Denk ik ook eigenlijk ja, maar dat van het opleidingsniveau vind ik zelf een beetje wrang. Ik snap het wel, maar dat zegt volgens mij niet heel veel over je plannen en functioneren binnen de politiek.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:30 schreef Repelsteeltju het volgende:
Denk het eigenlijk niet. Ondanks haar doelgroep en reputatie zet de PVV ook braaf hbo- wo-niveau neer als eis voor sollicitanten. Ik denk dat iets als een stage realistischer is.
Nee, want je kan geen lid worden van de pvv en ze hebben ook geen jongerenafdeling.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:38 schreef jatochneetoch het volgende:
Normaal gesproken wordt je eerst lid van de jongeren partij alvorens je doorstroomt naar de gewone partij.
Maar ik weet niet of dat bij de PVV ook zo is.
De PVV heeft geen jongerenpartij.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:38 schreef jatochneetoch het volgende:
Normaal gesproken wordt je eerst lid van de jongeren partij alvorens je doorstroomt naar de gewone partij.
Maar ik weet niet of dat bij de PVV ook zo is.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Als je ooit nog een baan buiten de politiek wil zou ik het niet doen.
De PVV heeft geen vrijwilligers. Voeren dan ook nauwelijks campagne op straat. De PVV heeft ook geen commissies of wat dan ook. Simpelweg omdat er geen leden zijn, geen ledenvergaderingen, geen openbare activiteiten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:46 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Het meeste werk binnen politieke partijen gebeurt op vrijwillige basis. Ik weet niet hoe PVV het regelt maar van de meeste partijen wordt je eerst lid en dan kun je gaan praten over hoe je je kunt inzetten voor de partij. Kan richting het dagelijks bestuur, maar ook zoeken ze vaak commissieleden om bijvoorbeeld een fractie te ondersteunen. Meestal stroom je dan lokaal in en kan je doorgroeien.
Met jouw interesses zou ik richting commissiewerk of een jeugdvakanties van de parrij gaan. Bij sommige gemeenten krijg je daar een vergoeding voor en als je doorstroomt is de kans daarop ook groter. Als je studeert kun je met je vrijwilligerswerk soms ook extra studiepunten krijgen.
Voor betaalde functies binnen een partij zelf zullen ook bijbehorende functie eisen horen en daarvoor heb je zonder diploma te weinig kwalificaties, maar dat geldt natuurlijk voor alle betaalde banen.
Lokaal kan alleen in Almere en Den Haag. Misschien is de provincie een optie. Maar politiek inhoudelijk is dat heel taai.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De PVV heeft geen jongerenpartij.
Maar het lijkt mij verstandiger om eerst op lokaal niveau iets te doen. Wellicht dat je je aan kan melden bij een lokale PVV afdeling om daar eens wat ervaring op te doen. Meteen landelijk lijkt me voorbehouden aan mensen die in ieder geval wat praktijkervaring hebben.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Als je ooit nog een baan buiten de politiek wil zou ik het niet doen.
Heb je zo'n vlotte babbel?quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:20 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb er wel eens over gedacht puur voor het geld. Zo instant op verkiesbare plek komen maar het zou sociale zelfmoord zijn
Omdat je met de PVV op je CV minder snel aangenomen zal worden. Ik zeg niet dat dat oké is, maar het is wel zo.quote:
Je wilt als rechtgeaarde Nederlander toch niet werken in een PvdA bolwerk oid dus de eventuele afwijzing zal wederzijds zijn. Ik zie geen probleem.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:24 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Omdat je met de PVV op je CV minder snel aangenomen zal worden. Ik zeg niet dat dat oké is, maar het is wel zo.
Ex-PVV Kamerleden zien dat probleem echter wel.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:32 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je wilt als rechtgeaarde Nederlander toch niet werken in een PvdA bolwerk oid dus de eventuele afwijzing zal wederzijds zijn. Ik zie geen probleem.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:32 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je wilt als rechtgeaarde Nederlander toch niet werken in een PvdA bolwerk oid dus de eventuele afwijzing zal wederzijds zijn. Ik zie geen probleem.
Volgens mij allemaal werkloos.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ex-PVV Kamerleden zien dat probleem echter wel.
Hoeverre dat komt omdat ze gewoon te hoog mikken of dat er echt systematische PVV-discriminatie bestaat zou ik wel graag onderzocht willen zien. Ik kan me voorstellen dat PVV'ers toch gemiddeld met een minder sterk CV de kamer in gaan dan de meeste andere kamerleden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwaoh, wachtgeld beuren.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vuile gelukszoeker!quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:20 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb er wel eens over gedacht puur voor het geld.
Je kunt natuurlijk zodra de kieslijst definitief is op eigen houtje verder gaan en bij genoeg stemmen met een eigen lijst in de kamer gaan zitten. Je bent dan geen lid van de PVV geweest en hebt ook niet voor hun in de kamer gezeten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:20 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb er wel eens over gedacht puur voor het geld. Zo instant op verkiesbare plek komen maar het zou sociale zelfmoord zijn
Ik weet niet veel over hoe de partij intern alles geregeld heeft. Maar ik heb wel eens met vrijwilligers van hen gesproken. Dat was een paar jaar geleden in Venlo. Kan het zijn dat dat lokaal verschilt?quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
De PVV heeft geen vrijwilligers. Voeren dan ook nauwelijks campagne op straat. De PVV heeft ook geen commissies of wat dan ook. Simpelweg omdat er geen leden zijn, geen ledenvergaderingen, geen openbare activiteiten.
Ze hebben helemaal geen lokale partij'structuur. Ga er maar vanuit dat dat bijvoorbeeld (toekomstige) kandidaten zijn, dan wel vrouw/man van.quote:Op zondag 10 april 2016 10:54 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik weet niet veel over hoe de partij intern alles geregeld heeft. Maar ik heb wel eens met vrijwilligers van hen gesproken. Dat was een paar jaar geleden in Venlo. Kan het zijn dat dat lokaal verschilt?
Hallo,quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:19 schreef Unites het volgende:
Hallo allemaal,
Ik zou best graag volksvertegenwoordiger willen worden. Ik ben een PVV-stemmer.
Vorig jaar is er een solicitatieronde geweest weet ik, maar zou het zin hebben om nu alsnog een brief te sturen? Ik moet wel zeggen... ik ben 19 en studeer nog niet, maar volgens mij heeft Bashir (SP) ook een studie gevolgd toen hij in de Kamer zat.
Alvast bedankt.
Groetjes,
mij
quote:Politieke ambten zijn de enige functies waarvoor je in Nederland geen papieren nodig hebt. Lekenbestuur vormt immers de kern van de democratie. Elke burger heeft het recht om zich verkiesbaar te stellen, elke burger kan wethouder of minister worden, ongeacht zijn formele kwalificaties. Zo was het in Athene, de bakermat van de democratie, en zo staat het ook in onze Grondwet.
De praktijk is inmiddels volstrekt anders. Nederland is een diplomademocratie, een land dat wordt bestuurd door de burgers met de hoogste diploma's. Alle formele en informele politieke instituties en arena's, variërend van Kamer en kabinet, belangenorganisaties en overlegorganen, tot inspraakavonden en internetacties, worden gedomineerd door hoger opgeleiden en professionals.
Diplomademocratie beschrijft hoe de lager opgeleiden uit de politiek verdwenen, wat de oorzaken hiervan zijn, wat dit betekent voor het politieke landschap en voor de democratie in ons land, en wat je hieraan zou kunnen doen.
Recensie(s)
De politiek in Nederland is van oudsher lekenbestuur. De auteurs beschrijven op welke wijze politiek en bestuur inmiddels worden bevolkt door burgers met de hoogste diploma's. Daarmee zijn de laagopgeleiden uit de politiek verdwenen. In een goed gedocumenteerd en ook democratisch-theoretisch gefundeerd betoog beschrijven zij de gevolgen van deze ontwikkeling. Gevolgen daarvan zijn onder andere een participatiekloof tussen hoger en lager opgeleiden, een onevenwichtige belangenvertegenwoordiging en afnemende legitimiteit. In die zin zullen de auteurs de komst van de nieuwe politieke partij 50+ verwelkomen. De voorgestelde remedies overtuigen niet allemaal. Vaker is al gebleken dat relatief simpele participatievormen niet tot eenduidige en uitgebalanceerde besluitvorming leiden. De auteurs beschrijven op evenwichtige wijze de voors en tegen van de mogelijkheden. Of daarmee de benodigde sense of urgency voor actie wordt gecreeerd is de vraag. Concluderend biedt het boek een uitstekend handvat voor verdere discussie over dit belangrijke onderwerp. Een uitgebreide literatuurlijst is bijgevoegd.
Dr. G.H. Hagelstein
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shift-knop defekt
quote:Op zondag 10 april 2016 11:25 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Hallo,
Lees dit boek als tip![]()
[ afbeelding ]
Samenvatting
Auteur: M.A.P. Bovens & Anchrit Wille
Co-auteur: Anchrit Wille
Uitgever: Prometheus Bert Bakker
[..]Kracht is echter niet zozeer hetgeen vereist is. Hersens zijn relevanter. Papiertjes zijn doorgaans een redelijke reflectie van de mate waarin iemand hersens bezit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Met een beetje nadenken had wel duidelijk geweest dat met kracht niet persé fysieke sterkte werd bedoeld, ondanks het plaatje, wat meer een symbool was en relateerde aan de naam van de uitgever, Prometheus.quote:Op zondag 10 april 2016 12:17 schreef Monolith het volgende:
Kracht is echter niet zozeer hetgeen vereist is. Hersens zijn relevanter. Papiertjes zijn doorgaans een redelijke reflectie van de mate waarin iemand hersens bezit.
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 07-12-2015 om 18:51:28De PVV zoekt kandidaat TK-leden. Mensen met lef, liefde voor NL en een afkeer van islam. Interesse? Stuur motivatie en CV: kandidaat@pvv.nl reageer retweet
Dat iets een reflectie is van betekent natuurlijk niet dat het hebben van een diploma een voldoende kwalificatie zou zijn. Je probeert de causaliteit om te draaien. Ik geef feitelijk aan dat mensen met een goed stel hersens vanaf de dag met niet heel veel uitzonderingen gewoon papiertjes halen. Mensen die er prat op gaan dat universiteiten leerfabrieken zouden zijn waar je simpelweg feitjes uit boeken moet stampen hebben natuurlijk ook vrij weinig kaas gegeten van hoe het er daar aan toe gaat.quote:Op zondag 10 april 2016 15:56 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Met een beetje nadenken had wel duidelijk geweest dat met kracht niet persé fysieke sterkte werd bedoeld, ondanks het plaatje, wat meer een symbool was en relateerde aan de naam van de uitgever, Prometheus.
Diploma's kunnen meerdere dingen aanduiden, zoals inderdaad een helder koppie en/of doorzettingsvermogen maar helaas vaak ook bewijs zijn van het jarenlang gedwee opvolgen van opgedreunde lesstof.
Hoe dan ook, ik verzin het niet, het staat in de samenvatting van het boek, het boek dat ik niet gelezen heb over de spanning tussen meritocratie en democratie.
Als niet-fysieke eigenschap kan ik bijvoorbeeld bedenken de kracht van het vlot kunnen debatteren. Met een rappe tong kom je tegenwoordig verder in de politiek als een stotterende wetenschaps academicus.
Termen zoals teflon-premier bijvoorbeeld zijn immers niet geheel op niks gebaseerd.
Aan de ene kant waar - aan de andere kant moet je als kamerlid natuurlijk wel in staat & bereid zijn om jezelf door rapport na rapport na rapport na rapport te worstelen.Alles geschreven in gortdroge taal.quote:Op zondag 10 april 2016 11:59 schreef D1990 het volgende:
Best een elitair systeem dus, vind het nogal raar dat de PVDA daar dan ook aan meedoet. Je kan moeilijk een partij van de arbeiders zijn, als je geen arbeiders toelaat omdat ze niet "hoog genoeg" gediplomeerd zijn.
Doe dan, ik stem op je.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:20 schreef Mortaxx het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar een fatsoenlijk debat en wetgevingsproces vereist nou eenmaal een bepaald opleidingsniveau. Heb weinig behoefte aan een daadwerkelijke afspiegeling van de samenleving, wat een teringzooitje zou het dan worden.quote:Op zondag 10 april 2016 11:59 schreef D1990 het volgende:
Best een elitair systeem dus, vind het nogal raar dat de PVDA daar dan ook aan meedoet. Je kan moeilijk een partij van de arbeiders zijn, als je geen arbeiders toelaat omdat ze niet "hoog genoeg" gediplomeerd zijn.
Oei, er komt ineens een web van gecompliceerde uitdrukkingen op me af, maar was te verwachten op een als studenten forum bekend staand Fok en heb ik allicht een gevoelige snaar geraakt.quote:Op zondag 10 april 2016 16:10 schreef Monolith het volgende:
Dat iets een reflectie is van betekent natuurlijk niet dat het hebben van een diploma een voldoende kwalificatie zou zijn. Je probeert de causaliteit om te draaien.
De dag vanaf wat ?quote:Ik geef feitelijk aan dat mensen met een goed stel hersens vanaf de dag met niet heel veel uitzonderingen gewoon papiertjes halen. Mensen die er prat op gaan dat universiteiten leerfabrieken zouden zijn waar je simpelweg feitjes uit boeken moet stampen hebben natuurlijk ook vrij weinig kaas gegeten van hoe het er daar aan toe gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shift-knop defekt
Liever niet zeg.quote:Op zondag 10 april 2016 16:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar een fatsoenlijk debat en wetgevingsproces vereist nou eenmaal een bepaald opleidingsniveau. Heb weinig behoefte aan een daadwerkelijke afspiegeling van de samenleving, wat een teringzooitje zou het dan worden.
quote:Op zondag 10 april 2016 16:59 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Oei, er komt ineens een web van gecompliceerde uitdrukkingen op me af, maar was te verwachten op een als studenten forum bekend staand Fok heb ik natuurlijk een gevoelige snaar geraakt.
[..]
De dag vanaf wat ?
Ik ga nergens prat op als je dat soms impliceert. Zeg enkel - en ik niet alleen, waarvan hieronder een paar voorbeelden in de spoiler - dat een diploma waar vele jaren voor gestudeerd moet worden niet automatisch exclusief betekent dat je dan wel over goede karaktereigenschappen moét beschikken. En ik heb eergisteren nog een universiteit in actie gezien, maar ik kan er niet van onder de indruk raken eerlijk gezegd :
POL / #10 Associatieovereenkomst met Oekraïne
The Art of Corporate Mind ControlIk ben niet zo van de obscure blogjes en YouTube dumps, maar ik geef toch echt vrij duidelijk aan dat je zaken omdraait. Dat het bezitten van een papiertje geen garantie is voor het hebben van bepaalde kwaliteiten, betekent niet dat het niet hebben van een papiertje je niet ongeschikt zou maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Met zijn allen 'daar moet een piemel in' scanderen als Thieme naar de interruptiemicrofoon loopt.quote:
Maar er lijkt wel een omslagpunt te zijn. De kabinetten Balkenende hadden het hoogste gemiddelde opleidingsniveau maar waren nu niet bepaald een succes.quote:Op zondag 10 april 2016 16:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar een fatsoenlijk debat en wetgevingsproces vereist nou eenmaal een bepaald opleidingsniveau. Heb weinig behoefte aan een daadwerkelijke afspiegeling van de samenleving, wat een teringzooitje zou het dan worden.
Kom op zeg, het gaat toch niet om die filmpjes, het gaat om de gedachte die er achter zit en die jij ook zult kennen dat onderwijsinstituties niet altijd opleiden om zelfbewuste individuen te maken maar meer om 'geschikt' te worden gemaakt ten dienste van instellingen zoals corporatieve en bestuurlijke.quote:Op zondag 10 april 2016 17:03 schreef Monolith het volgende:
Ik ben niet zo van de obscure blogjes en YouTube dumps, maar ik geef toch echt vrij duidelijk aan dat je zaken omdraait. Dat het bezitten van een papiertje geen garantie is voor het hebben van bepaalde kwaliteiten, betekent niet dat het niet hebben van een papiertje je niet ongeschikt zou maken.
Daar gaat het niet om.quote:Op zondag 10 april 2016 16:57 schreef eriksd het volgende:
Balkenende zelf was anders best een goede premier voor Nederlandse begrippen.quote:Op zondag 10 april 2016 17:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar er lijkt wel een omslagpunt te zijn. De kabinetten Balkenende hadden het hoogste gemiddelde opleidingsniveau maar waren nu niet bepaald een succes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |