Als ik de grafiek zo bekijk, is de opkomst de helft van de vorige verkiezingen. Dus in Rotterdam halen ze de 30% niet als die trend doorzetquote:Op woensdag 6 april 2016 15:03 schreef Jovatov het volgende:
moetikstemmenofniet.nl heeft zijn voorspelling naar beneden aangepast. Is nu 29.1% met een bandbreedte van 20.1% tot 38.9%.
En ook ons aller grafiek met Rotterdam vergeleken met landelijke verkiezingen (waarmee eigenlijk geen vergelijk getrokken kan worden) lijkt iets verder in te kakken.
[ afbeelding ]
Valt reuze meequote:Op woensdag 6 april 2016 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:
Overigens doen de grote steden het bij normale verkiezingen vaak slechter dan het landelijk gemiddelde qua opkomst.
https://www.noties.nl/v/g(...)te+interpreteren.pdfquote:Gemiddeld was het in deze 4 steden dus 34,5% (-0,8%), terwijl in heel Nederland de opkomst 37,3% (+0,6%) was.
En alle 'tegen' stemmers met zweet in de handjes of een opkomstpercentage van maar liefst 30% al dan niet gehaald gaat worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Al die strategische JA mensen zitten nu met zweet in de handjes.
Wel gaan? niet gaan? etc
Oeps.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:05 schreef Gutmensch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
www.moetikstemmenofniet.nl
Excellent
Het werkt pas echt goed als je den haag EP 2014 opkomst om 14u kunt vergelijken met de huidige opkomst. Vandaar mijn vraag.quote:
Dat wil in dit geval niet zoveel zeggen. Normaal doen bible belt gemeenten het heel goed, zo had Urk een opkomst van 81% bij de verkiezingen in 2014. Vandaag lag deze echter op 6% om 12 uur...quote:Op woensdag 6 april 2016 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:
Overigens doen de grote steden het bij normale verkiezingen vaak slechter dan het landelijk gemiddelde qua opkomst.
quote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef Merode32 het volgende:
Kunnen we eens ophouden met het fabeltje dat het kabinet gemakkelijk de uitslag kan negeren?
Het is een gevoelskwestie. Denken dat jij met je ene stempas een enorm sterk wapen in handen hebt en dat je rechtstreeks de premier kiest. Terwijl je in feite maar één van vele miljoenen bent die maar wat stemmen. Voor jou tien anderen die pas in het stemhokje besluiten dat de PvdA toch wel safer is dan de SP, die toch maar voor de PVV gaan nu hun familie er niet is om hen bestraffend toe te spreken, die een dikke piemel op het stembiljet tekenen, die het hokje rood kleuren in plaats van het rondje, die selfies maken in het stemhokje, enz.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:04 schreef PirE het volgende:
[..]
Best vermoeiend dat strategisch stemmen.
Werkt ook voor geen meter, kijk maar naar de vorige Kamerverkiezingen. VVD stemmen zodat de PVDA niet wint en andersom. Als beloning krijg je een VVD/PVDA regering.
Ergo :kutsysteem. In de prullenbak gaarne.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En alle 'tegen' stemmers met zweet in de handjes of een opkomstpercentage van maar liefst 30% al dan niet gehaald gaat worden.
Dat lijkt me een significant slechter resultaat, en zeker belangrijk als de 30% net wel of niet wordt gehaald.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Valt reuze mee
[..]
https://www.noties.nl/v/g(...)te+interpreteren.pdf
Exact.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ergo :kutsysteem. In de prullenbak gaarne.
Het is een Raadgevend Referendum en de Kamer heeft al getekend. Of mis ik wat?quote:
Makkiequote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En alle 'tegen' stemmers met zweet in de handjes of een opkomstpercentage van maar liefst 30% al dan niet gehaald gaat worden.
10.000 Stemmen. Tel uit je winst.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:08 schreef BarryOSeven het volgende:
Vergeten we de stemmen uit het buitenland niet met de voorspelling van 29,1%?
Ik denk dat de stemmen uit het buitenland de opkomst negatief beinvloeden. Ik denk niet dat er veel mensen in het buitenland zijn die hun stem per post hebben gestuurd, procentueelquote:Op woensdag 6 april 2016 15:08 schreef BarryOSeven het volgende:
De uitslag uit Japan is al binnen, daar heeft 56% van de Nederlandse expats die gestemd hebben 'voor' gestemd.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:08 schreef BarryOSeven het volgende:
Daarnaast: dit is sowieso een raadgevend referendum dus er is geen automatisme dat er iets mee wordt gedaan. Maar het is politiek moeilijk te negeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:04 schreef PirE het volgende:
[..]
Best vermoeiend dat strategisch stemmen.
Werkt ook voor geen meter, kijk maar naar de vorige Kamerverkiezingen. VVD stemmen zodat de PVDA niet wint en andersom. Als beloning krijg je een VVD/PVDA regering.
Normaal vind ik de Hond niet zo'n fantastische denker. Maar er schuilt wel een kern van waarheid in deze tekst;quote:Op woensdag 6 april 2016 15:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ergo :kutsysteem. In de prullenbak gaarne.
Dan zou het referendum verder wel bindend moeten zijn.quote:Het zou veel beter zijn als de grens in plaats van aan opkomst verbonden was aan een minimaal aantal kiesgerechtigde kiezers dat tegen is. Bij voorbeeld minimaal de helft plus één van de opgekomen kiezers bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen, waardoor je het mandaat dat toen gegeven is t.a.v. dit onderwerp als het ware intrekt
Maar is daar ook de opkomst van bekend?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De uitslag uit Japan is al binnen, daar heeft 56% van de Nederlandse expats die gestemd hebben 'voor' gestemd.
Die tellen bij Den Haag. Het aantal registraties lag echter op slechts 1/3 van het aantal registraties voor de TK in 2012 (16000 om 48000).quote:Op woensdag 6 april 2016 15:08 schreef BarryOSeven het volgende:
De daadwerkelijke uitslag is niet zo relevant, daarvoor zijn het te weinig stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De uitslag uit Japan is al binnen, daar heeft 56% van de Nederlandse expats die gestemd hebben 'voor' gestemd.
Ik vind het ook beter klinken dan deze wet, in ieder geval. Maar bindend? Krijgen we dan niet heel snel een einde aan dingen als verkeersboetes en dergelijke?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Normaal vind ik de Hond niet zo'n fantastische denker. Maar er schuilt wel een kern van waarheid in deze tekst;
[..]
Dan zou het referendum verder wel bindend moeten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |