Nou, kennelijk wilden mensen meer weten over wat die niet-handels dingen nou eigenlijk inhielden. En daar hadden onze bestuurders - die betrokken zijn geweest bij de onderhandelingen - wat meer over kunnen praten.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tsja, wat is de zorg van de kiezer dan? Dat is helaas niet aangegeven op het stemformulier.
Juist niet. Iedereen heeft in eigen land recht op eigen cultuur.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit klinkt alweer als een soort cultuurrelativisme.
Het grappige is dan natuurlijk dat wat je zegt eigenlijk maakt dat je voor het verdrag had moeten stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:51 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat was voor mij toch wel een reden om tegen te stemmen. Ik vind dat je als EU/West-Europese landen bijvoorbeeld wel expertise beschikbaar kunt stellen, maar het initiatief om dat aan te vragen moet vooral vanuit Oekraïne komen naar mijn idee omdat dat ook voor een stukje toewijding zorgt. Het is niet aan de EU om Oekraïne mee te nemen in de vaart der volkeren.
Ja maar dat lukt niet als het wel bedoeld is als voorportaal van een EU lidmaatschap. Vind je Rutte een type voor principes? Die gaat voor elke scheet op de knietjes. Hier niet, want het was gewoon een voorportaal.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou, kennelijk wilden mensen meer weten over wat die niet-handels dingen nou eigenlijk inhielden. En daar hadden onze bestuurders - die betrokken zijn geweest bij de onderhandelingen - wat meer over kunnen praten.
Als een substantiele groep gelooft dat dit verdrag het voorportaal is voor EU lidmaatschap is en daar een volstrekt slappe plasser van krijgt, dan is 'oh maar dit is geen voorportaal voor EU lidmaatschap' een nogal matig overtuigende reactie. Dan moet je effetjes door de knieën gaan en uitleggen waarom die kiezer dat zo zou kunnen begrijpen, maar waarom het in de realiteit een beetje anders ligt.
Als je constant liegt moet je er niet van uitgaan dat mensen je nu wel geloven. Maar dat ligt anders bij politici geloof ik.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou, kennelijk wilden mensen meer weten over wat die niet-handels dingen nou eigenlijk inhielden. En daar hadden onze bestuurders - die betrokken zijn geweest bij de onderhandelingen - wat meer over kunnen praten.
Als een substantiele groep gelooft dat dit verdrag het voorportaal is voor EU lidmaatschap is en daar een volstrekt slappe plasser van krijgt, dan is 'oh maar dit is geen voorportaal voor EU lidmaatschap' een nogal matig overtuigende reactie. Dan moet je effetjes door de knieën gaan en uitleggen waarom die kiezer dat zo zou kunnen begrijpen, maar waarom het in de realiteit een beetje anders ligt.
Ik begreep dat er ook subsidies en andere financiële steun in het verdrag zat. Dat is breder dan alleen expertise beschikbaar stellen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het grappige is dan natuurlijk dat wat je zegt eigenlijk maakt dat je voor het verdrag had moeten stemmen.
Als zij denken dat ze daar hulp voor kunnen gebruiken en de EU die kan bieden zonder excessieve uitgaven dan sta ik daar volledig achter.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat staat los van het feit dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun homo-rechten en weet ik niet wat er nog meer in dat belachelijke verdrag staat.
Die mensen zijn gewoon geestesziek. Ze zijn zo vol van zichzelf en puur en alleen zichzelf dat ze in hun eigen leugens zijn gaan geloven. Het zou me echt niets verbazen als die Rutte nu totaal verbaasd in bed ligt omdat hij er serieus niets van snapt.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:53 schreef Tweek het volgende:
[..]
Als je constant liegt moet je er niet van uitgaan dat mensen je nu wel geloven. Maar dat ligt anders bij politici geloof ik.
Nee, cultuurrelativisten zeggen dat elke cultuur gelijk is en je ze daarom ook niet beter of slechter kunt noemen. Zoiets haal ik ook een beetje uit jouw reactie. Je zegt feitelijk dat men in Oekraïne niets fout doet en dat wij ons er niet mee moeten bemoeien.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Juist niet. Iedereen heeft in eigen land recht op eigen cultuur.
Cultuurrelativisten vinden dat elke cultuur in Nederland welkom is.
Landen hebben een eigen verantwoordelijkheid. En als de EU het toch nodig vindt om te ondersteunen, dan kan dat ook zonder dat verdrag.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als zij denken dat ze daar hulp voor kunnen gebruiken en de EU die kan bieden zonder excessieve uitgaven dan sta ik daar volledig achter.
Ohh jij vindt dat de Oekraïners een achterlijke cultuur hebben.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, cultuurrelativisten zeggen dat elke cultuur gelijk is en je ze daarom ook niet beter of slechter kunt noemen. Zoiets haal ik ook een beetje uit jouw reactie. Je zegt feitelijk dat men in Oekraïne niets fout doet en dat wij ons er niet mee moeten bemoeien.
Dat is gewoon gebeurd hoor, tot in den treure.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:51 schreef HiZ het volgende:
Klopt. Er is niets mis met Oost-Europese culturen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee, cultuurrelativisten zeggen dat elke cultuur gelijk is en je ze daarom ook niet beter of slechter kunt noemen. Zoiets haal ik ook een beetje uit jouw reactie. Je zegt feitelijk dat men in Oekraïne niets fout doet en dat wij ons er niet mee moeten bemoeien.
Bedankt voor de lach. De teringquote:Op donderdag 7 april 2016 00:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ohh jij vindt dat de Oekraïners een achterlijke cultuur hebben.
Ik verwacht een aardverschuiving na de volgende verkiezingen. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die mensen zijn gewoon geestesziek. Ze zijn zo vol van zichzelf en puur en alleen zichzelf dat ze in hun eigen leugens zijn gaan geloven. Het zou me echt niets verbazen als die Rutte nu totaal verbaasd in bed ligt omdat hij er serieus niets van snapt.
Helaas, politici zijn kennelijk genetisch niet in staat om een beetje normaal en open te communiceren over de EU. Voor mij is al sinds het begin van de eeuw duidelijk dat mensen als Blair, Brown en Cameron, die geen van allen uit de EU willen er persoonlijk voor verantwoordelijk dat de Britten in juni waarschijnlijk gaan stemmen om de EU te verlaten.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:53 schreef Tweek het volgende:
[..]
Als je constant liegt moet je er niet van uitgaan dat mensen je nu wel geloven. Maar dat ligt anders bij politici geloof ik.
Ja.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee, maar op bepaalde gebieden kunnen ze zich absoluut verbeteren. Het verdrag is daar een mooie "stok achter de deur" voor. Sommige dingen gaan niet vanzelf.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen zo redeneren?!quote:Op donderdag 7 april 2016 00:51 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nou dan komt het ook wel goed zonder dit verdrag toch?
Dan moeten we ons daar niet mee associëren.quote:
Dat is niet gebeurd, en zeker niet tot in den treure. Waarnaast een associatie-verdrag vaak gewoon wel een eerste stap op weg naar lidmaatschap is. En gelet op het matige succes dat we hebben met het samenwerken met midden-Europa hadden de heren en dames politici best wel wat duidelijker kunnen zijn hoe ze een blokkade voor lidmaatschapsaspiraties zouden gaan opwerpen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is gewoon gebeurd hoor, tot in den treure.
Als mensen pertinent weigeren te geloven dat er niks over een EU-lidmaatschap in het verdrag staat, kun je lullen als brugman, maar dan blijven ze het pertinent niet geloven.
Als in een land de meerderheid van de bevolking een hekel heeft aan homo's verander je dat niet door ineens regels daar tegen in te voeren. De bevolking zal zelf tot een andere gedachte moeten komen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen zo redeneren?!
De kamer was hier in grote meerderheid voor, elke partij heeft experts die in dat verdrag zijn gedoken en tot een afgewogen beslissing zijn gekomen. Nu kiezers onder hevige invloed van anti-EU retoriek tegen hebben gestemd proberen ze ineens ook het verdrag af te wijzen met argumenten die totaal nergens op slaan.
Toont maar weer aan waarom referenda als deze totaal niet werken.
Als je er over nadenkt is het een bizarre situatie: het volk steekt een vork in het oog en de politiek mag uitleggen waarom het goed is dat het volk dat doet.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen zo redeneren?!
De kamer was hier in grote meerderheid voor, elke partij heeft experts die in dat verdrag zijn gedoken en tot een afgewogen beslissing zijn gekomen. Nu kiezers onder hevige invloed van anti-EU retoriek tegen hebben gestemd proberen ze ineens ook het verdrag af te wijzen met argumenten die totaal nergens op slaan.
Toont maar weer aan waarom referenda als deze totaal niet werken.
Zie mijn vorige post, deze redenering slaat kant noch wal. Dat verdrag legt de positieve intenties van beide partijen vast, daar is moeilijk iets op tegen te hebben.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Landen hebben een eigen verantwoordelijkheid. En als de EU het toch nodig vindt om te ondersteunen, dan kan dat ook zonder dat verdrag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |