Pvda beweert wel meer om kiezers te trekken en te houden. Slalom moet hard op zijn bek. Dit moest wat mij betreft al gebeuren met Bos en Cohen. Ruim 15 jaar heeft deze partij zoveel domme kiezers weten te trekken. Ik geef het niet graag toe maar dat is heel heel heel erg knap.quote:Op zondag 10 april 2016 13:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Pvda heeft het dacht ik inderdaad beweert maar zou ik moeten zoeken,
Zonder toestemming van de Staten-Generaal is de regering niet bevoegd om verdragen te ratificeren. Vandaar ook de goedkeuringswet waar over hebben gestemd. Dat tuig in de Kamer zal toch met de billen bloot moeten straks.quote:Op zondag 10 april 2016 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er ligt geen officieel Kamerbesluit. Wat de fracties vinden is leuk om te weten, maar het kabinet is niet verplicht er iets mee te doen.
Die lijn voorzie ik ook als het referendum wordt genegeerd.quote:Op zondag 10 april 2016 16:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach wat is consequenties.....ik denk dat Rutte een lange pauze inlast tot alle opwinding voorbij is.
Dan word er wat gesleuteld en gaat het verdrag gewoon door.
Je zult zien dat je voor de zoveelste keer met een kluitje in het riet word gestuurd.
Dan gaat er een paar maanden overheen en dan kunnen er een aantal zaken gaan gebeuren.
1) De Russen kunnen hun aardgas geld gaan opeisen van de Oekrainiers en dreigen dan met dichtknijpen van de kraan maw: de EU gaat meehelpen betalen.
2) De oorlog laait op in Oost Oekraine omdat Kiev zich gesteund voelt door het Westen en ondertussen wapens heeft ontvangen van de Amerikanen. Dus dat gaat kwaad bloed zetten bij de Russen.
3) De handel zal wat toenemen maar er zullen meer en meer bussen Oekrainiers naar het Westen trekken, met name Duitsland en dat zal grote (politieke) onrust brengen mede omdat de stroom uit Syrie ook gewoon doorgaat.
4) Mede daardoor zullen de (ultra) rechtse partijen groeien tot grote hoogte wat nog meer spanning met zich meebrengt.
5) De Amerikanen gaan lekker fracken in de Oekraine wat weer lekker veel milieu vergiftiging oplevert plus de zaai velden worden tot GMO velden omgetoverd. Lekker GMO voedsel. Toppie.![]()
6) En de EU gaat tollend naar zijn einde omdat de Britten de eerste stap gaan doen, BREXIT.
De Tweede Kamer heeft het verdrag natuurlijk geratificeerd. Dat een meerderheid van de fracties aangeeft dat de uitslag van het referendum moet worden gerespecteerd, betekent niet dat het kabinet het verdrag voor komende woensdag moet veto'en, hoe graag Geenstijl dat ook wil.quote:Op zondag 10 april 2016 16:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zonder toestemming van de Staten-Generaal is de regering niet bevoegd om verdragen te ratificeren. Vandaar ook de goedkeuringswet waar over hebben gestemd. Dat tuig in de Kamer zal toch met de billen bloot moeten straks.
Een verdrag wordt of stilzwijgend of expliciet goedgekeurd. De inwerkingtreding van de goedkeuringswet die nodig is voor goedkeuring is opgeschort.quote:Op zondag 10 april 2016 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Tweede Kamer heeft het verdrag natuurlijk geratificeerd. Dat een meerderheid van de fracties aangeeft dat de uitslag van het referendum moet worden gerespecteerd, betekent niet dat het kabinet het verdrag voor komende woensdag moet veto'en, hoe graag Geenstijl dat ook wil.
Dat hangt er een beetje vanaf.quote:Op zondag 10 april 2016 16:19 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die lijn voorzie ik ook als het referendum wordt genegeerd.
Daarom dit voor zijn en nu al veranderen.
quote:Oekraïense premier Jatsenjoek stapt op
Minister-president Arseni Jatsenjoek van Oekraïne heeft zondag zijn aftreden aangekondigd. Dat heeft de bewindsman op televisie bekendgemaakt.
Jatsenjoek zei het parlement in Kiev dinsdag nader te zullen informeren over zijn besluit. ,,Mijn besluit is gebaseerd op verschillende gronden. De politieke crisis binnen de regering is op een kunstmatige manier geopenbaard. Het verlangen om één man de veranderen, heeft politici verblind en hun wil om echte veranderingen in het land door te voeren, verlamd."
De politieke crisis draait in grote mate om Jatsenjoek zelf. De premier overleefde in februari ternauwernood een motie van wantrouwen, maar zijn persoon bleef omstreden. Twee partijen stapten uit de regering en ontnamen aldus de regering zijn meerderheid in het parlement. Door af te treden opent Jatsenjoek de weg naar de formatie van een nieuwe regering.
Yep die of dat woord bedoelde ik, dank voor het verbeteren!quote:Op zondag 10 april 2016 15:14 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bedoelde je dan toevallig wahnsinn? Heb geen idee wat Wansing is namelijk.
Ze vechten elkaar straks weer de tent uit in het parlement. Yatsenyuk is hem gewoon gepeerd voor het daar verder uit de hand loopt. Het aanstellen van een maatje van Poroshenko kan niet echt als een 'verbetering' worden gezien door het IMF, de VS en EU.quote:
Maar wat komt er voor terug is de vraag.quote:Op zondag 10 april 2016 16:37 schreef crystal_meth het volgende:
Is Yats weg? Komt het misschien toch nog goed daar...
Die gaan naar het Westen zoals alle oostblok inwoners...quote:Op zondag 10 april 2016 16:44 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij hebben ze helemaal geen benul waar ze aan begonnen zijn een andere wereld munt te benoemen zonder dat het consequenties zou hebben?
Maar dat staat los van het referendum, of toch niet?
Zouden ze om de munt te redden evt willen zien dat het land erbij komt?
Sorry bedoelde een handelsverdrag met dat land!
45 miljoen potentiële kopers die geen geld hebben!
Denk ik, en die wel geld hebben hoe komen ze eraan?
Laten we hopen dat deze voorspelling uitkomt.quote:Op zondag 10 april 2016 16:12 schreef DUTCHKO het volgende:
En de EU gaat tollend naar zijn einde omdat de Britten de eerste stap gaan doen, BREXIT.
Geen interesse: te voorspelbaar. Er zullen wat leuke (gejank over de nederlaag) en ergerlijke ("we hebben het niet goed uitgelegd") momenten komen tijdens het debat maar die krijg ik toch wel mee.quote:Op zondag 10 april 2016 17:48 schreef Dutchguy het volgende:
Ik weet niet of het al vermeld is maar voor de zekerheid. Op woensdag 13 april het tweede kamer debat over dit referendum. Om 19:00 uur.
Er waren ook partijen tegen hè? Die zullen Rutte wel het vuur aan de schenen leggen.quote:Op zondag 10 april 2016 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen interesse: te voorspelbaar. Er zullen wat leuke (gejank over de nederlaag) en ergerlijke ("we hebben het niet goed uitgelegd") momenten komen tijdens het debat maar die krijg ik toch wel mee.
Dat is niet zo relevant aangezien die nu de verplichting heeft dat te herzien, je kan dus beide kanten hiermee uit.quote:Op zondag 10 april 2016 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
De Tweede Kamer heeft het verdrag natuurlijk geratificeerd.
Het betekent eveneens dat ze het verdrag nog niet mogen ondertekenen (de handtekening ontbreekt nog) totdat ze het advies adequaat hebben meegenomen in hun besluit om wel of niet het verdrag goed te keuren.quote:Dat een meerderheid van de fracties aangeeft dat de uitslag van het referendum moet worden gerespecteerd, betekent niet dat het kabinet het verdrag voor komende woensdag moet veto'en
Ik verwacht toch wel een behoorlijke druk op Rutte die toch echt met iets van duidelijkheid zal moeten komen. Bovendien is het onontgonnen gebied, dat maakt het ook interessant. Denk ik.quote:Op zondag 10 april 2016 18:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen interesse: te voorspelbaar. Er zullen wat leuke (gejank over de nederlaag) en ergerlijke ("we hebben het niet goed uitgelegd") momenten komen tijdens het debat maar die krijg ik toch wel mee.
Houd het wel een beetje eerlijk. Wat jij hier roept over de PvdA kan je 1 op 1 overnemen voor de VVD, met dat verschil dat de VVD veel corrupter is en de middenklasse en de onderklasse naait voor de happy few en dat de PvdA lang voor struisvogel speelde met betrekking tot bepaalde multicultiproblemen.quote:Op zondag 10 april 2016 16:14 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Pvda beweert wel meer om kiezers te trekken en te houden. Slalom moet hard op zijn bek. Dit moest wat mij betreft al gebeuren met Bos en Cohen. Ruim 15 jaar heeft deze partij zoveel domme kiezers weten te trekken. Ik geef het niet graag toe maar dat is heel heel heel erg knap.
We zullen het zien. Als de NPO voor 1 keer normaal kan streamen (nog steeds te weinig servers in dienst, waarschijnlijk een geldkwestie) dan kijk ik, anders niet. De eerste paar uur van het debat ga ik trouwens sowieso moeten missen.quote:Op zondag 10 april 2016 18:14 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik verwacht toch wel een behoorlijke druk op Rutte die toch echt met iets van duidelijkheid zal moeten komen. Bovendien is het onontgonnen gebied, dat maakt het ook interessant. Denk ik.
Alleen SP, PVV en PvdD. Die zijn standaard overal tegen, zo boeiend is dat niet.quote:Op zondag 10 april 2016 18:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er waren ook partijen tegen hè? Die zullen Rutte wel het vuur aan de schenen leggen.
Maar goed, dat krijg je de GeenStijlfans hier toch niet tussen de orenquote:Op zondag 10 april 2016 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Tweede Kamer heeft het verdrag natuurlijk geratificeerd. Dat een meerderheid van de fracties aangeeft dat de uitslag van het referendum moet worden gerespecteerd, betekent niet dat het kabinet het verdrag voor komende woensdag moet veto'en, hoe graag Geenstijl dat ook wil.
NPO is zwaar belabberd inderdaad maar je kunt ook via internet kijken via de tweede kamer zelf.quote:Op zondag 10 april 2016 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We zullen het zien. Als de NPO voor 1 keer normaal kan streamen (nog steeds te weinig servers in dienst, waarschijnlijk een geldkwestie) dan kijk ik, anders niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |