abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161249311
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van ruim boven de 30% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De stembussen zijn gesloten!

Volg hier de actuele opkomst in Rotterdam: http://www.rotterdam.nl/referendum6april

Woensdag 6 april vindt een referendum over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne plaats.

Op het stembiljet komt de volgende vraag te staan: Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?

Informatie:
http://www.referendum-com(...)enkomst-eu-oekraine/

Verdrag:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.pdf

Stemwijzers:
www.verdragwijzer.nl
www.kieskompas.nl

Voorstanders:
http://www.oekraine-referendum.nl/
http://www.stemvoor.nl/
https://stemvoor.pvda.nl/ (PvdA)
https://referendum.d66.nl/ (D66)

Tegenstanders:
https://www.burgercomite-eu.nl/
http://oekrainee.eu/
http://www.referendum-oekraine-nee.nl/
http://www.6aprilnee.nl (SP)

http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/

Wil je graag een referendum tegen TTIP? Klik dan hierop: https://ttip-referendum.nl/het-referendum/
Er staat veel op het spel!

Zelfs de Europarlementariërs mogen dit verdrag enkel lezen in een afgesloten kamer met cameratoezicht, het maken van foto's of aantekeningen is verboden, ze mogen geen assistent (die zijn vaak deskundiger want uitgezocht voor hun specifieke deskundigheid). Dat zegt al genoeg, ze hebben veel te verbergen.
pi_161249327
Is Fylax zijn vertrek uit Nijmegen al aan het voorbereiden trouwens?
pi_161249361
22 van 390 gemeenten stemden voor het verdrag de rest zijn laagopgeleide tokkie gemeenten.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 7 april 2016 @ 11:01:45 #4
242879 Onnoman
The On And Only
pi_161249366
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:24 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Je bedoelt gewoon verkiezingen? :')
nee ik bedoel gewoon referenda.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het is misbruik omdat de benodigde handtekeningen zijn behaald en de benodigde kiesdrempel is gehaald? Of nee, het is natuurlijk misbruik omdat de uitkomst je niet aanstaat, of de intenties van waaruit mensen stemmen?

Heb je er enig benul van wat de intenties zijn van mensen die bij parlementaire verkiezingen stemmen? Mijn moeder stemt op de hoogstgeplaatste vrouw van de VVD en heeft geen idee waarom ze dat doet.
Je begrijpt me niet, het gaat me niet om het onderwerp maar om de moeite te doen een referendum op touwtjes te zetten. Ik gun jouw alle plezier en sterkte van de wereld.. je mag van mij elke dag handtekeningen verzamelen voor een referendum maar ik denk dat mensen steeds minder zin krijgen hier moeite voor te doen..
mensen zitten niet te wachten om elk jaar te gaan stemmen op een specifiek onderwerp waarmee uiteindelijk toch niet veel mee gedaan wordt.
Het resultaat van dit referendum vond ik sterk genoeg om de onvrede van de Nederlanders te tonen.. dat hoeven we niet elk jaar te doen.. want het blijft raadgevend
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_161249369
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:59 schreef Nielsch het volgende:
Is Fylax zijn vertrek uit Nijmegen al aan het voorbereiden trouwens?
De verhuiswagen staat al klaar.
pi_161249376
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ik begrijp dat dat moeilijk is maar niet onmogelijk. Hier wordt al aangegeven dat er een draagvlak voor is onder niet stemmers. Dan is het een kwestie van die mobiliseren en enthousiasmeren.
Heel moeilijk inderdaad. Voor mij en velen met mij is het heel moeilijk om iemand te vinden die onze ideeën vertegenwoordigt. Zelf heb ik alle politieke ambities laten varen, niet omdat ik te beroerd ben om de samenleving te veranderen, maar omdat je er een mediahoer voor moet worden.

Als je dit begrijpt, dan begrijp je denk ik veel meer van het stemgedrag van mensen buiten de steden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_161249380
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geen associatieverdrag met Oekraïne aangaan maar in plaats daarvan investeren in het soepeler laten verlopen van bestaande samenwerkingen bijvoorbeeld.
Dat klinkt prachtig maar gaat wel voorbij aan het feit dat wij maar 1 van de pakweg 30 partijen zijn in een al lang en breed uitonderhandelde overeenkomst. Daar plots een andere koers in kiezen kan natuurlijk maar dat komt met een prijs. Alleen op basis van dit referendum gaan de andere landen echt niet het hele verdrag laten vallen. Het nadenken over de gevolgen daarvan lijkt er tot nu toe bij het nee-kamp niet zo in te zitten.
Wat gezien de complexiteit ook niet onlogisch is maar dat is dan ook een van de redenen waarom dit zo'n beroerd onderwerp voor een referendum was.
pi_161249406
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:01 schreef Serieus_Persoon het volgende:
22 van 390 gemeenten stemden voor het verdrag de rest zijn laagopgeleide tokkie gemeenten.
Chapeau voor het cynisme.
pi_161249417
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klinkt prachtig maar gaat wel voorbij aan het feit dat wij maar 1 van de pakweg 30 partijen zijn in een al lang en breed uitonderhandelde overeenkomst. Daar plots een andere koers in kiezen kan natuurlijk maar dat komt met een prijs. Alleen op basis van dit referendum gaan de andere landen echt niet het hele verdrag laten vallen. Het nadenken over de gevolgen daarvan lijkt er tot nu toe bij het nee-kamp niet zo in te zitten.
Wat gezien de complexiteit ook niet onlogisch is maar dat is dan ook een van de redenen waarom dit zo'n beroerd onderwerp voor een referendum was.
Misschien had men vooraf even over het draagvlak na moeten denken.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:04:06 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161249422
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heel moeilijk inderdaad. Voor mij en velen met mij is het heel moeilijk om iemand te vinden die onze ideeën vertegenwoordigt. Zelf heb ik alle politieke ambities laten varen, niet omdat ik te beroerd ben om de samenleving te veranderen, maar omdat je er een mediahoer voor moet worden.

Als je dit begrijpt, dan begrijp je denk ik veel meer van het stemgedrag van mensen buiten de steden.
Dat moet je in huidige baan eigenlijk ook wel een beetje... al dat gehoer om beurzen ik word er gek van.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:05:08 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161249448
quote:

[..]

Oh Nee-derland daar moeten we minder mee samenwerken want dat zijn van die zeikerds die niets willen.
pi_161249449
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat moet je in huidige baan eigenlijk ook wel een beetje... al dat gehoer om beurzen ik wordt er gek van.
ik word
pi_161249451
quote:

[..]

Dit is heel flauw van je. Er zijn genoeg mensen met constructieve ideeën, maar jij bent het niet met de ideeën eens. Prima, maar doe dan niet alsof anderen niet constructief denken.

Denk maar eens na over de gevolgen van een groter wordende unie met meer culturele en politieke diversiteit, meer geldproblemen en een kleiner wordend draagvlak.
pi_161249454
Laat men in de andere lidstaten ook maar even een referendum houden.
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
pi_161249457
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat moet je in huidige baan eigenlijk ook wel een beetje... al dat gehoer om beurzen ik wordt er gek van.
Alleen weiger ik een mediahoer te worden.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:05:50 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161249462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:03 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Waarom zouden andere landen moeten nadenken over het draagvlak van een andere lidstaat?
pi_161249467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:03 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Volgens mij had de gekozen volksvertegenwoordiging hier gewoon een ruim mandaat voor. En is er werkelijk inhoudelijk geen draagvlak voor dit akkoord?
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:06:21 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161249474
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik word
Dankje ik heb het aangepast :)
pi_161249480
TTIP referendum? :)
pi_161249485
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit is heel flauw van je. Er zijn genoeg mensen met constructieve ideeën, maar jij bent het niet met de ideeën eens. Prima, maar doe dan niet alsof anderen niet constructief denken.

Denk maar eens na over de gevolgen van een groter wordende unie met meer culturele en politieke diversiteit, meer geldproblemen en een en een kleiner wordend draagvlak.
ik heb die constructieve ideeën nog niet gehoord anders... het enige waar het nee-kamp mee komt is: wij zijn tegen Europa, verdrag moet van tafel want anders...!!!

Maarja, zo simpel is het niet. Het verdrag zal grotendeels doorgang vinden. Over de spagaat van Nederland wordt niet nagedacht. Dit kun jij een flauwe opmerking noemen, maar het is wel de realiteit.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:06:54 #21
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_161249486
quote:

[..]

Je denkt als een technocraat, dit soort dingen zijn niet precies uit te rekenen.
pi_161249489
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh Nee-derland daar moeten we minder mee samenwerken want dat zijn van die zeikerds die niets willen.
Dat, of we moeten op een ander onderwerp wat slikken. Enkele tienduizenden asielzoekers per jaar extra opnemen uit Turkije bijvoorbeeld.
pi_161249492
quote:
Denk maar eens na over de gevolgen van een groter wordende unie met meer culturele en politieke diversiteit, meer geldproblemen en een en een kleiner wordend draagvlak.
Dat heeft niets met dit referendum te maken, dit ging over het associatieverdrag, maar het is leuk dat telkens wordt bewezen dat de politiek de uitslag wel kan negeren want het Nee kamp heeft over iets heel anders gestemd.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:07:18 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161249495
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Alleen weiger ik een mediahoer te worden.
Wetenschapscommunicatie erg belangrijk, aldus Ionica Smeets.
pi_161249499
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, nu draai jij het om. Het verdrag had een ruim draagvlak binnen de Staten Generaal die gewoon het mandaat hadden om dit te tekenen.

Dat er daarna een circus op gang komt doet aan het draagvlak onder degenen die er over moeten beslissen niets af.
Dat klopt allemaal bij de veronderstelling dat draagvlak bij de S-G staat voor draagvlak bij de bevolking. We zien echter dat het draagvlak voor de continue machtsgreep van de EU bij de politieke partijen veel groter is dan bij de burgers, en niet eventjes in de zin van voorlopers en volgers, maar al decennia.

Dat is ook niet zo heel raar, want de EU doet er alles aan om politieke partijen te paaien met geld van de Europese belastingbetalers, en laat de burgers links liggen. Dat probleem moet opgelost en dat kan op drie manieren, langs dictatoriale weg, dat is de koers van de EU, langs de vreedzame democratische weg, dat lukt dankzij tegenwerking van de EU en de gepaaide partijen nog niet heel goed, of langs de andere gewelddadige weg, en dat is volksoproer, stokken en stenen, hooivorken en defenestraties. Ik heb een voorkeur voor de democratische vreedzame weg, maar als een alternatieve weg geboden is dan is dat niet de dictatoriale.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161249504
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom zouden andere landen moeten nadenken over het draagvlak van een andere lidstaat?
Deze gedachtegang is een deel van het probleem van de EU.
pi_161249514
quote:

[..]

Ik kan ze gemist hebben maar op welke constructieve ideeën doel je dan?

quote:
Denk maar eens na over de gevolgen van een groter wordende unie met meer culturele en politieke diversiteit, meer geldproblemen en een kleiner wordend draagvlak.
Ook dat is een onderwerp van discussie. Daarom stem ik graag op partijen die daar naar mijn idee een goede visie op hebben.
pi_161249533
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wetenschapscommunicatie erg belangrijk, aldus Ionica Smeets.
Aldus de mediahoer.

Ik doe genoeg aan valorisatie, maar ik ga bijv. niet aan het nieuwe televisieprogramma De Onderzoekers meewerken en ik weiger een twitteraccount te onderhouden om de sociale impact van mijn werk te vergroten.
pi_161249539
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij had de gekozen volksvertegenwoordiging hier gewoon een ruim mandaat voor. En is er werkelijk inhoudelijk geen draagvlak voor dit akkoord?
Het is eigenlijk net als bij Obamacare. De meeste republikeinen zijn keihard tegen Obamacare, maar als zij in onderzoeken en enquêtes alle individuele maatregelen als vraagstelling voor zich krijgen, is de meerderheid gewoon voor alles wat Obamacare regelt.
pi_161249542
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:06 schreef tfors het volgende:

[..]

Je denkt als een technocraat, dit soort dingen zijn niet precies uit te rekenen.
Maar dat er gevolgen zullen zijn is logisch en dat Nederland flink in zal moeten leveren ook. Daar moet de discussie toch ook over gaan? Lekker NEE!!!! roepen en vervolgens niet nadenken over de gevolgen is mij wat te simplistisch.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:09:09 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161249543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Aldus de mediahoer.

Ik doe genoeg aan valorisatie, maar ik ga bijv. niet aan het nieuwe televisieprogramma De Onderzoekers meewerken en ik weiger een twitteraccount te onderhouden om de sociale impact van mijn werk te vergroten.
Jouw onderzoek heeft iig nog sociale impact ;(
  donderdag 7 april 2016 @ 11:09:26 #32
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161249550
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:46 schreef PirE het volgende:

[..]

Dat. Met een groot percentage blanco kan je een statement maken. Een hoog percentage blanco zorgt ook voor vragen, maar thuisblijven en achteraf huilen is veel makkelijker.
Precies. ''Ja maar niet iedereen heeft gestemd''. Dan hadden die heikneuters maar moeten stemmen. Ze nemen blijkbaar een democratie niet serieus. De Wet Raadgevend Referendum is er niet voor niets! In de memorie van Toelichting staat zeer duidelijk het begrijpelijk is dat je het niet eens bent met alles wat de partij doet waar jij op stemt eens in de 4 jaar. Derhalve kun je het referendum gebruiken als corrigerende tik.
pi_161249564
JorisPoschet twitterde op donderdag 07-04-2016 om 10:29:07 Steden met grote universiteiten (A'dam,Leiden,Groningen,Utrecht) zijn groene eilanden in zee van onwetendheid #rf16 https://t.co/BmHOEUdrGY reageer retweet
:') :')
  donderdag 7 april 2016 @ 11:09:59 #34
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_161249567
Ik vind het eigenlijk best een dunne nee. Als er zo'n heftige tegen campagne wordt gevoerd, waarin naast argumenten tegen Oekraïne ook nog allerlei irrelevante andere zaken erbij worden gesleept, vind ik 20% van het electoraat tegen maar matigjes.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:10:03 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161249569
quote:
13s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:07 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Deze gedachtegang is een deel van het probleem van de EU.
Dan hadden we een europees-referendum moeten hebben over dit verdrag.
pi_161249571
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het uitgangspunt een tevreden bevolking was die zich vertegenwoordigd voelde door de politiek was het zonder twijfel niet op zo'n manier geklapt.

En ik zal het nog eens vragen; waar moet een gematigd iemand die met gezonde scepsisch pro EU is op stemmen? Los van de groep die sowieso principiele dwarsliggers is er voor deze groep eigenlijk ook niet zoveel te kiezen. Dat holt de democratie behoorlijk uit en daar mogen de zittende partijen zich best wat van aantrekken. Tot nu toe zie ik daar niet veel van.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:10:42 #37
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161249589
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar dat er gevolgen zullen zijn is logisch en dat Nederland flink in zal moeten leveren ook. Daar moet de discussie toch ook over gaan? Lekker NEE!!!! roepen en vervolgens niet nadenken over de gevolgen is mij wat te simplistisch.
Prima toch, een stap terug twee vooruit.

Inderdaad, minder bevoorrechte posities. Dat zal leiden tot dat de EU nog duurder wordt voor Nederland waardoor de afkeer jegens de EU wordt aangewakkerd.

Precies de juiste koers toch?
pi_161249590
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal bij de veronderstelling dat draagvlak bij de S-G staat voor draagvlak bij de bevolking. We zien echter dat het draagvlak voor de continue machtsgreep van de EU bij de politieke partijen veel groter is dan bij de burgers, en niet eventjes in de zin van voorlopers en volgers, maar al decennia.
Zoals we nu ook weer zien gaat dat vooral op voor het PVV/SP-deel van de bevolking. Dat die tegen het buitenland zijn is geen nieuws lijkt me. Ook niet voor de Staten Generaal.
quote:
Dat is ook niet zo heel raar, want de EU doet er alles aan om politieke partijen te paaien met geld van de Europese belastingbetalers, en laat de burgers links liggen. Dat probleem moet opgelost en dat kan op drie manieren, langs dictatoriale weg, dat is de koers van de EU, langs de vreedzame democratische weg, dat lukt dankzij tegenwerking van de EU en de gepaaide partijen nog niet heel goed, of langs de andere gewelddadige weg, en dat is volksoproer, stokken en stenen, hooivorken en defenestraties. Ik heb een voorkeur voor de democratische vreedzame weg, maar als een alternatieve weg geboden is dan is dat niet de dictatoriale.
Tja, het grote Europese complot. Leuk bedacht maar ik ben niet zo van dit soort retoriek.
pi_161249611
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik kan ze gemist hebben maar op welke constructieve ideeën doel je dan?
Decentralisatie; sterkere samenwerking met landen waar we financieel, cultureel en politiek meer mee op één lijn zitten; bij uitbreiding van politieke samenwerking in Europees verband draagvlak onder het volk peilen; duidelijkere eisen stellen aan een verdrag met Oekraïne.

Genoeg constructieve ideeën. Nogmaals: wees het er gerust mee oneens en ga de discussie aan, maar diskwalificeer het standpunt van de ander niet per definitie door het als niet-constructief af te doen.
pi_161249631
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:09 schreef Houtenbeen het volgende:
JorisPoschet twitterde op donderdag 07-04-2016 om 10:29:07 Steden met grote universiteiten (A'dam,Leiden,Groningen,Utrecht) zijn groene eilanden in zee van onwetendheid #rf16 https://t.co/BmHOEUdrGY reageer retweet
:') :')
Er is gewoon een duidelijke correlatie tussen opleidingsniveau en keuze. Kan je wel lekker :') over gaan doen maar erg logisch is dat niet.
pi_161249635
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat heeft niets met dit referendum te maken, dit ging over het associatieverdrag, maar het is leuk dat telkens wordt bewezen dat de politiek de uitslag wel kan negeren want het Nee kamp heeft over iets heel anders gestemd.
Ga er maar vanuit met de tweede kamerverkiezingen over een jaartje geen enkele partij het aan zal durven dit duidelijke NEE te negeren.
pi_161249660
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:10 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Als het uitgangspunt een tevreden bevolking was die zich vertegenwoordigd voelde door de politiek was het zonder twijfel niet op zo'n manier geklapt.

En ik zal het nog eens vragen; waar moet een gematigd iemand die met gezonde scepsisch pro EU is op stemmen? Los van de groep die sowieso principiele dwarsliggers is er voor deze groep eigenlijk ook niet zoveel te kiezen. Dat holt de democratie behoorlijk uit en daar mogen de zittende partijen zich best wat van aantrekken. Tot nu toe zie ik daar niet veel van.
D66 is een partij die best actief pleit voor het anders en beter organiseren van de EU. Dat zal niet helemaal zijn wat je wilt horen maar eigenlijk passen mensen met een gezonde dosis scepsis ten opzichte van de EU daar best mooi bij.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:13:37 #43
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161249664
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is gewoon een duidelijke correlatie tussen opleidingsniveau en keuze. Kan je wel lekker :') over gaan doen maar erg logisch is dat niet.
Niet zo zeer. Wie zegt dat de betreffende student in die stad woont? Of na de opleiding in die stad blijft?
pi_161249666
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan hadden we een europees-referendum moeten hebben over dit verdrag.
Zo zwart wit hoeft t niet te zijn.

Dat jij insinueert dat de EU niet na hoeft te denken over het draagvlak van een lidstaat, bevorderd alleen maar de verdeeldheid in de EU.
Tuurlijk hoor je hier als EU over na te denken. Het negeren van verdeeldheid is het slechtste wat je als unie kunt doen.
pi_161249668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Decentralisatie; sterkere samenwerking met landen waar we financieel, cultureel en politiek meer op één lijn zitten; bij uitbreiding van politieke samenwerking in Europees verband draagvlak onder het volk peilen; duidelijkere eisen stellen aan een verdrag met Oekraïne.

Genoeg constructieve ideeën. Nogmaals: wees het er gerust mee oneens en ga de discussie aan, maar diskwalificeer het standpunt van de ander niet per definitie door die als niet-constructief af te doen.
Alle grote spelers op de wereldmarkt zijn juist gecentraliseerd, alleen handel drijven met landen waar we cultureel mee op één lijn zitten is met onze honger naar gas en olie behoorlijk suf... bovendien heeft dit allemaal geen drol te maken met hetgeen waar we over hebben gestemd, namelijk de mensenrechtenbesprekingen in de Oekraine.
pi_161249706
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alle grote spelers op de wereldmarkt zijn juist gecentraliseerd, alleen handel drijven met landen waar we cultureel mee op één lijn zitten is met onze honger naar gas en olie behoorlijk suf... bovendien heeft dit allemaal geen drol te maken met hetgeen waar we over hebben gestemd, namelijk de mensenrechtenbesprekingen in de Oekraine.
Och ja, dan gooi je het over de andere boeg: na 'het is niet constructief" komt 'het is niet relevant'. Is het nu echt zo moeilijk inhoudelijk de discussie aan te gaan, argumenten aan te dragen, naar andermans argumenteren te luisteren, daarop te reageren, etc.? Klaarblijkelijk wel.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 11:15:29 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161249720
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:13 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Zo zwart wit hoeft t niet te zijn.

Dat jij insinueert dat de EU niet na hoeft te denken over het draagvlak van een lidstaat, bevorderd alleen maar de verdeeldheid in de EU.
Tuurlijk hoor je hier als EU over na te denken. Het negeren van verdeeldheid is het slechtste wat je als unie kunt doen.
Als er in 27 lidstaten voldoende draagvlak is en dat zijn ook nog eens gemiddeld genomen landen met meer inwoners dan nederland dan kun je zeggen dat er genoeg draagvlak voor het verdrag is. Dan doet de mening van nederland er inderdaad niet meer toe. Dat is hoe draagvlak werkt.

Draagvlak hoeft niet homogeen en evenredig verdeeld te zijn.
pi_161249723
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit met de tweede kamerverkiezingen over een jaartje geen enkele partij het aan zal durven dit duidelijke NEE te negeren.
Jawel hoor dit wordt gewoon heel serieus genomen en vervolgens wordt er niets mee gedaan. De politiek kan eigenlijk niet anders bij dit internationale verdrag. Het zou kunnen dat Nederland niet mee gaat doen met bepaalde dingen en uitgesloten wordt van bepaalde voordelen maar anders gaat dit gewoon door.
pi_161249738
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik heb die constructieve ideeën nog niet gehoord anders... het enige waar het nee-kamp mee komt is: wij zijn tegen Europa, verdrag moet van tafel want anders...!!!

Maarja, zo simpel is het niet. Het verdrag zal grotendeels doorgang vinden. Over de spagaat van Nederland wordt niet nagedacht. Dit kun jij een flauwe opmerking noemen, maar het is wel de realiteit.
Je toon is erg militant en radicaal in dit topic, waarom kun je niet accepteren dat er mensen zijn die kritische kanttekeningen zetten bij het verdrag? Dat zijn ook gewoon verstandige mensen en niet alleen maar tokkies.
٩๏̯͡๏)۶
pi_161249747
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is wel logisch op basis van die tweet. Hij zegt: "Studenten zijn slim, de rest is onwetend'. Dat is stuitend arrogant en laat geen ruimte voor discussie. Walgelijk zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')