nosquote:Onderzoeksjournalist Alberto Stegeman is ongehinderd een kazerne in Oirschot binnengelopen. Hij had een camouflagepak aan en werd nergens gecontroleerd.
Hij vindt het schokkend dat iedereen, dus eventueel ook terroristen, zo makkelijk een militaire basis binnen kan komen. "Het verontrust me dat het nog steeds zo eenvoudig is."
In 2008 veroorzaakte Stegeman al ophef door binnen te dringen op de luchtmachtbasis in Woensdrecht. Hij kon dicht bij de gevechtsvliegtuigen komen.
Op de kazerne in Havelte kon hij zelfs ongehinderd met een legervoertuig van het terrein rijden. Toen dat bekend werd, nam Defensie extra veiligheidsmaatregelen.
Politici
Stegeman heeft wat beelden van zijn reportage laten zien aan politici. Die hebben geschokt gereageerd. D66 heeft al laten weten dat de partij minister Hennis van Defensie om tekst en uitleg zal vragen. "Het is zeer zorgelijk dat het met de beveiliging van deze kazerne zo slecht is gesteld'', zei Kamerlid Salima Belhaj.
Stegeman heeft Hennis nog niets uit zijn reportage laten zien. Dat gebeurt volgens hem pas voor de uitzending van Undercover in Nederland, komende zondag op SBS6.
Dat was toen ik bij de Luchtmacht werkte ook al.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:21 schreef Woestijnvos het volgende:
Komt door de bezuinigingen bij defensie natuurlijk. Die hebben geen geld voor fatsoenlijke bewaking.
Lachen als je wegvliegt in je f35 en de motor vliegt in de fik door sabotage!! Wat geeft die 78 mil nou!quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Een militaire basis. Alsof die nog iets aan het doen zijn daar.
Wat geeft dat nou dat hij daar zo binnen loopt?
Raar dat het zo verschilt want hier in Leeuwarden hoef je dat niet te proberen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Bij Havelte kom je misschien niet meer zo de poort door, maar aan de achterkant over het hek klimmen is ook maar een kleine moeite.
Eindhoven ook niet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Raar dat het zo verschilt want hier in Leeuwarden hoef je dat niet te proberen.
Och, dit verdiend best wel een beetje aandacht.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:43 schreef Odaiba het volgende:
Achja Alberto probeert weer kijkers te trekken.
Ik ben voorstander van meer budget voor defensie, maarja er zijn in dit land zelfs gekken die er nog niet eens 1 euro in willen stoppen, dan krijg je dit soort grappen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Och, dit verdiend best wel een beetje aandacht.
Dat was 25 jaar geleden wel anders...quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Bij Havelte kom je misschien niet meer zo de poort door, maar aan de achterkant over het hek klimmen is ook maar een kleine moeite.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lachen als je wegvliegt in je f35 en de motor vliegt in de fik door sabotage!! Wat geeft die 78 mil nou!
Die staan echt niet in Oirschot hoor...quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lachen als je wegvliegt in je f35 en de motor vliegt in de fik door sabotage!! Wat geeft die 78 mil nou!
Alsof dat hek zo goed beveiligd is. Je bent dr overal zo overheen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Raar dat het zo verschilt want hier in Leeuwarden hoef je dat niet te proberen.
Door mensen als jij komt dat dus.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:22 schreef Antaris het volgende:
[..]
Dat was toen ik bij de Luchtmacht werkte ook al.
Sinds kort wel weer, van de Duitsers.quote:Op vrijdag 8 april 2016 16:28 schreef Opkloter het volgende:
Buiten de marine, wat speciale eenheden en de luchtmacht is de huidige defensie niet echt iets waar we als Nederland trots op kunnen zijn![]()
We hebben niet eens tanks![]()
Niet zo gek he, aangezien de laatste keer defensie het maar vier dagen volhield, en er maar zo'n 2000 soldaten stierven. Dan kan je het geld beter investeren in het land en volk, ipv defensie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van meer budget voor defensie, maarja er zijn in dit land zelfs gekken die er nog niet eens 1 euro in willen stoppen, dan krijg je dit soort grappen.
Onze eigen oude tanks die we weer terug leasen?quote:
1 man en 1 geweer en wat kogels en een nachtkijker lijkt mij al voldoende om ff naar het militaire paspoort te vragen van gasten die binnen willen komen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van meer budget voor defensie, maarja er zijn in dit land zelfs gekken die er nog niet eens 1 euro in willen stoppen, dan krijg je dit soort grappen.
Ik vind dat we defensie en andere belangrijke diensten, zoals veiligheidsdiensten en politie niet moeten verwaarlozen. Ze hebben allemaal een belangrijke taak om uit te voeren, niet alleen in het buitenland, maar ook in het binnenland. Maar dat is een hele andere discussie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:30 schreef D1990 het volgende:
[..]
Niet zo gek he, aangezien de laatste keer defensie het maar vier dagen volhield, en er maar zo'n 2000 soldaten stierven. Dan kan je het geld beter investeren in het land en volk, ipv defensie.
Ik ben daar inderdaad benieuwd naar, want als hij zo binnen is gekomen, dan heeft die persoon zijn werk niet goed gedaan.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:48 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
1 man en 1 geweer en wat kogels en een nachtkijker lijkt mij al voldoende om ff naar het militaire paspoort te vragen van gasten die binnen willen komen.
Als dat al niet meer kan dan word het tijd om die gasten massaal te ontslaan en dat geld wat dan vrij komt te besteden aan onze ouderen
Politie? Je bedoelt de "enforcers" van de belastingdienst?quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:40 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik vind dat we defensie en andere belangrijke diensten, zoals veiligheidsdiensten en politie niet moeten verwaarlozen. Ze hebben allemaal een belangrijke taak om uit te voeren, niet alleen in het buitenland, maar ook in het binnenland. Maar dat is een hele andere discussie.
Prima hoe jij het invult.quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:54 schreef D1990 het volgende:
[..]
Politie? Je bedoelt de "enforcers" van de belastingdienst?
Omg, ik moest daar direct aan denken toen ik dit bericht hoorde. Ik hoef je dan ook niet te vertellen wat de gemiddelde militair in Havelte doet na een nachtje stappen in de grote stad 4 kilometer verderopquote:Op vrijdag 8 april 2016 13:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Als je weet waar het lek zit weet je ook hoe je het moet beveiligen. Geef mij 100.000 per jaar en jij komt dat hek niet meer over.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onze eigen oude tanks die we weer terug leasen?
100% beveiliging van grote terreinen is gewoon niet te doen. Toen ik 25 jaar geleden in nieuw Millingen bij de landmacht in dienst zat klom ik ook vaak genoeg over het hek heen om geen 4 kilometer om te hoeven lopen.
Vertel het eens?quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
Omg, ik moest daar direct aan denken toen ik dit bericht hoorde. Ik hoef je dan ook niet te vertellen wat de gemiddelde militair in Havelte doet na een nachtje stappen in de grote stad 4 kilometer verderop
quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:40 schreef DrDentz het volgende:
Onderzoeksjournalist Alberto Stegeman is ongehinderd een kazerne in Oirschot binnengelopen. Hij had een camouflagepak aan en werd nergens gecontroleerd.
Duh natuurlijk wordt hij nergens gecontroleerd, met een camouflagepak aan ben je onzichtbaar.
Dat klopt. Een grote kazerne volledig bewaken kost honderdduizenden euro's per jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:21 schreef Woestijnvos het volgende:
Komt door de bezuinigingen bij defensie natuurlijk. Die hebben geen geld voor fatsoenlijke bewaking.
Als je daar 24 uur per dag een man met geweer neer wil zetten, dan heb je effectief al minstens 5 personen nodig. Voor iedere kazerne. Dat ligt helemaal niet binnen de mogelijkheden van defensie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:48 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
1 man en 1 geweer en wat kogels en een nachtkijker lijkt mij al voldoende om ff naar het militaire paspoort te vragen van gasten die binnen willen komen.
Als dat al niet meer kan dan word het tijd om die gasten massaal te ontslaan en dat geld wat dan vrij komt te besteden aan onze ouderen
Voor 100K mag jij de kazerne in Oirschot komen beveiligen! Graag zelfs. Onthoud wel dat het hek alleen al 6 km lang is.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als je weet waar het lek zit weet je ook hoe je het moet beveiligen. Geef mij 100.000 per jaar en jij komt dat hek niet meer over.
Maak er zes van, want men neemt vrij of word ziek. Dan verdubbelen want tja, je kunt niet de kazerne even op slot gooien als je naar de wc wil. 12stuks voor 1 toegang, werkgeverslasten al rap 50K maakt 6ton voor 1 positie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je daar 24 uur per dag een man met geweer neer wil zetten, dan heb je effectief al minstens 5 personen nodig. Voor iedere kazerne. Dat ligt helemaal niet binnen de mogelijkheden van defensie.
Nee, terroristen vallen natuurlijk gelijk op aangezien ze zich "Allah Akbar" roepend in een jurk met een baard bij de poort melden.quote:
Veiligheidsmaatregelen inlassen waardoor terroristen geen aanslagen meer kunnen plegen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, terroristen vallen natuurlijk gelijk op aangezien ze zich "Allah Akbar" roepend in een jurk met een baard bij de poort melden.
Gewoon die vieze dreadlock hippiepruik toch en die dikke bril denk ik?quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:18 schreef Infection het volgende:
En toch vraag ik mij af hoe niemand Alberto herkend heeft. Wat voor vermomming heeft hij wel niet gebruikt? Kwa haar kun je niet zoveel doen lijkt mij, aangezien militairen eigenlijk zo goed als geen haar hebben. En iedereen kent Alberto ondertussen wel.
Of is hij als een soort van zogenaamde hoge pief van de regering naar binnen gegaan?
Bezoek eens een open dag bij defensie en kijk wat ze de hele dag doen. Met geweren oefenen zal waarschijnlijk maar een heel klein onderdeel zijn van alle dingen die men doet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 05:52 schreef Copa het volgende:
Wat doen die militairen de hele dag eigenlijk op zo'n basis? Beetje met een geweertje oefenen of voeren ze ook echt iets uit? Zo ja, wat dan? Wat valt er nou te doen op een militaire basis?
Ah dus volgens jou is defensie niet capabel genoeg om zijn eigen kazerne te beveiligen ?quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je daar 24 uur per dag een man met geweer neer wil zetten, dan heb je effectief al minstens 5 personen nodig. Voor iedere kazerne. Dat ligt helemaal niet binnen de mogelijkheden van defensie.
Een paar camera's en ik achter de monitor, af en toe een wandelingetje, en klaar is kees.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor 100K mag jij de kazerne in Oirschot komen beveiligen! Graag zelfs. Onthoud wel dat het hek alleen al 6 km lang is.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, terroristen vallen natuurlijk gelijk op aangezien ze zich "Allah Akbar" roepend in een jurk met een baard bij de poort melden.
quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:08 schreef kawotski het volgende:
[..]
Een paar camera's en ik achter de monitor, af en toe een wandelingetje, en klaar is kees.
Conditie op peil houdenquote:Op zaterdag 9 april 2016 05:52 schreef Copa het volgende:
Wat doen die militairen de hele dag eigenlijk op zo'n basis? Beetje met een geweertje oefenen of voeren ze ook echt iets uit? Zo ja, wat dan? Wat valt er nou te doen op een militaire basis?
Daarnaast wel een goede actie van Alberto, want nu wordt weer eens aangetoond hoe door en door slecht het militair in Nederland in elkaar zit.
Ze kunnen het leger maar beter volledig afschaffen en dat geld in vluchtelingenkampen of snelwegen of zo pompen.
Dan weten we zeker dat het nog slechter beveiligd wordt als nu al het geval is.quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:08 schreef kawotski het volgende:
[..]
Een paar camera's en ik achter de monitor, af en toe een wandelingetje, en klaar is kees.
Het zou me niets verbazen dat wanneer ze dit zouden aanbesteden jij een euro onder mijn prijs zou gaan zittenquote:
Nee, ik zou niet te goedkoop inschrijven alleen maar om jou uit de markt te drukken. Als jij denkt dat jij voor 100K 24 uurs beveiliging kunt opzetten dan heb jij een enorm gat in de markt gevonden en kun je volgend jaar al een groot bedrijf hebben. Ik zou niet onder de 7 cijfers zitten met zoiets. Voor 100K heb je hooguit 2 man personeel zonder auto maar wel met een babyphone, kun je echt helemaal niets mee.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:48 schreef kawotski het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen dat wanneer ze dit zouden aanbesteden jij een euro onder mijn prijs zou gaan zitten
Een stuk duurder dan een beschermend overal om over dat hek te klimmen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:48 schreef -mosrednA het volgende:
Wat is er zo duur en ingewikkeld aan 10.000 volt op dat hek?
dat is heel simpel, het mag niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:48 schreef -mosrednA het volgende:
Wat is er zo duur en ingewikkeld aan 10.000 volt op dat hek?
Hoezo mag dat niet?quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat is heel simpel, het mag niet.
hek op 10000V? mag jij me vertellen welke basis dat heeft.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoezo mag dat niet?
Sterker nog, het gebeurt al.
Bewaking, afschrikking, of gewoon het als boer zijnde het vee op je eigen veld houden bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hek op 10000V? mag jij me vertellen welke basis dat heeft.
Jij mag op jouw deurknop ook geen 10000V zetten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Bewaking, afschrikking, of gewoon het als boer zijnde het vee op je eigen veld houden bijvoorbeeld.
Ook op bouwplaatsen vind het inmiddels zijn toepassing.
Aantonen dat iets niet verboden is, is altijd lastig want er staat meestal niet in het wetboek dat iets is toegestaan, maar een verbod staat er ten alle tijde wel in. Vertel ons één waarom het niet zou mogen?
Bij die deurknop zul je een extra fysieke barrierre moeten aanbrengen zodat deze niet per ongeluk word aangeraakt.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij mag op jouw deurknop ook geen 10000V zetten.
het mag gewoon niet om een hek rond een basis onder 10k volt te zetten. Vraag me niet waarom. Maar het mag gewoon niet. Voor zover ik weet. Ben geen allesweter.
het gaat over militaire bases, niet over een boerenerf.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Bij die deurknop zul je een extra fysieke barrierre moeten aanbrengen zodat deze niet per ongeluk word aangeraakt.
Maar volgens jou moeten alle boeren dus per onmiddelijk hun schrikdraad weghalen, nou daar zullen ze blij van worden.
Schrikdraad gaat tot 10KV, en elektrische hekwerken zijn al decennia lang een normale en voorkomende vorm van beveiliging.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
het gaat over militaire bases, niet over een boerenerf.
Die boeren hebben er ook geen 10000V op hangen.
Schrikdraad houdt niemand buiten, je kan gewoon tussen de pulsen door. En ander gebruik je zoiets:quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Schrikdraad gaat tot 10KV, en elektrische hekwerken zijn al decennia lang een normale en voorkomende vorm van beveiliging.
Dat zal allemaal wel, maar voor zover ik weet mag het gewoon niet.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Schrikdraad gaat tot 10KV, en elektrische hekwerken zijn al decennia lang een normale en voorkomende vorm van beveiliging.
Tja...quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar voor zover ik weet mag het gewoon niet.
Gewoon te koop bij Herasquote:Het systeem bestaat uit een raster van draden, horizontaal vanaf de grond tot circa vijftig centimeter boven de hekwerklijn. Over de flexibele topping, die ook afzonderlijk kan worden toegepast, valt nauwelijks heen te klimmen. Hoogspanning op de draden zorgt voor detectie en effectieve afschrikking.
Onder de bestaande wetten zijn er mogelijkheden inderdaad. dat vond ik net ook al.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tja...
[..]
Gewoon te koop bij Heras
Verder mag het gewoon en word het al decennialang toegepast.
Laten we maar uitgaan dat er een dodelijke lading stroom op het hek zit.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:53 schreef Awsom het volgende:
Maar het aantal volt zegt toch nog niet zoveel over de schok die je krijgt?
Er is niet specifiek een wet omtrent elektrische hekwerken, er zijn algemene wetten die stellen dat voorzieningen aan eisen moeten voldoen, zo mag je ook geen hakbijl aan een touwtje achter je voordeur hangen. Maar je mag rustig 10KV op een hekwerk zetten, zolang jij maar zorgt dat de stroom een begrenzing kent en je fysieke maatregelen treft om het per ongeluk aanraken doeltreffend te voorkomen. Hang er wat bordjes bij op en alles is in orde.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onder de bestaande wetten zijn er mogelijkheden inderdaad. dat vond ik net ook al.
Er is dus schijnbaar ergens een wet die daar over gaat. Welke dat is? Geen idee.
Iets zegt me dat het niet mag zodra het dusdanig gevaarlijke situaties kan opleveren. het mag, tot bepaalde hoogte van ampere en voltage, zoals bv schrikdraad.
hek onder dodelijke spanning zetten mag geloof ik echt niet.
huh?quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Laten we maar uitgaan dat er een dodelijke lading stroom op het hek zit.
dat neem ik althans aan van wat hottentot bedoeld.
dat heeft zo een hek ook geen zin. Iemand die dan echt binnen wil komen laat zich niet door een schok afschrikken.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
huh?
Ik zeg alleen dat je rustig 10KV op je hekwerk mag zetten, jij beweerde dat dit illegaal is. Nergens hebben we het over stroomsterkte gehad. Daarbij is het ook helemaal niet nodig om een hoge stroom te gebruiken om te zorgen dat mensen zonder aanvullende maatregelen niet in staat zijn om de horde te nemen.
Je elektrische gasaansteker is ook een paar duizend volt, niets mis mee, maar je schrikt je te pletter en verliest het vermogen om controle te houden.
Het maakt niet uit schok of dodelijk qua bewakend effect, je gooit er een rol rubber tegenaan en neemt je trapje van de blokker mee. Of je koopt een kniptang en een rubber overal en loopt er na een minuut knippen gewoon doorheen. Het is leuk als aanvullende maatregel maar niet als enige maatregel.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat heeft zo een hek ook geen zin. Iemand die dan echt binnen wil komen laat zich niet door een schok afschrikken.
Dacht dat we het hadden over een dodelijke lading. ja, dat kan werken. Lading die niet dodelijk is heeft dan echt geen zin, zoals Erasmo al schreef hierboven.
Het gaat toch niet om die 10.000 Volt alleen, het gaat ook om hoeveel ms dat daadwerkelijk door je lijf heen gaat.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij mag op jouw deurknop ook geen 10000V zetten.
het mag gewoon niet om een hek rond een basis onder 10k volt te zetten. Vraag me niet waarom. Maar het mag gewoon niet. Voor zover ik weet. Ben geen allesweter.
Er zijn bepaalde gebiede waar je gewoon niet mag komen in Nederland. Zelfs bij Google Earth zijn die vaag. Het is dan raar dat je er wel binnenkomt. Net als het raar is dat je op een vliegveld zomaar terecht kan komen in gebieden waar je niet mag zijn als niet bevoegd iemand. Ik ken het geheim wel. Dat is gewoon net doen alsof je ergens hoort te zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2016 14:21 schreef pfaf het volgende:
Mooi al die hoogspanning enzo, maar kan iemand mij, simpele ziel, uitleggen waarom je het terein zo wilt beveiligen?
Is dat niet een beetje opvallend op een legerbasis?quote:Op zaterdag 9 april 2016 04:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewoon die vieze dreadlock hippiepruik toch en die dikke bril denk ik?
Achja de bakker probeert weer brood te verkopen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:43 schreef Odaiba het volgende:
Achja Alberto probeert weer kijkers te trekken.
Bij ons is er geloof ik iets van 18 km hek te bewaken...quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor 100K mag jij de kazerne in Oirschot komen beveiligen! Graag zelfs. Onthoud wel dat het hek alleen al 6 km lang is.
Vroeger deden de militairen dat ook zelf, maar ja men vond het nodig, lees goedkoper want dan konden er weer een hele zooi militairen wegbezuinigd worden, om het door een handjevol schaaltje weinig burgers te laten doen...quote:Op zaterdag 9 april 2016 07:57 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ah dus volgens jou is defensie niet capabel genoeg om zijn eigen kazerne te beveiligen ?
Hoe moeten ze dan in Godsnaam Nederland verdedigen![]()
Als het echt zo is als dat jij beweerd dan mag van mij meteen het mes der in![]()
Geldverslindend?quote:Weg met die geldverslindende idioten. Misschien moeten we fors op hun salarisen korten zodat ze een andere baan gaan zoeken
Doe es normaal manquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:49 schreef Hathor het volgende:
Als er al ooit een mogelijkheid was om die kneus volledig legaal door zijn grafkop te schieten dan was het dit wel, wat een gemiste kans zeg.
Haten op Albertoquote:Op vrijdag 8 april 2016 14:49 schreef Hathor het volgende:
Als er al ooit een mogelijkheid was om die kneus volledig legaal door zijn grafkop te schieten dan was het dit wel, wat een gemiste kans zeg.
Ook toen was er wel eens wat, Ede bijvoorbeeld. Daar zijn mooie hartjes in t hek gekniptquote:Op zaterdag 9 april 2016 15:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroeger deden de militairen dat ook zelf, maar ja men vond het nodig, lees goedkoper want dan konden er weer een hele zooi militairen wegbezuinigd worden, om het door een handjevol schaaltje weinig burgers te laten doen...
[..]
Geldverslindend?
Met die kerel heb ik het nog wel eens aan de stok gehad als wachtcommandant zijnde @ kazcplx Ede-west...quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:14 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ook toen was er wel eens wat, Ede bijvoorbeeld. Daar zijn mooie hartjes in t hek geknipt
Dat ze de IBC's maar weer oprichten dan, ik heb dat wachtlopen wel een beetje gezien...quote:Maar die dbbo lui dr uit, militairen weer zelf wacht laten lopen en een aantal fatsoenlijke camera's ophangen.
Ik zal haar eens schrijven. Maar goed, als je in de uurtarieven van de overheid gaat rekenen dan kan het natuurlijk ook niet. Die zijn alleen met het erover nadenken al een ton kwijt. Overigens heb ik ooit op de Post kazerne gewerkt en die wisten daar wel raad met budgetten die op moesten. Ze hadden natuurlijk ook een dubbel hek kunnen neerzetten in de gulden-tijd en een paar Duitse herders daartussen kunnen laten lopen. Of ben ik nu te creatief. Het enige dat je dan nog nodig hebt is een bordje - Bello waakt hier.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij ons is er geloof ik iets van 18 km hek te bewaken...![]()
Maar goed, lui schijnen dat hier voor een ton op te kunnen lossen, ik zou zeggen schrijf een brief naar Hennis, dat is nog eens een bezuiniging.
Er zijn uiteraard meerdere oplossingen te verzinnen maar eea moet natuurlijk wel een beetje in verhouding staan. Ik zie dat je op de Post gezeten hebt, dan weet je ook dat er op de kazerne ansich niet veel bijzonders te halen is.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:49 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik zal haar eens schrijven. Maar goed, als je in de uurtarieven van de overheid gaat rekenen dan kan het natuurlijk ook niet. Die zijn alleen met het erover nadenken al een ton kwijt. Overigens heb ik ooit op de Post kazerne gewerkt en die wisten daar wel raad met budgetten die op moesten. Ze hadden natuurlijk ook een dubbel hek kunnen neerzetten in de gulden-tijd en een paar Duitse herders daartussen kunnen laten lopen. Of ben ik nu te creatief. Het enige dat je dan nog nodig hebt is een bordje - Bello waakt hier.
Dat valt wel een beetje mee.quote:We leven in andere tijden maar NL defensie leeft nog in de jaren 60-70.
Mooie verhalen over gehoord. Leraar van me zat in Havelte. Moesten dan binnen bepaalde tijd in Darp staan.quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij ken de (SAS) site Darp ook nog? Als je daar binnen wilde komen was je voordat je de tweede ring bereikt had al doorzeefd met kogels... Maar daar lag dan ook wat serieuzer spul.
Darp/Havelterberg, inderdaad, al was die wel heel overzichtelijk. Wachttoren op elke hoek en een strook gras tot aan de bosrand.quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zijn uiteraard meerdere oplossingen te verzinnen maar eea moet natuurlijk wel een beetje in verhouding staan. Ik zie dat je op de Post gezeten hebt, dan weet je ook dat er op de kazerne ansich niet veel bijzonders te halen is.
Jij ken de (SAS) site Darp ook nog? Als je daar binnen wilde komen was je voordat je de tweede ring bereikt had al doorzeefd met kogels... Maar daar lag dan ook wat serieuzer spul.
Heeft ie je nog verteld over Bouterse? Die heeft ook in Steenwijk gezeten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 22:50 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Mooie verhalen over gehoord. Leraar van me zat in Havelte. Moesten dan binnen bepaalde tijd in Darp staan.
Van mijn vader verhalen gehoord over de knokpartijen in Steenwijk met de Amerikanen.
Bouterse heeft bij 47 Painfbat (Havelte) gezeten.quote:Op zondag 10 april 2016 09:46 schreef kawotski het volgende:
[..]
Heeft ie je nog verteld over Bouterse? Die heeft ook in Steenwijk gezeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat die op de toren na helemaal afgebroken is, Doornspijk is nog redelijk intact.quote:Op zondag 10 april 2016 09:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
Darp/Havelterberg, inderdaad, al was die wel heel overzichtelijk.
De site in 'T Harde word nu gebruikt als oefenlocatie. En prima gebied om een rondje hard te lopen.quote:Op zondag 10 april 2016 11:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jammer dat die op de toren na helemaal afgebroken is, Doornspijk is nog redelijk intact.
Andere Tijden heeft er ook een keer een special over gehad: Waken over Kernkoppen
Defensiequote:Besluitvormingsmemorandum
Aanleiding voor de oprichting van de DBBO is het Besluitvormingsmemorandum (BVM) 2008 maatregel 1-10, waarin een aanzet is gegeven van alle bewakings- en beveiligingstaken binnen Defensie, een organisatie te maken. Met de oprichting van de DBBO moet een oplopende besparing van minimaal ¤ 43 miljoen tot 2018 worden gerealiseerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |