Kun je ook doen maar als je je kat goed kent en hij is verder gezond, probeer het dan eerst zo voordat je met medicijnen aan de gang gaat en veel geld uitgeeft.quote:Op zondag 3 april 2016 19:12 schreef deadprez het volgende:
Ik zou denk ik langs een dierenarts gaan, maar dat ben ik.
Met deze mentaliteit kun je beter gewoon geen kat nemen.quote:Op zondag 3 april 2016 19:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Kun je ook doen maar als je je kat goed kent en hij is verder gezond, probeer het dan eerst zo voordat je met medicijnen aan de gang gaat en veel geld uitgeeft.
Ik heb mijn hele leven al katten en ben een ontzettende kattenliefhebber.quote:Op zondag 3 april 2016 19:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Met deze mentaliteit kun je beter gewoon geen kat nemen.
Ja dat blijkt.quote:Op zondag 3 april 2016 19:20 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb mijn hele leven al katten en ben een ontzettende kattenliefhebber.
...quote:Op zondag 3 april 2016 19:22 schreef Loekie1 het volgende:
[..]Ik weet dat mijn kat het niet zo leuk vindt bij de dierenarts.
En dat is een reden om niet te gaan, ondanks je kat heel veel overgeeft? Ja echt een kattenliefhebber ben je..quote:Op zondag 3 april 2016 19:22 schreef Loekie1 het volgende:
quote:Op zondag 3 april 2016 19:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het werkt, dus waarom niet? En hij vindt kittenbrokjes heerlijk.quote:Op zondag 3 april 2016 19:23 schreef Amarantha het volgende:
Onnodig kittenbrokjes geven slaat ook nergens op.
Ik heb al mijn hele leven contact met mensen, dus ik ben een goede dokter.quote:Op zondag 3 april 2016 19:20 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb mijn hele leven al katten en ben een ontzettende kattenliefhebber.
Omdat het KITTENbrokjes zijn.quote:Op zondag 3 april 2016 19:24 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het werkt, dus waarom niet? En hij vindt kittenbrokjes heerlijk.
Heb ik ook, maar die vindt ie niet lekker dus die zet ik erbij voor tussendoor.quote:Op zondag 3 april 2016 19:25 schreef Najieto het volgende:
Ik zou eerst eens beginnen met brokken zonder graan te geven.
Ja dat is vast goed voor de kat, kleine brokken geven die de kat gewoon heel door kan slikken.quote:Op zondag 3 april 2016 19:25 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien juist daarom dat ie niet meer overgeeft.
Hij knabbelt ervan, ze zijn inderdaad kleiner maar ik denk dat het ook aan de samenstelling ligt. Meer vet heb ik gehoord, en dat heeft mijn kat dus nodig. Het is trouwens geen dikke kat dus hij kan dat extra vet wel hebben.quote:Op zondag 3 april 2016 19:26 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ja dat is vast goed voor de kat, kleine brokken geven die de kat gewoon heel door kan slikken.
En deze conclusies trek je allemaal zelf? Zonder dat je even een DA laat kijken? Misschien heeft de kat een grasspriet achter in haar keel zitten waardoor ze telkens kotst. Ik zou toch even na laten kijken.quote:Op zondag 3 april 2016 19:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hij knabbelt ervan, ze zijn inderdaad kleiner maar ik denk dat het ook aan de samenstelling ligt. Meer vet heb ik gehoord, en dat heeft mijn kat dus nodig. Het is trouwens geen dikke kat dus hij kan dat extra vet wel hebben.
Goh wie had dat nou verwacht, mijn katten staan altijd te juichen om die thermometer in hun kont te krijgen.quote:Op zondag 3 april 2016 19:22 schreef Loekie1 het volgende:
Ik hoop echt met heel mijn hart dat jij geen kinderen hebt.quote:Op zondag 3 april 2016 19:30 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, houdoe, ik hoop dat anderen er iets aan hebben.
Helaasquote:Op zondag 3 april 2016 19:30 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik hoop echt met heel mijn hart dat jij geen kinderen hebt.
Anders ik wel! Mijn jongenskutje is er ook niet vies vanquote:Op zondag 3 april 2016 19:29 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Goh wie had dat nou verwacht, mijn katten staan altijd te juichen om die thermometer in hun kont te krijgen.
Nou ja, dan maar hopen dat ze daar wel wat geld voor overheeft. Want dat is natuurlijk waar het allemaal om gaat.quote:
quote:Op zondag 3 april 2016 19:30 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, houdoe, ik hoop dat anderen er iets aan hebben.
Waarom zou je boos worden?quote:Op zondag 3 april 2016 19:10 schreef Loekie1 het volgende:
Het is erg vervelend omdat je boos wordt op je kat
Ja, maar dan moet TS betalen. En dat wil TS niet.quote:Op zondag 3 april 2016 21:28 schreef Queller het volgende:
[..]
Waarom zou je boos worden?
DA zou ook mijn eerste optie zijn. Beter uitsluiten dat er iets akeligs aan de hand is.
Wat TS wel of niet wil, dat weet ik niet. Maar als ik ergens graag geld aan uitgeef, dan is het aan de DA.quote:Op zondag 3 april 2016 21:32 schreef deadprez het volgende:
Ja, maar dan moet TS betalen. En dat wil TS niet.
Dus dan maar allemaal lulverhaaltjes eromheen verzinnen om het goed te praten dat ze niet naar de dierenarts gaat.
Lijkt me ook niet meer dan normaal.quote:Op zondag 3 april 2016 21:42 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat TS wel of niet wil, dat weet ik niet. Maar als ik ergens graag geld aan uitgeef, dan is het aan de DA.
Nou ik liever aan een iPhone hoor...quote:Op zondag 3 april 2016 21:42 schreef Queller het volgende:
[..]
Maar als ik ergens graag geld aan uitgeef, dan is het aan de DA.
Snap ik ook niet zo goed. Je wordt toch ook niet boos op een kind dat kotst. Of TS wel?quote:Op zondag 3 april 2016 22:45 schreef killerkip69 het volgende:
Waarom zou je nou boos worden als de kat dat doet? Is al rottig genoeg...Beetje schrokken doen ze af en toe en als je ziet wat voor klein maagje zo'n kat heeft is dat toch niet zo vreemd.
Ik denk het niet.quote:Op maandag 4 april 2016 07:51 schreef Lienekien het volgende:
Als het gaat om een oudere kat, kun je het beter met seniorvoeding proberen. Kittenvoer heeft een hoog eiwitgehalte voor katjes in de groei. Seniorvoer heeft juist een laag eiwitgehalte, omdat eiwit belastend is voor de nieren. Ik denk dat je met kittenvoer geven aan een oudere kat meer kwaad dan goed doet.
vroeger at een kat muizen en als die ze niet meer kon vangen ging de kat dood. Ze werden ook niet oudquote:Op maandag 4 april 2016 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Vroeger had je ook geen seniorenkattenvoer en volwassenkattenvoer en kittenkattenvoer, je had gewoon kattenvoer.
Gewoon euroshopper kattenvoer kopen. Lekker goedkoop en is eigenlijk gewoon puur rotzooi! Wat wil je nog meer?quote:Op maandag 4 april 2016 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Vroeger had je ook geen seniorenkattenvoer en volwassenkattenvoer en kittenkattenvoer, je had gewoon kattenvoer.
Het is verzonnen door de markt en het is geen verbetering, vooral niet voor de seniorenkatten.
Als jij naast een kind aan tafel zit en dat kind krijgt een biefstukje en jij gortenpap, dan word je daar ook niet vrolijk van.
Vooral héél veel minder stank uit de kattenbak.quote:Op maandag 4 april 2016 09:10 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Gewoon euroshopper kattenvoer kopen. Lekker goedkoop en is eigenlijk gewoon puur rotzooi! Wat wil je nog meer?
Maar even serieus je merkt het wel als je kat de "goede" brokken krijgt, een mooiere/gezondere vacht etc.
dit. en de gewone kattenvoer bevatte ook niet extra voedingsstoffen zoals kittenvoer.quote:Op maandag 4 april 2016 09:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
vroeger at een kat muizen en als die ze niet meer kon vangen ging de kat dood. Ze werden ook niet oud
Smart thinking! Daar had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op maandag 4 april 2016 07:51 schreef Lienekien het volgende:
Als het gaat om een oudere kat, kun je het beter met seniorvoeding proberen. Kittenvoer heeft een hoog eiwitgehalte voor katjes in de groei. Seniorvoer heeft juist een laag eiwitgehalte, omdat eiwit belastend is voor de nieren. Ik denk dat je met kittenvoer geven aan een oudere kat meer kwaad dan goed doet.
Alles is verzonnen door de markt, behalve dat was van nature voorkomt.quote:Op maandag 4 april 2016 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk het niet.
Het is verzonnen door de markt en het is geen verbetering, vooral niet voor de seniorenkatten.
Als jij naast een kind aan tafel zit en dat kind krijgt een biefstukje en jij gortenpap, dan word je daar ook niet vrolijk van.
Ow, dus de markt heeft bedacht en jouw kat houdt niet van gortepap.quote:Op maandag 4 april 2016 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
Een oude kat die vaak kotst moet je juist géén seniorenvoer geven. Dat is gortenpap voor de kat die er ook zo weer uitkomt. Dat is mijn ervaring.
Als jouw katten ertegen kunnen, prima. Ik geef alleen een tip voor mensen die een oude kat hebben die vaak kotst waarbij de hele brij er weer uitkomt.quote:Op maandag 4 april 2016 09:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Alles is verzonnen door de markt, behalve dat was van nature voorkomt.
Los daarvan: in welk opzicht is het volgens jou geen verbetering? Ben wel benieuwd, want wij groeien hier langzaam in de senioren
Jij eet nog steeds potjes Olvarit?quote:Op maandag 4 april 2016 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Wat jij wil joh. Jij weet het allemaal wel beter toch?quote:Op maandag 4 april 2016 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Ik heb gisteren nog een heel stuk gelezen dat het niet goed is voor katten om alleen maar (rauw) vlees te eten. Dierenartsen schijnen er niet blij mee te zijn.quote:Op maandag 4 april 2016 10:02 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Tja ik ben geen groot voorstander van brokjes meer, ik geef mijn katten kvv, niets geen kitten, senior, dieet, light, indoor, outdoor, long hair, anti haarbal brokjes. Gewoon kvv, kuikentje en soms wat hart, mijn kattenbak stinkt niet meer, katten zijn blij en geen gekots, haarballen en andere gekkigheid. Je ziet een wilde kat ook geen speciaal voor senior muis vangen, of een anti haarbal muis.
vroegah werden huiskatten geen 20+ volgens mijquote:Op maandag 4 april 2016 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Het kan wel, maar als je niet goed weet wat je doet, kan je huisdier tekorten krijgen.quote:Op maandag 4 april 2016 14:13 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog een heel stuk gelezen dat het niet goed is voor katten om alleen maar (rauw) vlees te eten. Dierenartsen schijnen er niet blij mee te zijn.
Omdat dierenartsen Royal Canin verkopen ja. De dierenartsen die zich er wel in willen verdiepen vinden het prima, als je maar weet wat je doet. Als je barft moet je weten hoeveel procent je van alles nodig hebt. Spiervlees, bot etc. dat is wat lastiger in het begin.quote:Op maandag 4 april 2016 14:13 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog een heel stuk gelezen dat het niet goed is voor katten om alleen maar (rauw) vlees te eten. Dierenartsen schijnen er niet blij mee te zijn.
En het artikel gaat nu juist over die mensen die zich er niet goed in hebben verdiept en met hun zieke huisdieren bij de dierenarts aankloppen.quote:Op maandag 4 april 2016 15:33 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Omdat dierenartsen Royal Canin verkopen ja. De dierenartsen die zich er wel in willen verdiepen vinden het prima, als je maar weet wat je doet. Als je barft moet je weten hoeveel procent je van alles nodig hebt. Spiervlees, bot etc. dat is wat lastiger in het begin.
Je hebt het stuk niet gelezen, hè.quote:Op maandag 4 april 2016 15:48 schreef Manke het volgende:
Ze krijgen dan eindelijk echt voedsel, dus dan kunnen ze raar reageren door de verandering.
Maar wel verkeerd voedsel.quote:Op maandag 4 april 2016 15:48 schreef Manke het volgende:
Ze krijgen dan eindelijk echt voedsel, dus dan kunnen ze raar reageren door de verandering.
rauw vlees of kuikentjes kan niet verkeerd zijn, beter dan verwerkt voer met van alles en nog wat zoals restafval, suiker, 'jelly' en graan, lijkt me.quote:
CUL / voedingshypes vormen bedreiging voor huisdierenquote:
Wel als je ze elke dag precies hetzelfde voorschotelt bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 april 2016 16:02 schreef Manke het volgende:
[..]
rauw vlees of kuikentjes kan niet verkeerd zijn, beter dan verwerkt voer met van alles en nog wat zoals restafval, suiker, 'jelly' en graan, lijkt me.
Maar je kat moet het maar net lusten (rauw, kuikentjes, barf ) .
Er bestaan ook gewoon goede brokken hoorquote:Op maandag 4 april 2016 16:02 schreef Manke het volgende:
beter dan verwerkt voer met van alles en nog wat zoals restafval, suiker, 'jelly' en graan, lijkt me.
thanksquote:Op maandag 4 april 2016 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
CUL / voedingshypes vormen bedreiging voor huisdieren
Golfer heeft het complete artikel in een spoiler gezet.
weet je een merk? Die van ons krijgen alleen uit vershoud zak, maar wel uit de supermarkt. Als ik het in de hand had gaf ik ze van die pakketjes uit het vriesvak.quote:Op maandag 4 april 2016 16:28 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Er bestaan ook gewoon goede brokken hoorZonder suiker, graan en zo weinig mogelijk andere bullshit. Oh en zonder rest afval.
Mijn kat krijgt Sanabelle No Grain.quote:Op maandag 4 april 2016 16:44 schreef Manke het volgende:
[..]
weet je een merk? Die van ons krijgen alleen uit vershoud zak, maar wel uit de supermarkt. Als ik het in de hand had gaf ik ze van die pakketjes uit het vriesvak.
Klopt er zijn meer merken. Ik heb toen voor deze gekozen, bevalt hier prima dus ik blijf bij Sanabelle. En met een 10 kilo zak doe ik (naja de kat) ook wel een hele tijdquote:
Kun je zo'n zak wel zo lang goedhouden? Ik zat ernaar te kijken en zo'n tienkilozak scheelt wel enorm voor de kiloprijs.quote:Op maandag 4 april 2016 16:49 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Klopt er zijn meer merken. Ik heb toen voor deze gekozen, bevalt hier prima dus ik blijf bij Sanabelle. En met een 10 kilo zak doe ik (naja de kat) ook wel een hele tijd
Ik heb een hele grote bak waar ik het in gooiquote:Op maandag 4 april 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je zo'n zak wel zo lang goedhouden? Ik zat ernaar te kijken en zo'n tienkilozak scheelt wel enorm voor de kiloprijs.
Oh, dat vind ik te duur.quote:Op maandag 4 april 2016 16:51 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik heb een hele grote bak waar ik het in gooiEn dat blijft wel goed tot de laatste brok.
En als natvoer krijgt mijn kat Almo Nature (*klik*)
Mijn kat krijgt het niet iedere dag hoorquote:
Is ook geen onherkenbare stukjes vlees in gelei of zo maar je herkent echt mooi de kip ed. Toen mijn kat doodziek was zijn we daar op over gegaan, mooie blikjes vleesquote:
Het ruikt ook gewoon echt naar visquote:Op maandag 4 april 2016 16:55 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Is ook geen onherkenbare stukjes vlees in gelei of zo maar je herkent echt mooi de kip ed. Toen mijn kat doodziek was zijn we daar op over gegaan, mooie blikjes vlees.
De nieuwe kat eet gelukkig niets liever dan rauw vlees en kuikens
Hier wel dagelijks natvoer. 50/50 met droogvoer. Ik vond dit wel een informatief artikel: http://www.kattenoppasdespindokter.nl/blog/de-beste-kattenvoedingquote:Op maandag 4 april 2016 16:53 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Mijn kat krijgt het niet iedere dag hoorZe vreet ook genoeg dieren buiten op lol.
Oh en trouwens.. de grote 10 kilo zakken hebben zo'n hersluitbare rits erop zitten.quote:Op maandag 4 april 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je zo'n zak wel zo lang goedhouden? Ik zat ernaar te kijken en zo'n tienkilozak scheelt wel enorm voor de kiloprijs.
Interessant artikel wel. Ik geef de kat misschien wel te weinig natvoer jaquote:Op maandag 4 april 2016 16:59 schreef Lienekien het volgende:
Hier wel dagelijks natvoer. 50/50 met droogvoer. Ik vond dit wel een informatief artikel: http://www.kattenoppasdespindokter.nl/blog/de-beste-kattenvoeding
Hmm, zelf ook wel eens bekeken maar ik blijf zelf toch liever bij kleinere porties. Ik heb ook best wel een klein katje (weegt 3 kilo) en ze heeft al vaak moeite om 1 zakje op te krijgen.quote:Op maandag 4 april 2016 17:02 schreef Lienekien het volgende:
Ik zit naar deze te kijken: http://t.zooplus.nl/shop/(...)nimonda/vlees/413515
Dida en internet zeggen altijd dat katten te weinig vocht binnenkrijgen omdat ze zelf bijna niet drinken, dat hoefden ze in de natuur nooit te doen omdat een muis 70% water bevat of zo. Anyway, wat dat betreft is het dus zeer verstandig om meer natvoer te voerenquote:Op maandag 4 april 2016 17:03 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Interessant artikel wel. Ik geef de kat misschien wel te weinig natvoer jaMaar heb niet idee dat ik haar er echt te kort aan doe (ze is gewoon gezond). In de zomer wil ik wel vaker geven omdat ze dan ook meer vocht binnen krijgt.
Daarom geef ik met warm weer ook wel meer, maar dan is ze ook wel actiever dus dan eet ze ook wel wat meer. In de winter slaapt ze toch bijna de hele dag op mijn bed of in haar mandje. Mijn kat eet wel (bijna) elke dag muizen trouwens.quote:Op maandag 4 april 2016 17:04 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dida en internet zeggen altijd dat katten te weinig vocht binnenkrijgen omdat ze zelf bijna niet drinken, dat hoefden ze in de natuur nooit te doen omdat een muis 70% water bevat of zo. Anyway, wat dat betreft is het dus zeer verstandig om meer natvoer te voeren
Onze poes is ook niet echt groot, maar die krijgt 100 gr. natvoer per dag.quote:Op maandag 4 april 2016 17:04 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Hmm, zelf ook wel eens bekeken maar ik blijf zelf toch liever bij kleinere porties. Ik heb ook best wel een klein katje (weegt 3 kilo) en ze heeft al vaak moeite om 1 zakje op te krijgen.
Oh nou met muizen en natvoer zal 't wel goed zitten danquote:Op maandag 4 april 2016 17:06 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Daarom geef ik met warm weer ook wel meer, maar dan is ze ook wel actiever dus dan eet ze ook wel wat meer. In de winter slaapt ze toch bijna de hele dag op mijn bed of in haar mandje. Mijn kat eet wel (bijna) elke dag muizen trouwens.
Een kat schijnt te kunnen leven van vier muizen per dag. En een muis is ook natvoer.quote:Op maandag 4 april 2016 17:06 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Daarom geef ik met warm weer ook wel meer, maar dan is ze ook wel actiever dus dan eet ze ook wel wat meer. In de winter slaapt ze toch bijna de hele dag op mijn bed of in haar mandje. Mijn kat eet wel (bijna) elke dag muizen trouwens.
Ik zou niet weten hoeveel ze er op eet, maar ik vind wel regelmatig organen van muizen op de vloer (ze kan gewoon via kattenluikje in en uit lopen) of halve muizen.quote:Op maandag 4 april 2016 17:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een kat schijnt te kunnen leven van vier muizen per dag. En een muis is ook natvoer.
Mijne nam vorig jaar een nog levende mee naar binnen. Ik hoorde gepiep en ging kijken. Zag ik een muisje onder het kastje. Gevangen en weer naar buiten gelaten. Hij speelde dood.quote:
Wij hebben ook 10kilo zakken, met drie katten. Het blijft prima in een afgesloten bak. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat je wel merkt dat ze op een net opengetrokken zak wel enthousiaster reageren.quote:Op maandag 4 april 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
-Volgens mij is dat een heel subjectieve waarneming, dat katten meer zouden kotsenquote:Op maandag 4 april 2016 18:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb zomaar het idee dat het probleem van een kotsende kat vaker voorkomt dan vroeger. Ik hoor het namelijk ook regelmatig van andere katteneigenaren. Meestal betreft het oudere katten.
En dat veel mensen met de handen in het haar zitten en misschien wel agressief worden naar hun huisdier, oftewel veel leed voor baasje en kat.
En dierenartsen hebben geen oplossing, zoals ook al in dit draadje te lezen is.
Zou het kunnen dat er steeds meer granen in kattenvoer zit? Is natuurlijk veel goedkoper voor de producenten.
Ik heb mijn hele leven al katten en heb dit probleem voorheen nooit gehad, het is iets van de laatste jaren.
Wat? Je wilde je kat naar het asiel brengen, maar ermee naar de dierenarts gaan was geen stap?quote:Op maandag 4 april 2016 18:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb het idee dat het probleem van een kotsende kat vaker voorkomt dan vroeger. Ik hoor het namelijk ook regelmatig van andere katteneigenaren. Meestal betreft het oudere katten.
En dat veel mensen met de handen in het haar zitten en misschien wel agressief worden naar hun huisdier, oftewel veel leed voor baasje en kat.
En dierenartsen hebben geen oplossing, zoals ook al in dit draadje te lezen is.
Zou het kunnen dat er steeds meer granen in kattenvoer zit? Is natuurlijk veel goedkoper voor de producenten.
Ik heb mijn hele leven al katten en heb dit probleem voorheen nooit gehad, het is iets van de laatste jaren.
Ik ben echt zó opgelucht dat ik nu een werkbare oplossing heb gevonden. Wilde de kat eigenlijk al naar het asiel brengen. Maar bij een kat die je vanaf zestien weken oud hebt is dat emotioneel niet makkelijk.
Hij mankeerde niets en dat blijkt nu ook wel. Weer als vanouds.quote:Op maandag 4 april 2016 18:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat? Je wilde je kat naar het asiel brengen, maar ermee naar de dierenarts gaan was geen stap?
Maar je wilde hem naar het asiel brengen!!!quote:Op maandag 4 april 2016 18:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hij mankeerde niets en dat blijkt nu ook wel. Weer als vanouds.
Ik kwam op de kittenbrokjes, juist omdat daar geen tarwe in bleek te zitten. Andere brokjes zonder granen waren geen succes, hij lust ze niet graag en ook daarvan ging hij braken.quote:-Als je het graan als kwaad ziet, zou ik zelf maar eens afstappen van die kittenbrokjes
Ik heb het asiel nooit serieus overwogen, alleen in een boze bui.quote:Op maandag 4 april 2016 18:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je wilde hem naar het asiel brengen!!!
Wat had je daar willen zeggen? 'Hij kotst nogal veel.' 'En wat zegt de dierenarts daarvan?' 'Weeknie, benknie gewees'.
Eiwitten zijn slecht voor oudere katten, just sayin'.quote:Op maandag 4 april 2016 18:33 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik kwam op de kittenbrokjes, juist omdat daar geen tarwe in bleek te zitten. Andere brokjes zonder granen waren geen succes, hij lust ze niet graag en ook daarvan ging hij braken.
In kittenbrokjes zit meer vet en eiwit en minder rommel heb ik het idee. Hij vindt ze heerlijk.
Ik geef die andere brokken zonder granen erbij, die staan de hele dag en daar eet ie héél af en toe wat van (merk Feringa).
Nee, alleen maar 'hilarische' verhalen van mensen die doen alsof ze het he-le-maal niet erg vinden.quote:Op maandag 4 april 2016 19:40 schreef Resistor het volgende:
Staat er in F&F / Kattenkots - een kleine analyse geen nuttige info?
Ga jij terug naar school, leer lezen.quote:Op maandag 4 april 2016 20:01 schreef LPFAN het volgende:
Kittenbrokjes geven aan een volwassen kat wtf? En boos worden op je kat omdat hij overgeeft wtf :/
Ga met hem naar de Da... Hele tijd kotsen is niet goed.
Mijn kat is bijna 9, maar kotst eigenlijk zo goed als nooit hoor.quote:Op maandag 4 april 2016 18:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb het idee dat het probleem van een kotsende kat vaker voorkomt dan vroeger. Ik hoor het namelijk ook regelmatig van andere katteneigenaren. Meestal betreft het oudere katten.
Maar waarom zou je boos worden op een diertje dat zich niet lekker voelt. Je wordt toch ook niet boos op een kind dat moet overgeven. Of een volwassene die ziek is.quote:Op maandag 4 april 2016 21:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Mijn kat is bijna 9, maar kotst eigenlijk zo goed als nooit hoor.
En agressief naar de kat toe? Nooit! De kat kan er niks aan doen. Boos worden om iets wil niet gelijk zeggen dat je agressie richting datgene hebt hoor.
quote:Op zondag 3 april 2016 19:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dieren op de slaapkamerquote:Op zondag 3 april 2016 19:10 schreef Loekie1 het volgende:
4. Als je kat vaak 's nachts of 's ochtends vroeg overgeeft, laat hem dan 's nachts in je slaapkamer of in een ruimte waar alleen zeil is. Als ie dan overgeeft, is het snel op te ruimen en hij leert het een beetje af om op tapijt over te geven.
Ik heb dan ook gezegd als de kat het ergens doet waar je het absoluut niet wil, op vloerbedekking of tapijt ofzo, iets wat lastig schoon te maken is.quote:Op maandag 4 april 2016 22:33 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar waarom zou je boos worden op een diertje dat zich niet lekker voelt. Je wordt toch ook niet boos op een kind dat moet overgeven. Of een volwassene die ziek is.
In je met kunstbont gevoerde laarzen, waar hij toevallig al kotsend boven hing vanuit zijn slaapplaats.quote:Op dinsdag 5 april 2016 05:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb dan ook gezegd als de kat het ergens doet waar je het absoluut niet wil, op vloerbedekking of tapijt ofzo, iets wat lastig schoon te maken is.
Alsof dat dier vanuit z'n slaapplaats mikt op je met kunstbont gevoerde laarzen...quote:Op dinsdag 5 april 2016 06:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In je met kunstbont gevoerde laarzen, waar hij toevallig al kotsend boven hing vanuit zijn slaapplaats.
Ik noem maar iets.
Ik heb mijn agressie niet altijd kunnen beteugelen. Nu kan ik hem weer aanhalen en knuffelen. Heb ik een lange tijd niet gedaan!
Wat je hem wilt duidelijk maken is dat het op een andere plek moet, bijvoorbeeld in de douche, waarvan de deur altijd open staat. En dat duidelijk maken, dat lukt niet. Ik was niet zozeer boos op het kotsen, als wel op het niet snappen dat het op zeil, in de douche of buiten op het balkon moet.
Het is trouwens geen kunstbont, daar houd ik niet van, het zijn gewoon gevoerde laarzen maar wel heel vervelend om daar kots uit te prutsen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Alsof dat dier vanuit z'n slaapplaats mikt op je met kunstbont gevoerde laarzen...
Nou ga ik niet raden wat je bedoeld met het niet kunnen beteugelen van je agressie, maar volgens mij heb je zelf ook een behoorlijk probleem als je jezelf agressief gedraagd richting dieren.
Een dier voelt zich niet lekker en moet kotsen, dus het kotst. Die denkt niet na over waar ie dat doet. Die kotst gewoon. Of het nu op het zeil, de badkamer, de linnenkast of je Louis Vuitton tas is.
Als jij dat niet snapt en daar agressief van wordt, moet je eens nadenken of een kat wel het juiste huisdier is voor jou.
Je doet aanname na aanname, zelfs met betrekking op de gezondheid van je kat. Je wéét niet of je kat gezond is, want je bent niet bij een dierenarts geweest.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is trouwens geen kunstbont, daar houd ik niet van, het zijn gewoon gevoerde laarzen maar wel heel vervelend om daar kots uit te prutsen.
De kat is niet ziek, de kat voelt zich kiplekker, alleen moet hij het eten vaak weer even uitkotsen. Zo is het en niet anders. Dat ligt niet aan de kat, dat ligt aan het eten.
Komt dus bij dat je denkt: ik werk voor je eten, ik koop dat eten, ik geef je dat eten en dan mag ik het ook weer van de vloerbedekking afschrapen.
Wie daar niet boos om wordt, is een heilige.
De verantwoordelijken zijn degenen die het kattenvoer van nu maken. Mensen geven niet snel toe dat ze boos worden en misschien iets te lang met de plantenspuit op de kat richten uit pure agressie, of zelfs een emmer water over de kat uitkieperen. Maar het gebeurt wel.
En waarschijnlijk belanden vele katten in het asiel vanwege het kotsen.
Je kunt dat wel ontkennen, maar dan ontken je dat er een probleem is.
Het zeil in de slaapkamer is the least of my worriesquote:Op dinsdag 5 april 2016 08:45 schreef Coritchando het volgende:
Ben ik de enige die zich zorgen maakt over zeil in de slaapkamer?
Klopt, ze hebben liever dat je brokken van hun koopt, de brokken industrie is er ook helemaal niet blij mee, die hebben ook liever dat je van hun koopt. Maar een wilde kat doet het ook prima op prooidieren, dus vlees organen en botten, Die wandelen ook de dierenartspaktijk niet binnen van, Hey doe me een zakje brokken voor de outdoor kat.quote:Op maandag 4 april 2016 14:13 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Vroegah werden katten ook gewoon oud, alleen nu hoor je het meer door social media, tegenwoordig sneuvelen ook veel katten door de bumber van de auto of door gif van mensen die al die katten zat zijn.quote:Op maandag 4 april 2016 14:46 schreef Manke het volgende:
[..]
vroegah werden huiskatten geen 20+ volgens mij
Die indruk geeft dit topic wel, om eerlijk te zijn. Alsof iedereen altijd zen blijft reageren en nooit onredelijk uit de hoek komt, en bij het kleinste kwaaltje direct naar de dierenarts rent. Ik ben dol op mijn hond en kinderen, maar zelfs toen ze klein waren zat ik niet direct bij de arts als er wat was (ze zou me zien aankomen) en reageerde ik weleens onredelijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat niemand echt staat te juichen bij een fijne kots
Maar tussen onredelijk reageren en je agressie niet kunnen beteugelen (om met de woorden van TS te spreken) zit nogal een verschilquote:Op zondag 1 mei 2016 11:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die indruk geeft dit topic wel, om eerlijk te zijn. Alsof iedereen altijd zen blijft reageren en nooit onredelijk uit de hoek komt, en bij het kleinste kwaaltje direct naar de dierenarts rent. Ik ben dol op mijn hond en kinderen, maar zelfs toen ze klein waren zat ik niet direct bij de arts als er wat was (ze zou me zien aankomen) en reageerde ik weleens onredelijk.
Ik reageerde eigenlijk ook niet op TS, maar op de reacties.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar tussen onredelijk reageren en je agressie niet kunnen beteugelen (om met de woorden van TS te spreken) zit nogal een verschil
Geen idee of je een kat zoiets kan leren... Bij een dier is het toch anders als bij mensen, die zitten niet met de consequenties (opruimen). Dus eruit is eruit, lijkt me.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik reageerde eigenlijk ook niet op TS, maar op de reacties.
Ontopic: zijn er eigenlijk nog andere tips tegen kattenkots? Hoe voorkom je bijvoorbeeld dat het beestje op de verkeerde plaats kotst? Die haarbal moet er toch af en toe uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |