebben Nederlanders (misschien ongewillig, was niet doordacht) Rusland gesteund. MH17 is al vergeten, laat maar zeggen 70 jaar naoorlogse tijd....

Een van de manieren, een van de stappen om dit te stoppen was dit vraag die was gesteld aan de Nederlanders mbv dit referendum. Wie heeft er een uitleg nog nodig? Om dit te begrijpen heb je maar een paar ogen nodig die open zijn en een stel hersenen die wat denken kunnen....

Ik ga slapen. Ik heb schijt aan Rutte, maar ik kan zeggen dat ik me ook schaam dat ik nu in Nederland woon. Als ik Rutte was, zou ik aftreden. Omdat ik - ik persoonlijk - niemand in feite - zou geen premier willen worden van het volk, die geen eens moeite heeft genomen om zich zelf goed te informeren voordat ze zo'n beslissing nemen over iemand anders toekomst...Snobisme is geen goed eigenschap voor het volk.
Okee dan nogmaals hier kon men gevierendeeld worden zo een 200 jr terug geen Rus of Okrainer wat er aan dacht laat staan iets eraan doen wou?
Als jij schijt aan Rutte hebt heb ik ook wel een beetje maar dat weerspiegeld percies wat ik eerder beweede jij hebt geen respect nog niet voor de hand die je voed, zo als het je uitkomt trap je naar!
Heerlijk dit dat je mijn gedachtes bevestigd, die mensen daar is het misschien met de paplepel ingegeven naar te trappen?
Maar goed dat IK tegen gestemd heb, al zal het niks uitmaken misschien, maar iemand wat het niet respecteert is het niet waard om geholpen te worden.
Die doen het maar vanuit hunzelf denk ook dat ze het dan meer respecteren als dat ze het in hun schoot geworpen krijgen.
pi_161371321
Gilbert Doctorow is a professional Russia watcher and actor in Russian affairs.
He is a magna cum laude graduate of Harvard College.

+++ ingekort

RT:
quote:
What‘s your take on the timing of Arseny Yatsenyuk’s resignation? Why now?

Gilbert Doctorow:
Yatsenyuk’s resignation has to be linked to the Dutch referendum.
This raised a feeling of crisis within the Ukrainian political elite and made his departure.

The statements by Juncker and Mark Rutte : “Don’t be afraid, Holland, Ukraine is not going to join the EU any time soon, in fact probably not in the next 20 or 30 years,” which in political terms is saying ‘never!’

That very damning statement, that expression of utter contempt for Ukraine by the senior leaders of the EU, was perhaps more damaging for the self-image of the Ukrainian leadership than anything that happened on the 6th of April.

Second, what did happen on the 6th of April?
There is an aspect of this that has gone largely unnoticed in the media

The main distinction… is that there are two elements of the A.A.
The economic side to it is giving the Ukrainians immediately almost nothing. At present it is a one way street; it opens Ukraine to European exports and it does not open European markets to Ukrainian exporters’ subjects to discussions.

However, the other aspect of the A.A. – the political and the military - which were not widely publicized.
They cannot be implemented without the ratification of all 28 EU member states.
And there, the Dutch know, is of decisive importance.

It wasn’t called NATO, but effectively by coordinating European defense with Ukrainian defense, the way was laid clear.
This is now a dead letter.

The statements, views and opinions expressed in this column are solely those of the author and do not necessarily represent those of RT.
shift-knop defekt
pi_161371470
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:10 schreef TomLuny het volgende:

+++ ingekort

RT:

[..]

Russia Today doet er natuurlijk alles aan om te stoken in Oekraine. De positie van de premier was al tijden onhoudbaar. Dat linken aan het referendum is leuk maar slaat niet echt ergens op.
pi_161371508
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Russia Today doet er natuurlijk alles aan om te stoken in Oekraine. De positie van de premier was al tijden onhoudbaar. Dat linken aan het referendum is leuk maar slaat niet echt ergens op.
Jij doet niet anders alleen de tegenovergestelde kant op, waarom mag jij iets en zei niet het tegenovergestelde?
Of liggen jouw roots ook in dat land?
pi_161371673
quote:
Zoals je iinmiddels wel weet, ik ben slechts de postbode, het doorgeefluikje in die post. (8>
En omdat er prof achter zn naam staat raak ik evenmin altijd meteen van onder de indruk.
Wat er mss achter steekt is dat men patronen zoekt, de verbindingen, de lijnen tussen de puntjes.
Dat zag je ook bij de plotse aankondiging van Oekraïeners visumvogelvrij, daar las ik dat soortgelijk verband werd gelegd.
Ik zal het opzoeken.
+++
edit/ staat hier
Ondanks dat visumvrij reizen niet wordt bepaald in het EU-associatieverdrag is de timing van het plan opvallend.
http://www.elsevier.nl/ne(...)oor-oekraine-293299/
waarom het opvallend is verklapt emile kossen niet, maar ik zou invullen, de EU-mammoet gaat toch geen graadje van koers af, dus holland, beter ga je overstag in dat mini zeepkist bootje

[ Bericht 3% gewijzigd door TomLuny op 12-04-2016 12:40:28 ]
shift-knop defekt
pi_161372379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:28 schreef TomLuny het volgende:

[..]

de EU-mammoet gaat toch geen graadje van koers af, dus holland, beter ga je overstag in dat mini zeepkist bootje

Jij zegt het goed of anders, dat idee heb ik dus ook over de politiek hier, ze hebben maar door te voeren wat Brussel of de EU ze opdraagt, gedoogbeleid kwam vroeger zo goed als nooit voor, ik was altijd van mening dat het verstand bij de oppositie lag!
En of die oppositie nou gevuld was met rechtse of linkse mensen, vanuit die kant werd gedacht en bijgesteld.

Ruim die handel op als ze niks meer te vertellen hebben zeg ik dan, als ze er alleen zitten voor hun handjes te vullen al helemaal vind ik!

Dan hoeft dat hoe heet het binnenhof ook niet verbouwt dat geld is dan ook gespaard

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 13:10:20 ]
pi_161373194
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:06 schreef john2406 het volgende:
Ruim die handel op als ze niks meer te vertellen hebben zeg ik dan, als ze er alleen zitten voor hun handjes te vullen al helemaal vind ik!

Dan hoeft dat hoe heet het binnenhof ook niet verbouwt dat geld is dan ook gespaard
Ik snap t soms niet meer, je ziet wel decentralisatie van Den Haag naar de gemeentes, zoals zorg maar lekker zelf voor je bejaarden, hef zoveel riool als je wil, etc. maar van Den Haag naar Brussel sturen ze enkel aan op nog meer centralisatie.

@9
Nog een reden voor Yat's vertrek :
The final stages of his tenure were marred by an ugly political scandal when his economy minister, Aivaras Abromavicius, announced his resignation over alleged corruption in the Ukrainian government.
shift-knop defekt
pi_161373346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:40 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik snap t soms niet meer, je ziet wel decentralisatie van Den Haag naar de gemeentes, zoals zorg maar lekker zelf voor je bejaarden, hef zoveel riool als je wil, etc. maar van Den Haag naar Brussel sturen ze enkel aan op nog meer centralisatie.

@9
The final stages of his tenure were marred by an ugly political scandal when his economy minister, Aivaras Abromavicius, announced his resignation over alleged corruption in the Ukrainian government.

Riool gaan de gemeentes toch al over of doet den Haag ook de akkefietjes?
Oudere en bejaarden die mensen hebben al betaald en het land opgebouwd, dat mag wat mij betreft helemaal niet in de mond genomen worden, maar wie ben ik?
Etc etc etc om het recht te halen moet volgens mij een lijdens weg doorlopen worden, denk dat het wel voor organisaties te doen is, voor een burger zie ik het echter als niet te doen!
Of die in Den Haag er nu zitten of niet, die weg zal volgens mij niet veranderen zonder de nodige vriendjes?
pi_161373669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:40 schreef TomLuny het volgende:

[..]

@9

Nou moet er eerlijk bijgezegd worden dat decentralisatie in Nederland voornamelijk neerkomt op met een fors verlaagd budget en een uiterst specifieke taakomschrijving de problemen over de heg bij gemeenten kieperen.
pi_161373913
quote:
RT blijkt zelf slechts een doorgeefluikje te zijn van die geleerde uit Harvard.
Hier is de originele bron :

Yatsenyuk Is Gone, But His Masters Remain

Though much ink has been spilled by pundits since 6 April playing down the significance of the Dutch referendum given that 80% of the Association Agreement has already been implemented on a provisional basis, which can continue for years, a thorough legal analysis presented by the Centre for European Policy Studies, a leading Brussels think tank, demonstrated that the referendum nonetheless does have significant consequences.

Het volgende gaat over de dwarsliggende hollandse zeepkist met zeiltje :

Moreover, while spokesmen for the European Commission and Parliament say that they intend to proceed with implementation of a visa-free regime for Ukraine, which is technically within their rights, it is hard to see how this can be done without pouring oil on the flames of discord within the Union. It was precisely the nightmare of Ukrainian economic refugees making their way to the streets of Amsterdam that fed the xenophobic movement of Geerd Wilders and his ‘No’ campaign in the referendum.
Defiance of the Dutch vote now would play directly into the hands of the Brexit movement in the UK.

en dit is weer zijn bron :

The Dutch Referendum on the EU-Ukraine Association Agreement: Legal options for navigating a tricky and awkward situation

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 12-04-2016 14:27:40 ]
shift-knop defekt
pi_161374129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:02 schreef Tocadisco het volgende:
Nou moet er eerlijk bijgezegd worden dat decentralisatie in Nederland voornamelijk neerkomt op met een fors verlaagd budget en een uiterst specifieke taakomschrijving de problemen over de heg bij gemeenten kieperen.
Afschuiven ja, daar zijn ze goed in.
Werkelijk gedecentraliseerd zelfbestuur blijft weinig van over zoals we aan de COA-dictatuur merken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:46 schreef john2406 het volgende:
Riool gaan de gemeentes toch al over of doet den Haag ook de akkefietjes?
Oudere en bejaarden die mensen hebben al betaald en het land opgebouwd, dat mag wat mij betreft helemaal niet in de mond genomen worden, maar wie ben ik?
Etc etc etc om het recht te halen moet volgens mij een lijdens weg doorlopen worden, denk dat het wel voor organisaties te doen is, voor een burger zie ik het echter als niet te doen!
Of die in Den Haag er nu zitten of niet, die weg zal volgens mij niet veranderen zonder de nodige vriendjes?
Ik bedoelde de enorme verschillen in gemeentebelastingen, zoals rioolheffing, etc.
Als burger sta je idd in je uppie, tenzij je bent aangesloten bij diverse bonden of een goeie rechtsverzekering hebt etc.
shift-knop defekt
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:36:05 #142
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161375396
quote:

[..]

Ja en wat wij doen is natuurlijk helemaal niets. O-)
Ik herinner mij nog goed het Serajevo incident op de markt. Een granaat sloeg in en vele mensen vonden de dood. Uiteraard werden meteen de Serviers beschuldigd maar na zeer nauwkeurig onderzoek, van o.a. een Brits team, werd er geconcludeerd dat de enige kant waarvan de granaat kon komen was de Moslim zijde. Afgeschoten op eigen mensen als provocatie middel.
Het rapport werd nooit volledig openbaar gemaakt en de hele zaak stierf in de doofpot want het kwam de Westerse kant niet uit.
Vieze spelletjes spelen we allemaal.
Wat dat betreft geloof ik niemand.
En dat het geweld straks oplaait weet ik wel zeker.
Die idioten gaan gewoon door....
pi_161375931
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:24 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Als burger sta je idd in je uppie, tenzij je bent aangesloten bij diverse bonden of een goeie rechtsverzekering hebt etc.
En dan ben ik nog van mening dat ik in mijn uppie sta, bond die heeft 2X dacht ik een minister gebracht, die daar totaal het tegenover gestelde gingen doen als waar ze voor stonden?
Denk dat het met rechtsbijstand idem zo zit, had een problemen en probeerde mijn recht te halen via de ARAG nog wel, ja die trokken er niet zo aan, denk dat die instantie iets te machtig voor hun was?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 16:08:49 ]
pi_161375963
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat dat betreft geloof ik niemand.
.
Sterker nog ik geloof mezelf nog niet, duw me 1 euro in de hand, dan moet ik nog kijken of die erin zit anders geloof ik het niet!
pi_161376064
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 19:15 schreef TomLuny het volgende:
Ik moét nu toch echt even reageren.
De samenvatting is dus dat het goed is dat bedrijven naar O verkassen omdat we dan hetzelfde krijgen als in China ? Heeft iemand onlangs nog naar Detroit gekeken hoe dat uitpakt of zal ik een paar foto's ervan plaatsen. En meer macro-economisch, hoeveel werkelijke industrie - op de bommenwerpers na, heeft de VS nog ? Is die hele economie daar niet een derivatenballon geworden waar de kruk op meelift ?
Het wordt een probleem als de totale te besteden koek in een land kleiner wordt. Dat zou in theorie kunnen gebeuren maar we zijn redelijk innovatief in meer productieve dingen verzinnen voor mensen om te doen. Het omslagpunt zal pas komen als de werkloosheid in directe zin door het minimumloon gigantisch gaat toenemen en dat de loonkosten aan buitenlandse arbeiders een handelstekort oplevert. Je kunt daar prima beleid tegen voeren. Het investeringsklimaat zou volgens dat systeem slecht zijn vanwege hoge lonen. Er wordt elders meer winst gemaakt... belast dat vermogen en verlaag bruto het netto minimumloon. Ik heb hem niet helemaal uitgedacht maar ik denk dat er alleen maar voordelen zijn (globaal gezien)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_161376421
Er zijn nog wel meer dingen te verzinnen bedrijven die elders hun nederzetting maken behoren ook hun klanten daarvandaan te halen, zoniet meer wat er nog te verzinnen.
Toeropperators die in b.v Polen of Romenie zitten de chauffeurs van daar alleen die mensen transporteren er is zoveel wat erbij komt kijken naar mijn mening dat is met geen pen te beschrijven?
Of gooi alles bij mekaar roer eens goed erdoor en zie wat ervan komt?
Welk land zou het meeste te verliezen hebben dan?
Zal ik het noemen Nederland en zijn burgers, alles wat opgebouwd is hier zeg maar adee ertegen dan.
Of is er nog een rem op te gooien, zodat ik ook mijn luier zou het ooit nodig zijn tijdig verwisseld krijg?
Daar ik al het ingelegde toch niet meer terug krijg, en het voor mij te laat is om dat nog zelf te regelen, zou ik jonger zijn zou het evt nog mogelijk zijn denk ik.
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:55:29 #147
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161379344
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 01:40 schreef DG1983 het volgende:
Als ik het woord "mens" noem, leg ik misschien het lat toch wel veel hoger dan Bram van Loon het ooit zou kunnen zien. . Zelfs in zijn geilste dromen
Zo, wat een niveau. Hoe oud ben jij? De peuterleeftijd moet jij zijn ontgroeid want peuters maken niet zulke rare opmerkingen maar volwassenen en adolcescenten doen het zeker ook niet. Jij bent geslaagd voor het papegaai politici van bepaalde politieke partijen na examen, proficiat hiermee. ^O^
Een aantal mensen die mij hier al langer volgen dan jij weten dat juist ik een van de mensen ben op dit forum die het sterk heeft opgenomen voor menselijke waardigheid, o.a. in discussies over het strafstelsel en onze gevangenissen. Het is juist omwille van menselijke waardigheid dat ik tegen het AV met O stemde. Ik wil namelijk niet stimuleren dat kippen worden mishandeld en dat onze kippenboeren oneerlijke concurrentie krijgen, ik wil niet dat homo's worden geschoffeerd, ik wil niet dat corrupte oligarchen worden beloond, ik wil niet dat Shell daar schaliegas gaat boren met technieken die in Nederland verboden zijn aangezien die het grondwater verontreinigen (dankzij chemicaliën die hiervoor gebruikt worden om steen op te lossen), ik wil niet dat O verder van R komt af te staan doordat wij hen half bij Europa trekken, ik wil niet dat Europa nog meer op de rand van de financiële afgrond komt te staan. Jij denkt dat het laatste overdreven is? Jort Kelder denkt hier anders over, hij twijfelt er niet aan dat het een kwestie van tijd is voordat de euro verdwijnt om de doodeenvoudige reden dat de economische verschillen te groot zijn, onze politici kunnen het nog 10-20 jaar rekken door de geldpers aan te blijven zetten maar tenzij het volk bereid is om op termijn 30% van de welvaart in te leveren eindigt de euro, Nederlanders leverden trouwens al 10% van de welvaart in bij de invoering van de euro, dat heeft met wisselkoersen en de koppeling van de gulden aan de Duitse mark te maken.
Ik kan zo nog even doorgaan maar ik denk dat ik voldoende (voor anderen, niet voor jou want dat is vergeefse moeite) heb geïllustreerd dat ik er heel wat minder simpel over heb nagedacht dan dat jij klaarblijkelijk afgelopen nacht deed.

Deze mensen hier leggen prima uit waarom ik tegen het AV stemde:
Eric Smit legt het hier ook aardig uit als je een samenvatting wil.
Jij zal ongetwijfeld niets van dat alles bekijken maar ik heb het jou in ieder geval aangeboden. Verruim je blik door je ook eens open te stellen voor iets wat je wereldbeeld kan doen veranderen of blijf onnozel, wat jij wil.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-04-2016 19:00:44 ]
#NoDAPL
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:02:24 #148
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161379509
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:10 schreef TomLuny het volgende:

+++ ingekort

RT:

[..]

Ik raad van harte aan om het programma Big Picture van RT te bekijken, een prima programma! Abigail Suzanne Martin is een uitstekende journaliste die voor RT werkte. Geen enkel medium is altijd objectief, dat geldt voor onze NOS natuurlijk ook, volgens Jan Roos schotelt die ons voor wat de overheid wil dat die ons voorschotelt, ik kan hem geen ongelijk geven. Kijk maar eens naar het interview met hem wat ik hier plaatste, je gaat wat anders en minder eendimensionaal denken over hem.
Ik raad ook dit van harte aan: Waarschijnlijk ken jij deze man niet, hij is de medewerker van GeenStijl (van Rossem is zijn pseudoniem) die de kar heeft getrokken, zelfs zijn collega's dachten dat het niet zou gaan lukken.
Hierin zie je wat er werkelijk bij kwam kijken om dit referendum mogelijk te maken, het was wat minder simpel dan wat sommige gutmenschen ons willen doen geloven. Samenvatting: uiteindelijk redden een paar handige programmeurs (de layout moest exact kloppen dus de ingevoerde tekst moest op de layout van voorgedrukte formulieren passen) en een noodoproep 1 week voor tijd (deel dit met minstens 1 vriend en gebruik de sociale media) het referendum, dat greep de media-aandacht dankzij het feit dat het de sociale media in Nederland beheerste.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-04-2016 19:09:38 ]
#NoDAPL
pi_161379750
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
ik wil niet dat O verder van R komt af te staan doordat wij hen half bij Europa trekken,
Waarom mag dat volk dat niet gewoon zelf beslissen?
  dinsdag 12 april 2016 @ 19:13:57 #150
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161379780
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het wordt een probleem als de totale te besteden koek in een land kleiner wordt. Dat zou in theorie kunnen gebeuren maar we zijn redelijk innovatief in meer productieve dingen verzinnen voor mensen om te doen. Het omslagpunt zal pas komen als de werkloosheid in directe zin door het minimumloon gigantisch gaat toenemen en dat de loonkosten aan buitenlandse arbeiders een handelstekort oplevert. Je kunt daar prima beleid tegen voeren. Het investeringsklimaat zou volgens dat systeem slecht zijn vanwege hoge lonen. Er wordt elders meer winst gemaakt... belast dat vermogen en verlaag bruto het netto minimumloon. Ik heb hem niet helemaal uitgedacht maar ik denk dat er alleen maar voordelen zijn (globaal gezien)
Kijk naar het gesprek met Jort Kelder voor een goede analyse, uiteindelijk gaat het naar verwachting stuklopen door twee ontwikkelingen: dankzij de massale immigratie van economische vluchtelingen is het voor veel gewone mensen heel erg concreet en tastbaar geworden. Zo kreeg je in 1 Nederlandse dorp ineens een veelvoud aan vluchtelingen in vergelijking met het aantal inwoners van dat dorp tot dan omdat een bevriende partijgenoot (VVD) van Teeven een graantje kon meepikken waardoor de ME het gemeentehuis moest afzetten tijdens een vergadering. Slechts een voorbeeldje. Ook Farage geeft aan dat dit het grootste gevaar voor de EU is.
Daarnaast is een economische unie onmogelijk op de lange termijn wanneer het verschil in prijspeil zo groot is. Dat is heel erg logisch maar blijkbaar is het voor veel mensen toch moeilijk om het in te zien.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')