Dat is Poppers to the people.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is de D66-verkiezingsposter voor 2017 gelekt?
quote:Op donderdag 7 april 2016 21:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is de D66-verkiezingsposter voor 2017 gelekt?
Ik kijk liever naar z'n chick.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:01 schreef Kaas- het volgende:
Hele avond Ryan Reynolds op NET5, hubba hubba. Het geluid staat niet eens aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet gestemd. Ben gewoon de kroeg in gedoken en hoorde vandaag in de middag pas wat de uitslag was.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Was je gisteren ook het feestje van de democratie aan het vieren?
quote:Op donderdag 7 april 2016 22:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar z'n chick.Ik zie waarom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heftig.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
De SC is dood sinds het referendum. Alle linksen hier schamen zich dood natuurlijk.
quote:Op donderdag 7 april 2016 22:39 schreef Kowloon het volgende:
Kaas heeft een nieuwe usericon die goed bij hem past.
Volgens mij lopen er hier niet zo gek veel uitgesproken voorstanders rond.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
De SC is dood sinds het referendum. Alle linksen hier schamen zich dood natuurlijk.
Klopt.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij lopen er hier niet zo gek veel uitgesproken voorstanders rond.
quote:Op donderdag 7 april 2016 22:39 schreef Kowloon het volgende:
Kaas heeft een nieuwe usericon die goed bij hem past.
quote:Op donderdag 7 april 2016 22:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij lopen er hier niet zo gek veel uitgesproken voorstanders rond.
Heftig.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik kan Robin en Kaas- nu niet meer goed uitelkaar halen door het gelijkende kleurenpatroon.
Maar ik heb dan ook behoorlijk wat slaaptekort.
Wat staat er in de brief?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:49 schreef Kaas- het volgende:
Ik wil eigenlijk een brief op de post doen, maar ik durf niet.
Bijzonder. Wist ik niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:50 schreef Kaas- het volgende:
Wisten jullie dat er in Iran ook democratische marxisten zijn?
Was eigenlijk gewoon onderdeel van mijn Robin-act, om Kosmo voor de gek te houden. Jij roept soms ineens zulke dingen.quote:
Vervelend. Eerdaags neem ik ook wel een andere UI sowieso.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik kan Robin en Kaas- nu niet meer goed uitelkaar halen door het gelijkende kleurenpatroon.
quote:Op donderdag 7 april 2016 22:54 schreef Kaas- het volgende:
Wel leuk dat je er geïnteresseerd op reageerde. Je kan prima met jezelf leven.
Ja, ik ken die kerel van je niet zo goed , behalve dat ik weet dat Kaas- hem niet moet, maar hij kijkt wel arrogant de hele tijd naar me.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vervelend. Eerdaags neem ik ook wel een andere UI sowieso.
Nou ja.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
O , dan hoef ik ook niet zo lief te doen.
Robinquote:Op donderdag 7 april 2016 22:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Geeft niet hoor Kosmebibs, komt wel weer goed.
/Robinmodus
quote:Op donderdag 7 april 2016 22:57 schreef robin007bond het volgende:
Ik zocht serieus op een zoekmachine "democratic marxists Iean" op door Kaas-.
En bril kopen kan misschien ook helpen als enkel nog kleurige vlekken ziet.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hahaha ja.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja, ik ken die kerel van je niet zo goed , behalve dat ik weet dat Kaas- hem niet moet, maar hij kijkt wel arrogant de hele tijd naar me.
Ik word dus gewoon gediscrimineerd.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee maar van jij kan het wel hebben.
Wat?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja shit zeg..quote:Op donderdag 7 april 2016 22:57 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het was wel echt een goede imitatie.
Ik heb eerlijk gezegd ook echt geen flauw idee hoe die twee plaatjes ook maar enigszins op elkaar lijken.quote:
Misschien is 'ie wel kleurenblind.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook echt geen flauw idee hoe die twee plaatjes ook maar enigszins op elkaar lijken.
Ik heb vrij. Echt al twee weken, nog een week te gaan.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Tentamenweek man. Heb je dat niet?
Misschien is Kosmo tijdelijk aan de KosmoLSD.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook echt geen flauw idee hoe die twee plaatjes ook maar enigszins op elkaar lijken.
Ohhh dat eerste zal wel flink van invloed zijn. Vandaarrr.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
Rode Twilight filter en slaaptekort. Haterz.
Ik weet wel leukere dingen die flink van invloed kunnen zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ohhh dat eerste zal wel flink van invloed zijn. Vandaarrr.
Hihi.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:00 schreef robin007bond het volgende:
Kosmobips. Was ook een goede imitatie.
Rode Twilight filter?quote:Op donderdag 7 april 2016 23:00 schreef Kosmoproleet het volgende:
Rode Twilight filter en slaaptekort. Haterz.
Dan gaat die kosmonaut echt ff to the moon.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Misschien is Kosmo tijdelijk aan de KosmoLSD.
Dat zou echt gemeen zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Stel dat Robin stiekem bij de BVD zit en alleen maar doet alsof hij zo lief om ons radicaliserende linksgekkies in de gaten te houden.
Dan zou ik wel verdrietig zijn.
Verdient 'ie wel een Oscar.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Stel dat Robin stiekem bij de BVD zit en alleen maar doet alsof hij zo lief om ons radicaliserende linksgekkies in de gaten te houden.
Dan zou ik wel verdrietig zijn.
Dan is iedere bips plots een Kosmo(s)bips.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan gaat die kosmonaut echt ff to the moon.
Volledig mee eens. Als jurist word je elke keer teleurgesteld; nog nooit ging het daadwerkelijk om kaas.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:06 schreef Rezania het volgende:
Casus is zo'n teleurstellend woord hè. Denk je dat iemand kaas gaat zeggen, komt er nog zo'n us achteraan.
Wat te denken van mannen met de naam Cazimir.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:06 schreef Rezania het volgende:
Casus is zo'n teleurstellend woord hè. Denk je dat iemand kaas gaat zeggen, komt er nog zo'n us achteraan.
Die docu?quote:Op donderdag 7 april 2016 23:05 schreef robin007bond het volgende:
Heb je die docu gezien Kaas- of Kosmo?
f.lux trouwens. Gewoon wat je scherm s avonds wat roder maakt zodat je slaapcyclus beter is ofzo.quote:
Daarom, geen zin in paranoia.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit soort docu's voeden wel een beetje paranoia.
Wie speelde er?quote:Op donderdag 7 april 2016 23:12 schreef Tchock het volgende:
Ik heb net een van de beste concerten uit mijn leven gezien.
Nooit van gehoord. Maar als het maar tof was.quote:
Shadow Puppets?quote:Op donderdag 7 april 2016 23:12 schreef Tchock het volgende:
Ik heb net een van de beste concerten uit mijn leven gezien.
Twee vrienden van me zijn er ook. Zitten hele tijd te spammen op Snapchat.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Maar als het maar tof was.
Oooooooooooohquote:Op donderdag 7 april 2016 23:10 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
f.lux trouwens. Gewoon wat je scherm s avonds wat roder maakt zodat je slaapcyclus beter is ofzo.
Gelegenheidsbandje van Alex Turner (Arctic Monkeys) en Miles Kane (The Rascals). Zijn nu éénmalig samen voor een tour (voor de tweede keer, in 2008 ook al). Ongeveer massahysterie om tickets te bemachtigen maar het was het 100% waard.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Maar als het maar tof was.
Ja, het was binnen twee minuten uitverkocht begreep ik.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gelegenheidsbandje van Alex Turner (Arctic Monkeys) en Miles Kane (The Rascals). Zijn nu éénmalig samen voor een tour (voor de tweede keer, in 2008 ook al). Ongeveer massahysterie om tickets te bemachtigen maar het was het 100% waard.
Tering, ik zit nog helemaal na te gloeien.
Het was dus alles wat je ervan had verwachtquote:Op donderdag 7 april 2016 23:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gelegenheidsbandje van Alex Turner (Arctic Monkeys) en Miles Kane (The Rascals). Zijn nu éénmalig samen voor een tour (voor de tweede keer, in 2008 ook al). Ongeveer massahysterie om tickets te bemachtigen maar het was het 100% waard.
Tering, ik zit nog helemaal na te gloeien.
Heftig. Maakt het referendum nog nietszeggender dan.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:15 schreef Rezania het volgende:
Net bij het nieuws, blijkbaar zijn er verdragen Oekraïne die al 10 jaar in werking zijn ondanks dat ze nog steeds niet door alle landen zijn geratificeerd. Wtf.
Dat is dan ook geen religie. Gelukkig zag de Duitse regering dat wel in.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:19 schreef Tchock het volgende:
Na de ster op 3: Rambam infiltreert bij Scientology.
Dat is gegarandeerd interessant, die kerk is zó creepy..
Ja, zeggen dat het goed was maakt dit echt de eeuw van de onderschatting.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het was dus alles wat je ervan had verwacht
Ik vind voor anderen bepalen wat wel en niet een religie is heel eng. Begrijp me niet verkeerd, ik wil álle belastingvoordelen afschaffen voor religies, maar het is niet aan de staat om te zeggen wanneer iets wel of niet als religie te classificeren is.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen religie. Gelukkig zag de Duitse regering dat wel in.
Hihihi.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, zeggen dat het goed was maakt dit echt de eeuw van de onderschatting.
Ik vraag me dus af of scientology zou bestaan als religies geen belastingvoordeel zouden genieten, daarom zie ik het niet al religie.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind voor anderen bepalen wat wel en niet een religie is heel eng. Begrijp me niet verkeerd, ik wil álle belastingvoordelen afschaffen voor religies, maar het is niet aan de staat om te zeggen wanneer iets wel of niet als religie te classificeren is.
Klopt, gewoon rechters afschaffen. Het hele rechtssysteem, bij voorkeur.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind voor anderen bepalen wat wel en niet een religie is heel eng.
Tuurlijk is dat wel een religie. Het heeft alle eigenschappen van een religie.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen religie. Gelukkig zag de Duitse regering dat wel in.
Het vliegende spaghettimonster ook. En ik zou ook met twee vingers in mijn neus een religie kunnen verzinnen.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat wel een religie. Het heeft alle eigenschappen van een religie.
Het enige verschil met de RK-kerk is de leeftijd, inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat wel een religie. Het heeft alle eigenschappen van een religie.
Precies, daarom is het maken van dat onderscheid zo nep. Behandel iedereen die zegt een religie te hebben hetzelfde, zonder je te bemoeien met of ze gelijk hebben of niet. Elke maatstaf die je daarvoor aanlegt is inherent willekeurig.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het vliegende spaghettimonster ook. En ik zou ook met twee vingers in mijn neus een religie kunnen verzinnen.
En het pedobeleid.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het enige verschil met de RK-kerk is de leeftijd, inderdaad.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies, daarom is het maken van dat onderscheid zo nep. Behandel iedereen die zegt een religie te hebben hetzelfde, zonder je te bemoeien met of ze gelijk hebben of niet. Elke maatstaf die je daarvoor aanlegt is inherent willekeurig.
Ik vind persoonlijk dat het vliegend spaghettimonster net zo goed echt is als Allah: namelijk allebei niet.
Nou ja, waarom vind je Scientology dan geen religie en de islam wel? Waar ligt het verschil volgens jou?quote:
D66 afschaffen. Per referendum. Blijkbaar zegt de man en vrouw op straat, als Pechtold voor is, ben ik tegen. Moet dus makkelijk te regelen zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klopt, gewoon rechters afschaffen. Het hele rechtssysteem, bij voorkeur.
Dan is de tabaksindustrie ook een religie?quote:Op donderdag 7 april 2016 23:28 schreef Kaas- het volgende:
- Zijn jullie tegen vooruitgang?
- Staan mensen geld aan jullie af?
- Hebben jullie een traditie van pedofilie?
- Dringen jullie je mening graag op aan buitenstaanders?
Bij minimaal 3x ja mag de rechter er een religie van maken imo.
Islam is sowieso ouder en meer mainstream, misschien dat dat de overtuigende eigenschappen voor me waren. Dat en het publiek. Bij Scientology zie je bijna enkel rijken leden.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, waarom vind je Scientology dan geen religie en de islam wel? Waar ligt het verschil volgens jou?
Dus als Pechtgod publiekelijk zegt voor te zijn, stemt men tegen. Opgelost.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:29 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
D66 afschaffen. Per referendum. Blijkbaar zegt de man en vrouw op straat, als Pechtold voor is, ben ik tegen. Moet dus makkelijk te regelen zijn.
Als ik hun lobbyisten hoor zou ik zeggen van wel ja.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan is de tabaksindustrie ook een religie?
Dat zeg ik ook niet, maar er is geen criterium waar je ze aan kunt onderwerpen wat de een uitsluit en de ander niet. Zoals een robot die voor de Turingtest slaagt ook geen mens is.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Jaja, leuk jongens en nu terug naar de realiteit. Het vliegend spagetti monster is niet hetzelfde als het christendom.
Ik begin te klinken als Heilwasser / waht.
Behalve dan dat die pedo's echt al honderden jaren in een god geloven en die nerds niet daadwerkelijk in het spaghettimonster geloven.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar er is geen criterium waar je ze aan kunt onderwerpen wat de een uitsluit en de ander niet. Zoals een robot die voor de Turingtest slaagt ook geen mens is.
Ah, gaan we nu daadwerkelijk geloof toetsen? Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 7 april 2016 23:33 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Behalve dan dat die pedo's echt al honderden jaren in god geloven en die nerds niet daadwerkelijk in het spaghettimonster geloven.
Dat is er inderdaad niet. Wat een religie is, is dan ook geen objectieve keuze, maar is gebaseerd op cultuurhistoerie en de heersende denkbeelden.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar er is geen criterium waar je ze aan kunt onderwerpen wat de een uitsluit en de ander niet. Zoals een robot die voor de Turingtest slaagt ook geen mens is.
Simpel, leider van de christelijke kerk en leider van de spaghettikerk beide een hand boven vuur laten houden. Degene die z'n hand als eerste terugtrekt gelooft niet echt.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, gaan we nu werkelijk geloof toetsen? Hoe zie je dat voor je?
Nogmaals, het enige "ware" argument is leeftijd.
Ik weet niet of ik persoonlijk mijn hand zou verbranden om de Kerk ten val te brengen maar er zijn vast mensen die dat wel doen.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Simpel, leider van de christelijke kerk en leider van de spaghettikerk beide een hand boven vuur laten houden. Degene die z'n hand als eerste terugtrekt gelooft niet echt.
Gewoon zo'n zure calvinist laten doen.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik persoonlijk mijn hand zou verbranden om de Kerk ten val te brengen maar er zijn vast mensen die dat wel doen.
Klinkt als de SP en PVV.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:28 schreef Kaas- het volgende:
- Zijn jullie tegen vooruitgang?
- Staan mensen geld aan jullie af?
- Hebben jullie een traditie van pedofilie?
- Dringen jullie je mening graag op aan buitenstaanders?
Bij minimaal 3x ja mag de rechter er een religie van maken imo.
Alleen 80's pls.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2016 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eriksd is geen bejaarde, gewoon een volwassen vent zonder smaak.
Inderdaad een goed jaar maar ik kan zo vijf betere nummers noemen.quote:
quote:
Was natuurlijke verre van serieus. Wel een leuk nummer. Vooral met de kat.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad een goed jaar maar ik kan zo vijf betere nummers noemen.
Ik nam je iets te serieus omdat Erik zo zo'n nummer zou kunnen ophemelen, ware het niet dat het geen 80's is.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Was natuurlijke verre van serieus. Wel een leuk nummer. Vooral met de kat.
quote:Op donderdag 7 april 2016 23:49 schreef Kaas- het volgende:
Nu de beste, ik weet zéker dat dit een favorietje van Erik is:
Deze ken ik door Erikquote:Op donderdag 7 april 2016 23:49 schreef Kaas- het volgende:
Nu de beste, ik weet zéker dat dit een favorietje van Erik is:
Ik vind hem aantrekkelijk.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:52 schreef Kaas- het volgende:
Bij David Bowie denk (dacht) ik altijd: vind ik het nou een ontzettend knappe of een ontzettend lelijke man?
Zou Wilders niet realiseren wat hij aan het doen is, of is het echt een schoft? Hoe kun je dit soort dingen nou beweren? Ik word hier boos om, en verdrietig.twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 07-04-2016 om 11:27:30PVV-haters in deze neprechtbank hebben vonnis dus al klaar. Geen eerlijk proces. https://t.co/ADnc1Z8RLs reageer retweet
Maar toegegeven, hij heeft ook wel een aura (door make-up, poses, houding, kleding) die het makkelijk maakt van hem onder de indruk te zijn. Plus die waanzinnige ogen, natuurlijk.quote:
Ik denk ook dat dat het is. Dat hij een bepaalde air heeft die je ervan overtuigt dat hij wel ontzettend aantrekkelijk moet zijn, terwijl dat niet eens echt zo is. Ik denk dat Ramses Shaffy dat effect ook op anderen had in zijn jongere jaren.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar toegegeven, hij heeft ook wel een aura (door make-up, poses, houding, kleding) die het makkelijk maakt van hem onder de indruk te zijn. Plus die waanzinnige ogen, natuurlijk.
Wie?quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:01 schreef Kaas- het volgende:
Als je Henk Kamp hoort zeggen dat hij de transitie naar duurzame energie wil maken gelooft niemand dat toch?
Biogas genereren door lastige Groningers te verbranden?quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:01 schreef Kaas- het volgende:
Als je Henk Kamp hoort zeggen dat hij de transitie naar duurzame energie wil maken gelooft niemand dat toch?
Onze huidige minister van economische zaken, voormalig minister van defensie en voormalig minister van sociale zaken. Hij gaat over jouw vakgebied.quote:
Pas op tegen wie je deze grap maakt he.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Biogas genereren door lastige Groningers te verbranden?
Haha, nee hier gewoon totaal niet in mijn ogen. Beetje aparte periode had 'ie toen qua uiterlijk.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:03 schreef Tchock het volgende:
Kaas, wat vind je?
Wel hoge jukbeenderen. Verder weet ik het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(grote foto David Bowie)
Ministers weten sowieso amper iets inhoudelijk, hebben ze een leger adviseurs voor.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Onze huidige minister van economische zaken, voormalig minister van defensie en voormalig minister van sociale zaken. Hij gaat over jouw vakgebied.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:06 schreef Kaas- het volgende:
Zo meer:Hier vind ik hem ook wel knap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(grote foto David Bowie)
Dat klopt. Maar hoezo?quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ministers weten sowieso amper iets inhoudelijk, hebben ze een leger adviseurs voor.
quote:
Sterk dit.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ministers weten sowieso amper iets inhoudelijk, hebben ze een leger adviseurs voor.
Wat is dit, een overhoring? Je weet dat mijn antwoord klopt maar ik moet het nog toelichten?quote:
Zo vervelend ben ik (hopelijk) niet.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat is dit, een overhoring? Je weet dat mijn antwoord klopt maar ik moet het nog toelichten?
Mijn politieke interesse begon onder IJzeren Rita en toen was hij een respectabele minister van defensie die in oosters dialect sprak, terwijl ik toen een Gronings boertje die militair wilde worden was. Was best wel fan van hem.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:11 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Henkgod uit Hengelo niet kennen
Ik blokkeer uit principe alleen irritante tieners, want die voegen werkelijk nooit iets zinnigs toe.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je kan in principe de blokkeerknop gebruik he, als je niet over Henk Kamp wil lezen.
Jij zegt zijn uitspraak niet te geloven omdat hij hem doet. Ik vraag me eerder af of hij die mening zelf heeft gevormd en je die dus wel kan verwerpen omdat hij hem uitspreekt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo vervelend ben ik (hopelijk) niet.Wat ik ermee bedoelde was "dat klopt, maar hoe is dat hier relevant?".
Het gaat gewoon over een politiek figuur hoor.quote:
Ah zo. Ik geloof hem inderdaad niet. Het is waar dat de topambtenaren op een ministerie meer macht hebben dan de minister, maar over het algemeen is het zo dat de minister wel verantwoordelijk is (ook beïnvloed door het kabinet en de regeringspartijen natuurlijk) voor de politiek-ideologische lijn en dat de ambtenaren hem vervolgens vooral adviseren over hoe dat te bewerkstelligen. Het meer technische gedeelte zogezegd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jij zegt zijn uitspraak niet te geloven omdat hij hem doet. Ik vraag me eerder af of hij die mening zelf heeft gevormd en je die dus wel kan verwerpen omdat hij hem uitspreekt.
Hehe zijn accent is wel mooi ja. Voor de rest ben ik niet zo bekend met hem eigenlijk, EZ ligt mij niet zo, zijn Defensie periode is eigenlijk nog voor mijn tijdquote:Op vrijdag 8 april 2016 00:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Mijn politieke interesse begon onder IJzeren Rita en toen was hij een respectabele minister van defensie die in oosters dialect sprak, terwijl ik toen een Gronings boertje die militair wilde worden was. Was best wel fan van hem.
God, wat is dat inmiddels bijgedraaid gelukkig.
Dat zegt niets over mijn geaardheid. Vind het altijd beetje zielig als mannen niet over het uiterlijk van andere mannen durven te praten om die reden. Ik ben daar zeker genoeg voor.quote:
Nee, het aantal volgelingen net zo goed.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, gaan we nu daadwerkelijk geloof toetsen? Hoe zie je dat voor je?
Nogmaals, het enige "ware" argument is leeftijd.
Hij is de laatste tijd echt héél erg veel in het nieuws rond de gaswinning in Groningen, daar zou je toch wel iets van gezien moeten hebben als je regelmatig het nieuws volgt neem ik aan?quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:20 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Hehe zijn accent is wel mooi ja. Voor de rest ben ik niet zo bekend met hem eigenlijk, EZ ligt mij niet zo, Defensie is eigenlijk nog voor mijn tijd
Ik bedoel er niets mee, maar in het kader hiervan is het wel grappig om op te merken dat er in dit café meerdere mensen zijn geweest die exact zo spraken en toen ineens van beide kanten bleken te snoepen, dus u kunt wel verwachten met enige scepsis begroet te worden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zegt niets over mijn geaardheid. Vind het altijd beetje zielig als mannen niet over het uiterlijk van andere mannen durven te praten om die reden. Ik ben daar zeker genoeg voor.
Misschien ben ik de ware Adam nog niet tegengekomen. Voorlopig val ik exclusief op vrouwen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik bedoel er niets mee, maar in het kader hiervan is het wel grappig om op te merken dat er in dit café meerdere mensen zijn geweest die exact zo spraken en toen ineens van beide kanten bleken te snoepen, dus u kunt wel verwachten met enige scepsis begroet te worden.
quote:Op donderdag 7 april 2016 23:46 schreef Tchock het volgende:
Pedofielenliedje. Wel goed nummer. En 80's.
Hoe meer referenda hoe meer vreugd!quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:24 schreef Kaas- het volgende:
Elke keer dat de EU daadwerkelijk wil uitbreiden gaat er nu natuurlijk een referendum komen.
Zo serieus weer.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zegt niets over mijn geaardheid. Vind het altijd beetje zielig als mannen niet over het uiterlijk van andere mannen durven te praten om die reden. Ik ben daar zeker genoeg voor.
Referenda mogelijk gemaakt. Dat hadden we absoluut nooit moeten doen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:24 schreef Kaas- het volgende:
Elke keer dat de EU daadwerkelijk wil uitbreiden gaat er nu natuurlijk een referendum komen. Wat hebben we gedaan remlof?
quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hihi ja ik ben een kontenbonker #flikkers
Beter?
Gewoon stiekem doen, veel beter.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:24 schreef Kaas- het volgende:
Elke keer dat de EU daadwerkelijk wil uitbreiden gaat er nu natuurlijk een referendum komen. Wat hebben we gedaan remlof?
Ik ben wel echt bang dat Turkije in de nabije toekomst lid zou kunnen worden. Lijkt me zeer onwenselijk.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon stiekem doen, veel beter.
Als eerste Turkije graag. Waren al die recente onderhandelingen met Erdo lekker voor niks. Hihi.
Nee hoor. Baudet gaf bij Pauw een goede kijk hierop.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Referenda mogelijk gemaakt. Dat hadden we absoluut nooit moeten doen.
Referenda zijn de kanker van de democratie.
Meh. Als ik moest kiezen tussen een chemokuur voor GeenStijl en co. of een voor referenda dan wist ik het wel.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Wat zei hij?quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:28 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nee hoor. Baudet gaf bij Pauw een goede kijk hierop.
Turkije niet, maar IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Bosnië, Servië, Albanië, Macedonië, Oekraine, Montenegro en Kosovo op termijn graag wel. En Wit-Rusland over 30 jaar, mochten ze in de tussentijd een beetje normaal gaan doen. En er dan echt een federatie van maken graag.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gewoon stiekem doen, veel beter.
Als eerste Turkije graag. Waren al die recente onderhandelingen met Erdo lekker voor niks. Hihi.
Neuh, is dikke prima. Waren goed op weg, alleen Erdo is een beetje doorgedraaid laatste jaren. Er is mijn inziens geen schade geleden die niet hersteld kan worden.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben wel echt bang dat Turkije in de nabije toekomst lid zou kunnen worden. Lijkt me zeer onwenselijk.
Als we christelijk hadden gestemd was dit niet gebeurd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Is normaal doen een vereiste? Tijd dat we Polen eruitflikkeren dan.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Turkije niet, maar IJsland, Noorwegen, Zwitserland, Bosnië, Servië, Albanië, Macedonië, Oekraine, Montenegro en Kosovo op termijn graag wel. En Wit-Rusland over 30 jaar, mochten ze in de tussentijd een beetje normaal gaan doen.
Een buitengrens van de EU aan Iran, mijn hemel. Ik hoop dat het nooit zo ver komt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Neuh, is dikke prima. Waren goed op weg, alleen Erdo is een beetje doorgedraaid laatste jaren. Er is mijn inziens geen schade geleden die niet hersteld kan worden.
Verder is het een moslimland dus sowieso dikke plus want op voorhand boze PVV'ers.
De helft is hoger opgeleid. Die kunnen zelf ook nadenken en meebeslissen. En dat directe politieke vertegenwoordiging een beetje achterhaald is. Iets in deze trant.quote:
Iran?quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een buitengrens van de EU aan Iran, mijn hemel. Ik hoop dat het nooit zo ver komt.
Buurlanden van de Verenigde Europese Unie:quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:32 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als we eenmaal een federatie zijn kunnen we dan zeggen dat Iran ons buurland is. Raar idee.
Ben je mooi klaar mee dan.quote:
En Rusland.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Buurlanden van de Verenigde Europese Unie:
- Iran
- Irak
- Syrië
- Georgië
Dat is al erg zat, me dunkt. Als Assad besluit om Turkije aan te vallen zijn wij verplicht te gaan helpen. Brr.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ben je mooi klaar mee dan.
Nouja, zolang er maar geen NAVO-landen aan Iran grenzen zeg ik altijd maar.
En Marokko.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Buurlanden van de Verenigde Europese Unie:
- Noorwegen
- Iran
- Irak
- Syrië
- Georgië
- Zwitserland
Dat klopt, maar dat onderwerp ben ik ook niet heel erg geïnteresseerd in geweest eigenlijkquote:Op vrijdag 8 april 2016 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij is de laatste tijd echt héél erg veel in het nieuws rond de gaswinning in Groningen, daar zou je toch wel iets van gezien moeten hebben als je regelmatig het nieuws volgt neem ik aan?
Ja, het is nou niet alsof we plotseling een groter gebied militair moeten gaan verdedigen oid.quote:
Dat je op een gegeven moment denkt 'goh, dit onderwerp heb ik de afgelopen weken volgens mij nu zó vaak voorbij zien komen, ik heb het idee dat het momenteel best wel een dingetje is, laat ik nu toch maar eens kijken waar dit onderwerp dat ik telkens over sloeg nou eigenlijk over gaat'.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:35 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat onderwerp ben ik ook niet heel erg geïnteresseerd in geweest eigenlijk![]()
Ik heb het daarom toen ook niet echt gevolgd, was denk ik omdat het Groningen was en ik nogal van mening was dat de bevingen nogal aangedikt werden. Daar helpt zo'n logaritmische schaal ook niet echt aan mee.
Soms gebeurt het mij, om één of andere reden, dat volledige onderwerpen een beetje langs mij heen glippen. De grote lijnen krijg ik dan wel binnen, maar echt de details of de uitspraken van Henk Kamp ontgaan mij dan. Dit is daar wel een goed voorbeeld van
Dus? Het gaat mij om dat er dan geen binnengrenzen meer zijn tussen een staat als Irak en (West-)Europa. Ik heb het niet over defensie. Een bufferzone lijkt me nuttig.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, het is nou niet alsof we plotseling een groter gebied militair moeten gaan verdedigen oid.
Wat dat betreft verandert er natuurlijk vrij weinig als Turkije bij de EU (in de huidige vorm) komt.
Lekker met een viltstift die scheurtjes dikker laten lijken dan ze daadwerkelijk waren. Jaja.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat je op een gegeven moment denkt 'goh, dit onderwerp heb ik de afgelopen weken volgens mij nu zó vaak voorbij zien komen, ik heb het idee dat het momenteel best wel een dingetje is, laat ik nu toch maar eens kijken waar dit onderwerp dat ik telkens over sloeg nou eigenlijk over gaat'.
Overigens hebben de Groningers niets aangedikt, eikel.
Ik denk dat men dan ook eindelijk wat minder zeikt over dubbele paspoorten. Zowel Nederlander als Turk bestaat dan niet meer, want beide Europeaan, en Europa en Marokko zijn dan buurlanden dus dat mag ook geen punt zijn.quote:
Irak of Iran?quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Het gaat mij om dat er dan geen binnengrenzen meer zijn tussen een staat als Irak en (West-)Europa. Ik heb het niet over defensie.
Noord-Afrika mogen we ook wel wat meer economische steun verlenen trouwens. Democraties beschermen etc.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik denk dat men dan ook eindelijk wat minder zeikt over dubbele paspoorten. Zowel Nederlander als Turk bestaat dan niet meer, want beide Europeaan, en Europa en Marokko zijn dan buurlanden dus dat mag ook geen punt zijn.
Demowat?quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Noord-Afrika mogen we ook wel wat meer economische steun verlenen trouwens. Democraties beschermen etc.
Eh, het scheelt een land van 783.562 km². Als je bij Iran de grens over loopt ben je niet direct in Griekenland. Bovendien zit er dan een zee tussen die anders geen grens meer is. Dit lijkt me niet bijster ingewikkeld.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Irak of Iran?
Al met al scheelt het 1 controle bij de Grieks-Turkse grens. Poeh he.
Anders nemen we Irak er gewoon bij. Mooi man.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:41 schreef Kaas- het volgende:
Ja, we moeten dan wel een muur bouwen op de grens van Europa en Irak. En de Irakezen gaan er zelf voor betalen, geloof me, ik heb goede vrienden in Irak, de Irakezen zullen er met liefde voor willen betalen!
Waarom ook niet. Bagdad is een historische stad. Soort Athene. Dus lekker Europees.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Anders nemen we Irak er gewoon bij. Mooi man.
Het ging toch over het aantal controles of niet dan? De hoeveelheid land en zee die er nog tussen zit waren net nog geen probleem. Ik zie ook niet hoe die afstand plotseling verdwijnt als Turkije bij de EU komt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh, het scheelt een land van 783.562 km². Als je bij Iran de grens over loopt ben je niet direct in Griekenland. Bovendien zit er dan een zee tussen die anders geen grens meer is. Dit lijkt me niet bijster ingewikkeld.
Oh ja, dat werkte geweldig in Afrika gelukkig.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:42 schreef Kaas- het volgende:
Als Griekenland en Turkije samen een land zijn, hebben die ook plotseling geen problemen meer met elkaar. Hoppa!
quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:41 schreef Kaas- het volgende:
Ja, we moeten dan wel een muur bouwen op de grens van Europa en Irak. En de Irakezen gaan er zelf voor betalen, geloof me, ik heb goede vrienden in Irak, de Irakezen zullen er met liefde voor willen betalen!
Exact, het juiste precedent ligt er.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh ja, dat werkte geweldig in Afrika gelukkig.
We kunnen een voorbeeld nemen aan de stabiliteit en welvarendheid van Afrika.quote:
Ik begin steeds EU-sceptischer te worden. Ik denk dat samenwerking een fantastisch idee is, maar de huidige inrichting gaat me steeds meer tegenstaan. Een "Neuro" (verschrikkelijke term) is misschien helemaal niet verkeerd.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:44 schreef Kaas- het volgende:
Mochten de eurosceptici de komende jaren nou ineens zo de overhand krijgen dat ze ons uit de euro weten te wippen en wat niet meer, dan switch ik gewoon lekker opportunistisch van Partei.
Silvio Berlusconi wordt dan president van Europa. Denk dat hij en Donald Trump het per-fect kunnen vinden.quote:
Je bedoelt Cyprus?quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:42 schreef Kaas- het volgende:
Als Griekenland en Turkije samen een land zijn, hebben die ook plotseling geen problemen meer met elkaar. Hoppa!
Afrika heeft geen Geert Wilders, wij wel.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
We kunnen een voorbeeld nemen aan de stabiliteit en welvarendheid van Afrika.
Ach ja, heb ook te weinig cijfer kennis rondom schade in die regio, wederom omdat ik het niet goed gevolgd heb. Wel heb ik ooit een korte discussie met iemand gehad over de schaal van Richter, en dat die door zijn logaritmische werking niet echt lekker intuïtief werkt.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat je op een gegeven moment denkt 'goh, dit onderwerp heb ik de afgelopen weken volgens mij nu zó vaak voorbij zien komen, ik heb het idee dat het momenteel best wel een dingetje is, laat ik nu toch maar eens kijken waar dit onderwerp dat ik telkens over sloeg nou eigenlijk over gaat'.
Overigens hebben de Groningers niets aangedikt, eikel.
Sowieso is de wereld beter af zonder gebleekt haar.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Afrika heeft geen Geert Wilders, wij wel.
QED.
Nee, het grote probleem met de EU is dat de overheid niet op hetzelfde level als de markt zit. Wél grote multinationals, banken en strenge begrotingsregels maar geen universele sociale zekerheid en controlemechanismen. Trek het gelijk en dergelijke problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik begin steeds EU-sceptischer te worden. Ik denk dat samenwerking een fantastisch idee is, maar de huidige inrichting gaat me steeds meer tegenstaan. Een "Neuro" (verschrikkelijke term) is misschien helemaal niet verkeerd.
Equatoriaal Guinea is rijker dan Zuid-Korea, Nieuw-Zeeland, Italië of Spanje. Seychelles, Gabon, Mauritius en Botswana zijn ook rijker dan meerdere Europese landen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
We kunnen een voorbeeld nemen aan de stabiliteit en welvarendheid van Afrika.
Het antwoord is méér Europa, meer meer meer!quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik begin steeds EU-sceptischer te worden. Ik denk dat samenwerking een fantastisch idee is, maar de huidige inrichting gaat me steeds meer tegenstaan. Een "Neuro" (verschrikkelijke term) is misschien helemaal niet verkeerd.
Goede inzichten Tchock.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Equatoriaal Guinea is rijker dan Zuid-Korea, Nieuw-Zeeland, Italië of Spanje. Seychelles, Gabon, Mauritius en Botswana zijn ook rijker dan meerdere Europese landen.
Dit kan ik beamen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het antwoord is méér Europa, meer meer meer!
In een groot gebied in Groningen vind je geen huis zonder schade. Dat is niet alleen enorm slecht voor de waarde van de huizen, maar ook voor de veiligheid van de mensen. Die aardbevingen zijn er elke week he, en al heeft het dan een relatief lage schaal, dan heeft het naar verloop van tijd wel een groot effect. Bovendien meet die schaal enkel de kracht in het epicentrum en in Groningen is het relatief dicht onder de grond en bovendien helpt de grondsoort er ook niet bepaald mee.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:47 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ach ja, heb ook te weinig cijfer kennis rondom schade in die regio, wederom omdat ik het niet goed gevolgd heb. Wel heb ik ooit een korte discussie met iemand gehad over de schaal van Richter, en dat die door zijn logaritmische werking niet echt lekker intuïtief werkt.
Groningen had op een gegeven moment aardbeving van 3 op de schaal van richter, en werd dan soms al vergeleken met 4 op de schaal, maar dat is gewoon idioot. Dat verschil is gewoon extreem.
Maar goed Groningers hebben dan ook wel continu kleine bevingen gehad, en dan moet je kijken hoe zich dat verhoudt met de geleden schade. Werkelijk geen idee
Daar heb ik een heel mooi overzicht van. Even zoeken.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat is ook al weer het verschil tussen BNP en BBP?
Als een Duitser in Nederland z'n kontje verkoopt telt hij mee voor het Nederlandse BBP en voor het Duitse BNP, maar niet andersom.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
BNP is wat een land verdient, BBP wat een land produceert.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, het grote probleem met de EU is dat de overheid niet op hetzelfde level als de markt zit. Wél grote multinationals, banken en strenge begrotingsregels maar geen universele sociale zekerheid en controlemechanismen. Trek het gelijk en dergelijke problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Heftig.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:51 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ohja, dit hielp ook niet echt lekker voor mijn beeldvorming.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als een Duitser in Nederland z'n kontje verkoopt telt hij mee voor het Nederlandse BBP en voor het Duitse BNP, maar niet andersom.
Ah ja, nu komt het weer boven.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
BNP is wat een land verdient, BBP wat een land produceert.
Als Nederland een investering doet in het buitenland stijgt daar het BBP, maar de winst daarvan is voor het Nederlandse BNP.
Daarom moet je die besluitvorming ook centraliseren en dienen de lidstaten een stuk van hun autonomie in te leveren, dat lijkt me logisch. De huidige manier van elke lidstaat met z'n eigen minister werkt inderdaad niet, maar dat is dan ook de situatie waar ik vandaan wil.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo.
Dan nog houd je het probleem van een totaal inefficiënt wetgevingsapparaat dat absoluut niet op ontwikkelingen kan reageren. De lidstaten willen allemaal wat anders en zijn totaal niet in staat afspraken te maken of zich er aan te houden.
Je moet naar een Unie van staten die het met elkaar eens zijn, of je moet naar een totaal federaal Europa zónder lidstaten. Dat werkt denk ik ook.
Ervanuitgaande dat de investering = productie en de winst weer volledig terugvloeit naar Nederland. Laten we het vooral niet te moeilijk maken zo laat.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:56 schreef Kaas- het volgende:
Sterker: Bob z'n uitleg is tamelijk gênant voor een econoom.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:58 schreef Kowloon het volgende:
BBP (GDP)
-Afschrijvingen
=Netto Binnenlands Product (Net Domestic Product)
+netto factor inkomen
-foreign worker remitttances
= Netto Nationaal Product (Net National Product)
-Indirecte belastingen
+ Prijsverlagende subsidies
= Nationaal Inkomen (National Income)
-Sociale premies
-Ingehouden winsten
-Bedrijfsbelastingen
+Uitkeringen
= Gezinsinkomen (Personal Income)
-Inkomstenbelasting
-Boetes en schoolgeld etc.
= Besteedbaar inkomen (Personal
disposable income)
Uit sheets van Job Swank.
quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Laten we het vooral niet te moeilijk maken zo laat.
Waarom worden alleen indirecte, "bedrijfs" en inkomstenbelasting meegenomen?quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:58 schreef Kowloon het volgende:
BBP (GDP)
-Afschrijvingen
+netto factor inkomen
-Indirecte belastingen
-Sociale premies
-Ingehouden winsten
-Bedrijfsbelastingen
+Uitkeringen
-Inkomstenbelasting
disposable income)
Pffff, hier kijk ik morgen wel weer naar.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:58 schreef Kowloon het volgende:
BBP (GDP)
-Afschrijvingen
+netto factor inkomen
-Indirecte belastingen
-Sociale premies
-Ingehouden winsten
-Bedrijfsbelastingen
+Uitkeringen
-Inkomstenbelasting
disposable income)
Je voorbeeld klopte wel, maar het statement ervoor is een vrij grote fout. BNP is zowel productie als inkomen. Dat onderscheid dat je in die zin maakte bestaat helemaal niet. Het enige verschil bestaat uit internationale inkomensoverdrachten.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ervanuitgaande dat de investering = productie en de winst weer volledig terugvloeit naar Nederland. Laten we het vooral niet te moeilijk maken zo laat.
Ik weet helemaal niks meer van macro-economie verder.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom worden alleen indirecte, "bedrijfs" en inkomstenbelasting meegenomen?
Ik was student-assistent voor het vak.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks meer van macro-economie verder.
Meh. Mijn uitleg is niet fout.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je voorbeeld klopte wel, maar het statement ervoor is een vrij grote fout. BNP is zowel productie als inkomen.
Je zei "BNP is wat een land verdient, BBP wat een land produceert". Dit onderscheid bestaat niet, want BBP kan je zowel meten aan de hand van productie als aan de hand van inkomen. Het is per definitie gelijk aan elkaar.quote:
Inkomen =/ verdienen in deze.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je zei "BNP is wat een land verdient, BBP wat een land produceert". Dit onderscheid bestaat niet, want BBP kan je zowel meten aan de hand van productie als aan de hand van inkomen. Het is per definitie gelijk aan elkaar.
De productie plus het inkomen min de uitgaven. Ookwel bekend als de definitie voor het BNP.quote:
Gedragseconomie, nog zoiets.quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:07 schreef Kowloon het volgende:
Ik vind micro-economie leuker. Beetje prutsen met budgetcurves, preferentiecurves en gedragseconomische inzichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |