abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161165472

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2015) werd in Nederland 128 miljoen euro opgehaald, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Er zijn ruim 3500 projecten gefinancierd. Het geld ging naar maatschappelijke projecten (1247), ondernemingen (1208) en creatieve projecten (856). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (FNC voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Projecten met problemen:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-04-2016 14:06:00 ]
pi_161165635
@µ Wil jij even deze passage aanpassen aan de nieuwe situatie dan zal ik de vernieuwde alinea in de OP plaatsen.

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
pi_161167447
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 11:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
@µ Wil jij even deze passage aanpassen aan de nieuwe situatie dan zal ik de vernieuwde alinea in de OP plaatsen.

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .

Is al gebeurd ;). crowdfundmailer is de nieuwe (cfmailserver.nl bestaat niet meer). :s).
జ్ఞ‌ా
pi_161167474
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2016 11:22 schreef Horsemen het volgende:
Ik krijg trouwens geen meldingen meer binnen van de mailserver, ook niet in de spambox.
PM mij even met je mailadres dan kijk ik even...

We staan niet op een zwartlijst in ieder geval...
జ్ఞ‌ా
pi_161167961
quote:
14s.gif Op maandag 4 april 2016 13:34 schreef µ het volgende:

[..]

Is al gebeurd ;). crowdfundmailer is de nieuwe (cfmailserver.nl bestaat niet meer). :s).
Ok wist niet dat al het nieuwe mailadres al opgenomen was. Werd eigenlijk getrickerd door het missen van Funding Circle, maar die zal ik zelf nog wel even toevoegen als fnc op de wijze zoals de andere platformen vermeld staan.
pi_161168010
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2016 13:35 schreef µ het volgende:

[..]

PM mij even met je mailadres dan kijk ik even...

We staan niet op een zwartlijst in ieder geval...
Ik heb je een DM gestuurd.
Alvast bedankt!
pi_161168053
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ok wist niet dat al het nieuwe mailadres al opgenomen was. Werd eigenlijk getrickerd door het missen van Funding Circle, maar die zal ik zelf nog wel even toevoegen als fnc op de wijze zoals de andere platformen vermeld staan.
^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_161168070
Zal vanavond ff naar de missende mails kijken...
జ్ఞ‌ా
pi_161168150
quote:
4s.gif Op maandag 4 april 2016 14:09 schreef µ het volgende:
Zal vanavond ff naar de missende mails kijken...
Top! ^O^
pi_161168389
Lendahand heeft moeite om genoeg projecten te krijgen. Zie mail in spoiler:

SPOILER
pi_161170837
Ik heb antwoord van GVE. Ik beschouw het als zijnde geen controle op bestedingen van de lening.

quote:
Uiteraard proberen wij zo goed mogelijk in de gaten te houden dat de gelden worden gebruikt voor het doel waarvoor het wordt aangevraagd. Dit gebeurd al vanaf de beoordeling van het project. Ook houden wij contact met de ondernemers en informeren we bij de ondernemer hoe het na ongeveer 6 maanden gaat. Helaas is de besteding van de gelden niet altijd goed te monitoren.
pi_161172858
In de lijst staat dat GVE 10701 (het zorghotel) 7 maanden OK is. Intussen is echter reeds de 9de termijn volledig volgens afspraken betaald (netjes op tijd). Volgens mij is het dan ook maar zo eerlijk om dit in de lijst aan te passen. Overigens staat op de website van dat hotel nu dat ze zijn overgenomen door een andere onderneming in de zorg. Hopelijk is hierdoor wel degelijk nog een bedrag uit de failliete boedel vrijgekomen waardoor de betalingen kunnen blijven lopen.
  maandag 4 april 2016 @ 18:47:04 #13
132191 -jos-
Money=Power
pi_161173550
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:19 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
In de lijst staat dat GVE 10701 (het zorghotel) 7 maanden OK is. Intussen is echter reeds de 9de termijn volledig volgens afspraken betaald (netjes op tijd). Volgens mij is het dan ook maar zo eerlijk om dit in de lijst aan te passen. Overigens staat op de website van dat hotel nu dat ze zijn overgenomen door een andere onderneming in de zorg. Hopelijk is hierdoor wel degelijk nog een bedrag uit de failliete boedel vrijgekomen waardoor de betalingen kunnen blijven lopen.
Goed voorbeeld dat ook bij een faillisement er niet meteen sprake is van een default. Graag voortaan alleen defaults in de lijst zetten bij leningen waar geen geld meer van binnenkomt.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 4 april 2016 @ 19:04:33 #14
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_161173963
SPOILER
pi_161176447
Ik zou het heel erg knap vinden als je zo'n kwestie als bij FL via sparkholder kunt zien.
Pecunia non olet
pi_161185315
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:47 schreef -jos- het volgende:

[..]

Goed voorbeeld dat ook bij een faillisement er niet meteen sprake is van een default. Graag voortaan alleen defaults in de lijst zetten bij leningen waar geen geld meer van binnenkomt.
Dit staat er bij de lijst in de OP:
Projecten in de problemen

Bij bedrijven met naam XXXXXXXXXXXX zijn er nog mogelijkheden dat het goed komt. Ook bij de andere projecten met naam genoemd kan nog steeds uitwinning plaats vinden uit boedel of persoonlijke aansprakelijkheid.

Project 10701 van GVE voldoet prima aan de definitie van de lijst waarin het vermeld is. Er zijn problemen bij dit project, de naam is ge xxxxxxxxxxxxx en er staat achter vermeld dat er nog wel betaald wordt.
pi_161188011
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 19:04 schreef Coelho het volgende:
Ik heb hem nog wel gevraagd of er, naast de registratie van zekerheden, wellicht ook een stap gezet kan worden in het controleren van het nakomen van de afspraken. Dit zou middels Sparkholder allemaal eenvoudig moeten kunnen. Betreffende ondernemer is dan ook gevraagd om ook hierin te participeren. Voor nieuwe projecten is deelname inmiddels een vereiste.
Dat sparkholder verplicht is, merk ik nog weinig van. Bij bijna alle projecten staat: Deze ondernemer gebruikt een boekhoudpakket waarmee vooralsnog geen koppeling met de Sparkholder module mogelijk is en daarom kan de diagram niet getoond worden, onze excuses voor het ongemak.
pi_161188058
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Project 10701 van GVE voldoet prima aan de definitie van de lijst waarin het vermeld is. Er zijn problemen bij dit project, de naam is ge xxxxxxxxxxxxx en er staat achter vermeld dat er nog wel betaald wordt.
Dat klopt allemaal. Wat niet klopt is dat we nu aan termijn 9 zitten en niet termijn 7 zoals in de lijst vermeld.
  dinsdag 5 april 2016 @ 08:22:49 #19
132191 -jos-
Money=Power
pi_161188525
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Projecten in de problemen

Bij bedrijven met naam XXXXXXXXXXXX zijn er nog mogelijkheden dat het goed komt. Ook bij de andere projecten met naam genoemd kan nog steeds uitwinning plaats vinden uit boedel of persoonlijke aansprakelijkheid.

Nu zit je de definitie van default op te rekken naar 'als er problemen zijn'. Een default is gewoon als er te laat betaald is, niks meer en niks minder.
pi_161188730
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:22 schreef -jos- het volgende:

[..]

Nu zit je de definitie van default op te rekken naar 'als er problemen zijn'. Een default is gewoon als er te laat betaald is, niks meer en niks minder.
Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Als je ergens in geïnvesteerd hebt waarbij bepaalde zaken/zekerheden geboden zijn welke geheel zijn weggevallen zie ik dit niet als een default maar wel als een project met een probleem. Bijvoorbeeld geld geleend voor uitbreiding voorraad van een winkel. Als de winkel dan is opgeheven (en hiermee de inkomensbron) maar de ondernemer betaald nog wel door, zie ik dit wel als een project met een probleem. Het is dan een persoonlijke lening geworden, iets waar ik niet op heb ingeschreven.
pi_161188768
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:22 schreef -jos- het volgende:

[..]

Nee er wordt geen definitie default opgerekt,
We hebben het hier over projecten in problemen. In dit geval is na termijn 7 het project in de problemen geraakt door een faillisement van de werkmaatschappij, de eerste leningnemer, die getekend heeft voor de lening en die met de lening ook het geld zou gaan verdienen om de lening terug te betalen. Dit is een substantieel probleem.
Gelukkig wordt er nu nog doorbetaald doordat er meer leningnemers aan de lening gekoppeld zijn. De vraag is hoe lang dit goed blijft gaan, de lening was een relatief groot bedrag. We hopen natuurlijk met zijn allen dat de betalingen doorgaan tot de laatste termijn betaald is.
Echter allertheid is geboden.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-04-2016 09:23:45 ]
pi_161189642
Iedereen de KOM-mail gehad?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:28:32 #23
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161190054
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:03 schreef µ het volgende:
yep
Wat dacht je: zo snel mogelijk naar de 100? :)
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:32:47 #24
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161190150
Zo, die zit. Als waar is wat FL zelf zegt, dan zit KOM echt fout. In de pitch lees ik nl, dat FL in augustus 2015 KOM al op de hoogte heeft gebracht van de koerswijziging.
pi_161190326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:32 schreef crowd-fundi het volgende:
Zo, die zit. Als waar is wat FL zelf zegt, dan zit KOM echt fout. In de pitch lees ik nl, dat FL in augustus 2015 KOM al op de hoogte heeft gebracht van de koerswijziging.
Exact:

Wij hebben Kapitaal Op Maat in augustus 2015 geïnformeerd over de koerswijziging. Sindsdien hebben wij hen regelmatig op de hoogte gesteld van de ontwikkelingen van Faja Lobi. Zoals gezegd hebben wij het roti project (de machine) voor bepaalde tijd moeten uitstellen. Het binnenhalen van de 900 filialen van Albert Heijn was een unieke en eenmalige kans en kreeg de hoogste prioriteit. Hierdoor werd Faja Lobi in Nederland nog bekender. De nieuwe webshop is een uitstekende aanvulling hierop.

Komt hier opnieuw een KOM konijn uit de hoge hoed? Wat moet je nu wel en wat moet je nu niet geloven van wat er verteld wordt door KOM?
Als ik het goed lees heeft KOM in augustus 2015 op eigen houtje goedgekeurd, dus zonder de investeerders in te lichten, dat de gelden voor de rotti machine elders aan besteed konden worden! Twee maanden na het tot stand komen van de (eerste) lening!

Daarnaast lees ik in pitch eerste trance.

Verkrijgbaar zowel bij supermarkten als in meer dan 650 toko's in Nederland en Suriname. Faja Lobi is erin geslaagd preferred supplier te worden van supermarktketens: Albert Heijn, Jumbo, C1000, Vomar.

Hoe moet ik dit plaatsen. Men is al preferred supplier bij AH en heeft nog eens onverwacht 150k extra moeten besteden om AH als klant binnen te halen.

Hoop extra ?????? gekregen na het lezen van deze tweede Faja Lobi pitch waarbij de rating terug gelopen is van A+ bij trance 1 naar B+ bij trance 2 en de rente gelijk blijft aan 7.5%.
Dus meer risico bij gelijk rente percentage.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-04-2016 11:45:08 ]
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:54:29 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161190579
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:32 schreef crowd-fundi het volgende:
Dat wil ik best geloven. Augustus 2015 was de maand dat KoM wel verstand had van uitlenen, maar het hoofdstuk zekerheden moesten ze toen nog doornemen.
Tot nooit .......
pi_161191049
Heb sterk de indruk dat pitch 2e FL project is toegeschreven naar de situatie zoals die zich heeft voorgedaan. Een bedrijf wat haar jaarcijfers niet openbaar wil maken vanwege concurrentie valt voor mij trouwens sowieso al af. Tel daarbij dat ze zich niet aan de eerste overeenkomst hebben gehouden en de tegenstrijdigheden die er zitten in de eerste en tweede pitch: dikke no voor mij
pi_161191051
Hebben meer een dubbele betaling ontvangen van de steigerbouwer (ivm)?
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:44:35 #29
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161191729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:15 schreef djh77 het volgende:
Hebben meer een dubbele betaling ontvangen van de steigerbouwer (ivm)?
Het was IVM ook al opgevallen. Extraatje deze maand! Kennelijk heeft de verzekeringsmaatschappij dan toch een iets groter bedrag uitgekeerd dan eerder werd vermeld....
quote:
Beste investeerder,

Gisteren is de betaling gedaan van RO Montagebedrijf voor april. Per abuis is een dubbele boeking gedaan. Terugstorten is niet nodig. Voor mei zal er geen betaling plaatsvinden, waardoor alles weer gelijk getrokken wordt.

Mocht u nog vragen hebben, vernemen wij deze graag.

Met vriendelijke groet,

Peter van Meersbergen
  dinsdag 5 april 2016 @ 11:57:16 #30
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161191985
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

SPOILER
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 14:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

SPOILER
Ze zijn er weer hoor!
pi_161192381
quote:
Ja, helemaal top!
pi_161193379
Nu ook een mail van fnc :s). Ik ga er van uit dat alles werkt, laat het weten als je wel op de lijst staat maar geen mail heb gehad ;).
జ్ఞ‌ా
pi_161194318
Nieuw FNC met dank aan de mailer van µ

Uitbreiding assortiment Sport & Spel Verhuur
Werkkapitaal financiering

¤ 35.000
Kredietbedrag
5 Jaar
¤ 774 Maandbedrag
11,73% Rentevoet

Negatief eigenvermogen.Behoorlijke schulden. Omzet redelijk stabiel. Stabiele winst, Niet te groot leen bedrag, Begrijp niet waarom deze ondernemer in het verleden niet wat meer schuld heeft afgelost en wat minder prive uitgegeven heeft. Laat hem nu passeren vanwege te hoog negatief eigen vermogen.
pi_161194939
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:57 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

[..]

Ze zijn er weer hoor!
En wederom te laat. Dat is al de tweede keer binnen een week tijd. Alles is alweer vol.
pi_161195045
quote:
Ja. Bedankt!
En ook één van FNC.
pi_161196686
Nieuwe op GvE

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13762

Kozijn Totaal Service
Project:13762 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,56
Creditsafe score:17
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 66.000
Geinvesteerd:¤ 10.600
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,0%
pi_161197036
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:28 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Nieuwe op GvE

Kozijn Totaal Service
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
vorige project was een 5, 14 maanden verder ineens een 5s? :?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_161197824
Nog een KOM mail.
Deze keer over de speeltuin.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Speelparadijs-De-Ballon

SPOILER
pi_161198437
Haha, en tot zover het bankvrij financieren... de bull shit lijkt grenzeloos
pi_161198500
Is deze hier al besproken?
Zo niet: wat is jullie mening?
Mij lijkt het gezien de duur (4 jaar) en de rente (10,16%) wel interessant.

"Werkkapitaal en aflossen"
https://www.fundingcircle.com/nl/loan-request/detail/4587
pi_161199605
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:43 schreef TisIk het volgende:
Is deze hier al besproken?
Zo niet: wat is jullie mening?
Mij lijkt het gezien de duur (4 jaar) en de rente (10,16%) wel interessant.

"Werkkapitaal en aflossen"
https://www.fundingcircle.com/nl/loan-request/detail/4587
Zonder post gezien te hebben (zit niet op FC) moet je je wel afvragen naar kredietwaardigheid v bedrijf als ze met een herfinanciering tegen meer dan 10% er toch op vooruit gaan.

Gerelateerd: als de grote platformen rentes hebben van zeg maar tussen 5&9% is ook mijn conclusie dat zo'n post wel eens afgewezen kan zijn bij een ander platform.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_161201187
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:28 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Nieuwe op GvE

Kozijn Totaal Service
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Dakkapellen en kozijnen. Fijne branche. :X Als mensen worden opgelicht is het niet zelden in deze sector. De helft aanbetaald en opeens is de aannemer spoorloos, of failliet, of heeft een hele grote hond.
  dinsdag 5 april 2016 @ 19:28:25 #43
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161202518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 14:01 schreef MSR het volgende:

[..]

En wederom te laat. Dat is al de tweede keer binnen een week tijd. Alles is alweer vol.
ook maar bij de cfmailer?
Vandaag 34400 voor 4%, 4 jaar en 9800 voor 3%, 1 en 2 jaar.
pi_161205523
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:15 schreef Justme7005 het volgende:
Heb sterk de indruk dat pitch 2e FL project is toegeschreven naar de situatie zoals die zich heeft voorgedaan. Een bedrijf wat haar jaarcijfers niet openbaar wil maken vanwege concurrentie valt voor mij trouwens sowieso al af. Tel daarbij dat ze zich niet aan de eerste overeenkomst hebben gehouden en de tegenstrijdigheden die er zitten in de eerste en tweede pitch: dikke no voor mij
Gruwelijk dat commerciële gezwets van die man. Pas als hij met de neus op de feiten wordt gedrukt zoals bij de kwestie van het niet publiceren van de jaarrekening wordt hij concreet al weet hij zelfs dit om te draaien naar iets positiefs.

Toch ben ik wel positief over de onderneming. Mooi bedrijf. Ik vermoed dat er een klein winstje is gedraaid in 2015. Er is een paar ton aan eigen vermogen. Gezien zijn verregaande bezorgdheid voor zijn imago zal hij niet gauw stoppen met betalen :) En uiteindelijk, zij het op een wat onbevredigende manier, komt het met de zekerheden ook goed. Uiteindelijk zijn denk ik alle partijen gebaat met deze deal al ben ik het er wel mee eens dat slecht gedrag zo toch nog beloond wordt.

Ik zal de nieuwe zending potjes weer met genoegen verorberen O-)

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 05-04-2016 21:15:35 ]
Pecunia non olet
pi_161209083
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:07 schreef obligataire het volgende:

[..]

Gruwelijk dat commerciële gezwets van die man. Pas als hij met de neus op de feiten wordt gedrukt zoals bij de kwestie van het niet publiceren van de jaarrekening wordt hij concreet al weet hij zelfs dit om te draaien naar iets positiefs.

Toch ben ik wel positief over de onderneming. Mooi bedrijf. Ik vermoed dat er een klein winstje is gedraaid in 2015. Er is een paar ton aan eigen vermogen. Gezien zijn verregaande bezorgdheid voor zijn imago zal hij niet gauw stoppen met betalen :) En uiteindelijk, zij het op een wat onbevredigende manier, komt het met de zekerheden ook goed. Uiteindelijk zijn denk ik alle partijen gebaat met deze deal al ben ik het er wel mee eens dat slecht gedrag zo toch nog beloond wordt.

Ik ben de mening toegedaan dat de ondernemer in dit geval niet zo heel veel fout heeft gedaan. Ik begrijp dat hij KoM geïnformeerd heeft over de plannen/wijzigingen/niet uitvoeren afspraak. Wat mij betreft is hier vooral KoM de schuldige. KoM had de investeerders de wijzigingen moeten voorleggen. Vermoedelijk was ik hier gewoon mee akkoord gegaan en vermoedelijk met mij de meerderheid van de investeerders. Een slechte zaak dat de investeerders niet geïnformeerd zijn terwijl KoM al een half jaar op de hoogte was. Als ze hier niet op aangesproken worden zal dit niet veranderen vrees ik.
pi_161209226
Morgen (woensdag 6 april 2016) publiceren wij ons nieuwste rapport: Crowdfinance in Nederland, update eerste kwartaal 2016.

U kunt nu al het volledige rapport hier gratis downloaden.
http://www.crowdfundmarkt(...)groei-van-9-procent/
pi_161210155
Mooie vent die van Faja Lobi, zal ivm imago idd niet snel wanbetalen.
Bij wanbetaling kunnen we wellicht z'n Mercedes CLS500 innemen;)
pi_161210210
Ik heb inmiddels de publicatiebalans gezien. Deze geeft mij geen reden voor ongerustheid.
Pecunia non olet
pi_161216026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:55 schreef obligataire het volgende:
Ik heb inmiddels de publicatiebalans gezien. Deze geeft mij geen reden voor ongerustheid.
Obligitaire kun je dit iets meer toelichten: winst/verlies en eigenvermogen of omzet ontwikkeling?

Bedankt alvast.
  woensdag 6 april 2016 @ 10:16:13 #50
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161216175
En weer eentje die bij de lijst "uitbetaald" is geplaatst: FIT international. Mooi. Voelt ook wel wat als een opluchting en bevestiging: het gaat vaak heus wel goed.
  woensdag 6 april 2016 @ 10:19:27 #51
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161216230
Ik ben vooral benieuwd wat de voorraad waard is als hij na een default moet worden verkocht.

• Een deel zal (verse) ingredienten zijn waarvan een deel zal moeten worden afgevoerd,

• Een deel zullen houdbare ingredienten zijn die voor een fraktie van de inkoopwaarde verkocht kan worden aan een partijhandelaar,

• Een deel zullen kant en klare poducten zijn die na een default niet meer in de winkels liggen en waarvan de waarde in de partijhandel gedecimieerd zal zijn.

Ik ben bang dat als je een kwart van de inkoopwaarde krijgt dat je in je handen mag knijpen.
Tot nooit .......
pi_161216520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 10:19 schreef Speekselklier het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat de voorraad waard is als hij na een default moet worden verkocht.

• Een deel zal (verse) ingredienten zijn waarvan een deel zal moeten worden afgevoerd,

• Een deel zullen houdbare ingredienten zijn die voor een fraktie van de inkoopwaarde verkocht kan worden aan een partijhandelaar,

• Een deel zullen kant en klare poducten zijn die na een default niet meer in de winkels liggen en waarvan de waarde in de partijhandel gedecimieerd zal zijn.

Ik ben bang dat als je een kwart van de inkoopwaarde krijgt dat je in je handen mag knijpen.
In dat geval laat ik mijn vordering in natura uitbetalen; eet ik de komende 5 jaar Surinaams (die potjes zijn lang houdbaar toch?) :)
Pecunia non olet
pi_161216821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 10:08 schreef bambricks het volgende:

[..]

Obligitaire kun je dit iets meer toelichten: winst/verlies en eigenvermogen of omzet ontwikkeling?

Bedankt alvast.
Een publicatiebalans van een kleine B.V. bevat alleen balansgegevens. In principe kan eenieder deze opvragen dus ik kan er wel iets over melden. De algemene reserve is toegenomen wat duidt op een positief resultaat. De balans is 'langer' geworden wat niet vreemd is bij een groeiend bedrijf (meer voorrraad/debiteuren, meer schuld). Er is een positief werkkapitaal alsmede ruim voldoende current ratio.
Pecunia non olet
pi_161216897
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 21:07 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat deze man zijn vragen met veel flair beantwoord! Dus met de verkoop van deze nieuwe lening zal het wel goed komen. De tijd zal leren of de nieuwe lening goed is voor alle CF investeerders. De mensen uit de eerste trans gaan er in ieder geval wel op vooruit ten opzichte van de (niet afgesproken) huidige situatie.
Ik zelf sla deze nieuwe lening over en koop toch liever mijn surinaams eten vers op de markt.
pi_161217149
Nieuw op gve :

Naam: MyBizzmail
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 40.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 0,75

Ondanks de 5 lijkt het me wel een aardig bedrijf. Het leen bedrag is te overzien en de man is al geruime tijd in de branche actief. De onwikkelingen van eigen software zijn niet als eigen vermogen op de balans gezet. Dus er zit geen luchtbel in. Zit al bijna vol, dus als je wil investeren moet je snel zijn.
pi_161217581
Goedemorgen,

Voor mijn afstudeerstage doe ik onderzoek naar het optimaliseren van investeringsprocessen voor gebruikers bij crowdfunding platformen. Ik zou jullie willen vragen de onderstaande enquête in te vullen. Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.

https://fundingsurvey.typeform.com/to/y1XiNZ
pi_161218053
Nieuw op FNC. Mailer van µ top!

https://www.fundingcircle.com/nl/loan-request/detail/4705

¤ 250.000Kredietbedrag
3 Jaar
¤ 7.898 Maandbedrag
8,55% Rentevoet

Handel in tweede hands verpakkings machines. Toch wel een spectaculaire omzet sprong van ruim 1milj in 2013 en 2014 naar 4milj in 2015.
Eigen vermogen van negatie 400k in 2014 naar nagatief 98K in 2015.
Bedrijf in herstel. Jammer dat FNC geen Q&A mogelijkheid heeft bij het project. Had graag geweten hoe de omzet sprong tot stand is gekomen. 1 ingewikkelde machine van 3 miljoen bij een klant of 100 machines bij honderd verschillende klanten?
pi_161218669
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14119

Naam: Hillplant
Bedrag: 150.000 euro
Rente: 6,0%
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,23
pi_161218670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:14 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14119

Naam: Hillplant
Bedrag: 150.000 euro
Rente: 6,0%
Classificatie: 3
Graydon rating: 0,23
Nieuw GVE ging tijdens lezen al voor de helft vol! Tenminste geen hokeystick prognoses. In eerste trance voor 2015 2000k omzet begroot, volgens nieuwe pitch in 2015 2100k gerealiseerd.
Uitbreidings investering dus lijkt me wel een zekere zaak. Ik hik alleen tegen die 6% aan. Bedenk dat je er nog ongeveer 1% af moet halen. Ik weet niet of ik voor die 5% het risico moet nemen. Denk dat ik niet lang kan twijfelen.
pi_161218999
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Nieuw GVE ging tijdens lezen al voor de helft vol! Tenminste geen hokeystick prognoses. In eerste trance voor 2015 2000k omzet begroot, volgens nieuwe pitch in 2015 2100k gerealiseerd.
Uitbreidings investering dus lijkt me wel een zekere zaak. Ik hik alleen tegen die 6% aan. Bedenk dat je er nog ongeveer 1% af moet halen. Ik weet niet of ik voor die 5% het risico moet nemen. Denk dat ik niet lang kan twijfelen.
Lage rente waar dan nog kosten vanaf gaan, dat is ook mijn punt. Vorige project was het nog 7% zag ik. Denk dat ik hem nu maar even over sla.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ernie58 op 06-04-2016 12:45:19 ]
pi_161220236
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 12:25 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Lage rente waar dan nog kosten vanaf gaan, dat is ook mijn punt. Vorige project was het nog 7% zag ik. Denk dat ik hem nu maar even over sla.
De rente is inderdaad niet fantastisch (ahum) maar het is er geen waar je slapeloze nachten van gaat krijgen. Was net op tijd :)
Pecunia non olet
  woensdag 6 april 2016 @ 13:31:36 #62
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161220343
Over slapeloze nachten gesproken.
Ik zie dat er van vinivat nog altijd geen failisementsverslagen van de curator zijn.
We zijn 3 maanden verder, het eerste verslag had er toch al lang moeten zijn?
Tot nooit .......
pi_161220442
Zou er überhaupt wel geld zijn om de curator te betalen, zo niet dan loopt die niet hard.
Pecunia non olet
pi_161221450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 13:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

De rente is inderdaad niet fantastisch (ahum) maar het is er geen waar je slapeloze nachten van gaat krijgen. Was net op tijd :)
Ik ken deze mensen persoonlijk. Hier ga je geen slapeloze nachten van krijgen. Nemen elke stap na lang wikken en wegen en gaan er 100% voor.
  woensdag 6 april 2016 @ 14:49:21 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_161222317
Die kozijnenboer, ik doe het niet. Als je weet hoe veel oplichters en malafide bedrijfjes in die branche acties waren/zijn...Niet leveren na een aanbetaling, faillissementsfraude, inferieure kwaliteit leveren etc. etc. Ook de ligging van het bedrijf is niet echt gunstig wat dat betreft, veel van die malafide bedrijfjes kwamen juist uit Oost-Nederland.

Daarnaast heb ik zelf onlangs kozijnen besteld. Ik heb 10 bedrijven aangeschreven en slechts van 3 een fatsoenlijk antwoord gehad. Een bedrijf in Doetinchem (wederom Oost-Nederland) maakte het helemaal bont door ronduit asociaal en dreigend te reageren.

Misschien is dit een prima bedrijf, maar ik sla hem in ieder geval over omdat dit een zeer tricky branche is.

edit:

Aha ik was niet de eerste :P

quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2016 18:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Dakkapellen en kozijnen. Fijne branche. :X Als mensen worden opgelicht is het niet zelden in deze sector. De helft aanbetaald en opeens is de aannemer spoorloos, of failliet, of heeft een hele grote hond.
Maar goed, hij zit alweer bijna vol natuurlijk.
pi_161223340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:13 schreef bambricks het volgende:

[..]

Ik ken deze mensen persoonlijk. Hier ga je geen slapeloze nachten van krijgen. Nemen elke stap na lang wikken en wegen en gaan er 100% voor.
Mooi zo :) Samen op zoek naar de pareltjes.
Pecunia non olet
pi_161223420
Nieuwe op GvE:

App & Apply
Project:13845 Zakelijk
Classificatie:5
G-PD percentage:0,03
Creditsafe score:67
Kredietbedrag:¤ 100.000
Geinvesteerd:¤ 15.700
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden

Wat vinden jullie ervan?
pi_161223421
Even een goed nieuws berichtje tussendoor. De hekwerken boer op KOM is weer gaan betalen ^O^ wel halve termijnen
pi_161223616
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:40 schreef Murene het volgende:
Even een goed nieuws berichtje tussendoor. De hekwerken boer op KOM is weer gaan betalen ^O^ wel halve termijnen
Top! Is dat de man waarvan zijn bedrijf failliet ging, En die zelf opnieuw begonnen is, ik dacht als eenmanszaak onder een andere naam KOM nr 1080?
pi_161223694
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:40 schreef Ernie58 het volgende:
Nieuwe op GvE:

App & Apply
Project:13845 Zakelijk
Classificatie:5
G-PD percentage:0,03
Creditsafe score:67
Kredietbedrag:¤ 100.000
Geinvesteerd:¤ 15.700
Product:
Lening
Looptijd:
48 maanden

Wat vinden jullie ervan?
Op het eerste gezicht lijken de ratings wel goed, maar de pitch is summer, plus de gi-gan-tische hockeystickprognose: een bijna vertienvoudiging van de omzet van 2016 naar 2019? Ik weet het zo net nog niet hoor....
pi_161224578
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 15:51 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

Op het eerste gezicht lijken de ratings wel goed, maar de pitch is summer, plus de gi-gan-tische hockeystickprognose: een bijna vertienvoudiging van de omzet van 2016 naar 2019? Ik weet het zo net nog niet hoor....
Iedere jaar verdubbeling ja...
tsja... dit is imho zo'n 'alles of niets' gok.
pi_161224805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:22 schreef nikao het volgende:

[..]

Iedere jaar verdubbeling ja...
tsja... dit is imho zo'n 'alles of niets' gok.
Ja zou kunnen. Positief is dan wel weer de inbreng van eigen vermogen.
Kortom twijfel, twijfel, twijfel...
pi_161224956
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:30 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Welk eigen vermogen ?
pi_161225014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:30 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Ik niet. Gewoon nee. Ik ruik een boel gebakken lucht.
Pecunia non olet
pi_161225036
Die app zie ik niet goedkomen. Je kunt de bericht-inzake-mail van over een jaar of wat al bijna uittekenen: minder betalende abonnees binnengehaald dan verwacht, omzetgroei niet gerealiseerd, en we hadden het nog zo goed ingeschat hoe geweldig we waren...

De planten gemist. Lage rente, maar mooi project. Prima crowdfundingproject.
pi_161225059
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:36 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Welk eigen vermogen ?
100% van ......................................niets of 1 euro of 100 of.....................? :)
pi_161225121
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:39 schreef Incitatus3 het volgende:

De planten gemist. Lage rente, maar mooi project. Prima crowdfundingproject.
helemaal mee eens, ook gemist maar goed project. Overige GvE projecten zie ik niets in
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_161225161
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 16:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

100% van ......................................niets of 1 euro of 100 of.....................? :)
Precies! Feitelijk geen enkele info over de vermogenstoestand. Enige wat me duidelijk is geworden is dat hij de omzetverdubbelaar inzet...
pi_161228902
Het feit dat er geen cijfers getoond worden verwijt ik wel aan het platform. Maar ja die tonen liever zulke cijfers niet en weten dat de 100k toch wel binnenkomt.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_161231707
Over een paar jaar (of misschien al eerder) staan de kranten vol met berichten over gedupeerde beleggers.

[ Bericht 17% gewijzigd door obligataire op 06-04-2016 21:26:21 ]
Pecunia non olet
pi_161236171
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 april 2016 15:43 schreef CaLeX het volgende:

[..]

vorige project was een 5, 14 maanden verder ineens een 5s? :?
Dat was een foutje, inmiddels gecorrigeerd.
pi_161236227
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:28 schreef obligataire het volgende:
Over een paar jaar (of misschien al eerder) staan de kranten vol met berichten over gedupeerde beleggers.
Zeker weten! Ik denk al eerder.
pi_161248834
Project lijkt me wel interessant maar ik heb wel zo mijn twijfels..

Ze gaat er in het eerste jaar vanuit dat er een omzet van ¤ 235.800,- gerealiseerd word.

Maar als ik even google kom ik bij een website:

http://www.missethoreca.n(...)n-bezoekers-10194519

De gemiddelde omzet in zuid Nederland volgends deze website op ¤103k (jaar 2012).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 7 april 2016 @ 11:00:29 #85
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_161249338
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:35 schreef ITrade het volgende:
Project lijkt me wel interessant maar ik heb wel zo mijn twijfels..

Ze gaat er in het eerste jaar vanuit dat er een omzet van ¤ 235.800,- gerealiseerd word.

Maar als ik even google kom ik bij een website:

http://www.missethoreca.n(...)n-bezoekers-10194519

De gemiddelde omzet in zuid Nederland volgends deze website op ¤103k (jaar 2012).
Ze gaat er van uit dat 30% uit de wijk 12x per jaar snacks komt eten en 8x per jaar ijs komt eten. Dat lijkt me een kleine overschatting...
pi_161249687
Marcel Knoop Rijopleidingen
Objectfinanciering
¤80.000
| 8,0% rente | 48 maanden | Investeerders: 80 | Reacties: 0

Nieuwe Collin, na 10 minuten vol. Ik zag geen aanknopings punten om te investeren. Een branche die door overaanbod erg moeilijk is.
Daarnaast is dit bedrijf in problemen geweest of nog in de problemen.
pi_161251616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Marcel Knoop Rijopleidingen
Objectfinanciering
¤80.000
| 8,0% rente | 48 maanden | Investeerders: 80 | Reacties: 0

Nieuwe Collin, na 10 minuten vol. Ik zag geen aanknopings punten om te investeren. Een branche die door overaanbod erg moeilijk is.
Daarnaast is dit bedrijf in problemen geweest of nog in de problemen.
Complete gekte. Ik had deze nooit genomen.
Pecunia non olet
  donderdag 7 april 2016 @ 12:32:20 #88
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161251941
Hengelsportcentrum bij regiofund gaat niet door.
quote:
Geachte heer/mevrouw,

u heeft zich onlangs ingeschreven voor een investering in Hengelsportcentrum Van Benthem V.O.F..
De aanvraag is echter ingetrokken door de onderneemster waardoor deze niet op Regiofund gepubliceerd zal worden.
Uw inschrijving zal hiermee dus komen te vervallen.

Wij danken u voor uw interesse en we houden u op de hoogte van nieuwe investeringsmogelijkheden.

Met vriendelijke groet,
pi_161251968
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zag hem toch wel iets minder negatief. Het is een bedrijf wat al langer bestaat en inmiddels door schade en schande weet waar de valkuilen zitten. Ze hebben aan flink aantal aanpassingen doorgevoerd en gaan ook van 2 naar 1 vestiging. Daarnaast een aardige incentive. Maar het is zeker een project met een hoger risico maar complete gekte gaat mij wat ver. Overigens was hij in 7 minuten vol, dus ik hoefde geen definitieve beslissing meer te nemen toen ik uitgelezen was.
pi_161252002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik dus ook niet. Wel een hele nette pitch zonder overdreven positieve voorstelling van zaken! Voor mijn gevoel gewoon zo als het is. Dat waardeer ik ten zeerste! Je hebt hier niet het idee dat je drie keer moet lezen of je niet voor de gek gehouden wordt.
Als je hier op inschrijft neem je bewust het risico dat het bedrijf er bovenop aan het komen is en dat er weinig zekerheden zijn. Kennerlijk zijn er mensen die dit risico willen nemen Prima! ^O^
pi_161252196
quote:
KoM geeft weer eens zekerheden wat geen zekerheden zijn. In dit geval twee achtergestelde leningen. Deze lening worden echter binnen 1,5 jaar afgelost terwijl de KoM lening nog tot half 2020 doorloopt. Nou dan blijft er weinig achtergesteld over……….
pi_161253568
Ik vraag me bij De Driehoek af wie daar nou feitelijk de ondernemer is......
pi_161253799
Nieuwe op Gve: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14186

N.32 Concept Store
Leendoel:Opstart onderneming
G-PD percentage:0,11
Creditsafe score:70

Kredietbedrag: ¤ 45.000
Geinvesteerd: ¤ 13.800
Product: Lening
Looptijd: 36 maanden
Rente per jaar: 8,0%
pi_161253890
Mode.....
slechte ervaringen mee
pi_161253933
Crowdfunding voor een woningfinanciering?!...... volgens onderstaande link zijn er nog heel veel haken en ogen voor de woning eigenaar:

Het begint bij minuut 54,35
pi_161254379
Driehoek en de concept store zitten alweer vol. 8)7
pi_161254539
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zag hem toch wel iets minder negatief. Het is een bedrijf wat al langer bestaat en inmiddels door schade en schande weet waar de valkuilen zitten. Ze hebben aan flink aantal aanpassingen doorgevoerd en gaan ook van 2 naar 1 vestiging. Daarnaast een aardige incentive. Maar het is zeker een project met een hoger risico maar complete gekte gaat mij wat ver. Overigens was hij in 7 minuten vol, dus ik hoefde geen definitieve beslissing meer te nemen toen ik uitgelezen was.
Het project is hooguit matig te noemen, dat ben ik met je eens. Het heeft best wel kans van slagen.
Met complete gekte bedoelde ik het enthousiasme waarmee zo'n matig project dan razendsnel volloopt. Ze lezen het niet eens.
Pecunia non olet
pi_161254672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Met complete gekte bedoelde ik het enthousiasme waarmee zo'n matig project dan razendsnel volloopt. Ze lezen het niet eens.
En dat ben ik dan weer met jou eens :-)
pi_161256802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het project is hooguit matig te noemen, dat ben ik met je eens. Het heeft best wel kans van slagen.
Klopt, al zou je er bij Collin voor kunnen kiezen om er maar meteen geld in te stoppen en dan achteraf op je gemak alles goed door te lezen. Je hebt daar tenslotte een bedenktermijn van 14 dagen.
pi_161257129
Inderdaad :) Maar in de praktijk gebeurt het weinig denk ik dat mensen cancellen want ik zie eigenlijk nooit dat bij Collin een project weer opengezet wordt. Misschien regelen ze dat onderhands, of gaan ze dan uit van een lager leningbedrag?

Bij GvE zag je nog wel eens dat een project tijdelijk weer online werd gezet.
Pecunia non olet
pi_161264555
Ik weet niet of youbin hier al eens besproken is geweest. Ik heb zojuist 1 obligatie gekocht.

SPOILER
De projecten die ik vandaag op GVE heb gezien daar heb ik geen geld in gestoken.
pi_161265494
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:12 schreef OOST het volgende:
Ik weet niet of youbin hier al eens besproken is geweest. Ik heb zojuist 1 obligatie gekocht.

SPOILER
De projecten die ik vandaag op GVE heb gezien daar heb ik geen geld in gestoken.
hmmmm. leuk product. kom toch een paar dingetjes tegen als ik die meneer google

SPOILER
pi_161266470
Oeps, die heb ik eerder niet gezien. Had wel wat vraagtekens bij de achtergrond van de man maar zag het idee verder wel zitten.

edit: Ik heb gezocht met zijn 2e voorletter kom ik nu achter. Als ik op beide letters zoek kom ik inderdaad meer informatie tegen. Patenten op zijn naam heb ik wel kunnen vinden.

[ Bericht 42% gewijzigd door OOST op 07-04-2016 22:20:54 ]
pi_161267593
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:03 schreef OOST het volgende:
Oeps, die heb ik eerder niet gezien. Had wel wat vraagtekens bij de achtergrond van de man maar zag het idee verder wel zitten.

edit: Ik heb gezocht met zijn 2e voorletter kom ik nu achter. Als ik op beide letters zoek kom ik inderdaad meer informatie tegen. Patenten op zijn naam heb ik wel kunnen vinden.
Puur uit nieuwsgierigheid?! Neem jij dit serieus? Vind het een beetje veel: "wij van wc eend adviseren...". Nu geen omzet maar eind 2017 dik 6 mio gerealiseerd
pi_161267673
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 10:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

In dat geval laat ik mijn vordering in natura uitbetalen; eet ik de komende 5 jaar Surinaams (die potjes zijn lang houdbaar toch?) :)
Pff 5 jaar dat hete surinaamse; dan heb je een kont als een baviaan
pi_161269739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:35 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Pff 5 jaar dat hete surinaamse; dan heb je een kont als een baviaan
Alles went voor een goed rendement😊
Pecunia non olet
pi_161273487
Ik heb ook Faja Lobi meegepakt, eet het zelf ook regelmatig dus zie er wel "brood" in :)

En i.d.d. omdat ik van het surinaamse eten hou, is de incentive altijd meegenomen en bij een default... kom maar op met die potjes :)
Al zie ik het zo snel niet van een default komen als ik in mijn vrienden en kennisen kring kijk wordt het merk ook daar regelmatig gebruikt.
pi_161274240
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:47 schreef namliam het volgende:
Ik heb ook Faja Lobi meegepakt, eet het zelf ook regelmatig dus zie er wel "brood" in :)

En i.d.d. omdat ik van het surinaamse eten hou, is de incentive altijd meegenomen en bij een default... kom maar op met die potjes :)
Al zie ik het zo snel niet van een default komen als ik in mijn vrienden en kennisen kring kijk wordt het merk ook daar regelmatig gebruikt.
Van de projecten van 2015 was Faja ook wel het project waar ik het beste gevoel bij had. Vooral door de gedreven antwoorden en doordat hij nadat het project vol was nog een incentive er bij gaf.
Heb alleen voor dit moment geen budget meer, dus laat hem deze keer aan mij voorbij gaan
pi_161274343
Lendahand heeft (eindelijk) 3 nieuwe projecten...
Heb ze alle 3 maar ff meegepakt :)

edit: ik keek net scheel of ze voegen ze nu 'as we speak' toe, maar er staan er 7 ;)
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:44:04 #110
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161274545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:33 schreef nikao het volgende:
Lendahand heeft (eindelijk) 3 nieuwe projecten...
Heb ze alle 3 maar ff meegepakt :)

edit: ik keek net scheel of ze voegen ze nu 'as we speak' toe, maar er staan er 7 ;)
Nou, vanaf maandag waren er toch elke dag projecten. Nagenoeg alleen maar Cambodjanen.
Maandag voor 25800
Dinsdag voor 44200
Woensdag voor 75600
Donderdag voor 141600, die meteen maar even voor 98000 werden volgeschreven. Over 't algemeen waren dat projecten die voor LAHbegrippen wat langer lopen: 48 maanden. Die geven dan wel 4%.
pi_161274651
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:44 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nou, vanaf maandag waren er toch elke dag projecten. Nagenoeg alleen maar Cambodjanen.
Maandag voor 25800
Dinsdag voor 44200
Woensdag voor 75600
Donderdag voor 141600, die meteen maar even voor 98000 werden volgeschreven. Over 't algemeen waren dat projecten die voor LAHbegrippen wat langer lopen: 48 maanden. Die geven dan wel 4%.
hmm ok.. dat heb ik op de een of andere manier compleet gemist dan....

langere looptijd viel me ook op, en weinig (geen!) info over de nieuwe partner.
Maar de constructie waarbij de lokale partner de betaalverplichting overneemt in geval van default is natuurlijk wel een erg feine
pi_161274747
Ff een 'accounting' vraag;
hoe administreren jullie de leningen in je portfolio en hoe hou je het rendement bij?
Tot nu toe gebruik ik steeds het uitstaande bedrag in het portfolio, maar dat is natuurlijk niet helemaal accuraat. En het rendement in totaal bepalen is niet zo'n issue, maar hoe doe je dit bijv. maandelijks? vooral met oog op defaults in je portfolio?
pi_161275066
Een nieuw bij CCF:
Leningaanvrager: Op Hete Coolen
Doel van de lening: Investering en werkkapitaal
Leningbedrag: ¤ 350.000
Rente: 8,00 %
Het restaurant "Op Hete Coolen" van Lars Schuitema zal worden gevestigd in een fraai hoekpand in hartje Rotterdam aan het Schouwburgplein. “Op Hete Coolen” zal worden gekenmerkt door een open keuken met de befaamde Josper houtskoolovens. Deze ovens geven de gerechten een typische houtskoolgeur en -smaak mee. Er is bewust gekozen voor een “state-of-the-art” inrichting zodat het restaurant ook geschikt is voor de mobiel werkende zakenman, een kopje koffie, de lunch, een borrel en zelfs een late-night kitchen. De Collin Credit Score is Ruim voldoende.

Voor nadere informatie over deze leningaanvraag klikt u op de volgende link:

https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/87JfluQaX8qp-21734

Horeca, hoog leenbedrag, zekerheden toch een beetje een vraagteken maar ziet er verder wel netjes uit. Ik twijfel......
pi_161275086
Nieuw op Collin:

Op Hete Coolen
Investering en werkkapitaal
¤350.000
| 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 55 | Reacties: 0

Geen zekerheden, Horeca, Geen eigen inbreng van ondernemer zelf als ik het zo snel zie.
Mijn geld brandt niet zodanig in mijn zak dat ik het hier in wil stoppen.
pi_161275134
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op Collin:

Op Hete Coolen
¤350.000

Geen zekerheden, Horeca, Geen eigen inbreng van ondernemer zelf als ik het zo snel zie.
De Persoonlijke borgstelling heeft wel morele waarde, maar ja, hoeveel??? Ik denk dat ik hem ook maar laat schieten….
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:16:37 #116
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_161275145
Het rendement is wel een issue. Puur oppervlakkig gezien behaal je niet het rentepercentage wat gegeven wordt. Ligt meestal rond 3 á 4 procent. Dit vanwege het feit dat er wordt afgelost. Echter beschik je dan wel eerder over het geld, wat je kan herinvesteren (dan behaal je wel het gegeven percentage) dan wel op de spaarrekening (gemiddeld +1%)

Er is hier wel eens bestand voorbij gekomen waar je alle projecten kan invoeren en netjes kan bijhouden. Weet even niet welk topic dit was..
pi_161275359
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De Persoonlijke borgstelling heeft wel morele waarde, maar ja, hoeveel??? Ik denk dat ik hem ook maar laat schieten….
Er gaat hier vermoedelijk wel weer in een uur tijd 350K opgehaald worden! Staat nu al op 67%.
pi_161275740
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op Collin:

Op Hete Coolen
¤350.000

Het huurpand, een monument op basis van de Monumentenwet 1988, is verdeeld over twee bouwlagen (kelder en begane grond) met een oppervlakte van in totaal 490m2.

Nu is Rotterdam inherent niet mooi, maar om dit nu een monument te maken gaat dan ook wel weer wat ver. :')

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:48:32 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161275867
Ja, ik kom even spammen... sorry :@

Nee, jullie gaan er zelf geen rendement van hebben, maar ik zou het mooi vinden als deze FOK!ker geholpen zou kunnen worden, een hele voorraad zandkorrels maakt immers ook een berg.

LIF / Individual's strijd tegen MS
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161275930
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Het huurpand, een monument op basis van de Monumentenwet 1988, is verdeeld over twee bouwlagen (kelder en begane grond) met een oppervlakte van in totaal 490m2.

Nu is Rotterdam inherent niet mooi, maar om dit nu een monument te maken gaat dan ook wel weer wat ver. :')

[ afbeelding ]
Als alles in de oorlog plat is gegeooid dan moet je toch iets monument noemen. :)
pi_161276012
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:48 schreef Leandra het volgende:
Ja, ik kom even spammen... sorry :@

Nee, jullie gaan er zelf geen rendement van hebben, maar ik zou het mooi vinden als deze FOK!ker geholpen zou kunnen worden, een hele voorraad zandkorrels maakt immers ook een berg.

LIF / Individual's strijd tegen MS
^O^ ^O^
Geen rendement? Best rendement possible...
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:58:17 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161276086
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:55 schreef nikao het volgende:

[..]

^O^ ^O^
Geen rendement? Best rendement possible...
Jullie zelf zei ik er specifiek bij ;)
Maar fijn dat het als maximaal rendement gezien wordt _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161276862
quote:
Ik stap in bij deze. Zeker ook vanwege de gunfactor want het blijft een starter in een startende onderneming. Langs de andere kant best een stevige eigen inbreng en familiale ondersteuning wat bij gezinnen met Turkse achtergrond echt iets wil zeggen. Bovendien worden een deel van de investering gebruikt voor zaken die achteraf terug komen zoals de voorfinanciering van de BTW en de huurwaarborg. In de snelle fastfood sector geldt dat voor met een ervaren bedrijfsleider ook voor voorraden.

Misschien was ik zachtgemaakt voor deze omdat ik vooraf mijn rondje had gemaakt langs de facebook pagina van het Twentse Geitenhof. Zit ik ook in! Via hun facebook kan je echt zien dat ze in ieder geval het geld gebruiken waar het voor bedoeld is : geiten kweken. Begin februari ging daar de eerste melklading naar de kaasmakerij en even snel gegoogled bleek de geitenmelkprijs de laatste maanden alvast hoger te staan dan ze in de begroting bij de pitch opgaven. Hopelijk komt dat goed.
pi_161276956
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jullie zelf zei ik er specifiek bij ;)
Maar fijn dat het als maximaal rendement gezien wordt _O_
ik hoop dat hij het redt maar het zal niet gemakkelijk worden.
  vrijdag 8 april 2016 @ 12:57:58 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161277260
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 12:41 schreef komrad het volgende:

[..]

ik hoop dat hij het redt maar het zal niet gemakkelijk worden.
Nee idd... het is nogal niet wat :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_161277790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 12:36 schreef lelijkebrandlatter het volgende:

[..]Via hun facebook kan je echt zien dat ze in ieder geval het geld gebruiken waar het voor bedoeld is : geiten kweken.
Water en mest geven werkt wellicht beter dan de traditionele manier met geiten en bokken en zo 8-)
Pecunia non olet
pi_161281869
Nieuw project op IVM:

Solisplan zonnepanelen voor MKB
95.000 | 8% | 60 mnd | rating B+

Gelukkig alle tijd om rustig te lezen en er over na te denken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Ernie58 op 08-04-2016 16:48:27 ]
pi_161282215
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:22 schreef Ernie58 het volgende:
Nieuw project op IVM:

Solisplan zonnepanelen voor MKB
95.000 | 8% | 60 mnd | rating B+
Er zijn ondertussen aardig wat bedrijven met zonnepanelen, maar anderzijds denk ik dat de vraag ook aardig groot is. De rente vind ik wel aardig. Het is alleen een vrij jonge onderneming.
Wat ik vervelend vind is dat de cijfers vanaf 2014 niet getoond worden, zijn die soms niet zo rooskleurig? Daarnaast is het erg onduidelijk waar de investering voor bedoeld is, wat wordt concreet met het geld gedaan?
Als er meer duidelijkheid is overweeg ik best een investering, maar niet met de huidige informatie.
  vrijdag 8 april 2016 @ 17:04:49 #130
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161282536
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:47 schreef wou het volgende:

[..]

Er zijn ondertussen aardig wat bedrijven met zonnepanelen, maar anderzijds denk ik dat de vraag ook aardig groot is. De rente vind ik wel aardig. Het is alleen een vrij jonge onderneming.
Wat ik vervelend vind is dat de cijfers vanaf 2014 niet getoond worden, zijn die soms niet zo rooskleurig? Daarnaast is het erg onduidelijk waar de investering voor bedoeld is, wat wordt concreet met het geld gedaan?
Als er meer duidelijkheid is overweeg ik best een investering, maar niet met de huidige informatie.
Bij de liquiditeitsbegroting lees ik, dat Solisplan een BV is vanaf april 2015.
pi_161283004
Met nog 7dgn te gaan moet de cl lening van GvE nog 400k bij elkaar zien te funden. Niet een echte beste start van de cl-markt van GvE
pi_161283098
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:04 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Bij de liquiditeitsbegroting lees ik, dat Solisplan een BV is vanaf april 2015.
Dit staat er bij 'over het team': In 2014 vertaalde dit in een eigen onderneming genaamd SolisPlan welke in april 2015 is overgegaan van een éénmanszaak naar een B.V.
Dus dan is hij al vanaf 2014 aan de slag.
pi_161283171
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:25 schreef djh77 het volgende:
Met nog 7dgn te gaan moet de cl lening van GvE nog 400k bij elkaar zien te funden. Niet een echte beste start van de cl-markt van GvE
Dat is niet helemaal waar. Als je goed leest doen ze het ook voor 300K dus nog 200k te gaan. Dat gaat natuurlijk ook niet lukken. Maar goed.
Daarnaast heeft de andere lening op deze basis binnen 1 week 300k opgehaald. Dus kan beter maar ik weet niet of men echt ontevreden is bij GvE met deze start. Het is natuurlijk ook even aftasten hoe de investeerders er op reageren.
pi_161283282
quote:

[..]

Een starter die toch wel heeft laten zien dat hij in korte tijd omzet kan maken. Ook eens goed lezen.
pi_161283352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Een starter die toch wel heeft laten zien dat hij in korte tijd omzet kan maken. Ook eens goed lezen.
Waar zie je dat dan NRDZ? Alleen het eerste kwartaal 2016? Ik weet niet of die 360.000 1 flink project was. Liever zie ik de cijfers vanaf het begin en kan ik een stuk groei zien, dat zegt me meer dan 1 kwartaal. Of zie ik nu zelf gegevens over het hoofd?
En op zich zie ik het best als een goed project hoor, daar niet van. Maar wel graag met wat meer info.
pi_161284199
De top 10 van week 14:
pi_161284405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:44 schreef wou het volgende:

[..]

Waar zie je dat dan NRDZ? Alleen het eerste kwartaal 2016? Ik weet niet of die 360.000 1 flink project was. Liever zie ik de cijfers vanaf het begin en kan ik een stuk groei zien, dat zegt me meer dan 1 kwartaal. Of zie ik nu zelf gegevens over het hoofd?
En op zich zie ik het best als een goed project hoor, daar niet van. Maar wel graag met wat meer info.
"In de periode vanaf de oprichting van de BV tot aan Q1 2016 is een omzet gerealiseerd van ruim ¤360.000."

Deze omzet is dus niet alleen het eerste kwartaal maar 366.692,- over de periode 04-2015 t/m 03-2016.
pi_161284728
quote:

[..]

Voor een groot deel verliesfinanciering van het jaar 2016 lijkt me.
Pecunia non olet
pi_161284991
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:46 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voor een groot deel verliesfinanciering van het jaar 2016 lijkt me.
Precies!
Ik laat hem aan mij voorbij gaan. Hij maakt inderdaad een nette omzet stijging in de eerste periode van zijn bestaan. Vervolgens gaat de hockeystickomzet ineens met 1000k omhoog en dan nog maakt hij verlies. Hopelijk gaat hij dan vanaf 2017, nadat de omzet nog eens een hockeystickje doet winst maken. In deze markt is erg veel concurrentie en je bent ook nog eens erg afhankelijk van de grillen van de Haagse politici. Daarnaast gaat ook het salderen na het jaar 2020 vermoedelijk op de schop, met alle risico’s van dien. Overigens is er wel een hele grote kans dat hij het geleende bedrag, als het onverhoopt fout gaat, op een andere manier kan terugverdienen. Samenvatting: ik pas.
pi_161285356
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Precies!
Ik laat hem aan mij voorbij gaan. Hij maakt inderdaad een nette omzet stijging in de eerste periode van zijn bestaan. Vervolgens gaat de hockeystickomzet ineens met 1000k omhoog en dan nog maakt hij verlies. Hopelijk gaat hij dan vanaf 2017, nadat de omzet nog eens een hockeystickje doet winst maken. In deze markt is erg veel concurrentie en je bent ook nog eens erg afhankelijk van de grillen van de Haagse politici. Daarnaast gaat ook het salderen na het jaar 2020 vermoedelijk op de schop, met alle risico’s van dien. Overigens is er wel een hele grote kans dat hij het geleende bedrag, als het onverhoopt fout gaat, op een andere manier kan terugverdienen. Samenvatting: ik pas.
Bedankt voor de heldere uiteenzetting. Ik zat te dubben en dit helpt om ook pas te zeggen.
pi_161297438
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Als je goed leest doen ze het ook voor 300K dus nog 200k te gaan. Dat gaat natuurlijk ook niet lukken. Maar goed.
Daarnaast heeft de andere lening op deze basis binnen 1 week 300k opgehaald. Dus kan beter maar ik weet niet of men echt ontevreden is bij GvE met deze start. Het is natuurlijk ook even aftasten hoe de investeerders er op reageren.
Ik vraag me toch ten zeerste af of we nog nieuwe CL leningen terug gaan zien via GvE. De introductie van de CL leningen door GvE is alweer van 2 maanden geleden. Sindsdien zijn er slechts 2 CL leningen via de site gepubliceerd waarvan er slechts 1 succesvol gefund is.Een succesvolle lancering van CL leningen kan je dit m.i. niet noemen.
pi_161297963
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 05:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik vraag me toch ten zeerste af of we nog nieuwe CL leningen terug gaan zien via GvE. De introductie van de CL leningen door GvE is alweer van 2 maanden geleden. Sindsdien zijn er slechts 2 CL leningen via de site gepubliceerd waarvan er slechts 1 succesvol gefund is.Een succesvolle lancering van CL leningen kan je dit m.i. niet noemen.
Mmm, alle begin is moeilijk.
pi_161306464
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 22:33 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid?! Neem jij dit serieus? Vind het een beetje veel: "wij van wc eend adviseren...". Nu geen omzet maar eind 2017 dik 6 mio gerealiseerd
Nee die omzet is inderdaad niet realistisch. Maar ik geloof wel dat als het product eenmaal op de markt is het wel verkocht zal worden. Mits de verkoopprijs die ze beloven werkelijk haalbaar is.
pi_161312781
Lendahand is door de 6miljoen

Aantal uitleners valt me eerlijk gezegd nog tegen, maar geen idee hoeveel dat er bij andere platformen zijn?
pi_161313680
Das zo'n 5000 per persoon, nog aardig wat zeg!
  zaterdag 9 april 2016 @ 21:24:10 #146
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161313783
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:59 schreef nikao het volgende:
Lendahand is door de 6miljoen

[ afbeelding ]

Aantal uitleners valt me eerlijk gezegd nog tegen, maar geen idee hoeveel dat er bij andere platformen zijn?
Het valt mij eerlijk gezegd nog wel mee! Vorig jaar 1 april waren het er 554 (1.557.850 uitgeleend).
KOM heeft volgens de opgave op de homepage 3124 actieve investeerders.
Bij GVE kom je al bijna nummer 23000 tegen. In hoeverre dat ook actieve investeerders zijn is niet te zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door crowd-fundi op 09-04-2016 21:37:42 ]
  zaterdag 9 april 2016 @ 21:25:15 #147
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161313827
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 21:21 schreef crowdiefunder het volgende:
Das zo'n 5000 per persoon, nog aardig wat zeg!
Vergeet niet, dat het tot december vorig jaar alleen maar uitleningen van maximaal 24 maanden waren. Er is inmiddels ook veel geherinvesteerd.
Ze maken intussen best een enorme groeispurt door: in heel 2015 ¤ 3446400. Dit jaar tot vandaag al meer dan de helft van heel 2015: ¤ 1812650. Bijna een hockeystick...

[ Bericht 2% gewijzigd door crowd-fundi op 09-04-2016 22:28:11 ]
pi_161321884
Gisteren gezien op de pier in Scheveningen: Talamini ijs (zelfde logo als de failliete zaak):
pi_161334217
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 07:00 schreef djh77 het volgende:
Gisteren gezien op de pier in Scheveningen: Talamini ijs (zelfde logo als de failliete zaak):
[ afbeelding ]
Dit zag ik een paar dagen geleden voorbij komen op SBS6:

Elio (89) verkoopt nog steeds zijn ijsjes

Gepubliceerd: 2 april 21:42 Update: 3 april 10:37

Het is, volgens kenners, de grootste ijssalon ter wereld: Talamini in Deventer. En dat is bij een lekker voorjaarsweekend ook duidelijk te merken.
“We werken met veertig man om ijsjes te verkopen, tafeltjes neer te zetten en te bedienen en nog veel meer”, vertelt eigenaar Elio Talamini. Zijn vader Pietro trok in 1932 naar Deventer om een ijszaak te beginnen, twee jaar later volgden vrouw Giovanna en de kleine Elio. Het was in het begin wel wennen voor de Deventenaren. Pietro introduceerde het gekleurde ijs in Nederland. Mede hierdoor wisten ze ondanks de crisis van de jaren ’30 snel aan populariteit te winnen.
Inmiddels zijn we ruim zeventig jaar verder en is kleine Elio inmiddels grijze Elio geworden; in september viert hij zijn negentigste verjaardag. Zijn kinderen nemen de zaak in Deventer, en de andere filialen, langzaamaan van hem over. Pietro en Lucia timmeren aan de weg in Deventer, Gianna runt de boel in Zwolle en Manuela beheert de ijsfabriek in Twello.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ernie58 op 10-04-2016 19:49:55 ]
pi_161347243
Een project bij KOM is voor de vierde maal te laat met de aflossing:
SPOILER
Als reden dat een klant te laat zou betalen, samen met grote voorfinanciëring van nieuwe projecten. Ik vind het wel zorgelijk dat ze zo krap zitten dan een aflossing niet te doen is.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_161348347
Hmm ik heb een mailtje gehad van KOM met een project in de problemen. Boven het mailtje staat "vertrouwelijk." Ik voel me nu enigszins bezwaard om dit hier te melden. Maar ik doe het toch in een spoiler omdat we als crowdfunders ook leren van andere crowdfunders welke projecten bij welk platform niet goed gaan.

SPOILER
pi_161348744
No problem, elk fiasco wordt als vertrouwelijk gepresenteerd, zolang hier maar niet met namen wordt gesmeten. Opvallend: in 1 jaar funding en eigen geld erdoor...

Overigens van KOM ook bericht over de recidiverende laat-betaler. De funders zijn geschikt bevonden als gratis financiers voor de alsmaar terugkerende liquiditeitsproblemen

Lees net ook dat tandenverhaal bij Collins, 350K in no time binnengehaald, bizar. Daarvan kunnen gelukkig wel mijn laatste termijnen van hun 2e GvE-lening worden afbetaald. Weer nieuwe fraaie constructie: de uitstaande leningen ad 550K, waaronder neem ik aan de GvE-lening (geheel onbenoemd), worden als achtergesteld verklaard ten opzichte van de Collins-lening.

Welkom in cowboy-land

[ Bericht 0% gewijzigd door ZeKraut op 11-04-2016 13:42:47 ]
pi_161349719
Nieuwe bij KoM.
Paardenfokker gaat chalets bouwen om te verhuren aan Oost-europese mannen die werken bij tuinders in de regio.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Lodge-Trading-Company

Ik ben geneigd om hier in te stappen voor mijn normale bedrag.
Het realiseren van vastgoed waarop een hypothecaire zekerheid komt + een goed lopend bedrijf er naast geeft mij het idee dat het goed zit qua risico.

Wel ben ik nog even geinteresseerd of jullie hier nog extra risico's zien.
Zo vraag ik mij af hoe het zit met de wet en regelgeving als er een woonvoorziening wordt gecreëerd op een terrein dat eerder niet voor bewoning gebruikt werd (bestemmingsplan?).
pi_161349811
@Zekraut: Net contact gehad met GVE.
de GVE lening is niet achtergesteld.
GVE is volledig op de hoogte van Collin verhaal m.b.t. prevdent
pi_161350273
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:28 schreef dyna18 het volgende:
Nieuwe bij KoM.
Paardenfokker gaat chalets bouwen om te verhuren aan Oost-europese mannen die werken bij tuinders in de regio.

Het realiseren van vastgoed waarop een hypothecaire zekerheid komt + een goed lopend bedrijf er naast geeft mij het idee dat het goed zit qua risico.

Zo vraag ik mij af hoe het zit met de wet en regelgeving als er een woonvoorziening wordt gecreëerd op een terrein dat eerder niet voor bewoning gebruikt werd (bestemmingsplan?).
Zijn de chalets wel weer te verkopen als het nodig mocht zijn? Ze staan op het terrein van een particulier.
pi_161350420
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:28 schreef dyna18 het volgende:
Nieuwe bij KoM.

Ik mis cijfers over het paardenspul. De .. zijn wat dat betreft veelzeggend. Het hypotheekrecht zegt me in deze situatie niet zoveel. Wat zijn een paar uitgeleefde chalets waard op het terrein van een particulier ? Is het perceel kadastraal gescheiden ? Daarnaast is er nog het risico van non-betaling door de tuinder. Niet alle tuinders zitter er financieel warmpjes bij.... Ik heb zo'n onderbuikgevoel dat aan het paardenspul geen cent wordt verdiend en de ondernemer nu een gouden greep denkt te doen met deze chalets...
pi_161350670
@Bleyenburg, dank. Dat opschuiven in achterstelling kan zo lijkt mij ook niet eenzijdig worden bepaald, maar of die strekking ten grondslag ligt aan de betreffende boodschap in de pitch?

@dyna18, laatste is relevante vraag. Bestemmingsplannen buitengebied bevatten veelal bepaling dat gebruik van bebouwing voor tijdelijke huisvesting arbeidsmigranten een strijdig gebruik is. Hiervoor kan dan weer afwijkingsmogelijkheid zijn opgenomen in bestemmingsplan, evenwel onder specifieke voorwaarden, zoals: max. aantal werknemers én deze moeten werkzaam zijn bij het betreffende bedrijf waar de bebouwing gesitueerd is... Hangt dus af van planregels ter plekke, te checken via ruimtelijkeplannen.nl
pi_161350930
Ik vind die chalets vooral zorgelijk omdat die mensen ervaring hebben met paarden... niet in de verhuur van chalets en zeker niet met oost Europese personen... Door het gebrek aan die ervaring doe ik niet mee... Een eventueel tweede project zou ik meer in overweging nemen...
pi_161350943
Er zou een bouwvergunning zijn verleend voor 10 chalets. Ik maak me alleen een beetje zorgen over het onderpand. Bij verkoop zijn de chalets zelf zijn niet echt veel waard natuurlijk.
― Edward Snowden
pi_161351391
Ff locatie gecheckt op ruimtelijkeplannen.nl, 10 chalets zijn expliciet bedoeld als nevenfunctie aan de paardenfokkerij, voor overnachting (buitenlandse) kopers fokpaarden en voor ruitertoeristen. Huidig beoogde gebruik is derhalve van heel andere orde ...
pi_161351625
Ze reageren in ieder geval vlot op de gestelde vragen.
Er wordt aangegeven dat er een vergunning is van de gemeente en daarmee heb ik genoeg vertrouwen in dit project. Dat ze weinig ervaring hebben met verhuur is voor mij geen deal breaker.

Wat ik een voordeel vind is dat er een bestaand bedrijf aanwezig is, wat een eventuele tegenslag bij dit nieuwe project kan opvangen. Dat in tegenstelling tot een project waar iemand een starter is en het succes van de financiering volledig afhangt van het slagen van het project.
pi_161351864
Bouwvergunning ja, voor 10 chalets bedoeld als recreatiewoningen, niet voor de tijdelijke huisvesting van arbeidsmigranten, die ook nog eens niet voor hun eigen bedrijf werken maar voor bedrijven in de omgeving
  maandag 11 april 2016 @ 16:54:53 #163
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_161352517
Als die vergunningen in orde zijn vind ik het wel een mooi project op KOM. Ze antwoorden alleen niet echt op de vraag over wat er in privé aan zekerheden zijn. Of zie ik iets over het hoofd?

SolisPlan op IvM twijfel ik ook nog over. In zijn prognose zit weliswaar een steile curve, maar ik heb wel het idee dat veel bedrijven lease een interessante optie vinden (mede omdat er kennelijk voor meer dan 1mln aan offertes uitstaat).

Twijfel, twijfel.. wellicht doe ik één van de twee. Welke is aantrekkelijker?

[ Bericht 0% gewijzigd door Fundvlees op 11-04-2016 17:14:45 (aard van de betekenis van het woord) ]
Je bent een rund als je met funden stunt
pi_161353018
Ik vind die huur erg hoog. 600 euro p/m excl gwl voor een nette slaapplek. En dat voor agrarische knechten. Ik ken de branche goed en ik ben vertrouwd met prijzen die de helft lager liggen.
Pecunia non olet
  maandag 11 april 2016 @ 17:55:46 #165
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_161353502
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:31 schreef obligataire het volgende:
Ik vind die huur erg hoog. 600 euro p/m excl gwl voor een nette slaapplek. En dat voor agrarische knechten. Ik ken de branche goed en ik ben vertrouwd met prijzen die de helft lager liggen.
Ik heb geen idee wat die gasten verdienen p/m maar ik kan me voorstellen dat deze kosten te hoog zijn inderdaad. Voor 600 p/m woon je naar mijn idee in een halve villa in die omstreken.
pi_161353599
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 17:55 schreef Fundvlees het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat die gasten verdienen p/m maar ik kan me voorstellen dat deze kosten te hoog zijn inderdaad. Voor 600 p/m woon je naar mijn idee in een halve villa in die omstreken.
600 p/m is denk ik redelijk als de chalets gemeubileerd zijn.
pi_161353756
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 18:03 schreef Benger het volgende:

[..]

600 p/m is denk ik redelijk als de chalets gemeubileerd zijn.
Redelijk? Er is weinig privacy. Boerenknechten, die ook nog hun ziektekostenpremie moeten betalen, kleding, eten en drinken, en ook nog willen sparen voor thuis.

Misschien neemt de werkgever een deel van de kosten voor eigen rekening.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 11-04-2016 19:45:50 ]
Pecunia non olet
pi_161359123
Vijf volwassen Polen in zo'n chaletje. Wat vreselijk, die hebben vast niet ieder een eigen kamer. Dit riekt toch sterk naar uitbuiting van buitenlandse werknemers. Ook gezien de strijdigheid met het bestemmingsplan acht ik het moreel onverantwoord en financieel onverstandig om hierin te investeren.
pi_161360463
Het project Senz op OnePlanetCrowd is al eerder in deze reeks ter sprake gekomen, namelijk hier. Vandaag staat bij Bartjes in het FD een uitgebreide analyse van dit project. De conclusie luidt: "Ondanks de sympathie voor het innovatieve bedrijf met zijn duurzame stormparaplu’s wint de ratio het. Hier vallen geen kansen te berekenen. Dit is voor ‘believers’."
  maandag 11 april 2016 @ 21:50:45 #170
62913 Blik
The one and Only!
pi_161360882
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 17:31 schreef obligataire het volgende:
600 is dan de prijs voor het hele chalet lijkt mij, als je er dus met meerderen in zit daalt de huurprijs per persoon fors
pi_161361134
"bedrag van ¤20 per persoon per nacht (exclusief BTW exclusief de kosten gas, water en elctriciteit)"

Ben bang van niet dus.

Vanwege een bestemmingsplan wat doelt op een andere gebruik laat ik deze lopen..
― Edward Snowden
pi_161364407
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 21:50 schreef Blik het volgende:

[..]

600 is dan de prijs voor het hele chalet lijkt mij, als je er dus met meerderen in zit daalt de huurprijs per persoon fors
Nee hoor, ze verwachten jaar 1 een omzet van 141K, daar kom je niet door 5 chalets a 600 p/m te verhuren ;) Daarnaast staat in de pitch ook nog eens per persoon per nacht.

Ik heb er maar moeite mee inderdaad, idioterie die prijs. Dan had zo'n tuinder toch al lang zelf een paar chalets naast z'n kas gezet? Het tempo waarmee je die 225K investering die totaal erin gedaan is eruit haalt is bizar snel. Volgens mij kun je in die omgeving voor 3K per maand ook wel een huis voor vijf personen huren toch?

Vind ook het verhaal van de dochter die 100% certificaathouder van die paardentoko is en later weer de vrouw die zelf DGA is van de paardentoko maar raar..
  maandag 11 april 2016 @ 23:19:59 #173
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161364773
Volgens mij worden de chalets bijgebouwen op een bestaand object. Ik schat in dat ze niet in het kadaster worden beschreven want dan moet ook de grond verkaveld worden. Ik vraag me af hoe je hier dan een hyptheek op vestigd. Volgens mij gaat dat niet.

Sterker nog, ik zie nu dat het volgens KoM een hypotheek wordt ZONDER "Notariële vastlegging overeenkomst van geldlening".

Ik ben benieuwd hoe KoM de hypotheek inschrijft zonder notaris op een niet bestaand object.
Ik vermoed dat KoM iets zal bedoelen met intenties tot het vestigen van een hypotheek.
En dat je een hypotheek niet zo moet zien als een hypotheek.

[ Bericht 16% gewijzigd door Speekselklier op 12-04-2016 09:28:17 ]
Tot nooit .......
  dinsdag 12 april 2016 @ 08:25:14 #174
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_161367914
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 23:19 schreef Speekselklier het volgende:
Volgens mij worden de chalets bijgebouwen op een bestaand object. Ik schat in dat ze niet in het kadaster worden beschreven want dan moet ook de grond verkaveld worden. Ik vraag me af hoe je hier dan een hyptheek op vestigd. Volgens mij gaat dat niet.
Oké dit gaat m nu ook definitief niet worden voor mij. Toch maar een kleine toezegging gedaan in Solis Plan. Moet wel zeggen dat IvM een beetje overgepresenteerd is in mijn portfolio. Maar goed, dat lijkt me ook niet heel ernstig.
pi_161368663
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:33 schreef obligataire het volgende:
Via de mail een voorinschrijving ontvangen van PrevDent, via het platform Collin.

Leuke pitch (van de zelfde onderneemster als de Jordaan), echter het stond me voor de geest dat PrevDent al eens eerder crowdfunding heeft opgehaald. In november 2014 is hier inderdaad al over gesproken, 20-11-2014 20:13:03.
WGR / Crowdfunding #21 - Rente, ratings en risico
Tweemaal via GvE en hier wordt ook verwezen naar een Symbid campagne. Dus dit wordt al de vierde campagne. Ik weet niet goed wat daarvan te denken.
Gisteren was ik niet beschikbaar om de aangekondigde 350k lening van PrevDent via Collin te bekijken. Ik moest wel even grinniken hoe deze mensen het compleet mislukken, van een in de pitch niet vermelde, aandelen plaatsing weten te verhullen met zachte woorden. 300k vragen in een pitch en na ruim 3 maanden terug moeten trekken omdat je slechts 90k toegezegd hebt gekregen geeft dit antwoord:

Via het platform Symbid hebben wij géén aandelen deelname gerealiseerd. Dat hebben wij destijds wél onderzocht maar voortijdig beëindigd omdat de belangstelling voor aandelenparticipatie in Nederland nog niet écht aanwezig leek.

Alsof geen enkel bedrijf via symbid succesvol aandelen plaatst!
Hier de vraag en antwoord compleet in spoiler.
Men neemt overigens gelijk al weer een voorschot op een eventuele nieuwe lening in dit antwoord. Kennelijk heeft men de smaak te pakken. :r :r

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-04-2016 09:47:47 ]
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:57:25 #176
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161368989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Men neemt overigens gelijk al weer een voorschot op een eventuele nieuwe lening in dit antwoord. Kennelijk heeft men de smaak te pakken. :r :r
Tot nooit .......
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:59:18 #177
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161369023
dubbelpost

[ Bericht 99% gewijzigd door Speekselklier op 12-04-2016 10:13:15 ]
Tot nooit .......
pi_161369540
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 15:14 schreef ZeKraut het volgende:
@Bleyenburg, dank. Dat opschuiven in achterstelling kan zo lijkt mij ook niet eenzijdig worden bepaald, maar of die strekking ten grondslag ligt aan de betreffende boodschap in de pitch?

@dyna18, laatste is relevante vraag. Bestemmingsplannen buitengebied bevatten veelal bepaling dat gebruik van bebouwing voor tijdelijke huisvesting arbeidsmigranten een strijdig gebruik is. Hiervoor kan dan weer afwijkingsmogelijkheid zijn opgenomen in bestemmingsplan, evenwel onder specifieke voorwaarden, zoals: max. aantal werknemers én deze moeten werkzaam zijn bij het betreffende bedrijf waar de bebouwing gesitueerd is... Hangt dus af van planregels ter plekke, te checken via ruimtelijkeplannen.nl
Heb er net ook eens naar gekeken. Ik vind er dit.
http://www.ruimtelijkepla(...)011Graspl15-OH01.pdf

Een vergunning om bedrijfsruimte om te bouwen tot huisvesting voor werknemers geldig tot 2015.

In de aanvraag van 2009! wordt inderdaad gesproken over 10 chalets en in andere latere documenten over 5. De aanvraag is inderdaad gedaan in het kader van de recreatie. Dus voor huisvesting van toeristenruiters.

Of er later ook toestemming is verleend om er werknemers van een naburige tuinder te vestigen is voor mij een grote vraag????

Ik kan er geen eenduidige visie uit trekken van wat er wel of niet toegestaan is.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-04-2016 10:38:23 ]
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:33:43 #179
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_161369559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Gisteren was ik niet beschikbaar om de aangekondigde 350k lening van PrevDent via Collin te bekijken. Ik moest wel even grinniken hoe deze mensen het compleet mislukken, van een in de pitch niet vermelde, aandelen plaatsing weten te verhullen met zachte woorden. 300k vragen in een pitch en na ruim 3 maanden terug moeten trekken omdat je slechts 90k toegezegd hebt gekregen geeft dit antwoord:

Via het platform Symbid hebben wij géén aandelen deelname gerealiseerd. Dat hebben wij destijds wél onderzocht maar voortijdig beëindigd omdat de belangstelling voor aandelenparticipatie in Nederland nog niet écht aanwezig leek.

Alsof geen enkel bedrijf via symbid succesvol aandelen plaatst!
Hier de vraag en antwoord compleet in spoiler.

SPOILER
Dat Symbid verhaal vind ik niet zo boeiend, snap dat antwoord wel. Equity finance is ook minder gebruikelijk in continentaal Europa dan bijvoorbeeld de US en GB. Van de totale omvang in CF is ook maar 3% equity CF.

Lening via GvE had wel een melding gemaakt van moeten worden.

Dat ze een voorschot doen op een nieuwe lening vind ik ook niet heel erg, dat kan toch nodig zijn?

Al met al is het mij persoonlijk ook weer (te) snel voorbij gegaan. Ik vind echt dat ze bij Collin die pitch eerst een dag moeten open gooien zonder dat je kan investeren. Ik vind het toch wel prettig om op basis van mijn eigen afwegingen een investering te doen ipv als een kip zonder kop af te gaan op de beoordeling van een platform. Waarom schrijven ze eigenlijk uberhaupt nog een verhaal bij CCF?
pi_161369673
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:33 schreef Fundvlees het volgende:

[..]

Dat ze een voorschot doen op een nieuwe lening vind ik ook niet heel erg, dat kan toch nodig zijn?

Ja zeker, voor verdere groei, of om de eerdere leningen af te betalen of ben ben ik dan te negatief............................ De tijd zal het leren. Er is in ieder geval in korte tijd 350K opgehaald, ik hoop voor iedereen op een succes.
pi_161369824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb er net ook eens naar gekeken. Ik vind er dit.
http://www.ruimtelijkepla(...)011Graspl15-OH01.pdf

Een vergunning om bedrijfsruimte om te bouwen tot huisvesting voor werknemers geldig tot 2015.

In de aanvraag van 2009! wordt inderdaad gesproken over 10 chalets en in andere latere documenten over 5. De aanvraag is inderdaad gedaan in het kader van de recreatie. Dus voor huisvesting van toeristenruiters.

Of er later ook toestemming is verleend om er werknemers van een naburige tuinder te vestigen is voor mij een grote vraag????

Ik kan er geen eenduidige visie uit trekken van wat er wel of niet toegestaan is.
Gaat deze aanvraag (Graspeel) niet over een andere stal?(de namen van de eigenaren komen niet overeen met de aanvraag van KoM).
quote:
Stal Stónas
Stal Stónas is een IJslanderbedrijf met paarden in alle soorten, maten kleuren en gangencombinaties. We zijn voornamelijk gericht op het geven van lessen en het bieden van weidegang voor privépaarden (bij grote paarden vaak pensionstalling genoemd, maar wij zien ze het liefst in de wei). We hebben een heel enkele keer een veulen, een per ongeluk verkooppaard, een dekhengst-op-doorreis, af en toe een inrijpaard en soms een correctiepaard. Maar toch vooral en eigenlijk alleen: onderwijs en weidegang. Hannah van Litsenburg en Bart Savenije zijn de eigenaars van Stal Stónas.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:52:14 #182
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_161369864
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja zeker, voor verdere groei, of om de eerdere leningen af te betalen of ben ben ik dan te negatief............................ De tijd zal het leren. Er is in ieder geval in korte tijd 350K opgehaald, ik hoop voor iedereen op een succes.
Nee ik denk dat goed is om een beetje sceptisch te zijn. Het riekt ook wel een beetje naar expres weglaten om geen vragen op te roepen. Ik denk dat de AFM hier strikter op zou moeten zijn in plaats van een uit Amerika overgewaaide investeringstoets te implementeren.
pi_161370444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gaat deze aanvraag (Graspeel) niet over een andere stal?(de namen van de eigenaren komen niet overeen met de aanvraag van KoM).

[..]

Ik zie nu pas dat het document dat ik gepost heb over meerdere aanvragen van verschillende adressen gaat!
Ik heb deze gemixed! Het citaat aangaande het toestaan van huisvesting van werknemers is voor een andere aanvraag als van de KOM paarden boer.

Dus inderdaad heeft hij dus toestemming voor 5 chalets voor huisvesting van ruiters in de recrreatieve sfeer. Dus mensen die een weekje bij hem in de omgeving paard willen rijden kunnen daar terecht. In hoeverre je dan seizoenarbeiders van de buurman kan huisvesten is dan ook meer dan een terechte vraag die hier gesteld moet worden. Overgens stamt de aanvraag van 2009 dus van zo'n 7 jaar geleden!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-04-2016 13:00:30 ]
pi_161371639
Er zijn weer een hoop vragen beantwoord door de ondernemer van de recreatiewoningen. Ze hebben (volgens eigen zeggen) een voorraad paarden. Zijn levende have voorraad? en kunnen deze dan ook verpand worden?

quote:
Het belangrijkste actief is een voorraad paarden welke gewaardeerd is op ¤ 196.000.
  dinsdag 12 april 2016 @ 12:37:35 #185
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161371840
Ik denk dat horseman daar wel antwoord op kan geven.

Maar ik vermoed dat het gewoon gewicht * kiloprijs is.
Een paard is in elk geval zonder koeling beter houdbaar dan een voorraad ijsjes.
Tot nooit .......
pi_161372181
Het is een fokker, dus het klopt wel dat hij zijn paarden als voorraad ziet. Het is zijn handel.
pi_161373677
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:37 schreef Speekselklier het volgende:
Ik denk dat horseman daar wel antwoord op kan geven.

Maar ik vermoed dat het gewoon gewicht * kiloprijs is.
Een paard is in elk geval zonder koeling beter houdbaar dan een voorraad ijsjes.
In principe kan je paarden natuurlijk wel verpanden maar het is net als bij een andere voorraad zo dat deze continu zal wisselen en dus zeer regelmatig zal moeten worden gedeponeerd.

Ieder paard wat ze op stal hebben zal minimaal voorzien zijn van een paspoort (vaak ook nog van stamboekpapieren). In het paspoort staat een chipnummer dat moet corresponderen met het paard. Ieder paard bij hun op stal zal dus voorzien zijn van een chip met bijbehorend paspoort, (dat is verplicht) en zal je door die registratie dus ook kunnen verpanden.

De waarde van de paarden is een heel hoofdstuk apart en daar kan je dus zonder gegevens van de paarden weinig over zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 12-04-2016 14:25:13 ]
pi_161374130
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 05:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Onderstaande mail is vandaag verstuurd aan KoM:
SPOILER
KoM heeft ingesproken op mijn voicemail met de mededeling dat alle punten uit de mail inmiddels zijn opgelost *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

p.s. Ik hoop dat ze de oplossingen en zaken betreffende stichting zekerheden ook nog een keer gaan communiceren aan alle investeerders
pi_161374220
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:24 schreef djh77 het volgende:

[..]

KoM heeft ingesproken op mijn voicemail met de mededeling dat alle punten uit de mail inmiddels zijn opgelost *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

p.s. Ik hoop dat ze de oplossingen en zaken betreffende stichting zekerheden ook nog een keer gaan communiceren aan alle investeerders
Dan hebben ze je maar wat op de mouw gespeld. Het is echt niet zo dat al die punten zijn opgelost ;) :N
pi_161374266
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan hebben ze je maar wat op de mouw gespeld. Het is echt niet zo dat al die punten zijn opgelost ;) :N
Haha was ook cynisch bedoeld. Ze hebben wel gebeld met de mededeling dat alle punten zijn opgelost, maar ik heb het opgegeven. Ik verwacht geen echte antwoorden meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 12-04-2016 14:41:47 ]
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:17:33 #191
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161375044
De enige die we eenvoudig kunnen nagaan is de stichting zekerheden.
Die zou zijn ingeschreven bij de kvk. Op dit moment is hij dat nog niet. DUS hij bestaat nog niet.
Tot nooit .......
pi_161375160
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:17 schreef Speekselklier het volgende:
De enige die we eenvoudig kunnen nagaan is de stichting zekerheden.
Die zou zijn ingeschreven bij de kvk. Op dit moment is hij dat nog niet. DUS hij bestaat nog niet.
Volgens mij toch wel: http://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=65696190
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:26:16 #193
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161375225
Mijn excuses.
zoekend op kapitaalopmaat kwam ik er maar 2 tegen. Met spaties komt hij wel.
Tot nooit .......
pi_161375710
ik doe mee met SBooster :)
pi_161375716
eindelijk weer eens een echt leuk project.
pi_161375836
en vol!!
  dinsdag 12 april 2016 @ 16:57:46 #198
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_161377196
Zit ik eindelijk eens een dagje op te letten en actief mee te doen op dit forum. Mis ik alsnog een aardig project bij GvE. _O-
pi_161380886
Iemand hier via CrowdAboutNow een tijdje terug ook in Brouwerij Kees gestapt? Ik heb vandaag volledig onverwacht een cadeautje gekregen in de vorm van een mooie fles bier :D
Schip ahoy!
pi_161381434
Vandaag een update van FC betreft de notoire laatbetaler.

SPOILER
pi_161384457
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Iemand hier via CrowdAboutNow een tijdje terug ook in Brouwerij Kees gestapt? Ik heb vandaag volledig onverwacht een cadeautje gekregen in de vorm van een mooie fles bier :D
Vandaag ook onverwachts het eerste jubileumbier van Brouwerij Kees ontvangen.
Een 75 cl fles met barleywine, mijn lievelingsbier van deze brouwerij en dan ook nog 7,8% effectieve rente!
Afgelopen zaterdag de brouwerij mogen bekijken tijdens een homebrewday.
Erg gastvrij ontvangen en veel geleerd. Brouwerij ziet er erg goed uit en Kees is een bevlogen brouwer.
pi_161392976
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:15 schreef crowdiefunder het volgende:
Vandaag een update van FC betreft de notoire laatbetaler.

Nog een probleem via FNC:

SPOILER
pi_161393125
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:38 schreef Mau-Risico het volgende:

[..]

Vandaag ook onverwachts het eerste jubileumbier van Brouwerij Kees ontvangen.
Een 75 cl fles met barleywine, mijn lievelingsbier van deze brouwerij en dan ook nog 7,8% effectieve rente!
Afgelopen zaterdag de brouwerij mogen bekijken tijdens een homebrewday.
Erg gastvrij ontvangen en veel geleerd. Brouwerij ziet er erg goed uit en Kees is een bevlogen brouwer.
Oeh, de brouwerij had ik ook wel willen zien!
Ik heb Kees gemaild met een bedankje. Geen idee of dit iets jaarlijks is, of éénmalig. Maar in elk geval leuk. Voor mij inderdaad de beste investering tot nu toe; erg goede rente én gratis uniek bier :D. Weet je toevallig of dit bier ook in de winkel terecht komt? Of hebben we echt iets unieks?
Schip ahoy!
pi_161393742
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 05:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

SPOILER
Ik ben nu vooral benieuwd wat bij FNC nu de opvolging gaat worden. Ik heb trouwens wel de indruk dat het allemaal projecten zijn die in het begin van de looptijd al in de problemen komen.
pi_161394375
geldvoorelkaar twitterde op woensdag 13-04-2016 om 09:20:16 Gisteren zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd in het project van StartMonday. Om te zien wat er is veranderd: https://t.co/lqagirM0wz reageer retweet
Er zijn last minute wijzigingen doorgevoerd in het CL project Startmonday. Ze hebben nog maar 100K nodig ipv 500K of 300K
pi_161394403
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 05:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

SPOILER
Zijn er al defintieve problemen dus met incasso bij FNC? Hebben deze FNC projecten ook een projectnummer waaronder ze geadministreerd worden? Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe FNC hier mee omgaat.
pi_161394429
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zijn er al defintieve problemen dus met incasso bij FNC? Hebben deze FNC projecten ook een projectnummer waaronder ze geadministreerd worden? Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe FNC hier mee omgaat.
Ik had van de week al een vraag gesteld waarom we niets horen. Ik wacht dit antwoord nog even af. Mogelijk heeft de ondernemer inmiddels betaald (maar weten de investeerders die nog niet).
pi_161394598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik geloof dat hij er meerdere heeft gehad op CaN, welke doel jij op?

Ik zag van de week zijn flessen wel in de AH staan, dat is in elk geval goed nieuws *O*
pi_161394683
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:35 schreef djh77 het volgende:
geldvoorelkaar twitterde op woensdag 13-04-2016 om 09:20:16 Gisteren zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd in het project van StartMonday. Om te zien wat er is veranderd: https://t.co/lqagirM0wz reageer retweet
Er zijn last minute wijzigingen doorgevoerd in het CL project Startmonday. Ze hebben nog maar 100K nodig ipv 500K of 300K
Dan wordt het het tweede CL project dat succesvol is afgesloten er is nu 109K binnen, :)
Als je nu inschrijft krijg je 15% korting op de aandelen bij conversie deze zomer. Ik zit niet opdeze aandelen te wachten. Laat hem dus nog steeds links liggen.
pi_161394704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dan wordt het het tweede CL project dat succesvol is afgesloten er is nu 109K binnen, :)
Ja zo kan iedereen het wel....
pi_161395509
Ik zie dat GVE blijkbaar updates geeft op twitter. Op de website van GVE zie ik die updates niet. Eigenlijk vrij kansloos, alsof iedereen twitter gebruikt.
pi_161395740
En wederom een stille dag bij Collin....

Hier is trouwens wel interessante informatie te vinden: http://www.fundwijzer.nl/crowdfunding-update-eerste-kwartaal-2016
Collin is GvE dit afgelopen kwartaal ruimschoots voorbij gestreefd.
pi_161395762
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 10:57 schreef OOST het volgende:
Ik zie dat GVE blijkbaar updates geeft op twitter. Op de website van GVE zie ik die updates niet. Eigenlijk vrij kansloos, alsof iedereen twitter gebruikt.
De update staat ook in de pitch zelf.Verder GvE doet dit soort aankondigingen altijd via twitter. Ik weet eigenlijk niet of ze zo'n update als bij de CL lening ook via de nieuwe Watt's App dienst geven.
pi_161395786
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De update staat ook in de pitch zelf. Ik weet eigenlijk niet of ze zo'n update als bij de CL lening ook via de nieuwe Watt's App dienst geven.
Ja, dat doen ze ook via Whatsapp.
pi_161395987
Ik zie toch erg veel haken en ogen bij die chalets voor de arbeidsmigranten.
Om te beginnen hebben ze maar één klant (die tuinder), dus de vraag is dan meteen hoe solide en solvabel dat bedrijf is. Land- en tuinbouw is vaak hollen of stilstaan.
Vervolgens is er slechts een bindende afspraak voor een half jaar. Dan is het seizoen voorbij.
En ik blijf tegen de huurprijs aanhikken. Die is m.i. tweemaal zo hoog als gebruikelijk is. Dat er geen kosten woon/werkverkeer zullen zijn is op zich een terecht punt en zeker kostenbesparend voor de tuinder, maar dat weerhoudt de tuinder er natuurlijk niet van op termijn toch iets goedkopers in de directe omgeving te zoeken.
Pecunia non olet
  woensdag 13 april 2016 @ 11:26:29 #216
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161396094
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:20 schreef obligataire het volgende:
Om te beginnen hebben ze maar één klant (die tuinder), dus de vraag is dan meteen hoe solide en solvabel dat bedrijf is. Land- en tuinbouw is vaak hollen of stilstaan.
Vervolgens is er slechts een bindende afspraak voor een half jaar. Dan is het seizoen voorbij.
En ik blijf tegen de huurprijs aanhikken. Die is m.i. tweemaal zo hoog als gebruikelijk is. Dat er geen kosten woon/werkverkeer zullen zijn is op zich een terecht punt en zeker kostenbesparend voor de tuinder, maar dat weerhoudt de tuinder er natuurlijk niet van op termijn toch iets goedkopers in de directe omgeving te zoeken.
En wat betreft de zekerheden geloof ik helemaal niets van een onderpand op basis van hypothekaire zekerheid.

De huisjes staan naar mijn gevoel niet als zodanig in het kadaster APART vermeld.
De huisjes horen dus bij de bank die hypotheek op de grond en hoofdgebouwen heeft gevestigd.
En er wordt geen notaris betrokken bij het aangaan van de lening.
Inschrijven in het kadaster is dan onmogelijk.
Tot nooit .......
pi_161396099
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:20 schreef obligataire het volgende:
En dan natuurlijk ook de de bestemming nog. Vergunning afgegeven voor Ruiter toeristen die een weekje komen paardrijden, bewoning wordt aangewend voor werknemers van tuinderij. Ik weet niet of deze vergunning wel stand houdt als er bijvoorbeeld wat overlast wordt veroorzaakt en een andere buurman dan de tuinder gaat klagen bij de gemeente. Kortom veel onzekerheden en weinig zekerheden
pi_161396648
Even iets anders het lijkt me een aardig idee om ons forum lid
JOS
Die initiator was van dit CF forum de 100ste draad te laten openen.
pi_161397121
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
JOS [ afbeelding ]
Leuk idee ^O^ *O*
pi_161397405
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, dat doen ze ook via Whatsapp.
:o hebben ze een bot?

Misschien maar eens gaan nadenken over een bot voor telegram :D.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 13 april 2016 @ 12:42:09 #221
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161397541
Wat dacht je van een bot voor Fok!
Dan kan je het gelijk hier in kliederen.
Tot nooit .......
pi_161398353
Er is een verzoek van dagvaarding verstuurd betreft de kabellegger van AgD. Gezien het waarschijnlijk in Duitsland is zal het wel sneller gaan vergeleken bij Nederland.
  woensdag 13 april 2016 @ 15:06:32 #223
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161400343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:27 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Er is een verzoek van dagvaarding verstuurd betreft de kabellegger van AgD. Gezien het waarschijnlijk in Duitsland is zal het wel sneller gaan vergeleken bij Nederland.
Ze weten bij AGD in elk geval wel waar ze het over hebben.
Nou nog nieuwe projecten.

Bij KoM heb ik wel eens het idee dat ze alles nog moeten leren. Bij KoM verbaast het me dat ik als leek soms meer weet dan de heren daar.
Tot nooit .......
pi_161401495
Als een paar Telegramgebruikers mij even een DM kunnen sturen dan kan ik wat testen.
జ్ఞ‌ా
pi_161402196
quote:
99s.gif Op woensdag 13 april 2016 09:51 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik geloof dat hij er meerdere heeft gehad op CaN, welke doel jij op?

Ik zag van de week zijn flessen wel in de AH staan, dat is in elk geval goed nieuws *O*
Meerdere ja? Ik heb alleen die van eind 2014 gezien, voor de start van de brouwerij.
Inderdaad leuk om te zien dat het nu ook verkocht wordt. Ik heb er hier ook al eentje staan :)
Schip ahoy!
pi_161402945
Ik zat ff te zoeken naar dat whatsapp, maar zie dat ze ook op facebook delen. Dan meld ik me daar wel aan, al kijk ik niet zo vaak.
pi_161403472
జ్ఞ‌ా
  woensdag 13 april 2016 @ 17:33:03 #228
132191 -jos-
Money=Power
pi_161403699
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 11:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
JOS [ afbeelding ]
Hoi, dat vind ik prima, maar als ik er niet ben hoeft het niet hoor! :)
pi_161404224
Het project met de chalets voor werkmigranten glijdt steeds verder af :(
quote:
Per abuis stond bij zekerheden vermeld dat de chalets hypothecair zouden worden ingeschreven. Dat is niet juist. De chalets worden verpand middels een pandrecht die wordt ondergebracht in de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Lodge-Trading-Company#reacties

Niet dat de chalets nou een dusdanige restwaarde hebben dat een hypothecaire inschrijving veel zekerheid voor de totale som bieden, maar toch.

Waarom worden er steeds maar weer dit soort fouten door de crowd uit een pitch gehaald? :N
pi_161404511
Vandaag de incentive van Kruid & Druif (KoM) opgehaald.

Enthousiaste ondernemers die er echt wat van willen maken. Ze hebben aangegeven dat vooral de internetverkopen goed lopen (ook niet te goed, kwaliteit is belangrijk)
  woensdag 13 april 2016 @ 19:49:31 #231
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_161406590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:08 schreef djh77 het volgende:
Vandaag de incentive van Kruid & Druif (KoM) opgehaald.
[ afbeelding ]
Enthousiaste ondernemers die er echt wat van willen maken. Ze hebben aangegeven dat vooral de internetverkopen goed lopen (ook niet te goed, kwaliteit is belangrijk)
Ziet er leuk uit.
Wil het ook eens gaan ophalen.
Echter moet ik vanuit utrecht komen.
Wellicht komt er eens een goede gelegenheid..
pi_161407266
Over incentives gesproken van moneybrothers krijgen we een zak stront koemest korrels aangeboden. _O-
pi_161408664
Nieuw op FC:
Groeifinanciering reclameproductiebedrijf
Groei kapitaal
¤ 50.000
Kredietbedrag
¤ 1.220
Maandbedrag
7,99%
Rentevoet
3
Categorie A

Ik heb een redelijk goed gevoel bij dit project. Na een moeilijke periode heeft hij het in 2015 prima gedaan, en de winst helemaal benut om zijn schulden af te bouwen zo te zien. Keurig. De beste schuld is geen schuld :) En nu wil hij een lening om te groeien en om een bedrijfje over te kunnen nemen. Klinkt legitiem.
Pecunia non olet
pi_161408982
Plus nog eens speciaal voor horeca enzo shirtjes drukken. Er gaan zoveel horeca zaken steeds dicht enzo. elke nieuwe zaak wil nieuwe shirtjes. Plus daarbij nog eens vrijwel geen vreemd vermogen en een bedrag dat is te overzien... Ik neem m mee
pi_161412079
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:52 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Niet dat de chalets nou een dusdanige restwaarde hebben dat een hypothecaire inschrijving veel zekerheid voor de totale som bieden, maar toch.

Waarom worden er steeds maar weer dit soort fouten door de crowd uit een pitch gehaald? :N
u

Echt onvoorstelbaar, zo'n 'foutje'! Zoiets maakt toch cruciaal verschil bij een investeringsbeslissing? Ik laat KOM vanwege dit soort dingen mooi links liggen.
pi_161413693
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:34 schreef µ het volgende:

[..]

:o hebben ze een bot?

Misschien maar eens gaan nadenken over een bot voor telegram :D.
Ik heb geen idee wat een "bot" is.
Maar volgens mij heb je je antwoord al van andere gekregen.
  woensdag 13 april 2016 @ 23:21:55 #237
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161414134
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:52 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Tja, en dan hebben de huisjes dus geen waarde meer. Want als je een koper hebt dan moet hij het huisje ophalen en ergens anders weer neerzetten. Veel plezier met de verkoop.

Ik had KoM een mail gestuurd met mijn bedenkingen. Maar zulke fouten .... Foei!

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 13-04-2016 23:33:07 ]
Tot nooit .......
pi_161416609
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:44 schreef obligataire het volgende:
Nieuw op FC:
Ik krijg hier ook wel een goed gevoel bij. Dit wordt mijn 3e deelname in een crowdfundingproject dit jaar.
pi_161416636
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:21 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Tja, en dan hebben de huisjes dus geen waarde meer. Want als je een koper hebt dan moet hij het huisje ophalen en ergens anders weer neerzetten. Veel plezier met de verkoop.

Ik had KoM een mail gestuurd met mijn bedenkingen. Maar zulke fouten .... Foei!
Wel goed dat je ze van je bedenkingen op de hoogte hebt gebracht. Dat hebben platformen vaak nodig om tot betere inzichten te komen, en zeker bij KoM!
pi_161416811
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 23:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat een "bot" is.
Maar volgens mij heb je je antwoord al van andere gekregen.
Script dat automatisch naar Telegram post als er nieuwe projecten zijn :s).

Zo heb ik gisteren gemaakt: @geldvoorelkaar, @kapitaalopmaat, @aygodutch en @collincrowdfund. Als je telegram hebt: join *O*.
జ్ఞ‌ా
pi_161417335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:44 schreef obligataire het volgende:
Nieuw op FC:
Groei kapitaal
¤ 50.000
Kredietbedrag
¤ 1.220
Maandbedrag
7,99%
Rentevoet
3
Categorie A

Ik heb een redelijk goed gevoel bij dit project. Na een moeilijke periode heeft hij het in 2015 prima gedaan, en de winst helemaal benut om zijn schulden af te bouwen zo te zien. Keurig. De beste schuld is geen schuld :) En nu wil hij een lening om te groeien en om een bedrijfje over te kunnen nemen. Klinkt legitiem.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 07:17 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik krijg hier ook wel een goed gevoel bij. Dit wordt mijn 3e deelname in een crowdfundingproject dit jaar.
Ben met jullie eens dat het er goed uit ziet.
Nadeel bij FNC is dat je niet ziet wie er achter het bedrijf zit en hoe de bedrijfs structuur met eventueel meerdere B.V.'s eruit ziet.
Ik zou ook weleens willen googelen op de naam van de eigenaar. Heb net gezien dat ze ook nog een andere naam hanteren met website http://www.vanisselt.nl/ Heeft een van jullie of misschien iemand anders hier op het forum al wat meer achtergrond van deze mensen/het bedrijf boven water gehaald?
  donderdag 14 april 2016 @ 11:03:57 #242
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161419116
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 07:25 schreef Horsemen het volgende:
Wel goed dat je ze van je bedenkingen op de hoogte hebt gebracht. Dat hebben platformen vaak nodig om tot betere inzichten te komen, en zeker bij KoM!
De mail ging iets verder dan bedenkingen hoor.
Als een platform niet het verschil tussen een verpanding en een hypotheek weet.
Tot nooit .......
pi_161419121
Nieuw Collin:
Restaurant Noor
Overnamefinanciering
¤200.000
| 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 9 | Reacties: 0

Geen kopje zekerheden. Zie verder alleen hoofdelijke aansprakelijkheid van de VOF leden. Brengt wel zelf ruim 100K in. Nog even verder lezen. Ik heb de knop investeren nog niet bediend!
pi_161419147
Lekker bezig daar bij Collin.
Bij het nieuwe project Restaurant Noor staat vermeld een score 'goed'.
Lees je verder dan blijkt het nauwelijks meer dan voldoende te zijn. (gemiddeld tussen voldoende en ruim voldoende in).
Handig voor hen die alleen de eerste regel lezen en dan blind investeren :) :)

Ik laat hem over aan anderen .
Pecunia non olet
pi_161419221
Wat mij betreft ook vrij krap allemaal.
Als de opbrengst van het oude restaurant tegen valt hebben ze al snel een probleem lijkt het. Geen idee of er nog extra privé middelen beschikbaar zijn in een dergelijk geval. Inderdaad geen kopje zekerheden omdat het hoofdelijk is, maar ik had graag wat meer info willen zien over de privé middelen. Ik laat hem aan mij voorbij gaan.
pi_161419319
Dat oude restaurant kon idd. wel eens een blok aan zijn been worden. Geen idee of het leuk winstgevend was, dat staat er niet. En dan zal het ook wel niet :)
Als het niet of niet vlot verkocht wordt en hij zijn energie vooral op het nieuwe restaurant richt gaat het snel bergafwaarts lijkt me. Eigenlijk een beetje vreemd dat hij dat oude restaurant niet eerst verkoopt voordat hij allerlei nieuwe verplichtingen aangaat. Beetje waaghalzerij eigenlijk.
Pecunia non olet
pi_161419397
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:15 schreef obligataire het volgende:
Dat oude restaurant kon idd. wel eens een blok aan zijn been worden. Geen idee of het leuk winstgevend was, dat staat er niet. En dan zal het ook wel niet :)
Als het niet of niet vlot verkocht wordt en hij zijn energie vooral op het nieuwe restaurant richt gaat het snel bergafwaarts lijkt me.
Volgens mij staat er wel dat het oude restaurant winstgevend is.
Maar ben het met je eens dat dubbele zaken voor een kok lastig te bedienen zijn. Dus als de kopers dat in de gaten krijgen is het of een slechte verkoopprijs accepteren of .................die tweezaken exploiteren wat moeilijk te behappen is. Ik heb hem ook laten lopen.

Wat wij vinden, vinden anderen kennerlijk niet. Zit al weer 90% vol dus het is over 5 minuten klaar! 200K in de tas met verkeerde Header info voor de score!!
Ben benieuwd hoe men dat gaat oplossen. Met alleen verbeteren zoals men nu gedaan heeft lost men dit niet op voor de mensen die samen al 180K hebben geinvesteerd van voor deze essentiele fout correctie.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 14-04-2016 11:53:00 ]
pi_161419766
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
met verkeerde Header info voor de score!!
Dat was er meer opgevallen :) Ben benieuwd hoevelen gaan annuleren naar aanleiding van deze blunder.

Zouden ze achteraf de verwachting neerwaarts hebben bijgesteld? (zonder de header aan te passen, foutje.)
Pecunia non olet
  donderdag 14 april 2016 @ 11:56:18 #249
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161420115
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:20 schreef Incitatus3 het volgende:

Waarom worden er steeds maar weer dit soort fouten door de crowd uit een pitch gehaald?
Nu staat er een link naar de 'chalets' dit is voor mij toch echt de limit.

De genoemde chalets zijn gewoon caravans. ze staan zo te zien LOS op pootjes, Dit heeft helemaal niets met onroerend goed te maken. Ze komen zelfs van een CARAVAN leverancier.

Dat je hierop durft te suggereren dat er IETS van een hypotheek op mogelijk zou zijn.

Inmiddels vind ik het geen foutje meer maar gewoon misleiding.

sterker nog: de link is nu weggehaald, KoM werkt er dus aan mee.

Voor de liefhebber: http://www.europacaravans.com/idylle1100-3b.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 14-04-2016 12:27:48 ]
Tot nooit .......
pi_161420144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe men dat gaat oplossen. Met alleen verbeteren zoals men nu gedaan heeft lost men dit niet op voor de mensen die samen al 180K hebben geinvesteerd van voor deze essentiele fout correctie.
Ja, als ze het goed doen informeren ze alle investeerders. Ik denk dat er dan uiteindelijk niet veel hun investering terug trekken. Als ze de investeerders niet informeren blijven ze echt in gebreke.
  donderdag 14 april 2016 @ 15:22:07 #251
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161426449
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Collin:
Restaurant Noor
Overnamefinanciering
¤200.000
| 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 9 | Reacties: 0

Geen kopje zekerheden. Zie verder alleen hoofdelijke aansprakelijkheid van de VOF leden. Brengt wel zelf ruim 100K in. Nog even verder lezen. Ik heb de knop investeren nog niet bediend!
Heb jij mail gehad?
జ్ఞ‌ా
pi_161427166
quote:
5s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:13 schreef µ het volgende:

[..]

Heb jij mail gehad?
mail van Collin. Volgens mij heb ik mij niet opgegeven voor de cf-mailer van collin omdat de mail van collin zelf goed werkt. Wel voor alle andere opties voor de cfmailer.
pi_161427339
quote:
Dit is toch wel een iets ander verhaal als de chalets van de Paarden Fokker.

Dat verkopers van vakantie woningen je in het ootje nemen is al lang bekend. Ze beloven je gewoon een gegarandeerd rendement van 8% over de eerste 5 jaar en laten je dan 40% te veel betalen voor chalet + grond bij aanschaf. Je betaald dus gewoon je eigen gegarandeerde rendement! Na de eerste 5 jaar ben je aan de beurt met verhogingen van parkkosten, verplichte diensten etc. De meeste parkcontracten zijn wurg contracten. o.a. bij Top Parken maar zo zijn er wel meer van die firma's. En ze komen allemaal langs bij Harry Mens om hun waar aan te prijzen. Ik zou per definitie met niets in zee gaan wat bij Harry Mens op TV is geweest
pi_161427563
Haha, kijk al een tijdje uit naar een bezoekje van crowdfundsites aan dat programma, horen daar eigenlijk wel thuis, als ik zo de afgelopen berichten doorlees 8)7
pi_161427812
quote:
5s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:13 schreef µ het volgende:

[..]

Heb jij mail gehad?
Ik niet en ik sta wel op de lijst.
pi_161427943
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Heb het nog eens nagekeken, ik moet ook in de collin lijst staan. Laatste collin mailtje is van 25-03-2016 [ccf] collincrowdfund.nl - Leningaanvrager: Hotel Lounge Mij
pi_161428177
Ter info:

14-04-2016 | Op 25 maart 2016 heeft Symbid haar resultaten over het jaar 2015 bekend gemaakt. Met een in 2014 aangegane partnership met Credion en het lanceren van The Funding Network is het Symbid het afgelopen jaar niet gelukt om zwarte cijfers te behalen. Met een magere omzet van ¤ 313.066 kwam het netto resultaat uit op een verlies van ¤ 2 miljoen. In 2014 leed Symbid al een verlies van ¤ 2,5 miljoen.

Daarnaast is per onmiddellijke ingang het complete non-executive board of directors van Symbid teruggetreden. De op 22 juli 2015 toegetreden Hendrik Kasteel, Jérôme Koelewijn, Michiel Buitelaar en Vincent Lui, samen goed voor 87 jaar aan ervaring, moesten zorgen voor een professionaliseren van de bedrijfsstructuur, maar dienden op 5 en 8 april jongstleden bij het management van Symbid hun ontslagbrief in.

In het eerste kwartaal van 2016 werden er op Symbid 14 crowdfunding projecten succesvol afgesloten. Samen brachten zij een totaal van ¤ 1.460.000 aan financiering op.

:o 8)7
pi_161428218
Dank voor de waarschuwing Horsman
pi_161428425
Ben ik blij dat ik niet via Symbid in Symbid heb geïnvesteerd.
pi_161430887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:56 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Nu staat er een link naar de 'chalets' dit is voor mij toch echt de limit.

De genoemde chalets zijn gewoon caravans. ze staan zo te zien LOS op pootjes, Dit heeft helemaal niets met onroerend goed te maken. Ze komen zelfs van een CARAVAN leverancier.

Dat je hierop durft te suggereren dat er IETS van een hypotheek op mogelijk zou zijn.

Inmiddels vind ik het geen foutje meer maar gewoon misleiding.

sterker nog: de link is nu weggehaald, KoM werkt er dus aan mee.

Voor de liefhebber: http://www.europacaravans.com/idylle1100-3b.html
Wat een project..

Ze gaan 25 medewerkers in 5 chalets plaatsen, in de reacties geven ze aan dat de chalets 3 slaapkamers hebben.. Ze vragen 20 euro pp per nacht, en daarvoor krijg je dus niet eens een eigen slaapkamer. Dat kan toch nooit? Stacaravans met 3 slaapkamers voor 3000 euro per maand verhuren?

En dan vertellen ze ook nog eens in de reacties dat ze de link verwijdert hadden omdat ze nog niet zeker zijn welke stacaravans ze ervan gaan kopen.. Je bedenkt toch eerst hoe en wat je het precies wil doen voor je om geld gaat vragen voor een project?
pi_161432146
Er staat nu wel een leuke pitch op Symbid, van Safritop. Mooie safaritenten in Afrikaanse stijl, maar dan in Europa. Ik zie deze wel zitten, hoe denken jullie hier over?
pi_161439985
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:08 schreef ZeKraut het volgende:
Haha, kijk al een tijdje uit naar een bezoekje van crowdfundsites aan dat programma, horen daar eigenlijk wel thuis, als ik zo de afgelopen berichten doorlees 8)7
Capital circle heeft al bij Harry gezeten: https://www.capitalcircle(...)al-zelf-naar-ons-toe
  vrijdag 15 april 2016 @ 09:25:35 #264
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161440139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Capital circle heeft al bij Harry gezeten: https://www.capitalcircle(...)al-zelf-naar-ons-toe
Als ik dat programma zie moet ik altijd denken aan Palm Invest en hoe briljant dat was.
pi_161440272
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:54 schreef Horsemen het volgende:
Ter info:

14-04-2016 | Op 25 maart 2016 heeft Symbid haar resultaten over het jaar 2015 bekend gemaakt. Met een in 2014 aangegane partnership met Credion en het lanceren van The Funding Network is het Symbid het afgelopen jaar niet gelukt om zwarte cijfers te behalen. Met een magere omzet van ¤ 313.066 kwam het netto resultaat uit op een verlies van ¤ 2 miljoen. In 2014 leed Symbid al een verlies van ¤ 2,5 miljoen.

Daarnaast is per onmiddellijke ingang het complete non-executive board of directors van Symbid teruggetreden. De op 22 juli 2015 toegetreden Hendrik Kasteel, Jérôme Koelewijn, Michiel Buitelaar en Vincent Lui, samen goed voor 87 jaar aan ervaring, moesten zorgen voor een professionaliseren van de bedrijfsstructuur, maar dienden op 5 en 8 april jongstleden bij het management van Symbid hun ontslagbrief in.

In het eerste kwartaal van 2016 werden er op Symbid 14 crowdfunding projecten succesvol afgesloten. Samen brachten zij een totaal van ¤ 1.460.000 aan financiering op.

:o 8)7
Lees net op sprout dat het hele software ontwikkelteam er ook uit gegooid is en dat er aan het eind van de week mededelingen komen. Arme investeerders in dit Symbid denk dat hun aandelen niet veel meer waard zullen zijn. Was de laatste emissie niet een paar maanden geleden? Ben benieuwd hoe de pitch eruit heeft gezien. Zouden de cijfers wat opgepoetst geweest zijn? :)
pi_161440531
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, als ze het goed doen informeren ze alle investeerders. Ik denk dat er dan uiteindelijk niet veel hun investering terug trekken. Als ze de investeerders niet informeren blijven ze echt in gebreke.
Ik zie bij de Q&A Dat er na vragen in die Q&A er inderdaad actie is ondernomen. Een mail naar alle investeerders om de fout in de informatie toe te lichten en te wijzen op de mogelijkheid om je binnen 14 dagen terug te trekken. Zo hoort het! w/

Had GvE ook moeten doen bij het tuincentrum project t.a.v. het faillissement van de familie in het zelfde pand waar de toen meewerkende zoon/dochter een nieuw bedrijf met lening zijn gestart!

Je moet goed omgaan met de informatie naar je investeerders, dat betaalt zich vanzelf terug!!!
pi_161440552
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

ha, gelukkig gemist, die zijn dus nog op zoek naar gemakkelijk geld, vrees dat de meeste sites Harry daarvoor niet eens meer nodig hebben ...
pi_161441271
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb het nog eens nagekeken, ik moet ook in de collin lijst staan. Laatste collin mailtje is van 25-03-2016 [ccf] collincrowdfund.nl - Leningaanvrager: Hotel Lounge Mij
Prut, ik weet het al.

Collin stuurt nog zijn notificatie naar het oude adres.
జ్ఞ‌ా
pi_161441573
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Lees net op sprout dat het hele software ontwikkelteam er ook uit gegooid is en dat er aan het eind van de week mededelingen komen. Arme investeerders in dit Symbid denk dat hun aandelen niet veel meer waard zullen zijn. Was de laatste emissie niet een paar maanden geleden? Ben benieuwd hoe de pitch eruit heeft gezien. Zouden de cijfers wat opgepoetst geweest zijn? :)
Zitten die aandelen in een stichting? Is hier sprake van continuïteit, zoals bij de stichtingen klantengelden bij de crowdlending platformen?
Pecunia non olet
pi_161441686
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zitten die aandelen in een stichting? Is hier sprake van continuïteit, zoals bij de stichtingen klantengelden bij de crowdlending platformen?
De certificaten van aandelen die mensen krijgen die via Symbid investeren, lopen via een coöperatie van aandeelhouders. In die coöperaties heeft Symbid na de oprichting geen rol meer.
pi_161441880
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:59 schreef Benger het volgende:

[..]

De certificaten van aandelen die mensen krijgen die via Symbid investeren, lopen via een coöperatie van aandeelhouders. In die coöperaties heeft Symbid na de oprichting geen rol meer.
Mooi dat dat in iedergeval goed geregeld is.

Ik bedoelde eigenlijk de mensen die aandelen van het bedrijf Symbid zelf hebben gekocht. Als ik me goed herinner hebben ze zelf via hun eigen platform enige maanden geleden nog aandelen uitgegeven. Ik vroeg me af onder welke condities dat gegaan is. Men moet toen ook al geweten hebben dat het bedrijf aan de grond zit en weinig meer waard is volgens normale maatstaven.
pi_161441980
*G*

Eerste melding via Telegram binnen *G*
జ్ఞ‌ా
pi_161442027
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mooi dat dat in iedergeval goed geregeld is.

Ik bedoelde eigenlijk de mensen die aandelen van het bedrijf Symbid zelf hebben gekocht. Als ik me goed herinner hebben ze zelf via hun eigen platform enige maanden geleden nog aandelen uitgegeven. Ik vroeg me af onder welke condities dat gegaan is. Men moet toen ook al geweten hebben dat het bedrijf aan de grond zit en weinig meer waard is volgens normale maatstaven.
Ik zie op Symbid maar 1 succesvolle campagne voor henzelf en dat is al weer een paar jaar geleden.
pi_161442088
quote:
Veel ervaring, relatief laag bedrag en borgstelling door de familie: niet slecht
pi_161442231
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:22 schreef MB1982 het volgende:

[..]

Veel ervaring, relatief laag bedrag en borgstelling door de familie: niet slecht
begrijp ik het nu goed dat de familie borg staat voor het totale bedrag van de lening? Dat is wel netjes

edit: en toch ga ik passen. Heb mezelf beloofd erg terughoudend te zijn met horeca.

[ Bericht 4% gewijzigd door komrad op 15-04-2016 11:42:52 ]
  vrijdag 15 april 2016 @ 11:55:28 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_161442662
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 10:59 schreef Benger het volgende:

[..]

Toch niet zo mooi, ben wel benieuwd hoe dat dan in de toekomst gaat lopen. Heb 1 investering via Symbid lopen bij deLeckere brouwerij. Ze hebben natuurlijk ook een online omgeving, en die online omgeving zal dan ook wel weggaan.
pi_161442877
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 11:32 schreef komrad het volgende:

[..]

begrijp ik het nu goed dat de familie borg staat voor het totale bedrag van de lening? Dat is wel netjes

edit: en toch ga ik passen. Heb mezelf beloofd erg terughoudend te zijn met horeca.
Vanuit de familie kan ook betekenen één familielid, en hoe solvabel die is moet nog blijken natuurlijk. Startende horeca verdient zéér grote terughoudendheid idd.
Pecunia non olet
pi_161443506
Nieuwe op KoM.
Maatwerk rolstoelen voor onder de douche.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Lagooni-BV

Ik ben benieuwd, zouden jullie investeren als de cijfers risicovol zijn, maar het project een hoge gun factor heeft?
pi_161443636
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:38 schreef dyna18 het volgende:
Nieuwe op KoM.
Maatwerk rolstoelen voor onder de douche.
https://www.kapitaalopmaat.nl/Lagooni-BV

Ik ben benieuwd, zouden jullie investeren als de cijfers risicovol zijn, maar het project een hoge gun factor heeft?
Zeker een gunfactor maar dit is heel risicovol. 8% is dan mager.
pi_161443854
Aandachtig het aloude motto dat bedrijven niet kapot gaan aan gebrek aan solvabiliteit maar aan gebrek liquiditeit heb ik hier wel risicovollere posten gezien. Op basis van cijfers 2015 zou eea mogelijk moeten zijn; prognose 2016 is cashflow-wise niet noodzakelijk voor rente/aflossing. Ik denk nog even na; het blijft natuurlijk wel een relatief risicovol bedrijf ook qua grootte.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_161443980
Ondanks het horeca-doel toch even gaan lezen na de berichten hier. Maar bij: "Daarnaast zijn wij de pandeigenaar nog ¤ 10.000,- borg verschuldigd, wat onverwacht was" ben ik afgehaakt. Ik ken het verhaal erachter niet, maar ik neem aan dat zoiets gewoon in het huurcontract staat. Lees je daar dan overheen? Als dit soort lijken uit de kast kan vallen, haak ik af.
pi_161444244
Dag allemaal, weet niet of dit de juiste plek voor mijn post is, hoor het graag als elders beter is.

Momenteel ben ik in Parijs bezig met mijn masterscriptie, het laatste onderdeel van mijn tweejarige master op ESCP Europe Business School. Het onderwerp is ‘Crowdfunded Renewable Energy Projects’. Als jij heel toevallig ooit betrokken bent geweest bij zo’n campagne (als kapitaalzoeker en/of als kapitaalverstrekker), zou je dan alsjeblieft mijn survey in willen vullen? Duurt max. zo’n 10 minuten. Doorsturen wordt natuurlijk ook op prijs gesteld ;-)

Volg deze link naar de enquête en meer uitleg:
http://goo.gl/xrSBe2

Mocht je nog vragen hebben over het onderzoek zelf, of tips waar ik deelnemers voor dit onderzoek kan vinden, laat het me dan alsjeblieft weten!

Hartstikke bedankt voor je hulp!
pi_161444670
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:02 schreef Incitatus3 het volgende:
Ondanks het horeca-doel toch even gaan lezen na de berichten hier. Maar bij: "Daarnaast zijn wij de pandeigenaar nog ¤ 10.000,- borg verschuldigd, wat onverwacht was" ben ik afgehaakt. Ik ken het verhaal erachter niet, maar ik neem aan dat zoiets gewoon in het huurcontract staat. Lees je daar dan overheen? Als dit soort lijken uit de kast kan vallen, haak ik af.
En als de omzet tegen zit met een stichting bestaande uit een stuk of 10 mensen als 80% aandeelhouder, dan heb je zo ruzie in de tent. Heb eens even op de events gekeken, je kan zien in de agenda hoeveel mensen zich ingeschreven hebben en die aantallen houden niet over. Dit in combinatie met al na zo'n 6 maanden, na overname zaak, aan een financiering van 90k toe zijn.........................................
Ik doe ook niet mee.
  vrijdag 15 april 2016 @ 13:51:59 #285
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161444941
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:46 schreef komrad het volgende:
Zeker een gunfactor maar dit is heel risicovol. 8% is dan mager.
De gunfaktor herken ik niet.
Dit is gewoon een commercieel bedrijf. Dat het toevallig rolstoelen zijn doet daar nieta aan af.
Tot nooit .......
pi_161445094
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dit is gewoon een commercieel bedrijf. Dat het toevallig rolstoelen zijn doet daar nieta aan af.
Ja en Nee. Als je toch investeert kan ik me voorstellen dat je bij gelijkblijvend risico liever investeert in rolstoelen dan in een tabaksspeciaal zaak. Maar zo maakt natuurlijk iedereen zijn eigen afweging.
pi_161445288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 13:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Mee eens. Als je vanwege gunfactor zou moeten investeren zou ik veeteeltbedrijven zeer aanbevelen. Daar lopen in de lente lammetjes en geitjes in de wei, en niet te vergeten die pluizige konijntjes die regelmatig geboren worden. :) Het gaat natuurlijk om de risico's en de pegels.
Pecunia non olet
pi_161445338
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 08:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

Ben met jullie eens dat het er goed uit ziet. https://www.fundingcircle.com/nl/loan-request/detail/3977
Nadeel bij FNC is dat je niet ziet wie er achter het bedrijf zit en hoe de bedrijfs structuur met eventueel meerdere B.V.'s eruit ziet.
Ik zou ook weleens willen googelen op de naam van de eigenaar. Heb net gezien dat ze ook nog een andere naam hanteren met website http://www.vanisselt.nl/ Heeft een van jullie of misschien iemand anders hier op het forum al wat meer achtergrond van deze mensen/het bedrijf boven water gehaald?
Heb vanmiddag nog even verder gezocht. De eigenaar is ene Dick Ermstrang. Heb op deze heer gegoogled en kan niets negatiefs vinden. Heb ook mijn duit in de leningzak gedaan.

Mocht iemand nog wat negatiefs vinden dan hoor ik het graag. Kan ik gaan testen hoe het terug trekken uit een project bij FNC georganiseerd is. :)
pi_161445559
Een magere week tot dusverre. Horeca, starters, half failliete toko's, fouten in de pitches, het schiet allemaal niet op. Maar betreur de dag niet voor de avond valt :) Ze bewaren het beste voor het laatst. Hoop ik.
Pecunia non olet
pi_161445662
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 14:22 schreef obligataire het volgende:
Een magere week tot dusverre. Horeca, starters, half failliete toko's, fouten in de pitches, het schiet allemaal niet op. Maar betreur de dag niet voor de avond valt :) Ze bewaren het beste voor het laatst. Hoop ik.
Klopt maar er was een positieve uitzondering die ik meegenomen heb, nl. project SBooster bij GvE.
pi_161446609
Een nieuwe op AygoDutch, zoals aangekondigd:

https://www.aygodutch.com(...)ocent-rente-geboden/
pi_161446879
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:09 schreef marathon2000 het volgende:
Een nieuwe op AygoDutch, zoals aangekondigd:

https://www.aygodutch.com(...)ocent-rente-geboden/
Fors bedrag voor AgD. Hoop dat het gaat lukken
pi_161446948
De top 10 van week 15:
pi_161447112
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:20 schreef djh77 het volgende:

[..]

Fors bedrag voor AgD. Hoop dat het gaat lukken
En de vraag is wat stelt de borgstelling van de 3 eigenaren voor. Ja ze staan met zijn drieen borg voor 100k maar hebben ze ook iets? Kan op het eerste gezicht niet zien wat ze zelf in dit bedrijf stoppen.Zal niet veel zijn want het EV is negatief. Zie ik dat er een achtergestelde lening is van 54K?
pi_161447769
Rente van Speelparadijs de Ballon (KoM) is aangepast van 7 naar 7,5%:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Speelparadijs-De-Ballon

De onderneemster Patricia Kutscher, van het Speelparadijs de Ballon, heeft ons benaderd met de vraag of de rentevergoeding van haar financieringsaanvraag verhoogd kan worden van 7 naar 7,5%. Vanuit Kapitaal Op Maat zijn wij geen voorstander om dergelijke belangrijke ratio's tijdens de looptijd van een project aan te passen. In dit geval maken wij een éénmalige uitzondering. De risicorating blijft ongewijzigd B+. Een nieuwe samenvatting van de toetsing is bijgevoegd. Alle huidige investeerders zijn hierover per e-mail geïnformeerd en hebben desgewenst de investering geannuleerd, verhoogd of gelijk gelaten.
pi_161447790
ik kan het nieuwe AGD project niet zien (ben wel ingelogd)
pi_161447803
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:04 schreef bleyenburg het volgende:
ik kan het nieuwe AGD project niet zien (ben wel ingelogd)
De link werkt gewoon: https://www.aygodutch.com(...)ocent-rente-geboden/
pi_161448301
ja, via die link zie ik 'm ook.
het is alleen raar dat als ik in,og op AGD hj er niet staat
pi_161448503
Het loopt bij Lendahand nu lekker door met nieuwe projecten. Weer een paar van 18maanden..
pi_161448633
Is Jos al in stelling gebracht om deel 100 te openen :P

Lokquote met de originele OP:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:12 schreef -jos- het volgende:
Hierbij een crowdfunding topic. Dit zal vooral gaan over het investeren in crowdfunding projecten. De laatste discussie vind je hier.

Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger.

Het grootste crowdfunding platform in Nederland is te vinden op http://www.geldvoorelkaar.nl/
Op de site staat:
Aangeboden rendementen liggen tussen de 4% en 11%.
0% uitval: tot nu toe betalen alle leners.

Een ander platform is http://www.crowdaboutnow.com/
Deze twee platformen zijn de enige twee in Nederland met een officiële vergunning van de AFM.

Wel moet er natuurlijk rekening gehouden worden met het risico dat het crowdfund platform zelf faillet kan gaan. Ik weet niet hoe dat in dit geval zit maar ook al is geldvoorelkaar het grootste crowdfunding platform in Nederland, ik vind het niet zo heel groot (Er staat dat er +- 9miljoen geïnvesteerd is).

Een groter crowdfunding platform is het Amerikaanse http://www.lendingclub.com/. Hierbij zal het faillissement risico waarschijnlijk wat lager zijn. Een ander voordeel is dat je hier automatisch diversificatie kunt toepassen, met een minimum van $25 per stuk. Dit vermindert je risico aanzienlijk. Echter, voor niet-Amerikanen is het minimale investeringsbedrag $100.000 (Info dankzij user Blik)

Overzicht van crowdfunding platforms: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_crowd_funding_services

Deze OP is verre van compleet dus ik hoor graag suggesties, dan kan ik het aanpassen.
  vrijdag 15 april 2016 @ 16:58:59 #301
132191 -jos-
Money=Power
pi_161448816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:50 schreef komrad het volgende:
Is Jos al in stelling gebracht om deel 100 te openen :P

Lokquote met de originele OP:

[..]

Jawel, LAPO. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')