Waar was dat precies?quote:Op woensdag 6 april 2016 14:15 schreef Bolasie het volgende:
Wat mij wel op viel was dat er dit keer een beveiliger voor het stembureau stond, er staat normaal nooit iemand ter beveiliging. Zal wel door Brussel komen ofzo.
Als de ene helft twee kansen heeft doorquote:Op woensdag 6 april 2016 15:48 schreef DUTCHKO het volgende:
Mocht dit referendum minder dan 30% opleveren dan is Nederland het gewoon niet waard om meer democratie in te voeren.
Democratie is het hoogste vrijheides goed en MEER democratie is alleen maar beter, MAAR als er zoo laks word omgegaan met de kansen die je krijgt dan ben je gewoon een ontzettende lul en verdien je niet beter.
ben ik met je eens, maar je kan alleen een referendum houden over wetten die na de ingangsdatum van de wet op referenda ingevoerd worden.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vermakelijke reactie. Tien punten daarvoor.
Feit is natuurlijk wel dat de Schotten een fundamentele keuze kregen voorgeschoteld. Waar wij over mogen stemmen is een verdragje met een EU-buurland, de gewoonste zaak van de wereld. Moet je over dat soort zaken referenda organiseren, of kan je beter een referendum houden over vragen als 'moet land X toetreden tot de EU?', of 'moeten we 'überhaupt lid blijven van de EU?'.
Waar een wil is is een weg. Kartelvorming is toch ook verboden. Toch kregen zorgverzekeraars carte blanche en méér. Het werd gewoon legaal.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:41 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Formeel kan het prima, zoals Fritsie aangeeft. Hij heeft het over politieke haalbaarheid.
[..]
Je geeft het zelf al aan, het is geen bindend referendum. Het kabinet mag dus alsnog zelf een afweging maken, en als de opkomst dermate laag is dat blijkt dat maar weinigen echt geïnteresseerd zijn kan ik me voorstellen dat de uitkomst minder zwaar weegt dan bij een hoge opkomst. Zeker als je bedenkt dat de initiatiefnemers zelf aangeven dat zij het referendum inzetten als middel om de EU (waar ook ik zeer kritisch over ben) te saboteren, en zij zich ook met deze instelling in het debat over het verdrag mengen.
De uitspraak vooraf van sommige politici dat de uitkomst van het referendum hoe dan ook moet worden overgenomen is staatsrechtelijk bijzonder twijfelachtig, zoals Donner in Trouw al aangeeft (al gaat hij nog verder). Zij roepen het referendum uit tot een bindend referendum. Dat is onzuiver, want daarvoor is een Grondwetswijziging nodig. Hierdoor wordt de Grondwet feitelijk omzeild.
Het gaat om grijpen van je kansen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Feit is natuurlijk wel dat de Schotten een fundamentele keuze kregen voorgeschoteld. Waar wij over mogen stemmen is een verdragje met een EU-buurland, de gewoonste zaak van de wereld. Moet je over dat soort zaken referenda organiseren, of kan je beter een referendum houden over vragen als 'moet land X toetreden tot de EU?', of 'moeten we 'überhaupt lid blijven van de EU?'.
jeetje vol met drogredenen. triest mens.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:06 schreef skysherrif het volgende:
Wat een gekkie die Elly de Jong
https://soundcloud.com/wo(...)-ook-graag-referenda
En de Regering kan nog steeds alles naast zich neer leggen.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:59 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Als de ene helft twee kansen heeft door
a) niet te gaan stemmen en toch winnen
b) wel stemmen en gezien de peilingen vrijwel zeker weten het niet te winnen
dan is dat van begin al niet democratisch
dat is doorgestoken kaart
logisch dat opkomst laag is
wordt juist beloond
zelfs al kom je dan krap aan 31% dan winnen ze nog, want zeggen ze, blijkbaar leeft het niet onder de mensen.
groot circus dit
Dit gaat wel over iets meer, brussel ziet al een rampscenario voor zich waarbij elk verdrag en elke europese afspraak door een nederlands referendum carousel moet.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee maar wel tegenquote:Op woensdag 6 april 2016 16:28 schreef martijnde3de het volgende:
en is iedereen in NL al wezen stemmen vandaag voor het referendum?
Die beveiliger is ingehuurd door Brussel om iedereen die het waagt tegen te stemmen, in elkaar te rammen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef Bolasie het volgende:
[..]
R'dam-Oost
DM maar als je het nog specifieker wil
Was meer nieuwsgierigheid naar wat voor type stembureau's ze dan precies bewaken, hier (WOC Buitenveldert, Amsterdam-Zuid) stond er helemaal niemand maar nou is semi-bejaardcentrum ook niet echt een logisch doelwit.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:42 schreef Bolasie het volgende:
[..]
R'dam-Oost
DM maar als je het nog specifieker wil
Dan zou dit land toch nog verstandig wezen.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:45 schreef Catch_me het volgende:
Mensen ik ben bang dat we de 30% net niet gaan redden...
Belachelijke opmerking.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan zou dit land toch nog verstandig wezen.
Waarom? Dit referendum is voor en door domme mensen. Verstandige mensen doen er niet aan mee.quote:
Europees Parlementsverkiezingen hadden in 1999 een opkomst van 29,9% dus dat is een lastig argument om te gebruiken.quote:Op woensdag 6 april 2016 15:59 schreef TomLuny het volgende:
zelfs al kom je dan krap aan 31% dan winnen ze nog, want zeggen ze, blijkbaar leeft het niet onder de mensen.
Nogmaals: belachelijke opmerking.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom? Dit referendum is voor en door domme mensen. Verstandige mensen doen er niet aan mee.
Ik snap het, het doet pijn. Ik hoop voor jou dat je thuis bent gebleven, zoals het hoort.quote:
toch doen ze hetquote:Op woensdag 6 april 2016 17:06 schreef SeLang het volgende:
Europees Parlementsverkiezingen hadden in 1999 een opkomst van 29,9% dus dat is een lastig argument om te gebruiken.
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik snap het, het doet pijn. Ik hoop voor jou dat je thuis bent gebleven, zoals het hoort.
Avondje van gebakken lucht?quote:Op woensdag 6 april 2016 14:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik kijk iig uit na een leuk avondje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |