Vooral héél veel minder stank uit de kattenbak.quote:Op maandag 4 april 2016 09:10 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Gewoon euroshopper kattenvoer kopen. Lekker goedkoop en is eigenlijk gewoon puur rotzooi! Wat wil je nog meer?
Maar even serieus je merkt het wel als je kat de "goede" brokken krijgt, een mooiere/gezondere vacht etc.
dit. en de gewone kattenvoer bevatte ook niet extra voedingsstoffen zoals kittenvoer.quote:Op maandag 4 april 2016 09:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
vroeger at een kat muizen en als die ze niet meer kon vangen ging de kat dood. Ze werden ook niet oud
Smart thinking! Daar had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op maandag 4 april 2016 07:51 schreef Lienekien het volgende:
Als het gaat om een oudere kat, kun je het beter met seniorvoeding proberen. Kittenvoer heeft een hoog eiwitgehalte voor katjes in de groei. Seniorvoer heeft juist een laag eiwitgehalte, omdat eiwit belastend is voor de nieren. Ik denk dat je met kittenvoer geven aan een oudere kat meer kwaad dan goed doet.
Alles is verzonnen door de markt, behalve dat was van nature voorkomt.quote:Op maandag 4 april 2016 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk het niet.
Vroeger had je ook geen seniorenkattenvoer en volwassenkattenvoer en kittenkattenvoer, je had gewoon kattenvoer.
Het is verzonnen door de markt en het is geen verbetering, vooral niet voor de seniorenkatten.
Als jij naast een kind aan tafel zit en dat kind krijgt een biefstukje en jij gortenpap, dan word je daar ook niet vrolijk van.
Ow, dus de markt heeft bedacht en jouw kat houdt niet van gortepap.quote:Op maandag 4 april 2016 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
Een oude kat die vaak kotst moet je juist géén seniorenvoer geven. Dat is gortenpap voor de kat die er ook zo weer uitkomt. Dat is mijn ervaring.
Als jouw katten ertegen kunnen, prima. Ik geef alleen een tip voor mensen die een oude kat hebben die vaak kotst waarbij de hele brij er weer uitkomt.quote:Op maandag 4 april 2016 09:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Alles is verzonnen door de markt, behalve dat was van nature voorkomt.
Los daarvan: in welk opzicht is het volgens jou geen verbetering? Ben wel benieuwd, want wij groeien hier langzaam in de senioren
Jij eet nog steeds potjes Olvarit?quote:Op maandag 4 april 2016 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Vroeger had je ook geen seniorenkattenvoer en volwassenkattenvoer en kittenkattenvoer, je had gewoon kattenvoer.
Het is verzonnen door de markt en het is geen verbetering, vooral niet voor de seniorenkatten.
Als jij naast een kind aan tafel zit en dat kind krijgt een biefstukje en jij gortenpap, dan word je daar ook niet vrolijk van.
Wat jij wil joh. Jij weet het allemaal wel beter toch?quote:Op maandag 4 april 2016 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Ik heb gisteren nog een heel stuk gelezen dat het niet goed is voor katten om alleen maar (rauw) vlees te eten. Dierenartsen schijnen er niet blij mee te zijn.quote:Op maandag 4 april 2016 10:02 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Tja ik ben geen groot voorstander van brokjes meer, ik geef mijn katten kvv, niets geen kitten, senior, dieet, light, indoor, outdoor, long hair, anti haarbal brokjes. Gewoon kvv, kuikentje en soms wat hart, mijn kattenbak stinkt niet meer, katten zijn blij en geen gekots, haarballen en andere gekkigheid. Je ziet een wilde kat ook geen speciaal voor senior muis vangen, of een anti haarbal muis.
vroegah werden huiskatten geen 20+ volgens mijquote:Op maandag 4 april 2016 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
Het kan wel, maar als je niet goed weet wat je doet, kan je huisdier tekorten krijgen.quote:Op maandag 4 april 2016 14:13 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog een heel stuk gelezen dat het niet goed is voor katten om alleen maar (rauw) vlees te eten. Dierenartsen schijnen er niet blij mee te zijn.
Omdat dierenartsen Royal Canin verkopen ja. De dierenartsen die zich er wel in willen verdiepen vinden het prima, als je maar weet wat je doet. Als je barft moet je weten hoeveel procent je van alles nodig hebt. Spiervlees, bot etc. dat is wat lastiger in het begin.quote:Op maandag 4 april 2016 14:13 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog een heel stuk gelezen dat het niet goed is voor katten om alleen maar (rauw) vlees te eten. Dierenartsen schijnen er niet blij mee te zijn.
En het artikel gaat nu juist over die mensen die zich er niet goed in hebben verdiept en met hun zieke huisdieren bij de dierenarts aankloppen.quote:Op maandag 4 april 2016 15:33 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Omdat dierenartsen Royal Canin verkopen ja. De dierenartsen die zich er wel in willen verdiepen vinden het prima, als je maar weet wat je doet. Als je barft moet je weten hoeveel procent je van alles nodig hebt. Spiervlees, bot etc. dat is wat lastiger in het begin.
Je hebt het stuk niet gelezen, hè.quote:Op maandag 4 april 2016 15:48 schreef Manke het volgende:
Ze krijgen dan eindelijk echt voedsel, dus dan kunnen ze raar reageren door de verandering.
Maar wel verkeerd voedsel.quote:Op maandag 4 april 2016 15:48 schreef Manke het volgende:
Ze krijgen dan eindelijk echt voedsel, dus dan kunnen ze raar reageren door de verandering.
rauw vlees of kuikentjes kan niet verkeerd zijn, beter dan verwerkt voer met van alles en nog wat zoals restafval, suiker, 'jelly' en graan, lijkt me.quote:
CUL / voedingshypes vormen bedreiging voor huisdierenquote:
Wel als je ze elke dag precies hetzelfde voorschotelt bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 april 2016 16:02 schreef Manke het volgende:
[..]
rauw vlees of kuikentjes kan niet verkeerd zijn, beter dan verwerkt voer met van alles en nog wat zoals restafval, suiker, 'jelly' en graan, lijkt me.
Maar je kat moet het maar net lusten (rauw, kuikentjes, barf ) .
Er bestaan ook gewoon goede brokken hoorquote:Op maandag 4 april 2016 16:02 schreef Manke het volgende:
beter dan verwerkt voer met van alles en nog wat zoals restafval, suiker, 'jelly' en graan, lijkt me.
thanksquote:Op maandag 4 april 2016 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
CUL / voedingshypes vormen bedreiging voor huisdieren
Golfer heeft het complete artikel in een spoiler gezet.
weet je een merk? Die van ons krijgen alleen uit vershoud zak, maar wel uit de supermarkt. Als ik het in de hand had gaf ik ze van die pakketjes uit het vriesvak.quote:Op maandag 4 april 2016 16:28 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Er bestaan ook gewoon goede brokken hoorZonder suiker, graan en zo weinig mogelijk andere bullshit. Oh en zonder rest afval.
Mijn kat krijgt Sanabelle No Grain.quote:Op maandag 4 april 2016 16:44 schreef Manke het volgende:
[..]
weet je een merk? Die van ons krijgen alleen uit vershoud zak, maar wel uit de supermarkt. Als ik het in de hand had gaf ik ze van die pakketjes uit het vriesvak.
Klopt er zijn meer merken. Ik heb toen voor deze gekozen, bevalt hier prima dus ik blijf bij Sanabelle. En met een 10 kilo zak doe ik (naja de kat) ook wel een hele tijdquote:
Kun je zo'n zak wel zo lang goedhouden? Ik zat ernaar te kijken en zo'n tienkilozak scheelt wel enorm voor de kiloprijs.quote:Op maandag 4 april 2016 16:49 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Klopt er zijn meer merken. Ik heb toen voor deze gekozen, bevalt hier prima dus ik blijf bij Sanabelle. En met een 10 kilo zak doe ik (naja de kat) ook wel een hele tijd
Ik heb een hele grote bak waar ik het in gooiquote:Op maandag 4 april 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je zo'n zak wel zo lang goedhouden? Ik zat ernaar te kijken en zo'n tienkilozak scheelt wel enorm voor de kiloprijs.
Oh, dat vind ik te duur.quote:Op maandag 4 april 2016 16:51 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik heb een hele grote bak waar ik het in gooiEn dat blijft wel goed tot de laatste brok.
En als natvoer krijgt mijn kat Almo Nature (*klik*)
Mijn kat krijgt het niet iedere dag hoorquote:
Is ook geen onherkenbare stukjes vlees in gelei of zo maar je herkent echt mooi de kip ed. Toen mijn kat doodziek was zijn we daar op over gegaan, mooie blikjes vleesquote:
Het ruikt ook gewoon echt naar visquote:Op maandag 4 april 2016 16:55 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Is ook geen onherkenbare stukjes vlees in gelei of zo maar je herkent echt mooi de kip ed. Toen mijn kat doodziek was zijn we daar op over gegaan, mooie blikjes vlees.
De nieuwe kat eet gelukkig niets liever dan rauw vlees en kuikens
Hier wel dagelijks natvoer. 50/50 met droogvoer. Ik vond dit wel een informatief artikel: http://www.kattenoppasdespindokter.nl/blog/de-beste-kattenvoedingquote:Op maandag 4 april 2016 16:53 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Mijn kat krijgt het niet iedere dag hoorZe vreet ook genoeg dieren buiten op lol.
Oh en trouwens.. de grote 10 kilo zakken hebben zo'n hersluitbare rits erop zitten.quote:Op maandag 4 april 2016 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je zo'n zak wel zo lang goedhouden? Ik zat ernaar te kijken en zo'n tienkilozak scheelt wel enorm voor de kiloprijs.
Interessant artikel wel. Ik geef de kat misschien wel te weinig natvoer jaquote:Op maandag 4 april 2016 16:59 schreef Lienekien het volgende:
Hier wel dagelijks natvoer. 50/50 met droogvoer. Ik vond dit wel een informatief artikel: http://www.kattenoppasdespindokter.nl/blog/de-beste-kattenvoeding
Hmm, zelf ook wel eens bekeken maar ik blijf zelf toch liever bij kleinere porties. Ik heb ook best wel een klein katje (weegt 3 kilo) en ze heeft al vaak moeite om 1 zakje op te krijgen.quote:Op maandag 4 april 2016 17:02 schreef Lienekien het volgende:
Ik zit naar deze te kijken: http://t.zooplus.nl/shop/(...)nimonda/vlees/413515
Dida en internet zeggen altijd dat katten te weinig vocht binnenkrijgen omdat ze zelf bijna niet drinken, dat hoefden ze in de natuur nooit te doen omdat een muis 70% water bevat of zo. Anyway, wat dat betreft is het dus zeer verstandig om meer natvoer te voerenquote:Op maandag 4 april 2016 17:03 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Interessant artikel wel. Ik geef de kat misschien wel te weinig natvoer jaMaar heb niet idee dat ik haar er echt te kort aan doe (ze is gewoon gezond). In de zomer wil ik wel vaker geven omdat ze dan ook meer vocht binnen krijgt.
Daarom geef ik met warm weer ook wel meer, maar dan is ze ook wel actiever dus dan eet ze ook wel wat meer. In de winter slaapt ze toch bijna de hele dag op mijn bed of in haar mandje. Mijn kat eet wel (bijna) elke dag muizen trouwens.quote:Op maandag 4 april 2016 17:04 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dida en internet zeggen altijd dat katten te weinig vocht binnenkrijgen omdat ze zelf bijna niet drinken, dat hoefden ze in de natuur nooit te doen omdat een muis 70% water bevat of zo. Anyway, wat dat betreft is het dus zeer verstandig om meer natvoer te voeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |