Onthoofd? Dramaqueen!quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Precies, als je je kop boven het maaiveld uitsteekt vraag je erom onthoofd te worden.
Het is inderdaad niet iedereen gegeven om ervan te kunnen genieten. Goed punt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Frustraties he?
Het is maar waar je je goed bij voelt.
Bij wijze van spreken, niet echt natuurlijk, alhoewel sommige posters hier ..quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onthoofd? Dramaqueen!
Ze klaagt dat ze als oud vuil behandeld wordt door de gemeente. En dat omdat ze na 20 jaar ophouden om aan een dood paard te trekken.
Had ze nou echt verwacht dat ze veel bijval zou krijgen? Dan heeft ze wel erg weinig inzicht. En ok, RTL had haar moeten behoeden voor deze publiciteit, maar we weten allemaal hoe ze daar in elkaar steken.
Neem verantwoordelijkheid voor je eigen daden. De gemeente valt niets te verwijten, althans, ik lees niets wat daarop wijst.
Nee, als je met een dikke onzinklacht komt vraag je erom om commentaar te krijgen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:30 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Precies, als je je kop boven het maaiveld uitsteekt vraag je erom onthoofd te worden.
Oh noem je dat commentaar?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, als je met een dikke onzinklacht komt vraag je erom om commentaar te krijgen.
Bovendien vind ik naar de pers stappen niet hetzelfde als met je kop boven het maaiveld uitsteken. Naar de pers stappen is makkelijk, simpel en vaak goedkoop scoren.
Elke dag langs het uitzendbureau gaan, je eigen bedrijf beginnen, je CV of motivatie aanbieden in winkels, opleiding volgen... dat zou in dit geval je kop boven het maaiveld uitsteken zijn... En daar krijg je alleen maar bijval voor.
Ok.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je geen argumenten meer hebt kun je beter weglopen.
quote:Op zondag 3 april 2016 23:57 schreef D1990 het volgende:
Betty (54) zit al ruim 20 jaar in de bijstand. Van de gemeente Breda krijgt ze maandelijks 803 euro, maar nul interesse of aandacht. "Niemand kijkt naar me om. Ik word behandeld als grof vuil. Dat maakt me verdrietig."
Moet de burgemeester elke dag op de koffie komen of wat?
Als ze mocht kiezen zou Betty van Loon dolgraag werken.
Ze mag toch ook kiezen om te werken?
Na haar scheiding raakte ze in de bijstand. "Ik had met mijn ex twee kinderen. We hadden een eigen zaak. Op een dag heeft hij me verlaten. Ik had niets meer."
Eigen schuld, zelf niet opgelet door financieel afhankelijk te worden.
Betty weet ook wel: gezien haar leeftijd is de kans op een baan bijna nihil.
Als ze nu 54 is en al 20 jaar in de bijstand is, verliet haar man haar op haar 34e.
En ze kon op die leeftijd geen baantje vinden?????????
Maar die desinteresse zorgt voor een naar gevoel. "Het maakt me verdrietig." Volgens Betty heeft ieder mens in de bijstand zijn eigen verhaal. "Niemand is hetzelfde. Daarom zou het fijn zijn als er wat aandacht voor me is."
Betty heeft geen familie, kennissen of vrienden om mee te praten?
"Maar er zijn vast mensen die dat wel doen. Als de gemeente niet naar mensen omkijkt, maak je sneller misbruik. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar."
Klassiek geval van projectie.
Betty tracht eigenschappen of emoties van zichzelf te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iemand anders.
Misschien dat deze mevrouw 20 jaar terug een paar kleine kinderen had of net in verwachting was?quote:Op dinsdag 5 april 2016 14:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, als je met een dikke onzinklacht komt vraag je erom om commentaar te krijgen.
Bovendien vind ik naar de pers stappen niet hetzelfde als met je kop boven het maaiveld uitsteken. Naar de pers stappen is makkelijk, simpel en vaak goedkoop scoren.
Elke dag langs het uitzendbureau gaan, je eigen bedrijf beginnen, je CV of motivatie aanbieden in winkels, opleiding volgen... dat zou in dit geval je kop boven het maaiveld uitsteken zijn... En daar krijg je alleen maar bijval voor.
Werknemers sluiten moeders uit? Sinds wanneer? Want ik ken maar heel weinig moeders die geen baan hebben. Veruit de meesten werken gewoon. Dus dat lijkt mij evident onjuist.quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:17 schreef DUTCHKO het volgende:
Misschien dat deze mevrouw 20 jaar terug een paar kleine kinderen had of net in verwachting was?
Kan zomaar he en dan vind je nauwlijks een baan want een werkgever houd daar niet van.
Kinderen ziek, werknemer blijft thuis etc etc.
Zo'n beetje zoals nu ouderen mensen (45+ schijnt oud te zijn) thuis zitten die graag willen werken maar er is zoiets als leeftijdsdiscriminatie in Nederland (en ja Nedeland is het enige zielige land die dit heeft) en deze mensen hebben niet eens een kans meer op de arbeidsmarkt omdat ze "te oud" zijn.
En dan komen een stelletje fokkertjes wel eens vertellen hoe lui ze zijn..... man man man....
Ik snap je redenen maar om zomaar mensen op een hoop te gooien pas ik voor.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Werknemers sluiten moeders uit? Sinds wanneer? Want ik ken maar heel weinig moeders die geen baan hebben. Veruit de meesten werken gewoon. Dus dat lijkt mij evident onjuist.
Er zijn genoeg banen te vinden in sectoren waar veel mensen liever niet werken. Zeker 20 jaar terug toen Polen hier nog niet mochten werken. Gewoon in de kas werken, toiletten schoonmaken, hamburgers omgooien bij McDonalds. Ga mij nou niet vertellen dat die banen buiten bereik lagen in al die 20 jaar.
Of ze lui is weet ik niet, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze en alles eraan heeft gedaan en toch niet één baan heeft kunnen krijgen in die periode.
Het zal wel aan de stand van de maan en sterren liggen dan denk ik.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:57 schreef Operc het volgende:
Verder snap ik het probleem niet zo, als zij al 20 jaar in de bijstand zit, dan heeft ze in die tijd ook een sollicitatieplicht gehad en het UWV om haar te helpen, dat ze geen baan heeft gekregen ligt dus niet 100% aan haar, zoals veel users in dit topic graag willen geloven.
Precies. En die omstandigheden zijn in die 20 jaar ook al tig keer veranderd dus dat is een slecht excuus. Van booming economie naar crisis naar werkloosheid naar tekort aan arbeidskrachten etc. En nog krijg je het na 20 jaar niet voor elkaar, dan is er echt maar 1 schuldige.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
het gaat niet eens zozeer om de omstandigheden die jij noemt (laag opgeleid, alleenstaand, kinderen, leeftijd) want dat zijn allemaal factoren die bij een hoop werkenden ook gewoon aanwezig zijn. het gaat met name om de instelling: ga ik zelf werk regelen of ga ik net zo lang wachten totdat de overheid mij geeft wat ik wil?
Plichtsbesef en fatsoen is inderdaad iets dat compleet afwezig is bij iemand die al 20 jaar op de zak van andere teert ja.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:07 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Leve het neo-liberalistische gedachtengoed! Waar mensen verworden zijn tot grondstof en alleen wat afgemeten kan worden in keiharde pecunia nog waarde heeft.
Naastenliefde, plichtsbesef, fatsoen en medeleven zijn waardeloos, maar wel lekker om bij de burger een beroep op te doen (participatie, mantelzorg en dergelijke zoek het zelf maar uit gelul). Ja, DAN is het opeens wel makkelijk. Maar van de overheid hoef je het al heel lang niet meer te hebben. Die staat alleen maar klaar om nóg meer belastingcenten uit je te persen, onder het mom van rechtsstaat.
Je bent niet echt bijster snugger met zo'n opmerking. Daar komt nog de vraag of het wel een wel een parasiet is. Btw, iemand die tonnen verdient maar de belasting ontduikt verdient die titel eerder dan iemand die jaren lang thuis zit en verder niets doet.quote:Op dinsdag 5 april 2016 08:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
En daarom uitkeringen afschaffen of een maximale duur geven van bv 5 jaar.
Dat dit soort parasieten al 20 jaar lang in de bijstand kunnen zitten is al erg genoeg maar dan ook nog het gore lef hebben om te klagen is echt om te kotsen. TWINTIG FUCKING JAAR!
Inderdaad, als je in de bijstand zit mag je iemand als oud vuil neer zetten of word je in ieder geval als minderwaardig neergezet. Terwijl de meeste personen qua bijdrage ook niet echt veel voorstelt. Tenzij je een sociaal gerelateerd beroep hebt, maar die komen hier verder niet gauw zeuren.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:21 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat jij gefrustreerd bent, als je je daardoor aangevallen voelt.
Constateer enkel de manier waarop mensen op dergelijke berichten reageren.
En dat is toch genieten joh. Want ze heeft het verdiend dus niemand hoeft in te houden.
Plus ze heeft het zelf uitgelokt, net goed voor d'r.
Ik ben 32 en zit inmiddels 5,5 jaar thuis door chronische ziekte. Kan zelfs geen vrijwilligerswerk doen omdat ik de drukte niet aan kan. Ik kan je vertellen: het is afgrijselijk om dag in dag uit thuis te zitten en er soms uit te kunnen voor boodschappen of een wandelingetjequote:Op maandag 4 april 2016 01:23 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Verschrikkelijk eigenlijk om zo lang niet te (hoeven) werken.
Lijkt me ook ja, vooral in die tijd lagen de banen zowat voor het oprapen...quote:Op maandag 4 april 2016 06:26 schreef vipergts het volgende:
Er zal wel meer mis met d'r zijn. Anders had ze 20 jaar geleden best een baantje achter de kassa oid kunnen krijgen.
Ik vermoed dat die vrouw een extreem minderwaardigheidscomplex heeft. Die mensen projecteren alles op andere mensen, zowel positief als negatief. Het is een psychische beperking. Ik denk dat niet het werkt om haar tot op het bot af te zeiken, zoals veel mensen in dit topic doen. Dan vererger je het probleem. Weet ook dat er zijn nu eenmaal burgers in dit land zijn die een beperking hebben en daardoor in de bijstand belanden en er niet meer uitkomen. Doe je niks aan.quote:
Hier gaan mijn haren altijd van overeind staan, wat een flauwekul, je kan er ruim van leven en op vakantie gaan (vakantiegeld, hallo?). Misschien rijdt ze auto of heeft ze honden, dan wordt het wel moeilijker maar dat zijn keuzes die ze zelf maakt.quote:De laatste keer vakantie kan ze zich amper herinneren. "Het is ruim 20 jaar geleden. Ook een keer shoppen of uit eten zit er niet in. Met kunst- en vliegwerk kom ik rond."
De bron MSN is ook niet echt een bron.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:32 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die vrouw een extreem minderwaardigheidscomplex heeft. Die mensen projecteren alles op andere mensen, zowel positief als negatief. Het is een psychische beperking. Ik denk dat niet het werkt om haar tot op het bot af te zeiken, zoals veel mensen in dit topic doen. Dan vererger je het probleem. Weet ook dat er zijn nu eenmaal burgers in dit land zijn die een beperking hebben en daardoor in de bijstand belanden en er niet meer uitkomen. Doe je niks aan.
Ik ken toevallig een jongen met een vrij extreem minderwaardigheidscomplex, het duurt echt jaren voordat zo'n iemand eruit krabbelt, als dat al lukt. Het gaat met hele kleine succesjes en veel aanmoedigingen, maar niet vanuit het UWV. Dat moet echt komen van vrienden en familie. Als je het laatste niet hebt ben je eigenlijk gedoemd tot de eeuwige bijstand. Tja.
¤ 960- per maand bijstand, plus zorgtoeslagje die je kan wegstrepen tegen je verzekeringen, huurwoninkje eraf van 400 euro, 10 euro per dag in de AH uitgeven aan eten en overigen en je hebt nog 260 euro per maand om van te yoloen. Of mis ik wat? Dan woon, eet en leef je beter dan een maximaal bijlenende student die nog stufi krijgt. Helemaal gratis.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:41 schreef perezoso het volgende:
[..]
Hier gaan mijn haren altijd van overeind staan, wat een flauwekul, je kan er ruim van leven en op vakantie gaan (vakantiegeld, hallo?). Misschien rijdt ze auto of heeft ze honden, dan wordt het wel moeilijker maar dat zijn keuzes die ze zelf maakt.
Wat moet jij dan zeggen? Dat je het zo fijn vindt of is? Ik kan mij heel goed voorstellen dat die mevrouw ervan baalt hoe haar leven eruit ziet als alle eigen initiatieven spaak lopen simpelweg omdat ze te oud is. En vwb de desinteresse van SozaWe? Er komen elke zomer weer zoveel jonge bijstandgerechtigden bij dat ze voor alle 50+ geen tijd meer hebben en toch weten dat het verspilde moeite is.quote:Op maandag 4 april 2016 01:23 schreef hugecooll het volgende:
Het is wel lekker makkelijk om te zeggen dat je dolgraag wil werken als je de kans op een baan bijna nihil acht.
Naja, pas geleden was er bijvoorbeeld ook een topic van iemand die doooolgraag de slachtoffers van de aanslag in Brussel wilde helpen. Niet een beetje, maar echt serieus helpen. Hij wilde dolgraag bloed geven, want daarmee kon hij een serieuze positieve bijdrage leveren.quote:Op woensdag 6 april 2016 14:15 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat moet jij dan zeggen? Dat je het zo fijn vindt of is? Ik kan mij heel goed voorstellen dat die mevrouw ervan baalt hoe haar leven eruit ziet als alle eigen initiatieven spaak lopen simpelweg omdat ze te oud is. En vwb de desinteresse van SozaWe? Er komen elke zomer weer zoveel jonge bijstandgerechtigden bij dat ze voor alle 50+ geen tijd meer hebben en toch weten dat het verspilde moeite is.
gas/water/licht, verzekeringen,quote:Op woensdag 6 april 2016 10:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
¤ 960- per maand bijstand, plus zorgtoeslagje die je kan wegstrepen tegen je verzekeringen, huurwoninkje eraf van 400 euro, 10 euro per dag in de AH uitgeven aan eten en overigen en je hebt nog 260 euro per maand om van te yoloen. Of mis ik wat? Dan woon, eet en leef je beter dan een maximaal bijlenende student die nog stufi krijgt. Helemaal gratis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |