Dan verwacht ik nog meer van welquote:Op woensdag 6 april 2016 14:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maurice de Hond verwacht inmiddels dat de drempel niet gehaald wordt. In Amsterdam ook sowieso niet trouwens.
Hehe, touché.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan verwacht ik nog meer van wel(landelijk iig)
haha okee.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:52 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Op die slachting op dat plein ga ik maar niet in want dan ben ik geen alu-hoedje maar een alu-mummie, helemaal in de folie dus. Zoek zelf maar even een paar video's daarover. Of een bericht, is misschien minder bloederig, ik heb het inmiddels wel gezien.
Over die schuld, ik ga daar niet teveel partij in kiezen, laten de fin.experts en de rechters dat maar doen.
ik weet wel dat het weer een probleem erbij is op de oekraiense cv.
maar wij tikken dat wel af, 3 miljard, dat zijn grijpstuivers
en die andere 100 miljard over wat gaskuubjes, we printen het er gewoon bij, kost niks, enkel wat papier en stroom voor de ECB-computer en wat uurloon voor de persoon die dat intikt
[ afbeelding ][ afbeelding ]
https://www.rt.com/business/331996-germany-ukraine-debt-russia/
twitter:mauricedehond twitterde op woensdag 06-04-2016 om 14:01:16Als om 16u de 4 grote gemeenten niet op 13% staan dan heel kleine kans dat landelijk de 30% wordt overschreden #referendum reageer retweet
Inderdaad, 6,5% om 1 uurquote:Op woensdag 6 april 2016 14:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maurice de Hond verwacht inmiddels dat de drempel niet gehaald wordt. In Amsterdam ook sowieso niet trouwens.
Dat moet Den Haag genoeg zeggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:51 schreef Kaas- het volgende:
Wat een idee eigenlijk, dat 70% van onze bevolking letterlijk geen ene neuk geeft om dit slappe referendum.
De grootste bom komt inderdaad weer uit bruxelles, geholpen door binnenlandse mollen.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:15 schreef Bolasie het volgende:
Wat mij wel op viel was dat er dit keer een beveiliger voor het stembureau stond, er staat normaal nooit iemand ter beveiliging.
Zal wel door Brussel komen ofzo.
Wat een idee eigenlijk, >60% van de bevolking geeft letterlijk geen neuk om de EUquote:Op woensdag 6 april 2016 14:51 schreef Kaas- het volgende:
Wat een idee eigenlijk, dat 70% van onze bevolking letterlijk geen ene neuk geeft om dit slappe referendum.
Konden ze bij het vorige referendum ook, dus waarom nu niet?quote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef Merode32 het volgende:
Kunnen we eens ophouden met het fabeltje dat het kabinet gemakkelijk de uitslag kan negeren?
Nee, Den Uyl.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze liever Pim hadden gehad?
Frits legt het goed uit in zijn vlog, bij een nee kan het kabinet kiezen tussen overnemen of de wet opnieuw aanbieden aan de beide kamers, in de eerste kamer is er geen meerderheid om een belssing te forceren die in strijd is met de uitkomst.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Konden ze bij het vorige referendum ook, dus waarom nu niet?
Het kan prima. Helaas zal de uitslag waarschijnlijk serieus worden genomen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:06 schreef Merode32 het volgende:
Kunnen we eens ophouden met het fabeltje dat het kabinet gemakkelijk de uitslag kan negeren?
Nee dat kan dus niet zomaar, bekijk de fritsvlog eens.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het kan prima. Helaas zal de uitslag waarschijnlijk serieus worden genomen.
Helaas? We leven in een democratie. Ook al is het geen bindend referendum, het opzij schuiven getuigd van weinig respect voor de democratie (zoals ook bij het vorige referendum).quote:Op woensdag 6 april 2016 15:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het kan prima. Helaas zal de uitslag waarschijnlijk serieus worden genomen.
Ik hoop dat hij gelijk krijgtquote:Op woensdag 6 april 2016 15:24 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet zomaar, bekijk de fritsvlog eens.
Het getuigt vooral van weinig respect voor een goedkope marketingstunt die als peperduur democratisch volksfeest aan de burger is opgedrongen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Helaas? We leven in een democratie. Ook al is het geen bindend referendum, het opzij schuiven getuigd van weinig respect voor de democratie (zoals ook bij het vorige referendum).
Formeel kan het prima, zoals Fritsie aangeeft. Hij heeft het over politieke haalbaarheid.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:24 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet zomaar, bekijk de fritsvlog eens.
Je geeft het zelf al aan, het is geen bindend referendum. Het kabinet mag dus alsnog zelf een afweging maken, en als de opkomst dermate laag is dat blijkt dat maar weinigen echt geïnteresseerd zijn kan ik me voorstellen dat de uitkomst minder zwaar weegt dan bij een hoge opkomst. Zeker als je bedenkt dat de initiatiefnemers zelf aangeven dat zij het referendum inzetten als middel om de EU (waar ook ik zeer kritisch over ben) te saboteren, en zij zich ook met deze instelling in het debat over het verdrag mengen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Helaas? We leven in een democratie. Ook al is het geen bindend referendum, het opzij schuiven getuigd van weinig respect voor de democratie (zoals ook bij het vorige referendum).
Mocht dit referendum miner dan 30% opleveren dan is Nederland het gewoon niet waard om meer democratie in te voeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Formeel kan het prima, zoals Fritsie aangeeft. Hij heeft het over politieke haalbaarheid.
[..]
Je geeft het zelf al aan, het is geen bindend referendum. Het kabinet mag dus alsnog zelf een afweging maken, en als de opkomst dermate laag is dat blijkt dat maar weinigen echt geïnteresseerd zijn kan ik me voorstellen dat de uitkomst minder zwaar weegt dan bij een hoge opkomst. Zeker als je bedenkt dat de initiatiefnemers zelf aangeven dat zij het referendum inzetten als middel om de EU (waar ook ik zeer kritisch over ben) te saboteren, en zij zich ook met deze instelling in het debat over het verdrag mengen.
De uitspraak vooraf van sommige politici dat de uitkomst van het referendum hoe dan ook moet worden overgenomen is staatsrechtelijk bijzonder twijfelachtig, zoals Donner in Trouw al aangeeft (al gaat hij nog verder). Zij roepen het referendum uit tot een bindend referendum. Dat is onzuiver, want daarvoor is een Grondwetswijziging nodig. Hierdoor wordt de Grondwet feitelijk omzeild.
Braveheart is zo'n beetje de meest historisch incorrecte film ooit gemaakt.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Mocht dit referendum miner dan 30% opleveren dan is Nederland het gewoon niet waard om meer democratie in te voeren.
Democratie is het hoogste vrijheides goed en MEER democratie is alleen maar beter, MAAR als er zoo laks word omgegaan met de kansen die je krijgt dan ben je gewoon een ontzettende lul en verdien je niet beter.
Ik neem als voorbeeld de Schotten die na eeuwen de kans kregen om definitief van Engeland verlost te kunnen zijn en die uiteindelijk toch NEE stemden (nipt) omdat velen bang werden gemaakt door allerlei hoge instanties dat er een ramp en zondevloed over hun heen zou komen.
Tja dan verdien je ook om onder het juk te blijven van je eeuwenoude vijand. Ik bekijk Braveheart nu dan ook met heel andere ogen.
Ho ho hey ehh.. Wat dacht je van de landelijke verkiezingen. Is dat niet duur. Dat is ook vooropgezette poppenkast om alleen het idee van een keuze te geven aan de stemmer. Staatsmedia werken en manipuleren hier aan mee (u kunt beter pvda stemmen hoor anders wint vvd *kuch). Daarna worden alle beloften traditiegetrouw verbroken. Omdat die nooit de bedoeling waren.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het getuigt vooral van weinig respect voor een goedkope marketingstunt die als peperduur democratisch volksfeest aan de burger is opgedrongen.
Vermakelijke reactie. Tien punten daarvoor.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Mocht dit referendum miner dan 30% opleveren dan is Nederland het gewoon niet waard om meer democratie in te voeren.
Democratie is het hoogste vrijheides goed en MEER democratie is alleen maar beter, MAAR als er zoo laks word omgegaan met de kansen die je krijgt dan ben je gewoon een ontzettende lul en verdien je niet beter.
Ik neem als voorbeeld de Schotten die na eeuwen de kans kregen om definitief van Engeland verlost te kunnen zijn en die uiteindelijk toch NEE stemden (nipt) omdat velen bang werden gemaakt door allerlei hoge instanties dat er een ramp en zondevloed over hun heen zou komen.
Tja dan verdien je ook om onder het juk te blijven van je eeuwenoude vijand. Ik bekijk Braveheart nu dan ook met heel andere ogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |