Het is juist een erg feitelijk verhaal, ik vermoed dat je het zelf inkleurt.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:07 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Verschrikkelijk typisch moralistisch geleuter met "Wildersadepten" als toetje. Kom op zeg, alsof een ieder die tegen dit verdrag is, een Wildersadept betreft...
Over wederom populistisch links geleuter gesproken.
dat gaat nietquote:
Invullen? Jouw post is doordrenkt van aannames en veronderstellingen die je totaal nog niet kunt staven. Tevens kun je het niet laten, het klinkt bijna gefrustreerd, om Wilders erbij te betrekken. Ik ken veel mensen die dit maal tegen stemmen, maar alles behalve Wilders stemmers zijn, waaronder ikzelf.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:08 schreef Kaas- het volgende:
juist een erg feitelijk verhaal, ik vermoed dat je het zelf
Hoe zie je dat voor jou?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:12 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
De PvdA kun je dan trouwens ook direct ontmantelen.
Spreekwoordelijk in de zin van dat de PvdA vooral hard roept dat er wat gedaan mee moet worden en als regeringspartij, al reeds op een historisch laag dieptepunt, dit niet onbehandeld naast zich neer kan leggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:15 schreef john2406 het volgende:
zie je dat voor jou?
Of hoe bedoel je dat?
Zouden ze dat niet al weten dat het nog maar een paar zetels gaat worden voor hun in de toekomst?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:19 schreef F-Bravo het volgende:
[..]
Spreekwoordelijk in de zin van dat de PvdA vooral hard roept dat er wat gedaan mee moet worden en als regeringspartij, al reeds op een historisch laag dieptepunt, dit niet onbehandeld naast zich neer kan leggen.
Oftewel: bestaansrecht: nul bij naast zich neerleggen van referendumuitkomst.
Rita Verdonk stond ooit op 25 zetels in de peilingen en toen er verkiezingen waren kwam ze niet eens in de TK. Dus peilingen zeggen niet zoveel als er nog geen verkiezingen zijn.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zouden ze dat niet al weten dat het nog maar een paar zetels gaat worden voor hun in de toekomst?
om 12 uurtwitter:ADDenHaag twitterde op woensdag 06-04-2016 om 12:25:33Nieuwe tussenstand: 8,7 procent van Hagenaren naar de stembus https://t.co/KOwuO16T90 reageer retweet
Tja god weet wat er belooft gaat worden en misschien stinken er dan ook nog mensen in?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rita Verdonk stond ooit op 25 zetels in de peilingen en toen er verkiezingen waren kwam ze niet eens in de TK. Dus peilingen zeggen niet zoveel als er nog geen verkiezingen zijn.
Een jaar voor de vorige verkiezingen stond de PvdA ook op 10 zetels of zo, maar haalden ze er alsnog 38.
wij zijn ook al begonnen met importeren van vloeibaar gas uit de VS.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:53 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Als de RF alles afsluit dan ligt volgens mij de halve EU op zn gat en kan O. weer terug naar zn Tjernobyl en kolenkachels.
Maar dat zal niet snel gebeuren want vooral Duitsland heeft al een Northstream I liggen, buiten O. om, en een NSII hebben ze inmiddels ook al goedgekeurd.
Wij denken misschien dat met die sancties alles stilligt, maar het is enkel de paprikaboer die de klappen krijgt, niet de grote Shell en andere mega zakkenvullers.
okee.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:20 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dit is de oorsprong van het financiele conflict :
Ukraine’s sovereign debt to Russia dates back to a deal between President Vladimir Putin and former Ukrainian President Viktor Yanukovich that was struck in 2013 and envisaged Moscow buying $15 billion worth of Ukrainian bonds. Russia bought $3 billion on December 20, 2013, and the debt was supposed to be repaid by December 20, 2015.
Het gaat dus maar om 3 miljard en niet om 10 wat ik eerst schreef
maar er speelt meer
Legal battles between Russia and Ukraine are valued at $100 billion, which includes cross-lawsuits between the two countries' gas monopolies, Gazprom and Naftogaz.
Kiev is demanding $37 billion from Moscow for what it calls the annexation of Crimea. Naftogaz is seeking $26 billion in damages from Gazprom, which, in its turn, demands $32 billion from Naftogaz.
Totaal overzicht hier :
Of mensen bedenken als puntje bij paaltje komt, ze toch liever Rutte of Samsom als premier hebben dan Wilders of Roemer.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja god weet wat er belooft gaat worden en misschien stinken er dan ook nog mensen in?
Ik zou van harte ja stemmen als de EU een beter trackrecord had maar in mijn ogen is de kans te groot dat ze het verkloten en niet alleen de Oekraiense burger met de gebakken peren laten zitten als ze in Brussel een nieuw projectje zoeken.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:07 schreef pokkerdepok het volgende:
iemand moet mij even overtuigen.
want we kunnen er lang of kort over praten, ik hou bij een nee stem een naar gevoel. het komt er gewoon op neer dat je dat land dus aan hun lot over laat, als prooi voor rusland.
ik vind het eigenlijk gewoon niet netjes van ons als we dat doen. ondanks alle corruptie en mogelijke consequenties, het is gewoon vrij laf.
en ik ben/was dus een nee stemmer. help.
ja niet dat het verder ergens toe doet, om te gaan stemmen. let maar op, als het nee wordt, wordt het politiek toch nog ja.
Inderdaad, maar niet helemaal.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:37 schreef pokkerdepok het volgende:
okee.
die eerste deal, die werdt dus gesloten door een pro-russische president die later is afgezet.
op zich logisch dat ze die niet zouden willen betalen. misschien was die constructie wel bedoeld om het land van rusland afhankelijk te maken voor de verre toekomst.
belangrijk punt is dan wel, dat die schuld was aangegaan met de handlangers van de afgezette president. geen enkel land zou dat dan nog gaan betalen, denk ik.quote:Op woensdag 6 april 2016 12:55 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Inderdaad, maar niet helemaal.
Net als Rutte niet alle macht heeft kon waarschijnlijk ook niet zomaar Janoekovytsj op eigen houtje zomaar een overeenkomst met de RF neerzetten. Want het schijnt zo te zijn dat Janoekovytsj democratiisch is gekozen. Niemand heeft er moeite mee, maar die moest dus het land ontvluchten anders was die ge-eindigd als Kadaffi.
RF had iets van 15 miljard toegezegd en 3 miljard al uitgekeerd. Dat wordt niet terugbetaald.
Of dit rechtmatig is gaat een rechter in Londen nu uitzoeken.
Op eerste gezicht zou ik zeggen, ze zijn als land die lening aangegaan, en dan wordt de regering omver geworpen en betalen ze niet meer. Lijkt mij een beetje op Cuba taferelen, of Iran of Zimbabwe.
Maar goed, dat is persoonlijk.
tja... waarschijnlijk stem ik toch ook gewoon nee..quote:Op woensdag 6 april 2016 12:50 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik zou van harte ja stemmen als de EU een beter trackrecord had maar in mijn ogen is de kans te groot dat ze het verkloten en niet alleen de Oekraiense burger met de gebakken peren laten zitten als ze in Brussel een nieuw projectje zoeken.
Op die slachting op dat plein ga ik maar niet in want dan ben ik geen alu-hoedje maar een alu-mummie, helemaal in de folie dus. Zoek zelf maar even een paar video's daarover. Of een bericht, is misschien minder bloederig, ik heb het inmiddels wel gezien.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:33 schreef pokkerdepok het volgende:
belangrijk punt is dan wel, dat die schuld was aangegaan met de handlangers van de afgezette president. geen enkel land zou dat dan nog gaan betalen, denk ik.
verder was zowel zijn aanstelling, zijn verkiezingen, alles nogal twijfelachtig, gepaard gaande met media onderdrukking, omkoping, en summiere verkiezingsoverwinningen.
en nu wordt hij gezocht voor massamoord op de mensen op het plein.
Met nog een kleine 10 minuten tot 2 uur zitten we op 10,5%quote:Op woensdag 6 april 2016 10:44 schreef Kaas- het volgende:
Meest recente opkomstpercentages Rotterdam / Nederland:
72% / 74% Tweede Kamer
48% /54% gemeenteraad
30% /37% Europees Parlement
36% /48% Provinciale Staten
Ratio opkomstpercentage Rotterdam t.o.v. Nederland was daarmee de afgelopen 4 verkiezingen (vlnh): 75%, 81%, 88%, 97%.
Op basis daarvan zou de minimumopkomst van 30% nationaal vertaald moeten worden in een Rotterdamse opkomst van tussen de 22,5% - 29,1%. Ik verwacht dat een Rotterdams opkomstpercentage in de bovenste helft van dit interval zal moeten zitten, omdat Rotterdam relatief veel PVV'ers heeft, die vaker tegenstander zullen zijn en van wie ik verwacht dat een hoger percentage van de tegen- dan van de voorstanders zal stemmen. Dus laten we zeggen dat er in Rotterdam een opkomstpercentage van minimaal 26% behaald moet worden.
Dat ligt dicht bij het opkomstpercentage in Rotterdam tijdens de Europees Parlementsverkiezingen (87% van het percentage van toen moet nu behaald worden).
Destijds stond de teller om 10:00 uur op 4,3% en om 14:00 uur op 11,8%.
Op basis daarvan zou ik stellen dat er in Rotterdam vandaag om 10:00 uur een opkomstpercentage van minimaal 3,7% en om 14:00 uur van minimaal 10,3% moet zijn om te verwachten dat er vandaag in heel Nederland minimaal 30% opkomst zal zijn.
Als voorstander, woonachtig in Rotterdam, zal ik derhalve om 2 uur vanmiddag beslissen of ik ga stemmen.
Ik denk dat ze liever Pim hadden gehad?quote:Op woensdag 6 april 2016 12:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of mensen bedenken als puntje bij paaltje komt, ze toch liever Rutte of Samsom als premier hebben dan Wilders of Roemer.
Hoopvol ja ben ik wel al hoop ik op een opkomst welke de opkomst voor de tweede kamer in het niet stelt!quote:Op woensdag 6 april 2016 13:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ben iig erg hoopvol over die 30% landelijk
Gezien de verschillende opkomsten tot nu toe, denk ik dat 30%-40% mogelijk is, maar veel meer hoeven we niet te verwachten. De 'volksvertegenwoordigers' zullen het vast vertalen als "60%-70% maakt het niks uit" of "de meeste voorstanders zijn thuisgebleven" (ja, dat is dom van hun).quote:Op woensdag 6 april 2016 14:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoopvol ja ben ik wel al hoop ik op een opkomst welke de opkomst voor de tweede kamer in het niet stelt!
Maurice de Hond verwacht inmiddels dat de drempel niet gehaald wordt. In Amsterdam ook sowieso niet trouwens.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Met nog een kleine 10 minuten tot 2 uur zitten we op 10,5%![]()
Ik ben iig erg hoopvol over die 30% landelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |