abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161182517
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 21:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Mijn kat is bijna 9, maar kotst eigenlijk zo goed als nooit hoor.

En agressief naar de kat toe? Nooit! De kat kan er niks aan doen. Boos worden om iets wil niet gelijk zeggen dat je agressie richting datgene hebt hoor.
Maar waarom zou je boos worden op een diertje dat zich niet lekker voelt. Je wordt toch ook niet boos op een kind dat moet overgeven. Of een volwassene die ziek is.
  maandag 4 april 2016 @ 22:46:32 #127
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_161183080
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2016 19:17 schreef deadprez het volgende:

[..]

Met deze mentaliteit kun je beter gewoon geen kat nemen.
  Moderator maandag 4 april 2016 @ 23:16:50 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161184437
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:10 schreef Loekie1 het volgende:

4. Als je kat vaak 's nachts of 's ochtends vroeg overgeeft, laat hem dan 's nachts in je slaapkamer of in een ruimte waar alleen zeil is. Als ie dan overgeeft, is het snel op te ruimen en hij leert het een beetje af om op tapijt over te geven.
Dieren op de slaapkamer :N
En al helemaal geen kotsende dieren :r In de schuur maakt het ook een makkelijker schoon dan op vloerbedekking.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161188026
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 22:33 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar waarom zou je boos worden op een diertje dat zich niet lekker voelt. Je wordt toch ook niet boos op een kind dat moet overgeven. Of een volwassene die ziek is.
Ik heb dan ook gezegd als de kat het ergens doet waar je het absoluut niet wil, op vloerbedekking of tapijt ofzo, iets wat lastig schoon te maken is.
pi_161188032
Mijne kotst dan nooit, maar heeft bij de verbouwing wel op paar plaatsen gepiest. Nou reken maar dat ik haar wel even verwenst heb! Ik had sowieso op zolder nog d'r kattenbak erbij gezet ook.

Ze mag dan ook niet meer op zolder komen, of in de andere kamer waar ze gepiest heeft. :)

Sowieso mag ze niet meer naar boven en dat vindt mevrouw niet bepaald leuk...
pi_161188096
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 05:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb dan ook gezegd als de kat het ergens doet waar je het absoluut niet wil, op vloerbedekking of tapijt ofzo, iets wat lastig schoon te maken is.
In je met kunstbont gevoerde laarzen, waar hij toevallig al kotsend boven hing vanuit zijn slaapplaats.
Ik noem maar iets.
Ik heb mijn agressie niet altijd kunnen beteugelen. Nu kan ik hem weer aanhalen en knuffelen. Heb ik een lange tijd niet gedaan!
Wat je hem wilt duidelijk maken is dat het op een andere plek moet, bijvoorbeeld in de douche, waarvan de deur altijd open staat. En dat duidelijk maken, dat lukt niet. Ik was niet zozeer boos op het kotsen, als wel op het niet snappen dat het op zeil, in de douche of buiten op het balkon moet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 05-04-2016 06:56:47 ]
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 07:09:25 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_161188145
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 06:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In je met kunstbont gevoerde laarzen, waar hij toevallig al kotsend boven hing vanuit zijn slaapplaats.
Ik noem maar iets.
Ik heb mijn agressie niet altijd kunnen beteugelen. Nu kan ik hem weer aanhalen en knuffelen. Heb ik een lange tijd niet gedaan!
Wat je hem wilt duidelijk maken is dat het op een andere plek moet, bijvoorbeeld in de douche, waarvan de deur altijd open staat. En dat duidelijk maken, dat lukt niet. Ik was niet zozeer boos op het kotsen, als wel op het niet snappen dat het op zeil, in de douche of buiten op het balkon moet.
Alsof dat dier vanuit z'n slaapplaats mikt op je met kunstbont gevoerde laarzen...

Nou ga ik niet raden wat je bedoeld met het niet kunnen beteugelen van je agressie, maar volgens mij heb je zelf ook een behoorlijk probleem als je jezelf agressief gedraagd richting dieren.

Een dier voelt zich niet lekker en moet kotsen, dus het kotst. Die denkt niet na over waar ie dat doet. Die kotst gewoon. Of het nu op het zeil, de badkamer, de linnenkast of je Louis Vuitton tas is.

Als jij dat niet snapt en daar agressief van wordt, moet je eens nadenken of een kat wel het juiste huisdier is voor jou.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161188177
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2016 07:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Alsof dat dier vanuit z'n slaapplaats mikt op je met kunstbont gevoerde laarzen...

Nou ga ik niet raden wat je bedoeld met het niet kunnen beteugelen van je agressie, maar volgens mij heb je zelf ook een behoorlijk probleem als je jezelf agressief gedraagd richting dieren.

Een dier voelt zich niet lekker en moet kotsen, dus het kotst. Die denkt niet na over waar ie dat doet. Die kotst gewoon. Of het nu op het zeil, de badkamer, de linnenkast of je Louis Vuitton tas is.

Als jij dat niet snapt en daar agressief van wordt, moet je eens nadenken of een kat wel het juiste huisdier is voor jou.
Het is trouwens geen kunstbont, daar houd ik niet van, het zijn gewoon gevoerde laarzen maar wel heel vervelend om daar kots uit te prutsen.
De kat is niet ziek, de kat voelt zich kiplekker, alleen moet hij het eten vaak weer even uitkotsen. Zo is het en niet anders. Dat ligt niet aan de kat, dat ligt aan het eten.
Komt dus bij dat je denkt: ik werk voor je eten, ik koop dat eten, ik geef je dat eten en dan mag ik het ook weer van de vloerbedekking afschrapen.
Wie daar niet boos om wordt, is een heilige.

De verantwoordelijken zijn degenen die het kattenvoer van nu maken. Mensen geven niet snel toe dat ze boos worden en misschien iets te lang met de plantenspuit op de kat richten uit pure agressie, of zelfs een emmer water over de kat uitkieperen. Maar het gebeurt wel.
En waarschijnlijk belanden vele katten in het asiel vanwege het kotsen.
Je kunt dat wel ontkennen, maar dan ontken je dat er een probleem is.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 08:40:20 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_161188658
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 07:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is trouwens geen kunstbont, daar houd ik niet van, het zijn gewoon gevoerde laarzen maar wel heel vervelend om daar kots uit te prutsen.
De kat is niet ziek, de kat voelt zich kiplekker, alleen moet hij het eten vaak weer even uitkotsen. Zo is het en niet anders. Dat ligt niet aan de kat, dat ligt aan het eten.
Komt dus bij dat je denkt: ik werk voor je eten, ik koop dat eten, ik geef je dat eten en dan mag ik het ook weer van de vloerbedekking afschrapen.
Wie daar niet boos om wordt, is een heilige.

De verantwoordelijken zijn degenen die het kattenvoer van nu maken. Mensen geven niet snel toe dat ze boos worden en misschien iets te lang met de plantenspuit op de kat richten uit pure agressie, of zelfs een emmer water over de kat uitkieperen. Maar het gebeurt wel.
En waarschijnlijk belanden vele katten in het asiel vanwege het kotsen.
Je kunt dat wel ontkennen, maar dan ontken je dat er een probleem is.
Je doet aanname na aanname, zelfs met betrekking op de gezondheid van je kat. Je wéét niet of je kat gezond is, want je bent niet bij een dierenarts geweest.

Je zegt het zelf al: Je kunt dat wel ontkennen, maar dan ontken je dat er een probleem is.

Zoveel kotsen als jij omschrijft is niet normaal...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161188694
Ben ik de enige die zich zorgen maakt over zeil in de slaapkamer?

Trouwens ontopic: kat -> DA -> spuitje. Opgelost.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 08:47:23 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_161188710
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:45 schreef Coritchando het volgende:
Ben ik de enige die zich zorgen maakt over zeil in de slaapkamer?
Het zeil in de slaapkamer is the least of my worries ;)
  dinsdag 5 april 2016 @ 09:42:46 #137
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161189343
Sorry hoor maar kots jij altijd in de wc? Soms red je dat nou eenmaal niet. Die van mij kotst meestal op de bank omdat ze daar ligt. Word ik boos? Natuurlijk niet! Jammer van mijn bank maar de gezondheid van mijn kat is belangrijker.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_161189597
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 14:13 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ik heb gisteren nog een heel stuk gelezen dat het niet goed is voor katten om alleen maar (rauw) vlees te eten. Dierenartsen schijnen er niet blij mee te zijn.
Klopt, ze hebben liever dat je brokken van hun koopt, de brokken industrie is er ook helemaal niet blij mee, die hebben ook liever dat je van hun koopt. Maar een wilde kat doet het ook prima op prooidieren, dus vlees organen en botten, Die wandelen ook de dierenartspaktijk niet binnen van, Hey doe me een zakje brokken voor de outdoor kat.
pi_161189662
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 14:46 schreef Manke het volgende:

[..]

vroegah werden huiskatten geen 20+ volgens mij
Vroegah werden katten ook gewoon oud, alleen nu hoor je het meer door social media, tegenwoordig sneuvelen ook veel katten door de bumber van de auto of door gif van mensen die al die katten zat zijn.
pi_161565884
katten O+
pi_161705660
De DA zal de kat/poes in 1e instantie voer adviseren voor de gevoelige maag. Indien dit andere voer effect heeft dan is het oké, helpt het niet? dan weer terug naar de DA.

Kotsen door een kat kan heel veel oorzaken hebben, maar meestal is het een gevoelige maag in combi met stress. Ik ben met onze rode Katert naar de DA geweest en die heeft hem wat maagzuurtabletten en speciaal voer meegegeven. Hij was in sinds hij de laatste keer bij de DA was ook helemaal niets afgevallen, dus dat is een goed teken, verder is hij ook nog zo levendig als altijd. (anders had de DA vast nog wel meer onderzoek gedaan) Het gaat nu beter met hem, hij kotste de laatste 3 weken wel 3x keer per week zijn voer uit. Nu is dat nog zo'n 2 keer geweest in 1 maand tijd.

Wat TS dus gedaan heeft, ander voer geven, is helemaal zo slecht niet, dit zou de DA zelf ook eerst proberen. Overigens, nat voer is iets van 95% water...... en schijnt niet zo goed te zijn voor de kat/poes. Ik geef onze katten (en deze genoemde rode Katert nog wel nat voer, omdat onze rooie juist het brokjesvoer uitkotste en niet het nat voer. ik wil hem tevens dat nat voer nog niet onthouden, because he loves het nat voer. :) )

[ Bericht 1% gewijzigd door HPoi op 25-04-2016 17:26:50 ]
pi_161840839
mijn kat kotst ook wel eens, meestal haarballen.
ik baal er wel van maarja goed het is niet anders, kan der ook niet de tuin in sturen want die heb ik niet.
boos worden of agressief worden naar mn kat zou ik nooit worden.
zelfs toen ik een keer bijna onderuit ging omdat ik het niet zag.
beestje voelt zich naar en juist dan kan je hem beter koesteren.

zal misschien wel mopperen maar nooit met boze stem of de plantenspuit pakken.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  zondag 1 mei 2016 @ 10:28:45 #143
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161841515
Ik zit dit topic met verbazing te lezen: eerlijk gezegd zou ik zelf wel naar de DA zijn gegaan. Niet omdat hij/zij in alle gevallen de oplossing heeft, maar om in ieder geval wat uit te sluiten.
Overigens had mijn hond korte tijd last van diarree en daarom zijn we overgestapt naar ander voer. Probleem opgelost en beestje is weer helemaal blij, gelukkig en gezond. Dierenarts vond dat we het prima hadden opgelost (we waren er voor iets anders). En zou in ons geval ook ander voer hebben geadviseerd. Dus zo onlogisch is de denkwijze van TS niet.

Maar raken jullie serieus nooit geïrriteerd of boos als jullie huisdier op de verkeerde plek kotst, poept of plast? En ruimen jullie alles met een lachend gezicht op zonder ooit je stem te verheffen? Echt? Ik heb het ook mijn man voorgelegd, de rustigste man die ik ken en zelfs hij geeft aan een gevoel van irritatie te voelen. Zelfde als hijzelf, ik of de kinderen op het tapijt zou kotsen. Er zou hem zelfs een luide vloek kunnen ontvallen.
Maar dat wil toch niet zeggen dat je niet van je huisdier/familieleden houdt of ze iets zal aandoen ofzo?

[ Bericht 7% gewijzigd door Tinkepink op 01-05-2016 10:35:16 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_161841608
Nee, ik ben ook niet blij als kat precies in de kiertjes bij een drempel weet te kotsen of op mijn bed. Daarvoor straffen is wel echt brug te ver
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 10:39:57 #145
155227 crew  Guppy
dus
pi_161841668
Ik denk dat niemand echt staat te juichen bij een fijne kots :D
  zondag 1 mei 2016 @ 11:40:51 #146
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161842464
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat niemand echt staat te juichen bij een fijne kots :D
Die indruk geeft dit topic wel, om eerlijk te zijn. Alsof iedereen altijd zen blijft reageren en nooit onredelijk uit de hoek komt, en bij het kleinste kwaaltje direct naar de dierenarts rent. Ik ben dol op mijn hond en kinderen, maar zelfs toen ze klein waren zat ik niet direct bij de arts als er wat was (ze zou me zien aankomen) en reageerde ik weleens onredelijk.
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 11:59:09 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_161842721
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Die indruk geeft dit topic wel, om eerlijk te zijn. Alsof iedereen altijd zen blijft reageren en nooit onredelijk uit de hoek komt, en bij het kleinste kwaaltje direct naar de dierenarts rent. Ik ben dol op mijn hond en kinderen, maar zelfs toen ze klein waren zat ik niet direct bij de arts als er wat was (ze zou me zien aankomen) en reageerde ik weleens onredelijk.
Maar tussen onredelijk reageren en je agressie niet kunnen beteugelen (om met de woorden van TS te spreken) zit nogal een verschil ;)
  zondag 1 mei 2016 @ 12:13:33 #148
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161842939
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar tussen onredelijk reageren en je agressie niet kunnen beteugelen (om met de woorden van TS te spreken) zit nogal een verschil ;)
Ik reageerde eigenlijk ook niet op TS, maar op de reacties.

Ontopic: zijn er eigenlijk nog andere tips tegen kattenkots? Hoe voorkom je bijvoorbeeld dat het beestje op de verkeerde plaats kotst? Die haarbal moet er toch af en toe uit.
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 13:50:01 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_161844554
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik reageerde eigenlijk ook niet op TS, maar op de reacties.

Ontopic: zijn er eigenlijk nog andere tips tegen kattenkots? Hoe voorkom je bijvoorbeeld dat het beestje op de verkeerde plaats kotst? Die haarbal moet er toch af en toe uit.
Geen idee of je een kat zoiets kan leren... Bij een dier is het toch anders als bij mensen, die zitten niet met de consequenties (opruimen). Dus eruit is eruit, lijkt me.
  zondag 1 mei 2016 @ 13:55:21 #150
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_161844645
Ik reageer niet boos als ze kotst nee. Ze denkt wel dat ik dan boos ben en vlucht weg maar goed dat ligt aan mijn kat ;p ik ruim het gewoon op en ga dan kijken of ze zich al wat beter voelt en haar troosten want ze vind het zelf nog veel viezer dan ik.

Ik vloek ook niet, of zet een boze stem op. Ik maak me vooral dan zorgen om mijn kat en niet om de kots. ( Heb er gelukkig nog nooit ingestaan)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')