Het volk tegen het volk. Referendum was geen politieke kwestie in mijn optiek.quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:20 schreef john2406 het volgende:
Nog vergeten, mensen vs mensen, corrupte mensen vs corrupte mensen?
Dan had men zich daar toch verre van kunnen houden of niet?quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:26 schreef DG1983 het volgende:
[..]
Het volk tegen het volk. Referendum was geen politieke kwestie in mijn optiek.
Kijk ik ga niet pretenderen dat alles meteen koek en ei word als de handel meer opbloeit met de Oekraine maar de gewone burger gaat echt niet met sprongen vooruit.quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lage'loon'land dekt niet eens de lading. Zelfs in vergelijking met China is Oekraïne nog een armzalig ontwikkelingsland. Hell, er zijn landen in Africa waarin het volk een hoger modaal en gemiddeld inkomen heeft.
Ik heb eens even gekeken naar de GDP (niet helemaal hetzelfde), onder andere Swaziland (ik vermoed dat veel lezers nog niet eens gehoord hebben van dit Africaanse land) en Zuid-Africa hebben een hogere GDP dan Oekraïne, om nog maar te zwijgen over Gabon, Botswana en Algerije (ook allemaal Africaanse landen, voor wie het niet weet).
Het wordt nog erger...Albanië heeft een hogere GDP dan Oekraïne en dan hebben we het over de officiële cijfers, de gigantische zwarte sector is dan nog niet eens meegeteld.
En dat land is nu in feite half een lid van de EU, ze mogen al meedoen met de compleet lekke Schengenzone (hoera! Binnenkort ook Turkije waardoor de SZ nog lekker wordt) en ze worden gedeeltelijk opgenomen in de 'Europese' economische zone.
Ik weet niet wat ik tragischer vind, dat Nederlanders voor het meest simpele werk wat bestaat de concurrentie aan moeten gaan met dit soort lageloonlanden, dat ze in dit soort lageloonlanden niet het vermogen hebben om voor iets anders dan het meest simpele werk het concurrentie aan te gaan of dat alles moet wijken voor de EU-dromers die over lijken gaan.
1 positieve noot: dit is precies wat het volk nodig heeft om de EU te doen laten vallen en de EU is tegenwoordig blijkbaar te dronken van de macht om het zelfs maar in de gaten te hebben.
Ja.quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:28 schreef DG1983 het volgende:
Bram je denkt dat Nederland 70 jaar terug beter uit zag dan Oekraine nu?
Ik heb 16 jaar in Rusland gewoond. Rusland heeft al de eerst stap gezet, en de tweede, en de derde, en het blijft stappen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:30 schreef john2406 het volgende:
Rusland zal heus de eerste stap niet zetten die hebben een klimaat, waar het gros het al bij neerlegt, die genadeklap geven ze wel achteraf vraag Napoleon of Hitler maar.
Vergeet Oekraïne, dat is slechts een symptoom. Het onderliggende probleem is veel interessanter: de EU haar kwalen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kijk ik ga niet pretenderen dat alles meteen koek en ei word als de handel meer opbloeit met de Oekraine maar de gewone burger gaat echt niet met sprongen vooruit.
En ALS dat gebeurd dan is deze corruopte regering er als de kippen bij om alles te verhogen wat er te verhogen valt, zoals nu al gebeurd door die kut oorlog.....de mensen worden alleen maar armer...
Maar de mensen waren diegene die het hele boel initieerden. Maidan was geen politieke beslissing. Het kwam vanuit het volk. Er zijn voorbeelden van beschaafde overgangen van regime. Maar Nederlanders stemden tegen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En ALS dat gebeurd dan is deze corruopte regering er als de kippen bij om alles te verhogen wat er te verhogen valt, zoals nu al gebeurd door die kut oorlog.....
Maar om je die 16 jr te voeden en je van werk te voorzien waren ze wel goed?quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:34 schreef DG1983 het volgende:
[..]
Ik heb 16 jaar in Rusland gewoond. Rusland heeft al de eerst stap gezet, en de tweede, en de derde, en het blijft stappen.
Of de mensen tegen stemden weet ik niet IK stemde wel tegen mijn voorouders is het ook niet in de schoot geworpen geworden.quote:
Natuurlijk Bram, droom vooral verder.quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
1 positieve noot: dit is precies wat het volk nodig heeft om de EU te doen laten vallen en de EU is tegenwoordig blijkbaar te dronken van de macht om het zelfs maar in de gaten te hebben.
quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:42 schreef john2406 het volgende:
Maar om je die 16 jr te voeden en je van werk te voorzien waren ze wel goed?
Als ik het woord "mens" noem, leg ik misschien het lat toch wel veel hoger dan Bram van Loon het ooit zou kunnen zien. Zelfs in zijn geilste dromen. Daarom snap ik misschien niet wie je bedoelt met "ze".quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Maar om je die 16 jr te voeden en je van werk te voorzien waren ze wel goed?
Denk dat je het anders namelijk niet overleeft had daar, jij bent een lekkere de hand die je gevoed heeft?
En diezelfde mensen zuchten nu weer onder een corrupt regime en zijn geen steek opgeschoten.quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:41 schreef DG1983 het volgende:
[..]
Maar de mensen waren diegene die het hele boel initieerden. Maidan was geen politieke beslissing. Het kwam vanuit het volk. Er zijn voorbeelden van beschaafde overgangen van regime. Maar Nederlanders stemden tegen.
Klopt. Die mensen zijn in strijd met politiek. En dit is de onderdeel van de overgang. Overgang van het oude corrupte systeem naar het systeem van EU. Als mensen geen resultaten zien, zullen ze weer opstaan. Dit keer om Poroshenko te vedrijven. Alleen we weten allemaal dat het zal heel, heel bloediger uitpakken...quote:Op dinsdag 12 april 2016 01:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En diezelfde mensen zuchten nu weer onder een corrupt regime en zijn geen steek opgeschoten.
En volgens mij begrijp je de TEGEN stem niet helemaal....
Misschien. Als je mij uitlegt lees ik het morgen wel.quote:Op dinsdag 12 april 2016 01:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En volgens mij begrijp je de TEGEN stem niet helemaal....
Ja en wat wil je nu zeggen?quote:Op dinsdag 12 april 2016 01:51 schreef DG1983 het volgende:
[..]
Klopt. Die mensen zijn in strijd met politiek. En dit is de onderdeel van de overgang. Overgang van het oude corrupte systeem naar het systeem van EU. Als mensen geen resultaten zien, zullen ze weer opstaan. Dit keer om Poroshenko te vedrijven. Alleen we weten allemaal dat het zal heel, heel bloediger uitpakken...
Precies wat ik al zei. Het was onmenselijk. Niet meer en niet minder. Hoe het zal gaan weet niemand. Ik speculeer er ook niet over. Maar wat het is, is wat het is.quote:
Nee dit zie je verkeerd.quote:Op dinsdag 12 april 2016 02:00 schreef DG1983 het volgende:
[..]
Precies wat ik al zei. Het was onmenselijk. Niet meer en niet minder. Hoe het zal gaan weet niemand. Ik speculeer er ook niet over. Maar wat het is, is wat het is.
Ik ben er wel mee eens dat er de juiste leiders moeten nog komen. Ook in Nederland. En zonder de juiste leiders gebeurt er helemaal niets. En dat is ook een onderdeel van de overgang. Nederland heeft ook niet altijd de beste leiders gehad.
Maar de referendum was geen politieke kwestie. Het was de vraag naar de Nederlandse mensen toe. Het zou andersom moeten zijn. Politiek had "nee" moeten zeggen, terwijl mensen "ja". Dit zou psychisch gezien wel een gezonde situatie zijn.
Ja, na terugklikken dit gevonden :quote:
Veelquote:Wat maakt het uit wie waren de snipers?
Ik moet het met de berichten doen helaas.quote:Op dinsdag 12 april 2016 00:34 schreef DG1983 het volgende:
Ik heb 16 jaar in Rusland gewoond.
Rusland heeft al de eerst stap gezet, en de tweede, en de derde, en het blijft stappen.
Onder "de vraag naar de mensen toe" bedoelde ik die referendum, niet het akkoord zelf. Die overeenkomst zelf is natuurlijk van A tot Z economie en politiek. De referendum was toch wel voor iedereen en niet alleen de economisten of politici.quote:Op dinsdag 12 april 2016 02:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee dit zie je verkeerd.
Dit verdrag was absoluut niet naar de mensen toe.
Dit is een politiek en handelsverdrag wat (hopelijk) ten voordele is van de handel tussen de EU en de Oekraine.
Ik heb dit zelf meegemaakt met Bulgarije toen ze overgingen naar de EU.
De hoop was zoo hoog met name omdat men zo graag wilde dat de EU de politieke mafia leiders aanpakten.
En nu is men zoo vreselijk teleurgesteld dat de oude mafia kliek nog steeds de scepters zwaait en doorgaat met haar praktijken.
Desondanks moet ik eerlijk bekenen dat het wel wat beter gaat met Bulgarije maar het is nog lang geen koek en ei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |