Dat weet zei toch niet?quote:Op zondag 3 april 2016 13:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Jij verwacht na een week van 40 uur klussen in een staat van extreme vermoeidheid foutloos nederlands?
zei?quote:Op zondag 3 april 2016 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat weet zei toch niet?Dit is de eerste post waaruit ik vermoeidheid merk trouwens
Ja ik geef dat niet zo toe. Maar vrijdagavond heb ik 1,5 uur op de bank geslapen en vervolgens 12,5 uur in de nacht. En ik heb gister niets kunnen doen door afspraken, maar ik had het lichamelijk ook niet gekund. Vandaag ook niet trouwens. Mijn lijf wilt niet. Maar geeft niet, de boel is toch nog niet droogquote:Op zondag 3 april 2016 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat weet zei toch niet?Dit is de eerste post waaruit ik vermoeidheid merk trouwens
Heeft wel wat zo. Dikke laag epoxy erover en niets meer aan doenquote:Op zondag 3 april 2016 13:41 schreef Puala het volgende:
Oh en nog wat plaatjes bij de praatjes;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke openslaande deuren?quote:Op maandag 11 april 2016 21:25 schreef Puala het volgende:
Die van de openslaande deuren. En de gangdeur wil ik ook nog.
Ik weet niet wat je denk, maar mijn huis heeft er geen 10quote:
En, is het zo mooi als dat je in je hoofd had?quote:Op maandag 11 april 2016 21:05 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Oh man, en nu maar hopen dat het ook echt zo mooi gaat zijn als ik in mijn hoofd heb
Gelukkig wel!quote:Op maandag 18 april 2016 09:22 schreef Chicolade het volgende:
[..]
En, is het zo mooi als dat je in je hoofd had?
quote:Op zondag 24 april 2016 20:33 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Net even afscheid genomen
Beidequote:Op maandag 25 april 2016 16:39 schreef derLudolf het volgende:
Good busy.
Is dat water vandaag allemaal naar beneden gevallen of is dat allemaal van de slijpbrommer?
Slijpbrommerquote:Op maandag 25 april 2016 16:39 schreef derLudolf het volgende:
Good busy.
Is dat water vandaag allemaal naar beneden gevallen of is dat allemaal van de slijpbrommer?
Dat laatstequote:Op dinsdag 26 april 2016 20:58 schreef derLudolf het volgende:
Stond fundering verwijderen wel in je verbouwplannen of het ik het gewoon niet onthouden?
Oh misschien vond ik het niet zo spannendquote:Op dinsdag 26 april 2016 21:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat laatstedeze stond heel hoog op mijn lijstje
Vrijdag gaan er voegen gekrabt worden. Ben benieuwd hoe dat weer gaatquote:Op dinsdag 26 april 2016 21:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh misschien vond ik het niet zo spannendEen muur waterdicht/isoleren, een berging/keuken verhogen en overkapping maken zie je met resultaat van ofzo
ziet er keurig uit, ik ga geen "waarom" vragen stellenquote:Op woensdag 27 april 2016 19:51 schreef Puala het volgende:
Vandaag de muur met blauw mozaïek betegeld. En dat viel dus niet tegenIk moet nog even kijken hoe ik exact uit ben gekomen rond het stopcontact, want daar kwam ik midden in zo'n mini tegeltje uit (hoe verzin je het!). Maar niet ontevreden. De waterpas er tig keer langs gehad en die vond geen oneffenheden
![]()
Over de andere tegels. Tsja. Wat moet ik zeggen. Het zit er prima op, een vakman kan het vast beter. Er zitten 2 tegels onderop die wat een knikje hebben vanaf bovenaf gezien. En ik ben boven de ombouw niet lekker uitgekomen met mijn tegels. Dus daar zit een raar randje, maar ik denk dat als de toiletrollen er straks staan en iets van een decoratief meuk dingetje. Dat het helemaal niet opvalt dat daar een gek randje zitEn anders, hey het is beter dan het was (slechter kon ook niet he?
)
Oh en ik ga echt nooooooooooit meer af op het meetwerk van de vorige bewoner. De pot hangt dus nét niet in het midden van de ruimteDus als de klep dicht is zie je echt een halve cm verschil. Ik heb overwogen te gaan breken, maar zo irritant vind ik het eigenlijk niet met de klep omhoog (en zo staat t toch het meeste).
[ afbeelding ]
Is het een doos voor een schakelaar of echt een wcd? Als het voor een schakelaar is, kun je overwegen om een sensor in je plafond te maken die de lamp schakelt. Heb je ook geen schakelaar meer nodig...quote:Op woensdag 27 april 2016 19:51 schreef Puala het volgende:
Vandaag de muur met blauw mozaïek betegeld. En dat viel dus niet tegenIk moet nog even kijken hoe ik exact uit ben gekomen rond het stopcontact, want daar kwam ik midden in zo'n mini tegeltje uit (hoe verzin je het!).
Omdat nu de blauwe strook precies een heel matje is gok ik...quote:Op woensdag 27 april 2016 19:59 schreef Barrah het volgende:
Goed werk!
Sorry, maar ik ga het toch vragen. Waarom heb je die blauwe strook op de ombouw niet een paar tegeltjes breder gemaakt, zodat je met de buitenste grote tegels op een hele tegel was uitgekomen? Was volgens mij veel mooier geweest, makkelijker om te maken (minder te snijden) en minder verlies...
dan nog, die dingen zijn 100x makkelijker te knippen dan een tegel te snijden...quote:Op woensdag 27 april 2016 20:13 schreef laziness het volgende:
Omdat nu de blauwe strook precies een heel matje is gok ik...
quote:
Starten van zo een ding is ook best lastigquote:Op maandag 25 april 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende:
![]()
Mengsmering, hoop kabaal...
Alleen dr cilinderinhoud van een flinke is het dubbele van een brommer
http://www.stihl.nl/STIHL(...)2774-510/TS-700.aspx
quote:Op woensdag 27 april 2016 20:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
[..]
Starten van zo een ding is ook best lastig
http://www.dumpert.nl/med(...)p_de_bouwplaats.html
![]()
Nu lopen alle voegen netjes door. En dat vind ik mooier dan dat dat gaat verspringen.quote:Op woensdag 27 april 2016 19:59 schreef Barrah het volgende:
Goed werk!
Sorry, maar ik ga het toch vragen. Waarom heb je die blauwe strook op de ombouw niet een paar tegeltjes breder gemaakt, zodat je met de buitenste grote tegels op een hele tegel was uitgekomen? Was volgens mij veel mooier geweest, makkelijker om te maken (minder te snijden) en minder verlies...
Wil ik niet, want dimmer. 'S nachts geen volle lamp in je gezicht, maar nét genoegquote:Op woensdag 27 april 2016 20:07 schreef Captor het volgende:
[..]
Is het een doos voor een schakelaar of echt een wcd? Als het voor een schakelaar is, kun je overwegen om een sensor in je plafond te maken die de lamp schakelt. Heb je ook geen schakelaar meer nodig...
quote:Op woensdag 27 april 2016 19:51 schreef Puala het volgende:
Vandaag de muur met blauw mozaïek betegeld. En dat viel dus niet tegenIk moet nog even kijken hoe ik exact uit ben gekomen rond het stopcontact, want daar kwam ik midden in zo'n mini tegeltje uit (hoe verzin je het!). Maar niet ontevreden. De waterpas er tig keer langs gehad en die vond geen oneffenheden
![]()
Over de andere tegels. Tsja. Wat moet ik zeggen. Het zit er prima op, een vakman kan het vast beter. Er zitten 2 tegels onderop die wat een knikje hebben vanaf bovenaf gezien. En ik ben boven de ombouw niet lekker uitgekomen met mijn tegels. Dus daar zit een raar randje, maar ik denk dat als de toiletrollen er straks staan en iets van een decoratief meuk dingetje. Dat het helemaal niet opvalt dat daar een gek randje zitEn anders, hey het is beter dan het was (slechter kon ook niet he?
)
Oh en ik ga echt nooooooooooit meer af op het meetwerk van de vorige bewoner. De pot hangt dus nét niet in het midden van de ruimteDus als de klep dicht is zie je echt een halve cm verschil. Ik heb overwogen te gaan breken, maar zo irritant vind ik het eigenlijk niet met de klep omhoog (en zo staat t toch het meeste).
[ afbeelding ]
Oké, daar heb je op zich wel een punt (ik had hem ook bewust als vraag geformuleerd hoor).quote:Op woensdag 27 april 2016 21:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Nu lopen alle voegen netjes door. En dat vind ik mooier dan dat dat gaat verspringen.
Er is wel over nagedachtquote:Op woensdag 27 april 2016 22:13 schreef Barrah het volgende:
[..]
Oké, daar heb je op zich wel een punt (ik had hem ook bewust als vraag geformuleerd hoor).
In jouw geval had ik de spoelbak in de mozaïek gezet en de rest in grote tegels, dat had al gescheeld. Maar ik ben niet degene die er hoeft te schijten
dan krab je je wel even achter de orenquote:Op zaterdag 30 april 2016 11:08 schreef Puala het volgende:
Gut gut wat levert dat voegen krabben een bende op zeg
Nou je niest eerder jezelf suf vanwege het stofquote:Op zaterdag 30 april 2016 11:12 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
dan krab je je wel even achter de oren
OEI! gratis neusholtereiniging, altijd smakelijkquote:Op zaterdag 30 april 2016 11:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou je niest eerder jezelf suf vanwege het stof
Ziet er netjes uit, mijn eerste keer (toiletombouw) duurde een stuk langer en de eerste poging zag er een stuk slechter uit! En inderdaad, zonde om met je rug te zitten naar de tegels die je het leukst vindtquote:Op woensdag 27 april 2016 19:51 schreef Puala het volgende:
![]()
)
[ afbeelding ]
Stofmaskertje is geen overbodige luxe?quote:Op zaterdag 30 april 2016 11:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou je niest eerder jezelf suf vanwege het stof
Jazeker. Gister is alles afgerondquote:Op woensdag 4 mei 2016 10:32 schreef derLudolf het volgende:
Hoe is het met je gevel, is ie ook al opnieuw ingevoegd?
Nu hopen dat ie helemaal waterdicht isquote:
Dat is de muur nog niet, want hij word nog geïmpregneerd. Alleen dat kan pas als de voegen goed zijn uitgehard, het lang genoeg droog is. Dus nog even afwachtenquote:Op woensdag 4 mei 2016 10:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nu hopen dat ie helemaal waterdicht isWanneer komt de volgende fase van de verbouwing? En wat wordt die?
18 juniquote:Op woensdag 4 mei 2016 10:51 schreef derLudolf het volgende:
Wanneer ben je jarig dan?
En eerst de tuin mooi maken en daarna moeten de bouwvakkers er weer door? Is dat heel handig?
Heb je vakantie trouwens, of vrij genomen?
Nee de dag voor vaderdagquote:Op woensdag 4 mei 2016 10:58 schreef derLudolf het volgende:
Oh Das de dag na m'n moeder.
Als je weet niets aan doet heb je in huis ook een zandbak. Nu nemen die twee haarballen al genoeg zand mee naar binnen zeker
Nee ze gingen allemaal naar de herdenking. Vrijdag is het planquote:Op woensdag 4 mei 2016 20:40 schreef derLudolf het volgende:
Je hebt ze toch wel een ijsje gegeven hè?
quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee ze gingen allemaal naar de herdenking. Vrijdag is het plan
quote:Op vrijdag 6 mei 2016 16:27 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zoheerlijk weer een keer met hout werken
Clematisquote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]![]()
Wat ga je er tegen aan laten groeien ?
Jup, alles zelf. Er tegen aan geschroefd. Vanwaar de vraag?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:49 schreef bleiblei het volgende:
Netjes, frames zelf gemaakt?
Zo ja, zitten die plankjes er tussen of achter tegenaan geschroefd?
Mijn buren zijn blij met hun extra schaduwquote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:52 schreef Goitske het volgende:
Heel mooi! Is hij alleen niet te hoog? Wat officieel mag bedoel ik dus
Dit is een combinatie van 'dit wil ik met dat heb ik nog liggen en dit laat het budget toequote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:58 schreef bleiblei het volgende:
Oh, ik vind het interessant hoe dingen in elkaar zitten. Leer ik van.
dat scheelt! Niet dat als je net klaar bent gelijk gezeik hebtquote:Op vrijdag 6 mei 2016 21:57 schreef Puala het volgende:
[..]
Mijn buren zijn blij met hun extra schaduw
Heel mooi! Bollo en flappie gaan zeker proberen in je schutting te klimmenquote:Op zondag 8 mei 2016 19:49 schreef Puala het volgende:
De schutting is gezet afgelopen dagen;
[ link | afbeelding ]
En ik heb net de plantenbak uitgelegd. Nu twijfel ik alleen of ik degene achterin mee laat lopen qua schuine hoek of dat ik die recht doe.
[ link | afbeelding ]
En net wel besloten dat er nog een 5e net naast komt. Klopt qua lijnen net wat beter dan dit.
Ik heb het wat onhandig verwoord in mijn vorige post. Dat deze scheef werd stond al vast, met "diegene achterin" bedoelde ik de bak waar ik het nu ook over heb. Dit is "diegene aan de zijkant" maar dat is vrouwenlogica vast en zekerquote:Op donderdag 12 mei 2016 20:54 schreef Barrah het volgende:
Zeg, verwacht je nu echt dat we nog tips gaan geven, nadat je lekker je eigen zin door gaat zetten wat die plantenbak betreft?
Tof, maar niet in mijn tuinquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:06 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Biervatkachel ?
Hier de mijne, zelf gemaakt.
[ afbeelding ]
ziet er goed uitquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:06 schreef Puala het volgende:
Ik wilde weten hoe het er uit kwam te zien dus heb van een stukje al wat hout bevestigd.
[ link | afbeelding ]
Oliedrum. Maar die vind ik vooral tof als half vat en dan open als vuurkorf. Qua tuinhaard voor onder de overkapping ben ik echt lastig merk ik alquote:
Zo snel heb ik alles niet dicht in de tuinquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:21 schreef derLudolf het volgende:
Clematis, bij de Praxis 4,99/stuk zie ik nu net in de folder.
T/M 16 mei 25% korting als je daar ding uit de folder hebt
Ik weet niet hoelang je daar nog voor nodig hebt maar ze kunnen toch wel even in de pot blijven staan? Daar staan ze in de bouwmarkt ook al enige tijd in.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Zo snel heb ik alles niet dicht in de tuin
Nou met het weer van afgelopen dagen denk ik niet dat een plant dat heel lang uit houd eigenlijk. Maar ik red het sowieso niet om het voor de 16e te halen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:22 schreef hiddit het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang je daar nog voor nodig hebt maar ze kunnen toch wel even in de pot blijven staan? Daar staan ze in de bouwmarkt ook al enige tijd in.
Met genoeg water geven en wat in de schaduw neerzetten moet het wel goedkomen toch?quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:38 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou met het weer van afgelopen dagen denk ik niet dat een plant dat heel lang uit houd eigenlijk. Maar ik red het sowieso niet om het voor de 16e te halen.
Nee die moet mee met mijquote:Op donderdag 12 mei 2016 22:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met genoeg water geven en wat in de schaduw neerzetten moet het wel goedkomen toch?
Kun je vriendlief niet even op pad sturen dan?
Waar 'moet' je heen dan?quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee die moet mee met mij![]()
Mjah. Misschien. Bij een volgende aanbieding
Oh jawel, stel je voor dat je een weekend in een vijf sterren hotel zit, moet je om die laatste paar euro's niet moeilijk doenquote:
zit je nou gewoon reclame te maken?quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:02 schreef bluemoon23 het volgende:
Gerecyclede gasfles ?
[ link | afbeelding ]
Ik wil vlammen zien als ik een fikkie stookquote:Op donderdag 12 mei 2016 23:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee hoor, ik breng alleen ideeën aan.
Puala woont toch te ver weg voor mij, en zo`n ding met PostNL vervoeren wordt ook een beetje duur.
Jup. En met regelmaat ritjes door half NL heenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:26 schreef Randy_S het volgende:
Volgens mij heeft Puala de beschikking over een leaseauto met tankpas
[topickaap]quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee hoor, ik breng alleen ideeën aan.
Puala woont toch te ver weg voor mij, en zo`n ding met PostNL vervoeren wordt ook een beetje duur.
Doe maar rechts.. links is Hoogeveenquote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:38 schreef derLudolf het volgende:
Heerenveen kom je ook wel es zeker? Ben je al een stukkie in de richtingMoet je bij Lankhorst links blijven rijden
Weet ik, dat moet ze ook aanhouden als ze vanuit Zwolle richting bluemoon wilquote:
Ach zoquote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Weet ik, dat moet ze ook aanhouden als ze vanuit Zwolle richting bluemoon wil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben erg benieuwd hoe het zal gaan staan![]()
Dat weet ik. En ik denk dat tussen wat kan/mag en ik durf ook nog wel een verschil zitquote:Op donderdag 19 mei 2016 16:27 schreef derLudolf het volgende:
Er kan mag in elk geval minder op dan je denk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:30 schreef Puala het volgende:
Dat zijn jou sporen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder zonder kleerscheuren/schade/boetes vanaf gekomen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
Dat is van mijn auto ja, maar ik was niet de bestuurder op dat moment.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zijn jou sporen?Verder zonder kleerscheuren/schade/boetes vanaf gekomen?
En bedankt....quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:50 schreef bluemoon23 het volgende:
Daarom niet een exleasebak kopen.![]()
Je ziet hoe roekeloos ermee gereden wordt
Blijkbaar achteraf te veel. Al verschilt de mening daar over wel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 17:20 schreef NotToBe het volgende:
Hoeveel lag er op die kar dan? En hoe was die kar geremd? Maar flink schrikken
Niet nu, 6 meiquote:Op donderdag 19 mei 2016 17:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Is dit nu gebeurt met een aanhanger erachter ?
44 klinkers per m2. gewicht van tussen de 3 en 4 kilo per stuk zit je dus aan een lading van 2500 tot 3000 kilo.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Blijkbaar achteraf te veel. Al verschilt de mening daar over wel.
Geremde tandemasser.
Ja zeker schrikken.
[..]
Niet nu, 6 mei
quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:18 schreef Puala het volgende:
Vanavond gaan we 17m2 bestrating ophalen. Ben benieuwd hoeveel keren we moeten rijden daarvoor. Sinds we de vorige keer met een aanhanger zijn gaan slingeren en het er zonder schade vanaf hebben gebracht ben ik een beetje huiverig. Het kan dus best zijn dat ik het gewoon strikt uit wil rekenen en de persoon bij wie we het gaan halen vraag om even 1 steen te wegen. Ik durf niet zo goed meer![]()
En ik heb vanmiddag een lijst met planten doorgegeven aan de kweker uit het dorp. Over een paar weken levert hij het vers uit de kwekerij bij mij thuis af![]()
![]()
Voor de liefhebbers, een mengeling van deze zal het worden:Ooh mooie planten! LavendelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben erg benieuwd hoe het zal gaan staan![]()
![]()
Succes met de stenen![]()
Ik mag 750 rijden en dat hebben we netjes gedaanquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:44 schreef flibber het volgende:
[..]
44 klinkers per m2. gewicht van tussen de 3 en 4 kilo per stuk zit je dus aan een lading van 2500 tot 3000 kilo.
heb zelf een geremde henra kipper. mag ik 2000 kilo op pakken maar er heeft ook wel eens 3500 kilo op gelegen. (dan slingert die bij 90+)
Maar ligt ook aan trekkend voertuig. als simpele personenauto is met laag gewicht en weinig koppel dan ga je veel sneller.
(te zwaar bepakken is overigens slecht voor je assen)
wat voor auto heb je dan dat je 750 kan rijdenquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik mag 750 rijden en dat hebben we netjes gedaan![]()
Maar er stond een station voor, maar dat is ook de redding geweest in deze. Normaal rijd diegene in een peugeot 206-je en die had dat slingeren nooit op kunnen vangen. Deze heeft nog mogelijkheden om wat te kunnen corrigeren.
Maar vanavond is alles goed gegaan gelukkig. 18m2 stenen opgehaald in 2,5 uur. Ik heb komende tijd weer wat te doen
Ik rij een "ik-ben-getrouwd-en-heb-2-kinderen-en-een-labrador" auto. Dus nee dat haal ik nietquote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:04 schreef flibber het volgende:
[..]
wat voor auto heb je dan dat je 750 kan rijden
btw, ging je op de rem staan toen die begon te slingeren?
meestal ff gas hard intrappen tot slingeren weg is en dan langzamer gaan werkt beter
Pas op je rug met die bestrating, meest smerige rotwerk dat er is...straten.
Ja maximaal 2 kinderen hoor de babydekentjes haken komt mn neus uit dan neem je maar 2 labradorsquote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik rij een "ik-ben-getrouwd-en-heb-2-kinderen-en-een-labrador" auto. Dus nee dat haal ik niet![]()
![]()
Ik heb niets gedaan toen hij ging slingeren. Ja, me vastgegrepen aan de stoel. De bestuurder heeft gehandeld
De gemiddelde auto doet niet zoveel meer als je het gas hard intrapt bij 80 met een kar er achter... Zeker met een geremde aanhanger altijd hard remmen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:04 schreef flibber het volgende:
[..]
wat voor auto heb je dan dat je 750 kan rijden
btw, ging je op de rem staan toen die begon te slingeren?
meestal ff gas hard intrappen tot slingeren weg is en dan langzamer gaan werkt beter
Pas op je rug met die bestrating, meest smerige rotwerk dat er is...straten.
Wat is de bedoeling met die 2 soorten? Of is dat al gezegd?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:13 schreef Puala het volgende:
Mijn tuin bevat nu 2 bergen stenen.
[ link | afbeelding ]
En een poes die helemaal blij is![]()
[ link | afbeelding ]
En ik heb een stukje van de 2 soorten naast elkaar gelegd. Vind het prima kunnen![]()
[ link | afbeelding ]
En als eh&t zo is afgelopen ga ik nog even verder denk ik
dat zeg ik..ligt aan trekkend voertuigquote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:36 schreef Makrolon het volgende:
[..]
De gemiddelde auto doet niet zoveel meer als je het gas hard intrapt bij 80 met een kar er achter... Zeker met een geremde aanhanger altijd hard remmen.
Lees eens terugquote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:40 schreef hiddit het volgende:
[..]
Wat is de bedoeling met die 2 soorten? Of is dat al gezegd?
Een zandbakquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:20 schreef Puala het volgende:
Zo, de eerste paar meter liggen er weer in.
[ link | afbeelding ]
Oh lol zo. Nee dr moet nog een gedeelte naar achter, maar ik schuif eerst wel op wat ik te veel heb en haal dan bij uit die bak. Heb al het gevoel dat ik alles 20x in mn hand heb. Zo hopelijk maar 18xquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo'n houten bak met geel zand had Ludolf vroeger ook
Ik vind dit juist prachtigquote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:13 schreef Puala het volgende:
Mijn tuin bevat nu 2 bergen stenen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En ik heb een stukje van de 2 soorten naast elkaar gelegd. Vind het prima kunnen![]()
[ link | afbeelding ]
En als eh&t zo is afgelopen ga ik nog even verder denk ik
Helemaal niet 'storend' zo, twee verschillende soorten stenenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:25 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Helaas maar weer 2 uur de tijd, maar wel een stuk verder
Ben ook bewust voor hele andere stenen gegaan. Hoop wel dat ik de groene aanslag er nog vanaf krijg. Ben op een stukje al aan het kijken of het spul wat ik heb liggen voldoende werkt. En anders de hogedruk er een keer overheen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 17:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Helemaal niet 'storend' zo, twee verschillende soorten stenenLijkt leuk zo
En anders formaline. Niet op een warme dag doen want dan ga je zwevenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Ben ook bewust voor hele andere stenen gegaan. Hoop wel dat ik de groene aanslag er nog vanaf krijg. Ben op een stukje al aan het kijken of het spul wat ik heb liggen voldoende werkt. En anders de hogedruk er een keer overheen.
nee is voor bollo en flappie die morgen tuin inspectie gaan doen. Hun emmertjes en schepjes staan al bij de voordeurquote:
Dat ken ik nietquote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En anders formaline. Niet op een warme dag doen want dan ga je zweven
Zou t niet doenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 21:22 schreef Goitske het volgende:
[..]
nee is voor bollo en flappie die morgen tuin inspectie gaan doen. Hun emmertjes en schepjes staan al bij de voordeur
Wordt gebruikt om stallen te ontsmetten en om dingen mee te conserveren / "op sterk water zetten"quote:
Wat voor woeste trilplaat gebruik jij? Hoeveel ton? Vind m vrij groot ogen voor in een achtertuin. Of moeten er ook vrachtwagens door straksquote:Op donderdag 26 mei 2016 21:25 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nog zo'n 8 m2 te gaan
Valt mee toch, zit gewoon een Honda motor op, geen Hatz dieselquote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:06 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Wat voor woeste trilplaat gebruik jij? Hoeveel ton? Vind m vrij groot ogen voor in een achtertuin. Of moeten er ook vrachtwagens door straks
Zo veel m2's straatwerk en jij begint over de trilplaat?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:06 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Wat voor woeste trilplaat gebruik jij? Hoeveel ton? Vind m vrij groot ogen voor in een achtertuin. Of moeten er ook vrachtwagens door straks
Haha sorryquote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Zo veel m2's straatwerk en jij begint over de trilplaat?
Had foto op te klein scherm bekeken, valt inderdaad wel mee hoe groot.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Valt mee toch, zit gewoon een Honda motor op, geen Hatz diesel
Gelukkig wel. Ik krijg hem nu al amper van zijn plek afquote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:21 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Had foto op te klein scherm bekeken, valt inderdaad wel mee hoe groot.
waar zo'n nieuwe bril allemaal wel niet handig voor isquote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:59 schreef Puala het volgende:
Oh wauw, ik kom er nu al achter dat er 1 kant van t kozijn van de schuurdeur wel in de grondverf is gezet 1,5 jaar terug maar niet blauw is gemaakt.
Damn![]()
het valt nou nu ook pas opquote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:15 schreef Puala het volgende:
Ja lach maar. Ik wist al dat t prutsers waren, maar dit vind ik echt stom.
hell Yeahquote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:46 schreef Puala het volgende:
Zo. De klusdag zit er weer op.
[ link | afbeelding ]
Best trots dat dit in mn eentje is gelukt om te bouwen
Moet ik dan die hele bak 50/50 doen? Nee toch? En is dat niet anders met bemeste tuinaarde? En ik wilde er nog een zak of 2-3 mest doorheen gooien. Verandert dat het ook niet?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:18 schreef Muis006 het volgende:
Mooie bak!
Ik zou er niet alleen tuinaarde in doen, dat is te zuur. Mengen met potgrond werkt prima
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Moet ik dan die hele bak 50/50 doen? Nee toch? En is dat niet anders met bemeste tuinaarde? En ik wilde er nog een zak of 2-3 mest doorheen gooien. Verandert dat het ook niet?Ik heb hier thuis eerst een laag tuinaarde gedaan en daar bovenop een laag 50/50. Mbt tuinaarde en mest weet ik niet. Je zou altijd een test kunnen kopen en indien het te zuur is kalk erbij doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soms kun je bij de gemeente gratis compost afhalen. Hiermee kun je je grond al een stuk beter maken. Bij ons zit een compostfabriek, buiten de hekken ligt een berg compost met een bordje erbij dat particulieren het gratis mogen afhalen.quote:
Knipper is kwestie van ervaring opdoen. Is vooral snelheid in plaats van kracht. Wordt alleen niet heel netjes en je moet soms nog bij kappen omdat het te rond is. Wat mooier werkt is diamantblad aan de haakse slijper, even wat herrie en stof maar wel strak.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:11 schreef Puala het volgende:
Komende week in de avonduren even folie nieten aan de binnenkant. Dan kan de tuinaarde er in, want 6 juni komen de planten![]()
Ook nog even kijken hoe ik dat met de pas stukjes precies ga doen. Ik zit er aan te denken om zo'n knipper een paar uur te huren. Is dat een beetje te doen? Of heb je veel kracht/gewicht nodig om dat voor elkaar te krijgen?
Volgend weekend nog even een rondje naar het stort met de laatste grindtegels en dan kunnen de laatste m2's bestrating er ook in.
En ik geloof dan toch zomaar dat de tuin klaar is op de meubels na
Onze gemeente doet dat nietquote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:27 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Soms kun je bij de gemeente gratis compost afhalen. Hiermee kun je je grond al een stuk beter maken. Bij ons zit een compostfabriek, buiten de hekken ligt een berg compost met een bordje erbij dat particulieren het gratis mogen afhalen.
Met mijn kunde voor het opzoeken van ongevallen ga ik niet aan de slag met een haakse slijperquote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:50 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Knipper is kwestie van ervaring opdoen. Is vooral snelheid in plaats van kracht. Wordt alleen niet heel netjes en je moet soms nog bij kappen omdat het te rond is. Wat mooier werkt is diamantblad aan de haakse slijper, even wat herrie en stof maar wel strak.
Pcies, paar zakken tuinaarde erbij hoor.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:34 schreef derLudolf het volgende:
Gewoon zwarte grond (teeltaarde?) er in joh. Of wat je ook in de rest vd tuin hebt. Evt zakkie kalk er door voor structuur verbetering. Wat koemest er bij en groeien met die hap
Waarom heb je het in zakjes gekocht? Das toch hartstikke duur?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:15 schreef Puala het volgende:
170 zakken van 10kg aarde gesjouwd. Eerst stuk voor stuk de bus in (2 ritten) en daarna de tuin in. Plantenbak 1 zit al vol.
En nu benen omhoog. Pffff
Het is maar net iets duurder als t gestort krijgen en de hele bende die daar bij hoort.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom heb je het in zakjes gekocht? Das toch hartstikke duur?
Oh ja dan is het geen moeilijke keuzequote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is maar net iets duurder als t gestort krijgen en de hele bende die daar bij hoort.
7 zakken a 25 liter in een Kruiwagen. Veel Meer grond schep je er toch niet in.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:01 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou het wel weten hoor, laten storten en vervolgens een keer of wat met de kruiwagen heen en weer, of tig keer met zakken lopen sjouwen en op en neer rijden.
Dat is voor die 15 jarige panlatten die er werken. Als die meer moeten tillen breken die doormiddenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:17 schreef bluemoon23 het volgende:
25 liter zakjes met grond![]()
Is dat speciaal voor vrouwen ?![]()
Normaal zit er toch meer in volgens mij.
Speciaal voor vrouwenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:17 schreef bluemoon23 het volgende:
25 liter zakjes met grond![]()
Is dat speciaal voor vrouwen ?![]()
Normaal zit er toch meer in volgens mij.
Al een tijdje weg. Je bent de eerste die 'm mistquote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar is je kluschick/klusvroywe signature gebleven trouwens
En dan FOK! ik bovendien altijd mobielquote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Al een tijdje weg. Je bent de eerste die 'm mist
Je moet over zijn buik aaienquote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:13 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat een kutkatquote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee dat wilt mevrouw niet. Dan zet ze haar tanden in mij
Noortje is een schatjequote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wat een kutkat![]()
Mijn poes vind dat juist heerlijk, strekt zich dan nog verder uit en gaat heel hard knorren en blijft net zo lang liggen tot je stopt.![]()
Ik mag hopen dat jij niet letterlijk van je af gaat bijtenquote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:09 schreef Puala het volgende:
[..]
Noortje is een schatje![]()
Ach, elke kat vind wat anders lekker toch? Net als mensen
Minder kut dan DHLquote:
Neequote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Minder kut dan DHL
Maar de draadjes zitten wel al op hun plek?
Hedra noem ik altijd gezwellenquote:Op maandag 6 juni 2016 22:31 schreef Peter het volgende:
Als de klimplant richting schutting groeit, hoe snoei je die daar dan?
Ik heb soorten uitgekozen die in 2 jaar 2 meter groeien. Als ik het gewoon regelmatig controleer valt t wel meequote:Op maandag 6 juni 2016 22:31 schreef Peter het volgende:
Als de klimplant richting schutting groeit, hoe snoei je die daar dan?
Niet helemaal nog. De stapel stenen moet nog weg. Of gelijk op de plek of omgestapeld. En woensdag komen de loungebank en 2 stoelen. En 's avonds wordt de bestrating nog even aangetrild zodag de boel net wat vloeiender ligt nog.quote:Op maandag 13 juni 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:
Alles klaar voor je verjaardag?Nu het weer nog
Wauw.quote:Op maandag 13 juni 2016 21:54 schreef Puala het volgende:
En weer wat verder![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Bouwpakketquote:Op donderdag 16 juni 2016 10:50 schreef derLudolf het volgende:
goed bezig. Die spots lijken zeker leuk
Die bank ook zelf geknutseld?
Komen er op die armleuning nog planken?
Toch wel RVS schroeven gebruikt?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:01 schreef Puala het volgende:
BouwpakketDus deels ja en deels nee
![]()
Ja, daar komen nog planken op. Die moeten alleen gezaagd en het was niet meer het tijdstip om dat te doen gister. De rugleuning moet ook nog goed vast.
Perfect! Je wil niet weten wat een ellende roestende schroeven in hout kunnen geven.quote:
Ik wil het inderdaad niet wetenquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Perfect! Je wil niet weten wat een ellende roestende schroeven in hout kunnen geven.
De ultieme wraak, toch nog genieten van die klotedingen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Uiteraard. 3 latten per vlondertegel, keer 50. Ik vermaak me wel
Geïmpregneerd hout? Milieudelictquote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:31 schreef Puala het volgende:
[..]
Uiteraard. 3 latten per vlondertegel, keer 50. Ik vermaak me wel
Als het ooit een boom is geweest, dan kan het ook brandenquote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:42 schreef derLudolf het volgende:
Geïmpregneerd hout? Milieudelict
Edit: ik weet waar je huis woont
Dit weekend alleen leuke cadeautjesquote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mja, onderschat dit niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kijk, nu komt het helemaal tor zijn recht, supermooi en die vuurschaal maakt het helemaal afquote:Op vrijdag 17 juni 2016 22:28 schreef Puala het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zoiets als schemer?![]()
[ link | afbeelding ]
Dankjewelquote:
Dankjewelquote:Op zaterdag 18 juni 2016 07:52 schreef Barrah het volgende:
[..]
Mja, onderschat dit niet.
Van alle blessures en gezondheidsklachten die je door klussen kunt krijgen wens ik Puala kanker het minste toe.
Verder gefeliciteerd! Het ziet er mooi uit. En nog een hele zomer om er van te kunnen genieten.
Ja het is echt heel gaaf in het donkerquote:Op zaterdag 18 juni 2016 08:04 schreef flibber het volgende:
[..]
Kijk, nu komt het helemaal tor zijn recht, supermooi en die vuurschaal maakt het helemaal af
Ik had ooit een bank, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat behoorlijk ongezellig vind zitten. Je zit verplicht met twee of drie naast elkaar ipv gezellig rond de tafel. Bovendien wil niet iedereen even ver van tafel af zitten...quote:Op woensdag 29 juni 2016 06:32 schreef Goitske het volgende:
Super mooie tafel!
Ipv stoelen kun je ook een soort bierbanken maken bij de tafel
Ik heb een bank aan de kant van de muur zodat je daar een steuntje van in de rug hebt. En aan de andere kant wil ik gewoon stoelenquote:Op woensdag 29 juni 2016 06:32 schreef Goitske het volgende:
Super mooie tafel!
Ipv stoelen kun je ook een soort bierbanken maken bij de tafel
Ik snap wat je bedoelt en daar heb ik ook over nagedacht. Alleen mijn ruimte is 2 meter 20 breed. Als je dan een tafel er neer zet die prettig breed is om aan te eten, bordspellen te spelen. Dan hou je nog net genoeg ruimte over om de stoelen er omheen te zetten, maar comfortabel daar langs lopen gaat dan niet. En het is wel een doorgaande ruimte, want de openslaande deuren en de keukendeur zit er naast. Je wilt toch prettig je tuin in kunnen lopen. Dus vandaar de keuze om aan 1 kant een bank te maken en aan 1 kant stoelen neer te zetten. Degene die niet lekker zitten op een bank kunnen dan aan de kant van de stoelen zitten.quote:Op woensdag 29 juni 2016 08:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik had ooit een bank, maar moet eerlijk zeggen dat ik dat behoorlijk ongezellig vind zitten. Je zit verplicht met twee of drie naast elkaar ipv gezellig rond de tafel. Bovendien wil niet iedereen even ver van tafel af zitten...
We zijn het gewoon eens hoorquote:Op woensdag 29 juni 2016 09:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt en daar heb ik ook over nagedacht. Alleen mijn ruimte is 2 meter 20 breed. Als je dan een tafel er neer zet die prettig breed is om aan te eten, bordspellen te spelen. Dan hou je nog net genoeg ruimte over om de stoelen er omheen te zetten, maar comfortabel daar langs lopen gaat dan niet. En het is wel een doorgaande ruimte, want de openslaande deuren en de keukendeur zit er naast. Je wilt toch prettig je tuin in kunnen lopen. Dus vandaar de keuze om aan 1 kant een bank te maken en aan 1 kant stoelen neer te zetten. Degene die niet lekker zitten op een bank kunnen dan aan de kant van de stoelen zitten.
Ah toch welquote:Op woensdag 29 juni 2016 10:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
We zijn het gewoon eens hoorAan de muurkant zou ik ook een bank doen. Aan de andere kant stoelen. Ik reageerde meer op de andere post waarin voorgesteld werd om alleen maar banken te doen
Kun je btw niet één stoel aan een kopse kant van de tafel kwijt?
Ze staan onder een overkapping straks, dus de invloed van het weer gaat meevallen. En anders inderdaad de hogedrukreinigerquote:Op woensdag 29 juni 2016 12:05 schreef LovelyLady het volgende:
Die stoelen zijn tof, lijken me erg comfy zitten
Nadeel van wit is dat dat wel gaat verweren na verloop van tijd.
Of je moet ze steeds afdekken met zeil en in de winter ergens droog opbergen.
Kan je ze evt met een hogedrukreiniger reinigen?
Dat is wel handig dat dat kanquote:Op woensdag 29 juni 2016 12:09 schreef Puala het volgende:
[..]
Ze staan onder een overkapping straks, dus de invloed van het weer gaat meevallen. En anders inderdaad de hogedrukreiniger
Je mist trouwens nog een katquote:Op dinsdag 28 juni 2016 23:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Poes in the house![]()
Met witte sokjes![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |