Ja maar dan kunnen we toch een discussie voeren over jouw mening? Er hoeft toch helemaal geen sprake te zijn van een probleem?quote:Op zondag 10 april 2016 03:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan moet je mijn eerste of tweede reactie gewoon lezen. Ik heb en had er geen probleem mee maar wel een mening over. Ik heb jaren samengewoond met een Boeddhiste. Daar heb ik geen probleem mee maar wel een mening over. Dat is ook nooit een probleem geweest. Ik zou zo kunnen samenwonen met iemand die moslima is en naar de moskee gaat elke vrijdag. Maar ik mag wel vinden dat een hoofddoek voor MIJ wat ver gaat op een school.
Haha wat is dit nou weerquote:Op zondag 10 april 2016 03:30 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het wel ergens over, maar als linkse wicht is dat moeilijk te snappen. Vrouwen zien overal het goede in behalve als een figuur met een mes voor ze staat. Pas dan is het slecht. Het moet concreet zijn en anders is het 'onzin / gezemel'. Het moet heerlijk zijn al die naïviteit. De zorgen reiken niet verder dan Geer en Goor en andersoortige onzin.
Algemeen dan. De discussie is wel van belang. Misschien niet altijd hier.quote:Op zondag 10 april 2016 03:30 schreef Impressme het volgende:
[..]
Nee hoor, ik lees alles nog, ik bedoel meer algemeen.
Wel links wicht? Waar heb je het uberhaupt over?quote:Op zondag 10 april 2016 03:30 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het wel ergens over, maar als linkse wicht is dat moeilijk te snappen. Vrouwen zien overal het goede in behalve als een figuur met een mes voor ze staat. Pas dan is het slecht. Het moet concreet zijn en anders is het 'onzin / gezemel'. Het moet heerlijk zijn al die naïviteit. De zorgen reiken niet verder dan Geer en Goor en andersoortige onzin.
Peter is gisteravond waarschijnlijk voor de zoveelste keer afgewezen in de kroeg en moet zijn frustraties even van zich afschrijven.quote:Op zondag 10 april 2016 03:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wel links wicht? Waar heb je het uberhaupt over?
Dit beschrijft mij blijkbaar.quote:
Je herkent je in die beschrijving?quote:Op zondag 10 april 2016 03:32 schreef Impressme het volgende:
[..]
Vertel? Jij kent mij blijkbaar beter dan ikzelf.
als je terug leest , wat je hebt gezegd in dit topic...vind je het niet een beetje stom?quote:
Nee. Maar soms denk ik ook dat mensen mij niet geheel begrijpen. Dat ligt aan mij. Dat weet ik. Voor mij zijn dingen heel duidelijk. Maar dat is dan iets voor mijzelf.quote:Op zondag 10 april 2016 04:42 schreef Thezappa het volgende:
[..]
als je terug leest , wat je hebt gezegd in dit topic...vind je het niet een beetje stom?
Lijkt op een vriendelijke dame. Zonde van de hoofddoek.quote:Op zondag 10 april 2016 04:25 schreef Woelwater het volgende:
Juf Fatima:
[ afbeelding ]
Hoe kunnen mensen toch zo de weg kwijtraken
Als iets nuttig is is er een reden. Ik draag in warme landen ook vaak een pet en nek bescherming.quote:Op zondag 10 april 2016 04:31 schreef possetje het volgende:
In italie dragen ze ook wel eens hoofddoekjes omdat de lucht daar heel droog is heb je veel zandstof in de lucht! me doekje blijft je haar langer fris!
En mensen kunnen jou bellen als ze willen weten of iets nuttig genoeg is om het te mogen doen?quote:Op zondag 10 april 2016 07:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Als iets nuttig is is er een reden. Ik draag in warme landen ook vaak een pet en nek bescherming.
Zoveel verbondenheid bij deze postquote:Op zondag 10 april 2016 02:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederland anno 2016...
Onze hele verzorgingingsstaat wordt gesloopt, zekerheden van de werknemer worden steeds meer weggenomen, en waar maakt de rechtsdraaiende-Geenstijlreagurende-politiekincorrecte burger zich het meest zorgen om? Een hoofddoekje.
Dag, lief Nederland.
Jarenlang geen hoofddoekje gedragen maar de druk van haar islamitische omgeving, gesteund door de miljoenen Links-degressieven in dit land, werd haar waarschijnlijk te veel. Want kijk, een Gutmensch laat zich niet zomaar het kaas van zijn brood eten. Een moslim staat voor hun bovenaan het zieligheidslijstje en een moslim zonder hoofddoekje is niet "slachtoffer"genoeg. Daarom hoor je ze nooit over de duizenden ex-moslims of hoofddoekjesloze moslims die dagelijks getreiterd, bedreigd en onder druk gezet worden maar staan ze te juichen op hun stoel als een moslim een hoofddoekje gaat dragen.quote:Op zondag 10 april 2016 04:25 schreef Woelwater het volgende:
Juf Fatima:
[ afbeelding ]
Hoe kunnen mensen toch zo de weg kwijtraken
Ziehier het platrechtse wensdenken.quote:Op zondag 10 april 2016 08:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jarenlang geen hoofddoekje gedragen maar de druk van haar islamitische omgeving, gesteund door de miljoenen Links-degressieven in dit land, werd haar waarschijnlijk te veel. Want kijk, een Gutmensch laat zich niet zomaar het kaas van zijn brood eten. Een moslim staat voor hun bovenaan het zieligheidslijstje en een moslim zonder hoofddoekje is niet "slachtoffer"genoeg. Daarom hoor je ze nooit over de duizenden ex-moslims of hoofddoekjesloze moslims die dagelijks getreiterd, bedreigd en onder druk gezet worden maar staan ze te juichen op hun stoel als een moslim een hoofddoekje gaat dragen.
Waar is de ophef dan?quote:Op zondag 10 april 2016 07:49 schreef zeer het volgende:
Typisch weer dat in een van de rijkste gemeentes van Nederland waar zo'n beetje meer kerken dan bushaltes zijn er een hoop ophef is over religieuze symbolen.
Nee je snapt het niet, dit is een vrijgevochten moslima! Ze kent haar verleden en is zich ervan bewust dat haar vorige geslacht al het vieze werk deed voor de Nederlanders. Ze weet wie ze is en is daar trots op, ik ben zo blij voor haar!quote:Op zondag 10 april 2016 08:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jarenlang geen hoofddoekje gedragen maar de druk van haar islamitische omgeving, gesteund door de miljoenen Links-degressieven in dit land, werd haar waarschijnlijk te veel. Want kijk, een Gutmensch laat zich niet zomaar het kaas van zijn brood eten. Een moslim staat voor hun bovenaan het zieligheidslijstje en een moslim zonder hoofddoekje is niet "slachtoffer"genoeg. Daarom hoor je ze nooit over de duizenden ex-moslims of hoofddoekjesloze moslims die dagelijks getreiterd, bedreigd en onder druk gezet worden maar staan ze te juichen op hun stoel als een moslim een hoofddoekje gaat dragen.
Je schrijft het al fout. Daarnaast kwam men hier gewoon om geld te verdienen. En jouw ouders blijkbaar ook.quote:Op zondag 10 april 2016 09:10 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Nee je snapt het niet, dit is een vrijgevochten moslima! Ze kent haar verleden en is zich ervan bewust dat haar vorige geslacht al het vieze werk deed voor de Nederlanders. Ze weet wie ze is en is daar trots op, ik ben zo blij voor haar!
Gewoon een verbod op religieuze uitingen in de openbare functie. Religie hoort thuis achter de voordeur of in de privésfeer. Maak er desnoods een nieuwe wet op. Voorkomt dit soort discussies.quote:Op zondag 10 april 2016 03:46 schreef Murdera het volgende:
Wat is dan het probleem? Fatma wil een dom doekkie, juf anouk wil een dom kruisje.
Tevens ben ik tegen het uitdragen van religie in zon positie. Maar dan moeten dus ook die kruisje optyfen, en daar schijnt dan weer minder animo voor te zijn in nl.
Gedoe
Dat is idd iets waar je gewoon even stil bij mag staan. Dat doet zij zelf ook. Anders stuur je zo'n brief niet.quote:Op zondag 10 april 2016 09:21 schreef HSG het volgende:
Waarom zou je ineens een hoofddoek gaan dragen? Als je je hele leven lang dat niet hebt gedaan dan is dat nogal raar.
Ik vind een brief rondsturen omdat die juf bepaalde geloofsovertuigingen heeft anders getuige van ontzettend xenofoob gedrag. Snap niet dat er mensen zijn die schijnbaar wel in staat zijn een middelgrote organisatie als een school te runnen maar niet het empathisch vermogen hebben hier met een normale manier mee om te gaan.quote:Op zondag 10 april 2016 09:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er is daar geen ophef. Die is hier alleen.
Hoezo heeft zij zelf die brief gestuurd?quote:Op zondag 10 april 2016 09:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is idd iets waar je gewoon even stil bij mag staan. Dat doet zij zelf ook. Anders stuur je zo'n brief niet.
Ik vraag er niet om. Zij deed dat zelf en de school geeft aan geen probleem te zien.quote:Op zondag 10 april 2016 09:33 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik vind een brief rondsturen omdat die juf bepaalde geloofsovertuigingen heeft anders getuige van ontzettend xenofoob gedrag. Snap niet dat er mensen zijn die schijnbaar wel in staat zijn een middelgrote organisatie als een school te runnen maar niet het empathisch vermogen hebben hier met een normale manier mee om te gaan.
Ik begrijp dat jij in ieder geval bij iedere privézaak even een briefje rond laat gaan waarin je de door in je eigen intimiteit genomen besluiten nader toe licht aan mensen die daar geen reet mee te maken hebben.
Waar vraag je niet om?quote:Op zondag 10 april 2016 09:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik vraag er niet om. Zij deed dat zelf en de school geeft aan geen probleem te zien.
Die discussie is hier. Ik zou die niet aangaan bij die school.quote:Op zondag 10 april 2016 03:34 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja maar dan kunnen we toch een discussie voeren over jouw mening? Er hoeft toch helemaal geen sprake te zijn van een probleem?
Maar goed, ik geef het op. We komen toch niet echt ergens op uit en blijven vooral een beetje in een cirkeltje lullen.
Je kunt blijven proberen te nuanceren dat iemand hier z'n kledingkeuze moet verantwoorden omdat de schoolleiding vermoed dat de ouders van de kinderen hier over gaan vallen maar het blijft gewoon een kortzichtig gebeuren. Het zou zo veel beter zijn als de school dit gewoon zou negeren en een ieder van de ouders die er over komt klagen weg te sturen met de boodschap dat zij achter hun medewerkers staan.quote:Op zondag 10 april 2016 09:40 schreef Jaroon het volgende:
Sommige mensen hier zetten je te snel weg voor iets als je maar iets van commentaar laat horen.
Hear, hear.quote:Op zondag 10 april 2016 09:44 schreef zeer het volgende:
[..]
Je kunt blijven proberen te nuanceren dat iemand hier z'n kledingkeuze moet verantwoorden omdat de schoolleiding vermoed dat de ouders van de kinderen hier over gaan vallen maar het blijft gewoon een kortzichtig gebeuren. Het zou zo veel beter zijn als de school dit gewoon zou negeren en een ieder van de ouders die er over komt klagen weg te sturen met de boodschap dat zij achter hun medewerkers staan.
Kinderen die vervolgens aan de leerkracht vragen waarom zij een hoofddoek draagt zullen daardoor alleen maar verder raken in hun ontwikkeling.
Juist dat eeuwige gestuur op angst en het gevoel iets te kort te komen is wat ons als maatschappij volledig op scherp heeft gezet en de verdraagzaamheid zo goed als heeft afgebroken.
Precies, een hoofddoek is gewoon een kledingstuk. Hetzelfde als een juf die eerst altijd een rok draagt en nu ineens een broek. Zit totaal geen andere lading aan.quote:Op zondag 10 april 2016 09:44 schreef zeer het volgende:
[..]
Je kunt blijven proberen te nuanceren dat iemand hier z'n kledingkeuze moet verantwoorden omdat de schoolleiding vermoed dat de ouders van de kinderen hier over gaan vallen maar het blijft gewoon een kortzichtig gebeuren. Het zou zo veel beter zijn als de school dit gewoon zou negeren en een ieder van de ouders die er over komt klagen weg te sturen met de boodschap dat zij achter hun medewerkers staan.
Kinderen die vervolgens aan de leerkracht vragen waarom zij een hoofddoek draagt zullen daardoor alleen maar verder raken in hun ontwikkeling.
Juist dat eeuwige gestuur op angst en het gevoel iets te kort te komen is wat ons als maatschappij volledig op scherp heeft gezet en de verdraagzaamheid zo goed als heeft afgebroken.
Ik nuanceer niets. Ik heb geen probleem met moslims. Wel met een hoofddoek op school maar ook daar zal ik geen probleem van maken. Mensen als jij maken er een probleem van.quote:Op zondag 10 april 2016 09:44 schreef zeer het volgende:
[..]
Met alle arrogantie op de wereld kun jij niet bepalen wat de lading is van haar hoofddoek, echt niet.quote:Op zondag 10 april 2016 09:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Precies, een hoofddoek is gewoon een kledingstuk. Hetzelfde als een juf die eerst altijd een rok draagt en nu ineens een broek. Zit totaal geen andere lading aan.
Idd, niemand kan of mag dat. Het is maar een hoofddoek.quote:Op zondag 10 april 2016 09:46 schreef zeer het volgende:
[..]
Met alle arrogantie op de wereld kun jij niet bepalen wat de lading is van haar hoofddoek, echt niet.
Precies. Ik bedoel, het is alleen maar het bedekken van het haar. Niks meer. Daarom doet ze dat ook, puur uit praktische overwegingen.quote:Op zondag 10 april 2016 09:47 schreef -Phineas- het volgende:
Heb 2 leraren gehad met een hoofddoek.. (gaven gewoon les net als ieder ander docent ) mensen het gaat hier om een doek om je haar..
Euh, ok dan Hans.quote:Op zondag 10 april 2016 09:48 schreef zeer het volgende:
[..]
Je ziet een hoofddoek als een zelfde symbool als een hakenkruis?
Beetje laf dat je van alles nuanceert en op het moment dat je daar op door gevraagd wordt zo te reagerenquote:
Ze koos er zelf voor om haar religieuze opvattingen van het privé domein naar de openbaarheid te verplaatsen. Als ze zonodig te koop wilt lopen met haar religie dan is het vragen om reacties.quote:Op zondag 10 april 2016 09:33 schreef zeer het volgende:
[..]
Ik vind een brief rondsturen omdat die juf bepaalde geloofsovertuigingen heeft anders getuige van ontzettend xenofoob gedrag. Snap niet dat er mensen zijn die schijnbaar wel in staat zijn een middelgrote organisatie als een school te runnen maar niet het empathisch vermogen hebben hier met een normale manier mee om te gaan.
Ik begrijp dat jij in ieder geval bij iedere privézaak even een briefje rond laat gaan waarin je de door in je eigen intimiteit genomen besluiten nader toe licht aan mensen die daar geen reet mee te maken hebben.
Waarom zou zij dat moeten verantwoorden aan de ouders van de kinderen die zij les geeft?quote:Op zondag 10 april 2016 09:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ze koos er zelf voor om haar religieuze opvattingen van het privé domein naar de openbaarheid te verplaatsen. Als ze zonodig te koop wilt lopen met haar religie dan is het vragen om reacties.
Ach, je snapt zelf ook wel dat symbolen van een onderdrukkende ideologie ongeacht de geschiedenis een bepaalde lading met zich mee kunnen brengen. Door de uiting te reduceren tot 'slechts' een kledingstuk ga je daaraan voorbij en dat is kolderiek. Is zij nu een potentiële terrorist? Welnee.quote:Op zondag 10 april 2016 09:49 schreef zeer het volgende:
[..]
Beetje laf dat je van alles nuanceert en op het moment dat je daar op door gevraagd wordt zo te reageren.
Omdat het ook gedachtestromen bij de kinderen teweeg zou kunnen brengen die niet wenselijk kunnen zijn voor ouders.quote:Op zondag 10 april 2016 09:50 schreef zeer het volgende:
[..]
Waarom zou zij dat moeten verantwoorden aan de ouders van de kinderen die zij les geeft?
Mijn zoon mag Christen, Moslim, Joods of wat dan ook worden zodra hij 18 wordt. Eerder mag hij niet in aanraking komen met welk geloof dan ook. Mijn schoonfamilie is zeer christelijk en lopen nu al over de kerk te bazelen. Zeer hinderlijk.quote:Op zondag 10 april 2016 09:54 schreef Jaroon het volgende:
Geloof moet je gewoon weg houden van kinderen. Dat is mijn idee. Ongeloof ook. Ik dring mijn denken nooit op aan een kind. Ook niet met een T-shirt. Ik heb een familie in de buurt en die zijn zeer christelijk. Ik zit wel in mijn eigen houdgreep als een kind van hen aan mij vraagt waarom ik niet mee ga naar de kerk.
Dan haal je ze maar fijn van school. Zou het persoonlijk toejuichen wanneer ouders hun kind van school halen wanneer de juffrouw een hoofddoek blijkt te hebben.quote:Op zondag 10 april 2016 09:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Omdat het ook gedachtestromen bij de kinderen teweeg zou kunnen brengen die niet wenselijk kunnen zijn voor ouders.
Ik herken het. Dat is vervelend. Zeker als je zelf mensen de ruimte wil geven. Dan is het geen eerlijk spel meer. Heel moeilijk. Bij ons is nu iemand misschien homo. Dat is voor een deel van de familie wel een probleem......als hij dat uit zou spreken. Daar walg ik van.quote:Op zondag 10 april 2016 09:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mijn zoon mag Christen, Moslim, Joods of wat dan ook worden zodra hij 18 wordt. Eerder mag hij niet in aanraking komen met welk geloof dan ook. Mijn schoonfamilie is zeer christelijk en lopen nu al over de kerk te bazelen. Zeer hinderlijk.
Je faalt in het leven.quote:Op zondag 10 april 2016 09:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mijn zoon mag Christen, Moslim, Joods of wat dan ook worden zodra hij 18 wordt. Eerder mag hij niet in aanraking komen met welk geloof dan ook. Mijn schoonfamilie is zeer christelijk en lopen nu al over de kerk te bazelen. Zeer hinderlijk.
Dat is natuurlijk niet waar. De hoofddoek symboliseert een bepaalde ideologie waar veel Nederlanders momenteel aanstoot aan nemen. Dat mag je mijn part xenofobie noemen, maar het is een gegeven wat onze tijdsgeest van vandaag kenmerkt.quote:Op zondag 10 april 2016 09:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Precies, een hoofddoek is gewoon een kledingstuk. Hetzelfde als een juf die eerst altijd een rok draagt en nu ineens een broek. Zit totaal geen andere lading aan.
"Mag pas gelovig worden als hij/zij 18 jaar is"quote:
Echt he. Kortzichtige haters!quote:Op zondag 10 april 2016 09:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan haal je ze maar fijn van school. Zou het persoonlijk toejuichen wanneer ouders hun kind van school halen wanneer de juffrouw een hoofddoek blijkt te hebben.
Dit omdat ik totaal niet wil dat mijn kinderen ook maar enigszins in de buurt van dat soort kortzichtig volk komen.
Er is niet eens een normale discussie over mogelijk.quote:Op zondag 10 april 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. De hoofddoek symboliseert een bepaalde ideologie waar veel Nederlanders momenteel aanstoot aan nemen. Dat mag je mijn part xenofobie noemen, maar het is een gegeven wat onze tijdsgeest van vandaag kenmerkt.
Net zomin een joodse leraar met een keppeltje op (of een leraar met een groot kruis om zijn nek) aanstoot geeft aan een klas met kinderen met een islamitische achtergrond. Dan zouden hun ouders ook gaan protesteren.
We spreken dus over een bestaande polarisatie die door alle partijen in stand wordt gehouden. Dan lijkt me een verbod op religieuze uitingen in dergelijke functies momenteel de beste oplossing. Wie weet kan het over vijftien jaar weer wel.
haha echt wel ja. Het niet willen indoctrineren van een kind tot hij zelfstandig kan denken is echt precies hetzelfde als beweren dat je naar de hel gaat als je geen geld in het zakje doet. Haha sowieso.quote:Op zondag 10 april 2016 10:02 schreef Dven het volgende:
[..]
"Mag pas gelovig worden als hij/zij 18 jaar is"
Dan ben je echt een knuppel van een ouder. Ouders die hun kinderen verbieden met een geloof in aanraking te komen zijn wat mij even slecht als mensen die hun kinderen een geloof opdringen.
Helemaal mee eens, maar dat mag niet van Dven want dan ben je een racist.quote:Op zondag 10 april 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. De hoofddoek symboliseert een bepaalde ideologie waar veel Nederlanders momenteel aanstoot aan nemen. Dat mag je mijn part xenofobie noemen, maar het is een gegeven wat onze tijdsgeest van vandaag kenmerkt.
Net zomin een joodse leraar met een keppeltje op (of een leraar met een groot kruis om zijn nek) aanstoot geeft aan een klas met kinderen met een islamitische achtergrond. Dan zouden hun ouders ook gaan protesteren.
We spreken dus over een bestaande polarisatie die door alle partijen in stand wordt gehouden. Dan lijkt me een verbod op religieuze uitingen in dergelijke functies momenteel de beste oplossing. Wie weet kan het over vijftien jaar weer wel.
Ah, jouw kinderen kunnen zelf pas nadenken als ze 18 zijn. Dat verklaart veel. Doei.quote:Op zondag 10 april 2016 10:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
haha echt wel ja. Het niet willen indoctrineren van een kind tot hij zelfstandig kan denken is echt precies hetzelfde als beweren dat je naar de hel gaat als je geen geld in het zakje doet. Haha sowieso.
Haha echt he, wat een domheid lol. Haha, verklaart zó veel. kk racist hahaquote:Op zondag 10 april 2016 10:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah, jouw kinderen kunnen zelf pas nadenken als ze 18 zijn. Dat verklaart veel. Doei.
Leg iemand anders maar fijn woorden in de mond, niet mij.quote:Op zondag 10 april 2016 10:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dat mag niet van Dven want dan ben je een racist.
Idd haha, sowieso zou jij dat nooit zeggen haha, dom van mij lolquote:Op zondag 10 april 2016 10:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Leg iemand anders maar fijn woorden in de mond, niet mij.
Idd haha, als je je kinderen niet religieus opvoed ben je sowieso een troll lol. Of als je niet tolerant bent hahaquote:Op zondag 10 april 2016 10:06 schreef Dven het volgende:
Oh god, was even vergeten dat pizzakoppo oppertroll is. Mijn fout.
Niet gelezenquote:Op zondag 10 april 2016 10:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Idd haha, als je je kinderen niet religieus opvoed ben je sowieso een troll lol. Of als je niet tolerant bent haha
Heerlijk he, mensen opdragen wat ze buiten mogen dragen of nietquote:Op zondag 10 april 2016 09:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Gewoon een verbod op religieuze uitingen in de openbare functie. Religie hoort thuis achter de voordeur of in de privésfeer. Maak er desnoods een nieuwe wet op. Voorkomt dit soort discussies.
We leven in andere tijden. We leven in een gepolariseerde samenleving waar burgers op de dag van vandaag aanstoot nemen aan dergelijke uitingen. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Dat is feitelijk niet relevant. We zijn nu eenmaal niet meer tolerant voor bepaalde religieuze uitingen. Veel autochtonen nemen aanstoot tegen hoofddoekjes en tegen mannen die lopen in jurken met lange baarden. Maar dat geldt evengoed voor de orthodoxe jood met keppeltje op die in een ver islamiseerde wijk wordt uitgescholden en bespuugd.
De dame in kwestie heeft prima voor de klas kunnen staan zonder hoofddoek. Ga als onderwijzeres niet over de ruggen van de kinderen deze religieuze/maatschappelijke kwestie uitvechten met de ouders. Doe tijdens werktijd gewoon de hoofddoek af. Probleem opgelost.
Ja maar een hoofddoekje is natuurlijk anders. Vanaf morgen gaat deze dame namelijk iedere dag haar leerlingen indoctrineren met dat alle ongelovigen dood moeten. Ofzo.quote:Op zondag 10 april 2016 10:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Heerlijk he, mensen opdragen wat ze buiten mogen dragen of nietVandaag de hoofddoekjes, morgen wolvenshirtjes en daarna spijkerbroeken verbieden.
Fixed.quote:Op zondag 10 april 2016 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar een hoofddoekje is natuurlijk anders. Vanaf morgen gaat deze dame namelijk iedere dag haar leerlingen indoctrineren met dat alle ongelovigen / niet Moslims dood moeten naar de hel gaan. Ofzo.
Nou, als dat is wat ze gaat doen en de school is het daar niet mee eens dan moeten ze haar vooral dáárop aanspreken. En niet op haar kledingkeuze of haar keuze om zelf een bepaalde religie aan te hangen.quote:
Eigenlijk wel genant dat atheisten hebben moeten vechten voor de vrijheid die ze nu hebben maar nu het zo ver is er ook een paar gekkies opstaan die vinden dat gelovigen hun vrijheden wel moeten verliezen.quote:Op zondag 10 april 2016 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar een hoofddoekje is natuurlijk anders. Vanaf morgen gaat deze dame namelijk iedere dag haar leerlingen indoctrineren met dat alle ongelovigen dood moeten. Ofzo.
Er zijn al bepaalde beroepsgroepen waarbij het dragen van religieuze uitingen niet zijn toegestaan, denk aan politieagenten en rechters.quote:Op zondag 10 april 2016 10:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Heerlijk he, mensen opdragen wat ze buiten mogen dragen of nietVandaag de hoofddoekjes, morgen wolvenshirtjes en daarna spijkerbroeken verbieden.
Welke atheisten doen dat dan?quote:Op zondag 10 april 2016 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Eigenlijk wel genant dat atheisten hebben moeten vechten voor de vrijheid die ze nu hebben maar nu het zo ver is er ook een paar gekkies opstaan die vinden dat gelovigen hun vrijheden wel moeten verliezen.
Dan heb je het historisch, tactisch en sociaal besef van een patat.
Rechters en agenten zijn iets anders dan een lerares op de basisschool en bovendien gaat het verder dan enkel religieuze uitingen. Ze mogen immers ook hun partijvoorkeur of seksuele geaardheid niet tonen.quote:Op zondag 10 april 2016 10:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Er zijn al bepaalde beroepsgroepen waarbij het dragen van religieuze uitingen niet zijn toegestaan, denk aan politieagenten en rechters.
Lijkt mij ook een prima gedragscode voor het onderwijs.quote:Op zondag 10 april 2016 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Rechters en agenten zijn iets anders dan een lerares op de basisschool en bovendien gaat het verder dan enkel religieuze uitingen. Ze mogen immers ook hun partijvoorkeur of seksuele geaardheid niet tonen.
Jij vind de wens van redelijk wat mensen alhier om religie vooral achter eigen voordeur te houden niet bijzonder vrijheidbeperkend?quote:
Ik zie dat wel als redelijk. Maar zo ga ik ook om met de kinderen die ik ken.quote:Op zondag 10 april 2016 10:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij vind de wens van redelijk wat mensen alhier om religie vooral achter eigen voordeur te houden niet bijzonder vrijheidbeperkend?
Oke.
Whatever. Het is maar waar je je druk om kunt maken. "Meester Henk draagt een kruisje!quote:Op zondag 10 april 2016 10:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Lijkt mij ook een prima gedragscode voor het onderwijs.
quote:Op zondag 10 april 2016 10:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Whatever. Het is maar waar je je druk om kunt maken. "Meester Henk draagt een kruisje!![]()
![]()
Dat dit kan in 2016!!!!!!!
![]()
![]()
"
Oke. Dan zijn wij ook uitgesprokenquote:Op zondag 10 april 2016 10:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie dat wel als redelijk. Maar zo ga ik ook om met de kinderen die ik ken.
Meester Henk kan en mag van alles zijn. In zijn vrije tijd.quote:Op zondag 10 april 2016 10:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Whatever. Het is maar waar je je druk om kunt maken. "Meester Henk draagt een kruisje!![]()
![]()
Dat dit kan in 2016!!!!!!!
![]()
![]()
"
Het is toch te gek voor woorden?quote:
quote:Op zondag 10 april 2016 02:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is geen discussie, de juf draagt een hoofddoek, dat is alles. Die kinderen hebben daar geen probleem mee, de volwassen (soms) wel. Zoals jij met je hoe moet ik dat uitleggen... Dat heet opvoeden, dat is je taak als ouder.
Net zoals met je homo vb. Als die homo leraar zijn partner op school ziet en een kus geeft is dat geen probleem voor de kinderen, wel voor sommige ouders die daarvan in een stuip schieten.
Als deze juf haar geloof op gaat dringen grijpt de school in,dat is voldoende.
Stel je voor dat je kind kennis maakt met mensen die anders zijn dan papa en mama.quote:Op zondag 10 april 2016 10:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is toch te gek voor woorden?Echt, sommige mensen moeten nodig een hobby vinden. Al hangen ze een nicht met een hoofddoek over z'n keppeltje aan een kruis als meester voor de klas. Als dat kind maar goed les krijgt toch?
Maar nee. Meester Henk mag geen kruisje dragen. Dat doet meester Henk maar fijn in z'n vrije tijd. Stel je voor dat mijn kind een kruisje ziet!
![]()
![]()
Nederland![]()
![]()
Je moet iets meer gaan zien van de wereld denk ik.quote:Op zondag 10 april 2016 10:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is toch te gek voor woorden?Echt, sommige mensen moeten nodig een hobby vinden. Al hangen ze een nicht met een hoofddoek over z'n keppeltje aan een kruis als meester voor de klas. Als dat kind maar goed les krijgt toch?
Maar nee. Meester Henk mag geen kruisje dragen. Dat doet meester Henk maar fijn in z'n vrije tijd. Stel je voor dat mijn kind een kruisje ziet!
![]()
![]()
Nederland![]()
![]()
Het probleem is dat Nederland vol zit met mensen die anderen hun wil opleggen. "Ik wil niet dat mijn kind in aanraking komt met religie, daarom moet religie in het openbaar verboden worden." Zoietsquote:Op zondag 10 april 2016 10:30 schreef Kurovski het volgende:
Waarom zou een juf geen hoofddoek mogen dragen? Kan iemand mij dat uitleggen? Wat is het probleem?
Ik had al aangegeven dat wij uitgesproken zijn dus je hoeft echt de moeite niet meer te nemen .quote:Op zondag 10 april 2016 10:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je moet iets meer gaan zien van de wereld denk ik.
Daarom komen mensen hier ook zo graag. Omdat het denken zo beperkt is. Zij kan gewoon een hoofddoek dragen.quote:Op zondag 10 april 2016 10:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Het probleem is dat Nederland vol zit met mensen die anderen hun wil opleggen. "Ik wil niet dat mijn kind in aanraking komt met religie, daarom moet religie in het openbaar verboden worden." Zoiets
Gaat echt nergens over. Alle kerken ook maar afbreken dan.quote:Op zondag 10 april 2016 10:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Het probleem is dat Nederland vol zit met mensen die anderen hun wil opleggen. "Ik wil niet dat mijn kind in aanraking komt met religie, daarom moet religie in het openbaar verboden worden." Zoiets
Grappig dat je dit tegen Dven zegt, maar is wel een beetje offtopic dit, dus nvm.quote:Op zondag 10 april 2016 10:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je moet iets meer gaan zien van de wereld denk ik.
Misschien hebben papa en mama zelf wel een gigantisch trauma opgelopen omdat ze 40 jaar geleden hebben leren optellen van een juffrouw met een kruisjequote:Op zondag 10 april 2016 10:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Stel je voor dat je kind kennis maakt met mensen die anders zijn dan papa en mama.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |