abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161248892
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij een logica die je enkel vanuit het Nee-kamp ziet. Waar dat overigens ook alleen gebruikt wordt door figuren die het verschil tussen een raadgevend referendum en het kiezen van een volksvertegenwoordiging niet snappen...
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij een logica die je enkel vanuit het Nee-kamp ziet. Waar dat overigens ook alleen gebruikt wordt door figuren die het verschil tussen een raadgevend referendum en het kiezen van een volksvertegenwoordiging niet snappen...
Mensen die niet stemmen willen geen raad geven? Mensen die niet stemmen maakt het niet uit wie hun volksvertegenwoordiger is? Mensen die niet stemmen waren ziek? Waren hun stempas vergeten? Zijn tegen de EU? Zijn tegen geenstijl? Zijn voor het verdrag? Vragen, vragen.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:37:55 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_161248897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:35 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Het valt dus op meerdere manieren te interpreteren. Ergo, het is nutteloos.
Ja ik zou dan ook voorstander van simpele (meer morele) vragen bij een referendum zijn en een middenoptie ja - nee - interesseert met geen zak - ik ben tegen dit referendum.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_161248924
quote:
3s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:37 schreef Re het volgende:
ja als je niet stemt heb je geen stem... dat lijkt me niet te gebruiken als stem voor de ander
Het is in ieder geval geen voor/tegen stem
  donderdag 7 april 2016 @ 10:39:21 #254
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161248927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja ik zou dan ook voorstander van simpele (meer morele) vragen bij een referendum zijn en een middenoptie ja - nee - interesseert met geen zak - ik ben tegen dit referendum.
En wat voelt u hier nou bij :')
  donderdag 7 april 2016 @ 10:39:39 #255
321876 Cherna
Fuck the System
pi_161248937
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:35 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Hoe kun je in godsnaam tegen de EU zijn. Wat is dat voor een krankzinnige Hilly Billy gedachtegang......
Het gaat om de invulling. Nu ben ik niet tegen een EU. maar met die hap in Brussel en die papieren tijger mentaliteit heb ik niets. Hoe zij dat invullen en de problemen die er zijn trachten op te lossen maken het er niet beter op.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 7 april 2016 @ 10:39:44 #256
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_161248939
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:39 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Het is in ieder geval geen voor/tegen stem
Ik heb liever een ongeldige of een blanco stem, dan helemaal geen stem.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 10:39:47 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161248941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:35 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Politiek is helaas geen exacte wetenschap..
;) kamp helaas zie ik :D

Maar dat is waar toch zijn er zinniger dingen over te zeggen dan dat een gemiddelde stemmer zoals ikzelf kan bedenken. Ik heb een stem gegeven maar ik heb geen woord van dat verdrag gelezen, en al zou ik het hele dossier hebben doorgeworsteld dan had ik het waarschijnlijk nog niet begrepen. Wat dus opgeleverd heeft dat ik advies heb gegeven aan de regering over een verdrag waar ik niets van snap terwijl ik denk dat er mensen zijn die daar over gaan die op een veel beter onderbouwde manier zelf wel een beslissing over kunnen nemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_161248956
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:37 schreef fixatoman het volgende:

[..]

[..]

Mensen die niet stemmen willen geen raad geven? Mensen die niet stemmen maakt het niet uit wie hun volksvertegenwoordiger is? Mensen die niet stemmen waren ziek? Waren hun stempas vergeten? Zijn tegen de EU? Zijn tegen geenstijl? Zijn voor het verdrag? Vragen, vragen.
Leuke vragen voor je :)
pi_161248968
quote:

[..]

Hoe kun je in godsnaam tegen de EU zijn. Wat is dat voor een krankzinnige Hilly Billy gedachtegang......
Waarom reageer je zo overdreven als een dramaqueen? Je kunt ook tegen het verdrag zijn, zonder dat je tegen de EU bent.

In Denemarken wonen toch ook niet allemaal gestoorde Hilly Billy's omdat ze nog met Kronen betalen?
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 7 april 2016 @ 10:41:40 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_161248976
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou de d/t-fout er even uithalen en de formulering minder tendentieus maken.
Ik verraad mijn kleur :').

http://nos.nl/artikel/209(...)evat-taalfouten.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_161248986
quote:

[..]

Je kunt tegen de EU zijn als je voor decentralisatie en soevereiniteit in eigen kring bent. Dat kan vanuit verschillen motieven. Zo is het onderdeel van de religieuze maar ook de anarchistische traditie. Het kan ook op verschillende niveaus. Sommigen vinden nationale soevereiniteit belangrijk. Anderen zien een systeem voor zich waarin gemeentes meer macht hebben. Als je nog verder gaat, kun je vinden dat die soevereiniteit bij individuen moet liggen. Zulke ideeën kun je vinden bij hillbillydenkers als Robert Nozick.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_161248996
quote:

[..]

