quote:Voordat je reageert
- Houd rekening met de vervuilende effecten van je reactie
- Het OV is fantastisch
Ook de inhoud is hoogst dubieus Robin.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:02 schreef robin007bond het volgende:
Deze spot.![]()
Terechte inhoud, de vorm....
Hoezo? Het is waar van de plofkippen, stond laatst nog in NRC.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook de inhoud is hoogst dubieus Robin.
Alsof Nederlandse boeren niet kunnen concurreren met de Oekraïense met hun techniek uit de jaren '70quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoezo? Het is waar van de plofkippen, stond laatst nog in NRC.
Of we nou plofkippen importeren uit China of uit Oekraine.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoezo? Het is waar van de plofkippen, stond laatst nog in NRC.
Ja, dat laatste is waar ik dus ook op hoop als ik mijn JA-stem geef.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alsof Nederlandse boeren niet kunnen concurreren met de Oekraïense met hun techniek uit de jaren '70.
Daarnaast zijn er clubjes als Wakker Dier die leuk gaan reageren als er een Oekraïense plofkipfilet of legbatterijei in de Nederlandse schappen ligt.
Dat mag ik hopen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alsof Nederlandse boeren niet kunnen concurreren met de Oekraïense met hun techniek uit de jaren '70.
Daarnaast zijn er clubjes als Wakker Dier die leuk gaan reageren als er een Oekraïense plofkipfilet of legbatterijei in de Nederlandse schappen ligt.
Ik ben wel blij met de toegenomen aandacht voor voedselveiligheid en de leefomstandigheden van de dieren die we eten. Daar gaat dit verdrag echt geen einde aan maken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat laatste is waar ik dus ook op hoop als ik mijn JA-stem geef.
Oorlogstrauma en last van afro-amerikaanse hate-crimes.quote:
Deze meneer komt waarschijnlijk niet in fora. Beetje te oud.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
- Het schofferen van users uit andere fora wordt niet geaccepteerd in de sc. -
Volgens mij is dat echt een farçe. We eten die plofkippen net zo goed, alleen niet meer als filet. Voor de filets worden nu de "nieuwe kip" gebruikt, die met 18 of 19 exemplaren in het donker op een vierkante meter woont in plaats van 20 stuks voor de plofkip.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben wel blij met de toegenomen aandacht voor voedselveiligheid en de leefomstandigheden van de dieren die we eten. Daar gaat dit verdrag echt geen einde aan maken.
Dat denk ik ook. Plofkippensoep, plofkipsalade, plofkipbouillon.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is dat echt een farçe. We eten die plofkippen net zo goed, alleen niet meer als filet. Voor de filets worden nu de "nieuwe kip" gebruikt, die met 18 of 19 exemplaren in het donker op een vierkante meter woont in plaats van 20 stuks voor de plofkip.
Whoopdeewhoo. Natuurlijk is elke vooruitgang goed meegenomen, maar vooral denken consumenten dat er heel wat veranderd is terwijl dat helemaal niet waar is. Of nou ja, de prijs is wel aangepast aan ons verbeterde beeld.
Leeftijdsklasse Ryan of tijgertje lijkt me.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Deze meneer komt waarschijnlijk niet in fora. Beetje te oud.
Uiteraard, het is niet goed of het deugt niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is dat echt een farçe. We eten die plofkippen net zo goed, alleen niet meer als filet. Voor de filets worden nu de "nieuwe kip" gebruikt, die met 18 of 19 exemplaren in het donker op een vierkante meter woont in plaats van 20 stuks voor de plofkip.
Whoopdeewhoo. Natuurlijk is elke vooruitgang goed meegenomen, maar vooral denken consumenten dat er heel wat veranderd is terwijl dat helemaal niet waar is. Of nou ja, de prijs is wel aangepast aan ons verbeterde beeld.
Kan dat bij Amerikanen nooit zo goed inschatten. Desert Storm was uit '91, dus deze man kan ook best uit '72 komen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Leeftijdsklasse Ryan of tijgertje lijkt me.
De Kip van Morgen groeit 11% langzamer en heeft 5% meer ruimte. Als jij dat "toegenomen aandacht voor voedselveiligheid en de leefomstandigheden van de dieren" wil noemen, oké dan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteraard, het is niet goed of het deugt niet.
Van de volledig focus op goedkoper en efficiënter produceren is de diervriendelijkheid er als belangrijke factor bijgekomen. Er is nog een lange weg te gaan natuurlijk maar men zet wel stappen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
De Kip van Morgen groeit 11% langzamer en heeft 5% meer ruimte. Als jij dat "toegenomen aandacht voor voedselveiligheid en de leefomstandigheden van de dieren" wil noemen, oké dan.
http://kassa.vara.nl/nieuws/welke-kippen-hebben-het-beste-leven
Ik zou best een huis willen met 5% meer ruimte.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
De Kip van Morgen groeit 11% langzamer en heeft 5% meer ruimte. Als jij dat "toegenomen aandacht voor voedselveiligheid en de leefomstandigheden van de dieren" wil noemen, oké dan.
http://kassa.vara.nl/nieuws/welke-kippen-hebben-het-beste-leven
Topprogramma inderdaad.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:37 schreef Tchock het volgende:
Keuringsdienst van Waarde is wat dat betreft wel een eye-opener voor mij. Als er op een product "zonder kunstmatige smaakstoffen" staat weet ik nu dat er genetisch gemanipuleerd gist in zit.
Ik vind het zorgelijk dat dat alleen maar lijkt te komen door publieke verontwaardiging, in plaats van dat de bedrijven het zelf initiëren. Dreigen met een boycot is wel lekker kapitalisme in de praktijk.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Van de volledig focus op goedkoper en efficiënter produceren is de diervriendelijkheid er als belangrijke factor bijgekomen. Er is nog een lange weg te gaan natuurlijk maar men zet wel stappen.
Tja, bedrijven hebben nu eenmaal de focus op geld verdienen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het zorgelijk dat dat alleen maar lijkt te komen door publieke verontwaardiging, in plaats van dat de bedrijven het zelf initiëren. Dreigen met een boycot is wel lekker kapitalisme in de praktijk.
Alles voor de winst is het motto. Verrot systeem is het.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het zorgelijk dat dat alleen maar lijkt te komen door publieke verontwaardiging, in plaats van dat de bedrijven het zelf initiëren. Dreigen met een boycot is wel lekker kapitalisme in de praktijk.
In principe wel. Langzamere groei is gezonder, minder kans op ziektes en vergroeiingen en daardoor minder antibiotica en dergelijke nodig.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:44 schreef GSbrder het volgende:
Is een dier er eigenlijk bij gebaat als hij een paar weken langer leeft voordat hij op slachtgewicht zit?
Maar het leed duurt ook langer.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
In principe wel. Langzamere groei is gezonder, minder kans op ziektes en vergroeiingen en daardoor minder antibiotica en dergelijke nodig.
Of 37 versus 42 dagen nou zo'n enorm verschil maakt weet ik niet.
Suggesties voor een alternatief?quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Alles voor de winst is het motto. Verrot systeem is het.
Ik ga lachen als hij nu met Project Venus aankomt kakken.quote:
Geen vlees meer toelaten op de markt dat niet aan een fatsoenlijke dierenwelzijnsstandaard voldoet. Dan eten we maar minder vlees.quote:
Wij sowieso. Kip met meer smaak.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:44 schreef GSbrder het volgende:
Is een dier er eigenlijk bij gebaat als hij een paar weken langer leeft voordat hij op slachtgewicht zit?
Vlees enkel nog voor de rijken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen vlees meer toelaten op de markt dat niet aan een fatsoenlijke dierenwelzijnsstandaard voldoet. Dan eten we maar minder vlees.
Links niet.quote:
Dat is inderdaad plezierig, en ik denk ook niet dat er nu nog een weg terug is: mensen willen beter en producenten schenken er serieuze aandacht aan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik ben wel blij met de toegenomen aandacht voor voedselveiligheid en de leefomstandigheden van de dieren die we eten. Daar gaat dit verdrag echt geen einde aan maken.
De SP wil ook gewoon dat een minimumloner vlees kan eten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet welke links je bedoelt maar PvdD en GL zijn het volgens mij wel met me eens.
Dat kan ook, alleen niet elke dag een halve kilo.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De SP wil ook gewoon dat een minimumloner vlees kan eten.
Ik meen toch echt gelezen te hebben dat Jumbo ook zijn vleeswaren gaat verbeteren.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen vlees eten is dan ook niet erg gezond voor mensen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De SP wil ook gewoon dat een minimumloner vlees kan eten.
Als we gewoon al de milieukundige kosten en accijnzen gaan verrekenen in vlees kom je op een gegeven moment op 5 euro per lapje.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat kan ook, alleen niet elke dag een halve kilo.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik meen toch echt gelezen te hebben dat Jumbo ook zijn vleeswaren gaat verbeteren.
Die is inderdaad beter dan de Kip van Morgen. Er staan er nog meer in die link van Kassa die ik net postte.quote:Ook supermarktketen Jumbo heeft een nieuwe kip ontwikkeld. De nieuwe kip is een Hubbard, het langzaam groeiende ras. Zij leven met 13,5 stuks op één vierkante meter en er wordt met graan gestrooid. Een belangrijk verschil met de vorige kippen is dat deze kip daglicht in de stal heeft. Een overdekte uitloop hebben de stallen niet. De prijs van een kilo Nieuwe Standaard Kip is ¤8,69.
Kijk eens naar wat het Voedingscentrum erover zegt. Kan prima.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Geen vlees eten is dan ook niet erg gezond voor mensen.
Kom er maar in Robin![]()
Dank je. Ideaal is het nog niet, maar we zijn op weg. Waar ik dat van die vleeswaren heb gelezen, weet ik niet meer.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Die is inderdaad beter dan de Kip van Morgen. Er staan er nog meer in die link van Kassa die ik net postte.
Wel zielig voor die halve kip in elke vierkante meter
Klinkt ingewikkeld. Zoiets als sociaal liberalisme.quote:
Je wordt er alleen een soft watje van. Echte mannen moeten af en toe bloed uit vlees zuigen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Kijk eens naar wat het Voedingscentrum erover zegt. Kan prima.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:08 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Je wordt er alleen een soft watje van. Echte mannen moeten af en toe bloed uit vlees zuigen.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Die man lijkt een beetje op Michael Moore. Maar die zou zoiets nooit dragen.
Ik eet ook een paar dagen in de week vega, goedkoop en lekker. Maar ik wil ook gewoon vlees ja.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:09 schreef GSbrder het volgende:
Ach, ik eet al gauw 2-3 dagen per week vegetarisch.
Het kan wel, maar ik heb toch behoefte aan vlees. Vind het ook wel mooi om zelf een dier te schieten.
Dat was de hele tijd al zoquote:Op zaterdag 2 april 2016 13:12 schreef Disana het volgende:
Oh, nu moeten we volgens de Volkskrant weer niet gaan stemmen als we voor zijn. Even lezen.
Zolang je een beetje bewust bent dat er wel een dier voor is doodgegaan en je daar niet hypocriet om gaat doen, heb ik er weinig problemen mee.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik eet ook een paar dagen in de week vega, goedkoop en lekker. Maar ik wil ook gewoon vlees ja.
Met het idee dat het referendum niet meetelt bij een te lage opkomst en dat het dan sowieso een voor is?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:12 schreef Disana het volgende:
Oh, nu moeten we volgens de Volkskrant weer niet gaan stemmen als we voor zijn. Even lezen.
Da's toch vegetarisch?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:14 schreef Kowloon het volgende:
Ik kook nooit vegetarisch, ook al zit er niet altijd vlees of vis in mijn gerechten.
Kan ook prima natuurlijk. En een paar dagen vega eten per week scheelt al echt een berg.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik eet ook een paar dagen in de week vega, goedkoop en lekker. Maar ik wil ook gewoon vlees ja.
? Als er geen vlees of vis in je gerecht zit is het toch vega?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:14 schreef Kowloon het volgende:
Ik kook nooit vegetarisch, ook al zit er niet altijd vlees of vis in mijn gerechten.
Zolang ik in restaurants maar steak en spareribs kan blijven bestellen vind ik alles helemaal prima.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan ook prima natuurlijk. En een paar dagen vega eten per week scheelt al echt een berg.
Ik had gehoopt dat de JA-stem inmiddels was toegenomen, maar dat blijft volgens de Volkskrant steken op 36%quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was de hele tijd al zoAchterlijk systeem met die kiesdrempel.
Juist. Nu zit ik in dubio, ik had namelijk besloten mijn JA-stem gewoon maar te laten horen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met het idee dat het referendum niet meetelt bij een te lage opkomst en dat het dan sowieso een voor is?
Hoe wordt 't weer?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:16 schreef Webschip het volgende:
Benieuwd of de 30% kiesdrempel a.s. woensdag wordt gehaald.
Ik word echt zo enorm moe van het wekenlange gehuil van tegenstanders van een referendum. Het referendum is gewoon wettelijk toegestaan, dus ga eens iets anders doen dan die klaagzang opzetten die nu al wekenlang duurt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:12 schreef Disana het volgende:
Daar gaat dit artikel niet over.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik word echt zo enorm moe van het wekenlange gehuil van tegenstanders van een referendum. Het referendum is gewoon wettelijk toegestaan, dus ga eens iets anders doen dan die klaagzang opzetten die nu al wekenlang duurt.
Nee, vegetarisch is naar mijn idee bewust vlees vermijden, dat doe ik nooit. Wel zijn er ook lekkere gerechten zonder vlees maar als je die maakt vanuit de intentie vlees te vermijden, dan is het niet vegetarisch vind ik.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
? Als er geen vlees of vis in je gerecht zit is het toch vega?
Een referendum in deze vorm is zinloos en tijd- en geldverspilling. Bovendien polariseert het de bevolking en nog totaal onnodig ook.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik word echt zo enorm moe van het wekenlange gehuil van tegenstanders van een referendum. Het referendum is gewoon wettelijk toegestaan, dus ga eens iets anders doen dan die klaagzang opzetten die nu al wekenlang duurt.
Ik ga het niet eens meer lezen. Ga stemmen of ga niet stemmen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar gaat dit artikel niet over.
http://www.volkskrant.nl/(...)isblijvers~a4274294/
Het gaat over de kansen en motieven.
Juist niet?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, vegetarisch is naar mijn idee bewust vlees vermijden, dat doe ik nooit. Wel zijn er ook lekkere gerechten zonder vlees maar als je die maakt vanuit de intentie vlees te vermijden, dan is het niet vegetarisch vind ik.
Mwah, als ik risotto maak gooi ik er ook niet altijd vlees in.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, vegetarisch is naar mijn idee bewust vlees vermijden, dat doe ik nooit. Wel zijn er ook lekkere gerechten zonder vlees maar als je die maakt vanuit de intentie vlees te vermijden, dan is het niet vegetarisch vind ik.
We moeten dan ook heel blij zijn met een referendum. Steeds meer mensen voelen zich al lang niet meer vertegenwoordigt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat het doet voor het vertrouwen in de politiek als de regering het advies straks negeert.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:20 schreef Webschip het volgende:
[..]
We moeten dan ook heel blij zijn met een referendum. Steeds meer mensen voelen zich al lang niet meer vertegenwoordigt.
Ik denk niet dat er een advies komt van >50% van de bevolking.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat het doet voor het vertrouwen in de politiek als de regering het advies straks negeert.
Ik vrees bij een nee dat ze het zullen negeren en zal het vertrouwen nog minder worden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat het doet voor het vertrouwen in de politiek als de regering het advies straks negeert.
Vegetarisch koken leidt naar mijn idee tot culinaire gedrochten waarbij men bijvoorbeeld met champignons toch nog een stukje vlees probeert te suggereren, of nog erger, er komen van die vleesloze hamburgers op tafel. Vegetarisme is naar mijn idee een ideologisch en geen bereidingswijze.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Juist niet?Vegetarisch is zonder vlees. De reden waarom je dat doet is toch niet relevant? Of vind je "vegetarisch" een vies woord?
quote:“De rijksten worden alleen maar rijker, terwijl bij heel veel armen de grens bereikt is. En het wordt alleen maar erger”, vertelt Martina. “Het zorgt voor veel spanning om elke maand de vaste lasten te betalen. Ik kom niet om van de honger, maar soms moet ik wel delen van maaltijden overslaan. Dan bak ik een pannenkoek in plaats van een warme maaltijd, een pak meel kost bijna niets. En soms moet ik kiezen tussen een pakje shag of een maaltijd. En als er bezoek is, kan ik diegene geen glaasje wijn of een blikje bier geven. Natuurlijk weten mensen die mij kennen dat het niet anders kan, maar het blijft toch knagen.”
Ja, het zou bindend moeten zijn naar mijn idee, maar daarvan schieten sommigen al helemaal in een kramp.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een referendum in deze vorm is zinloos en tijd- en geldverspilling. Bovendien polariseert het de bevolking en nog totaal onnodig ook.
Bij een opkomst van 75% heb ik geen problemen met een bindend referendum.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, het zou bindend moeten zijn naar mijn idee, maar daarvan schieten sommigen al helemaal in een kramp.
Dat ben ik met je eens Webschip, referenda hadden al vanaf het begin een vast onderdeel van de besluitvorming in de EU moeten zijn. Dan hadden we nu niet met zoveel EU scepsis gezeten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:20 schreef Webschip het volgende:
[..]
We moeten dan ook heel blij zijn met een referendum. Steeds meer mensen voelen zich al lang niet meer vertegenwoordigt.
Vond het ook wel opmerkelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Een pakje shag? Dat zou ik toch als eerste opgeven, want dat is duur.
Ik denk niet dat de EU veel positiever ontvangen zou zijn als onze geweldige plannen waren afgeblazen omdat de bevolking van Estland het er niet mee eens is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens Webschip, referenda hadden al vanaf het begin een vast onderdeel van de besluitvorming in de EU moeten zijn. Dan hadden we nu niet met zoveel EU scepsis gezeten.
Ik vind dat er geen opkomstgrens moet zijn. Moet je maar gaan stemmen als je invloed wil hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bij een opkomst van 75% heb ik geen problemen met een bindend referendum.
quote:Bos gelooft niet in een basisinkomen. “Dan haal je elk initiatief weg.” Wel heeft hij een andere oplossing. “Verlaag de bijstandsnorm, maar geef mensen de mogelijkheid om bij te verdienen zonder gekort te worden. Ze moeten meer kunnen verdienen dan een bijstandsuitkering plus toeslagen, dan zul je eens zien hoe creatief mensen worden. Ze vinden werk of verhuren kamers zonder angst om hun huurtoeslag kwijt te raken. Dan stijgt hun eigenwaarde. Nu moeten ze solliciteren naar uitzendwerk en krijgen ze een aanvullende uitkering. De gemeente is daarbij zo krenterig dat ze er in feite op achteruitgaan.”
Ik denk dat de Esten dan überhaupt niet in de EU gezeten hadden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de EU veel positiever ontvangen zou zijn als onze geweldige plannen waren afgeblazen omdat de bevolking van Estland het er niet mee eens is.
Je kan van een regering niet verwachten dat ze een referendum bindend zullen verklaren als een groot deel van Nederland zich de moeite niet getroost te stemmen. Dan laten ze merken dat ze het de moeite van het stemmen niet waard vinden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind dat er geen opkomstgrens moet zijn. Moet je maar gaan stemmen als je invloed wil hebben.
Niet iedereen in de bijstand is in staat bij te verdienen, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:27 schreef GSbrder het volgende:
Goed plannetje van zo'n vrijwilliger:
[..]
Het heeft nadelen maar de armoedeval is natuurlijk wel een probleem.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:27 schreef GSbrder het volgende:
Goed plannetje van zo'n vrijwilliger:
[..]
Als je een kamer mag verhuren dan scheelt het natuurlijk al een hoop.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet iedereen in de bijstand is in staat bij te verdienen, dus die vlieger gaat niet op.
Daar kan je ook gewoon een scriptje voor schrijven.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:28 schreef Webschip het volgende:
Misschien is er ruimte voor een ReferendumPartij. Zeg maar een directe democratiepartij.
Een partij die in het parlement stemt zoals het volk wil middels een raadpleging via internet.
Alleen dat is al reden genoeg voor een krachtig geluid a.s. woensdag.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens Webschip, referenda hadden al vanaf het begin een vast onderdeel van de besluitvorming in de EU moeten zijn. Dan hadden we nu niet met zoveel EU scepsis gezeten.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:20 schreef Webschip het volgende:
[..]
Serieus: daar heeft niet iedereen ruimte voor of zin in.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je een kamer mag verhuren dan scheelt het natuurlijk al een hoop.
Want hoe gaat dit geenstijlfeestje daar verandering in brengen? Dit zorgt toch alleen maar voor meer frustratie bij de boze mensen?quote:
We gaan over onze grenzen; het is erg prettig dat we geen controles meer hebben of douaniers bij Duitsland en Belgie.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:30 schreef Webschip het volgende:
[..]
Alleen dat is al reden genoeg voor een krachtig geluid a.s. woensdag.
Het is toch van de gekke dat dit land niet eens meer over haar grenzen gaat? Of het monetaire beleid nog maar te zwijgen.
Ik blijf toch vasthouden aan mijn gedachte dat er in beginsel voor ieder internationaal verdrag dat Nederland sluit een bindend referendum gehouden moet worden omdat het zorgt voor overdracht van soevereiniteit. Wel zou je bijvoorbeeld in kunnen bouwen dat, als het parlement daar in gekwalificeerde meerderheid voor is, er geen referendum gehouden hoeft te worden. Op die manier zou dan voorkomen kunnen worden dat voor de echt technische internationale verdragen ook een referendum gehouden moet worden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kan van een regering niet verwachten dat ze een referendum bindend zullen verklaren als een groot deel van Nederland zich de moeite niet getroost te stemmen. Dan laten ze merken dat ze het de moeite van het stemmen niet waard vinden.
Wat hebben die punten met het associatieverdrag te maken?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:30 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het is toch van de gekke dat dit land niet eens meer over haar grenzen gaat? Of het monetaire beleid nog maar te zwijgen.
Dan maken die mensen zin.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Serieus: daar heeft niet iedereen ruimte voor of zin in.
Definieer 'steeds meer', want het Fok forum komt niet echt heel erg overeen met mijn omgeving.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:20 schreef Webschip het volgende:
[..]
Niets. Dit hele achterlijke referendum gaat niet over het associatieverdrag.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat hebben die punten met het associatieverdrag te maken?
Implementatie zal allemaal niet zo heel moeilijk zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:30 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Daar kan je ook gewoon een scriptje voor schrijven.
Mooi, dan was dit verdrag dus gewoon zonder dure fratsen doorgevoerd.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik blijf toch vasthouden aan mijn gedachte dat er in beginsel voor ieder internationaal verdrag dat Nederland sluit een bindend referendum gehouden moet worden omdat het zorgt voor overdracht van soevereiniteit. Wel zou je bijvoorbeeld in kunnen bouwen dat, als het parlement daar in gekwalificeerde meerderheid voor is, er geen referendum gehouden hoeft te worden. Op die manier zou dan voorkomen kunnen worden dat voor de echt technische internationale verdragen ook een referendum gehouden moet worden.
Dat punt kan je natuurlijk met een marginaal tarief oplossen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:31 schreef Tchock het volgende:
Als mensen mogen bijverdienen naast hun bijstandsuitkering, waarom dan nog de uitkering? Er komt een punt dat je die stop moet zetten en dan geldt, net als nu, dat méér verdienen tot minder inkomen leidt. Je verschuift alleen die grens een stukje.
Ieder internationaal verdrag? Ik ben blij dat er geen TTIP-referendum is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik blijf toch vasthouden aan mijn gedachte dat er in beginsel voor ieder internationaal verdrag dat Nederland sluit een bindend referendum gehouden moet worden omdat het zorgt voor overdracht van soevereiniteit. Wel zou je bijvoorbeeld in kunnen bouwen dat, als het parlement daar in gekwalificeerde meerderheid voor is, er geen referendum gehouden hoeft te worden. Op die manier zou dan voorkomen kunnen worden dat voor de echt technische internationale verdragen ook een referendum gehouden moet worden.
Wat ik ernstig vond om te horen was dat zeg maar 75 % van het verdrag met Oekraïne door de EU als organisatie zelfstandig gesloten kan worden. Dat vind ik een zeer vergaande afdracht van soevereiniteit, en daar had naar mijn idee destijds een referendum over gehouden moeten worden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:30 schreef Webschip het volgende:
[..]
'Die mensen', wat zeg je dat hard. En eenzaamheid is een heel ander verhaal dan de bijstand verlagen. Dat mag niet gekoppeld worden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan maken die mensen zin.
Er is een groeiend aantal eenzame alleenstaanden, die kunnen veel beter bij elkaar wonen.
Hebben ze weer wat aanspraak en de huizen zijn nu al te groot voor de huishoudsamenstelling.
Correct maar ik ben wel benieuwd naar de bochten waarin webschip zich gaat wringen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niets. Dit hele achterlijke referendum gaat niet over het associatieverdrag.
Ik hoop dat het er komt. Heb ook al mijn handtekening gezet laatst.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ieder internationaal verdrag? Ik ben blij dat er geen TTIP-referendum is.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik hoop dat het er komt. Heb ook al mijn handtekening gezet laatst.
Het is geen geheim dat ik misschien "wat harder" ben dan de gemiddelde Nederlandse kiezer waar het aankomt op werk en inkomen. Ik wil nadrukkelijk geen gezinnen met 3 kinderen en twee slaapkamers uit hun huizen duwen, maar er zijn een hoop mensen die alleen, met een uitkering, in hun sociale huurwoning wonen met meerdere slaapkamers, ook in de dure plekjes van de stad. Als je dan fiscaal kan stimuleren (in plaats van afstraffen) dat ze de lasten delen, is dat alleen maar toe te juichen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:35 schreef Disana het volgende:
[..]
'Die mensen', wat zeg je dat hard. En eenzaamheid is een heel ander verhaal dan de bijstand verlagen. Dat mag niet gekoppeld worden.
We zijn totaal doorgeschoten. We kunnen niet meer zomaar onze grenzen sluiten, en al helemaal niet zonder voorwaarden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We gaan over onze grenzen; het is erg prettig dat we geen controles meer hebben of douaniers bij Duitsland en Belgie.
Monetair beleid kun je als land niet voeren wanneer je in een gemeenschappelijke munteenheid zit.
Ook over TTIP is een referendum echt onzinnig. Er staan ook goede dingen in dat verdrag, en ook hele slechte. Zoiets versimpelen tot een ja/nee-vraag slaat nergens op, zeker niet als het dan ook nog over allerlei impliciete standpunten gaat (minder invloed vanuit de VS!!).quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik hoop dat het er komt. Heb ook al mijn handtekening gezet laatst.
Dat komt natuurlijk omdat er maar eens in de 10 tot 15 jaar een mogelijkheid is om je per referendum over iets wat met de EU te maken heeft te kunnen uitspreken. Het is een vorm van EU-scepsis die naar mijn idee juist ontstaan doordat in het verleden aangaande de EU een gigantisch gebrek aan het op democratische wijze betrekken van de bevolking bij de besluitvorming aangaande de EU. Dat wantrouwen is het gevolg van decennialang doordrammen met betrekking tot de EU, eigen schuld.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niets. Dit hele achterlijke referendum gaat niet over het associatieverdrag.
Nee, dat komt omdat het referendum door zowel het ja- als nee-kamp wordt misbruikt om hun eigen standpunten door te douwen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk omdat er maar eens in de 10 tot 15 jaar een mogelijkheid is om je per referendum over iets wat met de EU te maken heeft te kunnen uitspreken. Het is een vorm van EU-scepsis die naar mijn idee juist ontstaan doordat in het verleden aangaande de EU een gigantisch gebrek aan het op democratische wijze betrekken van de bevolking bij de besluitvorming aangaande de EU. Dat wantrouwen is het gevolg van decennialang doordrammen met betrekking tot de EU, eigen schuld.
Wij willen ook bij Duitsland naar binnen zonder dat ze hun grenzen op slot doen voor ons.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:38 schreef Webschip het volgende:
[..]
We zijn totaal doorgeschoten. We kunnen niet meer zomaar onze grenzen sluiten, en al helemaal niet zonder voorwaarden.
Open grenzen is zoiets als je huis niet op slot kunnen doen als je even weg bent.
En ons invloed op het monetair beleid is minimaal. Zie het huidige rentebeleid. Zelfs Duitsland, dat tegen is, staat vrijwel met lege handen. (alles om dmv euro de EU een transferunie te maken, want dat is waar Draghi mee bezig is).
Stel ik ook niet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat hebben die punten met het associatieverdrag te maken?
Als er ook hele slechte dingen in staan wijs je het verdrag toch gewoon af? Dat doe ik ook met betrekking tot Oekraïne, er staan veel goede zaken in, maar ook een aantal onoverkomelijk slechte zaken, dus ik ben tegen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ook over TTIP is een referendum echt onzinnig. Er staan ook goede dingen in dat verdrag, en ook hele slechte. Zoiets versimpelen tot een ja/nee-vraag slaat nergens op, zeker niet als het dan ook nog over allerlei impliciete standpunten gaat (minder invloed vanuit de VS!!).
Die gevallen zijn er vast, maar de bijstand verlagen vind ik daarvoor geen oplossing omdat daar ook veel mensen in zitten die niet in staat zijn bij te verdienen of hun leven te delen. Als je een probleem hebt met mensen die in te grote huizen wonen, dan zijn daar vast nog wel andere oplossingen voor te bedenken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is geen geheim dat ik misschien "wat harder" ben dan de gemiddelde Nederlandse kiezer waar het aankomt op werk en inkomen. Ik wil nadrukkelijk geen gezinnen met 3 kinderen en twee slaapkamers uit hun huizen duwen, maar er zijn een hoop mensen die alleen, met een uitkering, in hun sociale huurwoning wonen met meerdere slaapkamers, ook in de dure plekjes van de stad. Als je dan fiscaal kan stimuleren (in plaats van afstraffen) dat ze de lasten delen, is dat alleen maar toe te juichen.
Nu zie je dat mensen alleen blijven wonen omdat ze bang zijn dat bij controle en twee tandenborstels op de badkamer ze hun uitkering verliezen.
Grosso modo dan?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:32 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Definieer 'steeds meer', want het Fok forum komt niet echt heel erg overeen met mijn omgeving.
Volgens mij mag onze bevolking heel regelmatig stemmen. Vind dit maar wat zwakke stemmingmakerij. Overigens is er brede politieke steun voor Europese samenwerking, dus die gekwalificeerde meerderheid van de kamers is gewoon voor.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk omdat er maar eens in de 10 tot 15 jaar een mogelijkheid is om je per referendum over iets wat met de EU te maken heeft te kunnen uitspreken. Het is een vorm van EU-scepsis die naar mijn idee juist ontstaan doordat in het verleden aangaande de EU een gigantisch gebrek aan het op democratische wijze betrekken van de bevolking bij de besluitvorming aangaande de EU. Dat wantrouwen is het gevolg van decennialang doordrammen met betrekking tot de EU, eigen schuld.
Daar geloof ik niks van eigenlijk. De enorme EU-scepsis was er al, en komt nu slechts tot uiting in het feit dat het nee-kamp het referendum aangrijpt voor een referendum over de EU.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat het referendum door zowel het ja- als nee-kamp wordt misbruikt om hun eigen standpunten door te douwen.
En dan zeker elk verdrag aanpassen tot iedereen het er 100% mee eens is? Zo werkt politiek niet, zo werkt een referendum niet. Het moet gaan om een vraag waar ja/nee ook daadwerkelijk een goed antwoord op de vraag kan zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als er ook hele slechte dingen in staan wijs je het verdrag toch gewoon af? Dat doe ik ook met betrekking tot Oekraïne, er staan veel goede zaken in, maar ook een aantal onoverkomelijk slechte zaken, dus ik ben tegen.
Aha, jij gaat dus niet over het verdrag stemmen volgende week? Maar enkel om je frustraties te uiten?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:39 schreef Webschip het volgende:
[..]
Stel ik ook niet.
Velen zullen het referendum gebruiken om eens een keer op de rem te trappen. En terecht, want die hobby is totaal doorgeslagen.
Maar waarom miepen jullie dan niet over de verdragen met Moldavië en Georgie?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als er ook hele slechte dingen in staan wijs je het verdrag toch gewoon af? Dat doe ik ook met betrekking tot Oekraïne, er staan veel goede zaken in, maar ook een aantal onoverkomelijk slechte zaken, dus ik ben tegen.
Met bilateraaltjes kom je ook een heel eind. Daar heb je een allesomvattend gedrocht niet voor nodig.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wij willen ook bij Duitsland naar binnen zonder dat ze hun grenzen op slot doen voor ons.
Wij willen ook naar Frankrijk zonder dat ze hun grenzen op slot doen zonder reden.
De bijstand is bij uitstek een laatste redmiddel. Wat je nu hebt is dat veel mensen worstelen met de hardheid van die grens. Het is ofwel minimumloon (1500+) ofwel bijstand (930) en juist met 1200 euro door bijstand+bijverdiensten zouden een hoop mensen geholpen zijn. Door de korting op je bijstand die je krijgt wanneer je werkt, is het voor veel mensen niet lonend en juist daardoor komen ze in een spiraal te zitten waarbij ze niets meer (kunnen) doen of (kunnen) bijdragen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Die gevallen zijn er vast, maar de bijstand verlagen vind ik daarvoor geen oplossing omdat daar ook veel mensen in zitten die niet in staat zijn bij te verdienen of hun leven te delen. Als je een probleem hebt met mensen die in te grote huizen wonen, dan zijn daar vast nog wel andere oplossingen voor te bedenken.
quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ook over TTIP is een referendum echt onzinnig. Er staan ook goede dingen in dat verdrag, en ook hele slechte. Zoiets versimpelen tot een ja/nee-vraag slaat nergens op, zeker niet als het dan ook nog over allerlei impliciete standpunten gaat (minder invloed vanuit de VS!!).
Naar mijn idee mag het parlement in beginsel gewoon niet zelfstandig besluiten tot overdracht van haar soevereiniteit. Alleen onder redelijk zwaarwegende argumenten zou er van dat beginsel afgeweken moeten worden naar mijn idee.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij mag onze bevolking heel regelmatig stemmen. Vind dit maar wat zwakke stemmingmakerij. Overigens is er brede politieke steun voor Europese samenwerking, dus die gekwalificeerde meerderheid van de kamers is gewoon voor.
Waarom zouden dertig verschillende verdragen beter zijn dan een enkel verdrag waar je het gewoon in samenvat?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:43 schreef Webschip het volgende:
[..]
Met bilateraaltjes kom je ook een heel eind. Daar heb je een allesomvattend gedrocht niet voor nodig.
Dat klopt. Maar wat wil je dan doen met de chronisch zieken die in de bijstand terecht zijn gekomen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De bijstand is bij uitstek een laatste redmiddel. Wat je nu hebt is dat veel mensen worstelen met de hardheid van die grens. Het is ofwel minimumloon (1500+) ofwel bijstand (930) en juist met 1200 euro door bijstand+bijverdiensten zouden een hoop mensen geholpen zijn. Door de korting op je bijstand die je krijgt wanneer je werkt, is het voor veel mensen niet lonend en juist daardoor komen ze in een spiraal te zitten waarbij ze niets meer (kunnen) doen of (kunnen) bijdragen.
Als we daar een referendum over houden gaan mensen tegen stemmen omdat ze tegen Trump zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gewoon een dikke nee voor TTIP.
De rijken worden altijd rijker volgens een grote groep mensen.quote:
Mijn stem gaat gewoon over dit associatieakkoord. En dat is verenigbaar met mijn Euro-scepsis. Verder kan ik niet voor anderen spreken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, jij gaat dus niet over het verdrag stemmen volgende week? Maar enkel om je frustraties te uiten?
Omdat daar geen referendum over gekomen is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar waarom miepen jullie dan niet over de verdragen met Moldavië en Georgie?
Ja, precies. En het Ja-kamp zou posters maken dat Wilders tegen voedselveiligheid is of zo.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:45 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Als we daar een referendum over houden gaan mensen tegen stemmen omdat ze tegen Trump zijn.
Omdat maatwerk altijd beter is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zouden dertig verschillende verdragen beter zijn dan een enkel verdrag waar je het gewoon in samenvat?
Niks aan veranderen. Maar de bijstand is er niet alleen voor chronisch zieken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar wat wil je dan doen met de chronisch zieken die in de bijstand terecht zijn gekomen?
We kiezen toch niet voor niets een volksvertegenwoordiging?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Naar mijn idee mag het parlement in beginsel gewoon niet zelfstandig besluiten tot overdracht van haar soevereiniteit. Alleen onder redelijk zwaarwegende argumenten zou er van dat beginsel afgeweken moeten worden naar mijn idee.
Exact, derhalve referenda verbieden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Omdat daar geen referendum over gekomen is.
Er zijn ook mensen in dit land die daadwerkelijk ziek zijn hè, lichamelijke shit en zo. Erg onhandig.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vraag me ook af of chronische ziekte niet ontstaat doordat mensen gedwongen worden te solliciteren op een minimumloonfunctie maar daar keer op keer voor worden afgewezen.
Pannenkoek, shag, bezoek. Dat klinkt uitermate welvarend.quote:
Dit land is ziek. Aldus Lubbers eind jaren '80.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen in dit land die daadwerkelijk ziek zijn hè, lichamelijke shit en zo. Erg onhandig.
Ongetwijfeld zitten er ook mensen tussen die met een beetje steun nog wel iets zouden kunnen doen, maar ik denk aan de echt ernstig chronisch zieken die zijn afgegleden naar de bijstand. Wil je die ook korten, en zo ja, waarom?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niks aan veranderen. Maar de bijstand is er niet alleen voor chronisch zieken.
Vraag me ook af of chronische ziekte niet ontstaat doordat mensen gedwongen worden te solliciteren op een minimumloonfunctie maar daar keer op keer voor worden afgewezen.
Omdat ze ons horen te vertegenwoordigen. Als mensen zich op een punt niet vertegenwoordigd voelen is een referendum een prima middel.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We kiezen toch niet voor niets een volksvertegenwoordiging?
Ik gaf aan dat ik daar niets aan wil veranderen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zitten er ook mensen tussen die met een beetje steun nog wel iets zouden kunnen doen, maar ik denk aan de echt ernstig chronisch zieken die zijn afgegleden naar de bijstand. Wil je die ook korten, en zo ja, waarom?
Dat hadden jullie toch gewoon kunnen regelen? Het parlement heeft de wetten die die verdragen regelen gelijk met die van Oekraïne vastgesteld.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Omdat daar geen referendum over gekomen is.
Vertegenwoordiging betekent niet dat politici precies moeten doen wat jij wil. Dat lijken veel mensen een beetje vergeten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat ze ons horen te vertegenwoordigen. Als mensen zich op een punt niet vertegenwoordigd voelen is een referendum een prima middel.
Wat nu als die mensen de zaak niet naar behoren beoordelen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat ze ons horen te vertegenwoordigen. Als mensen zich op een punt niet vertegenwoordigd voelen is een referendum een prima middel.
Misschien moet er voor chronisch zieken een andere regeling komen, zodat er meer met de andere mensen in de bijstand gedaan kan worden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik gaf aan dat ik daar niets aan wil veranderen.
Of de mensen moeten slimmer kiezen? De verkiezingsprogramma's zijn helder over internationale samenwerking.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat wordt ook gezegd over de parlementaire democratie door dictators. Onzin.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:50 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Wat nu als die mensen de zaak niet naar behoren beoordelen?
Ik begin steeds meer te voelen voor een directe democratie.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ook bij chronisch zieken is het echter niet zwart-wit. Er zijn mensen die daadwerkelijk geen enkele vorm van arbeid kunnen verrichten en ook ontheffing hebben op de sollicitatieplicht, en er zijn mensen met een gedeeltelijke beperking van hun vermogen om te participeren in de samenleving.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien moet er voor chronisch zieken een andere regeling komen, zodat er meer met de andere mensen in de bijstand gedaan kan worden.
Oh jee, ik moet er niet aan denken dat alle onderbuikgevoelens direct in beleid vertaald gaan worden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:51 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te voelen voor een directe democratie.
Lekenpolitiek. Iets een lijkt op lekenrechtspraak.
Maar het blijft valide kritiek. Eenmaal in de vier jaar iemand kiezen is te overzien. Vele complexe vraagstukken beoordelen is geen sinecure. Maar dat beoordelen gebeurt niet, de mensen die stemmen maken hun keuze zelfs op basis van andere overwegingen dan de kwestie.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat wordt ook gezegd over de parlementaire democratie door dictators. Onzin.
Wat moet ik aantonen over meer soevereiniteit? Gewoon weer meer baas in eigen huis?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het voordeel heb je nog bepaald niet aangetoond.
Ik kan nooit zo goed tegen termen als "steeds meer mensen worden boos" of dingen als "Het volk wil...", "Het volk wordt niet gerepresenteerd", etc..quote:
Men had TTIP natuurlijk ook kunnen opdelen in een minder omvangrijk verdrag. Als je een enorm verdrag maakt is de kans natuurlijk groot dat er onderdelen in zitten waar mensen het echt mee oneens zijn. Het is meer een foute beleidskeus om zo'n enorm verdrag te gaan voorbereiden, dan dat TTIP ongeschikt zou zijn voor een referendum. Nu niet de zaken om gaan draaien.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dan zeker elk verdrag aanpassen tot iedereen het er 100% mee eens is? Zo werkt politiek niet, zo werkt een referendum niet. Het moet gaan om een vraag waar ja/nee ook daadwerkelijk een goed antwoord op de vraag kan zijn.
Met een opkomst rond de dertig procent heeft de sturing van de populisten natuurlijk een onevenredig grote invloed. Dat zorgt zelden voor verstandige besluiten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat wordt ook gezegd over de parlementaire democratie door dictators. Onzin.
Hilarische naam heeft die man toch. Stel je voor dat hij naar Engelssprekende landen gaat.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:51 schreef Gutmensch het volgende:
Die gekke Tiny Cox van de SP klinkt net als Wilders als ie boos wordt.
Gare populisten.
De grote voordelen. Wat hadden wij geheel zelfstandig anders afgesproken met bijvoorbeeld Moldavië?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:52 schreef Webschip het volgende:
[..]
Wat moet ik aantonen over meer soevereiniteit? Gewoon weer mees baas in eigen huis?
Jullie?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat hadden jullie toch gewoon kunnen regelen? Het parlement heeft de wetten die die verdragen regelen gelijk met die van Oekraïne vastgesteld.
Klopt, en ik meen laatst gelezen te hebben dat mensen met een beperking te weinig aan bod komen op de arbeidsmarkt. Het zou goed zijn als daar iets aan gedaan kon worden. Maar ik vind het een beetje raar dat mensen met zware somatische ziektes bij werklozen en mensen met een mindere beperking ingeschaald zitten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ook bij chronisch zieken is het echter niet zwart-wit. Er zijn mensen die daadwerkelijk geen enkele vorm van arbeid kunnen verrichten en ook ontheffing hebben op de sollicitatieplicht, en er zijn mensen met een gedeeltelijke beperking van hun vermogen om te participeren in de samenleving.
Ik vind dat je wel een beetje overdrijft met je beoordeling van de SP. Gaar, kleine piemel, gek... ik ben het daar niet mee eens want ik heb respect voor het veldwerk dat de SP nog steeds doet.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:51 schreef Gutmensch het volgende:
Die gekke Tiny Cox van de SP klinkt net als Wilders als ie boos wordt.
Gare populisten.
Tsja, het is het absolute vangnet. Daarom heeft "de bijstand" ook een veel negatievere connotatie dan "de WW" of "de WAO".quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt, en ik meen laatst gelezen te hebben dat mensen met een beperking te weinig aan bod komen op de arbeidsmarkt. Het zou goed zijn als daar iets aan gedaan kon worden. Maar ik vind het een beetje raar dat mensen met zware somatische ziektes bij werklozen en mensen met een mindere beperking ingeschaald zitten.
Dan moet je meer mensen mobiliseren voor een ja.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met een opkomst rond de dertig procent heeft de sturing van de populisten natuurlijk een onevenredig grote invloed. Dat zorgt zelden voor verstandige besluiten.
Toch geloof ik dat een onderbuikgevoel niet per definitie altijd slecht hoeft te zijn. Sommigen angsten kunnen wel degelijk slecht zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh jee, ik moet er niet aan denken dat alle onderbuikgevoelens direct in beleid vertaald gaan worden.
Ik heb het altijd een domme populistische partij gevonden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel een beetje overdrijft met je beoordeling van de SP. Gaar, kleine piemel, gek... ik ben het daar niet mee eens want ik heb respect voor het veldwerk dat de SP nog steeds doet.
Of de besluitvorming gewoon overlaten aan het parlement. Die worden daar goed voor uitgerust en betaald.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan moet je meer mensen mobiliseren voor een ja.
Daar zal weinig rancuneus PVV/SP-volk tussen zitten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:56 schreef Rezania het volgende:
Ik vroeg dus net wie er gaat stemmen van mijn vriendengroep op de uni. Niemand dus.
Misschien helemaal niks. Wat moeten we in vredesnaam met Moldavië?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De grote voordelen. Wat hadden wij geheel zelfstandig anders afgesproken met bijvoorbeeld Moldavië?
Maar zo zou jij de PvdA van vroeger ook bestempelen. Alles wat jij te links of rechts vindt is "populistisch".quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb het altijd een domme populistische partij gevonden.
Maar heb je geluisterd naar Cox en Pechtold op Radio 1?
Je hebt toch gewoon gestemd dan, nogal logisch dat dat meetelt in de opkomst.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:56 schreef Tchock het volgende:
Weet je wat ook achterlijk is? Ik wilde blanco/onthouding stemmen om mijn afkeer van het referendum uit te spreken maar dat mag dus niet. En blanco telt mee voor de kiesdrempel dus dat was in dit domme systeem sowieso onpraktisch geweest.
Momenteel laat de gewone man vooral angst en vooroordeel zien, zowel in de kwestie Oekraïne als in de kwesties vluchtelingen en islam. Het zou niet best zijn als de sympathie voor Wilders vertaald wordt in regeringsverantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:55 schreef Webschip het volgende:
[..]
Toch geloof ik dat een onderbuikgevoel niet per definitie altijd slecht hoeft te zijn. Sommigen angsten kunnen wel degelijk slecht zijn.
Ik was altijd tegen lekenrechtspraak. Dat beeld is gaan kantelen. In analogie hiermee zie ik toch iets in.
Ik geloof niet langer dat politici op onderwerpen altijd de beste beslissingen nemen. De gewone man kan ook zinnige dingen zeggen.
Dat had toch in een keer doorgekund met de Oekraine handtekeningen? Beetje zwakjes ditquote:Op zaterdag 2 april 2016 13:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dan kan ik de hele dag handtekeningen gaan verzamelen. Daar begin ik niet aan.
Handel drijven. Goedkopere diensten en producten aanschaffen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:57 schreef Webschip het volgende:
[..]
Misschien helemaal niks. Wat moeten we in vredesnaam met Moldavië?
Gewoon niet politiek actief ook.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:57 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Daar zal weinig rancuneus PVV/SP-volk tussen zitten.
De uni van nu is het vmbo van straks.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:56 schreef Rezania het volgende:
Ik vroeg dus net wie er gaat stemmen van mijn vriendengroep op de uni. Niemand dus.
Ik ben toch redelijk topografisch onderlegd, maar ik zou het niet eens aan kunnen wijzen op een blinde kaart.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:57 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat klopt; extra reden waarom die kiesdrempel dom is. Bij een normale verkiezing is een blancostem wel gewoon een proteststem; hier is het een stem vóór de grootste partij.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je hebt toch gewoon gestemd dan, nogal logisch dat dat meetelt in de opkomst.
Nee, de oude PvdA vind ik niet populistisch, de maatschappij zat toen heel anders in elkaar. Ik had er niet op gestemd omdat die partij mij niets te bieden had.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar zo zou jij de PvdA van vroeger ook bestempelen. Alles wat jij te links vindt is "populistisch".
Handel drijven en samenwerken als het even kan. Maar je was toch voor bilaterale verdragen? Of is dat weer een laf uitvluchtje omdat je gewoon tegen verdragen in het algemeen bent?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:57 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het nee-kamp gaat massaal stemmen hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
De uni van nu is het vmbo van straks.
Dat ligt aan jou. Ik wel.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben toch redelijk topografisch onderlegd, maar ik zou het niet eens aan kunnen wijzen op een blinde kaart.
Heb jij met je ouderwetse universitaire opleiding al een mooie baan gescoord?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maar wat is de uni van straks?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
Even aardig zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb jij met je ouderwetse universitaire opleiding al een mooie baan gescoord?
quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben toch redelijk topografisch onderlegd, maar ik zou het niet eens aan kunnen wijzen op een blinde kaart.
Naast Transnjestrie, dat weet toch iedereen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Naast Oekraine. Hoofdstad Chisinau.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Te duur, massaal gehypet en zonder enige innovatie?quote:
Nee, ik heb de radio niet aan staan. Ik zie ook wel dat de SP zich van enigszins populistische ideeën bedient, maar er zitten prima mensen in die partij die met meer overtuiging werken dan menig VVD'er en die goed werk verrichten voor mensen die minder gehoord worden. Ik vind dat gescheld niet terecht.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:56 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik heb het altijd een domme populistische partij gevonden.
Maar heb je geluisterd naar Cox en Pechtold op Radio 1?
In tegenstelling tot Transnistrië is Moldavië een land.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Naast Transnjestrie, dat weet toch iedereen?
Veel mensen zijn ook bang. Dat zal niemand denk ik ontkennen. Deels ook gegrond. Er is veel aan de gang immers.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Momenteel laat de gewone man vooral angst en vooroordeel zien, zowel in de kwestie Oekraïne als in de kwesties vluchtelingen en islam. Het zou niet best zijn als de sympathie voor Wilders vertaald wordt in regeringsverantwoordelijkheid.
Oké, helder.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, de oude PvdA vind ik niet populistisch, de maatschappij zat toen heel anders in elkaar. Ik had er niet op gestemd omdat die partij mij niets te bieden had.
Daar denkt Poetin anders over.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Transnistrië is Moldavië een land.
Dat heet een volksmenner.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:02 schreef Webschip het volgende:
[..]
Veel mensen zijn ook bang. Dat zal niemand denk ik ontkennen. Deels ook gegrond. Er is veel aan de gang immers.
Ik denk dat veel mensen naar Wilders vluchten, omdat ze bij hem het gevoel hebben dat ze hun angsten kunnen adresseren.
Dat lukt prima met alleen ....een handelsverdrag. De rest is niet nodig. Laat staan een lidmaatschap als precedent.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:58 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Handel drijven. Goedkopere diensten en producten aanschaffen bijvoorbeeld.
Beetje verder denken dan je eigen tuin.
Eeeey daar is 'ie weer.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:03 schreef Webschip het volgende:
[..]
Laat staan een lidmaatschap als precedent.
Dat lidmaatschap is dan ook niet aan de orde. Alweer zo'n mooi vals argumentje.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:03 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat lukt prima met alleen ....een handelsverdrag. De rest is niet nodig. Laat staan een lidmaatschap als precedent.
Maar praktischer zou het zijn als we van er niet meer zo'n hele berg handtekeningen verzameld wordt. Ik moet overigens zeggen dat ik die associatieverdragen als vrij technische verdragen vind. Even teruggrijpend op het systeem waarbij het parlement kan besluiten af te wijken van een in beginsel te houden referendum, had dit associatieverdrag daar naar mijn idee wel onder kunnen vallen. Ik had mij liever uitgesproken over zaken als de Griekse steunplannen, en de soeveiniteitsoverdracht die heeft plaatsgevonden waardoor Brussel kennelijk al geheel zelfstandig verdragen kan sluiten (aldus een hoogleraar Staatsrecht bij Nieuwsuur).quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat had toch in een keer doorgekund met de Oekraine handtekeningen? Beetje zwakjes dit
Inderdaad, maar wat zou jij ervan vinden als de PVV daadwerkelijk zeggenschap krijgt? Vind jij dat angst en vooroordeel prima kunnen regeren?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:02 schreef Webschip het volgende:
[..]
Veel mensen zijn ook bang. Dat zal niemand denk ik ontkennen. Deels ook gegrond. Er is veel aan de gang immers.
Ik denk dat veel mensen naar Wilders vluchten, omdat ze bij hem het gevoel hebben dat ze hun angsten kunnen adresseren.
Ja en Marokko wordt ook lid van de EU.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:03 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat lukt prima met alleen ....een handelsverdrag. De rest is niet nodig. Laat staan een lidmaatschap als precedent.
Geen probleem. Libie en Egypte ook, een failed state is immers een makkelijk doelwit.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ja en Marokko wordt ook lid van de EU.
En Israël.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Als Nederland en Moldavië een bilateraal handelsverdrag willen, prima toch?quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Handel drijven en samenwerken als het even kan. Maar je was toch voor bilaterale verdragen? Of is dat weer een laf uitvluchtje omdat je gewoon tegen verdragen in het algemeen bent?
Dat moet nog blijken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het nee-kamp gaat massaal stemmen hoor.
quote:
Hoe is een bilateraal handelsverdrag anders dan een normaal handelsverdrag?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:07 schreef GSbrder het volgende:
Ik heb geen zin in teveel bilaterale handelsverdragen. Nederland is een klein land, EU kan dat efficienter.
En wat zou in dat verdrag anders moeten zijn dan nu in EU-verband afgesproken?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:06 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als Nederland en Moldavië een bilateraal handelsverdrag willen, prima toch?
Hoezo zou ik tegen verdragen in het algemeen zijn?
Correct.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:07 schreef GSbrder het volgende:
Ik heb geen zin in teveel bilaterale handelsverdragen. Nederland is een klein land, EU kan dat efficienter.
Dat is tussen twee partijen. Een handelsverdrag zoals TTIP of met Oekraine is tussen een unie en een land/groep landen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe is een bilateraal handelsverdrag anders dan een normaal handelsverdrag?
Laatste klinkt beter ja. Dat is geloof ik toch ook het hele idee achter de EU, economisch kunnen samenwerken?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is tussen twee partijen. Een handelsverdrag zoals TTIP of met Oekraine is tussen een unie en een land/groep landen.
Bilaterale verdragen zijn een subset van multilaterale verdragen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe is een bilateraal handelsverdrag anders dan een normaal handelsverdrag?
Klopt en sommige mensen vinden dat eng.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Laatste klinkt beter ja. Dat is geloof ik toch ook het hele idee achter de EU, economisch kunnen samenwerken?
De Grondwetquote:Op zaterdag 2 april 2016 14:10 schreef Kowloon het volgende:
Zouden er ook unilaterale verdragen zijn?
Gaat niet gebeuren, denk ik.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wat zou jij ervan vinden als de PVV daadwerkelijk zeggenschap krijgt? Vind jij dat angst en vooroordeel prima kunnen regeren?
Met die expansiedrift kijk ik hier niet meer vanop.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:04 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Nee. Een verdrag is per definitie een afspraak tussen twee of meer staten. Zie het Weens Verdrag inzake Verdragenrecht (ook wel het Verdragenverdrag).quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:10 schreef Kowloon het volgende:
En houd het monster EU rekening met een klein landje?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:07 schreef GSbrder het volgende:
Met Nederland zeker.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:13 schreef Webschip het volgende:
[..]
En houd het monster EU rekening met een klein landje?
Sommige mensen vinden het al eng als de melkman gaan samenwerken met de kaasboer.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt en sommige mensen vinden dat eng.
Maatwerk, maatwerk.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En wat zou in dat verdrag anders moeten zijn dan nu in EU-verband afgesproken?
Moet een Moldaviër dan op termijn voor België wel en voor Nederland geen visum hebben? Mag de Molddavische wijn dan straks wel in Duitsland verkocht worden maar aan de andere kant van de grens met Frankrijk niet meer?
Wat is het grote voordeel?
We zijn misschien klein, qua economie zijn wel één van de grootste.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:13 schreef Webschip het volgende:
[..]
En houd het monster EU rekening met een klein landje?
Zie EU.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:10 schreef Kowloon het volgende:
Je kunt niet "maatwerk" blijven roepen zonder enigszins te onderbouwen waarom dat wenselijk of nodig zou zijn.quote:
Weer die dekselse Oostenrijkers, er komt weinig goeds uit dat land.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Een verdrag is per definitie een afspraak tussen twee of meer staten. Zie het Weens Verdrag inzake Verdragenrecht (ook wel het Verdragenverdrag).
Ik denk dat vooral de term "werken" in samenwerken ze tegenstaatquote:Op zaterdag 2 april 2016 14:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden het al eng als de melkman gaan samenwerken met de kaasboer.
Hek er omheen en nooit meer naar omkijken. Wel elke winter twee maanden open om te skiën.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Weer die dekselse Oostenrijkers, er komt weinig goed uit dat land.
Maatwerk. En de keuze om überhaupt een verdrag met een land te willen. Dat kan dus niet met associatieverdrag waarover nu gestemd gaat worden.quote:
Veel duidelijker kan het. Wat zou er inhoudelijk anders moeten? Bv in het verdrag met Moldavië?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:18 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maatwerk. En de keuze om überhaupt een verdrag met een land te willen. Dat kan dus niet met associatieverdrag waarover nu gestemd gaat worden.
Hoe duidelijker kan het nog?
Hoe vaak ga jij nog maatwerk roepen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:18 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maatwerk. En de keuze om überhaupt een verdrag met een land te willen. Dat kan dus niet met associatieverdrag waarover nu gestemd gaat worden.
Hoe duidelijker kan het nog?
Het is hier best warm imo.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:19 schreef Kowloon het volgende:
Valt bij jullie het weer ook zo tegen? Ik zag het vanochtend al, een dik pak stratus.
Maatwerk!quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:19 schreef Kowloon het volgende:
Valt bij jullie het weer ook zo tegen? Ik zag het vanochtend al, een dik pak stratus.
Ik had een dag zoals gisteren verwacht, maar het is somber.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:19 schreef Kowloon het volgende:
quote:HET MAAKT ECHT GEEN ENE KLOTE UIT OF DAT JE NU WEL OF NIET GA STEMMEN, WANT IN BRUSSEL DENKEN ZE TOCH ALLES BETER TE WETEN, LUISTEREN NAAR HET VOLK......DAS LACHEN......HET IS ALLEMAAL SCHONE SCHIJN OM HET VOLK GERUST TE STELLEN......ZE DOEN TOCH HUN EIGEN ZIN......FF EEN VRAAG: WIE GAAT DIE 40 MILJOEN BETALEN?........WAT ZEGT U?.........WIJ?.....BRUSSEL ZEGT VAN NIET.....ALS JE DAT GELOOFT......DAN BESTAAT DE FABELTJESKRANT OOK.......DOE WAT JE DENKT DAT JE MOET DOEN.....IK STEM NIET, TIS GEWOON VERSPILDE MOEITE.....
WAAROM MOETEN ZE ALTIJD SCHREEUWEN??? EN WAAROM HEBBEN ZE ALTIJD WEINIG BESEF VAN INTERPUNCTIE???quote:
Dat gaat wel mooi worden. Kan je dat een van de openbare netten zien?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:23 schreef Tchock het volgende:
Voetbaltip: vanavond 20:30 El Clásico inclusief groots eerbetoon aan Cruyff.
Ach, we hebben hopelijk nog maanden mooi weer in het verschiet. Ik verheug me erop.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik had meer gedacht lekker buiten te zitten. Maar daar is het nog wel te koud voor.
Ach daarom, komt helemaal goed.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach, we hebben hopelijk nog maanden mooi weer in het verschiet. Ik verheug me erop.
Ik ook. Boot van mijn ouders kapen dan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach, we hebben hopelijk nog maanden mooi weer in het verschiet. Ik verheug me erop.
Wat voor eentje?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ook. Boot van mijn ouders kapen dan.
Ah, lekker het water op, mooi als je die gelegenheid hebt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ook. Boot van mijn ouders kapen dan.
Eh nee. Of is bier en insuline ook GMO voedsel?quote:Het mag inmiddels algemeen bekend zijn dat in artikel 404 van het associatieverdrag een clausule is opgenomen waarin staat dat Oekraïne en de Europese Unie het gebruik van biotechnologie wil gaan bevorderen (biotechnologie is de ontwikkeling van genetisch gemodificeerd voedsel, ook wel GGO of GMO genoemd).
Dat hebben ze allang, we leven verdomme niet in de Sovjet-Unie.quote:Hierdoor krijgen gentech-bedrijven zoals het Amerikaanse Monsanto toegang tot de gehele Europese markt.
Afsluiten met een onderbuik-argument, heerlijk.quote:En omdat de veiligheid van dit in laboratoria gemanipuleerde voedsel erg omstreden is, is het één van de redenen om tegen het associatieverdrag te stemmen.
Nee, Sport 1 helaas. Maar er zijn uiteraard zat streams te vinden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:29 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat gaat wel mooi worden. Kan je dat een van de openbare netten zien?
http://www.interboat.com/modellen/sloepen/interboat-19/quote:
Heb een paar dagen per week vrij tot aan de zomervakantie, komt wel goed dus.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, lekker het water op, mooi als je die gelegenheid hebt.
Thanks.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:29 schreef GSbrder het volgende:
Iets voor robin. Een interview met Varoufakis:
Ah een sloepje. Leuk hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:38 schreef Rezania het volgende:
[..]
http://www.interboat.com/modellen/sloepen/interboat-19/
Maar dan in het rood.
Jij bent ook gewoon tegen dit verdrag met Oekraïne neem ik aan?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:10 schreef Kowloon het volgende:
Zeker. Beetje chillen op het zonnedek, varen door de Leidsche grachten, zwemmen in de Kaag.quote:
Kwaliteit weerquote:Op zaterdag 2 april 2016 14:36 schreef Rezania het volgende:
http://oekrainee.eu/groen(...)-en-steunt-monsanto/
[..]
Eh nee. Of is bier en insuline ook GMO voedsel?
[..]
Dat hebben ze allang, we leven verdomme niet in de Sovjet-Unie.
[..]
Afsluiten met een onderbuik-argument, heerlijk.
Wat een site
Ja, Friekie. Té-guh.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij bent ook gewoon tegen dit verdrag met Oekraïne neem ik aan?
Je kan ook naar Den Haag varen, heeft ook leuke grachtjes. Leuke van zo'n sloep is dat je ook makkelijk op het kleinere vaarwater terecht kan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zeker. Beetje chillen op het zonnedek, varen door de Leidsche grachten, zwemmen in de Kaag.
Leuk bootje.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:37 schreef Kowloon het volgende:
Ik wil later een oud sleepbootje, en dan lekker over de wateren rondom Rotterdam varen.Zoiets bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Den Haag is een beetje ver varen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je kan ook naar Den Haag varen, heeft ook leuke grachtjes. Leuke van zo'n sloep is dat je ook makkelijk op het kleinere vaarwater terecht kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |