Maar waarom zou je boos worden op een diertje dat zich niet lekker voelt. Je wordt toch ook niet boos op een kind dat moet overgeven. Of een volwassene die ziek is.quote:Op maandag 4 april 2016 21:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Mijn kat is bijna 9, maar kotst eigenlijk zo goed als nooit hoor.
En agressief naar de kat toe? Nooit! De kat kan er niks aan doen. Boos worden om iets wil niet gelijk zeggen dat je agressie richting datgene hebt hoor.
quote:Op zondag 3 april 2016 19:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Met deze mentaliteit kun je beter gewoon geen kat nemen.
Dieren op de slaapkamerquote:Op zondag 3 april 2016 19:10 schreef Loekie1 het volgende:
4. Als je kat vaak 's nachts of 's ochtends vroeg overgeeft, laat hem dan 's nachts in je slaapkamer of in een ruimte waar alleen zeil is. Als ie dan overgeeft, is het snel op te ruimen en hij leert het een beetje af om op tapijt over te geven.
Ik heb dan ook gezegd als de kat het ergens doet waar je het absoluut niet wil, op vloerbedekking of tapijt ofzo, iets wat lastig schoon te maken is.quote:Op maandag 4 april 2016 22:33 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar waarom zou je boos worden op een diertje dat zich niet lekker voelt. Je wordt toch ook niet boos op een kind dat moet overgeven. Of een volwassene die ziek is.
In je met kunstbont gevoerde laarzen, waar hij toevallig al kotsend boven hing vanuit zijn slaapplaats.quote:Op dinsdag 5 april 2016 05:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik heb dan ook gezegd als de kat het ergens doet waar je het absoluut niet wil, op vloerbedekking of tapijt ofzo, iets wat lastig schoon te maken is.
Alsof dat dier vanuit z'n slaapplaats mikt op je met kunstbont gevoerde laarzen...quote:Op dinsdag 5 april 2016 06:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In je met kunstbont gevoerde laarzen, waar hij toevallig al kotsend boven hing vanuit zijn slaapplaats.
Ik noem maar iets.
Ik heb mijn agressie niet altijd kunnen beteugelen. Nu kan ik hem weer aanhalen en knuffelen. Heb ik een lange tijd niet gedaan!
Wat je hem wilt duidelijk maken is dat het op een andere plek moet, bijvoorbeeld in de douche, waarvan de deur altijd open staat. En dat duidelijk maken, dat lukt niet. Ik was niet zozeer boos op het kotsen, als wel op het niet snappen dat het op zeil, in de douche of buiten op het balkon moet.
Het is trouwens geen kunstbont, daar houd ik niet van, het zijn gewoon gevoerde laarzen maar wel heel vervelend om daar kots uit te prutsen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Alsof dat dier vanuit z'n slaapplaats mikt op je met kunstbont gevoerde laarzen...
Nou ga ik niet raden wat je bedoeld met het niet kunnen beteugelen van je agressie, maar volgens mij heb je zelf ook een behoorlijk probleem als je jezelf agressief gedraagd richting dieren.
Een dier voelt zich niet lekker en moet kotsen, dus het kotst. Die denkt niet na over waar ie dat doet. Die kotst gewoon. Of het nu op het zeil, de badkamer, de linnenkast of je Louis Vuitton tas is.
Als jij dat niet snapt en daar agressief van wordt, moet je eens nadenken of een kat wel het juiste huisdier is voor jou.
Je doet aanname na aanname, zelfs met betrekking op de gezondheid van je kat. Je wéét niet of je kat gezond is, want je bent niet bij een dierenarts geweest.quote:Op dinsdag 5 april 2016 07:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is trouwens geen kunstbont, daar houd ik niet van, het zijn gewoon gevoerde laarzen maar wel heel vervelend om daar kots uit te prutsen.
De kat is niet ziek, de kat voelt zich kiplekker, alleen moet hij het eten vaak weer even uitkotsen. Zo is het en niet anders. Dat ligt niet aan de kat, dat ligt aan het eten.
Komt dus bij dat je denkt: ik werk voor je eten, ik koop dat eten, ik geef je dat eten en dan mag ik het ook weer van de vloerbedekking afschrapen.
Wie daar niet boos om wordt, is een heilige.
De verantwoordelijken zijn degenen die het kattenvoer van nu maken. Mensen geven niet snel toe dat ze boos worden en misschien iets te lang met de plantenspuit op de kat richten uit pure agressie, of zelfs een emmer water over de kat uitkieperen. Maar het gebeurt wel.
En waarschijnlijk belanden vele katten in het asiel vanwege het kotsen.
Je kunt dat wel ontkennen, maar dan ontken je dat er een probleem is.
Het zeil in de slaapkamer is the least of my worriesquote:Op dinsdag 5 april 2016 08:45 schreef Coritchando het volgende:
Ben ik de enige die zich zorgen maakt over zeil in de slaapkamer?
Klopt, ze hebben liever dat je brokken van hun koopt, de brokken industrie is er ook helemaal niet blij mee, die hebben ook liever dat je van hun koopt. Maar een wilde kat doet het ook prima op prooidieren, dus vlees organen en botten, Die wandelen ook de dierenartspaktijk niet binnen van, Hey doe me een zakje brokken voor de outdoor kat.quote:Op maandag 4 april 2016 14:13 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog een heel stuk gelezen dat het niet goed is voor katten om alleen maar (rauw) vlees te eten. Dierenartsen schijnen er niet blij mee te zijn.
Vroegah werden katten ook gewoon oud, alleen nu hoor je het meer door social media, tegenwoordig sneuvelen ook veel katten door de bumber van de auto of door gif van mensen die al die katten zat zijn.quote:Op maandag 4 april 2016 14:46 schreef Manke het volgende:
[..]
vroegah werden huiskatten geen 20+ volgens mij
Die indruk geeft dit topic wel, om eerlijk te zijn. Alsof iedereen altijd zen blijft reageren en nooit onredelijk uit de hoek komt, en bij het kleinste kwaaltje direct naar de dierenarts rent. Ik ben dol op mijn hond en kinderen, maar zelfs toen ze klein waren zat ik niet direct bij de arts als er wat was (ze zou me zien aankomen) en reageerde ik weleens onredelijk.quote:Op zondag 1 mei 2016 10:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat niemand echt staat te juichen bij een fijne kots
Maar tussen onredelijk reageren en je agressie niet kunnen beteugelen (om met de woorden van TS te spreken) zit nogal een verschilquote:Op zondag 1 mei 2016 11:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die indruk geeft dit topic wel, om eerlijk te zijn. Alsof iedereen altijd zen blijft reageren en nooit onredelijk uit de hoek komt, en bij het kleinste kwaaltje direct naar de dierenarts rent. Ik ben dol op mijn hond en kinderen, maar zelfs toen ze klein waren zat ik niet direct bij de arts als er wat was (ze zou me zien aankomen) en reageerde ik weleens onredelijk.
Ik reageerde eigenlijk ook niet op TS, maar op de reacties.quote:Op zondag 1 mei 2016 11:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar tussen onredelijk reageren en je agressie niet kunnen beteugelen (om met de woorden van TS te spreken) zit nogal een verschil
Geen idee of je een kat zoiets kan leren... Bij een dier is het toch anders als bij mensen, die zitten niet met de consequenties (opruimen). Dus eruit is eruit, lijkt me.quote:Op zondag 1 mei 2016 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik reageerde eigenlijk ook niet op TS, maar op de reacties.
Ontopic: zijn er eigenlijk nog andere tips tegen kattenkots? Hoe voorkom je bijvoorbeeld dat het beestje op de verkeerde plaats kotst? Die haarbal moet er toch af en toe uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |