quote:Op woensdag 6 april 2016 20:13 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ja want daar ging het referendum natuurlijk ook over, om Pechtold een loer te draaien.
De exitpoll is natuurlijk niet om 20:30, dat suggereert je kopje wel.quote:
Maar zonder hem was het niet mogelijk. Dus ook een beetje lief zijn voor hem.quote:
Zo noemen ze het programma wat vanaf 20:30 start.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:14 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De exitpoll is natuurlijk niet om 20:30, dat suggereert je kopje wel.
twitter:HermanZaalberg twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:08:16Het lijkt erop dat @StadOldenzaal opkomst onderschat heeft gezien wachttijd nu van 40 min. Eerdere rechtszaak hierover verloor @GeenPeil reageer retweet
Wat een flapdrol van een rechter.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:17 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:HermanZaalberg twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:08:16Het lijkt erop dat @StadOldenzaal opkomst onderschat heeft gezien wachttijd nu van 40 min. Eerdere rechtszaak hierover verloor @GeenPeil reageer retweet
D66 hèquote:Op woensdag 6 april 2016 20:19 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wat een flapdrol van een rechter.
Want de hele dag zulke lange wachtrijen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:19 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wat een flapdrol van een rechter.
Geen idee, ik denk een paar uurtjes. Mensen vrij van werk en dan allemaal in 1 keer.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want de hele dag zulke lange wachtrijen?
Is 'ie nou nog op komen dagen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[ afbeelding ]
De grote held der Nederlanden lacht zich kapot.
Dat spant er dus om.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Groningen zat op 29% om 20:00, die ging vanmorgen iig niet snel, dus hebben een inhaalslag gemaakt.
Ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef Geralt het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als er 5 minuten voor sluit nog een rij van een half uur staat? Zijn daar regels voor? Is het dan pech gehad? Wordt de rij gewoon nog afgewerkt?
Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Goeie vraagquote:Op woensdag 6 april 2016 20:24 schreef Geralt het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk als er 5 minuten voor sluit nog een rij van een half uur staat? Zijn daar regels voor? Is het dan pech gehad? Wordt de rij gewoon nog afgewerkt?
Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Hoop dat stemmen na 21:00 uur niet gelden.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Idols wordt zondag herhaald, dus dat sla ik nu over.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of ik dit ga kijken, of voetbal of heerlijke weggooi-tv Idols
Eerst met het mes op tafel. Met Erik Engerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zo:
http://www.npo.nl/nos-nederland-kiest/06-04-2016/POW_03124760
Ik heb net al gegeten; dankjequote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eerst met het mes op tafel. Met Erik Engerd.
9 uur.
Als je mocht stemmen; wat had je gestemd dan?quote:
Groningenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Groningen zat op 29% om 20:00, die ging vanmorgen iig niet snel, dus hebben een inhaalslag gemaakt.
Tegen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je mocht stemmen; wat had je gestemd dan?
Dank voor deze informatie, ik vroeg het me ook af.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
"Zodra de voor de stemming bepaalde tijd verstreken is, wordt dit door de voorzitter aangekondigd en worden alleen de op dat ogenblik in het stemlokaal of bij de ingang daarvan aanwezige kiezers nog tot de stemming toegelaten."
Om 21:00 gaat dus de deur dicht. Mocht er nog een rij buiten staan, dan is de persoon die achteraan de rij staat de laatste die een stem mag uitbrengen. Er mogen geen nieuwe mensen meer aansluiten.
Bedankt voor de duidelijkheid. Hoe controleert men dat? Gaat dan iemand van het stembureau dan achter de laatste persoon in de rij staan of iets?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
"Zodra de voor de stemming bepaalde tijd verstreken is, wordt dit door de voorzitter aangekondigd en worden alleen de op dat ogenblik in het stemlokaal of bij de ingang daarvan aanwezige kiezers nog tot de stemming toegelaten."
Om 21:00 gaat dus de deur dicht. Mocht er nog een rij buiten staan, dan is de persoon die achteraan de rij staat de laatste die een stem mag uitbrengen. Er mogen geen nieuwe mensen meer aansluiten.
Paar minuten voor 9 gaat er iemand bij de uitgang/rij staan en die kijkt wie om 9 uur de laatste is en tegen iedereen die dan nog komt aanlopen melden dat het stembureau gesloten is.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Bedankt voor de duidelijkheid. Hoe controleert men dat? Gaat dan iemand van het stembureau dan achter de laatste persoon in de rij staan of iets?
In het verleden waren er bij landelijke verkiezingen wel eilanden met >100% opkomst, door de toeristen die daar gingen stemmen. Zal dit keer niet in de buurt van die 100% zittenquote:Op woensdag 6 april 2016 20:29 schreef Zipportal het volgende:
Schiermonnikoog zal wel weer de eerste zijn. Genot.
En wat zeiden de meesters en juffers?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:30 schreef Fylax het volgende:
Heb vandaag ook met al mijn leraren een discussie gehad over het stemmen.
Het was een beetje verdeeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En wat zeiden de meesters en juffers?
Na vaststelling van de uitslag door de Kiesraad. Over een dag of 3 denk ik. Of na het weekend.quote:
21:00 exit poll, telling vindt meteen daarna plaats. Officiële bekendmaking is volgens mij op 12 april (maar vanavond is het allemaal wel duidelijk).quote:
Klopt idd.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
21:00 exit poll, telling vindt meteen daarna plaats. Officiële bekendmaking is volgens mij op 12 april (maar vanavond is het allemaal wel duidelijk).
Schatting van, jaquote:Op woensdag 6 april 2016 20:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
Komt de exit-poll ook meteen met een opkomstcijfer?
Hoe laat wordt dat ongeveer dan?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
21:00 exit poll, telling vindt meteen daarna plaats. Officiële bekendmaking is volgens mij op 12 april (maar vanavond is het allemaal wel duidelijk).
Daar heb je vrij weinig aan. In 2012 kwam de PvdA aan het begin van de avond als grootste uit de bus, waarna de VVD tegen 3 uur 's nachts ruim de grootste werd.quote:
29.9999999999999% gok ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef KingRoland het volgende:
opeens zul je net zien iets tussen 28-29.99%
Dan stap ik naar de Hoge Raad.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
29.9999999999999% gok ik.
Dan gaat pechtold ons echt uitlachen.
Precieze uitslag zal even duren, moet met de hand geteld worden en dan is het wachten op de laatste gemeente. Vorige verkiezingen was het nachtwerk, maar gezien de lagere opkomst en de veel eenvoudigere telprocedure zal dat nu wel eerder zijn. Maar als het ruim boven of onder de 30% is, dan blijkt dat meteen om 21:00 wel. Hetzelfde geldt voor een ruime ja/nee.quote:
Tussen nul en 100 denk ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee, het wordt sowieso hoger dan dat. Tussen de 26-35%.
Exit polls zijn meestal redelijk betrouwbaar. En gezien de beperkte opties (ja, nee, blanco/ongeldig) is het veel eenvoudiger een duidelijk beeld te krijgen., kwestie van misschien een paar procentpunt afwijkingquote:Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar heb je vrij weinig aan. In 2012 kwam de PvdA aan het begin van de avond als grootste uit de bus, waarna de VVD tegen 3 uur 's nachts ruim de grootste werd.
Zonde van je geld.quote:
Ik snap die drang naar snelheid nooit zo. Gewoon een paar uurtjes wachten en je hebt een uitslag waar je echt wat mee kunt. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Exit polls zijn meestal redelijk betrouwbaar. En gezien de beperkte opties (ja, nee, blanco/ongeldig) is het veel eenvoudiger een duidelijk beeld te krijgen., kwestie van misschien een paar procentpunt afwijking
twitter:lammert twitterde op woensdag 06-04-2016 om 14:25:39Zo’n @GuyVerhofstadt die gewoon ophangt in een interview als je een quote van @geertwilderspvv instart #EenVandaag #NPORadio1 reageer retweet
maar die komt dus pas 12 april>??????????????quote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik snap die drang naar snelheid nooit zo. Gewoon een paar uurtjes wachten en je hebt een uitslag waar je echt wat mee kunt. Zo moeilijk is dat toch niet?
Hm ja, die denken natuurlijk dat het de rij voor de voedselbonnen, villa's en een Hollandse deerne is.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:41 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gedurfde stelling met al die vluchtelingen in Nederland.
Nee, tegen een uur of 23 zal er echt al een hoop duidelijk zijn. Tellen gaat snel want er zijn weinig keuzes en de opkomst is relatief laag.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Fylax het volgende:
[..]
maar die komt dus pas 12 april>??????????????
Ja daarom. Maar waarom staat er dan dat de uitslag pas 12 april is?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:44 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, tegen een uur of 23 zal er echt al een hoop duidelijk zijn. Tellen gaat snel want er zijn weinig keuzes en de opkomst is relatief laag.
Niet alles wat je leest is waar.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Fylax het volgende:
[..]
maar die komt dus pas 12 april>??????????????
Kon je dat ook allemaal krijgen bij het stembureau?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hm ja, die denken natuurlijk dat het de rij voor de voedselbonnen, villa's en een Hollandse deerne is.
Dat is de officiele uitslag, gepresteerd door de TK.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja daarom. Maar waarom staat er dan dat de uitslag pas 12 april is?
Opkomstpercentage zal toch vrij snel duidelijk zijn? Lijkt me in de lijn der verwachting dat het tegenkamp gaat winnen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik snap die drang naar snelheid nooit zo. Gewoon een paar uurtjes wachten en je hebt een uitslag waar je echt wat mee kunt. Zo moeilijk is dat toch niet?
twitter:gem_groningen twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:30:16Laatste peiling tussentijdse opkomst referendum associatieverdrag Europese Unie en Oekraïne 20.00 u: 29% https://t.co/YZhC9z4eYq #referendum reageer retweet
twitter:Newsroom070 twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:21:24Tussentijds opkomstpercentage referendum om 20.00 uur in gemeente Den Haag: 27,2 procent. Meer info over referendum https://t.co/xXNTTVAMei reageer retweet
Omdat je naar de officiële uitslag vroeg.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ah zo.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat is de officiele uitslag, gepresteerd door de TK.
Heeft te maken met officieel maken van de uitslag. Die uitslag is wel bekend, maar uitslagen worden bijvoorbeeld openbaar voor gelezen door voorzitters van stemgebied en dergelijke. Alles samen en nog een controle erover heen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Fylax het volgende:
[..]
Dat is het ook.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:47 schreef Holograph het volgende:
Aan de mensen die klagen over de kosten van dit referendum: waarom heb ik nooit iets gehoord over de kosten die verbonden zijn aan de waterschapsverkiezingen (voordat ze samengevoegd werden)?Je zou bijna denken dat het selectieve verontwaardiging is.
Zoals ik dus al aangaf kantelde bijvoorbeeld in 2012 het beeld tussen de eerste exitpolls om 21 uur en de stand om 3 uur 's nachts behoorlijk. Dat kan weer gebeuren. Afwachten geeft dus de meeste zekerheid.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
Opkomstpercentage zal toch vrij snel duidelijk zijn? Lijkt me in de lijn der verwachting dat het tegenkamp gaat winnen.
twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 20:48:06#Referendum Wordt heel spannende avond als echte uitslagen binnenkomen. Vroeg in de avond zal duidelijk boven 30% beginnen en dan wegzakken reageer retweet
verzin wat Fylax! jij kan het!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef Fylax het volgende:
[..]
hoe moet ik dat vanaf een stemlokaal doen dan
mooi op tijdquote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Mani89 het volgende:
Haha.twitter:lammert twitterde op woensdag 06-04-2016 om 14:25:39Zo’n @GuyVerhofstadt die gewoon ophangt in een interview als je een quote van @geertwilderspvv instart #EenVandaag #NPORadio1 reageer retweet
Had dat vorige week gevraagd.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef Fylax het volgende:
[..]
Echt dit jaquote:Op woensdag 6 april 2016 20:50 schreef GSbrder het volgende:
"Als je niet kan winnen in een eerlijke strijd, dan roep je op om niet te stemmen."
Terechte opmerking van Ronquote:Op woensdag 6 april 2016 20:50 schreef GSbrder het volgende:
"Als je niet kan winnen in een eerlijke strijd, dan roep je op om niet te stemmen."
En de mogelijkheid om niet te kunnen stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:51 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Terechte opmerking van Ron![]()
Leve de democratie, leve de mogelijkheid om te kunnen stemmen
Jammer. Dit kon jouw moment zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Fylax het volgende:
[..]
had toch alsnog niet gekund van buitenaf
niet dusquote:Op woensdag 6 april 2016 20:50 schreef superniger het volgende:
Dit is net zo spannend als het songfestival.
"ook werken bij de NOS?"quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Fraaa het volgende:
Iedere verkiezing/stemming hetzelfde filmpje over de stations.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Revanches het volgende:
'Ik heb voor gestemd in het kader van mensenrechten.''![]()
![]()
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:53 schreef Revanches het volgende:
'Ik heb voor gestemd in het kader van mensenrechten.''![]()
![]()
telefoon? megafoon? hard roepen?quote:Op woensdag 6 april 2016 20:49 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ja ik zie het, rare naamquote:Op woensdag 6 april 2016 20:16 schreef Tem het volgende:
[..]
Zo noemen ze het programma wat vanaf 20:30 start.
http://www.npo.nl/nos-nederland-kiest/06-04-2016/POW_03124760
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef Nintex het volgende:
Weten de voor-stemmers al dat ze gemobiliseerd gaan worden om de Krim terug te veroveren?
Oh, dan had mijn muntje de andere kant op moet vallen, *gaat spullen pakken*.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:55 schreef Nintex het volgende:
Weten de voor-stemmers al dat ze gemobiliseerd gaan worden om de Krim terug te veroveren?
Nauwkeuriger dan dat je denkt.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef Fylax het volgende:
lijkt me niet zo betrouwbaar onderzoek denk ik
Ik wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 20:58 schreef n00b13 het volgende:
Als je de NOS moet geloven is heel Nederland dikke vriendjes met porosjenko hoor.
Toch opvallend. Ik verwacht daar een "JA" meerderheid.quote:Laren 37,5%
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
29.9999999999999% gok ik.
Dan gaat pechtold ons echt uitlachen.
quote:Op woensdag 6 april 2016 20:38 schreef KingRoland het volgende:
opeens zul je net zien iets tussen 28-29.99%
29.9% #prayquote:Op woensdag 6 april 2016 21:02 schreef Nintex het volgende:
Exit poll is tot half 9 gemeten. Dus de vraag is of in het halfuurtje een procentje meer is op komen dagen.
quote:
Ja, mooi hè?quote:Op woensdag 6 april 2016 21:02 schreef n00b13 het volgende:
97 verslaggevers en precies die ene dove staat bij geenpeil.
Iedereen rennen!quote:Op woensdag 6 april 2016 21:04 schreef Cattivo het volgende:
laatste half uur hopelijk een berg mensen die zijn gaan te stemmen.
quote:
Plus de vele wachtrijen die nog weggewerkt moeten worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:04 schreef Cattivo het volgende:
laatste half uur hopelijk een berg mensen die zijn gaan te stemmen.
GENOTquote:Op woensdag 6 april 2016 21:06 schreef Sjemmert het volgende:
nu even schakelen naar die chique tent in brussel aub wil hun reactie ff horen
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:06 schreef Sjemmert het volgende:
Dat ook, jaquote:Op woensdag 6 april 2016 21:06 schreef Sjemmert het volgende:
Daar ben ik het mee eensquote:Op woensdag 6 april 2016 21:08 schreef Wegenbouwer het volgende:
Ik vind 30% nog veel, gezien het onderwerp, het kloteweer de hele dag, het verminderde aantal stembureau's en mensen die expres niet gingen omdat ze hopen de grens niet te halen.
Je mag altijd stemmen ongeacht het moment van de dag, alleen stemmen voor dit referendum kan niet meer.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:08 schreef Cattivo het volgende:
Je mag tot 21:30 stemmen toch ? Anders moet ik iemand aan t oor er heen brengen.
Nope, 21:00 zijn ze gesloten. Deze exit poll was gegevens tot 20:30.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:08 schreef Cattivo het volgende:
Je mag tot 21:30 stemmen toch ? Anders moet ik iemand aan t oor er heen brengen.
Stuur een tweet zou ik zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:07 schreef Cattivo het volgende:
[..]
Ik had liever degene op die avatar van jou hier.
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:09 schreef Fraaa het volgende:
[..]
Je mag altijd stemmen ongeacht het moment van de dag, alleen stemmen voor dit referendum kan niet meer.
Nou. Bijna 20% van de Nederlanders is tegen genoeg om speciaal voor één wet tijd vrij te maken om naar het stembureau te gaan.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:07 schreef GSbrder het volgende:
"64% van de 29% is tegen.
Dus we kunnen wel zeggen dat Nederland tegen is."
Zou het over wetenschappelijke onderzoeken gaan, dan is 29% van een landsbevolking een héle nette graadmeter.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:07 schreef GSbrder het volgende:
"64% van de 29% is tegen.
Dus we kunnen wel zeggen dat Nederland tegen is."
Voor een partij van +/- 10 leden en 8 zetels behoorlijk ja.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:11 schreef GSbrder het volgende:
Oh, was dit "stevig actie gevoerd" van de PvdA?
Ik luister niet naar de PvdA. Maar de PvdA heeft helemaal geen campagne gevoerd, dus al helemaal niet stevig. Alleen de SP en D66 hebben echt campagne gevoerd.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:12 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Als de PvdA jou had gevraagd vooral te gaan stemmen was je juist niet gegaan toch?
Onzin. Deze steekproef is totaal niet willekeurig.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zou het over wetenschappelijke onderzoeken gaan, dan is 29% van een landsbevolking een héle nette graadmeter.Wat mij betreft had de grens op 15% mogen liggen.
Dat mensen taktisch (al dan niet) gaan stemmen, is hun eigen domme, domme keus.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Onzin. Deze steekproef is totaal niet willekeurig.
Als het over wetenschappelijke onderzoeken zou gaan, zou men de validiteit en betrouwbaarheid in twijfel trekken door de sterke selection bias.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zou het over wetenschappelijke onderzoeken gaan, dan is 29% van een landsbevolking een héle nette graadmeter.Wat mij betreft had de grens op 15% mogen liggen.
Neequote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef Zipportal het volgende:
Kunnen we hier niet verder?
NWS / Referendum Oekraïne #22 - De uitslag op NPO11
Maar mensen die tegen zijn zijn veel meer geneigd om te gaan stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat mensen taktisch (al dan niet) gaan stemmen, is hun eigen domme, domme keus.
Iedereen heeft de mogelijkheid gehad. Bij geen enkele verkiezing (behalve met opkomstplicht en >99% opkomst) heb je een goede dwarsdoorsnede van de bevolking. Dus ook bij de TK verkiezingen niet.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Onzin. Deze steekproef is totaal niet willekeurig.
Dus de uitkomst is nu minstens 59% tegen, en dat vind jij geen duidelijke uitslag omdat er mensen zijn die god weet waarom 'taktisch stemmen'? En vind je dan dat we die 71% als vóór moeten interpreteren? Het ja kamp wordt steeds creatieverquote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als het over wetenschappelijke onderzoeken zou gaan, zou men de validiteit en betrouwbaarheid in twijfel trekken door de sterke selection bias.
Nee, dit topic is er al langer.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef Zipportal het volgende:
Laat hun naar hier komenquote:Op woensdag 6 april 2016 21:14 schreef Zipportal het volgende:
Het topic in NWS gaat over het referendum en nu over de uitslagen (uiteraard).quote:
Maar de vergelijking met wetenschappelijk onderzoek is totaal mis.quote:Op woensdag 6 april 2016 21:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Iedereen heeft de mogelijkheid gehad. Bij geen enkele verkiezing (behalve met opkomstplicht en >99% opkomst) heb je een goede dwarsdoorsnede van de bevolking. Dus ook bij de TK verkiezingen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |