quote:Op woensdag 6 april 2016 23:53 schreef SureD1 het volgende:
Het is eigenlijk al een overwinning om terug te lezen hoe hier op Fok! serieus is gediscussieerd over de voors- en tegens van vanalles. Ik weet toevallig wat van de EU en hoe het van binnen gaat, en daarover is diep inhoudelijk gediscussieerd hier. Dat kan alleen maar goed zijn.
Den Haag, en ook Brussel, moet snappen wat er speelt bij het volk. Qua EU is het duidelijk dat de 'narrative' van de EU momenteel niet klopt. Dat moet Juncker zich aantrekken. Monnet is Europese Integratie begonnen omdat het uiteindelijk goed zou moeten zijn voor de burger, niet voor een elite met Juncker aan het hoofd!
Nah, bijzaak.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Qua stemmen wel, helaas iets teveel op de verkeerde
Het punt is dus: ze kunnen bijna niets veranderen! De meeste bevoegdheden zijn allang weggegeven aan Brussel zonder onze instemming.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij kletst nu uit jouw nek. Samsom was heel erg duidelijk! Bij meer dan 30% wordt het verdrag niet goedgekeurd door Nederland zonder dat er aanpassingen worden gedaan die meer dan 1 zinnetje bedragen. Zijn letterlijke woorden bij Nieuwsuur, iedereen kan het zelf beluisteren.
Nee, SP heeft juist gewonnen.quote:
Ik zag ze bij de SP als malle eppo's feestvieren, dus nee.quote:
16 pagina's toch? Daarvoor is ratificatie van NL nodig. Voor het handelsdeel niet.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het punt is dus: ze kunnen bijna niets veranderen! De meeste bevoegdheden zijn allang weggegeven aan Brussel zonder onze instemming.
Dankzij dit referendum is dat straks voor iedereen die dat nog niet wist duidelijk te zien.
Klopt ik ben ook links. Ik vind het geen verlies.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zag ze bij de SP als malle eppo's feestvieren, dus nee.
Ook tegen.quote:
Goed bezigquote:Op donderdag 7 april 2016 00:01 schreef Zipportal het volgende:
Heerde
Voor41,4%
Tegen58%
Opkomst 32,3%
4.724uitgebrachte stemmen14.614kiesgerechtigden
op xhamster is nog genoeg spanning, danwel ontlading te vindenquote:Op woensdag 6 april 2016 23:58 schreef Infection het volgende:
Is er nog ergens wat te zien op tv/internet?
Heb je TTIP petitie ondertekend, maar wat zijn de regels? Moest het niet minstens 10.000 stemmen in de eerste week zijn etc, ?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]![]()
En dat is de grote winst van dit referendum. Niet het AV maar al die andere zaken.
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:01 schreef Zipportal het volgende:
Heerde
Voor41,4%
Tegen58%
Opkomst 32,3%
4.724uitgebrachte stemmen14.614kiesgerechtigden
Als hij de volgende keer 5-15 zetels wil krijgen met zijn partij...quote:
Dikkequote:Op donderdag 7 april 2016 00:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De arrogantie heeft verloren.
Klopt. De stembussen op de BES-eilanden sluiten vannacht om 3 uur pas.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
+de die eilanden in de Cariben en de Nederlanders in het buitenland misschien?
Nogmaals gefeliciteerd.quote:
Dit hele referendum is een verlies. Maar gelukkig gaat het weinig effect hebben.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:01 schreef Ryan3 het volgende:
Klopt ik ben ook links. Ik vind het geen verlies.
Ik heb mijn kennis hier ter beschikking gesteld, sommigen maken daar gebruik van, anderen maken je uit voor arrogant. Dat hou je toch. Wij discussiëren op een forum, in 1904 in Parijs deden ze dat in een koffiehuis en sloegen ze elkaar letterlijk voor de kop. Er zijn hier discussies geweest over vanalles, tot kiesrecht en Monnet, mensen die dat willen pikken echt wel wat op. Dat is winst. Het is een legitieme vraag om te stellen of de EU haar invloedssfeer wel zo moet uitbreiden zoals ze de laatste jaren heeft gedaan. Juncker (en alles wat hij voorstaat) is een ordinaire machtspoliticus. Als je iets van de oorsprong van de EU weet, dan weet je dat Monnet nu als een tornado ligt te draaien in zijn graf. Ik ben pro-EU, maar niet deze EU...quote:Op woensdag 6 april 2016 23:57 schreef hhh38 het volgende: [..] Op een aantal dingen eens, maar als je hier een aantal domme schapen ziet die zo achter Wilders, Roemer en Jan Roos aanlopen kan je moeilijk spreken van een serieuze discussie over de EU. Die discussie valt mij juist altijd vies tegen op FOK. Ik vind dit soort referenda niet bij voorbaat een slecht idee, maar zoals dit is uitgepakt kan je moeilijk positief noemen. Die opkomstdrempel heeft de democratie alleen maar tegengewerkt en de campagne was doorspekt van anti-EU retoriek, waar Oekraïne nu misschien de dupe van wordt.
Precies. En die 16 pagina's kunnen ze alleen theoretisch nog iets aan veranderen maar in de praktijk niet veel. Dat gaan we straks zien, dat we geen reet meer te vertellen hebben in eigen land. En dit gaat over oorlog en vrede he...quote:Op donderdag 7 april 2016 00:01 schreef agter het volgende:
[..]
16 pagina's toch? Daarvoor is ratificatie van NL nodig. Voor het handelsdeel niet.
Een echte democraat hoor ik welquote:Op donderdag 7 april 2016 00:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dit hele referendum is een verlies. Maar gelukkig gaat het weinig effect hebben.
Mooi toch, deel van mijn familie is ook afkomstig van die keuterboertjes daar. Die dom werden gehouden, maar tijdens de tweede wereldoorlog wel opkwamen tegen de nazi's. Hun botten kun je nog vinden in Oost-Dld.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:01 schreef Nattekat het volgende:
Tynaarlo op de valreep nog even een totale nee van Drenthe verpesten
Jaman broodje bieradelquote:
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een echte democraat hoor ik wel
Dat is nog hoger nu dus? 32,2%...quote:Op donderdag 7 april 2016 00:05 schreef DKUp het volgende:
Eindstand:
38.1% Voor
61.1% Tegen
32.2% Opkomst
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:05 schreef DKUp het volgende:
Eindstand:
38.1% Voor
61.1% Tegen
0.8% Blanco
32.2% Opkomst
Ik zwaai nog een keer naar de "strategische" JA-stemmersquote:Op donderdag 7 april 2016 00:05 schreef DKUp het volgende:
Eindstand:
38.1% Voor
61.1% Tegen
32.2% Opkomst
Als we dat niet ratificeren zijn die 16 pagina's van tafel.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Precies. En die 16 pagina's kunnen ze alleen theoretisch nog iets aan veranderen maar in de praktijk niet veel. Dat gaan we straks zien, dat we geen reet meer te vertellen hebben in eigen land. En dit gaat over oorlog en vrede he...
Oja, ach, zal niet veel uitmaken.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Vannacht om 3 uur pas de stembussen dicht op de Antillen.
Als ik morgenochtend op het nieuws zie dat ze op een van die eilanden nog een paar miljoen voor-stemmen hebben gevonden wordt ik ook een BNWer.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:02 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt. De stembussen op de BES-eilanden sluiten vannacht om 3 uur pas.
Huilenquote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef speknek het volgende:
Amsterdam, Utrecht, Groningen, LeidenLeiden, Wageningen voor, de rest tegen.
Duidelijke tegenstelling. Rijke jonge intelligente mensen zijn voor, vergrijsde domme navelstaarders tegen.
Jammer dat ik het land moet delen met de tweede groep. Maar goed, iemand moet mijn plee schoonmaken. Ik had graag gewild dat de Oekrainers dat waren, maar ik geloof dat ik het nog even met jullie moet doen.
Strategisch stemmen is nooit slim om te doen en dat blijkt maar weer.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zwaai nog een keer naar de "strategische" JA-stemmers
Gelukkig vallen mijn vrienden en ik in de eerste groep en stemden we allemaal tegenquote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef speknek het volgende:
Duidelijke tegenstelling. Rijke jonge intelligente mensen zijn voor, vergrijsde domme navelstaarders tegen.
Jammer dat ik het land moet delen met de tweede groep. Maar goed, iemand moet mijn plee schoonmaken. Ik had graag gewild dat de Oekrainers dat waren, maar ik geloof dat ik het nog even met jullie moet doen.
Als je azijn pist blijft je plee toch vanzelf schoon?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef speknek het volgende:
Zou wel knap zijn met zo'n 23k inwoners (en dus minder dan dat stemgerechtigen)quote:Op donderdag 7 april 2016 00:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als ik morgenochtend op het nieuws zie dat ze op een van die eilanden nog een paar miljoen voor-stemmen hebben gevonden wordt ik ook een BNWer.
Kan ook gewoon zijn dat studenten in Europa zijn opgegroeid en 25+'ers niet?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef speknek het volgende:
Rijke mensen. Die verpauperde bio-studenten uit Wageningen zeker met hun avondmaaltje uit zemelen met grutjesquote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef speknek het volgende:
In de praktijk kunnen we die 16 pagina's ook niet van tafel vegen, let maar op.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef agter het volgende:
[..]
Als we dat niet ratificeren zijn die 16 pagina's van tafel.
De rest gaat sws door.
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:07 schreef Seam het volgende:
Echt heerlijk dit
[..]
Gelukkig vallen mijn vrienden en ik in de eerste groep en stemden we allemaal tegen
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:04 schreef LXIV het volgende:
Toch 10% meer stemmen dan die 29% waar ze om 21:00 over begonnen.
quote:En veel, veel dikker dan de opkomstpercentages van 15-20% die ze de hele dag roeptoeterden.
Ja. Nu wordt het pas echt interessant.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
In de praktijk kunnen we die 16 pagina's ook niet van tafel vegen, let maar op.
Het wordt erg interessant om dat te zien.
Die percentages werden allemaal voor 17:00 uur (lees einde werkdag) naar buiten gebracht.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:04 schreef LXIV het volgende:
Toch 10% meer stemmen dan die 29% waar ze om 21:00 over begonnen.
En veel, veel dikker dan de opkomstpercentages van 15-20% die ze de hele dag roeptoeterden.
Stax is superleuk, niet perse knap.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Stax is lief maar die neus is echt te groot.
[ afbeelding ]
Och, een aantal van onze noordelijke eilandjes weet ook bij elke TK-verkiezing boven de 100% uit te komen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:08 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zou wel knap zijn met zo'n 23k inwoners (en dus minder dan dat stemgerechtigen)
En toch is het een schatjequote:Op donderdag 7 april 2016 00:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[ afbeelding ]
Ouch wat zuur.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef speknek het volgende:
Goed toch?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:09 schreef Infection het volgende:
Thierry Baudet wilt meer referanda, over o.a. de Euro, Open Grenzen en TTIP.
Zeker. Hij noemde ook immigratie als onderwerpquote:
Ik zou haar gewoon doenquote:Op donderdag 7 april 2016 00:08 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[ afbeelding ]
Sowieso een gidsland. Hopelijk zet dit ook de Britten aan om voor 'leave' te gaan stemmen in juni.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:10 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn we als NL toch weer een keer een voortrekker.
Eens.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:10 schreef BlackLining het volgende:
Tijd voor een referendum over de invoer van een correctief referendum.
Ditquote:
Omdat ze zo sportief waren om mee te doen aan dit rechtse initiatief mogen ze ook een beetje met de eer strijken maar het overgrote deel van links is natuurlijk niet blij met deze uitslag. PVDA en GL balen hier flink van.quote:
Maar eh.. dan krijg je toch 1 fitte bejaarde die stemt voor zo'n hele groep.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:11 schreef Nintex het volgende:
Jort riep trouwens nog iets zinnigs voor hij afgekapt werd door Pauw. Digitaal stemmen met je DigiD. Kost een stuk minder geld om zoiets als dit in de toekomst te organiseren. (en iedereen kan gemakkelijk stemmen)
Daar wil ik dan eerst een referendum over.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:10 schreef BlackLining het volgende:
Tijd voor een referendum over de invoer van een correctief referendum.
Genieten hequote:
Behalve dat DigiD fraude-gevoelig is. Alles wat beveiligd kan worden, kan ook gekraakt worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:11 schreef Nintex het volgende:
Jort riep trouwens nog iets zinnigs voor hij afgekapt werd door Pauw. Digitaal stemmen met je DigiD. Kost een stuk minder geld om zoiets als dit in de toekomst te organiseren. (en iedereen kan gemakkelijk stemmen)
Het is helemaal geen rechts initiatief. Je kunt niet van links/rechts spreken, maar van eurofiel vs. eurokritisch, democraat vs. niet-democraat.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:12 schreef Alektorophobia het volgende:
[..]
Omdat ze zo sportief waren om mee te doen aan dit rechtse initiatief mogen ze ook een beetje met de eer strijken maar het overgrote deel van links is natuurlijk niet blij met deze uitslag. PVDA en GL balen hier flink van.
Heb het kaartje met de uitslagen nog even bekeken. Die paar gemeentes waar de voorstanders wonnen zijn de gemeentes waar oftewel links enorm groot is zoals Nijmegen en Amsterdam of de gemeentes waar de welvarende bovenlaag woont zoals Rozendaal.
Ik ga wel eens fietsen daar in de buurt, er staat daar nog ergens een klein steentje ter nagedachtenis aan de April-meistakingen. Nooit geweten dat er in die hoek ook zulke acties waren. Mooi stukje geschiedenis.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mooi toch, deel van mijn familie is ook afkomstig van die keuterboertjes daar. Die dom werden gehouden, maar tijdens de tweede wereldoorlog wel opkwamen tegen de nazi's. Hun botten kun je nog vinden in Oost-Dld.
Die man riep wel meer zinnige dingen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:11 schreef Nintex het volgende:
Dat is juist het zoet! Hier doen we het voor! En grappige gifjes erbij natuurijk!quote:Op donderdag 7 april 2016 00:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit
Ik lach me slap. De overwinning proeft zo nog veel zoeter
Regel 1 eruit, je moet kunnen discrimineren.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
Er moet een referendum komen over de grondwet, de grondwet moet nodig een change krijgen.
Kan er ook veel gemakkelijker fraude gepleegd worden. Vooral bij onderwerpen als deze die door het buitenland interessant gevonden worden. Maar goed het helpt de politiek wel omdat ze dan eindelijk namen aan al die stemmen kunnen verbinden.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:11 schreef Nintex het volgende:
Ja maar de overheid en IT is altijd drama.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:11 schreef Nintex het volgende:
Klopt kunnen we voortzetten. Ook mbt andere onderwerpen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:11 schreef Infection het volgende:
[..]
Sowieso een gidsland. Hopelijk zet dit ook de Britten aan om voor 'leave' te gaan stemmen in juni.
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar wil ik dan eerst een referendum over.
Dat ook ja.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Regel 1 eruit, je moet kunnen discrimineren.
Artikel 1 vervangen door een artikel over de Joods-christelijke cultuur die leidend moet worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Regel 1 eruit, je moet kunnen discrimineren.
Nee, absoluut geen digitaal stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:11 schreef Nintex het volgende:
Dat is niet bepaald seculier.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Artikel 1 vervangen door een artikel over de Joods-christelijke cultuur die leidend moet worden.
Kan een prachtig referendum worden.
Bakfietstruttenquote:Op donderdag 7 april 2016 00:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ouch wat zuur.
Naïeve linkse bakfietstrutten zijn voor. De types ook zo dol zijn op de multiculturele samenleving, zelfs als de door een horde asielzoekers verkracht worden, totdat ze school voor hun kind moeten kiezen..
Met een overweldigende NEE-stem inderdaad. Joods-christelijke cultuur leidendquote:Op donderdag 7 april 2016 00:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Artikel 1 vervangen door een artikel over de Joods-christelijke cultuur die leidend moet worden.
Kan een prachtig referendum worden.
Vooral de "JA" mensen die niet hebben gestemd zijn zuur, omdat die thuisbleven om de opkomst laag te houdenquote:Op donderdag 7 april 2016 00:14 schreef SeLang het volgende:
Je ziet hier nog steeds gefrustreerde JA-stemmers het NEE-kamp wegzetten als tokkies etc. Dit is precies het type houding wat het NEE-kamp enorm in de kaart heeft gespeeld.
Ja, het blijft gewoon doorgaan als je tegen bent ben je een laagopgeleide tokkie.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:14 schreef SeLang het volgende:
Je ziet hier nog steeds gefrustreerde JA-stemmers het NEE-kamp wegzetten als tokkies etc. Dit is precies het type houding wat het NEE-kamp enorm in de kaart heeft gespeeld.
Waar heb jij het nu over?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:15 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Oekraïne is gewoon niet klaar voor EU. Veel te armoedig. Een land van 35 miljoen inwoners met een kleinere economie dan de provincie Noord-Holland. Laten we het over corruptie maar niet hebben. Veel Zuid-Amerikaanse landen zijn rijker dan dit Oostblokland!
Zeker weten, maar daar gaat het nu niet om. Al hoewel, vegaburgers en overige meuk van Marqt zijn niet bepaald bevorderlijk voor een vrouwelijk uiterlijk.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Bakfietstrutten.
Hebben betere billen dan het neekamp die tijdens het adten van een sixpack Hollandia voor elf uur 's ochtends door hun voortuinbankje zakken.
Vraag ze eens om beargumentatie waarom je voor had moeten stemmenquote:Op donderdag 7 april 2016 00:14 schreef SeLang het volgende:
Dat is in mijn geval feitelijk onjuist.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het blijft gewoon doorgaan als je tegen bent ben je een laagopgeleide tokkie.
En dat is relevant omdat?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:15 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Oekraïne is gewoon niet klaar voor EU.
Strategie die niet werkte idd. Dat zijn dan hoogopgeleiden hè.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:15 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Vooral de "JA" mensen die niet hebben gestemd zijn zuur, omdat die thuisbleven om de opkomst laag te houden
Oekraïne! Een associatieverdrag is een opstap naar EU-lidmaatschap. Brussel wordt megalomaan. Hun ultieme droom is een supermacht die kan wedijveren met USA.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:13 schreef GekkePoes het volgende:
Al is het maar een signaal dat we niet meer als brave hondjes zomaar de rest willen volgen in de EU.
De waarheid zelf actualiseert ze. Da's dan toch weer een goede daad.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:14 schreef SeLang het volgende:
Het verschil tussen kunnen leren en kunnen snappen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Strategie die niet werkte idd. Dat zijn dan hoogopgeleiden hè.
Ja, dat was volstrekt helder! Het uiteindelijke resultaat kan zijn dat de roep voor een Nexit luider wordt en dat, en dat alleen, kan die machtswellustige, arrogante, bureaucratische door lobby's bestuurde EU op haar knieën krijgen. Dat is sowieso winst!quote:Op donderdag 7 april 2016 00:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het punt is dus: ze kunnen bijna niets veranderen! De meeste bevoegdheden zijn allang weggegeven aan Brussel zonder onze instemming.
Dankzij dit referendum is dat straks voor iedereen die dat nog niet wist duidelijk te zien. Dat is de winst van dit referendum.
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Een associatieverdrag is een opstap naar EU-lidmaatschap.
Alles!quote:Op donderdag 7 april 2016 00:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft dat nu met dit topic te maken?
Heerlijk, hè? Genieten ditquote:Op donderdag 7 april 2016 00:15 schreef Glider76 het volgende:
Ironisch toch. Door kinderachtig thuis te blijven zo proberen een drempel op te werpen en er dan zelf over struikelen. Wie een gat graaft voor een ander,....
Ja, ik heb het net ondertekend. Geen regels, ze willen natuurlijk 300 000 stemmen krijgen. Nu staat de teller op 60 000 - 70 000, het is zeker geen kansloze zaak.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:02 schreef Polyfemos het volgende:
[..]
Heb je TTIP petitie ondertekend, maar wat zijn de regels? Moest het niet minstens 10.000 stemmen in de eerste week zijn etc, ?
Het klopt ook niet hè.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het verschil tussen kunnen leren en kunnen snappen.
In de meeste gevallen en zeker als het op het Europese continent ligt. Dit is weer zo'n dooddoener.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld Chili kan binnenkort ook EU-lid worden?
Zelf ingenomen stuk strontquote:Op donderdag 7 april 2016 00:06 schreef speknek het volgende:
Nee. Oekraine heeft volgens mij al eerder een aanbod gekregen om tot Europa toe te treden. De uitspraak lijkt mij dus hier wel van toepassing.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring ook ja. Ze blaten gewoon na wat hun favoriete politicus ze voorschotelt. Maar discussie op argumenten is aan veel van die mensen niet besteed. De mensen die ik ken die zich er een beetje in hebben verdiept stemden ook allemaal tegen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vraag ze eens om beargumentatie waarom je voor had moeten stemmenDat is lachen man, vandaag ook bij een paar manden gedaan. Beginnen ze raar te prevelen en warrige zinnen te construeren. Uiteindelijk komt het neer op "het is goed voor de handel!". Beargumentatie blijft echter achterwege, want dan vervalt men weer in totaal irrelevant gezaag over PVV-tokkies
Chili ligt niet in Europaquote:Op donderdag 7 april 2016 00:17 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet zo in, die zijn gewoon stiekem Voor gaan stemmen alleen het zijn er niet zoveel. Ze krijsen wel hard dat wel.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:20 schreef Slobeend het volgende:
Benieuwd hoe het was afgelopen zonder strategische niet-stemmers. Ja-kamp was een zooitje.
Dat begrijp ik. Zij wonen niet in een volkswijk of in een achterstandsbuurt.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ouch wat zuur.
Naïeve linkse bakfietstrutten zijn voor. De types ook zo dol zijn op de multiculturele samenleving, zelfs als de door een horde asielzoekers verkracht worden, totdat ze school voor hun kind moeten kiezen..
Dat het stembiljet onduidelijk is, is m.i onzin. Ik heb vandaag als stembureaulid gezeten. 688 stemmen, waarvan 2 ongeldig. Een keer een groot kruis door het biljet, een keer 2 stippen ingekleurd. In beide gevallen waarschijnlijk een bewuste actie. Wel veel kiezers die opmerkten "Hoe kan iemand dit stembiljet nou onduidelijk vinden?"quote:Op donderdag 7 april 2016 00:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Hoewel ik blij ben met de uitslag, vind ik de opkomst laag.
Deels valt dit te wijten aan sabotage-acties van het JA-kamp: Oproepen om de democratie te boycotten en geintjes uithalen met onduidelijke formulieren en het schrappen van stembureaus. Een grof schandaal, dat wat mij betreft niet zonder sancties blijft.
Hoeveel gevallen zijn er geweest dan? Geef eens wat voorbeelden van landen waar eerst een associatieovereenkomst mee gesloten is en die nu EU-land zijn?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
In de meeste gevallen en zeker als het op het Europese continent ligt. Dit is weer zo'n dooddoener.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Nee-kamp eigenlijk ook. Beide kampen waren volledig verdeeld. Alleen het Ja-kamp voerde twee campagnes tegelijk: thuis blijven en voor-stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:20 schreef Slobeend het volgende:
Benieuwd hoe het was afgelopen zonder strategische niet-stemmers. Ja-kamp was een zooitje.
Het ja kamp heeft gewoon op alle vlakken maximaal gefaald. Heerlijk. Ook prachtig dat er geen pluis meer is gespot hier in het topic na de 2e tussentijdse uitslag.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:20 schreef Slobeend het volgende:
Het JA-kamp had moeten uitleggen waarom het gunstig was voor Nederland en de Nederlanders wanneer Oekraïne bij de EU kwam. Maar dat konden ze niet. Dus beperkten ze zich tot schelden en strategisch niet-stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:20 schreef Harmankardon het volgende:
Het ja-kamp heeft echt een dramatische campagne gevoerd. Die gaat de boekjes in.
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hoeveel gevallen zijn er geweest dan? Geef eens wat voorbeelden van landen waar eerst een associatieovereenkomst mee gesloten is en die nu EU-land zijn?Kroatië, de laatste "aanwinst".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn er wel veel geweest.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet zo in, die zijn gewoon stiekem Voor gaan stemmen alleen het zijn er niet zoveel. Ze krijsen wel hard dat wel.
Maar er is wel een associatieverdrag mee gesloten en die leiden honderd procent zeker tot een Europees lidmaatschap beweert iemand hierlquote:
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Hoeveel gevallen zijn er geweest dan? Geef eens wat voorbeelden van landen waar eerst een associatieovereenkomst mee gesloten is en die nu EU-land zijn?KroatiëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit was het voorgerecht. Het hoofdgerecht wordt pas over een kleine 3 maanden opgediend. En geloof mij die klap gaat Brussel op haar grondvesten doen schudden. Het merendeel van de welvarende Europeanen is Brussel goed zat.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gefeliciteerd tegen-stemmers. Ik hoop dat het wat positiefs mag opleveren.
Ik zou niet weten waarom dat zo zou moeten zijn. Er staat niets in het Europees handvest over de geografische locatie van een toetredend land. Daarom is de EU ook nog steeds in onderhandeling met Turkije wat natuurlijk ook grotendeels buiten Europa ligt.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
In de meeste gevallen en zeker als het op het Europese continent ligt. Dit is weer zo'n dooddoener.
Het verdrag van Chili is totaal niet te vergelijken met het gedrocht wat ze met Oekraïne wilden sluiten.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar er is wel een associatieverdrag mee gesloten en die leiden honderd procent zeker tot een Europees lidmaatschap beweert iemand hierl
Ik heb ja gestemd.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het ja kamp heeft gewoon op alle vlakken maximaal gefaald. Heerlijk. Ook prachtig dat er geen pluis meer is gespot hier in het topic na de 2e tussentijdse uitslag.
Het is desalniettemin onhandig, gelukkig blijken veel kiezers wel voldoende zorgvuldig te hebben gehandeld, laten we daar maar blij mee zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:21 schreef freako het volgende:
[..]
Dat het stembiljet onduidelijk is, is m.i onzin. Ik heb vandaag als stembureaulid gezeten. 688 stemmen, waarvan 2 ongeldig. Een keer een groot kruis door het biljet, een keer 2 stippen ingekleurd. In beide gevallen waarschijnlijk een bewuste actie. Wel veel kiezers die opmerkten "Hoe kan iemand dit stembiljet nou onduidelijk vinden?"
Truss.quote:
TTIP wordt dan zeker een 'tegen' met een grote meerderheid. Maar dat zal het kabinet echt naast zich neerleggen, zoals de wet helaas mogelijk maakt. Want de belangen rond TTIP zijn enorm.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:23 schreef HiZ het volgende:
Helaas pindakaas. Gefeliciteerd tegenstemmers. Ik verwacht de komende tijd meer van dit soort feestjes. Het zal wel een stevige rem worden op het maken van afspraken in de EU. Wat volgens mij niet zo heel handig is, maar goed, we zullen wel zien.
Overigens schat ik in dat TTIP torpederen niet zo simpel gaat worden; er moet namelijk wel iets te ratificeren zijn voor het Nederlandse parlement. En dat zou bij TTIP best nog wel tegen kunnen vallen.
Ook jij bent hier welkom hoor maar we hadden hier ook wat EU-fiele trollen, ongetwijfeld zullen die later op de dag wel weer reageren.quote:
Ik vind het naar meer smaken iig. Hopelijk worden de campagnes beter, aan alle zijden.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:23 schreef HiZ het volgende:
Helaas pindakaas. Gefeliciteerd tegenstemmers. Ik verwacht de komende tijd meer van dit soort feestjes. Het zal wel een stevige rem worden op het maken van afspraken in de EU. Wat volgens mij niet zo heel handig is, maar goed, we zullen wel zien.
Overigens schat ik in dat TTIP torpederen niet zo simpel gaat worden; er moet namelijk wel iets te ratificeren zijn voor het Nederlandse parlement. En dat zou bij TTIP best nog wel tegen kunnen vallen.
Nagenoeg alle kiezers. Alleen Ronald van Raak snapte het stembiljet niet. Wat dat over hem zegt, mogen anderen maar bepalen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[
Het is desalniettemin onhandig, gelukkig blijken veel kiezers wel voldoende zorgvuldig te hebben gehandeld, laten we daar maar blij mee zijn.
Weer zo'n zure.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef Kikopuz het volgende:
Met volle overtuiging niet gestemd. Ik dank alle poppetjes van GeenPeil voor deze miljoenenverspilling.
Op naar ratificatie.
Vooral de minachting van de stemgerechtigden heeft verloren inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De arrogantie heeft verloren.
Er word zoveel geld verspilt door de elite en dan hier over vallenquote:Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef Kikopuz het volgende:
Met volle overtuiging niet gestemd. Ik dank alle poppetjes van GeenPeil voor deze miljoenenverspilling.
Op naar ratificatie.
Alweer op het verkeerde paard gewed Slob.quote:
Die houden zich nu erg rustig. Ondanks dat ik flink gepeperde meningen aan het posten ben, het afgelopen uur nog geen persoonlijke aanval naar mij toe geslingerd gekregenquote:Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook jij bent hier welkom hoor maar we hadden hier ook wat EU-fiele trollen, ongetwijfeld zullen die later op de dag wel weer reageren.
Echt he. Heerlijk.quote:
Als dit verdrag doorgedrukt zou worden, wordt er nog veel meer geld verspilt. Niet zo janken dus.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef Kikopuz het volgende:
Op naar ratificatie.
Eerst het zuur, dan het zoet was het toch?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:25 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Het kan zuurder.. ben nog net geen tegen-stemmer.
Heb je daar ook nog argumenten bij?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het verdrag van Chili is totaal niet te vergelijken met het gedrocht wat ze met Oekraïne wilden sluiten.
Dan ben je geen echte pluis. Een echte pluizen hebben stalen oogkleppen, op het moment dat ze dreigen te verliezen bestaat dat stukje realiteit niet meer en zitten ze weer ergens anders hun achterlijk naïeve evangelie te prediken, totdat dat stukje realiteit niet meer bestaat.. enz.quote:
Ja, de campagne aan de 'ja' kant sloeg totaal nergens op. Die hebben zich in een spagaat laten trekken door te roepen dat iedereen vooral moest gaan stemmen en dan met argumenten voor 'ja' komen die kant nog wal raakten. Zoals Pechtold die zat te vertellen dat het allemaal zo goed was voor de handel. Alsof wij iets te ratificeren hebben op het gebied van de handel.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:20 schreef Slobeend het volgende:
Two wrongs..quote:Op donderdag 7 april 2016 00:25 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Er word zoveel geld verspilt door de elite en dan hier over vallen
quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
De Oekraïners kunnen nu wel gewoon doorgaan met het discrimineren van homo's, lesbiennes, biseksuelen, transgenders, etc etc. Daar had dit verdrag een einde aan moeten maken. Bedankt hè tegen-stemmers.
En ik hoop dat andere naties ook het voorbeeld volgen, te beginnen met de Britten in juni.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het naar meer smaken iig. Hopelijk worden de campagnes beter, aan alle zijden.
Nederland heeft genoeg goudstaven liggen. En om de één of andere vage reden ook in New York en nog meer verspreidt over de wereld.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Als dit verdrag doorgedrukt zou worden, wordt er nog veel meer geld verspilt. Niet zo janken dus.
Haha not sure.......quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
De Oekraïners kunnen nu wel gewoon doorgaan met het discrimineren van homo's, lesbiennes, biseksuelen, transgenders, etc etc. Daar had dit verdrag een einde aan moeten maken. Bedankt hè tegen-stemmers.
Wuts new.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Alweer op het verkeerde paard gewed Slob.
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
Er mag in ieder geval nog flink geschaafd worden aan de referendumwet. De huidige opkomstdrempel is contraproductief. Er moet nog eens goed gekeken worden naar het aantal handtekeningen, nu er ook opeens via een app ingezameld mag worden. En wat er nu wel of niet referendabel zou moeten zijn, heb ik ook mijn vraagtekens bij.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het naar meer smaken iig. Hopelijk worden de campagnes beter, aan alle zijden.
Gelul. Dan kun je ook wel de hele magreb en het mo bij de eu betrekken met die redenatie.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
Daar waren ze sowieso mee door gegaan, daar heeft dit verdrag geen invloed op.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
Graag gedaan. Succes met het transgender zijn daar verder.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
Idd. Dit kan en moet beter.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, de campagne aan de 'ja' kant sloeg totaal nergens op. Die hebben zich in een spagaat laten trekken door te roepen dat iedereen vooral moest gaan stemmen en dan met argumenten voor 'ja' komen die kant nog wal raakten. Zoals Pechtold die zat te vertellen dat het allemaal zo goed was voor de handel. Alsof wij iets te ratificeren hebben op het gebied van de handel.
En natuurlijk het simpele feit dat er WEER een regering op de handen bleef zitten in een campagne die (geheel los van de Oekraïnse kwestie) het potentiëel had en heeft om de volledige verhouding van Nederland met de EU op zijn kop te zetten.
Die veronderstel ik als bekend: Het verdrag met Chili is een zuiver handelsverdrag. Het akkoord met Oekraïne is een enorm boekwerk gericht op politieke integratie.quote:
Dan ligt het aan de tegen stemmers als er in de Oekraïne een homo in elkaar word gebeukt?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
Indirect welquote:Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dan ligt het aan de tegen stemmers als er in de Oekraïne een homo in elkaar word gebeukt?
Ik ben al die zielige verhaaltjes over de Oekraïne de laatste dagen helemaal zat
Daar had Ferry nog een scoop over. Henkie Kamp wordt in de achterkamers klaargestoomd het pluche over te nemen. Met andere woorden, kabinet blijft zitten.quote:
Dus omdat het verdrag er niet door komt gaat de Oekraine de wettend ie zijn aangenomen weer terug draaien?quote:
Het is in die zin een beetje een herhaling van dat Grondwet referendum. Toen vond de regering het ook niet nodig om met echte argumenten te komen of überhaupt campagne te voeren. Toen dachten ze ook dat wat holle kreten genoeg waren om mensen braaf aan de leiband te laten lopen. Je zou denken dat ze van die catastrofe hadden geleerd maar niet dus.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, de campagne aan de 'ja' kant sloeg totaal nergens op. Die hebben zich in een spagaat laten trekken door te roepen dat iedereen vooral moest gaan stemmen en dan met argumenten voor 'ja' komen die kant nog wal raakten. Zoals Pechtold die zat te vertellen dat het allemaal zo goed was voor de handel. Alsof wij iets te ratificeren hebben op het gebied van de handel.
En natuurlijk het simpele feit dat er WEER een regering op de handen bleef zitten in een campagne die (geheel los van de Oekraïnse kwestie) het potentiëel had en heeft om de volledige verhouding van Nederland met de EU op zijn kop te zetten.
Nee, simpelweg omdat het verdrag dit niet oplost. Tevens gebeurd dit is vrijwel elk Oost-Europees land, ook degene welke allang lid zijn van de EU.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dan ligt het aan de tegen stemmers als er in de Oekraïne een homo in elkaar word gebeukt?
Ik ben al die zielige verhaaltjes over de Oekraïne de laatste dagen helemaal zat
Dat is een marginaal probleem. Er zijn amper homo's daar. En gelukkig is het niet in ieder land in Europa normaal om in je blote reet op een boot te dansen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
Het ja-kamp was sowieso kansloos. Het is inherent aan het instrument referendum dat alleen nee-stemmers over een kwestie daadwerkelijk gevestigde belangen hebben om te gaan stemmen omdat die iets voor elkaar willen krijgen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, de campagne aan de 'ja' kant sloeg totaal nergens op.
De weerstand is ook erg groot, niet enkel bij de flankpartijen (ook binnen de PvdA zijn ze erg kritisch) en niet enkel in Nederland!quote:Op donderdag 7 april 2016 00:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
TTIP wordt dan zeker een 'tegen' met een grote meerderheid. Maar dat zal het kabinet echt naast zich neerleggen, zoals de wet helaas mogelijk maakt. Want de belangen rond TTIP zijn enorm.
Nu praat je een beetje poep Janquote:Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Zelfs in vergelijking met de ellende waar homoseksuelen in Nederland mee te maken hebben dankzij de multiculturele samenleving is er in Oekraïne weinig aan de hand.
Dat VVD-filmpje met oorlogsgraven is tijdens deze campagne niet meer gebruikt.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het is in die zin een beetje een herhaling van dat Grondwet referendum. Toen vond de regering het ook niet nodig om met echte argumenten te komen of überhaupt campagne te voeren. Toen dachten ze ook dat wat holle kreten genoeg waren om mensen braaf aan de leiband te laten lopen. Je zou denken dat ze van die catastrofe hadden geleerd maar niet dus.
Stilte voor de storm, later op de dag en anders later in de week gaan ze weer met poep smijten.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die houden zich nu erg rustig. Ondanks dat ik flink gepeperde meningen aan het posten ben, het afgelopen uur nog geen persoonlijke aanval naar mij toe geslingerd gekregen
Als rutte nu dst gaat doen, slaat hij een modderfiguur van jewelste. Kan hij niet maken na alles wat er aan statements uit kwam. Ook vanavond heeft hij gezegd dat dat niet zomaar gaat gebeuren.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:27 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Heerlijk, die ratificatie. Denk je soms dat je gewonnen hebt?
Ga ik wel van uit ja. Als hij er na morgen nog zit, is het echt de grootste staatsmongool die dit land ooit gekend heeft.quote:
Ben al aan het campagne voeren op mijn FB paginaquote:Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De weerstand is ook erg groot, niet enkel bij de flankpartijen (ook binnen de PvdA zijn ze erg kritisch) en niet enkel in Nederland!
Er werd gezegd dat met dit verdrag de rechten van de LGBT-gemeenschap gerespecteerd gingen worden dus ik neem aan dat met dit duidelijke Tegen deze mensen vogelvrij zijn.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dus omdat het verdrag er niet door komt gaat de Oekraine de wettend ie zijn aangenomen weer terug draaien?
Argumenten graag, geen losse kreten zonder enige onderbouwing.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die veronderstel ik als bekend: Het verdrag met Chili is een zuiver handelsverdrag. Het akkoord met Oekraïne is een enorm boekwerk gericht op politieke integratie.
Iets meer denkstappen zetten dan.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat met dit verdrag de rechten van de LGBT-gemeenschap gerespecteerd gingen worden dus ik neem aan dat met dit duidelijke Tegen deze mensen vogelvrij zijn.
Serieus: Progressieven halen steeds de homorechten in Oekraïne er bij, terwijl in Nederlandse wijken homostellen worden weggepest door Marokkaantjes zonder dat de burgemeester ingrijpt. Door dat aan te pakken worden homo's meer geholpen dan met dat associatieverdrag.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nu praat je een beetje poep Jan
Top!quote:Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ben al aan het campagne voeren op mijn FB pagina
De bazen van de schapen die tegengestemd hebben vinden dat juist prima. Zie o.a. https://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/russische-federatiequote:Op donderdag 7 april 2016 00:26 schreef DrDentz het volgende:
Mwa..Arjan van Dixhoorn, Thierry Baudet (die al heeft aangegeven dat hij massa-immigratie wil aanpakken in een volgend referendum) Forum voor Democratie, GeenStijl Telegraaf..dat is toch behoorlijk rechts.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is helemaal geen rechts initiatief. Je kunt niet van links/rechts spreken, maar van eurofiel vs. eurokritisch, democraat vs. niet-democraat.
Nee ze hebben al weten aangenomen om ze te beschermen in opmars van dit verdrag. De argumentatie was dat deze wetten weer terug gedraaid zouden worden bij een nee stem. Want waarom zouden ze die wetten nog houden?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat met dit verdrag de rechten van de LGBT-gemeenschap gerespecteerd gingen worden dus ik neem aan dat met dit duidelijke Tegen deze mensen vogelvrij zijn.
Ah, je hebt dat verdrag gelezen begrijp ik. Dus de onderstaande bloemlezing uit het associatieverdrag met Chili is een goed voorbeeld van zaken uit een "zuiver handelsverdrag"?quote:Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die veronderstel ik als bekend: Het verdrag met Chili is een zuiver handelsverdrag. Het akkoord met Oekraïne is een enorm boekwerk gericht op politieke integratie.
quote:Artikel 14 Samenwerking op het gebied van het buitenlands en veiligheidsbeleid
De partijen coördineren zo veel mogelijk hun standpunten en ondernemen gezamenlijke initiatieven in toepasselijke internationale fora, en werken samen op het gebied van het buitenlands en veiligheidsbeleid.
quote:Artikel 15 Samenwerking bij de bestrijding van terrorisme
De partijen komen overeen samen te werken bij het bestrijden van terrorisme, overeenkomstig internationale afspraken en hun respectieve wet- en regelgeving. Zij doen dit in het bijzonder:
a. in het kader van de volledige tenuitvoerlegging van resolutie 1373 van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties en andere relevante resoluties van de Verenigde Naties, internationale afspraken en instrumenten;
b. door uitwisseling van informatie over terroristische groeperingen en de hen ondersteunende netwerken, overeenkomstig het internationale en binnenlandse recht;
c. door uitwisseling van inzichten over methoden om het terrorisme te bestrijden, onder meer op technisch gebied en wat betreft opleiding, en door uitwisseling van ervaringen met betrekking tot het voorkomen van terrorisme.
quote:Artikel 41 Openbaar bestuur
1. De samenwerking op dit gebied richt zich op modernisering en decentralisatie van het openbaar bestuur en heeft betrekking op de algemene organisatorische efficiency en het juridische en institutionele kader, waarbij kan worden geleerd van de ervaring met de beste praktijken van beide partijen.
2. De samenwerking kan betrekking hebben op programma's van het volgende type:
a. modernisering van de overheid en het openbaar bestuur;
b. decentralisatie en versterking van regionale en plaatselijke overheden;
c. versterking van de civiele samenleving en de betrokkenheid ervan bij het proces van formulering van het overheidsbeleid;
d. programma's voor het scheppen van werkgelegenheid en voor beroepsopleiding;
e. projecten voor beheer en administratie van sociale diensten;
f. projecten voor ontwikkeling, volkshuisvesting op het platteland en grondbeheer;
g. programma's voor gezondheidszorg en basisonderwijs;
h. ondersteuning van de civiele samenleving en burgerinitiatieven;
i. andere programma's en projecten die bijdragen tot het bestrijden van armoede door het creëren van werkgelegenheid;
j. promotie van cultuur en de verschillende verschijningsvormen daarvan en versterking van culturele identiteiten.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2003-37.htmlquote:Artikel 45 Samenwerking op het gebied van gendervraagstukken
1. De samenwerking draagt bij tot de versterking van beleid dat en programma's die de gelijkwaardige participatie van mannen en vrouwen in alle sectoren van het politieke, economische, maatschappelijke en culturele leven beogen te verbeteren, te garanderen en te verbreden. De samenwerking draagt bij tot de verbetering van de toegang van vrouwen tot alle middelen die zij nodig hebben voor de volledige uitoefening van hun fundamentele rechten.
2. In het bijzonder dient de samenwerking bij te dragen tot de totstandkoming van een passend kader, zodat:
a. rekening kan worden gehouden met gendervraagstukken en aanverwante kwesties op alle niveaus op alle samenwerkingsterreinen, waaronder het macro-economisch beleid, macro-economische strategieën en ontwikkelingsacties;
b. positieve maatregelen ten gunste van vrouwen worden bevorderd.
In de voormalige Sovjet-Unie gaat dat pesten wel wat verder dan een steen door de ruit en is er nog minder bescherming van de overheid.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Serieus: Progressieven halen steeds de homorechten in Oekraïne er bij, terwijl in Nederlandse wijken homostellen worden weggepest door Marokkaantjes zonder dat de burgemeester ingrijpt.
Amnesty. Die club kan ik echt niet meer serieus nemen sinds ze gillen dat Nederland illegale immigranten slecht behandeltquote:Op donderdag 7 april 2016 00:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
De bazen van de schapen die tegengestemd hebben vinden dat juist prima. Zie o.a. https://www.amnesty.nl/mensenrechten/landen/russische-federatie
Integendeel, de druk op O zal enkel groter worden om te veranderen en het verdrag zal ietsiepietsie strenger worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik mag nietquote:Op donderdag 7 april 2016 00:29 schreef Seam het volgende:
Heb al zin om binnenkort voor de Brexit te stemmen
Je mag over iedere aangenomen wet dit soort referenda aanvragen. Als je maar 10.000 + 250.000 aanvragers hebt.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:23 schreef HiZ het volgende:
Zolang je niet met je blote reet op een boot gaat staan dansen valt het wel mee.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
In de voormalige Sovjet-Unie gaat dat pesten wel wat verder dan een steen door de ruit en is er nog minder bescherming van de overheid.
Dat is een barrière maar geen onoverkomelijke. Er zijn wel degelijk Europese landen die (ver) buiten Europa liggen. (Zogenaamde ORs). En er zijn toch kanrijke pogingen genomen tot toetreding van landen die niet op het continent gelegen zijn.quote:
Klopt idd, ben echt benieuwd.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Op naar Brexit. Kan niet wachten.![]()
De tweede economie van EU en zwaar netto-betaler die uit gaat. Dat wordt pas de bom / klap voor Eurocraten.
Ze hebben toch zelf ook wel enig moreel besef.. wij hebben onze wetten toch ook niet alleen om andere landen te pleasen..quote:Op donderdag 7 april 2016 00:33 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee ze hebben al weten aangenomen om ze te beschermen in opmars van dit verdrag. De argumentatie was dat deze wetten weer terug gedraaid zouden worden bij een nee stem. Want waarom zouden ze die wetten nog houden?
Tenzij het gaat over een onderwerp waar de ja-stemmers echt duidelijk in de meerderheid zijn, natuurlijk..quote:Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het ja-kamp was sowieso kansloos. Het is inherent aan het instrument referendum dat alleen nee-stemmers over een kwestie daadwerkelijk gevestigde belangen hebben om te gaan stemmen omdat die iets voor elkaar willen krijgen.
Dat is onzin; er is wel degelijk een potentieel geweest voor een ja-uitkomst. Maar dan moet je wel duidelijker maken wat je eigen denkt te bereiken met zo'n verdrag. Echt duidelijk dus en niet komen met kletsverhaaltjes dat het belangrijk is voor de handel omdat je denkt dat mensen alleen maar gevoelig zijn voor hun portemonnee. Kennelijk denken mensen niet alleen over geld. Ik ben er van overtuigd dat het niet-handelsdeel van dit verdrag heel acceptabel was geweest voor veel mensen als je serieus was ingegaan op de strekking van de nagestreefde samenwerking en als je duidelijker was geweest over waar de grenzen van die samenwerking zou liggen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:30 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het ja-kamp was sowieso kansloos. Het is inherent aan het instrument referendum dat alleen nee-stemmers over een kwestie daadwerkelijk gevestigde belangen hebben om te gaan stemmen omdat die iets voor elkaar willen krijgen.
Niet ieder wetje toch? Dacht dat daar nog wat restricties op zaten. TTIP zou dan een interessante worden ja.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je mag over iedere aangenomen wet dit soort referenda aanvragen. Als je maar 10.000 + 250.000 aanvragers hebt.
Gaat leuk worden binnenkort.
Alleen sheeple geloving dit soort BS.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef RemcoW23 het volgende:
Volgens mij staan er in dat verdrag geen concrete plannen voor de mensenrechten. Alleen dat er wat meer aan gewerkt moet worden. Dan is het dus aan het land zelf daar ook aan te werken.
Tis niet zo dat homo's na de uitslag van ons referendum massaal mogen worden afgeslacht.
Inderdaad. Uit Schengen en uit de euro scheelt 90% van de ellende. Daarom is dat Brexit-verhaal zo verrassend.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik mag niet
Overigens heeft GB natuurlijk een veel betere positie dan NL omdat ze niet in de euro zitten (waar 90% van mijn klachten over de EU mee te maken hebben) en niet in Schengen zitten. Zat NL maar in de positie die GB nu heeft...
In oekraine hebben ze pas bij de 3e stemming in het parlement de wetten er doorheen gekregen, omdat anders het visa vrije reizen naar de EU niet door zou gaan en ze geen geld zouden krijgen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze hebben toch zelf ook wel enig moreel besef.. wij hebben onze wetten toch ook niet alleen om andere landen te pleasen..
Nou we zullen zien wie er daadwerkelijk zo naief wasquote:Op donderdag 7 april 2016 00:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als rutte nu dst gaat doen, slaat hij een modderfiguur van jewelste. Kan hij niet maken na alles wat er aan statements uit kwam. Ook vanavond heeft hij gezegd dat dat niet zomaar gaat gebeuren.
Juist ja..quote:Ga maar lekker zuur zijn achter je pc'tje in je ontkenningsfase.
Daar zal ik me dan toch eerst in moeten verdiepenquote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef Infection het volgende:
https://ttip-referendum.nl/
Allemaal even ondertekenen.
Nee dat is er dus niet, een meerendeel van de bevolking vind homo's vies.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ze hebben toch zelf ook wel enig moreel besef.. wij hebben onze wetten toch ook niet alleen om andere landen te pleasen..
Vooral als er mogelijkheden zouden zijn om alles in stemming te brengen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tenzij het gaat over een onderwerp waar de ja-stemmers echt duidelijk in de meerderheid zijn, natuurlijk..
Dat zal niet gaan. Het verdrag is zeer geheim. Maar een klein aantal mensen mag het lezen.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar zal ik me dan toch eerst in moeten verdiepen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |