Dat is een ander artikel dan wat ik las en zit achter de betaalmuur, maar dank voor de aanvullingquote:Op maandag 4 april 2016 13:54 schreef golfer het volgende:
Het betreffende volledige artikel:
http://www.volkskrant.nl/4274065
Wolven eten trouwens niet alleen rauw vlees, maar ook insecten, (plantaardige) maaginhoud van de beesten die ze pakken, plantaardig materiaal als bv bessen. Ze eten eigenlijk alles wat ze te pakken krijgen. Mijn vorige hond plukte zelf bramen en maiskolven.quote:Op maandag 4 april 2016 13:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Heb het artikel ook met stijgende verbazing gelezen.
Ook die dierenarts die een gast met zijn hond op bezoekuur krijgt. Gast meldt dat-ie de hond alleen rauw vlees geeft. Dierenarts zegt dat ie dat niet verstandig vindt. Gast zegt: Wolven eten ook alleen rauw vlees.
Twee maanden later moet dierenarts een stuk bot uit de slokdarm van de zwaar vermagerde en bijna dode hond halen.
Dank denk ik echt:2.
In het artikel wordt ook nog even fijntjes vermeld dat een wolf gemiddeld ook maar 3 - 7 jaar oud wordt.quote:Op maandag 4 april 2016 14:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Wolven eten trouwens niet alleen rauw vlees, maar ook insecten, (plantaardige) maaginhoud van de beesten die ze pakken, plantaardig materiaal als bv bessen. Ze eten eigenlijk alles wat ze te pakken krijgen. Mijn vorige hond plukte zelf bramen en maiskolven.
Ik denk dat mensen met verstand uit het artikel niet zullen concluderen dat vers vlees voeren nooit goed is.quote:Op maandag 4 april 2016 15:12 schreef Synovia het volgende:
Wat is dat artikel een soepzootje. Mensen die hun carnivoren vlees onthouden worden op één hoop geveegd met mensen die hun dieren juist alleen vlees voeren en mensen die volgens methoden voeren waar hele boekenkasten over vol geschreven zijn worden geassocieerd met iemand die haar kat alleen lamsgehakt voert. Je kan mij niet wijsmaken dat achter dat laatste veel denkwerk zit.
Veel van de bezwaren zijn legitiem, maar het betreft dan wel fouten die worden gemaakt door mensen die niet goed zelf hebben nagedacht en zich niet hebben ingelezen. Tegen zoveel domheid is geen kruid gewassen natuurlijk, maar de meeste mensen hebben wél verstand genoeg om zich van deze risico's op de hoogte te stellen en deze te ondervangen. Het zijn geen onoplosbare problemen.
Ach ja, zo zijn er ook homeopatische dierenartsen.quote:Op maandag 4 april 2016 15:17 schreef empa1010 het volgende:
https://www.facebook.com/tannetje/posts/1272747126088060?fref=nf
Omdat de natuur ons heel veel goeds te bieden heeft Pietquote:Op maandag 4 april 2016 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach ja, zo zijn er ook homeopatische dierenartsen.
Weet je wat homeopatie is? Blijkbaar nietquote:Op maandag 4 april 2016 15:28 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Omdat de natuur ons heel veel goeds te bieden heeft Pieten dieren simuleren niet.
quote:Op maandag 4 april 2016 15:26 schreef empa1010 het volgende:
Deze dierenartsen zoeken overduidelijk 'een stok om een hond mee te slaan'... Het hele rauw voer gebeuren is al jaren een groot succes gebleken. Mensen die thuis maar wat aanklooien met uitsluitend lamsgehakt of een rauw bot geven aan een dier wat alleen maar brokken- of blikvoer meuk gegeten heeft, die kan daar zeker verstopt van raken. Dat is ook gewoon ondoordacht.
Ik krijg steeds meer het idee dat er een hetze gaande is tegen rauw voer, omdat de brokkenindustrie geld verliest. En dierenartsen inkomsten verliezen omdat dieren vitaler worden.
Spreek je Piet nu aan in meervoud?quote:Op maandag 4 april 2016 15:40 schreef empa1010 het volgende:
Dan niet mensen, jullie weten toch altijd alles beter.
Misschien kun je hier eens gaan lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=132061
Ja, als reactie op die hetze.quote:
Kritisch zijn is iets anders dan iemands mening gelijk alsquote:Op maandag 4 april 2016 15:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als reactie op die hetze.
Dat diskwalificeert mij direct? Als je kritisch bent, moet je maar op barfplaats gaan lezen?
Komt je prima uit, dan hoef jij verder ook nergens meer inhoudelijk op in te gaan.quote:Op maandag 4 april 2016 15:53 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Kritisch zijn is iets anders dan iemands mening gelijk alsafserveren. Deze
voegt ook niks toe aan kritiek lijkt me. Die gooit bij voorbaat de deur al dicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |