abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2016 @ 08:51:27 #1
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161247270
First things first. Hier de uitslag volgens onze staatsomroep: http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/
Een opkomstpercentage van ruim boven de 30% en een duidelijke nee (61 vs. 38).

De stembussen zijn gesloten!

Volg hier de actuele opkomst in Rotterdam: http://www.rotterdam.nl/referendum6april

Woensdag 6 april vindt een referendum over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne plaats.

Op het stembiljet komt de volgende vraag te staan: Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?

Informatie:
http://www.referendum-com(...)enkomst-eu-oekraine/

Verdrag:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.pdf

Stemwijzers:
www.verdragwijzer.nl
www.kieskompas.nl

Voorstanders:
http://www.oekraine-referendum.nl/
http://www.stemvoor.nl/
https://stemvoor.pvda.nl/ (PvdA)
https://referendum.d66.nl/ (D66)

Tegenstanders:
https://www.burgercomite-eu.nl/
http://oekrainee.eu/
http://www.referendum-oekraine-nee.nl/
http://www.6aprilnee.nl (SP)

http://app.nos.nl/datavisualisatie/referendum-2016/

Wil je graag een referendum tegen TTIP? Klik dan hierop: https://ttip-referendum.nl/het-referendum/
Er staat veel op het spel!

Zelfs de Europarlementariërs mogen dit verdrag enkel lezen in een afgesloten kamer met cameratoezicht, het maken van foto's of aantekeningen is verboden, ze mogen geen assistent (die zijn vaak deskundiger want uitgezocht voor hun specifieke deskundigheid). Dat zegt al genoeg, ze hebben veel te verbergen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161247291
Jullie snappen toch wel dat deze 'tegen' geflatteerd is? Miljoenen mensen (allemaal 'voor' stemmers) zijn thuis gebleven om te proberem het referendum ongeldig te laten worden. We moeten ook met deze groep rekening houden.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_161247296
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Rusland heeft duidelijk gemaakt dat ook bij een handelsverdrag de korting op het Russisch gas zou komen te vervallen.
Dat is wat anders dan verbieden dus. Ook de EU ontneemt Oekraïne privileges als het nauwe banden aan gaat. Vóórdat de andere voormalige oostbloklanden bij de EU kwamen was er tussen Rusland en die landen veel handel en meer verkeer van personen. Dat is nu veel lastiger geworden. De EU is nog veel erger dan Rusland.
pi_161247300
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Jullie snappen toch wel dat deze tegen geflatteerd is? Miljoenen mensen (allemaal voor stemmers) zijn thuis gebleven om te proberem het referendum ongeldig te laten worden. We moeten ook met deze groep rekening houden.
Nee, dat hoeven we niet. Ze hadden hun democratisch recht moeten benutten en dat hebben ze vertikt.
pi_161247305
quote:
Jullie snappen toch wel dat deze tegen geflatteerd is? Miljoenen mensen (allemaal voor stemmers) zijn thuis gebleven om te proberem het referendum ongeldig te laten worden. We moeten ook met deze groep rekening houden.
Met dit soort zure reacties gaan we overladen worden de komende dagen.

We weten niet hoe groot die groep is. Maar zelfs al waren ze gekomen, dan waren de NEE-stemmers nog in de meerderheid.
  donderdag 7 april 2016 @ 08:55:17 #6
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161247307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan verbieden dus. Ook de EU ontneemt Oekraïne privileges als het nauwe banden aan gaat. Vóórdat de andere voormalige oostbloklanden bij de EU kwamen was er tussen Rusland en die landen veel handel en meer verkeer van personen. Dat is nu veel lastiger geworden. De EU is nog veel erger dan Rusland.
Nee, dat is chantage. Als je dat niet begrijpt, kan ik je niet helpen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161247309
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:54 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Nee, dat hoeven we niet. Ze hadden hun democratisch recht moeten benutten en dat hebben ze vertikt.
Ik merk dat ik het er niet dicht genoeg opleg.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_161247312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, dat is chantage. Als je dat niet begrijpt, kan ik je niet helpen.
De EU doet precies hetzelfde. Dus wat is je punt?
pi_161247314
quote:
Nee hoor, helemaal niet. Die miljoenen mensen hebben nl. een stemkaart gekregen.... Die hadden ze kunnen benutten door te gaan stemmen en het 'voor' rondje rood te maken :)
  donderdag 7 april 2016 @ 08:56:28 #10
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161247321
quote:
Jullie snappen toch wel dat deze 'tegen' geflatteerd is? Miljoenen mensen (allemaal 'voor' stemmers) zijn thuis gebleven om te proberem het referendum ongeldig te laten worden. We moeten ook met deze groep rekening houden.
Moeten niks. Zij hebben hun stemrecht niet gebruikt dus moeten ze nu niet achteraf gaan zeuren.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 7 april 2016 @ 08:56:30 #11
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161247323
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De EU doet precies hetzelfde. Dus wat is je punt?
Nee hoor, de EU heeft nergens een dergelijke bepaling. Oekraïne is vrij een dergelijke handelsovereenkomst met Rusland te sluiten. Het is Rusland die daar allerlei beperkingen aan oplegt.
pi_161247333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Moeten niks. Zij hebben hun stemrecht niet gebruikt dus moeten ze nu niet achteraf gaan zeuren.
:)
pi_161247336
quote:

[..]

Typisch slecht-verliezer gedrag imo :P
pi_161247361
quote:
Als zo weinig voorstanders bereid zijn om te gaan stemmen, al dan niet in een overbezet stembureau te ver weg, dan is er kennelijk helemaal geen draagvlak voor het verdrag en had dat er nooit mogen zijn.

Het is aan de regering om verdragen te sluiten die voldoende draagvlak hebben en dus makkelijk een referendum kunnen doorstaan. Verkiezingsuitslagen behoeven geen interpretatie door politici, integendeel. Het enige wat er geduid moet worden is of een verdrag en wat voor verdrag wel een referendum zou overleven. Als je er zo eentje maakt, komt dat referendum er niet eens.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:00:28 #15
110987 ErwinRommel
pi_161247364
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:58 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Typisch slecht-verliezer gedrag imo :P
Ook die mensen die gisteren geïnterviewed werden nog voor de sluiting van de stembussen. Mensen zeiden; ik ga niet stemmen, want dat heeft toch geen zin.
Wat een kansloze sloeber ben je dan :')
  donderdag 7 april 2016 @ 09:00:54 #16
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161247369
Wat zou het kabinet nu moeten doen volgens jullie? Wat ik zo hoor interpreteren ze dit als: "Pas het verdrag een beetje aan en ratificeer het dan alsnog", maar dat is natuurlijk ook niet perse waar.
pi_161247376
quote:
Dat valt wel mee. De voorstemmers zijn echt wel gaan stemmen. De meerderheid die niet gegaan is, is eerder onverschillig, lui, of heeft niet begrepen waar het over gaat en is daarom niet gaan stemmen. Net als bij een verkiezing voor een waterschap, daar is ook geen animo voor. De meeste mensen die ik er naar vraag hebben iets van huh, wat voor referendum, oh nee, daar ga ik niet heen.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:01:46 #18
110987 ErwinRommel
pi_161247379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:00 schreef DustPuppy het volgende:
Wat zou het kabinet nu moeten doen volgens jullie? Wat ik zo hoor interpreteren ze dit als: "Pas het verdrag een beetje aan en ratificeer het dan alsnog", maar dat is natuurlijk ook niet perse waar.
Gewoon de poot stijf houden, als ze dat lef hebben en eens een keer niet als "beste jochie van de klas" ten tonele willen verschijnen.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:02:36 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161247385
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Gewoon de poot stijf houden, als ze dat lef hebben en eens een keer niet als "beste jochie van de klas" ten tonele willen verschijnen.
Poot stijf houden als in: compleet niet/nooit ratificeren?
  donderdag 7 april 2016 @ 09:02:48 #20
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_161247387
quote:
Je kunt ook stellen: Bijna 4 miljoen mensen hebben de moeite genomen om voor één wet (!) tijd vrij te maken in hun agenda en naar de stembus te gaan.

En als dat je niet overtuigt. Bij de laatste Europese verkiezing was de opkomst 22%. Laten we 78% van het EP dan ook maar leeg? Bij de kamerverkiezingen is de opkomst 55% ook maar voor 45% leeg laten?
  donderdag 7 april 2016 @ 09:02:58 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161247389
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Rutte had het over kleine stapjes. Dus dat poot stijf houden gaat het niet worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_161247394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. De voorstemmers zijn echt wel gaan stemmen. De meerderheid die niet gegaan is, is eerder onverschillig, lui, of heeft niet begrepen waar het over gaat en is daarom niet gaan stemmen.
Een boel mensen die niet zijn gaan stemmen snappen prima waar het over gaat, namelijk de afkeur die GS van Europa en de zittende regering heeft. Nogal logisch dat veel mensen daar niet aan mee wil werken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_161247395
quote:
Mensen die thuis zijn gebleven mogen niet klagen en we hoeven al helemaal geen rekening te houden met mensen die moet willig niet mee doen.
Het is natuurlijk pure onzin om aan te nemen dat mensen die niet mee gedaan hebben dat doen om de uitslag te beïnvloeden :( Als je echt een punt wil maken dan ga je natuurlijk wel stemmen :Y
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_161247398
Ik heb zo'n vermoeden dat dit het laatste referendum zal zijn
pi_161247405
Zo'n verdrag is geen garantie voor de toekomt. Als er een pro Russische regering komt en Poetin geld toestopt om zo'n verdrag op te zeggen staat de EU in zijn hempje. Om zo te laten zien dat hij gestook in zijn achtertuin niet accepteert. Bovendien dat er was afgesproken dat de Navo niet zou oprukken naar Oekraïne. Ik denk juist dat de bevolking hiervan de dupe van wordt.

In de serie Grensland van Jelle Brandt Corstius interviewt hij ook Oekraïense bevolking en die waren niet allemaal pro-Westers gezind.Iemand een linkje waaruit blijkt dat die bevolking voor Europa hebben gestemd? En hoe betrouwbaar mag dat wel zijn aangezien het land corrupt is en er gesjoemeld kan zijn met de stemmen?
  donderdag 7 april 2016 @ 09:03:56 #26
110987 ErwinRommel
pi_161247406
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Poot stijf houden als in: compleet niet/nooit ratificeren?
Niks geen medewerking verlenen?
  donderdag 7 april 2016 @ 09:04:41 #27
110987 ErwinRommel
pi_161247416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Rutte had het over kleine stapjes. Dus dat poot stijf houden gaat het niet worden.
Ik heb de speeches van de regering nog niet gezien.
pi_161247417
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een boel mensen die niet zijn gaan stemmen snappen prima waar het over gaat, namelijk de afkeur die GS van Europa en de zittende regering heeft. Nogal logisch dat veel mensen daar niet aan mee wil werken.
Weer een zure reactie. Het gaat hard nu. De trollen ontwaken zullen weer bezit nemen van dit topic waar bijna 24 uur een top sfeer is geweest.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:04:55 #29
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161247423
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Niks geen medewerking verlenen?
Ja, maar wat houdt dat in de praktijk in? Dat is mijn vraag.
pi_161247429
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

In jouw omgeving misschien, maar er zijn ook nog andere bevolkingslagen.
pi_161247431
quote:

[..]

Pressies niet meedoen is gelijk aan niet gehoord worden en daar hoeven we echt niks mee te doen verder. Volgende keer beter en gewoon mee doen :W
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_161247437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef Mylene het volgende:
In de serie van Jelle Brandt Corstius interviewt hij ook Oekraïense bevolking en die waren niet allemaal pro-Westers gezind.Iemand een linkje waaruit blijkt dat die bevolking voor Europa hebben gestemd? En hoe betrouwbaar mag dat wel zijn aangezien het land corrupt is en er gesjoemeld kan zijn met de stemmen?
Klopt. Dit zit rond de 50/50. Daarom zijn er ook maar twee opties: GEEN politieke integratie met de EU (hooguit een los handelsverdrag) of splitsen (zoals Tsjechoslowakije).
pi_161247439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:00 schreef DustPuppy het volgende:
Het volk heeft gesproken en die zegt in volle meerderheid NEE! Dus ook geen aanpassing. Nederland tekent gewoon niet dit verdrag. Punt. Dat is democratie.

Gaat dit pro-Europese kabinet toch overstag dan hebben de NEE! stemmers hun punt over deze ondemocratische EU duidelijk gemaakt. Dat betekent een vergroting van het al bestaande anti-EU sentiment en dat zal zijn weerslag vinden binnen de komende landelijke verkiezingen. Als Rutte en Samson hun hoofden op een zilveren schaaltje willen geven aan Wilders en Roemer dan moeten ze vooral de stem van het volk negeren.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:06:30 #34
110987 ErwinRommel
pi_161247445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Verder lobbyen voor de gehele afschaffing van dat verdrag, samen met de bondgenoten die er ook niks mee hebben?
Ik noem maar wat hoor, ben immers geen IWAB, dit itt velen hier die wel denken de wijsheid in pacht te hebben.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:07:02 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161247450
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Rutte heeft gezegd dat het verdrag niet zomaar door Nederland geratificeerd zal worden wat dat verder ook mag betekenen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_161247452
Ik schaam me rot.
De patjepeers van dit land hebben heel Europa gegijzeld .
Jan met de pet heeft "ons" eens zijn vette dikke middelvinger laten zien. "kijk mij een stoer met nee stemmen" .

Wat een ontiegeljke bagger.

Afschaffen deze ellende . Wij hebben gewoon het niveau van die zwitsers niet.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:08:16 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161247465
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Verder lobbyen voor de gehele afschaffing van dat verdrag, samen met de bondgenoten die er ook niks mee hebben?
Ik noem maar wat hoor, ben immers geen IWAB, dit itt velen hier die wel denken de wijsheid in pacht te hebben.
Ok, dus geen politiek verdrag dus. Daar komt het dan feitelijk op neer.
Handelsakkoord kunnen wij niks aan veranderen.
pi_161247468
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef byah het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit het laatste referendum zal zijn
laten we het hopen.....
  donderdag 7 april 2016 @ 09:09:32 #39
110987 ErwinRommel
pi_161247481
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
Jan met de pet heeft "ons" eens zijn vette dikke middelvinger laten zien. "kijk mij een stoer met nee stemmen" .

Je schaamt je rot omdat we een "pleefiguur" slaan? :D
  donderdag 7 april 2016 @ 09:09:36 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161247483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:08 schreef CANARIS het volgende:

[..]

laten we het hopen.....
We zouden een referendum kunnen houden over het afschaffen van de referendum wet.
Grote kans dat die het haalt.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:09:39 #41
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161247484
quote:
Ik schaam me rot.

Bedoel je nou te zeggen dat de corrupte kliek die nu de EU leidt Europa heeft gegijzeld?

Helemaal mee eens, en daar hebben we gisteren wat aan gedaan. Met hulp van het JA-kamp. Zonder hun hadden we het ook gered maar wel minder overtuigend. Thanks nogmaals!
pi_161247489
quote:
Ik schaam me rot.

De zuurgraad stijgt elke minuut hier. Omdat de uitslag jou niet bevalt, hebben we het niveau van de Zwitsers niet? :')

De mensen die stoer deden, waren vooral de thuisblijvers. "Kijk mij eens even, dit guur rechtse (sic) referendum boyoctten" :')
pi_161247490
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ok, dus geen politiek verdrag dus. Daar komt het dan feitelijk op neer.
Handelsakkoord kunnen wij niks aan veranderen.
Geldt dat laatste overigens niet voor heel TTIP dan? Is dat dan ook automatisch aan elke democratische invloed onttrokken?
  donderdag 7 april 2016 @ 09:10:21 #44
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_161247493
quote:
Ik schaam me rot.

Ik voel me niet echt aangesproken, toch bedankt.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 7 april 2016 @ 09:10:38 #45
440653 BarryOSeven
pi_161247497
Laten we een referendum houden over het afschaffen van de referendumwet. :D
  donderdag 7 april 2016 @ 09:11:15 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161247506
quote:
Ik schaam me rot.

Je kan natuurlijk ook denken dat de politiek mijlen ver van de keizer afstaat. En dan is een dikke vinger natuurlijk niet onlogisch. Jammer voor de politiek is dat het referendum meer een afkeuring is van hun beleid en de EU. Dan dat het echt puur om het verdrag ging.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:11:29 #47
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_161247508
quote:
Waarop baseer jij dat alle thuisblijvers voor stemmers zijn?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 7 april 2016 @ 09:11:31 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161247509
quote:
Dan hebben ze verloren. Hadden ze moeten komen. Slaat nergens op wat je zegt
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 7 april 2016 @ 09:11:31 #49
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_161247511
quote:
Ik schaam me rot.

:')

Afgeven op hardwerkende Jannen met de pet.
pi_161247514
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef Mylene het volgende:
Zo'n verdrag is geen garantie voor de toekomt. Als er een pro Russische regering komt en Poetin geld toestopt om zo'n verdrag op te zeggen staat de EU in zijn hempje. Om zo te laten zien dat hij gestook in zijn achtertuin niet accepteert. Bovendien dat er was afgesproken dat de Navo niet zou oprukken naar Oekraïne. Ik denk juist dat de bevolking hiervan de dupe van wordt.

In de serie Grensland van Jelle Brandt Corstius interviewt hij ook Oekraïense bevolking en die waren niet allemaal pro-Westers gezind.Iemand een linkje waaruit blijkt dat die bevolking voor Europa hebben gestemd? En hoe betrouwbaar mag dat wel zijn aangezien het land corrupt is en er gesjoemeld kan zijn met de stemmen?
Denken dat Nederland niet corrupt is :')
  donderdag 7 april 2016 @ 09:12:04 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161247518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:10 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Geldt dat laatste overigens niet voor heel TTIP dan? Is dat dan ook automatisch aan elke democratische invloed onttrokken?
Nee, handelsakkoorden mogen met een meerderheid in het Europese parlement goedgekeurd worden. Als TTIP alleen maar een handelsakkoord is, dan is er dus geen unanimiteit nodig.
pi_161247519
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:11 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ja, gijzelen is een eerzaam beroep (althans in de Oekraine dan)!
pi_161247531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Whahaha, succes!
  donderdag 7 april 2016 @ 09:13:06 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_161247533
quote:
Ik schaam me rot.

Eens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:13:10 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161247534
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:08 schreef CANARIS het volgende:

[..]

laten we het hopen.....
Beetje kinderachtig. Referendum willen afschaffen omdat de uitkomst niet in je straatje past.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:14:01 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_161247544
quote:

[..]

Hardwerkend :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:14:14 #57
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_161247546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:12 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ja, gijzelen is een eerzaam beroep (althans in de Oekraine dan)!
Jan met de pet is gewoon hardwerkende Nederlander met een mening volgens mij.

Kunnen jullie wel weer roepen dat al die domme lui hun bek moeten houden. Had je moeten gaan stemmen, in plaats van in je elitaire zelfgenot thuisblijvertje spelen.
pi_161247552
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook denken dat de politiek mijlen ver van de keizer afstaat. En dan is een dikke vinger natuurlijk niet onlogisch. Jammer voor de politiek is dat het referendum meer een afkeuring is van hun beleid en de EU. Dan dat het echt puur om het verdrag ging.
ja, maar als we met het gejank van die boze burgers bezig moeten gaan dan schiet het ook niet op natuurlijk. De boze burger is al 20 jaar boos over van alles en nog wat en zal dat de komende 20 jaar ook gewoon blijven, wat de politiek ook doet. Kortom; niets van aantrekken...
  donderdag 7 april 2016 @ 09:14:54 #59
110987 ErwinRommel
pi_161247558
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Whahaha, succes!
Ik weet het niet, ik ben geen iwab.
Ik noem enkel een mogelijkheid. Daar werd me naar gevraagd.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:15:12 #60
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_161247561
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Hardwerkend :').
Met hardwerkend bedoel ik niet de VVD hardwerkende, maar vooral de normale werkende Nederlander.
pi_161247569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, handelsakkoorden mogen met een meerderheid in het Europese parlement goedgekeurd worden. Als TTIP alleen maar een handelsakkoord is, dan is er dus geen unanimiteit nodig.
Nou, dan weten we dat we daar ook aan gebonden worden door een paar corrupte Europese "broeders, zonder dat Nederland ook nog iets te vertellen heeft over de gevolgen voor haarzelf.
pi_161247574
quote:

[..]

Grappig he, dat eeuwige generaliseren en vooroordelen. Hier heeft de hele buurt en omgeving tegen gestemd. Wonen vrijwel alleen maar drs. dr. ing. enzovoorts :) net als dat pvv stemmers tokkies zijn. Ik ken legio mensen uit alle lagen van de bevolking die aangeven op de pvv te zullen gaan stemmen volgend jaar. Laten we een referendum houden over het afschaffen van vooroordelen :+
  donderdag 7 april 2016 @ 09:17:03 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_161247580
Al die potentiële ja-stemmers ook die tactisch zijn thuisgebleven omwille de kiesdrempel niet te halen. Daar spreekt alleen maar angst uit dan toch dat het nee-kamp zou gaan winnen? Was dan in elk geval wezen stemmen om het % ja wat hoger te krijgen. Niet nu achteraf gaan lopen huilen dus.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:17:42 #64
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_161247590
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:10 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Forum voor Democratie is al bezig met TTIP *O*
pi_161247600
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Eens.
Ik schaam me rot voor de mensen die de legitimiteit van het referendum in twijfel trekken omdat de (verwachte) uitslag hun niet aanstaat. Geef dan gewoon toe dat je antidemocratisch bent en dat het land door een (linkse) elite geregeerd moet worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:18:32 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161247603
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja, maar als we met het gejank van die boze burgers bezig moeten gaan dan schiet het ook niet op natuurlijk. De boze burger is al 20 jaar boos over van alles en nog wat en zal dat de komende 20 jaar ook gewoon blijven, wat de politiek ook doet. Kortom; niets van aantrekken...
Ik denk eerder dat het probleem is dat er grote ontevredenheid is over de politiek. En de dat de politiek en dan met name de gevestigde orde daar niets mee doet. Vandaar dat bijvoorbeeld straks de PVV waarschijnlijk de grootste partij van Nederland word. Maar je kan je daar inderdaad niets van aantrekken als politiek.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:18:54 #67
440653 BarryOSeven
pi_161247607
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:14 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Jan met de pet is gewoon hardwerkende Nederlander met een mening volgens mij.

Kunnen jullie wel weer roepen dat al die domme lui hun bek moeten houden. Had je moeten gaan stemmen, in plaats van in je elitaire zelfgenot thuisblijvertje spelen.
Het is natuurlijk te triest voor woorden.

Dit is de grootst denkbare faal voor het JA kamp, totaal in eigen voet geschoten. Veel te vroeg juichen ook hier in het topic. De gang van zaken saboteren. En als het dan uiteindelijk toch nog niet is gelukt. Ook nog janken dat niet iedereen gestemd heeft. Het is ook niet zo dat alle niet stemmers voor-stemmers zijn. Maar eigenlijk is dat ook totaal niet aan de orde. De wet schrijft voor dat het NEE-kamp zwaar dik gewonnen heeft.

De voor-stemmers zijn altijd zo van het beargumenteren met de wet. Onlogische en oneerlijke dingen mogen omdat het niet illegaal is en dat soort kolder. Maar nu is het ineens niet nodig en mag elke wet van tafel om maar ondemocratisch toch door te gaan met dat verdrag.

Wie zijn hier nu de fascisten? Rukkers! Deze faal gaat nog consequenties hebben. Ben nog lang niet klaar met deze hypocrieten.
pi_161247633
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:18 schreef BarryOSeven het volgende:

Wie zijn hier nu de fascisten? Rukkers, deze faal gaat nog consequenties hebben. Ben nog lang niet klaar met deze hypocrieten.
Vol verwachting klopt ons hart! _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 7 april 2016 @ 09:20:20 #69
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_161247635
quote:
Ik schaam me rot.
De patjepeers van dit land hebben heel Europa gegijzeld Jan met de pet heeft "ons" eens zijn vette dikke middelvinger laten zien. "kijk mij een stoer met nee stemmen" .

68% van de Nederlanders heeft een evenzo dikke middelvinger opgestoken.
"kijk mij eens stoer doen met niet stemmen"
  donderdag 7 april 2016 @ 09:20:31 #70
440653 BarryOSeven
pi_161247638
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vol verwachting klopt ons hart! _O-
:D Mooi zo.
pi_161247650
quote:
Wie zijn hier nu de fascisten? Rukkers! Deze faal gaat nog consequenties hebben. Ben nog lang niet klaar met deze hypocrieten.
Wat denk jij serieus dat nu gaat gebeuren?

Het zal me niets verbazen als alleen de datum op het verdrag moet worden aangepast.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:23:21 #72
142400 RedFever007
pi_161247678
quote:
Helemaal niet. Als deze groep, waarvan het helemaal niet zeker is dat het allemaal VOOR stemmers waren, het niet boeit hoeven we ook geen rekening met ze te jhouden.

Ik ken voldoende mensen die tegen zouden zijn maar niet gingen stemmen omdat ze:
- Geen voldoende kennis hadden van de materie
- Geen zin hadden
- Niet eens zijn met het referendum als zodanig
- Andere reden,

Dus de stelling, 8 miljoen mensen die thuisbleven zijn voor-stemmers slaat echt helemaal nergens op :)
  donderdag 7 april 2016 @ 09:23:22 #73
440653 BarryOSeven
pi_161247679
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:21 schreef HPLC het volgende:

[..]

Het zal me niets verbazen als alleen de datum op het verdrag moet worden aangepast.
Er is een duidelijk signaal afgegeven. Duitsland begint nu ook een referendum over de #dexit te eissen. De Britten voelden zich roepende in de woestijn maar die voelen zich nu gesterkt.

Verder zijn die argumenten van: "bron dat NL geen EU meer wil" en dat soort troep gewoon eens van tafel. Een groot deel heeft zich uitgesproken. Een overgrote meerderheid was tegen dit verdrag en daar zit ook een EU sentiment bij.

Al met al een grote balk om mee te slaan voor de anti-EU lobby. De eerste dominosteen is om. De rest is niet meer tegen te houden.

Ook jij nog bedankt! ^O^
  donderdag 7 april 2016 @ 09:23:28 #74
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161247681
quote:
Ik schaam me rot.

Helemaal mee eens.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161247685
quote:

[..]

Die kans is groot :Y
SOONY
pi_161247686
quote:
Dit is nog maar het begin. Ik kan niet wachten op de Brexit.
pi_161247687
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het probleem is dat er grote ontevredenheid is over de politiek. En de dat de politiek en dan met name de gevestigde orde daar niets mee doet. Vandaar dat bijvoorbeeld straks de PVV waarschijnlijk de grootste partij van Nederland word. Maar je kan je daar inderdaad niets van aantrekken als politiek.
Als de PVV straks de grootste is blijft de boze burger gewoon boos, wellicht komen er een paar bij en vallen er een paar af maar de boze burger blijft gewoon.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:23:49 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_161247691
quote:

[..]

Daarom is het komende en bindende referendum brexit in de UK straks ook veel interessanter.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:24:29 #79
440653 BarryOSeven
pi_161247702
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als de PVV straks de grootste is blijft de boze burger gewoon boos, wellicht komen er een paar bij en vallen er een paar af maar de boze burger blijft gewoon.
Ja alleen zijn het nu de zogenaamde zelfbenoemde "slimmen" die zo slim waren dat ze hun eigen stem hebben weggegeven aan de tegenpartij die de boze burger rol op zich mogen nemen.

Kneuzen.
pi_161247704
quote:

[..]

Het is natuurlijk te triest voor woorden.

Dit is de grootst denkbare faal voor het JA kamp, totaal in eigen voet geschoten. Veel te vroeg juichen ook hier in het topic. De gang van zaken saboteren. En als het dan uiteindelijk toch nog niet is gelukt. Ook nog janken dat niet iedereen gestemd heeft. Het is ook niet zo dat alle niet stemmers voor-stemmers zijn. Maar eigenlijk is dat ook totaal niet aan de orde. De wet schrijft voor dat het NEE-kamp zwaar dik gewonnen heeft.

De voor-stemmers zijn altijd zo van het beargumenteren met de wet. Onlogische en oneerlijke dingen mogen omdat het niet illegaal is en dat soort kolder. Maar nu is het ineens niet nodig en mag elke wet van tafel om maar ondemocratisch toch door te gaan met dat verdrag.

wie is er nu aan het janken Barry, met je fascisten en je consequenties en je nog lang niet klaar zijn :') :') :')
pi_161247705
quote:

[..]

Ik vind het zelf niet zo interessant om daarover te speculeren. Wat ik hoop, is dat de regerende elite eens in gaat zien dat ze Europa niet kan blijven uitbreiden terwijl daar geen draagvlak onder de bevolking voor is. Keer op keer worden signalen genegeerd. Nu zijn er best veel signalen, waarbij de stemming over Brexit nog vele malen belangrijker is. Ik heb enige hoop dat hiermee ook de politieke opinie gaat kenteren. Dat is echter geen stellige hoop.

Het is erg jammer dat het voor mij niet mogelijk is om een anti-Europa-stem uit te brengen bij parlementaire verkiezingen. Ik weiger op de PVV of SP te gaan stemmen. Een Nederlandse UKIP zou wat mij betreft ideaal zijn.
pi_161247714
quote:

owja en: bwhahahahahahahahahahaha _O- _O- _O- :D :D
pi_161247718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er is een duidelijk signaal afgegeven. Duitsland begint nu ook een referendum over de #dexit te eissen. De Britten voelden zich roepende in de woestijn maar die voelen zich nu gesterkt.

Verder zijn die argumenten van: "bron dat NL geen EU meer wil" en dat soort troep gewoon eens van tafel. Een groot deel heeft zich uitgesproken. Een overgrote meerderheid was tegen dit verdrag en daar zit ook een EU sentiment bij.

Al met al een grote balk om mee te slaan voor de anti-EU lobby. De eerste dominosteen is om. De rest is niet meer tegen te houden.

Ook jij nog bedankt! ^O^
Blijf vooral verder dromen ;)

Graag gedaan
pi_161247728
quote:

[..]

neh, we gaan natuurlijk wel rekening houden met de goed onderbouwde meningen van de Nederland om tegen dit akkoord te stemmen. die zijn weliswaar op twee vingers te tellen, dus zoveel moeite zal dat niet kosten...
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 09:26:13 #85
8781 crew  Frutsel
pi_161247729
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:24 schreef Claudia_x het volgende:

Het is erg jammer dat het voor mij niet mogelijk is om een anti-Europa-stem uit te brengen bij parlementaire verkiezingen. Ik weiger op de PVV of SP te gaan stemmen. Een Nederlandse UKIP zou wat mij betreft ideaal zijn.
Partij voor de Diertjes :)
pi_161247730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarom is het komende en bindende referendum brexit in de UK straks ook veel interessanter.
Dat wel ja, ben daar wel benieuwd naar.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:26:29 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_161247734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het zelf niet zo interessant om daarover te speculeren. Wat ik hoop, is dat de regerende elite eens in gaat zien dat ze Europa niet kan blijven uitbreiden terwijl daar geen draagvlak onder de bevolking voor is. Keer op keer worden signalen genegeerd. Nu zijn er best veel signalen, waarbij de stemming over de Brexit nog vele malen belangrijker is. Ik heb enige hoop dat hiermee ook de politieke opinie gaat kenteren. Dat is echter geen stellige hoop.

Voor mij is dit referendum vooral een belangrijk signaal van de bevolking naar Den Haag dat ze eindelijk weer eens zich moeten gaan bezighouden met Nederland. Waarvoor ze in eerste instantie zijn aangesteld: de Nederlandse volksvertegenwoordiging. Eerst hier de problemen oplossen, daarna je pas bezighouden met landen en problemen duizenden kilometers verderop.

Dat geldt idem voor de asielzoekerskwestie.
pi_161247740
quote:
Uiteraard niet. Houden we ook rekening met de thuisblijvers van de laatste europese verkiezingen met een opkomst van net iets boven de 37%?
  donderdag 7 april 2016 @ 09:26:52 #89
440653 BarryOSeven
pi_161247746
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

wie is er nu aan het janken Barry, met je fascisten en je consequenties en je nog lang niet klaar zijn :') :') :')
Het is gewoon heerlijk om die arrogante zogenaamd verheven mensen en vaststaande uitkomst omtrent EU zaken eens veranderd te zien.

Maanden hebben we onzin moeten aanhoren en nu is het achter de rug. En de zogenaamde zelfbenoemde "elite :') " is gewoon zo dom gebleken om ook nog eens het tegendeel te bereiken.

Ik jank niet, ik vier feest.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:27:27 #90
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161247752
Ik moet wel een beetje gniffelen bij het feit dat Geenstijl en Jan Roos glorieus hebben gewonnen en dat daardoor bij een paar mensen het stoom uit alle poriën komt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_161247753
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Partij voor de Diertjes :)
Die noemde ik niet eens omdat het al helemaal geen optie is. Mijn anti-Europa-sentiment is niet zo sterk dat ik er al mijn andere principes voor kan laten varen.
pi_161247757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al die potentiële ja-stemmers ook die tactisch zijn thuisgebleven omwille de kiesdrempel niet te halen. Daar spreekt alleen maar angst uit dan toch dat het nee-kamp zou gaan winnen? Was dan in elk geval wezen stemmen om het % ja wat hoger te krijgen. Niet nu achteraf gaan lopen huilen dus.
Inderdaad. Voor willen stemmen maar thuis blijven en hopen dat het hard regent is gewoon zelfverkozen tactisch verliezen.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:29:09 #93
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_161247767
En nu een hek om Nederland.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:29:14 #94
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_161247771
quote:
Ik schaam me rot.

Ah ja, daar is het afgezaagde "alle tegenstemmers zijn achterlijk" verhaaltje weer. Hebben jullie voor-stemmers echt geen betere argumenten?
Don't let my username fool you...
pi_161247794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:23 schreef BarryOSeven het volgende:

Och, in 2014 (nog geen twee jaar geleden) hebben we nog verkiezingen gehad voor het EP. Daar heeft maar liefst 37% van de kiesgerechtigden gestemd. De overige 63% kan het blijkbaar niets boeien. die zijn blijkbaar niet tegen de EU. Van de mensen die wel zijn gaan stemmen heeft slechts 14% op een anti-Europese partij gestemd en 86% op een pro-Europese partij. Op basis van de logica die nu wordt toegepast heeft het overgrote deel van de stemmers toen dus voor de EU gekozen en mag de rest van Nederland gewoon geen mening hebben over de EU, hadden ze maar moeten gaan stemmen.
pi_161247799
quote:
Ik schaam me rot.

Deels mee eens. Anderzijds is het een nietszeggend referendum en veranderd er niets voor de EU en Oekraine. Het was 65% van 32% van 4% van de EU bevolking, ergo doet er niet toe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_161247806
We tellen af naar de Brexit jongens. De Britten gaan op 23 juni 2016 naar de stembus! Een bindende referendum!!! _O_ Welvarende landen als Noorwegen / IJsland / Zwitserland zijn geen EU-lid en het vierde welvarende Europese land volgt over 2,5 maand. Het gaat dan de EU worden voor armoedige landen.
pi_161247819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:31 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
We tellen af naar de Brexit jongens. De Britten gaan op 23 juni 2016 naar de stembus! Een bindende referendum!!! _O_
en dan? gaan de voorstanders van een brexit zich dan wel gewoon neerleggen bij een eventuele stem voor GB in de EU. dat schijnt wel te moeten als ik er een paar in dit topic zo hoor.
pi_161247820
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:30 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Jawel.
Waar ik erg van heb genoten (en van heb geleerd) de afgelopen weken, waren de stukken op De Corerspondent. DC was duidelijk voor het verdrag, maar de lezers waren sterk verdeeld en de afkeer van de eenzijdige berichtgeving was groot.

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 07-04-2016 09:39:22 ]
pi_161247839
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

en dan? gaan de voorstanders van een brexit zich dan wel gewoon neerleggen bij een eventuele stem voor GB in de EU. dat schijnt wel te moeten als ik er een paar in dit topic zo hoor.
Het wordt een Brexit, kerel. We spreken elkaar op 23 juni! Mark my words.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:34:28 #101
440653 BarryOSeven
pi_161247848
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Och, in 2014 (nog geen twee jaar geleden) hebben we nog verkiezingen gehad voor het EP. Daar heeft maar liefst 37% van de kiesgerechtigden gestemd. De overige 63% kan het blijkbaar niets boeien. die zijn blijkbaar niet tegen de EU. Van de mensen die wel zijn gaan stemmen heeft slechts 14% op een anti-Europese partij gestemd en 86% op een pro-Europese partij. Op basis van de logica die nu wordt toegepast heeft het overgrote deel van de stemmers toen dus voor de EU gekozen en mag de rest van Nederland gewoon geen mening hebben over de EU, hadden ze maar moeten gaan stemmen.
Het is nu dan ook geen 2014 en volgend jaar is het 2017. We zullen zien, deze overwinning is al mooi in de pocket.

Eens kijken of we nog meer kunnen afbreken van dat EU circus voor dat we echt kunnen beginnen in 2017.
pi_161247854
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Fout. Als we de voorstemmers mogen geloven, betekent dit dus dat 63% bij de EP verkiezingen tegen de EU was.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:34:57 #103
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_161247855
Stel dezen referendum was gehouden in <vul een willekeurige eu land in>, zou de uitslag dan veel anders zijn?
pi_161247860
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:33 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

dat vraag ik toch niet...
  donderdag 7 april 2016 @ 09:36:21 #105
142400 RedFever007
pi_161247872
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:33 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

pi_161247874
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat vraag ik toch niet...
We spreken elkaar op 23 juni, kerel.
pi_161247875
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:36 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_161247880
quote:
Aanname.

En onzin. als je niet stemt heb je pech. :{
(she/her)
  donderdag 7 april 2016 @ 09:40:12 #109
440653 BarryOSeven
pi_161247933
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 09:34 schreef Daarnaast het volgende:
Stel dezen referendum was gehouden in <vul een willekeurige eu land in>, zou de uitslag dan veel anders zijn?
Nup, de politici vertellen hun burgers dat hun buurlanden graag bij de EU willen en alles willen doorvoeren en daarom moeten zij ook mee.

Alleen is dat natuurlijk weer een leugen. De EU burger is niet meer zo tevreden over de EU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')