Vrij makkelijk. Ik vind jou kortzichtigheid eerder een "hilly billy" gedachtegang.

Overigens, voor mij is dat tegen de huidige EU in de huidige opzet. Een modernere opzet zou ik geen enkel probleem mee hebben, indien belangrijke posities ook bezet worden door mensen met verstand van zaken.
pi_161249001
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is vind ik het aankaarten waard. En daarvoor stemmen wij bij de reguliere verkiezingen, stem op iemand waarvan jij het vertrouwen hebt dat hij/zij haar werk goed gaat doen!
Die werd doodgeschoten.
pi_161249004
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:30 schreef fixatoman het volgende:
Bij de vorige Europese verkiezingen was de opkomst slechts 37%. Met de logica van de eurofielen nu zouden we dus moeten concluderen dat 63% tegen de EU is.
En de anti-EU'ers zouden moeten concluderen dat het een overgrote meerderheid blijkbaar een drol kan schelen dat we bij de EU zitten.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:42:47 #265
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_161249005
quote:

[..]

Je zou eens moeten weten hoeveel zeer hoogopgeleiden ervan overtuigd zijn dat het huidige bestuurlijke gedrocht dat EU heet tot suboptimale besluiten leidt. (empirisch testen: welk land is het best bestuurde land ter wereld? Op alle lijstjes komt er één land in de top terug, en dat is een land met directe democratie).
pi_161249017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vrij makkelijk. Ik vind jou kortzichtigheid eerder een "hilly billy" gedachtegang.

Overigens, voor mij is dat tegen de huidige EU in de huidige opzet. Een modernere opzet zou ik geen enkel probleem mee hebben, indien belangrijke posities ook bezet worden door mensen met verstand van zaken.
Dat zal vragen om extra soevereiniteitsoverdracht, vind je dat dan ook goed?
pi_161249019
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En hoeveel van die 68% gaat anders ook nooit stemmen?
sowieso gaat volgens mij 30% van de kiesgerechtigden nooit stemmen.
pi_161249021
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:42 schreef tfors het volgende:

[..]

Je zou eens moeten weten hoeveel zeer hoogopgeleiden ervan overtuigd zijn dat het huidige bestuurlijke gedrocht dat EU heet tot suboptimale besluiten leidt.
Sssst. Niet zeggen, dan stort zijn wereldbeeld ineen.
pi_161249029
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zal vragen om extra soevereiniteitsoverdracht, vind je dat dan ook goed?
Daar ben ik in eerste instantie niet echt van overtuigd, maar: ja hoor, onder de juiste voorwaarden.
pi_161249041
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:42 schreef tfors het volgende:

[..]

Je zou eens moeten weten hoeveel zeer hoogopgeleiden ervan overtuigd zijn dat het huidige bestuurlijke gedrocht dat EU heet tot suboptimale besluiten leidt.
Dat politiek per definitie tot suboptimale besluiten leidt, dat is volgens mij voor iedereen helder.
Maar die hetze tegen de EU is onder hoger opgeleiden natuurlijk stukken zeldzamer dan bij andere groepen.
pi_161249049
quote:
De verklaring van de zuivelboerenvakbond tegen het associatieverdrag zat ook vol taalfouten.
pi_161249056
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Daar ben ik in eerste instantie niet echt van overtuigd, maar: ja hoor, onder de juiste voorwaarden.
Die mensen met verstand van zaken zouden ook een zeker mandaat moeten krijgen. Nu hebben Europese instanties amper een eigen mandaat. Dat vraagt dus om een dergelijke overdracht. Maar goed dat je dat steunt, maakt het wel realistischer.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 10:46:07 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161249060
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat politiek per definitie tot suboptimale besluiten leidt, dat is volgens mij voor iedereen helder.
Maar die hetze tegen de EU is onder hoger opgeleiden natuurlijk stukken zeldzamer dan bij andere groepen.
Totdat ze beurzen moeten aanvragen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 7 april 2016 @ 10:46:08 #274
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_161249061
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is niet zo, wel eens van het principe van wisdom of the crowd gehoord? (ik zeg dit met reserve, maar het idee is juist in grote lijnen)
  donderdag 7 april 2016 @ 10:46:50 #275
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_161249075
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:39 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Ik heb liever een ongeldige of een blanco stem, dan helemaal geen stem.
Dat. Met een groot percentage blanco kan je een statement maken. Een hoog percentage blanco zorgt ook voor vragen, maar thuisblijven en achteraf huilen is veel makkelijker.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')