Het is een goede traditie dat de topic-starter begint.quote:Op zaterdag 2 april 2016 00:49 schreef Koewam het volgende:
Heb je het ooit boeiend gevonden?
Vind je het werk wat je doet belangrijk voor jezelf? Of werk je een beetje op de automatische piloot?
Ben je op het goede carrièrepad of zou je een switch willen maken naar iets wat je meer boeit, en waarom wel/niet?
Kan je net zo goed postbezorger worden.quote:Op zaterdag 2 april 2016 02:11 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Vuilnisman lijkt me best wel leuk. Lekker in de open lucht en dan in zo'n grote auto rijden
ja, ja, nee en ja. Ik zit in het goede pad omdat ik het werk boeiend vind.quote:Op zaterdag 2 april 2016 00:49 schreef Koewam het volgende:
Heb je het ooit boeiend gevonden?
Vind je het werk wat je doet belangrijk voor jezelf? Of werk je een beetje op de automatische piloot?
Ben je op het goede carrièrepad of zou je een switch willen maken naar iets wat je meer boeit, en waarom wel/niet?
Ik denk ditquote:
quote:boeiend bijv.naamw.Uitspraak: [ˈbujənt] dat de aandacht vasthoudt Voorbeeld: `boeiend vertellen`Antoniem: saai Synoniem: interessant
quote:1) Aangrijpend 2) Adembenemend 3) Afwisselend 4) Avontuurlijk 5) Attractief 6) Aantrekkelijk 7) Betoverend 8) Belangwekkend 9) Belanghebbend 10) De geest bezig houdend 11) De zinnen bezig houdend 12) De geest bezig houdend (crypt.) 13) De zinnen bezig houdend (crypt.) 14) Enerverend 15) Fascinerend 16) Integrerend 17) Interessant 18) Meeslepend 19)...
Ik heb momenteel geen werk.quote:Op zaterdag 2 april 2016 08:23 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het is een goede traditie dat de topic-starter begint.
Errrr.. brood+plank? Of woon en leef je gratis?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:39 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ik heb momenteel geen werk.
Heb ook geen zin om werk te doen dat ik niet boeiend vind. Wil een beetje vergelijken hoe anderen daarover denken.
Je bent conducteur?quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens de reclamespots is mijn werk iedere dag anders. In de praktijk blijkt dat ook te kloppen, dus blijft het boeien.
Wel eens van ww en/of spaargeld gehoord. Als ik geen werk heb pak ik ook niet direct elk kutbaantje aan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Errrr.. brood+plank? Of woon en leef je gratis?
Nou hoe ik erover denk is dat het mooi meegenomen is als je werk leuk, boeiend en bevredigend is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:39 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ik heb momenteel geen werk.
Heb ook geen zin om werk te doen dat ik niet boeiend vind. Wil een beetje vergelijken hoe anderen daarover denken.
Don't get me started.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:32 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Wel eens van ww en/of spaargeld gehoord. Als ik geen werk heb pak ik ook niet direct elk kutbaantje aan.
prostituee?quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
Volgens de reclamespots is mijn werk iedere dag anders. In de praktijk blijkt dat ook te kloppen, dus blijft het boeien.
Deze reactie is typerend voor de observatie dat er veel onzinbanen bestaan.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:55 schreef kenosis het volgende:
Mijn werk als wetenschapper / onderzoek bij een groot bedrijf vind erg leuk en boeiend. Ik mag me met inhoud bezighouden en ook onderzoeksprogramma's afstemmen op de bedrijfsstrategie. Een mooie mix van werkzaamheden. Weinig mensen die me pushen zolang je af en toe "iets" laat zien.
Je moet je wel zoveel mogelijk proberen te drukken voor de administratieve rompslomp dat er bij schijnt te horen en zo maar de helft van de tijd kan opslokken.
Gelukkig zijn er altijd shortcuts: onder de radar blijven, af en toe leuke kleine dingen laten zien en dan in één keer toeschieten met iets groots. Daarna laten ze je weer met rust.
Ja, mijn werk is boeiend omdat het elke dag anders is en ik zelf kan bepalen wat ik doe.
Inderdaad niks mis mee. Mijn schoorsteen rookt,ik kan veel producten aanwijzen waaraan ik heb gewerkt en een essentiële bijdrage heb geleverd en waar kindjes die op een meer ongelukkige plek zijn geboren dan wij ook beter worden. En het is nog eens boeiend.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:07 schreef Bart2002 het volgende:
Deze reactie is typerend voor de observatie dat er veel onzinbanen bestaan.
Metselaar, metaalbewerker, ingenieur, dat zijn "zinvolle" tijdsbestedingen.
Niet al die banen waar men slechts "quasi" iets presteert, zoals jij doet.
Er is niets mis mee verder als de schoorsteen daarvan kan roken.
Nou ja. Sorry. Maar je bracht het zo.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:16 schreef kenosis het volgende:
[..]
Inderdaad niks mis mee. Mijn schoorsteen rookt,ik kan veel producten aanwijzen waaraan ik heb gewerkt en een essentiële bijdrage heb geleverd en waar kindjes die op een meer ongelukkige plek zijn geboren dan wij ook beter worden. En het is nog eens boeiend.
Waarom krabbel je nou zo weer snel terug?quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou ja. Sorry. Maar je bracht het zo.
Niet helemaal een goed voorbeeld dus. Want je doet dus eigenlijk zinvol werk. En dat is mooi.
Omdat hij wel zinvol werk doet. Al bracht hij dat niet zo. C'est tout.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:58 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Waarom krabbel je nou zo weer snel terug?
Hij heeft een bijdrage geleverd aan producten voor derden en dan is het ineens zinvol werk? Wanneer is werk dan volgens jou niet zinvol? Want er is weinig werk te bedenken waarbij je niet op 1 of andere manier een bijdrage levert aan de maatschappijquote:Op zaterdag 2 april 2016 22:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat hij wel zinvol werk doet. Al bracht hij dat niet zo. C'est tout.
Voor zieke kindjes die niet zo fortuinlijk zijn om in het Westen geboren te worden.quote:
Niet echt. Het is niet heel uitdagend en met de beslissingen die van hogerhand genomen worden ben ik het vaak niet eens. Dit omdat ze gewoon overduidelijk niet de juiste zijn. Korte termijnvisie/paniekvoetbal/gebrek aan visie in zijn geheel etc etc.quote:Vind jij je werk boeiend?
Zou je voor 40k wel zinvol werk willen doen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niet echt. Het is niet heel uitdagend en met de beslissingen die van hogerhand genomen worden ben ik het vaak niet eens. Dit omdat ze gewoon overduidelijk niet de juiste zijn. Korte termijnvisie/paniekvoetbal/gebrek aan visie in zijn geheel etc etc.
Maargoed, ik heb niks te vertellen daar. Dus buiten af en toe eens schelden en vloeken op heel de flikkerse boel probeer ik me er zo weinig mogelijk van aan te trekken. En dat lukt meestal niet
Maargoed, zolang ze me 50k per jaar betalen vind ik het eigenlijk wel best. Laat me dan maar lekker op een knopje drukken en neem dat gezeik van mij voor lief zou ik zeggen
Nopequote:Op zaterdag 2 april 2016 22:19 schreef Koewam het volgende:
[..]
Zou je voor 40k wel zinvol werk willen doen?
Waar niet?quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:17 schreef Geralt het volgende:
Korte termijnvisie/paniekvoetbal/gebrek aan visie in zijn geheel etc etc.
Ik ben al heel lang 'manager', maar wel een met een flinke inhoudelijke component. Dat wil ik ook zo houden voorlopig. Ik heb een hekel aan managers die niet weten waar ze het over hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:13 schreef Bart2002 het volgende:
Jij bent toch eigenlijk een goed betaalde ingenieur?
Topmanagement lijkt me niets voor jou.
Je moet altijd oppassen dat je geen slachtoffer wordt van Peterprincipe want daar wordt je niet vrolijk van. Vooral techneuten niet.
Ongetwijfeld. Maar ik heb een gezin van 3 kinderen waar ik aan moet denken. Ik denk dat ik nu nog wel kan switchen en bij de werkgever kan komen waar ik zou willen werken (kleiner, meer invloed op beleid, meer dynamiek). Maar kleine werkgevers hebben nogal de neiging af en toe in zwaar water te komen en mensen te moeten laten gaan. Als dat over 4 jasar gebeurt ben ik 50. Dan kan ik de rest van mijn werkzame leven hoogstwaarschijnlijk in de bijstand doorbrengen, want de realiteit is nu eenmaal dat er maar weinig kunstjes zijn die een 50 jarige beter kan dan een 30 jarige.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:26 schreef Koewam het volgende:
Swetsenegger, Geralt, met het risico natuurlijk dat je nu overtuigd bent dat je het juiste pad volgt, wil ik jullie toch even vragen out of the box te denken en na te denken over wat je schrijft.
Denken jullie dat je over 10 jaar terugkijkt met het idee dat je je tijd zinvol hebt besteed, dat wil zeggen: tien jaar van je leven níet verspild?
Heel wijs. Tevens noodgedwongen door de leeftijd die altijd maar doortikt bij leven.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus doe ik nu een 9 tot 5, pick my battles en probeer met de leukste projecten mee te draaien en verder haal ik mijn zinsbesteding uit mijn vrije tijd.
Ik hoor en zie het inderdaad overal om mijn heen wat je zegt. Je leeftijd is wat dat betreft gewoon ruk.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar ik heb een gezin van 3 kinderen waar ik aan moet denken. Ik denk dat ik nu nog wel kan switchen en bij de werkgever kan komen waar ik zou willen werken (kleiner, meer invloed op beleid, meer dynamiek). Maar kleine werkgevers hebben nogal de neiging af en toe in zwaar water te komen en mensen te moeten laten gaan. Als dat over 4 jasar gebeurt ben ik 50. Dan kan ik de rest van mijn werkzame leven hoogstwaarschijnlijk in de bijstand doorbrengen, want de realiteit is nu eenmaal dat er maar weinig kunstjes zijn die een 50 jarige beter kan dan een 30 jarige.
En dáár zou ik nog veel meer spijt van hebben.
Dus doe ik nu een 9 tot 5, pick my battles en probeer met de leukste projecten mee te draaien en verder haal ik mijn zinsbesteding uit mijn vrije tijd.
Het is echt zo zonde van het talent. Gewoon mensen die nog 20 jaar moeten werken, die niets meer durven te ondernemen. Hebben we echt verkeerd georganiseerd.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:43 schreef nelisb het volgende:
[..]
Ik hoor en zie het inderdaad overal om mijn heen wat je zegt. Je leeftijd is wat dat betreft gewoon ruk.
Ik vind het alleen zo jammer voor mensen zoals jij en anderen, die wil ambitieus zijn, weten wat ze willen en welke weg ze moeten nemen, maar gewoon niet meer "durven". Jammer maar volgens mij echt de realiteit voor jou leeftijdscategorie.
Dit dus. Raar maar waar.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is echt zo zonde van het talent. Gewoon mensen die nog 20 jaar moeten werken, die niets meer durven te ondernemen. Hebben we echt verkeerd georganiseerd.
Die 10 jaar van mn leven heb ik vroeger al verspild door niet een studie te volgen waar ik de capaciteiten voor had.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:26 schreef Koewam het volgende:
Swetsenegger, Geralt, met het risico natuurlijk dat je nu overtuigd bent dat je het juiste pad volgt, wil ik jullie toch even vragen out of the box te denken en na te denken over wat je schrijft.
Denken jullie dat je over 10 jaar terugkijkt met het idee dat je je tijd zinvol hebt besteed, dat wil zeggen: tien jaar van je leven níet verspild?
Werk je helemaal niet meer dan?quote:Op zondag 3 april 2016 08:16 schreef SeLang het volgende:
"Boeiend werk"
Ik vind werken over het algemeen overrated. Ook al vind je je werk "leuk", zou je het ook doen als je er niet voor werd betaald?
Ik vond mijn werk meestal ook redelijk leuk, maar uiteindelijk doe je het toch voor de centen. Op het moment dat het kon ging dus ook de stekker eruit (tegen het advies van zo'n beetje iedereen). Dat is inmiddels 8 jaar geleden en ik heb er nog geen dag spijt van gehad.
Klopt, maar het is daarnaast ook de vraag of het wel een houdbaar is. Ik vind de keuze heel begrijpelijk. Daar niet van. Maar ik vraag me af of proberen 20 jaar rustig stil te blijven zitten wel haalbaar is. Volgens mij heb je best een flink risico er alsnog 10 jaar later uit te vliegen en dan zit je helemaal in een hopeloze positie.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is echt zo zonde van het talent. Gewoon mensen die nog 20 jaar moeten werken, die niets meer durven te ondernemen. Hebben we echt verkeerd georganiseerd.
Zelfde hierquote:Op zondag 3 april 2016 08:30 schreef Skv het volgende:
Mijn werk is extreem boeiend en maatschappelijk relevant. Geen dag is hetzelfde en ik leer veel. Werkdruk ligt wel erg hoog en ik ben daardoor weinig thuis, dus ik ga over een paar jaar wel wat minder uren draaien.
Blijft dat werk ook nog boeiend als je een paar tandjes terug doet?quote:Op zondag 3 april 2016 09:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zelfde hier![]()
Nu nog in opleiding, over een jaar of twee een gezinnetje en part-time werken
Zeker!quote:Op zondag 3 april 2016 09:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Blijft dat werk ook nog boeiend als je een paar tandjes terug doet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is heel mooi, daar kun je inderdaad goed mee schuiven. Bij veel boeiende en ook nog eens goed betalende functies ligt dat helaas erg lastig. Dus een tandje terug heeft dan ook direct een sterke impact op werkzaamheden.quote:
Daarom ben ik hier ook erg blij mee, ik zie het bij anderen die geen arts zijn, zeker in de beginjaren verdienen ze meer, maar je moet ook steeds meer uren maken inderdaad. Lastige keuze dan.quote:Op zondag 3 april 2016 09:23 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat is heel mooi, daar kun je inderdaad goed mee schuiven. Bij veel boeiende en ook nog eens goed betalende functies ligt dat helaas erg lastig. Dus een tandje terug heeft dan ook direct een sterke impact op werkzaamheden.
Heb je voor je vak gekozen omdat je dan met drie dagen werken genoeg verdient om een gezin van te onderhouden? Dat is wel slim.quote:Op zondag 3 april 2016 09:16 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zelfde hier![]()
Nu nog in opleiding, over een jaar of twee een gezinnetje en part-time werken
Ook omdat het een mooi vak is en ik het een leuke doelgroep vind hoorquote:Op zondag 3 april 2016 09:34 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Heb je voor je vak gekozen omdat je dan met drie dagen werken genoeg verdient om een gezin van te onderhouden? Dat is wel slim.
Je weet dat heel veel zzp'ers onder de armoedegrens leven?quote:Op zondag 3 april 2016 09:14 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Klopt, maar het is daarnaast ook de vraag of het wel een houdbaar is. Ik vind de keuze heel begrijpelijk. Daar niet van. Maar ik vraag me af of proberen 20 jaar rustig stil te blijven zitten wel haalbaar is. Volgens mij heb je best een flink risico er alsnog 10 jaar later uit te vliegen en dan zit je helemaal in een hopeloze positie.
Om die reden denk ik als mid-30er erover om te gaan zzp'en. Dat lijkt me mits het past bij jezelf als persoon de beste verzekering tegen leeftijdsdiscriminatie. Ik ben het met je eens dat het een idioot probleem is.
Is het realistisch om op termijn minder uren te draaien? Ik neem het me al een tijd voor maar daarvoor zal ik onderhand moeten overstappen naar een andere werkgever.quote:Op zondag 3 april 2016 08:30 schreef Skv het volgende:
Mijn werk is extreem boeiend en maatschappelijk relevant. Geen dag is hetzelfde en ik leer veel. Werkdruk ligt wel erg hoog en ik ben daardoor weinig thuis, dus ik ga over een paar jaar wel wat minder uren draaien.
Ambtenaar gespot.quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:43 schreef Renesite het volgende:
[..]
Don't get me started.
Ik ben een jaar werkcoach bij het UWV geweest. Dus laat dit gezever.
Ik moet zeggen dat ik ook zo geredeneerd heb bij mijn oude baan, maar dan andersom: zou ik dit werk ook doen als ik 30% meer betaald kreeg. Het antwoord was nee.quote:Op zondag 3 april 2016 08:16 schreef SeLang het volgende:
"Boeiend werk"
Ik vind werken over het algemeen overrated. Ook al vind je je werk "leuk", zou je het ook doen als je er niet voor werd betaald?
Fulltime ook? Ik zou max twee - drie dagen per week werken als ik geld genoeg zou hebben.quote:Op zondag 3 april 2016 12:10 schreef miro86 het volgende:
Bon, Ik vind mijn werk leuk. Soms is het super spannend en maatschappelijk relevant, soms stukken minder.
Als ik voldoende geld had om niet te hoeven werken, dan zou ik waarschijnlijk nog steeds doorwerken denk ik.
Waarom wil je niet meer geld krijgen voor iets dat je leuk vindt?quote:Op zondag 3 april 2016 12:42 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik ook zo geredeneerd heb bij mijn oude baan, maar dan andersom: zou ik dit werk ook doen als ik 30% meer betaald kreeg. Het antwoord was nee.
Werken is per definitie al kut.quote:Op zondag 3 april 2016 13:27 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Waarom wil je niet meer geld krijgen voor iets dat je leuk vindt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |