En dan blijft het stil.quote:Op zondag 3 april 2016 15:17 schreef Loekie111 het volgende:
Wat er onderliggend in onze economieën aan de hand is, lijkt sterk op dat wat van het één op het andere moment de wereld voorheen in een diepe depressie stortte.
Alleen, 'de patiënt is nu zieker', de overheden hadden toen immers nog geld (bovendien is het op het politieke en politiek-religieuze vlak momenteel nogal onrustig).
Van het één op het andere moment ontstaat er bij zulke onderliggende problemen dan zomaar een aardverschuiving, waarvan de signalen voordien door de meesten werd genegeerd.
Dan gaat het ineens 'extreem slecht', is er wél armoede en zijn er geen vangnetten om mensen op te vangen.
In plaats van een harde landing is een zachte eveneens mogelijk. Het geld smijten door onze overheden gebeurt natuurlijk niet zonder reden. Daarmee blijven de plotselinge schokken wat uit, maar is de uitwerking uiteindelijk minstens zo verwoestend.
Je mag hoe dan ook verwachten dat er uiteindelijk wel opstanden zullen uitbreken, het vat staat dan waarschijnlijk zo onder druk dat de knal weleens heel hard kan zijn.
Maar geef jij eens aan om welke reden jij zo de 'zon ziet schijnen zonder een wolkje aan de lucht'.
Want jij denkt dat een opstand van tevoren wordt aangekondigd? Jij bent beïnvloed door Hollywood blijkbaar. Het echte leven is niet zo spectaculair.quote:Op zondag 3 april 2016 15:15 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Wel mooi op de man gespeeld.
Overigens wordt er een bewering gedaan door TS en jij dat er een situatie is waardoor er een opstand zou kunnen komen. Aangezien er momenteel geen opstand bezig is ligt de bewijslast bij jullie.
Ja, klopt. Nederland is onkwetsbaar, Nederland is oppermachtig en uitmuntend bestuurd. Jij leeft echt in een luchtkasteel he?quote:Op zondag 3 april 2016 14:41 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Er komt in Nederland geen machtsvacuüm. Die ontstaan altijd in landen waar er één oppermachtige is en die opeens verslaan wordt waardoor het strijden voor de macht wordt. Daarvoor hebben we in Nederland veel te veel bureaucratische lagen.
[..]
Wij gemiddeld in Nederland hebben het extreem goed. Zelfs de armoede grens hier in Nederland is nauwelijks armoede, en er zijn talloze vangnetten om mensen op te vangen.
Stellen dat we het opeens slecht zouden hebben laat gewoon een gebrek aan wereldkennis zien.
Maar goed, mocht het hier toch heel slecht gaan, kom dan maar met cijfertjes.
Je blijft kennelijk vergeten dat Libië geen democratie was maar onder een dictatuur leefde... wat de vergelijking behoorlijk mank laat gaan.quote:Op zondag 3 april 2016 16:53 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Nederland is onkwetsbaar, Nederland is oppermachtig en uitmuntend bestuurd. Jij leeft echt in een luchtkasteel he?
Heb je ook nog andere "argumenten", behalve dan dat "wij hebben het hier extreem goed" en "Nederland is een rijk en democratisch land". Want ik had net al gezegd dat Libië ook rijk was, en daar ook een opstand uitbrak.
Hij had het toch de hele tijd over dat het leven zo "goed was"? Oftewel in financiële en materiële termen. Nu heb je het over een bestuursvorm. Het volk in Nederland heeft net zoveel te zeggen over het beleid als de mensen in Libië.quote:Op zondag 3 april 2016 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je blijft kennelijk vergeten dat Libië geen democratie was maar onder een dictatuur leefde... wat de vergelijking behoorlijk mank laat gaan.
Opstanden in dit land verwacht ik niet eerder dan het moment van aantasting in de basale behoeften van de meerderheid van de bevolking. Komt dit moment?quote:Op zondag 3 april 2016 16:49 schreef D1990 het volgende:
[..]
Want jij denkt dat een opstand van tevoren wordt aangekondigd? Jij bent beïnvloed door Hollywood blijkbaar. Het echte leven is niet zo spectaculair.
Wij leven in een politiestaat?quote:Op zondag 3 april 2016 17:22 schreef D1990 het volgende:
[..]
Hij had het toch de hele tijd over dat het leven zo "goed was"? Oftewel in financiële en materiële termen. Nu heb je het over een bestuursvorm. Het volk in Nederland heeft net zoveel te zeggen over het beleid als de mensen in Libië.
Zo zie je maar hoe machtig propaganda is, mensen denken gelijk terug aan al die Hollywood films over dictaturen. Voor het gemak vergeten ze even dat wij in een politiestaat leven, en wij zijn toch zogenaamd een "democratie"? Apart, kan me niet herinneren dat ik ervoor heb gekozen om een politiestaat op te richten, en politici boven de wet te verheven, jij wel?
Dat is het enige waar je op antwoord?quote:
Je denkt toch niet dat ik serieus ga reageren op je "Hollywood film" verhaal?quote:Op zondag 3 april 2016 17:30 schreef D1990 het volgende:
[..]
Dat is het enige waar je op antwoord?
En ja, of vind jij telefoongesprekken afluisteren, e-mail's lezen etc geen teken van een politiestaat? Dan was het DDR zeker ook geen politiestaat?
Propaganda is een machtig wapen dat de perceptie van mensen stevig beïnvloed.quote:Op zondag 3 april 2016 17:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik serieus ga reageren op je "Hollywood film" verhaal?
Je hebt geen flauw idee hoe het is om in een politiestaat te leven, het leven in NL heeft daar iig weinig mee te maken.
Maar goed, je denkt schijnbaar ook dat we het zo verschrikkelijk slecht hebben dat we wel ergens tegen in opstand zouden moeten komen, terwijl er simpelweg weinig is om tegen in opstand te komen.
Zelfs als je geen ruk uitvoert heb je een dak boven je hoofd en te eten, hoezo hebben we het "slecht"?
We hebben het hier inderdaad niet zo slecht dat daar opstanden uit voort komen.quote:Op zondag 3 april 2016 17:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik serieus ga reageren op je "Hollywood film" verhaal?
Je hebt geen flauw idee hoe het is om in een politiestaat te leven, het leven in NL heeft daar iig weinig mee te maken.
Maar goed, je denkt schijnbaar ook dat we het zo verschrikkelijk slecht hebben dat we wel ergens tegen in opstand zouden moeten komen, terwijl er simpelweg weinig is om tegen in opstand te komen.
Zelfs als je geen ruk uitvoert heb je een dak boven je hoofd en te eten, hoezo hebben we het "slecht"?
Het gebeurde met regelmaat in de jaren 60.quote:Op zondag 3 april 2016 14:01 schreef D1990 het volgende:
[..]
Voor Nederlandse begrippen was het toch ook een hele belevenis?
Dit.quote:Op zondag 3 april 2016 18:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gebeurde met regelmaat in de jaren 60.
Leandra, zeg je hier ook wat van? Als ik zoiets type, dan gaat mijn topic gelijk op slot, onder het mom van "persoonlijke aanval", dus wat is dit dan?quote:Op zondag 3 april 2016 18:36 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ik heb geen zin in zo'n agressieve discussie, als het moet met "dan blijft het stil" terwijl ik niet 24/7 op FOK! zit of vrij agressief suggereren dat ik in een luchtkasteel leef dan rot je maar lekker op met je kuttopic.
Dat was toen, nu is nu.quote:Op zondag 3 april 2016 18:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
In de jaren 80 werd er ook nog volop tegen van alles geprotesteerd... die bezetting van het Maagdenhuis in februari 2015 ging werkelijk nergens over vergeleken met de massale protesten over landelijke issues in de jaren 60 - 80.
De gemiddelde Hoogovensstaking was indrukwekkender.
Nou nou, een beetje minder mag ook hoor.quote:Op zondag 3 april 2016 18:36 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ik heb geen zin in zo'n agressieve discussie, als het moet met "dan blijft het stil" terwijl ik niet 24/7 op FOK! zit of vrij agressief suggereren dat ik in een luchtkasteel leef dan rot je maar lekker op met je kuttopic.
De kant waarvan je denkt dat die gaat winnen natuurlijk.quote:Op zondag 3 april 2016 19:20 schreef D1990 het volgende:
Ik heb trouwens nu nog steeds geen antwoord, aan welke kant staan jullie als er een opstand plaatsvind tegen de staat/oligarchie?
Inderdaad, Nederlanders zijn nogal oppertunistisch ingesteld. En als je kijkt naar Libië, de soldaten en officieren waren eerst loyaal aan de regering, totdat het tij begon te keren. Toen duidelijk werd dat de opstandelingen aan het winnen waren, toen gingen ze opeens massaal deserteren om zich aan te sluiten bij de opstandelingen.quote:Op zondag 3 april 2016 20:02 schreef Igen het volgende:
[..]
De kant waarvan je denkt dat die gaat winnen natuurlijk.
Niet flauw bedoeld, maar in dit soort conflicten zal ik proberen mijn neutraliteit te bewaren en er niet aan mee doen. Hoezeer het misschien zal kriebelen.quote:Op zondag 3 april 2016 19:20 schreef D1990 het volgende:
Ik heb trouwens nu nog steeds geen antwoord, aan welke kant staan jullie als er een opstand plaatsvind tegen de staat/oligarchie?
En waarom denk je dat het Nederland zal overslaan?quote:Op zondag 3 april 2016 20:36 schreef Loekie111 het volgende:
[..]
Niet flauw bedoeld, maar in dit soort conflicten zal ik proberen mijn neutraliteit te bewaren en er niet aan mee doen. Hoezeer het misschien zal kriebelen.
Overigens voorzie ik ernstige opstanden in een periode van regelrechte wereldwijde chaos die ik vroeg of laat verwacht.
Verder denk ik dat opstanden elders beginnen en overslaan naar dit land; per slot zijn we met de huidige communicatiemiddelen en -snelheid een dorp geworden met min of meer dezelfde problemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |