KNJBquote:Op donderdag 7 april 2016 17:16 schreef Coritchando het volgende:
Op Ad.nl hadden ze het over een zware straf. Maar het stelt toch niks voor?
Bij FC Utrecht was het een filmpje op Youtube wat zorgde voor een volledig lege tribune en een boete. En nu hebben we het over vuurwerk, een pop, een spandoek en dat het tegen Heracles ook al mis ging.
Ik vind het een zeer lichte straf. Ik vraag mij af of een FC Utrecht, Feyenoord of ADO Den Haag ook zo een lage straf zouden krijgen bij dergelijke vergrijpen?
KNVB heeft geleerd van FC Utrecht-zaak. In schikkingsvoorstel staat dat seizoenkaarthouders uit betreffende vakken niet elders mogen zitten.quote:Op donderdag 7 april 2016 16:18 schreef Tagliano het volgende:
Zouden het niet dezelfde praktijken als bij Utrecht-Ajax kunnen opleveren?
En dat is wel belachelijk. Nu heb je een dubbele straf. Eerst Utrecht uit en nu dit.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:36 schreef Caland het volgende:
[..]
KNVB heeft geleerd van FC Utrecht-zaak. In schikkingsvoorstel staat dat seizoenkaarthouders uit betreffende vakken niet elders mogen zitten.
Maar dan nog kan je op andermans (s)cc wel een kaartje bijkopen natuurlijk.
Ah ja, bedanktquote:Op donderdag 7 april 2016 17:36 schreef Caland het volgende:
[..]
KNVB heeft geleerd van FC Utrecht-zaak. In schikkingsvoorstel staat dat seizoenkaarthouders uit betreffende vakken niet elders mogen zitten.
Maar dan nog kan je op andermans (s)cc wel een kaartje bijkopen natuurlijk.
Over de oerwoudgeluiden zijn ook maatregelen genomen. Neemt niet weg dat de straf om die vakken te weren nergens op slaat natuurlijk. Zo, geen uitsupporters en geen vak 410. Gaat een dooie boel worden.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:36 schreef Brammess het volgende:
Oerwoud geluiden, spreekkoren over de holocaust zijn prima. Een fucking opblaaspop en een paar liedjes ( die overigens niet kunnen ) en 2 vakken moeten leeg
KNVB
Hoe bedoel je een dubbele straf?quote:Op donderdag 7 april 2016 17:50 schreef WEST het volgende:
[..]
En dat is wel belachelijk. Nu heb je een dubbele straf. Eerst Utrecht uit en nu dit.
Onmogelijk natuurlijk. Al moeten nu wel de mensen op die vakken een duur (?) kaartje erbij kopen willen ze die wedstrijd zien terwijl ze gewoon een seizoenskaart hebben.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:53 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ah ja, bedankt
De vraag is inderdaad hoe je dat allemaal wil gaan controleren
Ach, met alle kosten die ze überhaupt al maken meestal, zijn die paar tientjes niet heel schokkend. En hier bedoel ik mee dat dat wel het laatste is waar de meeste 410'ers wakker van liggen denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2016 19:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Onmogelijk natuurlijk. Al moeten nu wel de mensen op die vakken een duur (?) kaartje erbij kopen willen ze die wedstrijd zien terwijl ze gewoon een seizoenskaart hebben.
Is daar wat aan gedaan of zijn die simpelweg gevlogen sinds de nederlaag van PSV tegen Ajax?quote:Op donderdag 7 april 2016 20:39 schreef Donnis het volgende:
Wat een leuk topic is dit weer geworden zonder alle PSV-trolls.
Baddertje is plotseling spoorloos.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is daar wat aan gedaan of zijn die simpelweg gevlogen sinds de nederlaag van PSV tegen Ajax?
Ik vind een liedje minder kwetsend dan een pop van iemand ophangen waarmee je hem in feite zegt dat je hem het liefst dood ziet. Een directe doodsbedreiging.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:19 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk wel een beetje om wat er op dat filmpje te zien was
Daarnaast, maar dat weet ik niet zeker, vormt die tribune ook de harde kern
Riep al gelijk dat dit de enige en juiste straf was. Vak 410 heeft de laatste jaren zo ontzettend veel geflikt en is met zo ontzettend veel weggekomen (dat spandoek van Rooie Marck vorig jaar was ook wel een aardig dieptepunt), dat het eens tijd werd om een 'tot hier en niet verder' statement te maken.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het wel een prima straf eigenlijk. Kan ook zorgen voor positievere sociale controle in vak 410. De sociale controle die er nu is, is of je wel betaalt aan de collecte tegen stadionverboden(ik vermoed om de juridische kosten van het aanvechten te dekken?)
vorig jaar nog welquote:Op vrijdag 8 april 2016 01:01 schreef Keyos het volgende:
[..]
Riep al gelijk dat dit de enige en juiste straf was. Vak 410 heeft de laatste jaren zo ontzettend veel geflikt en is met zo ontzettend veel weggekomen (dat spandoek van Rooie Marck vorig jaar was ook wel een aardig dieptepunt), dat het eens tijd werd om een 'tot hier en niet verder' statement te maken.
Nu krijg je iig sociale controle om ervoor te zorgen dat de shit die op het vak gebeurt niet te ver gaat. Want een pop ophangen, spandoeken over dooie supporters maken is allemaal iets georganiseerder dan een spreekkoor.
Mwa iemand dood willen zien, of zeggen dat je iemand dood gaat maken vind ik nog wel verschil inzitten.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:53 schreef Coritchando het volgende:
Ik vind een liedje minder kwetsend dan een pop van iemand ophangen waarmee je hem in feite zegt dat je hem het liefst dood ziet. Een directe doodsbedreiging.
Geloof je daar echt in?quote:Op vrijdag 8 april 2016 01:01 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nu krijg je iig sociale controle om ervoor te zorgen dat de shit die op het vak gebeurt niet te ver gaat.
Ik denk in ieder geval dat de leiding van die groepering wel oppast voor er dingen worden verzonnen en de grote groep meelopers zich wat meer gaan afvragen of dat vak het allemaal wel waard is.quote:
jij schat de mensen uit die groepering te hoog in denk ik.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:01 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik denk in ieder geval dat de leiding van die groepering wel oppast voor er dingen worden verzonnen en de grote groep meelopers zich wat meer gaan afvragen of dat vak het allemaal wel waard is.
We gaan het zien in ieder geval.
Sociale controle is juist maximaal in dat soort groepen (daarom is het in dit geval ook terecht om de hele groep te straffen). Ik stond er ooit bij Ajax - barca, toen er een Ajacied de gracht in viel. Dan zegt die leider: we weten niet wie het was, en hoe het met hem gaat, maar het was een Ajacied, dus uit respect zijn we stil. Iedereen tot de 70ste minuut muisstil, ondanks dat Ajax een alleraardigst potje speelde.quote:
Ach welnee, de enige sociale controle die er heerst is kijk ons eens lekker gek en fanatiek zijn met z'n allen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Sociale controle is juist maximaal in dat soort groepen (daarom is het in dit geval ook terecht om de hele groep te straffen). Ik stond er ooit bij Ajax - barca, toen er een Ajacied de gracht in viel. Dan zegt die leider: we weten niet wie het was, en hoe het met hem gaat, maar het was een Ajacied, dus uit respect zijn we stil. Iedereen tot de 70ste minuut muisstil, ondanks dat Ajax een alleraardigst potje speelde.
Hiermee wil ik niet stellen dat deze mensen een goed afgestemd moreel kompas hebben. Maar wel dat als die gasten weten dat bepaalde zaken hun een weekendje coke snuiven op hun favoriete spot ontneemt, ze die zaken allicht wel voorkomen.
quote:Anwar El Ghazi is een van de kandidaten om de voorhoede van Tottenham Hotspur vanaf komend seizoen van een nieuwe impuls te voorzien. Britse media schrijven zondag dat ook de Londenaren zich in de race om de twintigjarige aanvaller hebben gemengd.
Diverse kranten in Engeland verzekeren dat El Ghazi al sinds vorig jaar zomer wordt bekeken door scouts van manager Mauricio Pochettino. Tottenham is echter niet de enige club met interesse in de aanvaller. Ook Liverpool, Everton, Chelsea en AC Milan werden in een eerder stadium met de aanvaller in verband gebracht.
El Ghazi ondertekende in december 2014 een nieuwe overeenkomst met Ajax, tot de zomer van 2019. De kranten in Engeland schrijven dat de vraagprijs van de Amsterdamse club een slordige vijftien miljoen euro bedraagt. El Ghazi speelde in totaal 76 officiële duels voor Ajax en was daarin goed voor 21 doelpunten.
Eerst Utrecht uit dit seizoen was min of meer ook een straf voor Ajax omdat ze geen uit supporters mee mochten nemen voor een straf van Utrecht. En nu dit.quote:
Nee, gewoon nee. Als er ergens sociale controle is, dan is het wel onder dat soort groeperingen. Vaak de verkeerde sociale controle alleen. Al is sociale controle eigenlijk niet echt de goede term, het is meer aristocratie van een klein groepje leiders.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach welnee, de enige sociale controle die er heerst is kijk ons eens lekker gek en fanatiek zijn met z'n allen.
En daarmee bedoel ik echt niet alleen binnen Ajax, voordat je dat weer krijgt.
Het is jou niet bekend dat bij een SV ook belachelijk hoge boetes worden uitgedeeld?quote:Op donderdag 7 april 2016 23:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind het wel een prima straf eigenlijk. Kan ook zorgen voor positievere sociale controle in vak 410. De sociale controle die er nu is, is of je wel betaalt aan de collecte tegen stadionverboden(ik vermoed om de juridische kosten van het aanvechten te dekken?)
Je moet toch al geen stadionverbod krijgen? Of zie ik nu iets verkeerd?quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:00 schreef NoventaMinutos het volgende:
[..]
Het is jou niet bekend dat bij een SV ook belachelijk hoge boetes worden uitgedeeld?
Ik vind een hoop SV's bullshit, als ik in de buurt van de Arena tegen een boom aan pis net voor een wedstrijd van Ajax, loop ik al kans op een SV. Tja...quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:11 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je moet toch al geen stadionverbod krijgen? Of zie ik nu iets verkeerd?
Ik wil eigenlijk reageren met dan pis je niet tegen een boom aan maar ik gok dat er weinig openbare toiletten rond de arena zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:13 schreef NoventaMinutos het volgende:
[..]
Ik vind een hoop SV's bullshit, als ik in de buurt van de Arena tegen een boom aan pis net voor een wedstrijd van Ajax, loop ik al kans op een SV. Tja...
Om maar een voorbeeldje te noemen.
Misschien moet je even met wat supporters van jouw cluppie praten die toen allemaal voor niks zijn opgepakt...quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:18 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk reageren met dan pis je niet tegen een boom aan maar ik gok dat er weinig openbare toiletten rond de arena zijn.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee. Als er ergens sociale controle is, dan is het wel onder dat soort groeperingen. Vaak de verkeerde sociale controle alleen.
Ah oke. Volgens mij staat het volledig los van elkaar.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Eerst Utrecht uit dit seizoen was min of meer ook een straf voor Ajax omdat ze geen uit supporters mee mochten nemen voor een straf van Utrecht. En nu dit.
Het is een regelrechte schande!quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:00 schreef NoventaMinutos het volgende:
[..]
Het is jou niet bekend dat bij een SV ook belachelijk hoge boetes worden uitgedeeld?
Ik dacht al dat je geen idee had waar je het over had.quote:Op vrijdag 8 april 2016 10:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is een regelrechte schande!
knjbquote:Op vrijdag 8 april 2016 12:01 schreef Ajacied422 het volgende:
KNVB heeft Tete dispensatie verleend. Hij mag vanavond spelen met Jong Ajax tegen Emmen. Eerste wedstrijd na enkelblessure. #ajax
Heerenveen-uit er hopelijk weer bij.quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:01 schreef Ajacied422 het volgende:
KNVB heeft Tete dispensatie verleend. Hij mag vanavond spelen met Jong Ajax tegen Emmen. Eerste wedstrijd na enkelblessure. #ajax
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |