abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2016 @ 13:34:41 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161167442
Volgens de Volkskrant vormen voedselhypes een bedreiging voor de gezondheid van huisdieren.
http://www.volkskrant.nl/(...)huisdieren~a4274264/
Ik copy paste het artikel even niet omdat ik niet weet of dit mag cq fok daar problemen mee krijgt.
De overdreven angst voor conserveermiddelen en glutenfobie slaat ook toe bij onze viervoetervrienden.
Triest dit, wellicht moet er naast allergietesten ook maar eens een gezondverstandstest worden ontwikkeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 april 2016 @ 13:51:36 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161167742
Ik heb het betreffende volledige artikel in de Volkskrant dit weekend met stijgende verbazing gelezen. Wat een waanzin om vleesetende dieren vegetarisch of zelfs veganistisch te gaan voeden. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_161167752
Dit is niks nieuws. Huisdieren zijn altijd al rauw gevoerd (juist de commerciële voedingsindustrie is een nieuw verschijnsel van enkele decennia jong) en in de 11 jaar dat ik mijn kerngezonde dieren (11 en 12 jaar) al rauw voer kwamen er elke paar maanden wel dit soort artikelen voorbij.

Huisdiereigenaren moet inderdaad gewoon hun gezond verstand gebruiken. Een strikte carnivoor als een kat vegetarisch voeren bv is gewoon niet logisch (en dat zeg ik als veganist). Enorme hoeveelheden of de verkeerde soort bot voeren is een fout die mensen maken wanneer ze zich niet even inlezen maar zomaar wat aanrommelen, dat is ook een tekort aan gezond verstand.
Dat mensen zelf voer gaan maken vanwege conserveringsmiddelen is voor mij een nieuwe. Eigenlijk zet ik vraagtekens bij voor hoeveel mensen dat daadwerkelijk een issue is en of het niet lekker belachelijk stond in het verhaal. Het blijft journalistiek, hè ? ;)
  maandag 4 april 2016 @ 13:54:23 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_161167812
Het betreffende volledige artikel:
http://www.volkskrant.nl/4274065
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 april 2016 @ 13:56:47 #5
45206 Pietverdriet
pi_161167867
quote:
3s.gif Op maandag 4 april 2016 13:54 schreef golfer het volgende:
Het betreffende volledige artikel:
http://www.volkskrant.nl/4274065
Dat is een ander artikel dan wat ik las en zit achter de betaalmuur, maar dank voor de aanvulling
pi_161167898
Heb het artikel ook met stijgende verbazing gelezen.
Ook die dierenarts die een gast met zijn hond op bezoekuur krijgt. Gast meldt dat-ie de hond alleen rauw vlees geeft. Dierenarts zegt dat ie dat niet verstandig vindt. Gast zegt: Wolven eten ook alleen rauw vlees.

Twee maanden later moet dierenarts een stuk bot uit de slokdarm van de zwaar vermagerde en bijna dode hond halen.

Dank denk ik echt: :')2.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 4 april 2016 @ 14:08:44 #7
45206 Pietverdriet
pi_161168054
quote:
9s.gif Op maandag 4 april 2016 13:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Heb het artikel ook met stijgende verbazing gelezen.
Ook die dierenarts die een gast met zijn hond op bezoekuur krijgt. Gast meldt dat-ie de hond alleen rauw vlees geeft. Dierenarts zegt dat ie dat niet verstandig vindt. Gast zegt: Wolven eten ook alleen rauw vlees.

Twee maanden later moet dierenarts een stuk bot uit de slokdarm van de zwaar vermagerde en bijna dode hond halen.

Dank denk ik echt: :')2.
Wolven eten trouwens niet alleen rauw vlees, maar ook insecten, (plantaardige) maaginhoud van de beesten die ze pakken, plantaardig materiaal als bv bessen. Ze eten eigenlijk alles wat ze te pakken krijgen. Mijn vorige hond plukte zelf bramen en maiskolven.
pi_161168229
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 14:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Wolven eten trouwens niet alleen rauw vlees, maar ook insecten, (plantaardige) maaginhoud van de beesten die ze pakken, plantaardig materiaal als bv bessen. Ze eten eigenlijk alles wat ze te pakken krijgen. Mijn vorige hond plukte zelf bramen en maiskolven.
In het artikel wordt ook nog even fijntjes vermeld dat een wolf gemiddeld ook maar 3 - 7 jaar oud wordt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 4 april 2016 @ 14:43:19 #9
45206 Pietverdriet
pi_161168681
Mijn man zou zeggen, die lui moet je met een daklat op hun kop slaan.
Matroos hond en Prinsesje Petronella krijgen een totaalvoer en aanvullend regelmatig vleesresten uit de keuken (gaar), gedroogd vlees, long, oor etc als snack, een peen op te kluiven, vind vooral Prinsesje lekker, soms wat zacht fruit en zijn beide blakend gezond en in zeer goede conditie (ook omdat ze zeker 2 uur per dag door het bos lopen)
Petronella heeft Epilepsie, maar daar helpen de medicamenten uitstekend tegen.
pi_161169245
Wat is dat artikel een soepzootje. Mensen die hun carnivoren vlees onthouden worden op één hoop geveegd met mensen die hun dieren juist alleen vlees voeren en mensen die volgens methoden voeren waar hele boekenkasten over vol geschreven zijn worden geassocieerd met iemand die haar kat alleen lamsgehakt voert. Je kan mij niet wijsmaken dat achter dat laatste veel denkwerk zit.

Veel van de bezwaren zijn legitiem, maar het betreft dan wel fouten die worden gemaakt door mensen die niet goed zelf hebben nagedacht en zich niet hebben ingelezen. Tegen zoveel domheid is geen kruid gewassen natuurlijk, maar de meeste mensen hebben wél verstand genoeg om zich van deze risico's op de hoogte te stellen en deze te ondervangen. Het zijn geen onoplosbare problemen.
  maandag 4 april 2016 @ 15:24:11 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161169450
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:12 schreef Synovia het volgende:
Wat is dat artikel een soepzootje. Mensen die hun carnivoren vlees onthouden worden op één hoop geveegd met mensen die hun dieren juist alleen vlees voeren en mensen die volgens methoden voeren waar hele boekenkasten over vol geschreven zijn worden geassocieerd met iemand die haar kat alleen lamsgehakt voert. Je kan mij niet wijsmaken dat achter dat laatste veel denkwerk zit.

Veel van de bezwaren zijn legitiem, maar het betreft dan wel fouten die worden gemaakt door mensen die niet goed zelf hebben nagedacht en zich niet hebben ingelezen. Tegen zoveel domheid is geen kruid gewassen natuurlijk, maar de meeste mensen hebben wél verstand genoeg om zich van deze risico's op de hoogte te stellen en deze te ondervangen. Het zijn geen onoplosbare problemen.
Ik denk dat mensen met verstand uit het artikel niet zullen concluderen dat vers vlees voeren nooit goed is.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 april 2016 @ 15:25:49 #13
45206 Pietverdriet
pi_161169481
quote:
Ach ja, zo zijn er ook homeopatische dierenartsen.
pi_161169504
Deze dierenartsen zoeken overduidelijk 'een stok om een hond mee te slaan'... Het hele rauw voer gebeuren is al jaren een groot succes gebleken. Mensen die thuis maar wat aanklooien met uitsluitend lamsgehakt of een rauw bot geven aan een dier wat alleen maar brokken- of blikvoer meuk gegeten heeft, die kan daar zeker verstopt van raken. Dat is ook gewoon ondoordacht.

Ik krijg steeds meer het idee dat er een hetze gaande is tegen rauw voer, omdat de brokkenindustrie geld verliest. En dierenartsen inkomsten verliezen omdat dieren vitaler worden.
pi_161169538
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach ja, zo zijn er ook homeopatische dierenartsen.
Omdat de natuur ons heel veel goeds te bieden heeft Piet :) en dieren simuleren niet.
  maandag 4 april 2016 @ 15:35:39 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161169671
Een hetze tegen rauw voer? :')

Hoe meer mensen de overstap maken, deste meer gevallen zullen dierenartsen op het spreekuur de voorbeelden krijgen van mensen die zich er niet goed in hebben verdiept. Lijkt me logisch. Aandacht voor het onderwerp lijkt me dus ook gerechtvaardigd.
  maandag 4 april 2016 @ 15:37:50 #17
45206 Pietverdriet
pi_161169713
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Omdat de natuur ons heel veel goeds te bieden heeft Piet :) en dieren simuleren niet.
Weet je wat homeopatie is? Blijkbaar niet
  maandag 4 april 2016 @ 15:38:33 #18
45206 Pietverdriet
pi_161169731
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:26 schreef empa1010 het volgende:
Deze dierenartsen zoeken overduidelijk 'een stok om een hond mee te slaan'... Het hele rauw voer gebeuren is al jaren een groot succes gebleken. Mensen die thuis maar wat aanklooien met uitsluitend lamsgehakt of een rauw bot geven aan een dier wat alleen maar brokken- of blikvoer meuk gegeten heeft, die kan daar zeker verstopt van raken. Dat is ook gewoon ondoordacht.

Ik krijg steeds meer het idee dat er een hetze gaande is tegen rauw voer, omdat de brokkenindustrie geld verliest. En dierenartsen inkomsten verliezen omdat dieren vitaler worden.
:')
pi_161169762
Dan niet mensen, jullie weten toch altijd alles beter.

Misschien kun je hier eens gaan lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=132061
  maandag 4 april 2016 @ 15:44:52 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161169879
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:40 schreef empa1010 het volgende:
Dan niet mensen, jullie weten toch altijd alles beter.

Misschien kun je hier eens gaan lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=132061
Spreek je Piet nu aan in meervoud?
pi_161169924
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Spreek je Piet nu aan in meervoud?
Nee jij plaatste toch ook een :')
  maandag 4 april 2016 @ 15:48:21 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161169976
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:46 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Nee jij plaatste toch ook een :')
Ja, als reactie op die hetze.

Dat diskwalificeert mij direct? Als je kritisch bent, moet je maar op barfplaats gaan lezen?
pi_161170092
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 15:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, als reactie op die hetze.

Dat diskwalificeert mij direct? Als je kritisch bent, moet je maar op barfplaats gaan lezen?
Kritisch zijn is iets anders dan iemands mening gelijk als :') afserveren. Deze :') voegt ook niks toe aan kritiek lijkt me. Die gooit bij voorbaat de deur al dicht.
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 15:53:45 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161170101
Man man man, ze hebben het zogenaamd zo goed met hun dieren voor maar dit is gewoon dierenmishandeling. Een carnivoor is vlees vlees nodig, daar is hun spijsvertering op ingesteld. Enkel vlees is ook niet goed, hun plantaardige stoffen halen ze uit de maaginhoud.

Katten bij m'n ouders zijn altijd 15+ geworden op blik- en brokvoer van de Aldi. Enige keren dat ze bij de veearts zijn geweest was castreren en inslapen. Dus, zo slecht kan het volgens mij niet zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 4 april 2016 @ 15:54:38 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161170124
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:53 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Kritisch zijn is iets anders dan iemands mening gelijk als :') afserveren. Deze :') voegt ook niks toe aan kritiek lijkt me. Die gooit bij voorbaat de deur al dicht.
Komt je prima uit, dan hoef jij verder ook nergens meer inhoudelijk op in te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')