SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk"
- Johan Cruijff
[ Bericht 0% gewijzigd door WhateverWhatever op 04-04-2016 16:06:19 ]![]()
Hazesquote:Op maandag 4 april 2016 16:15 schreef Gruisman het volgende:
Vond de sfeeractie van Ajax eigenlijk indrukwekkender dan die in Barcelona, had ik niet verwacht.![]()
Ik begreep dat Ronald Waterreus een dergelijk lokaal sterretje een belediging vond voor Cruijff. Hij vond dat men op z'n minst had moeten kiezen voor Sinatra.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Waterreus heeft altijd gelijk.quote:Op maandag 4 april 2016 17:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik begreep dat Ronald Waterreus een dergelijk lokaal sterretje een belediging vond voor Cruijff. Hij vond dat men op z'n minst had moeten kiezen voor Sinatra.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
Hosegod er ook bijquote:Op dinsdag 5 april 2016 00:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
http://ajax.nl/streams/aj(...)ach-en-een-traan.htm
Pantelicgod
RED ONS HENNIEGOD![]()
quote:Op dinsdag 5 april 2016 01:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als ik Brutil Hose zie moet ik altijd aan jou denken
Kan ook niet andersRED ONS HENNIEGOD![]()
In de u17 loopt ook iemand rond die ze al de nieuwe Kluivert noemen.quote:Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
Ajax contracteert Leon Bergsma
Ajax heeft Leon Bergsma (Amsterdam, 25 januari 1997) gecontracteerd. De A-junior speelt sinds 2005 in de jeugdopleiding van Ajax. Hij tekende een contract dat ingaat op 1 juli 2016 en een looptijd heeft van twee jaar, tot en met 30 juni 2018. Het betreft het eerste contract voor de centrale verdediger.
Bergsma: ,,Het is een fantastisch gevoel om mijn eerste contract te tekenen na elf jaar in de jeugdopleiding te hebben gespeeld. In de afgelopen periode ben ik een vaste waarde geweest in de A1. Ik heb hard geknokt en dit is een hele mooie beloning. Het komende seizoen begin ik in Jong Ajax en mijn droom is natuurlijk om ooit in de ArenA te spelen.’’
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Over Waterreus gesproken, wie kent deze nog?quote:Op maandag 4 april 2016 17:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik begreep dat Ronald Waterreus een dergelijk lokaal sterretje een belediging vond voor Cruijff. Hij vond dat men op z'n minst had moeten kiezen voor Sinatra.
Hij is er daarna nooit meer goed bovenop gekomen...
[ Bericht 2% gewijzigd door WhateverWhatever op 05-04-2016 16:44:25 ]![]()
Was ook wel weer een pijnlijke reality-check voor hemquote:Op dinsdag 5 april 2016 16:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Over Waterreus gesproken, wie kent deze nog?
![]()
Toen zat ik in het stadion. Zelden zo gelachen bij psv!quote:Op dinsdag 5 april 2016 16:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Over Waterreus gesproken, wie kent deze nog?
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016![]()
Gaan we Boerrigter nog op pikken?FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
quote:Op maandag 4 april 2016 16:15 schreef Gruisman het volgende:
Vond de sfeeractie van Ajax eigenlijk indrukwekkender dan die in Barcelona, had ik niet verwacht.
blablablabla![]()
de strijd aan met Milikquote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Marc Overmars wordt vaak bekritiseerd, maar de komst van Frenkie de Jong mag de technisch beleidsbepaler van Ajax op zijn conto schrijven. De achttienjarige middenvelder werd afgelopen zomer overgenomen van Willem II, terwijl ook clubs als Chelsea en PSV interesse toonden. “Maar Overmars heeft heel snel gehandeld”, zegt zaakwaarnemer Ali Dursun in gesprek met Ajax Showtime.
Snelheid was dan ook geboden. “Piet de Visser heeft namens Chelsea zelfs één op één Frenkie gebeld. PSV pakte niet door met Willem II en toen we bij Ajax op gesprek waren, kwam De Boer binnen, kwam Stam binnen en kwam Bergkamp binnen. Ja, wat wil je dan? Als voetballiefhebber ben je dan verkocht. Marc zei dat hij één actie had gezien en toen wist hij al genoeg.”FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Transfervrije kwaliteitsimpuls.quote:
Geen breedte aankoop, maar iemand die er meteen staat.
Concurrentie voor Milik.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Alsjeblieft niet zeg.quote:Op woensdag 6 april 2016 13:47 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Transfervrije kwaliteitsimpuls.
Geen breedte aankoop, maar iemand die er meteen staat.
Concurrentie voor Milik.![]()
die man is een wereldvoetballerquote:
die wedstrijd tegen psv ... genotFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
http://www.dailymotion.com/video/xz05kv_psv-ajax-boerrigter_sportquote:Op woensdag 6 april 2016 14:08 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
die man is een wereldvoetballer
die wedstrijd tegen psv ... genot![]()
Die ruzie tussen Pieters en Waterman is hemels, en die supporter op 18 sec maakt het helemaal af.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:23 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
http://www.dailymotion.com/video/xz05kv_psv-ajax-boerrigter_sport
Boerrigter was een kneus en kon niet zo goed voetballen, maar dit was er gewoon eentje die je niet snel meer zal vergeten.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Concurrentie hoort bij een topclub . Maar bij Frank zal het wel een Siggy 2 wordenquote:RED ONS HENNIEGOD![]()
![]()
They see mee rollinFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
quote:Op woensdag 6 april 2016 14:08 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
die man is een wereldvoetballer
die wedstrijd tegen psv ... genot
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal![]()
Boerrigter was voor zijn blessure goed genoeg voor Ajax destijds.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:26 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Die ruzie tussen Pieters en Waterman is hemels, en die supporter op 18 sec maakt het helemaal af.
Boerrigter was een kneus en kon niet zo goed voetballen, maar dit was er gewoon eentje die je niet snel meer zal vergeten.![]()
Absoluut, maar het niet in staat zijn om dat niveau weer te behalen is ook een gebrek aan kwaliteitquote:Op woensdag 6 april 2016 20:12 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Boerrigter was voor zijn blessure goed genoeg voor Ajax destijds.![]()
Ja die is ook puur genotquote:Op woensdag 6 april 2016 21:34 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Deze ken je wel toch
[ afbeelding ]kan ook alleen maar Boerrigter overkomen
![]()
Waar zijn die geruchten op gebaseerd? Enkel op het feit dat hij transfervrij is?I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Het was een grap, Hans.quote:Op donderdag 7 april 2016 00:40 schreef Seam het volgende:
Waar zijn die geruchten op gebaseerd? Enkel op het feit dat hij transfervrij is?Oh.![]()
quote:Op woensdag 6 april 2016 21:34 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Deze ken je wel toch
[ afbeelding ]![]()
Hier heb ik echt heel hard om gelachenOh.![]()
Ik heb het nooit zo gezien met gudelj, maar ik moet zeggen sinds de winterstop is hij positief opgevallen bij mij.quote:Op donderdag 7 april 2016 08:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Net als Frank ben ook ik blij dat andere mensen het nu ook gaan zien
Maar onmisbaar wil ik niet zeggen, dat is momenteel alleen Klaassen en de CilFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
wel fijn dat Reidewald weer volop mee traintFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Hoe kom je daarbij? Hij heeft heel even individueel met de bal getraind.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:03 schreef mokkiemok het volgende:
wel fijn dat Reidewald weer volop mee traint![]()
Maar hij komt, met Milik, Veltman en misschien ook Younes, in het clubje daarna. Spelers die je zeker mist als ze er niet zijn (klein nuanceverschil met onmisbaar wellichtquote:Op donderdag 7 april 2016 08:45 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik heb het nooit zo gezien met gudelj, maar ik moet zeggen sinds de winterstop is hij positief opgevallen bij mij.
Maar onmisbaar wil ik niet zeggen, dat is momenteel alleen Klaassen en de Cil)
![]()
excuus ik was er zelf niet bij, maar had een vriend van mij gesproken. Ik lees nu ook dat hij enkel individueel wat balletjes heeft getikt. Tete lijkt wel weer bijna fit.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:09 schreef NoventaMinutos het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Hij heeft heel even individueel met de bal getraind.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
voor de winterstop vond ik hem toch wel erg veel balverlies hebben, en had ik niet het idee dat het een aanwinst was t.o.v een serero of sinkgraven. Nogmaals na de winterstop ben ik het wel met je eens, en zie ik liever gudelj in de basis.quote:Op donderdag 7 april 2016 09:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar hij komt, met Milik, Veltman en misschien ook Younes, in het clubje daarna. Spelers die je zeker mist als ze er niet zijn (klein nuanceverschil met onmisbaar wellicht)
Als de verdediging dadelijk weer compleet is, denken jullie dan dat vd hoorn nog een jaar blijft?
Krijg het bijna mijn strot niet uit, maar hij doet het eigenlijk te goed om hem op de bank te zetten.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik was geen fan van Gudelj (hater gaat wat ver) maar inslikken vind ik ook wat voorbarig, je bent toch wel met mij eens dat hij niet goed begonnen is?quote:Op donderdag 7 april 2016 11:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Mooi dat de Gudelj haters hun woorden moeten inslikken.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Daarnaast vind ik, maar dat is niet alleen de schuld van Gudelj, dat het middenveld ook nog veel beter zou kunnen functionerenquote:Op donderdag 7 april 2016 11:39 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik was geen fan van Gudelj (hater gaat wat ver) maar inslikken vind ik ook wat voorbarig, je bent toch wel met mij eens dat hij niet goed begonnen is?Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Welke aankoop is wel meteen goed? Je moet hem ook de tijd geven en dat was weer niet het geval.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:39 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Ik was geen fan van Gudelj (hater gaat wat ver) maar inslikken vind ik ook wat voorbarig, je bent toch wel met mij eens dat hij niet goed begonnen is?![]()
puntje, maar dat kwam ook wel een beetje door Frank en consorten die hem flink gehypt hebben.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:48 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Welke aankoop is wel meteen goed? Je moet hem ook de tijd geven en dat was weer niet het geval.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
quote:Op donderdag 7 april 2016 11:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Mooi dat de Milik hater zijn woorden moeten inslikken.![]()
!!!!!quote:FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Houden we de basiself voor volgend seizoen een beetje bij elkaar? Ik heb wel een gevoel dat Cillessen er tussenuit knijpt, de rest blijft (hoop ik) nog een jaar bij elkaar.Wie niet dom is moet slim zijn!![]()
Ligt er natuurlijk net aan of er wat verschuivingen gaan plaatsvinden in het keeperswereldje. Op die positie ben je wel wat meer beperkt in keuzes.quote:Op donderdag 7 april 2016 13:00 schreef PeeJie_ het volgende:
Ik heb wel een gevoel dat Cillessen er tussenuit knijpt, de rest blijft (hoop ik) nog een jaar bij elkaar.![]()
ik zie iedereen gewoon blijven, cil heeft weinig keus voor zover ik weet.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik heb gezegd dat hij het af moet dwingen dan kan de Boer niet om hem heen. Milik speelde in zijn 2de seizoen al bij Ajax een half jaar bijzonder matig. Compleet andere situatie maar goed geprobeerd.quote:![]()
Sluit niet uit dat Bazoer vertrekt en wellicht Ghaziquote:Op donderdag 7 april 2016 13:00 schreef PeeJie_ het volgende:
Houden we de basiself voor volgend seizoen een beetje bij elkaar? Ik heb wel een gevoel dat Cillessen er tussenuit knijpt, de rest blijft (hoop ik) nog een jaar bij elkaar.![]()
quote:Menzo wordt hoofd jeugdopleiding Ajax Cape Town
Stanley Menzo is door Ajax Cape Town aangesteld als nieuwe hoofd jeugdopleiding. "Ik kijk uit naar deze uitdaging", aldus de 52-jarige Menzo. "Stanley brengt een enorme waarde mee voor de Ajax Cape Town Academy en hij zal ons helpen het gat tussen onze jeugd en de professionele tak te overbruggen", zegt Ari Efstathiou, algemeen directeur van Ajax Cape Town, op de clubwebsite van Ajax.
"Zijn inzicht en ervaring in het Europese topvoetbal zal ons helpen onze talenten klaar te stomen voor het Europese podium", vervolgt Efstathiou. "Hij zal nieuwe trainingsmethodes en technieken meebrengen van onze moederclub en zal, samen met Roger de Sa (hoofdtrainer, red.), de nieuwe systemen doorvoeren in onze club."
Menzo gaat per direct aan de slag bij Ajax Cap Town. Donderdag vertrekt de voormalig Ajax-doelman naar Kaapstad. "Het is fijn hier aan de slag te gaan. Samen met de staf kunnen we een extra dimensie toevoegen aan de ontwikkeling van jonge spelers. Zodat ze goede professionals worden."
"Het voelt goed om Ajax Cape Town te kunnen helpen, maar ook om Ajax Amsterdam te helpen sommige spelers op te leiden die klaar zijn voor Europa. Ik kijk uit naar deze uitdaging. Hoeveel ik hier ook ben om mijn ervaring te delen, ik hoop ook veel te leren van dit mooie land en de cultuur van deze mooie stad", aldus Menzo.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Bazoer lijkt me erg sterk, speelt niet meer zo fantastisch en werd ook wel overlopen in de interlands; daar gaat de Europese top geen 30+ miljoen voor neertellen op dit moment. En Bazoer weet dat het erg onverstandig is om nu weg te gaan.quote:Op donderdag 7 april 2016 13:16 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Sluit niet uit dat Bazoer vertrekt en wellicht Ghazi![]()
Je mist creativiteit op het middenveld, maar Gudelj creëert voor zijn rol juist relatief veel.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:47 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik, maar dat is niet alleen de schuld van Gudelj, dat het middenveld ook nog veel beter zou kunnen functioneren![]()
Zowel Bazoer als Ghazi komen op mij over als verstandige jongens. Ik denk dat ze niet vertrekken dit jaar.
Milik zou de enige zijn die ik zie vertrekken, omdat hij misschien nog steeds de waardering niet voelt. Hij speelt momenteel erg goed, en het kan zomaar opvallen in Europa.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik wil inderdaad wat meer creativiteit zien, en ik zou met een 6 ipv een 10 spelen. Maar goed, op dit moment functioneert het wel voldoendequote:Op donderdag 7 april 2016 14:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je mist creativiteit op het middenveld, maar Gudelj creëert voor zijn rol juist relatief veel.Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Maar wat betreft die 6, dan kom je toch weer uit bij Gudelj. Bazoer als enige verdedigende middenvelder zie ik niet echt voor me, ook omdat hij dat volgens mij zelf niet wil.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:27 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ik wil inderdaad wat meer creativiteit zien, en ik zou met een 6 ipv een 10 spelen. Maar goed, op dit moment functioneert het wel voldoende
Zou wel een genottelijk middenveld zijn:
Nouri / Sink - Klaassen
Bazoer![]()
Bohquote:Op donderdag 7 april 2016 14:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar wat betreft die 6, dan kom je toch weer uit bij Gudelj. Bazoer als enige verdedigende middenvelder zie ik niet echt voor me, ook omdat hij dat volgens mij zelf niet wil.
Zou wel een genottelijk middenveld zijn:
Nouri / Sink - Klaassen
Bazoer![]()
Overigens mag tegen de wat kleinere broeders ook wel 3-4-3 gespeeld worden, dan heb je het voordeel van een extra man voorin en heb je ook een normale opbouwMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Ajax heeft donderdag van de onafhankelijke aanklager betaald voetbal een schikkingsvoorstel gekregen voor de wanordelijkheden tijdens Ajax – Feyenoord op 7 februari 2016.
In het schikkingsvoorstel heeft de aanklager verschillende misdragingen van de Ajax-aanhang meegewogen. Tijdens de wedstrijd hing er een ‘Kenneth Vermeer-pop’ in het stadion, werd er een spandoek met kwetsende tekst getoond, vuurwerk afgestoken en kwetsende spreekkoren geuit door de aanhang van Ajax.
Ook heeft de aanklager vuurwerk bij de wedstrijd Ajax - Heracles Almelo op 26 januari 2016 door de aanhang van Ajax meegewogen in zijn voorstel.
Het voorstel bestaat uit een geldboete van 10.000 euro en het leeg houden van de vakken 424 en 425 (‘vak 410’) tijdens de eerstvolgende beker- of competitiewedstrijd thuis tegen Feyenoord. De seizoenkaarthouders uit deze vakken mogen dan ook niet ergens anders in het stadion zitten.
Ajax heeft tot woensdag 13 april 12.00 uur de tijd om te laten weten of de club akkoord gaat met het schikkingsvoorstel.
Straf seizoenskaarthouders ‘vak 410’
De aanklager is van mening dat Ajax onvoldoende maatregelen trof om de wanordelijkheden te voorkomen dan wel te beëindigen. Tijdens de wedstrijd Ajax – Feyenoord had Ajax eerder moeten optreden tegen het ophangen van de pop, het spandoek met kwetsende tekst en de kwetsende spreekkoren.
Ook is de aanklager van mening dat er na afloop van de wedstrijd Ajax - Feyenoord te weinig is ondernomen richting de deelnemers aan de kwetsende spreekkoren. Omdat de pop, het spandoek en een deel van de kwetsende spreekkoren uit de vakken 424 en/of 425 (‘vak 410’) kwamen en vanwege het feit dat de supporters uit deze vakken meermalen vuurwerk afstaken mogen de seizoenkaarthouders uit de vakken 424 en 425 tijdens de eerstvolgende klassieker in de ArenA niet aanwezig zijn in het stadion. Bovendien moet Ajax deze vakken leeg houden.
Achtergrond van het vooronderzoek
De aanklager startte 11 februari een vooronderzoek. De aanklager wilde van Ajax weten welke maatregelen de club vooraf nam om de wanordelijkheden te voorkomen, tijdens de wedstrijd om de wanordelijkheden te stoppen en na de wedstrijd om hiertegen op te treden. Bijvoorbeeld door de daders individueel te bestraffen.
Op basis van de beschikbare beelden, informatie en verklaringen stelt de aanklager Ajax in staat van beschuldiging voor het meermalen afsteken en/of gooien van vuurwerk, het ophangen van de ‘Kenneth Vermeer-pop’, het tonen van een kwetsend spandoek en het herhaaldelijk uiten van kwetsende spreekkoren door de aanhang van Ajax.
In het schikkingsvoorstel nam de aanklager ook de wedstrijd van Ajax tegen Heracles Almelo op dinsdag 26 januari 2016 mee. Tijdens deze wedstrijd stak de aanhang van Ajax eveneens meermalen vuurwerk af.![]()
nog even en het is zonder publiekFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Nee want die achterlijke gekkies doen het voetbal goedquote:Op donderdag 7 april 2016 16:12 schreef satecl het volgende:
Haha wordt nu helemaal een kut klassieker.![]()
![]()
Zouden het niet dezelfde praktijken als bij Utrecht-Ajax kunnen opleveren?Maargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
nja als het helemaal stil is, is dat wel kutquote:Op donderdag 7 april 2016 16:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee want die achterlijke gekkies doen het voetbal goedFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Nee, maar nu is het in een stil stadion. Dat doet het spel meestal ook niet ten goede.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee want die achterlijke gekkies doen het voetbal goedDit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.![]()
Anders zetten ze speakers in het vak neer met (normale) spreekkoren!quote:Op donderdag 7 april 2016 16:18 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nja als het helemaal stil is, is dat wel kut![]()
![]()
Op Ad.nl hadden ze het over een zware straf. Maar het stelt toch niks voor?
Bij FC Utrecht was het een filmpje op Youtube wat zorgde voor een volledig lege tribune en een boete. En nu hebben we het over vuurwerk, een pop, een spandoek en dat het tegen Heracles ook al mis ging.
Ik vind het een zeer lichte straf. Ik vraag mij af of een FC Utrecht, Feyenoord of ADO Den Haag ook zo een lage straf zouden krijgen bij dergelijke vergrijpen?![]()
Het gaat er natuurlijk wel een beetje om wat er op dat filmpje te zien wasquote:Op donderdag 7 april 2016 17:16 schreef Coritchando het volgende:
Bij FC Utrecht was het een filmpje op Youtube wat zorgde voor een volledig lege tribune en een boete. En nu hebben we het over vuurwerk, een pop, een spandoek en dat het tegen Heracles ook al mis ging.
Ik vind het een zeer lichte straf. Ik vraag mij af of een FC Utrecht, Feyenoord of ADO Den Haag ook zo een lage straf zouden krijgen bij dergelijke vergrijpen?
Daarnaast, maar dat weet ik niet zeker, vormt die tribune ook de harde kernMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Ze hebben in ieder geval geleerd dat ze de gestraften niet op een andere plek in het stadion laten gaan zitten.![]()
KNJBquote:Op donderdag 7 april 2016 17:16 schreef Coritchando het volgende:
Ik vind het een zeer lichte straf. Ik vraag mij af of een FC Utrecht, Feyenoord of ADO Den Haag ook zo een lage straf zouden krijgen bij dergelijke vergrijpen?![]()
KNVB heeft geleerd van FC Utrecht-zaak. In schikkingsvoorstel staat dat seizoenkaarthouders uit betreffende vakken niet elders mogen zitten.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:18 schreef Tagliano het volgende:
Zouden het niet dezelfde praktijken als bij Utrecht-Ajax kunnen opleveren?
Maar dan nog kan je op andermans (s)cc wel een kaartje bijkopen natuurlijk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En dat is wel belachelijk. Nu heb je een dubbele straf. Eerst Utrecht uit en nu dit.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:36 schreef Caland het volgende:
[..]
KNVB heeft geleerd van FC Utrecht-zaak. In schikkingsvoorstel staat dat seizoenkaarthouders uit betreffende vakken niet elders mogen zitten.
Maar dan nog kan je op andermans (s)cc wel een kaartje bijkopen natuurlijk.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one![]()
Ah ja, bedanktquote:Op donderdag 7 april 2016 17:36 schreef Caland het volgende:
[..]
KNVB heeft geleerd van FC Utrecht-zaak. In schikkingsvoorstel staat dat seizoenkaarthouders uit betreffende vakken niet elders mogen zitten.
Maar dan nog kan je op andermans (s)cc wel een kaartje bijkopen natuurlijk.
De vraag is inderdaad hoe je dat allemaal wil gaan controlerenMaargoed ook hier heb ik geen verstand van![]()
Oerwoud geluiden, spreekkoren over de holocaust zijn prima. Een fucking opblaaspop en een paar liedjes ( die overigens niet kunnen ) en 2 vakken moeten leeg
KNVB![]()
![]()
Over de oerwoudgeluiden zijn ook maatregelen genomen. Neemt niet weg dat de straf om die vakken te weren nergens op slaat natuurlijk. Zo, geen uitsupporters en geen vak 410. Gaat een dooie boel worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:36 schreef Brammess het volgende:
Oerwoud geluiden, spreekkoren over de holocaust zijn prima. Een fucking opblaaspop en een paar liedjes ( die overigens niet kunnen ) en 2 vakken moeten leeg
KNVB![]()
Hoe bedoel je een dubbele straf?quote:Op donderdag 7 april 2016 17:50 schreef WEST het volgende:
[..]
En dat is wel belachelijk. Nu heb je een dubbele straf. Eerst Utrecht uit en nu dit.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Onmogelijk natuurlijk. Al moeten nu wel de mensen op die vakken een duur (?) kaartje erbij kopen willen ze die wedstrijd zien terwijl ze gewoon een seizoenskaart hebben.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:53 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ah ja, bedankt
De vraag is inderdaad hoe je dat allemaal wil gaan controlerenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ach, met alle kosten die ze überhaupt al maken meestal, zijn die paar tientjes niet heel schokkend. En hier bedoel ik mee dat dat wel het laatste is waar de meeste 410'ers wakker van liggen denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Onmogelijk natuurlijk. Al moeten nu wel de mensen op die vakken een duur (?) kaartje erbij kopen willen ze die wedstrijd zien terwijl ze gewoon een seizoenskaart hebben.Wie niet dom is moet slim zijn!![]()
Is daar wat aan gedaan of zijn die simpelweg gevlogen sinds de nederlaag van PSV tegen Ajax?quote:Op donderdag 7 april 2016 20:39 schreef Donnis het volgende:
Wat een leuk topic is dit weer geworden zonder alle PSV-trolls.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Baddertje is plotseling spoorloos.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is daar wat aan gedaan of zijn die simpelweg gevlogen sinds de nederlaag van PSV tegen Ajax?![]()
Ik vind het wel een prima straf eigenlijk. Kan ook zorgen voor positievere sociale controle in vak 410. De sociale controle die er nu is, is of je wel betaalt aan de collecte tegen stadionverboden(ik vermoed om de juridische kosten van het aanvechten te dekken?)
![]()
Ik vind een liedje minder kwetsend dan een pop van iemand ophangen waarmee je hem in feite zegt dat je hem het liefst dood ziet. Een directe doodsbedreiging.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:19 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk wel een beetje om wat er op dat filmpje te zien was
Daarnaast, maar dat weet ik niet zeker, vormt die tribune ook de harde kern
Het vuurwerk boeit mij niet zo, dat is vaak een heel tof gezicht in de stadions. En zoals gezegd de liedjes wordt in mijn ogen ook allemaal wat overdreven op gereageerd.
Ik denk wel dat Ajax in dit geval prima handelde, direct spandoek en pop weghalen en de daders zien te achterhalen. Dat lukte bij FC Utrecht niet toch?
Vind de straf wel passend, zelfs aan de overdreven kant, maar in vergelijking met eerdere straffen voor lichtere vergrijpen is dit niet heel zwaar.![]()
Riep al gelijk dat dit de enige en juiste straf was. Vak 410 heeft de laatste jaren zo ontzettend veel geflikt en is met zo ontzettend veel weggekomen (dat spandoek van Rooie Marck vorig jaar was ook wel een aardig dieptepunt), dat het eens tijd werd om een 'tot hier en niet verder' statement te maken.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het wel een prima straf eigenlijk. Kan ook zorgen voor positievere sociale controle in vak 410. De sociale controle die er nu is, is of je wel betaalt aan de collecte tegen stadionverboden(ik vermoed om de juridische kosten van het aanvechten te dekken?)
Nu krijg je iig sociale controle om ervoor te zorgen dat de shit die op het vak gebeurt niet te ver gaat. Want een pop ophangen, spandoeken over dooie supporters maken is allemaal iets georganiseerder dan een spreekkoor.The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.![]()
vorig jaar nog welquote:Op vrijdag 8 april 2016 01:01 schreef Keyos het volgende:
[..]
Riep al gelijk dat dit de enige en juiste straf was. Vak 410 heeft de laatste jaren zo ontzettend veel geflikt en is met zo ontzettend veel weggekomen (dat spandoek van Rooie Marck vorig jaar was ook wel een aardig dieptepunt), dat het eens tijd werd om een 'tot hier en niet verder' statement te maken.
Nu krijg je iig sociale controle om ervoor te zorgen dat de shit die op het vak gebeurt niet te ver gaat. Want een pop ophangen, spandoeken over dooie supporters maken is allemaal iets georganiseerder dan een spreekkoor.het staafincident was volgens jou zeker ook kortgeleden
![]()
![]()
Mwa iemand dood willen zien, of zeggen dat je iemand dood gaat maken vind ik nog wel verschil inzitten.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:53 schreef Coritchando het volgende:
Ik vind een liedje minder kwetsend dan een pop van iemand ophangen waarmee je hem in feite zegt dat je hem het liefst dood ziet. Een directe doodsbedreiging.
Ik vind de straf prima btw. Dan zorgt er misschien voor dat de volgende keer de rest van 410 wel zorgt dat niet iemand zo iets doms doet. (laten we het hopen dan)Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Geloof je daar echt in?quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:01 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nu krijg je iig sociale controle om ervoor te zorgen dat de shit die op het vak gebeurt niet te ver gaat.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik denk in ieder geval dat de leiding van die groepering wel oppast voor er dingen worden verzonnen en de grote groep meelopers zich wat meer gaan afvragen of dat vak het allemaal wel waard is.quote:
We gaan het zien in ieder geval.The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: