abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161144426
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 14:57 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele illusie dat mijn nee stem invloed heeft op deze beslissing, maar ik heb dan in ieder geval gezegd dat ik me niet kan vinden in dit verdrag. En een nee zal zeker gevolgen hebben.
Had je uberhaupt van dit verdrag gehoord voor het referendum? Welke verdragen heb je je zoal meer in verdiept?
pi_161144452
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Ah ja, ze doen hun best maar. Aan dat soort mensen heb je toch niets.
Het soort mensen dat verwacht dat volksvertegenwoordigers aan volksvertegenwoordiging doen zijn nutteloos? Leg eens uit.
  zondag 3 april 2016 @ 15:03:13 #178
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161144462
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 14:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je mist een beetje lange termijn perspectief. Misschien dat het verdrag wel doorgaat, maar mensen die gefrustreerd zijn zullen niet weer op D66, VVD of PvdA stemmen, maar overgaan naar de anti partijen.
Ik ben het met je eens dat het niet slim is een groep gefrustreerde kiezers te creëren of versterken. Maar mensen die uit protest of frustratie tegen gaan stemmen geven geen enkele suggestie wat ze dan willen dat er gaat veranderen. Ze misbruiken juist het enige middel voor meer inspraak dat we in de afgelopen jaren erbij hebben gekregen, en dat kan alleen maar averechts werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Hertog op 03-04-2016 15:08:29 ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161144474
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het soort mensen dat verwacht dat volksvertegenwoordigers aan volksvertegenwoordiging doen zijn nutteloos? Leg eens uit.
Die mensen begrijpen kennelijk niet hoe een democratie werkt. Prima verder, maar je hebt er niets aan.
pi_161144485

De FNV is ook goed in het vervreemden van de achterban.
  zondag 3 april 2016 @ 15:04:34 #181
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161144504
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat tactische thuisblijven is trouwens wel heel bedroevend. Als je ergens voor staat, dan moet je ook gewoon gaan.
Dat bedroevende zit aan beide kanten. De mensen die aangeven 'tegen' te stemmen omdat ze hun frustratie over de EU willen uiten staan net zo goed niet voor hun 'tegen' stem binnen de context van dit verdrag.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161144516
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je stemt juist op een partij omdat je je niet in alle thema's en onderwerpen kunt verdiepen en er vanuit gaat dat een partij wel redelijk overeenkomstig jouw opvattingen handelt. Als je zelf niet eens weet of je voor of tegen dit verdrag moet zijn m.b.t. inhoudelijke gronden, waarom zou je dan weglopen van een partij die zich er wel enigszins in heeft verdiept?
pi_161144596
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
Klinkt als de persoonlijke mening van een cartoonist. Had FNV dit wat jou en GeenStijl betreft dan moeten wegcensureren zoals Metro deed met de column van Luuk Koelman?
pi_161144667
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:03 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het niet slim is een groep gefrustreerde kiezers te creëren of versterken. Maar mensen die uit protest of frustratie tegen gaan stemmen geven geen enkele suggestie wat ze dan willen dat er gaat veranderen. Ze misbruiken juist enige middel voor meer inspraak dat we in de afgelopen jaren erbij hebben gekregen, en dat kan alleen maar averechts werken.
Als je op zo'n stembiljet suggesties gaat geven is hij ongeldig. Er zijn genoeg mensen geweest in de media die aangaven wat ze willen veranderen. Waarom is dit referendum misbruik? Er zijn de afgelopen jaren steeds meer mensen bijgekomen die kritisch richting de EU zijn geworden. Dat jij daar niet in meegaat is je goed recht, maar deze mensen hebben net zo goed het recht om die EU te frustreren. De EU kost hun namelijk handenvol met geld en heeft op ons een experimentele monetaire koers gezet die binnen 10 jaar nog wel eens voor hyperinflatie zou kunnen zorgen.
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Die mensen begrijpen kennelijk niet hoe een democratie werkt. Prima verder, maar je hebt er niets aan.
Dat is geen uitleg. Blijkbaar begrijp jij niet hoe uitleggen werkt, of waarschijnlijker, je begrijpt zelf nog niet helemaal wat je typt.
pi_161144729
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2016 15:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je stemt juist op een partij omdat je je niet in alle thema's en onderwerpen kunt verdiepen en er vanuit gaat dat een partij wel redelijk overeenkomstig jouw opvattingen handelt. Als je zelf niet eens weet of je voor of tegen dit verdrag moet zijn m.b.t. inhoudelijke gronden, waarom zou je dan weglopen van een partij die zich er wel enigszins in heeft verdiept?
Toen dit referendum nog in de opstartfase was werden de pro politici geïnterviewd. De grootste voorstanders hadden ook niet de moeite genomen om het te lezen.
pi_161144785
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Had je uberhaupt van dit verdrag gehoord voor het referendum? Welke verdragen heb je je zoal meer in verdiept?
Nee, en geen. Maar dat doet er ook helemaal niet toe.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161144872
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Klinkt als de persoonlijke mening van een cartoonist. Had FNV dit wat jou en GeenStijl betreft dan moeten wegcensureren zoals Metro deed met de column van Luuk Koelman?
Raar dat de column waar je het over hebt gewoon te lezen is. Dit censuur noemen is de waarheid verdraaien. Ik kan niet spreken namens Geenstijl, maar ik zou zelf niet geassocieerd willen worden met mensen die oproepen om de democratie te frustreren.
pi_161144918
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Raar dat de column waar je het over hebt gewoon te lezen is. Dit censuur noemen is de waarheid verdraaien. Ik kan niet spreken namens Geenstijl, maar ik zou zelf niet geassocieerd willen worden met mensen die oproepen om de democratie te frustreren.
Zeg je nu dat je de censuur door TMG prima vindt omdat de columnist de column op zijn eigen website heeft geplaatst?
  zondag 3 april 2016 @ 15:23:35 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161144924
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je op zo'n stembiljet suggesties gaat geven is hij ongeldig. Er zijn genoeg mensen geweest in de media die aangaven wat ze willen veranderen. Waarom is dit referendum misbruik? Er zijn de afgelopen jaren steeds meer mensen bijgekomen die kritisch richting de EU zijn geworden. Dat jij daar niet in meegaat is je goed recht, maar deze mensen hebben net zo goed het recht om die EU te frustreren. De EU kost hun namelijk handenvol met geld en heeft op ons een experimentele monetaire koers gezet die binnen 10 jaar nog wel eens voor hyperinflatie zou kunnen zorgen.
Dat bedoelde ik juist, omdat dit referendum je nu eenmaal niet de mogelijk biedt die kritiek te uiten is het niet slim om te denken dat je een 'tegengeluid' kunt laten horen tegen iets wat niet het onderwerp van het referendum is. En juist omdat je geen onderbouwing bij je 'nee' kunt geven frustreer je hier de EU niet mee. Alleen, uiteindelijk, jezelf, omdat dit referendum je niet die inspraak geeft die je graag zou willen.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar zelfs binnen de context van het verdrag zijn er alleen in dit topic al uiteenlopende voorstellen geweest over wat 'tegen' stemmers graag zouden zien in plaats van een verdrag, van een puur handelsverdrag tot het verbreken van banden met Oekraïne. Als de politiek nu ook nog de uitslag moet gaan interpreteren in de context van een mening over de EU, wat totaal niet in de vraagstelling zit, wat moeten ze dan gaan doen met de uitkomst?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161144943
quote:

[..]

Mensen oproepen ja te stemmen is prima, mensen op te roepen nee te stemmen is prima, maar mensen op te roepen thuis te blijven is het frustreren van de democratie? Enge gedachten hou je er op na.
  zondag 3 april 2016 @ 15:24:59 #191
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161144950
quote:

[..]

Ik kan niet spreken namens Geenstijl, maar ik zou zelf niet geassocieerd willen worden met mensen die oproepen om de democratie te frustreren.
Zoals het gebruiken van een referendum over een verdrag tussen de EU en Oekraïne om je mening te geven over de rol van Nederland in de EU?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_161145144
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zeg je nu dat je de censuur door TMG prima vindt omdat de columnist de column op zijn eigen website heeft geplaatst?
Ja. Als de columnist het vervelend vindt dat hij niet zijn werkgever mag afbranden via het eigendom van de werkgever, dan had hij niet akkoord moeten gaan met de voorwaarden van TMG en het lekker moeten houden bij zijn eigen blog. Achteraf erover huilen is een teken van domheid of hypocrisie.
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:23 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik juist, omdat dit referendum je nu eenmaal niet de mogelijk biedt die kritiek te uiten is het niet slim om te denken dat je een 'tegengeluid' kunt laten horen tegen iets wat niet het onderwerp van het referendum is. En juist omdat je geen onderbouwing bij je 'nee' kunt geven frustreer je hier de EU niet mee. Alleen, uiteindelijk, jezelf, omdat dit referendum je niet die inspraak geeft die je graag zou willen.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar zelfs binnen de context van het verdrag zijn er alleen in dit topic al uiteenlopende voorstellen geweest over wat 'tegen' stemmers graag zouden zien in plaats van een verdrag, van een puur handelsverdrag tot het verbreken van banden met Oekraïne. Als de politiek nu ook nog de uitslag moet gaan interpreteren in de context van een mening over de EU, wat totaal niet in de vraagstelling zit, wat moeten ze dan gaan doen met de uitkomst?
Het verdrag afzeggen.
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mensen oproepen ja te stemmen is prima, mensen op te roepen nee te stemmen is prima, maar mensen op te roepen thuis te blijven is het frustreren van de democratie? Enge gedachten hou je er op na.
Ik zei net zelf dat je lekker thuis moet blijven als het je niet interesseert. Het framen als een burgerplicht om niet naar de stembus te gaan is eng.
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2016 15:24 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zoals het gebruiken van een referendum over een verdrag tussen de EU en Oekraïne om je mening te geven over de rol van Nederland in de EU?
Nee, want onderdeel van mijn frustraties over de EU is de expansiedrift.
  zondag 3 april 2016 @ 15:36:47 #193
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_161145148
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je op zo'n stembiljet suggesties gaat geven is hij ongeldig.
Zolang je maar 1 van beide stippen inkleurt met het rode potlood, mag je verder schrijven op het stembiljet wat je wil. Het blijft geldig. Enige uitzondering: als je iets schrijft dat je herkenbaar maakt. Bijvoorbeeld je naam. Dan is het een ongeldige stem.

Wordt er verder iets mee gedaan? Het antwoord daarop is: Nee. Dergeljke teksten worden niet vermeld op het proces-verbaal. Alle stembiljetten gaan gebundeld en verzegeld in een grote doos, en worden na het definitief worden van de uitslag vernietigd.
pi_161145326
Inmiddels is het wel duidelijk dat voorstanders beter thuis kunnen blijven.
pi_161145362
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
Ach meid, hebben ze je weer boosgemaakt op Geenstijl?
  zondag 3 april 2016 @ 15:47:21 #196
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_161145378
Ik ga in ieder geval nee stemmen. Waarom weet ik niet zo goed, maar ik wil het liefste zo min mogelijk te maken hebben met dat soort 3e wereld landen als Oekraine.
pi_161145425
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:46 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ach meid, hebben ze je weer boosgemaakt op Geenstijl?
Stoer hoor om vrouw zijn te gebruiken als belediging.
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Inmiddels is het wel duidelijk dat voorstanders beter thuis kunnen blijven.
Ja. Bij de peilingen die ik had gelezen deze week wist 30% dat ze zeker kwamen en nog 25% bijna zeker dat ze zouden gaan. Het nee signaal gaat dus alleen maar luider worden zonder al die losers die hun positie niet durven te verdedigen.
  zondag 3 april 2016 @ 15:51:07 #198
156258 Metalfrost
dude, what
pi_161145448
Wat fijn die neutrale TT. Niemand wil de woorden 'populistische overheid wint zieltjes' in de mond nemen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_161145519
De nog dagen. Ondertussen hangen de treinstations vol met de meest infantiele reclameborden van het JA-kamp over Poetin. Op naar de overwinning tegen de EU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111
  zondag 3 april 2016 @ 15:55:04 #200
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161145558
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het verdrag afzeggen.
En is daarmee voldoende geluisterd naar de mening van mensen die tegen de EU zijn, inclusief degene die zeggen dat het ze niet om het verdrag zelf te doen is?

quote:
Nee, want onderdeel van mijn frustraties over de EU is de expansiedrift.
Ah, dus als het aansluit bij jouw mening is het niet erg om een referendum te starten met een compleet ander doel?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')