Dat is wat anders dan verbieden dus. Ook de EU ontneemt Oekraïne privileges als het nauwe banden aan gaat. Vóórdat de andere voormalige oostbloklanden bij de EU kwamen was er tussen Rusland en die landen veel handel en meer verkeer van personen. Dat is nu veel lastiger geworden. De EU is nog veel erger dan Rusland.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Rusland heeft duidelijk gemaakt dat ook bij een handelsverdrag de korting op het Russisch gas zou komen te vervallen.
Nee, dat hoeven we niet. Ze hadden hun democratisch recht moeten benutten en dat hebben ze vertikt.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Jullie snappen toch wel dat deze tegen geflatteerd is? Miljoenen mensen (allemaal voor stemmers) zijn thuis gebleven om te proberem het referendum ongeldig te laten worden. We moeten ook met deze groep rekening houden.
Met dit soort zure reacties gaan we overladen worden de komende dagen.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Jullie snappen toch wel dat deze tegen geflatteerd is? Miljoenen mensen (allemaal voor stemmers) zijn thuis gebleven om te proberem het referendum ongeldig te laten worden. We moeten ook met deze groep rekening houden.
Nee, dat is chantage. Als je dat niet begrijpt, kan ik je niet helpen.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan verbieden dus. Ook de EU ontneemt Oekraïne privileges als het nauwe banden aan gaat. Vóórdat de andere voormalige oostbloklanden bij de EU kwamen was er tussen Rusland en die landen veel handel en meer verkeer van personen. Dat is nu veel lastiger geworden. De EU is nog veel erger dan Rusland.
Ik merk dat ik het er niet dicht genoeg opleg.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:54 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Nee, dat hoeven we niet. Ze hadden hun democratisch recht moeten benutten en dat hebben ze vertikt.
De EU doet precies hetzelfde. Dus wat is je punt?quote:Op donderdag 7 april 2016 08:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, dat is chantage. Als je dat niet begrijpt, kan ik je niet helpen.
Nee hoor, helemaal niet. Die miljoenen mensen hebben nl. een stemkaart gekregen.... Die hadden ze kunnen benutten door te gaan stemmen en het 'voor' rondje rood te makenquote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Moeten niks. Zij hebben hun stemrecht niet gebruikt dus moeten ze nu niet achteraf gaan zeuren.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Jullie snappen toch wel dat deze 'tegen' geflatteerd is? Miljoenen mensen (allemaal 'voor' stemmers) zijn thuis gebleven om te proberem het referendum ongeldig te laten worden. We moeten ook met deze groep rekening houden.
Nee hoor, de EU heeft nergens een dergelijke bepaling. Oekraïne is vrij een dergelijke handelsovereenkomst met Rusland te sluiten. Het is Rusland die daar allerlei beperkingen aan oplegt.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De EU doet precies hetzelfde. Dus wat is je punt?
quote:Op donderdag 7 april 2016 08:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Moeten niks. Zij hebben hun stemrecht niet gebruikt dus moeten ze nu niet achteraf gaan zeuren.
Typisch slecht-verliezer gedrag imoquote:Op donderdag 7 april 2016 08:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Moeten niks. Zij hebben hun stemrecht niet gebruikt dus moeten ze nu niet achteraf gaan zeuren.
Als zo weinig voorstanders bereid zijn om te gaan stemmen, al dan niet in een overbezet stembureau te ver weg, dan is er kennelijk helemaal geen draagvlak voor het verdrag en had dat er nooit mogen zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Jullie snappen toch wel dat deze 'tegen' geflatteerd is? Miljoenen mensen (allemaal 'voor' stemmers) zijn thuis gebleven om te proberem het referendum ongeldig te laten worden. We moeten ook met deze groep rekening houden.
Ook die mensen die gisteren geïnterviewed werden nog voor de sluiting van de stembussen. Mensen zeiden; ik ga niet stemmen, want dat heeft toch geen zin.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:58 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Typisch slecht-verliezer gedrag imo
Dat valt wel mee. De voorstemmers zijn echt wel gaan stemmen. De meerderheid die niet gegaan is, is eerder onverschillig, lui, of heeft niet begrepen waar het over gaat en is daarom niet gaan stemmen. Net als bij een verkiezing voor een waterschap, daar is ook geen animo voor. De meeste mensen die ik er naar vraag hebben iets van huh, wat voor referendum, oh nee, daar ga ik niet heen.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Gewoon de poot stijf houden, als ze dat lef hebben en eens een keer niet als "beste jochie van de klas" ten tonele willen verschijnen.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:00 schreef DustPuppy het volgende:
Wat zou het kabinet nu moeten doen volgens jullie? Wat ik zo hoor interpreteren ze dit als: "Pas het verdrag een beetje aan en ratificeer het dan alsnog", maar dat is natuurlijk ook niet perse waar.
Poot stijf houden als in: compleet niet/nooit ratificeren?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gewoon de poot stijf houden, als ze dat lef hebben en eens een keer niet als "beste jochie van de klas" ten tonele willen verschijnen.
Je kunt ook stellen: Bijna 4 miljoen mensen hebben de moeite genomen om voor één wet (!) tijd vrij te maken in hun agenda en naar de stembus te gaan.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Rutte had het over kleine stapjes. Dus dat poot stijf houden gaat het niet worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gewoon de poot stijf houden, als ze dat lef hebben en eens een keer niet als "beste jochie van de klas" ten tonele willen verschijnen.
Een boel mensen die niet zijn gaan stemmen snappen prima waar het over gaat, namelijk de afkeur die GS van Europa en de zittende regering heeft. Nogal logisch dat veel mensen daar niet aan mee wil werken.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. De voorstemmers zijn echt wel gaan stemmen. De meerderheid die niet gegaan is, is eerder onverschillig, lui, of heeft niet begrepen waar het over gaat en is daarom niet gaan stemmen.
Mensen die thuis zijn gebleven mogen niet klagen en we hoeven al helemaal geen rekening te houden met mensen die moet willig niet mee doen.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Niks geen medewerking verlenen?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Poot stijf houden als in: compleet niet/nooit ratificeren?
Ik heb de speeches van de regering nog niet gezien.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rutte had het over kleine stapjes. Dus dat poot stijf houden gaat het niet worden.
Weer een zure reactie. Het gaat hard nu. De trollen ontwaken zullen weer bezit nemen van dit topic waar bijna 24 uur een top sfeer is geweest.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een boel mensen die niet zijn gaan stemmen snappen prima waar het over gaat, namelijk de afkeur die GS van Europa en de zittende regering heeft. Nogal logisch dat veel mensen daar niet aan mee wil werken.
Ja, maar wat houdt dat in de praktijk in? Dat is mijn vraag.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks geen medewerking verlenen?
In jouw omgeving misschien, maar er zijn ook nog andere bevolkingslagen.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een boel mensen die niet zijn gaan stemmen snappen prima waar het over gaat, namelijk de afkeur die GS van Europa en de zittende regering heeft. Nogal logisch dat veel mensen daar niet aan mee wil werken.
Pressies niet meedoen is gelijk aan niet gehoord worden en daar hoeven we echt niks mee te doen verder. Volgende keer beter en gewoon mee doenquote:Op donderdag 7 april 2016 08:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt. Dit zit rond de 50/50. Daarom zijn er ook maar twee opties: GEEN politieke integratie met de EU (hooguit een los handelsverdrag) of splitsen (zoals Tsjechoslowakije).quote:Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef Mylene het volgende:
In de serie van Jelle Brandt Corstius interviewt hij ook Oekraïense bevolking en die waren niet allemaal pro-Westers gezind.Iemand een linkje waaruit blijkt dat die bevolking voor Europa hebben gestemd? En hoe betrouwbaar mag dat wel zijn aangezien het land corrupt is en er gesjoemeld kan zijn met de stemmen?
Het volk heeft gesproken en die zegt in volle meerderheid NEE! Dus ook geen aanpassing. Nederland tekent gewoon niet dit verdrag. Punt. Dat is democratie.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:00 schreef DustPuppy het volgende:
Wat zou het kabinet nu moeten doen volgens jullie? Wat ik zo hoor interpreteren ze dit als: "Pas het verdrag een beetje aan en ratificeer het dan alsnog", maar dat is natuurlijk ook niet perse waar.
Verder lobbyen voor de gehele afschaffing van dat verdrag, samen met de bondgenoten die er ook niks mee hebben?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, maar wat houdt dat in de praktijk in? Dat is mijn vraag.
Rutte heeft gezegd dat het verdrag niet zomaar door Nederland geratificeerd zal worden wat dat verder ook mag betekenen.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, maar wat houdt dat in de praktijk in? Dat is mijn vraag.
Ok, dus geen politiek verdrag dus. Daar komt het dan feitelijk op neer.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Verder lobbyen voor de gehele afschaffing van dat verdrag, samen met de bondgenoten die er ook niks mee hebben?
Ik noem maar wat hoor, ben immers geen IWAB, dit itt velen hier die wel denken de wijsheid in pacht te hebben.
laten we het hopen.....quote:Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef byah het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit het laatste referendum zal zijn
Je schaamt je rot omdat we een "pleefiguur" slaan?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
De patjepeers van dit land hebben heel Europa gegijzeld .
Jan met de pet heeft "ons" eens zijn vette dikke middelvinger laten zien. "kijk mij een stoer met nee stemmen" .
Wat een ontiegeljke bagger.
Afschaffen deze ellende . Wij hebben gewoon het niveau van die zwitsers niet.
We zouden een referendum kunnen houden over het afschaffen van de referendum wet.quote:
Bedoel je nou te zeggen dat de corrupte kliek die nu de EU leidt Europa heeft gegijzeld?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
Jan met de pet heeft "ons" eens zijn vette dikke middelvinger laten zien. "kijk mij een stoer met nee stemmen" .
De zuurgraad stijgt elke minuut hier. Omdat de uitslag jou niet bevalt, hebben we het niveau van de Zwitsers niet?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
Geldt dat laatste overigens niet voor heel TTIP dan? Is dat dan ook automatisch aan elke democratische invloed onttrokken?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:08 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ok, dus geen politiek verdrag dus. Daar komt het dan feitelijk op neer.
Handelsakkoord kunnen wij niks aan veranderen.
Ik voel me niet echt aangesproken, toch bedankt.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
Je kan natuurlijk ook denken dat de politiek mijlen ver van de keizer afstaat. En dan is een dikke vinger natuurlijk niet onlogisch. Jammer voor de politiek is dat het referendum meer een afkeuring is van hun beleid en de EU. Dan dat het echt puur om het verdrag ging.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
Waarop baseer jij dat alle thuisblijvers voor stemmers zijn?quote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Dan hebben ze verloren. Hadden ze moeten komen. Slaat nergens op wat je zegtquote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
Denken dat Nederland niet corrupt isquote:Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef Mylene het volgende:
Zo'n verdrag is geen garantie voor de toekomt. Als er een pro Russische regering komt en Poetin geld toestopt om zo'n verdrag op te zeggen staat de EU in zijn hempje. Om zo te laten zien dat hij gestook in zijn achtertuin niet accepteert. Bovendien dat er was afgesproken dat de Navo niet zou oprukken naar Oekraïne. Ik denk juist dat de bevolking hiervan de dupe van wordt.
In de serie Grensland van Jelle Brandt Corstius interviewt hij ook Oekraïense bevolking en die waren niet allemaal pro-Westers gezind.Iemand een linkje waaruit blijkt dat die bevolking voor Europa hebben gestemd? En hoe betrouwbaar mag dat wel zijn aangezien het land corrupt is en er gesjoemeld kan zijn met de stemmen?
Nee, handelsakkoorden mogen met een meerderheid in het Europese parlement goedgekeurd worden. Als TTIP alleen maar een handelsakkoord is, dan is er dus geen unanimiteit nodig.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:10 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Geldt dat laatste overigens niet voor heel TTIP dan? Is dat dan ook automatisch aan elke democratische invloed onttrokken?
Ja, gijzelen is een eerzaam beroep (althans in de Oekraine dan)!quote:Op donderdag 7 april 2016 09:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Afgeven op hardwerkende Jannen met de pet.
Whahaha, succes!quote:Op donderdag 7 april 2016 09:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Verder lobbyen voor de gehele afschaffing van dat verdrag, samen met de bondgenoten die er ook niks mee hebben?
Eens.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
Beetje kinderachtig. Referendum willen afschaffen omdat de uitkomst niet in je straatje past.quote:
Hardwerkendquote:Op donderdag 7 april 2016 09:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Jan met de pet is gewoon hardwerkende Nederlander met een mening volgens mij.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:12 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Ja, gijzelen is een eerzaam beroep (althans in de Oekraine dan)!
ja, maar als we met het gejank van die boze burgers bezig moeten gaan dan schiet het ook niet op natuurlijk. De boze burger is al 20 jaar boos over van alles en nog wat en zal dat de komende 20 jaar ook gewoon blijven, wat de politiek ook doet. Kortom; niets van aantrekken...quote:Op donderdag 7 april 2016 09:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook denken dat de politiek mijlen ver van de keizer afstaat. En dan is een dikke vinger natuurlijk niet onlogisch. Jammer voor de politiek is dat het referendum meer een afkeuring is van hun beleid en de EU. Dan dat het echt puur om het verdrag ging.
Ik weet het niet, ik ben geen iwab.quote:
Met hardwerkend bedoel ik niet de VVD hardwerkende, maar vooral de normale werkende Nederlander.quote:
Nou, dan weten we dat we daar ook aan gebonden worden door een paar corrupte Europese "broeders, zonder dat Nederland ook nog iets te vertellen heeft over de gevolgen voor haarzelf.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, handelsakkoorden mogen met een meerderheid in het Europese parlement goedgekeurd worden. Als TTIP alleen maar een handelsakkoord is, dan is er dus geen unanimiteit nodig.
Grappig he, dat eeuwige generaliseren en vooroordelen. Hier heeft de hele buurt en omgeving tegen gestemd. Wonen vrijwel alleen maar drs. dr. ing. enzovoortsquote:Op donderdag 7 april 2016 09:11 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Forum voor Democratie is al bezig met TTIPquote:Op donderdag 7 april 2016 09:10 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Geldt dat laatste overigens niet voor heel TTIP dan? Is dat dan ook automatisch aan elke democratische invloed onttrokken?
Ik schaam me rot voor de mensen die de legitimiteit van het referendum in twijfel trekken omdat de (verwachte) uitslag hun niet aanstaat. Geef dan gewoon toe dat je antidemocratisch bent en dat het land door een (linkse) elite geregeerd moet worden.quote:
Ik denk eerder dat het probleem is dat er grote ontevredenheid is over de politiek. En de dat de politiek en dan met name de gevestigde orde daar niets mee doet. Vandaar dat bijvoorbeeld straks de PVV waarschijnlijk de grootste partij van Nederland word. Maar je kan je daar inderdaad niets van aantrekken als politiek.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, maar als we met het gejank van die boze burgers bezig moeten gaan dan schiet het ook niet op natuurlijk. De boze burger is al 20 jaar boos over van alles en nog wat en zal dat de komende 20 jaar ook gewoon blijven, wat de politiek ook doet. Kortom; niets van aantrekken...
Het is natuurlijk te triest voor woorden.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:14 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Jan met de pet is gewoon hardwerkende Nederlander met een mening volgens mij.
Kunnen jullie wel weer roepen dat al die domme lui hun bek moeten houden. Had je moeten gaan stemmen, in plaats van in je elitaire zelfgenot thuisblijvertje spelen.
Vol verwachting klopt ons hart!quote:Op donderdag 7 april 2016 09:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Wie zijn hier nu de fascisten? Rukkers, deze faal gaat nog consequenties hebben. Ben nog lang niet klaar met deze hypocrieten.
68% van de Nederlanders heeft een evenzo dikke middelvinger opgestoken.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
De patjepeers van dit land hebben heel Europa gegijzeld Jan met de pet heeft "ons" eens zijn vette dikke middelvinger laten zien. "kijk mij een stoer met nee stemmen" .
quote:Op donderdag 7 april 2016 09:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vol verwachting klopt ons hart!
Wat denk jij serieus dat nu gaat gebeuren?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Wie zijn hier nu de fascisten? Rukkers! Deze faal gaat nog consequenties hebben. Ben nog lang niet klaar met deze hypocrieten.
Helemaal niet. Als deze groep, waarvan het helemaal niet zeker is dat het allemaal VOOR stemmers waren, het niet boeit hoeven we ook geen rekening met ze te jhouden.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Er is een duidelijk signaal afgegeven. Duitsland begint nu ook een referendum over de #dexit te eissen. De Britten voelden zich roepende in de woestijn maar die voelen zich nu gesterkt.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:21 schreef HPLC het volgende:
[..]
Wat denk jij serieus dat nu gaat gebeuren?
Het zal me niets verbazen als alleen de datum op het verdrag moet worden aangepast.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
Die kans is grootquote:Op donderdag 7 april 2016 09:21 schreef HPLC het volgende:
[..]
Het zal me niets verbazen als alleen de datum op het verdrag moet worden aangepast.
Dit is nog maar het begin. Ik kan niet wachten op de Brexit.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Wie zijn hier nu de fascisten? Rukkers! Deze faal gaat nog consequenties hebben. Ben nog lang niet klaar met deze hypocrieten.
Als de PVV straks de grootste is blijft de boze burger gewoon boos, wellicht komen er een paar bij en vallen er een paar af maar de boze burger blijft gewoon.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het probleem is dat er grote ontevredenheid is over de politiek. En de dat de politiek en dan met name de gevestigde orde daar niets mee doet. Vandaar dat bijvoorbeeld straks de PVV waarschijnlijk de grootste partij van Nederland word. Maar je kan je daar inderdaad niets van aantrekken als politiek.
Daarom is het komende en bindende referendum brexit in de UK straks ook veel interessanter.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:21 schreef HPLC het volgende:
[..]
Ja alleen zijn het nu de zogenaamde zelfbenoemde "slimmen" die zo slim waren dat ze hun eigen stem hebben weggegeven aan de tegenpartij die de boze burger rol op zich mogen nemen.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als de PVV straks de grootste is blijft de boze burger gewoon boos, wellicht komen er een paar bij en vallen er een paar af maar de boze burger blijft gewoon.
wie is er nu aan het janken Barry, met je fascisten en je consequenties en je nog lang niet klaar zijnquote:Op donderdag 7 april 2016 09:18 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het is natuurlijk te triest voor woorden.
Dit is de grootst denkbare faal voor het JA kamp, totaal in eigen voet geschoten. Veel te vroeg juichen ook hier in het topic. De gang van zaken saboteren. En als het dan uiteindelijk toch nog niet is gelukt. Ook nog janken dat niet iedereen gestemd heeft. Het is ook niet zo dat alle niet stemmers voor-stemmers zijn. Maar eigenlijk is dat ook totaal niet aan de orde. De wet schrijft voor dat het NEE-kamp zwaar dik gewonnen heeft.
De voor-stemmers zijn altijd zo van het beargumenteren met de wet. Onlogische en oneerlijke dingen mogen omdat het niet illegaal is en dat soort kolder. Maar nu is het ineens niet nodig en mag elke wet van tafel om maar ondemocratisch toch door te gaan met dat verdrag.
Ik vind het zelf niet zo interessant om daarover te speculeren. Wat ik hoop, is dat de regerende elite eens in gaat zien dat ze Europa niet kan blijven uitbreiden terwijl daar geen draagvlak onder de bevolking voor is. Keer op keer worden signalen genegeerd. Nu zijn er best veel signalen, waarbij de stemming over Brexit nog vele malen belangrijker is. Ik heb enige hoop dat hiermee ook de politieke opinie gaat kenteren. Dat is echter geen stellige hoop.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:21 schreef HPLC het volgende:
[..]
owja en: bwhahahahahahahahahahahaquote:Op donderdag 7 april 2016 09:18 schreef BarryOSeven het volgende:
Blijf vooral verder dromenquote:Op donderdag 7 april 2016 09:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er is een duidelijk signaal afgegeven. Duitsland begint nu ook een referendum over de #dexit te eissen. De Britten voelden zich roepende in de woestijn maar die voelen zich nu gesterkt.
Verder zijn die argumenten van: "bron dat NL geen EU meer wil" en dat soort troep gewoon eens van tafel. Een groot deel heeft zich uitgesproken. Een overgrote meerderheid was tegen dit verdrag en daar zit ook een EU sentiment bij.
Al met al een grote balk om mee te slaan voor de anti-EU lobby. De eerste dominosteen is om. De rest is niet meer tegen te houden.
Ook jij nog bedankt!
neh, we gaan natuurlijk wel rekening houden met de goed onderbouwde meningen van de Nederland om tegen dit akkoord te stemmen. die zijn weliswaar op twee vingers te tellen, dus zoveel moeite zal dat niet kosten...quote:Op donderdag 7 april 2016 09:21 schreef HPLC het volgende:
[..]
Partij voor de Diertjesquote:Op donderdag 7 april 2016 09:24 schreef Claudia_x het volgende:
Het is erg jammer dat het voor mij niet mogelijk is om een anti-Europa-stem uit te brengen bij parlementaire verkiezingen. Ik weiger op de PVV of SP te gaan stemmen. Een Nederlandse UKIP zou wat mij betreft ideaal zijn.
Dat wel ja, ben daar wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daarom is het komende en bindende referendum brexit in de UK straks ook veel interessanter.
Voor mij is dit referendum vooral een belangrijk signaal van de bevolking naar Den Haag dat ze eindelijk weer eens zich moeten gaan bezighouden met Nederland. Waarvoor ze in eerste instantie zijn aangesteld: de Nederlandse volksvertegenwoordiging. Eerst hier de problemen oplossen, daarna je pas bezighouden met landen en problemen duizenden kilometers verderop.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het zelf niet zo interessant om daarover te speculeren. Wat ik hoop, is dat de regerende elite eens in gaat zien dat ze Europa niet kan blijven uitbreiden terwijl daar geen draagvlak onder de bevolking voor is. Keer op keer worden signalen genegeerd. Nu zijn er best veel signalen, waarbij de stemming over de Brexit nog vele malen belangrijker is. Ik heb enige hoop dat hiermee ook de politieke opinie gaat kenteren. Dat is echter geen stellige hoop.
Het is erg jammer dat het voor mij niet mogelijk is om een anti-Europa-stem uit te brengen bij parlementaire verkiezingen. Ik weiger op de PVV of SP te gaan stemmen. Een Nederlandse UKIP zou wat mij betreft ideaal zijn.
Uiteraard niet. Houden we ook rekening met de thuisblijvers van de laatste europese verkiezingen met een opkomst van net iets boven de 37%?quote:Op donderdag 7 april 2016 08:53 schreef H.FR het volgende:
Het is gewoon heerlijk om die arrogante zogenaamd verheven mensen en vaststaande uitkomst omtrent EU zaken eens veranderd te zien.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wie is er nu aan het janken Barry, met je fascisten en je consequenties en je nog lang niet klaar zijn![]()
![]()
Die noemde ik niet eens omdat het al helemaal geen optie is. Mijn anti-Europa-sentiment is niet zo sterk dat ik er al mijn andere principes voor kan laten varen.quote:
Inderdaad. Voor willen stemmen maar thuis blijven en hopen dat het hard regent is gewoon zelfverkozen tactisch verliezen.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al die potentiële ja-stemmers ook die tactisch zijn thuisgebleven omwille de kiesdrempel niet te halen. Daar spreekt alleen maar angst uit dan toch dat het nee-kamp zou gaan winnen? Was dan in elk geval wezen stemmen om het % ja wat hoger te krijgen. Niet nu achteraf gaan lopen huilen dus.
Ah ja, daar is het afgezaagde "alle tegenstemmers zijn achterlijk" verhaaltje weer. Hebben jullie voor-stemmers echt geen betere argumenten?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
Och, in 2014 (nog geen twee jaar geleden) hebben we nog verkiezingen gehad voor het EP. Daar heeft maar liefst 37% van de kiesgerechtigden gestemd. De overige 63% kan het blijkbaar niets boeien. die zijn blijkbaar niet tegen de EU. Van de mensen die wel zijn gaan stemmen heeft slechts 14% op een anti-Europese partij gestemd en 86% op een pro-Europese partij. Op basis van de logica die nu wordt toegepast heeft het overgrote deel van de stemmers toen dus voor de EU gekozen en mag de rest van Nederland gewoon geen mening hebben over de EU, hadden ze maar moeten gaan stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:23 schreef BarryOSeven het volgende:
Verder zijn die argumenten van: "bron dat NL geen EU meer wil" en dat soort troep gewoon eens van tafel. Een groot deel heeft zich uitgesproken. Een overgrote meerderheid was tegen dit verdrag en daar zit ook een EU sentiment bij.
Deels mee eens. Anderzijds is het een nietszeggend referendum en veranderd er niets voor de EU en Oekraine. Het was 65% van 32% van 4% van de EU bevolking, ergo doet er niet toe.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:07 schreef CANARIS het volgende:
Ik schaam me rot.
en dan? gaan de voorstanders van een brexit zich dan wel gewoon neerleggen bij een eventuele stem voor GB in de EU. dat schijnt wel te moeten als ik er een paar in dit topic zo hoor.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:31 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
We tellen af naar de Brexit jongens. De Britten gaan op 23 juni 2016 naar de stembus! Een bindende referendum!!!
Waar ik erg van heb genoten (en van heb geleerd) de afgelopen weken, waren de stukken op De Corerspondent. DC was duidelijk voor het verdrag, maar de lezers waren sterk verdeeld en de afkeer van de eenzijdige berichtgeving was groot.quote:
Het wordt een Brexit, kerel. We spreken elkaar op 23 juni! Mark my words.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en dan? gaan de voorstanders van een brexit zich dan wel gewoon neerleggen bij een eventuele stem voor GB in de EU. dat schijnt wel te moeten als ik er een paar in dit topic zo hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |