ja precies, maar de terugbetaling op de lening van GVE is 60.000 per jaar (5.000 per maand). Bij 700.000 VRIJE cashflow van holding + 200.000 Cashflow van De ballenbak zelf (= 900.000) zou dat 6,7% betekenen. Dan zou het dus een 1 moeten zijn?quote:Op donderdag 20 november 2014 16:50 schreef bleyenburg het volgende:
Dit is wel een plus, m.i.
De cashflow van de ABBW Holding is ook nog eens ¤ 700.000,- per jaar en dient als extra stevig fundament.
Oftewel het verhaal rammelt. Ik laat deze ook maar gaan.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:06 schreef bleyenburg het volgende:
uit de pitch:
De Crowdfundingopbrengst gaat zorgdragen voor de inrichting van het Kinderspeelparadijs. (kassa’s, balies, computers, kantoren, keuken, speellabyrinten, meubileur, etc.).
van www.ballebak.nl (franchise:
Je wilt investeren, maar wel binnen je eigen mogelijkheden. Beschikbaarheid van eigen vermogen is een pré van minimaal ¤ 80.000,00
en:
Centraal inkoopbeleid, dus aantrekkelijker afspraken met bijvoorbeeld de leverancier, de accountant en het reclamebureau. Tevens leveren wij ook de speeltoestellen en inventaris tegen een voordelige prijs.
80k is minimale wat je moet inbrengen om mee te mogen doen met Ballebak.nl, dat heeft niks te maken met het bedrag wat Ballebak Rotterdam nodig heeft om die vestiging op te starten toch?quote:Op donderdag 20 november 2014 17:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ga me er niet aan wagen. Te veel onduidelijkheid. Het lijkt oké, maar kan wel eens tegenvallen. Verschil tussen 80k en 250k is ook nogal wat.
Klopt. Maar ik vraag me af wat deze toko dan zo goed moet maken dat er 170k extra in moet, en dat ze dat ook verwachten eruit te halen.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:27 schreef NB1908 het volgende:
[..]
80k is minimale wat je moet inbrengen om mee te mogen doen met Ballebak.nl, dat heeft niks te maken met het bedrag wat Ballebak Rotterdam nodig heeft om die vestiging op te starten toch?
van dit forum zitten er in ieder geval nog weinig mensen in
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring!quote:Op donderdag 20 november 2014 17:23 schreef Zith het volgende:
Zo, paar honderd naar trustbuddy overgeschreven. Morgen (als het er al staat) maar eens gaan kijken dat er allemaal kan.
Deze aanvraag vind ik erg onvolledig. Bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 20 november 2014 19:17 schreef EdVe het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8004
Brasserie De Kroon
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Project: 8004 Zakelijk
Classificatie: 1 Graydon-rating: BBB
Kredietbedrag: ¤ 35.000
Rente per jaar: 6,0%
Looptijd: 60 maanden
BKR score: Gemiddeld risico (G)
En,quote:Op donderdag 20 november 2014 19:19 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Deze aanvraag vind ik erg onvolledig. Bijvoorbeeld:
'Wat is uw eigen vermogen ten opzichte van uw balanstotaal?
Ons eigen vermogen is elk jaar aan het stijgen , wij zien hier grote vooruitgangen in door een stijgende omzet en door goed personeel en betere kosten beheersing mbt het personeel waardoor deze dalen.'
Ja nu weten we veel inderdaad![]()
quote:Is er voldoende cash flow om aan de verplichtingen te voldoen?
Cashflow is meer dan ruim toereikend om aan de annuitaire verplichtingen te voldoen.
Als je veel geld wil ophalen is aandelen verkopen wel het beste dus misschien dat ze nu extra fors willen gaan groeien/investeren dat zou kunnen.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:13 schreef Mynheer007 het volgende:
Ongeveer een jaar geleden zijn er twee GvEprojecten langs gekomen van het bedrijf Prevdent. Prevdent is een bedrijft in mondverzorgingsproducten en ik heb in beide projecten 500e zitten. Vandaag kreeg ik een berichtje van Symbid met de melding dat Prevdent geld wil gaan ophalen via hun platform. Ze willen voor 300k 9% van hun aandelen verkopen. Meestal is het een slecht teken wanneer bedrijven hun aandelen via een crowdfundingsplatform willen verkopen dus ik was niet heel blij met het bericht. Maar op symbid werden ook de cijfers getoond en voor 2014 staat er een winst van 20k gepland en de cashflow is boven de 100k dus ik denk dat de terugbetaling van de GvE lening wel gaat lukken maar ik vraag me wel af waarom ze nou niet weer voor GvE kiezen;als je voor productontwikkeling aandelen verkoopt kan ik beter begrijpen dan wanneer de tent eindelijk begint te draaien; of zouden ze gewoon met een cashflowprobleem zitten mbt het terugbetalen van de GvE-leningen?
Hmm, dat is de 2e in korte tijd. Ik zit ook in Prevdent (weet even niet of het de 1e of 2e was) maar heb dit niet gezien (en ook nog niet op Symbid gekeken naar de beschrijving). Quickboats doet op dit moment precies hetzelfde en toen ik daar bericht van kreeg had ik exact hetzelfde idee... Overigens heeft Quickboats bij Symbid de bedrijfswaardering vorige week (naar beneden) bijgesteld en de aandeelprijs gehalveerd naar aanleiding van reacties.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:13 schreef Mynheer007 het volgende:
Ongeveer een jaar geleden zijn er twee GvEprojecten langs gekomen van het bedrijf Prevdent. Prevdent is een bedrijft in mondverzorgingsproducten en ik heb in beide projecten 500e zitten. Vandaag kreeg ik een berichtje van Symbid met de melding dat Prevdent geld wil gaan ophalen via hun platform. Ze willen voor 300k 9% van hun aandelen verkopen. Meestal is het een slecht teken wanneer bedrijven hun aandelen via een crowdfundingsplatform willen verkopen dus ik was niet heel blij met het bericht. Maar op symbid werden ook de cijfers getoond en voor 2014 staat er een winst van 20k gepland en de cashflow is boven de 100k dus ik denk dat de terugbetaling van de GvE lening wel gaat lukken maar ik vraag me wel af waarom ze nou niet weer voor GvE kiezen;als je voor productontwikkeling aandelen verkoopt kan ik beter begrijpen dan wanneer de tent eindelijk begint te draaien; of zouden ze gewoon met een cashflowprobleem zitten mbt het terugbetalen van de GvE-leningen?
Inderdaad twee enigszins vergelijkbare ontwikkelingen. Iets om eens goed in de gaten te houden en kijken of we helder kunnen krijgen wat hier precies de reden voor is en of er geen adertjes onder het gras zitten.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:23 schreef fingie het volgende:
[..]
Hmm, dat is de 2e in korte tijd. Ik zit ook in Prevdent (weet even niet of het de 1e of 2e was) maar heb dit niet gezien (en ook nog niet op Symbid gekeken naar de beschrijving). Quickboats doet op dit moment precies hetzelfde en toen ik daar bericht van kreeg had ik exact hetzelfde idee... Overigens heeft Quickboats bij Symbid de bedrijfswaardering vorige week (naar beneden) bijgesteld en de aandeelprijs gehalveerd naar aanleiding van reacties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |