Omdat het ook gedachtestromen bij de kinderen teweeg zou kunnen brengen die niet wenselijk kunnen zijn voor ouders.quote:Op zondag 10 april 2016 09:50 schreef zeer het volgende:
[..]
Waarom zou zij dat moeten verantwoorden aan de ouders van de kinderen die zij les geeft?
Mijn zoon mag Christen, Moslim, Joods of wat dan ook worden zodra hij 18 wordt. Eerder mag hij niet in aanraking komen met welk geloof dan ook. Mijn schoonfamilie is zeer christelijk en lopen nu al over de kerk te bazelen. Zeer hinderlijk.quote:Op zondag 10 april 2016 09:54 schreef Jaroon het volgende:
Geloof moet je gewoon weg houden van kinderen. Dat is mijn idee. Ongeloof ook. Ik dring mijn denken nooit op aan een kind. Ook niet met een T-shirt. Ik heb een familie in de buurt en die zijn zeer christelijk. Ik zit wel in mijn eigen houdgreep als een kind van hen aan mij vraagt waarom ik niet mee ga naar de kerk.
Dan haal je ze maar fijn van school. Zou het persoonlijk toejuichen wanneer ouders hun kind van school halen wanneer de juffrouw een hoofddoek blijkt te hebben.quote:Op zondag 10 april 2016 09:52 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Omdat het ook gedachtestromen bij de kinderen teweeg zou kunnen brengen die niet wenselijk kunnen zijn voor ouders.
Ik herken het. Dat is vervelend. Zeker als je zelf mensen de ruimte wil geven. Dan is het geen eerlijk spel meer. Heel moeilijk. Bij ons is nu iemand misschien homo. Dat is voor een deel van de familie wel een probleem......als hij dat uit zou spreken. Daar walg ik van.quote:Op zondag 10 april 2016 09:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mijn zoon mag Christen, Moslim, Joods of wat dan ook worden zodra hij 18 wordt. Eerder mag hij niet in aanraking komen met welk geloof dan ook. Mijn schoonfamilie is zeer christelijk en lopen nu al over de kerk te bazelen. Zeer hinderlijk.
Je faalt in het leven.quote:Op zondag 10 april 2016 09:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mijn zoon mag Christen, Moslim, Joods of wat dan ook worden zodra hij 18 wordt. Eerder mag hij niet in aanraking komen met welk geloof dan ook. Mijn schoonfamilie is zeer christelijk en lopen nu al over de kerk te bazelen. Zeer hinderlijk.
Dat is natuurlijk niet waar. De hoofddoek symboliseert een bepaalde ideologie waar veel Nederlanders momenteel aanstoot aan nemen. Dat mag je mijn part xenofobie noemen, maar het is een gegeven wat onze tijdsgeest van vandaag kenmerkt.quote:Op zondag 10 april 2016 09:45 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Precies, een hoofddoek is gewoon een kledingstuk. Hetzelfde als een juf die eerst altijd een rok draagt en nu ineens een broek. Zit totaal geen andere lading aan.
"Mag pas gelovig worden als hij/zij 18 jaar is"quote:
Echt he. Kortzichtige haters!quote:Op zondag 10 april 2016 09:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan haal je ze maar fijn van school. Zou het persoonlijk toejuichen wanneer ouders hun kind van school halen wanneer de juffrouw een hoofddoek blijkt te hebben.
Dit omdat ik totaal niet wil dat mijn kinderen ook maar enigszins in de buurt van dat soort kortzichtig volk komen.
Er is niet eens een normale discussie over mogelijk.quote:Op zondag 10 april 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. De hoofddoek symboliseert een bepaalde ideologie waar veel Nederlanders momenteel aanstoot aan nemen. Dat mag je mijn part xenofobie noemen, maar het is een gegeven wat onze tijdsgeest van vandaag kenmerkt.
Net zomin een joodse leraar met een keppeltje op (of een leraar met een groot kruis om zijn nek) aanstoot geeft aan een klas met kinderen met een islamitische achtergrond. Dan zouden hun ouders ook gaan protesteren.
We spreken dus over een bestaande polarisatie die door alle partijen in stand wordt gehouden. Dan lijkt me een verbod op religieuze uitingen in dergelijke functies momenteel de beste oplossing. Wie weet kan het over vijftien jaar weer wel.
haha echt wel ja. Het niet willen indoctrineren van een kind tot hij zelfstandig kan denken is echt precies hetzelfde als beweren dat je naar de hel gaat als je geen geld in het zakje doet. Haha sowieso.quote:Op zondag 10 april 2016 10:02 schreef Dven het volgende:
[..]
"Mag pas gelovig worden als hij/zij 18 jaar is"
Dan ben je echt een knuppel van een ouder. Ouders die hun kinderen verbieden met een geloof in aanraking te komen zijn wat mij even slecht als mensen die hun kinderen een geloof opdringen.
Helemaal mee eens, maar dat mag niet van Dven want dan ben je een racist.quote:Op zondag 10 april 2016 10:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar. De hoofddoek symboliseert een bepaalde ideologie waar veel Nederlanders momenteel aanstoot aan nemen. Dat mag je mijn part xenofobie noemen, maar het is een gegeven wat onze tijdsgeest van vandaag kenmerkt.
Net zomin een joodse leraar met een keppeltje op (of een leraar met een groot kruis om zijn nek) aanstoot geeft aan een klas met kinderen met een islamitische achtergrond. Dan zouden hun ouders ook gaan protesteren.
We spreken dus over een bestaande polarisatie die door alle partijen in stand wordt gehouden. Dan lijkt me een verbod op religieuze uitingen in dergelijke functies momenteel de beste oplossing. Wie weet kan het over vijftien jaar weer wel.
Ah, jouw kinderen kunnen zelf pas nadenken als ze 18 zijn. Dat verklaart veel. Doei.quote:Op zondag 10 april 2016 10:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
haha echt wel ja. Het niet willen indoctrineren van een kind tot hij zelfstandig kan denken is echt precies hetzelfde als beweren dat je naar de hel gaat als je geen geld in het zakje doet. Haha sowieso.
Haha echt he, wat een domheid lol. Haha, verklaart zó veel. kk racist hahaquote:Op zondag 10 april 2016 10:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah, jouw kinderen kunnen zelf pas nadenken als ze 18 zijn. Dat verklaart veel. Doei.
Leg iemand anders maar fijn woorden in de mond, niet mij.quote:Op zondag 10 april 2016 10:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dat mag niet van Dven want dan ben je een racist.
Idd haha, sowieso zou jij dat nooit zeggen haha, dom van mij lolquote:Op zondag 10 april 2016 10:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Leg iemand anders maar fijn woorden in de mond, niet mij.
Idd haha, als je je kinderen niet religieus opvoed ben je sowieso een troll lol. Of als je niet tolerant bent hahaquote:Op zondag 10 april 2016 10:06 schreef Dven het volgende:
Oh god, was even vergeten dat pizzakoppo oppertroll is. Mijn fout.
Niet gelezenquote:Op zondag 10 april 2016 10:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Idd haha, als je je kinderen niet religieus opvoed ben je sowieso een troll lol. Of als je niet tolerant bent haha
Heerlijk he, mensen opdragen wat ze buiten mogen dragen of nietquote:Op zondag 10 april 2016 09:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Gewoon een verbod op religieuze uitingen in de openbare functie. Religie hoort thuis achter de voordeur of in de privésfeer. Maak er desnoods een nieuwe wet op. Voorkomt dit soort discussies.
We leven in andere tijden. We leven in een gepolariseerde samenleving waar burgers op de dag van vandaag aanstoot nemen aan dergelijke uitingen. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Dat is feitelijk niet relevant. We zijn nu eenmaal niet meer tolerant voor bepaalde religieuze uitingen. Veel autochtonen nemen aanstoot tegen hoofddoekjes en tegen mannen die lopen in jurken met lange baarden. Maar dat geldt evengoed voor de orthodoxe jood met keppeltje op die in een ver islamiseerde wijk wordt uitgescholden en bespuugd.
De dame in kwestie heeft prima voor de klas kunnen staan zonder hoofddoek. Ga als onderwijzeres niet over de ruggen van de kinderen deze religieuze/maatschappelijke kwestie uitvechten met de ouders. Doe tijdens werktijd gewoon de hoofddoek af. Probleem opgelost.
Ja maar een hoofddoekje is natuurlijk anders. Vanaf morgen gaat deze dame namelijk iedere dag haar leerlingen indoctrineren met dat alle ongelovigen dood moeten. Ofzo.quote:Op zondag 10 april 2016 10:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Heerlijk he, mensen opdragen wat ze buiten mogen dragen of nietVandaag de hoofddoekjes, morgen wolvenshirtjes en daarna spijkerbroeken verbieden.
Fixed.quote:Op zondag 10 april 2016 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja maar een hoofddoekje is natuurlijk anders. Vanaf morgen gaat deze dame namelijk iedere dag haar leerlingen indoctrineren met dat alle ongelovigen / niet Moslims dood moeten naar de hel gaan. Ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |