abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161110755
Heb je het ooit boeiend gevonden?

Vind je het werk wat je doet belangrijk voor jezelf? Of werk je een beetje op de automatische piloot?

Ben je op het goede carrièrepad of zou je een switch willen maken naar iets wat je meer boeit, en waarom wel/niet?
pi_161111643
Ik ben vuilnisman. Lekker buiten, op tijd weer klaar hele avond fokken
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_161111822
Vuilnisman lijkt me best wel leuk. Lekker in de open lucht en dan in zo'n grote auto rijden
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161112809
Verschilt per project. Soms is het wat plichtmatig, soms boeiend en uitdagend.
  zaterdag 2 april 2016 @ 08:20:11 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161112939
Ik heb net een hele voorraad bagger weggegooid, wat hieronder nog aan bagger komt te staan wordt genote.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 08:23:44 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_161112954
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 00:49 schreef Koewam het volgende:

Vind je het werk wat je doet belangrijk voor jezelf? Of werk je een beetje op de automatische piloot?

Ben je op het goede carrièrepad of zou je een switch willen maken naar iets wat je meer boeit, en waarom wel/niet?
Het is een goede traditie dat de topic-starter begint.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 2 april 2016 @ 10:17:42 #7
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161113575
Ja
pi_161114317
Defineer boeiend?
pi_161114679
Loop nu stage, dus tja. Maar ik ga elke dag met veel plezier. Vind het leuk, belangrijk en boeiend. Nu ooit nog werk vinden :')
  zaterdag 2 april 2016 @ 13:09:07 #10
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_161115882
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 02:11 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Vuilnisman lijkt me best wel leuk. Lekker in de open lucht en dan in zo'n grote auto rijden
Kan je net zo goed postbezorger worden.

Soms kan je zelfs pakketjes meenemen als er geen tracking op zit toch jeweet
Irene is bae <3
pi_161116552
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 00:49 schreef Koewam het volgende:

ja, ja, nee en ja. Ik zit in het goede pad omdat ik het werk boeiend vind.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_161116582
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:31 schreef Azpilicueta het volgende:
Defineer boeiend?
Ik denk dit
http://www.encyclo.nl/begrip/boeiend

quote:
boeiend bijv.naamw.Uitspraak: [ˈbujənt] dat de aandacht vasthoudt Voorbeeld: `boeiend vertellen`Antoniem: saai Synoniem: interessant
quote:
1) Aangrijpend 2) Adembenemend 3) Afwisselend 4) Avontuurlijk 5) Attractief 6) Aantrekkelijk 7) Betoverend 8) Belangwekkend 9) Belanghebbend 10) De geest bezig houdend 11) De zinnen bezig houdend 12) De geest bezig houdend (crypt.) 13) De zinnen bezig houdend (crypt.) 14) Enerverend 15) Fascinerend 16) Integrerend 17) Interessant 18) Meeslepend 19)...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_161117606
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 08:23 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het is een goede traditie dat de topic-starter begint.
Ik heb momenteel geen werk.
Heb ook geen zin om werk te doen dat ik niet boeiend vind. Wil een beetje vergelijken hoe anderen daarover denken.
pi_161118514
Ik ben systeemontwikkeling en vind mijn werk meestal wel ok. Er zijn genoeg dingen die ik op de automatische piloot kan, maar gelukkig mag ik vaak ook nog wel nadenken. Merk echter wel dat het steeds minder wordt naarmate je langer ergens zit, dus ik ga op een gegeven moment wel zoeken naar andere projecten of een andere baan.
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 16:13:49 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161119338
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:39 schreef Koewam het volgende:

[..]

Heb ook geen zin om werk te doen dat ik niet boeiend vind. Wil een beetje vergelijken hoe anderen daarover denken.
Errrr.. brood+plank? Of woon en leef je gratis?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 2 april 2016 @ 16:21:37 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161119531
Volgens de reclamespots is mijn werk iedere dag anders. In de praktijk blijkt dat ook te kloppen, dus blijft het boeien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161119632
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens de reclamespots is mijn werk iedere dag anders. In de praktijk blijkt dat ook te kloppen, dus blijft het boeien.
Je bent conducteur?
pi_161119775
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:13 schreef Renesite het volgende:

[..]

Errrr.. brood+plank? Of woon en leef je gratis?
Wel eens van ww en/of spaargeld gehoord. Als ik geen werk heb pak ik ook niet direct elk kutbaantje aan.
  zaterdag 2 april 2016 @ 16:53:10 #19
365401 pocketcalculatoroperator
I am adding and subtracting
pi_161120252
Ik vind mijn kantoorwerk niet echt boeiend, maar het is niet stressvol en het betaalt redelijk. Ik heb ook in de bijstand gezeten en ongeschoold zwaar fysiek kutwerk moeten doen, dus ik ken de andere kant van de medaille. Mijn droombaan bevindt zich in de culturele sector maar vaste contracten en startersfuncties in deze sector zijn schaars. Ik kies daarom nu voor zekerheid en zie over een paar jaar wel verder.

[ Bericht 1% gewijzigd door pocketcalculatoroperator op 02-04-2016 17:24:08 ]
pi_161120974
Heb het wel naar mijn zin, voldoende uitdaging ook.
Zonder wrijving geen glans
pi_161121507
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:39 schreef Koewam het volgende:

[..]

Nou hoe ik erover denk is dat het mooi meegenomen is als je werk leuk, boeiend en bevredigend is.

Maar mits je geen uitkeringen trekt mag je wat mij betreft net zo lang als je wilt op de bank blijven hangen totdat je die boeiende baan wel vindt. Meestal komen die je ook vanzelf aangewaaid. Gewoon niet verroeren en liggen blijven waar je ligt.

Werk is in eerste instantie uitgevonden om jezelf van het broodnodige geld te voorzien. Om een fijne ligbank van te kopen bijvoorbeeld.
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 17:43:41 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161121571
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:32 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Wel eens van ww en/of spaargeld gehoord. Als ik geen werk heb pak ik ook niet direct elk kutbaantje aan.
Don't get me started.
Ik ben een jaar werkcoach bij het UWV geweest. Dus laat dit gezever.
pi_161121933
Mijn werk als wetenschapper / onderzoek bij een groot bedrijf vind erg leuk en boeiend. Ik mag me met inhoud bezighouden en ook onderzoeksprogramma's afstemmen op de bedrijfsstrategie. Een mooie mix van werkzaamheden. Weinig mensen die me pushen zolang je af en toe "iets" laat zien.

Je moet je wel zoveel mogelijk proberen te drukken voor de administratieve rompslomp dat er bij schijnt te horen en zo maar de helft van de tijd kan opslokken.

Gelukkig zijn er altijd shortcuts: onder de radar blijven, af en toe leuke kleine dingen laten zien en dan in één keer toeschieten met iets groots. Daarna laten ze je weer met rust.

Ja, mijn werk is boeiend omdat het elke dag anders is en ik zelf kan bepalen wat ik doe.
I am not death, I am just ignoring you
pi_161121962
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
prostituee?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161122968
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:56 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

prostituee?
Geen piem0l is hetzelfde
pi_161123728
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:55 schreef kenosis het volgende:
Mijn werk als wetenschapper / onderzoek bij een groot bedrijf vind erg leuk en boeiend. Ik mag me met inhoud bezighouden en ook onderzoeksprogramma's afstemmen op de bedrijfsstrategie. Een mooie mix van werkzaamheden. Weinig mensen die me pushen zolang je af en toe "iets" laat zien.

Je moet je wel zoveel mogelijk proberen te drukken voor de administratieve rompslomp dat er bij schijnt te horen en zo maar de helft van de tijd kan opslokken.

Gelukkig zijn er altijd shortcuts: onder de radar blijven, af en toe leuke kleine dingen laten zien en dan in één keer toeschieten met iets groots. Daarna laten ze je weer met rust.

Ja, mijn werk is boeiend omdat het elke dag anders is en ik zelf kan bepalen wat ik doe.
Deze reactie is typerend voor de observatie dat er veel onzinbanen bestaan.
Metselaar, metaalbewerker, ingenieur, dat zijn "zinvolle" tijdsbestedingen.
Niet al die banen waar men slechts "quasi" iets presteert, zoals jij doet.
Er is niets mis mee verder als de schoorsteen daarvan kan roken.
Vaak kan de schoorsteen juist heel goed roken als je een onzinbaan hebt.
Ik heb zelf ook een baan die niet gemist zou worden als ie niet bestond.
Ik neig wel steeds meer naar het idee dat zingeving en nut ontbreekt.

We zouden veel meer moeten inzetten in de "maak" industrie als we over een jaar of twintig nog een "eerste wereld" land willen zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 02-04-2016 19:13:29 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161125985
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:07 schreef Bart2002 het volgende:

Deze reactie is typerend voor de observatie dat er veel onzinbanen bestaan.
Metselaar, metaalbewerker, ingenieur, dat zijn "zinvolle" tijdsbestedingen.
Niet al die banen waar men slechts "quasi" iets presteert, zoals jij doet.
Er is niets mis mee verder als de schoorsteen daarvan kan roken.
Inderdaad niks mis mee. Mijn schoorsteen rookt,ik kan veel producten aanwijzen waaraan ik heb gewerkt en een essentiële bijdrage heb geleverd en waar kindjes die op een meer ongelukkige plek zijn geboren dan wij ook beter worden. En het is nog eens boeiend.
I am not death, I am just ignoring you
pi_161126334
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:16 schreef kenosis het volgende:

[..]

Inderdaad niks mis mee. Mijn schoorsteen rookt,ik kan veel producten aanwijzen waaraan ik heb gewerkt en een essentiële bijdrage heb geleverd en waar kindjes die op een meer ongelukkige plek zijn geboren dan wij ook beter worden. En het is nog eens boeiend.
Nou ja. Sorry. Maar je bracht het zo.
Niet helemaal een goed voorbeeld dus. Want je doet dus eigenlijk zinvol werk. En dat is mooi.
pi_161129713
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou ja. Sorry. Maar je bracht het zo.
Niet helemaal een goed voorbeeld dus. Want je doet dus eigenlijk zinvol werk. En dat is mooi.
Waarom krabbel je nou zo weer snel terug?
pi_161129829
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:58 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Waarom krabbel je nou zo weer snel terug?
Omdat hij wel zinvol werk doet. Al bracht hij dat niet zo. C'est tout.
pi_161129907
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Omdat hij wel zinvol werk doet. Al bracht hij dat niet zo. C'est tout.
Hij heeft een bijdrage geleverd aan producten voor derden en dan is het ineens zinvol werk? Wanneer is werk dan volgens jou niet zinvol? Want er is weinig werk te bedenken waarbij je niet op 1 of andere manier een bijdrage levert aan de maatschappij
pi_161130000
Ik had een marketingbaantje voor een commercieel bedrijf en na een maand trok ik het niet meer. Omdat het maatschappelijk weinig relevant is. Ook kan ik het naar mezelf als persoon niet verantwoorden dat ik alles weet van Google Analytics, Facebook en zo. Lekker boeiend.
pi_161130061
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:02 schreef Azpilicueta het volgende:
producten voor derden
Voor zieke kindjes die niet zo fortuinlijk zijn om in het Westen geboren te worden.

Verder is er juist heel veel werk wat niet bijdraagt aan de maatschappij.
Zie ook de reactie hierboven. :D
Nederland is daar de laatste 25 jaar groot in geworden en zal daar ook aan ten onder gaan.
pi_161130177
Ja, ik vind mijn werk leuk en interessant, boeiend dus.

Ja, ik vind het ook wel belangrijk voor mezelf, ik betaal de hypotheek er natuurlijk mee, maar ik leer nog steeds elke dag nieuwe dingen. Daarnaast werk ik ook echt aan een betere wereld en dat is toch wel motiverend!

Ik vind dat ik best op het goede pad ben, ik ben halverwege dertig en ik wil vast nog wel eens een switch. Naarmate ik meer ervaring krijg heb ik meer de behoefte om zelf de lijnen uit te zetten, dus we zullen zien. Een volgende stap is richting topmanagement, dus of ik dat ooit ga halen is de vraag. Daar is toch weer een apart soort vaardigheid voor nodig in het type bedrijf waar ik werk (multinational). Ik mis nu nog wel wat ervaring en rust, maar wie weet. Momenteel ben ik best ambitieus.

Mijzelf kennende echter, zal ik over 10 jaar lachen om wat ik hier nu schrijf en iets heel anders doen. Misschien wel een klein bedrijf ergens in een land in de zon... met mijn handen. Ik weet het nog niet.
Whatever...
pi_161130400
Jij bent toch eigenlijk een goed betaalde ingenieur?
Topmanagement lijkt me niets voor jou.
Je moet altijd oppassen dat je geen slachtoffer wordt van Peterprincipe want daar wordt je niet vrolijk van. Vooral techneuten niet.
pi_161130600
quote:
Vind jij je werk boeiend?
Niet echt. Het is niet heel uitdagend en met de beslissingen die van hogerhand genomen worden ben ik het vaak niet eens. Dit omdat ze gewoon overduidelijk niet de juiste zijn. Korte termijnvisie/paniekvoetbal/gebrek aan visie in zijn geheel etc etc.
Maargoed, ik heb niks te vertellen daar. Dus buiten af en toe eens schelden en vloeken op heel de flikkerse boel probeer ik me er zo weinig mogelijk van aan te trekken. En dat lukt meestal niet :')

Maargoed, zolang ze me 50k per jaar betalen vind ik het eigenlijk wel best. Laat me dan maar lekker op een knopje drukken en neem dat gezeik van mij voor lief zou ik zeggen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161130665
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Niet echt. Het is niet heel uitdagend en met de beslissingen die van hogerhand genomen worden ben ik het vaak niet eens. Dit omdat ze gewoon overduidelijk niet de juiste zijn. Korte termijnvisie/paniekvoetbal/gebrek aan visie in zijn geheel etc etc.
Maargoed, ik heb niks te vertellen daar. Dus buiten af en toe eens schelden en vloeken op heel de flikkerse boel probeer ik me er zo weinig mogelijk van aan te trekken. En dat lukt meestal niet :')

Maargoed, zolang ze me 50k per jaar betalen vind ik het eigenlijk wel best. Laat me dan maar lekker op een knopje drukken en neem dat gezeik van mij voor lief zou ik zeggen :)
Zou je voor 40k wel zinvol werk willen doen?
pi_161130714
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:19 schreef Koewam het volgende:

[..]

Zou je voor 40k wel zinvol werk willen doen?
Nope :)
pi_161130766
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:17 schreef Geralt het volgende:
Korte termijnvisie/paniekvoetbal/gebrek aan visie in zijn geheel etc etc.
Waar niet?
Waar ik werk regeert de waan van de dag. Geen beleid, geen visie. Toch draait het als een tierelier gek genoeg.
pi_161130778
Ik vind prettige collega's een stuk belangrijker dan uitdaging in mn werk :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 april 2016 @ 22:22:34 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_161130818
Niet buitengewoon. Ligt met name aan de omgeving. Zou liever voor een kleiner dynamischer werkgever werken. Maar ja... 46 en toen ik 4 jaar geleden werkloos werd heb ik wel gemerkt dat werk zoeken en vooral vinden steeds moeilijker wordt. Dus ik denk er sterk aan om te blijven zitten waar ik zit en zonder al te veel moeite goed te verdienen en baanzekerheid te hebben.
pi_161130976
Swetsenegger, Geralt, met het risico natuurlijk dat je nu overtuigd bent dat je het juiste pad volgt, wil ik jullie toch even vragen out of the box te denken en na te denken over wat je schrijft.

Denken jullie dat je over 10 jaar terugkijkt met het idee dat je je tijd zinvol hebt besteed, dat wil zeggen: tien jaar van je leven níet verspild?
pi_161131127
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:13 schreef Bart2002 het volgende:
Jij bent toch eigenlijk een goed betaalde ingenieur?
Topmanagement lijkt me niets voor jou.
Je moet altijd oppassen dat je geen slachtoffer wordt van Peterprincipe want daar wordt je niet vrolijk van. Vooral techneuten niet.
Ik ben al heel lang 'manager', maar wel een met een flinke inhoudelijke component. Dat wil ik ook zo houden voorlopig. Ik heb een hekel aan managers die niet weten waar ze het over hebben.

Het peterprincipe ben ik wel voorbij (overigens is dat ook wel een principe waar je over kunt discussieren, maar een goede expert is zeker niet altijd een goed leider), echter of ik geschikt ben voor de board is weer een ander verhaal. Maar inderdaad; dat is de reden dat ik zeg dat ik niet weet of ik dat ga redden.

Daarnaast ben ik ook wel een beetje het type vrijdenker. Misschien heel nuttig als breekijzer waar echt nieuwe zaken moeten gebeuren, maar niet direct voor een board.

[ Bericht 7% gewijzigd door Spanky78 op 02-04-2016 22:39:30 ]
Whatever...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 april 2016 @ 22:30:17 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_161131174
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:26 schreef Koewam het volgende:
Swetsenegger, Geralt, met het risico natuurlijk dat je nu overtuigd bent dat je het juiste pad volgt, wil ik jullie toch even vragen out of the box te denken en na te denken over wat je schrijft.

Denken jullie dat je over 10 jaar terugkijkt met het idee dat je je tijd zinvol hebt besteed, dat wil zeggen: tien jaar van je leven níet verspild?
Ongetwijfeld. Maar ik heb een gezin van 3 kinderen waar ik aan moet denken. Ik denk dat ik nu nog wel kan switchen en bij de werkgever kan komen waar ik zou willen werken (kleiner, meer invloed op beleid, meer dynamiek). Maar kleine werkgevers hebben nogal de neiging af en toe in zwaar water te komen en mensen te moeten laten gaan. Als dat over 4 jasar gebeurt ben ik 50. Dan kan ik de rest van mijn werkzame leven hoogstwaarschijnlijk in de bijstand doorbrengen, want de realiteit is nu eenmaal dat er maar weinig kunstjes zijn die een 50 jarige beter kan dan een 30 jarige.

En dáár zou ik nog veel meer spijt van hebben.

Dus doe ik nu een 9 tot 5, pick my battles en probeer met de leukste projecten mee te draaien en verder haal ik mijn zinsbesteding uit mijn vrije tijd.
pi_161131282
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus doe ik nu een 9 tot 5, pick my battles en probeer met de leukste projecten mee te draaien en verder haal ik mijn zinsbesteding uit mijn vrije tijd.
Heel wijs. Tevens noodgedwongen door de leeftijd die altijd maar doortikt bij leven.
Ik heb hetzelfde.
pi_161131621
Ik mik op mijn pensioen met 50.... dus dik tien jaar over om financieel omafhankelijk te worden...
Whatever...
pi_161131699
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar ik heb een gezin van 3 kinderen waar ik aan moet denken. Ik denk dat ik nu nog wel kan switchen en bij de werkgever kan komen waar ik zou willen werken (kleiner, meer invloed op beleid, meer dynamiek). Maar kleine werkgevers hebben nogal de neiging af en toe in zwaar water te komen en mensen te moeten laten gaan. Als dat over 4 jasar gebeurt ben ik 50. Dan kan ik de rest van mijn werkzame leven hoogstwaarschijnlijk in de bijstand doorbrengen, want de realiteit is nu eenmaal dat er maar weinig kunstjes zijn die een 50 jarige beter kan dan een 30 jarige.

En dáár zou ik nog veel meer spijt van hebben.

Ik hoor en zie het inderdaad overal om mijn heen wat je zegt. Je leeftijd is wat dat betreft gewoon ruk.

Ik vind het alleen zo jammer voor mensen zoals jij en anderen, die wil ambitieus zijn, weten wat ze willen en welke weg ze moeten nemen, maar gewoon niet meer "durven". Jammer maar volgens mij echt de realiteit voor jou leeftijdscategorie.
pi_161131798
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:43 schreef nelisb het volgende:

[..]

Ik hoor en zie het inderdaad overal om mijn heen wat je zegt. Je leeftijd is wat dat betreft gewoon ruk.

Ik vind het alleen zo jammer voor mensen zoals jij en anderen, die wil ambitieus zijn, weten wat ze willen en welke weg ze moeten nemen, maar gewoon niet meer "durven". Jammer maar volgens mij echt de realiteit voor jou leeftijdscategorie.
Het is echt zo zonde van het talent. Gewoon mensen die nog 20 jaar moeten werken, die niets meer durven te ondernemen. Hebben we echt verkeerd georganiseerd.
Whatever...
pi_161132115
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is echt zo zonde van het talent. Gewoon mensen die nog 20 jaar moeten werken, die niets meer durven te ondernemen. Hebben we echt verkeerd georganiseerd.
Dit dus. Raar maar waar.
pi_161132224
Ontopic:

Hier een boeiende afwisselende baan.
Intussen 8 jaar verder, veel stappen gemaakt, bedrijf de laatste 5 jaar goed zien groeien.
Mijzelf goed doorontwikkelt, wat zich nu uitbetaald in overname van het bedrijf. Voor mij de juiste keuze geweest 8 jaar terug waardoor ik op mijn 34ste een bedrijf ga overnemen die een miljoenen omzet heeft en goeie hele goede winsten draait.

Dus wat kan ik zeggen, ben onwijs happy.
pi_161132237
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:26 schreef Koewam het volgende:

Die 10 jaar van mn leven heb ik vroeger al verspild door niet een studie te volgen waar ik de capaciteiten voor had.

Ik heb me daarbij neergelegd en weet dat ik nooit een topbaan zal hebben wat ik wel had kunnen hebben waarschijnlijk. Maargoed, in die tijd ook een hoop lol gehad, en met het salaris van nu kan ik me meer dan prima bedruipen. Ik hoef geen 100K te verdienen :)
  zondag 3 april 2016 @ 08:16:52 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161137695
"Boeiend werk"

Ik vind werken over het algemeen overrated. Ook al vind je je werk "leuk", zou je het ook doen als je er niet voor werd betaald?

Ik vond mijn werk meestal ook redelijk leuk, maar uiteindelijk doe je het toch voor de centen. Op het moment dat het kon ging dus ook de stekker eruit (tegen het advies van zo'n beetje iedereen). Dat is inmiddels 8 jaar geleden en ik heb er nog geen dag spijt van gehad.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 3 april 2016 @ 08:30:03 #53
67670 Skv
Cynist.
pi_161137753
Mijn werk is extreem boeiend en maatschappelijk relevant. Geen dag is hetzelfde en ik leer veel. Werkdruk ligt wel erg hoog en ik ben daardoor weinig thuis, dus ik ga over een paar jaar wel wat minder uren draaien.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 3 april 2016 @ 08:30:50 #54
369251 Geralt
of Rivia
pi_161137756
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 08:16 schreef SeLang het volgende:
"Boeiend werk"

Ik vind werken over het algemeen overrated. Ook al vind je je werk "leuk", zou je het ook doen als je er niet voor werd betaald?

Ik vond mijn werk meestal ook redelijk leuk, maar uiteindelijk doe je het toch voor de centen. Op het moment dat het kon ging dus ook de stekker eruit (tegen het advies van zo'n beetje iedereen). Dat is inmiddels 8 jaar geleden en ik heb er nog geen dag spijt van gehad.
Werk je helemaal niet meer dan? :o
pi_161138025
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 22:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt, maar het is daarnaast ook de vraag of het wel een houdbaar is. Ik vind de keuze heel begrijpelijk. Daar niet van. Maar ik vraag me af of proberen 20 jaar rustig stil te blijven zitten wel haalbaar is. Volgens mij heb je best een flink risico er alsnog 10 jaar later uit te vliegen en dan zit je helemaal in een hopeloze positie.

Om die reden denk ik als mid-30er erover om te gaan zzp'en. Dat lijkt me mits het past bij jezelf als persoon de beste verzekering tegen leeftijdsdiscriminatie. Ik ben het met je eens dat het een idioot probleem is.
pi_161138040
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 08:30 schreef Skv het volgende:
Mijn werk is extreem boeiend en maatschappelijk relevant. Geen dag is hetzelfde en ik leer veel. Werkdruk ligt wel erg hoog en ik ben daardoor weinig thuis, dus ik ga over een paar jaar wel wat minder uren draaien.
Zelfde hier :)
Nu nog in opleiding, over een jaar of twee een gezinnetje en part-time werken :)
pi_161138047
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 09:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nu nog in opleiding, over een jaar of twee een gezinnetje en part-time werken :)
Blijft dat werk ook nog boeiend als je een paar tandjes terug doet?
pi_161138073
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 09:17 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Blijft dat werk ook nog boeiend als je een paar tandjes terug doet?
Zeker!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161138100
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 09:20 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat is heel mooi, daar kun je inderdaad goed mee schuiven. Bij veel boeiende en ook nog eens goed betalende functies ligt dat helaas erg lastig. Dus een tandje terug heeft dan ook direct een sterke impact op werkzaamheden.
pi_161138143
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 09:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat is heel mooi, daar kun je inderdaad goed mee schuiven. Bij veel boeiende en ook nog eens goed betalende functies ligt dat helaas erg lastig. Dus een tandje terug heeft dan ook direct een sterke impact op werkzaamheden.
Daarom ben ik hier ook erg blij mee, ik zie het bij anderen die geen arts zijn, zeker in de beginjaren verdienen ze meer, maar je moet ook steeds meer uren maken inderdaad. Lastige keuze dan.
  zondag 3 april 2016 @ 09:34:50 #61
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_161138208
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 09:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Heb je voor je vak gekozen omdat je dan met drie dagen werken genoeg verdient om een gezin van te onderhouden? Dat is wel slim.
Prrrrr
pi_161138257
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 09:34 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Heb je voor je vak gekozen omdat je dan met drie dagen werken genoeg verdient om een gezin van te onderhouden? Dat is wel slim.
Ook omdat het een mooi vak is en ik het een leuke doelgroep vind hoor ;)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 april 2016 @ 09:58:48 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_161138451
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 09:14 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Klopt, maar het is daarnaast ook de vraag of het wel een houdbaar is. Ik vind de keuze heel begrijpelijk. Daar niet van. Maar ik vraag me af of proberen 20 jaar rustig stil te blijven zitten wel haalbaar is. Volgens mij heb je best een flink risico er alsnog 10 jaar later uit te vliegen en dan zit je helemaal in een hopeloze positie.

Om die reden denk ik als mid-30er erover om te gaan zzp'en. Dat lijkt me mits het past bij jezelf als persoon de beste verzekering tegen leeftijdsdiscriminatie. Ik ben het met je eens dat het een idioot probleem is.
Je weet dat heel veel zzp'ers onder de armoedegrens leven?

Eruit vliegen blijft altijd een risico. Maar ik werk nu bij een zeer sociale maatschappelijk verantwoorde werkgever met 2000 FTE. Dus altijd wel een kans om ergens terecht te kunnen. Bij een klein bedrijf is dat risico dus veel groter (been there, done that).

Overigens heb ik nog steeds een heel klein bedrijfje naast mijn day job (als zzp'er dus) en daar gaat verschrikkelijk veel tijd inzitten (met name in acquisitie) als je daar voldoende mee wil verdienen om je gezin te kunnen onderhouden.

Anyway, na je 40ste nemen je kansen gewoon hard af en na je 50ste wordt het bijna onmogelijk wijzen de statistieken uit. Hoe graag je ook wil.
pi_161138523
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 08:30 schreef Skv het volgende:
Is het realistisch om op termijn minder uren te draaien? Ik neem het me al een tijd voor maar daarvoor zal ik onderhand moeten overstappen naar een andere werkgever.
pi_161138533
Ja, ik vind mijn werk heel interessant en veelzijdig.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 3 april 2016 @ 10:14:26 #66
104963 ETA
European Travel Author
pi_161138584
Ja. Enerzijds uitdagend en anderzijds het gevoel hebben iets te kunnen betekenen.

Ik werk bij een van de grootste retailers van ons land, hierdoor heb je als bedrijf een grote impact op de samenleving. Bijvoorbeeld, hoe gaan we ervoor zorgen dat de verpakkingen minder milieubelastend worden. Ik doe onderzoek naar het onderwerp, geef een voorstel direct aan de directie en bij goedkeuring kan ik het implementeren. Dus afhankelijk van mijn voorstel gaan we mogelijk miljoenen kilo's minder aan kunststof afval produceren. Of hoe gaan we om met werknemers van leveranciers, gaan we vanuit ons bedrijf hun regels opleggen ter bescherming van deze werknemers? (jaja, BSCI is inderdaad niet zaligmakend).

Anderzijds ligt de uitdaging bij troubleshooting. Er komt een klacht binnen, een twijfelachtige testrapport, melding van de NVWA... gaan we een artikel wel of niet uit de verkoop halen/in verkoop brengen. Aan mij de taak dit uit te zoeken, hulp in te schakelen van externe experts, betrokkenen spreken en op basis daarvan besluiten wat we gaan doen. Een recall of iets stilletjes uit de schappen halen doe je niet graag, behalve de kosten en gemiste omzet levert het ook imagoschade op.

En dit is dan nog maar een deel van de veelzijdigheid en de uitdagingen. Dan hebben we het nog niet eens over contact met NGO's gehad...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_161138758
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:43 schreef Renesite het volgende:

[..]

Don't get me started.
Ik ben een jaar werkcoach bij het UWV geweest. Dus laat dit gezever.
Ambtenaar gespot.
pi_161138884
quote:
5s.gif Op zondag 3 april 2016 08:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Werk je helemaal niet meer dan? :o
Hij is met pensioen gegaan op z'n 39e, en gaat helft va het jaar op reis.
pi_161138943
Mijn werk vind ik wel redelijk interessant. Maatschappelijk relevant is het niet. Ik doe het puur voor de centen. Na 1 jaar werkervaring zat ik al op modaal loon, zonder relevante vooropleiding. Binnen 5 jaar moet dat twee keer modaal zijn. Meid regelen, gezin stichten en dan rond 50/55e met pensioen in een ander Europees land.
pi_161140416
Bon, Ik vind mijn werk leuk. Soms is het super spannend en maatschappelijk relevant, soms stukken minder.
Als ik voldoende geld had om niet te hoeven werken, dan zou ik waarschijnlijk nog steeds doorwerken denk ik.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_161141212
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 08:16 schreef SeLang het volgende:
"Boeiend werk"

Ik moet zeggen dat ik ook zo geredeneerd heb bij mijn oude baan, maar dan andersom: zou ik dit werk ook doen als ik 30% meer betaald kreeg. Het antwoord was nee.

Idealiter doe ik dus iets wat ik niet als werken zie, ik ben totaal niet materialistisch en heb geen gezin en dergelijke, die paar rotcenten kunnen me gestolen worden. Heb liever het grootste deel van de week plezier, rust en tijd voor mijn hobby's (en dat zijn er nogal wat :+).
  Moderator zondag 3 april 2016 @ 12:53:34 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161141463
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2016 10:26 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Ambtenaar gespot.
geweest
pi_161141978
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 12:10 schreef miro86 het volgende:
Bon, Ik vind mijn werk leuk. Soms is het super spannend en maatschappelijk relevant, soms stukken minder.
Als ik voldoende geld had om niet te hoeven werken, dan zou ik waarschijnlijk nog steeds doorwerken denk ik.
Fulltime ook? Ik zou max twee - drie dagen per week werken als ik geld genoeg zou hebben.
pi_161142254
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 12:42 schreef Koewam het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik ook zo geredeneerd heb bij mijn oude baan, maar dan andersom: zou ik dit werk ook doen als ik 30% meer betaald kreeg. Het antwoord was nee.
Waarom wil je niet meer geld krijgen voor iets dat je leuk vindt? :?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 3 april 2016 @ 13:39:08 #75
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_161142561
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 13:27 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Waarom wil je niet meer geld krijgen voor iets dat je leuk vindt? :?
Werken is per definitie al kut.
Irene is bae <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')