nosquote:Onderzoeksjournalist Alberto Stegeman is ongehinderd een kazerne in Oirschot binnengelopen. Hij had een camouflagepak aan en werd nergens gecontroleerd.
Hij vindt het schokkend dat iedereen, dus eventueel ook terroristen, zo makkelijk een militaire basis binnen kan komen. "Het verontrust me dat het nog steeds zo eenvoudig is."
In 2008 veroorzaakte Stegeman al ophef door binnen te dringen op de luchtmachtbasis in Woensdrecht. Hij kon dicht bij de gevechtsvliegtuigen komen.
Op de kazerne in Havelte kon hij zelfs ongehinderd met een legervoertuig van het terrein rijden. Toen dat bekend werd, nam Defensie extra veiligheidsmaatregelen.
Politici
Stegeman heeft wat beelden van zijn reportage laten zien aan politici. Die hebben geschokt gereageerd. D66 heeft al laten weten dat de partij minister Hennis van Defensie om tekst en uitleg zal vragen. "Het is zeer zorgelijk dat het met de beveiliging van deze kazerne zo slecht is gesteld'', zei Kamerlid Salima Belhaj.
Stegeman heeft Hennis nog niets uit zijn reportage laten zien. Dat gebeurt volgens hem pas voor de uitzending van Undercover in Nederland, komende zondag op SBS6.
Dat was toen ik bij de Luchtmacht werkte ook al.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:21 schreef Woestijnvos het volgende:
Komt door de bezuinigingen bij defensie natuurlijk. Die hebben geen geld voor fatsoenlijke bewaking.
Lachen als je wegvliegt in je f35 en de motor vliegt in de fik door sabotage!! Wat geeft die 78 mil nou!quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Een militaire basis. Alsof die nog iets aan het doen zijn daar.
Wat geeft dat nou dat hij daar zo binnen loopt?
Raar dat het zo verschilt want hier in Leeuwarden hoef je dat niet te proberen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Bij Havelte kom je misschien niet meer zo de poort door, maar aan de achterkant over het hek klimmen is ook maar een kleine moeite.
Eindhoven ook niet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Raar dat het zo verschilt want hier in Leeuwarden hoef je dat niet te proberen.
Och, dit verdiend best wel een beetje aandacht.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:43 schreef Odaiba het volgende:
Achja Alberto probeert weer kijkers te trekken.
Ik ben voorstander van meer budget voor defensie, maarja er zijn in dit land zelfs gekken die er nog niet eens 1 euro in willen stoppen, dan krijg je dit soort grappen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Och, dit verdiend best wel een beetje aandacht.
Dat was 25 jaar geleden wel anders...quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Bij Havelte kom je misschien niet meer zo de poort door, maar aan de achterkant over het hek klimmen is ook maar een kleine moeite.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lachen als je wegvliegt in je f35 en de motor vliegt in de fik door sabotage!! Wat geeft die 78 mil nou!
Die staan echt niet in Oirschot hoor...quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Lachen als je wegvliegt in je f35 en de motor vliegt in de fik door sabotage!! Wat geeft die 78 mil nou!
Alsof dat hek zo goed beveiligd is. Je bent dr overal zo overheen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Raar dat het zo verschilt want hier in Leeuwarden hoef je dat niet te proberen.
Door mensen als jij komt dat dus.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:22 schreef Antaris het volgende:
[..]
Dat was toen ik bij de Luchtmacht werkte ook al.
Sinds kort wel weer, van de Duitsers.quote:Op vrijdag 8 april 2016 16:28 schreef Opkloter het volgende:
Buiten de marine, wat speciale eenheden en de luchtmacht is de huidige defensie niet echt iets waar we als Nederland trots op kunnen zijn![]()
We hebben niet eens tanks![]()
Niet zo gek he, aangezien de laatste keer defensie het maar vier dagen volhield, en er maar zo'n 2000 soldaten stierven. Dan kan je het geld beter investeren in het land en volk, ipv defensie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van meer budget voor defensie, maarja er zijn in dit land zelfs gekken die er nog niet eens 1 euro in willen stoppen, dan krijg je dit soort grappen.
Onze eigen oude tanks die we weer terug leasen?quote:
1 man en 1 geweer en wat kogels en een nachtkijker lijkt mij al voldoende om ff naar het militaire paspoort te vragen van gasten die binnen willen komen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 14:48 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van meer budget voor defensie, maarja er zijn in dit land zelfs gekken die er nog niet eens 1 euro in willen stoppen, dan krijg je dit soort grappen.
Ik vind dat we defensie en andere belangrijke diensten, zoals veiligheidsdiensten en politie niet moeten verwaarlozen. Ze hebben allemaal een belangrijke taak om uit te voeren, niet alleen in het buitenland, maar ook in het binnenland. Maar dat is een hele andere discussie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:30 schreef D1990 het volgende:
[..]
Niet zo gek he, aangezien de laatste keer defensie het maar vier dagen volhield, en er maar zo'n 2000 soldaten stierven. Dan kan je het geld beter investeren in het land en volk, ipv defensie.
Ik ben daar inderdaad benieuwd naar, want als hij zo binnen is gekomen, dan heeft die persoon zijn werk niet goed gedaan.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:48 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
1 man en 1 geweer en wat kogels en een nachtkijker lijkt mij al voldoende om ff naar het militaire paspoort te vragen van gasten die binnen willen komen.
Als dat al niet meer kan dan word het tijd om die gasten massaal te ontslaan en dat geld wat dan vrij komt te besteden aan onze ouderen
Politie? Je bedoelt de "enforcers" van de belastingdienst?quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:40 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik vind dat we defensie en andere belangrijke diensten, zoals veiligheidsdiensten en politie niet moeten verwaarlozen. Ze hebben allemaal een belangrijke taak om uit te voeren, niet alleen in het buitenland, maar ook in het binnenland. Maar dat is een hele andere discussie.
Prima hoe jij het invult.quote:Op vrijdag 8 april 2016 18:54 schreef D1990 het volgende:
[..]
Politie? Je bedoelt de "enforcers" van de belastingdienst?
Omg, ik moest daar direct aan denken toen ik dit bericht hoorde. Ik hoef je dan ook niet te vertellen wat de gemiddelde militair in Havelte doet na een nachtje stappen in de grote stad 4 kilometer verderopquote:Op vrijdag 8 april 2016 13:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Als je weet waar het lek zit weet je ook hoe je het moet beveiligen. Geef mij 100.000 per jaar en jij komt dat hek niet meer over.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onze eigen oude tanks die we weer terug leasen?
100% beveiliging van grote terreinen is gewoon niet te doen. Toen ik 25 jaar geleden in nieuw Millingen bij de landmacht in dienst zat klom ik ook vaak genoeg over het hek heen om geen 4 kilometer om te hoeven lopen.
Vertel het eens?quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:12 schreef kawotski het volgende:
[..]
Omg, ik moest daar direct aan denken toen ik dit bericht hoorde. Ik hoef je dan ook niet te vertellen wat de gemiddelde militair in Havelte doet na een nachtje stappen in de grote stad 4 kilometer verderop
quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:40 schreef DrDentz het volgende:
Onderzoeksjournalist Alberto Stegeman is ongehinderd een kazerne in Oirschot binnengelopen. Hij had een camouflagepak aan en werd nergens gecontroleerd.
Duh natuurlijk wordt hij nergens gecontroleerd, met een camouflagepak aan ben je onzichtbaar.
Dat klopt. Een grote kazerne volledig bewaken kost honderdduizenden euro's per jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2016 13:21 schreef Woestijnvos het volgende:
Komt door de bezuinigingen bij defensie natuurlijk. Die hebben geen geld voor fatsoenlijke bewaking.
Als je daar 24 uur per dag een man met geweer neer wil zetten, dan heb je effectief al minstens 5 personen nodig. Voor iedere kazerne. Dat ligt helemaal niet binnen de mogelijkheden van defensie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 17:48 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
1 man en 1 geweer en wat kogels en een nachtkijker lijkt mij al voldoende om ff naar het militaire paspoort te vragen van gasten die binnen willen komen.
Als dat al niet meer kan dan word het tijd om die gasten massaal te ontslaan en dat geld wat dan vrij komt te besteden aan onze ouderen
Voor 100K mag jij de kazerne in Oirschot komen beveiligen! Graag zelfs. Onthoud wel dat het hek alleen al 6 km lang is.quote:Op vrijdag 8 april 2016 22:16 schreef kawotski het volgende:
[..]
Als je weet waar het lek zit weet je ook hoe je het moet beveiligen. Geef mij 100.000 per jaar en jij komt dat hek niet meer over.
Maak er zes van, want men neemt vrij of word ziek. Dan verdubbelen want tja, je kunt niet de kazerne even op slot gooien als je naar de wc wil. 12stuks voor 1 toegang, werkgeverslasten al rap 50K maakt 6ton voor 1 positie.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je daar 24 uur per dag een man met geweer neer wil zetten, dan heb je effectief al minstens 5 personen nodig. Voor iedere kazerne. Dat ligt helemaal niet binnen de mogelijkheden van defensie.
Nee, terroristen vallen natuurlijk gelijk op aangezien ze zich "Allah Akbar" roepend in een jurk met een baard bij de poort melden.quote:
Veiligheidsmaatregelen inlassen waardoor terroristen geen aanslagen meer kunnen plegen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 01:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, terroristen vallen natuurlijk gelijk op aangezien ze zich "Allah Akbar" roepend in een jurk met een baard bij de poort melden.
Gewoon die vieze dreadlock hippiepruik toch en die dikke bril denk ik?quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:18 schreef Infection het volgende:
En toch vraag ik mij af hoe niemand Alberto herkend heeft. Wat voor vermomming heeft hij wel niet gebruikt? Kwa haar kun je niet zoveel doen lijkt mij, aangezien militairen eigenlijk zo goed als geen haar hebben. En iedereen kent Alberto ondertussen wel.
Of is hij als een soort van zogenaamde hoge pief van de regering naar binnen gegaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |