abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161192222
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 00:01 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon een logische financiële keuze van de gemeente. Van iemand die zo lang op haar reet zit is het toch niet waarschijnlijk dat ze nog gaat werken, sollicitatieplicht of niet.
Leve het neo-liberalistische gedachtengoed! Waar mensen verworden zijn tot grondstof en alleen wat afgemeten kan worden in keiharde pecunia nog waarde heeft.

Naastenliefde, plichtsbesef, fatsoen en medeleven zijn waardeloos, maar wel lekker om bij de burger een beroep op te doen (participatie, mantelzorg en dergelijke zoek het zelf maar uit gelul). Ja, DAN is het opeens wel makkelijk. Maar van de overheid hoef je het al heel lang niet meer te hebben. Die staat alleen maar klaar om nóg meer belastingcenten uit je te persen, onder het mom van rechtsstaat.
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:26:07 #202
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161192644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:07 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Leve het neo-liberalistische gedachtengoed! Waar mensen verworden zijn tot grondstof en alleen wat afgemeten kan worden in keiharde pecunia nog waarde heeft.

Naastenliefde, plichtsbesef, fatsoen en medeleven zijn waardeloos, maar wel lekker om bij de burger een beroep op te doen (participatie, mantelzorg en dergelijke zoek het zelf maar uit gelul). Ja, DAN is het opeens wel makkelijk. Maar van de overheid hoef je het al heel lang niet meer te hebben. Die staat alleen maar klaar om nóg meer belastingcenten uit je te persen, onder het mom van rechtsstaat.
Ben ik dan zo naïef om te denken dat wanneer iemand 20 jaar zonder gezondheidsproblemen thuis zit dit vooral hun eigen schuld is?
pi_161192732
Giro 555 voor Betty.
Ook zij heeft recht op een fatsoenlijk leven.
Leef en laat leven.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_161193031
quote:

[..]

Ik zie nergens staan wat mevrouw zelf doet om iets bij te dragen aan de samenleving. Als het niet in geld is.... Waarom geen vrijwilligerswerk bij de oudjes in een veroleeghuis? Of het dierenasiel of de lokale speeltuin? Als mevrouw dit nu minstens 20 uur per week deed oid..

Maar ik geloof het niet. Ze is vooral heel zielig vindt ze zelf.

Ze had echt nooit een baantje als schoonmaker of aspergesteker kunne krijgen? Ging zeker van de uitkering af...

Ik houd er niet van, ditnzielige gedoe. Dan betaal ik liever belasting voor een studie voor een jonge vent of meid die wil investeren in de toekomst. Maar die moeten inmiddels lenen.

Die vrouw kost de samenleving letterlijk drie studiebeurzen. Over investeren gesproken.
Whatever...
pi_161193077
quote:

[..]

Ehhh.... ze krijgt juist geld van de overheid hoor. En ze betaalt geen belasting.
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:47:38 #206
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161193167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 11:15 schreef Confetti het volgende:

[..]

En ja, ze moet inderdaad haar mond houden omdat 99,9% van de wereldbevolking het zonder werk veel en veel slechter heeft. Zelfs in het 'rijke' Duitsland. Ze is een van de gelukkige uitverkorenen.
Dit zal ik onthouden als jij weer eens al fulminerend en foeterend gaat zitten klagen over asielzoekers.
Kop dicht jij, en wees blij dat we in Nederland wonen, als een van de weinige uitverkorenen.
Niet zeuren dus. Gewoon je kop houden. We hebben het goed in Nederland, toch?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161193308
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:47 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dit zal ik onthouden als jij weer eens al fulminerend en foeterend gaat zitten klagen over asielzoekers.
Kop dicht jij, en wees blij dat we in Nederland wonen, als een van de weinige uitverkorenen.
Niet zeuren dus. Gewoon je kop houden. We hebben het goed in Nederland, toch?
Je haalt er dingen bij die totaal niet relevant zijn. Mij zal je niet horen klagen over hoe slecht de zorg, sociale voorzieningen of wat dan ook zijn. Maar wel over een horde van buiten de landsgrenzen die frontaal de aanval op de welvaart heeft geopend. Alle Nederlanders die klagen over de voorzieningen moeten inderdaad hun mond houden en dankbaar zijn.
pi_161193312
quote:
15s.gif Op maandag 4 april 2016 02:06 schreef Lothiriel het volgende:
Los van of ze er zelf schuld aan heeft of niet, vind ik dit soort verhalen altijd best wel sneu ;(. Lijkt me echt dat je dan een kloteleven hebt zeg maar.
Ja. Maar als je vanaf je 34e nergens meer aan de bak kan komen, dan is er ook iets mis. Dat kan een handicap zijn (maar dat blijkt nergens uit), het kan ook zijn dat je vertikt om bv schoonmaakwerk te doen (daar is redelijk gemakkelijk werk in te vinden).

Het is wat al te dol om te eisen dat iemand in de bijstand regelmatig een praatje moet kunnen maken. Regel dat lekker zelf.
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:56:43 #209
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161193352
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je haalt er dingen bij die totaal niet relevant zijn. Mij zal je niet horen klagen over hoe slecht de zorg, sociale voorzieningen of wat dan ook zijn. Maar wel over een horde van buiten de landsgrenzen die frontaal de aanval op de welvaart heeft geopend. Alle Nederlanders die klagen over de voorzieningen moeten inderdaad hun mond houden en dankbaar zijn.
ff serieus, hoe oud ben je?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161193453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ff serieus, hoe oud ben je?
Als je geen argumenten meer hebt kun je beter weglopen.
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:03:24 #211
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161193548
Wat een heerlijke reacties in dit topic. Lekker afzeiken, gewoon, omdat het kan.
wooblabalurg
pi_161193680
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:03 schreef Baconbus het volgende:
Wat een heerlijke reacties in dit topic. Lekker afzeiken, gewoon, omdat het kan.
Sorry, maar als je met een belachelijke klacht in de krant komt kun je de wind van voren verwachten.

Het gaat er bij mij niet in dat iemand, gezond en wel, 20 jaar lang geen enkele baan kan krijgen. Natuurlijk kan werkloosheid je treffen, maar niet één baan?

En dan zeiken dat na 20 jaar de gemeente niet meer gaat trekken aan een dood paard. Kom op zeg, dat ze het zo lang volgehouden hebben is al bizar. Goed geld naar kwaad geld gooien.

Op basis van wat de krant schrijft moet ze zich schamen!
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:09:59 #213
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161193728
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Sorry, maar als je met een belachelijke klacht in de krant komt kun je de wind van voren verwachten.

Het gaat er bij mij niet in dat iemand, gezond en wel, 20 jaar lang geen enkele baan kan krijgen. Natuurlijk kan werkloosheid je treffen, maar niet één baan?

En dan zeiken dat na 20 jaar de gemeente niet meer gaat trekken aan een dood paard. Kom op zeg, dat ze het zo lang volgehouden hebben is al bizar. Goed geld naar kwaad geld gooien.

Op basis van wat de krant schrijft moet ze zich schamen!
En nog één. Genieten dit. Ik wil de schoolslag doen in jullie gal. O+
wooblabalurg
pi_161193790
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:09 schreef Baconbus het volgende:

Vertel eens, waarom vind jij haar klacht wel terecht (jouw hobby vind ik nl niet zo interessant)?
pi_161193823
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja. Maar als je vanaf je 34e nergens meer aan de bak kan komen, dan is er ook iets mis. Dat kan een handicap zijn (maar dat blijkt nergens uit), het kan ook zijn dat je vertikt om bv schoonmaakwerk te doen (daar is redelijk gemakkelijk werk in te vinden).

Het is wat al te dol om te eisen dat iemand in de bijstand regelmatig een praatje moet kunnen maken. Regel dat lekker zelf.
En ook al die tijd niet opnieuw een leuke vent tegengekomen... Of misschien wel, maar dan kunnen ze niet samenwonen want dan vervalt de bijstand.
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:15:44 #216
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161193882
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vertel eens, waarom vind jij haar klacht wel terecht (jouw hobby vind ik nl niet zo interessant)?
Blijkbaar wil ze aandacht of hulp, daar kan eventueel naar gekeken worden.
Maar of haar klacht terecht is of niet vind ik niet zo relevant.
Vind het alleen leuk om te lezen hoe andere mensen hun frustraties op haar botvieren in dit topic.
wooblabalurg
pi_161193909
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:13 schreef bloodymary1 het volgende:

En ook al die tijd niet opnieuw een leuke vent tegengekomen... Of misschien wel, maar dan kunnen ze niet samenwonen want dan vervalt de bijstand.
Nou ja, als ik haar was zou ik gewoon mikken op 'een vent'. Maar dat is hetzelfde als met een baan zoeken, als je te hoog mikt ligt afwijzing wel op de loer.

Van mij hoeft ze verder niet samen te gaan wonen overigens. Maar wat meer eigen inzet had niet misstaan vermoed ik.
pi_161193977
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:15 schreef Baconbus het volgende:

Vind het alleen leuk om te lezen hoe andere mensen hun frustraties op haar botvieren in dit topic.
Dat ze aandacht wil is haar klacht. In Breda is vast een park waar ze aanspraak kan krijgen.

En klagen als je eigenlijk in de spiegel moet kijken is uitlokken van negatieve reacties.

Verder lijkt mij de functie van dit forum dat je commentaar geeft op het nieuws. Dat jij daar frustratie in leest zegt meer over jou. Ik vind het gewoon een idiote klacht zoals het in de krant staat.
pi_161193999
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

vertel dan nog eens waarom a) de gemeente - die ook te maken krijgt met centraal opgelegde bezuinigingen - nog wel veel meer tijd en geld in deze vrouw moeten steken als ze ook de keus kunnen maken om die capaciteit in een jongere net werkloze persoon zonder gat van 20 jaar in zijn / haar CV te stoppen en b) waarom het normaal is dat iemand 20 jaar gaat zitten wachten totdat de overheid haar een baan geeft zonder gebruik te maken van andere mogelijkheden die tot haar beschikking stonden, zoals het uitzendbureau?
pi_161194010
quote:

[..]

nou, die aandacht heeft ze
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:21:26 #221
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161194044
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat ze aandacht wil is haar klacht. In Breda is vast een park waar ze aanspraak kan krijgen.

En klagen als je eigenlijk in de spiegel moet kijken is uitlokken van negatieve reacties.

Verder lijkt mij de functie van dit forum dat je commentaar geeft op het nieuws. Dat jij daar frustratie in leest zegt meer over jou. Ik vind het gewoon een idiote klacht zoals het in de krant staat.
Ik zeg niet dat jij gefrustreerd bent, als je je daardoor aangevallen voelt.
Constateer enkel de manier waarop mensen op dergelijke berichten reageren.
En dat is toch genieten joh. Want ze heeft het verdiend dus niemand hoeft in te houden.
Plus ze heeft het zelf uitgelokt, net goed voor d'r.
wooblabalurg
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:24:29 #222
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161194117
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

vertel dan nog eens waarom a) de gemeente - die ook te maken krijgt met centraal opgelegde bezuinigingen - nog wel veel meer tijd en geld in deze vrouw moeten steken als ze ook de keus kunnen maken om die capaciteit in een jongere net werkloze persoon zonder gat van 20 jaar in zijn / haar CV te stoppen en b) waarom het normaal is dat iemand 20 jaar gaat zitten wachten totdat de overheid haar een baan geeft zonder gebruik te maken van andere mogelijkheden die tot haar beschikking stonden, zoals het uitzendbureau?
a) ik zeg nergens dat ze dat moeten doen
b) wanneer is iets überhaupt normaal?
wooblabalurg
pi_161194172
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:21 schreef Baconbus het volgende:

Ik zeg niet dat jij gefrustreerd bent, als je je daardoor aangevallen voelt.
Constateer enkel de manier waarop mensen op dergelijke berichten reageren.
En dat is toch genieten joh. Want ze heeft het verdiend dus niemand hoeft in te houden.
Plus ze heeft het zelf uitgelokt, net goed voor d'r.
Ze kiest zelf om naar de pers te stappen. Dus ja, negatieve reacties heeft ze, zeker nu het om een onzinklacht gaat, wel uitgelokt.

Dat het niet iedereen gegeven is om dat op een fatsoenlijke wijze te doen is op zichzelf wel een klacht waard, maar dat valt m.i. in het niet bij dit artikel zelf.
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:30:56 #224
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161194248
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 13:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze kiest zelf om naar de pers te stappen. Dus ja, negatieve reacties heeft ze, zeker nu het om een onzinklacht gaat, wel uitgelokt.

Dat het niet iedereen gegeven is om dat op een fatsoenlijke wijze te doen is op zichzelf wel een klacht waard, maar dat valt m.i. in het niet bij dit artikel zelf.
Precies, als je je kop boven het maaiveld uitsteekt vraag je erom onthoofd te worden.
wooblabalurg
  dinsdag 5 april 2016 @ 13:36:01 #225
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161194353
quote:

[..]

Frustraties he?

Het is maar waar je je goed bij voelt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')