abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2016 @ 02:35:05 #151
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161111975
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

De meerderheid van de Oekraïnse bevolking wil dat het land zich vooral richt op Europa. Als we dat afwijzen laten we ze vallen en leveren we ze uit aan Poetin. En zal die laatste zich vervolgens op de Baltische staten richten.
_O- _O- _O- _O-
  zaterdag 2 april 2016 @ 04:34:16 #152
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_161112513
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 april 2016 23:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

De meerderheid van de Oekraïnse bevolking wil dat het land zich vooral richt op Europa. Als we dat afwijzen laten we ze vallen en leveren we ze uit aan Poetin. En zal die laatste zich vervolgens op de Baltische staten richten.
Polen, Baltisch staten, Slowakije, Hongarije, Oekraine. Een ding hebben deze landen met elkaar gemeen. De nazi's zitten er in de regering.
Geenstijl zijn ook een stel nazi-sukkels. Een dilemma dus. Maar ik zit gewoon niet te wachten op nog meer nazi's in de EU. Had Oekraine een normale regering gehad, had ik nog overwogen wellicht 'ja' te stemmen. Maar die Poroshenko is een enge man.

Ik vind ook dat Polen, Slowakije en de Baltische staten uit de EU moeten. Dit soort hoeven we hier niet. Nazi's? Ne, spasiba. :r

Ik ben met je eens dat Geenstijl en Jan Roos ook eikels zijn, maar de EU gaat veel te laks om met nazi-regeringen, Polen had er bijvoorbeeld direct uitgeflikkerd moeten worden. Alle mensenrechten worden daar geschonden. Het is een soort Turkije 2.0, maar dan zonder zon en lekker eten. :{
  zaterdag 2 april 2016 @ 04:36:37 #153
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_161112517
Misschien zijn ze daarom nazi geworden, teveel gore bietensoep, elke dag kool en ander smerig eten, reuzel en wodka.

Geen zon en alleen verpauperde woningen en een depressief volk.

Misschien worden mensen daarom nazi. Ik zou zoiets ook niet lang vol houden. :{
pi_161112976
Omdat ze in Polen e.d. geen islam-invasie asielers knuffelen, maakt het nog geen 88-regeringen.

In oekraiene kan je ze wel direkt aanwijzen, want die lopen daar openlijk met nazi-symbolen rond en de massagraven zijn ook aanwezig.
Maar zoals Hongarije die een hek bouwde als eerste tot nazi werd bestempeld terwijl iedereen nu een hek heeft, behalve nederland, is nogal hypocriet.

Ik neem aan tenminste dat die crisis in je beoordeling meespeelt.

En ps/ in vorig topic stond nog dit :
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:29 schreef Reya het volgende:
Termen als "NSB-er", "fascist" en "Gutmensch" mogen wegblijven. Dank voor de medewerking.
Goede morgen trouwens iedereen :)
shift-knop defekt
pi_161113021
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 08:32 schreef TomLuny het volgende:
Omdat ze in Polen e.d. geen islam-invasie asielers knuffelen, maakt het nog geen 88-regeringen.
Dat ze geen 6 miljoen Joden in de gaskamers stoppen betekent nog niet dat het geen fascisten zijn.
pi_161113069
Van Wikipedia (vertaald):
quote:
Fascisten geloven dat de liberale democratie achterhaald is, en zien de complete mobilisatie van de maatschappij onder een totalitaire één-partijen-staat als noodzakelijk om een natie voor te bereiden voor gewapende conflicten en om effectief op economische moeilijkheden te reageren. Een dergelijke staat wordt geleid door een sterke leider - zoals een dictator en een militair bewind bestaande uit leden van de regerende fascistische partij - om nationale eenheid af te dwingen en een stabiele en geordende maatschappij te onderhouden. Fascisme verwerpt de stelling dat geweld per definitie van negatieve natuur is en ziet politiek geweld, oorlog en imperialisme als middelen die een nationale wederopstanding kunnen bereiken. Fascisten pleiten voor een gemengde economie, met als belangrijkste doel het bereiken van autarkie door protectionisme en economische interventies.
Poetin, Erdogan, Orbán, Kaczynski, Xi etc. voldoen ook voor een heel groot deel aan die kenmerken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2016 08:52:34 ]
pi_161113466
Een quota leggen op het aantal ongewenste gasten wat je in je huis laat en dat vergelijken met een massamoord op 6 miljoen mensen ga ik maar niet op in.

afin
Oekraiene gaat de goede kant op, de problemen zijn voorbij en het was allemaal de schuld van rusland

Corruptie wordt niet meer getolereerd bij Oekraïense politie

Corruptie zit van oudsher ingebakken in de maatschappij.
"Dat geldt voor alle landen die ooit bij de Sovjet-Unie hoorden."

De veranderingen zijn het zichtbaarst bij de politie, waar onder meer met geld uit de VS en Canada een nieuwe generatie agenten wordt aangenomen. Ze rijden in blinkende auto's, dragen frisse uniformen en krijgen drie keer meer betaald dan hun voorgangers. De gedachte is dat ze daardoor minder snel steekpenningen zullen aannemen.
"We hebben de hulp van de Europese Unie nodig om corruptie uit te bannen."

Die denken zeker dat de EU heilig is en niet zelf miljarden wegsluist naar het eigen ambtenaren apparaat.
shift-knop defekt
pi_161114592
Gelukkig stem ik a.s. woensdag tegen:)
Laat oekraine is maar de corrupte van de regering die er nu zit aanpakken.
I.p.v. nog meer geld te krijgen voor wapens.
  zaterdag 2 april 2016 @ 12:04:17 #159
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161114725
Volgens mij zijn we erg naïef om te denken dat er ook maar 1 van de miljoen problemen wordt opgelost in Oekraïne. De rijken worden rijker en de corruptie haal je aan. Ik stem Nee. Maar ook gewoon als principieel iets voor Nexit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zaterdag 2 april 2016 @ 12:08:16 #160
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161114791
Die Silvana Simons ook gisteren bij Pauw, de naïviteit en "Self Righteousness" spat er vanaf.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_161114852
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 12:04 schreef inslagenreuring het volgende:
Volgens mij zijn we erg naïef om te denken dat er ook maar 1 van de miljoen problemen wordt opgelost in Oekraïne. De rijken worden rijker en de corruptie haal je aan. Ik stem Nee. Maar ook gewoon als principieel iets voor Nexit.
Maar we stemmen nu toch over een associatieverdrag niet over een Nexit?
  zaterdag 2 april 2016 @ 14:07:39 #162
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161117066
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar we stemmen nu toch over een associatieverdrag niet over een Nexit?
Natuurlijk maar het is wel een signaal. Wat we ook stemmen, het maakt geen fuck uit. Het verdrag wordt toch wel aangenomen. We doen een beroep op een democratisch middel om aan te geven dat onze soevereiniteit in de handen van de EU ligt en dus niet bestaand blijkt. Democratie is totaal geen sprake van.
pi_161117109
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Natuurlijk maar het is wel een signaal. Wat we ook stemmen, het maakt geen fuck uit. Het verdrag wordt toch wel aangenomen. We doen een beroep op een democratisch middel om aan te geven dat onze soevereiniteit in de handen van de EU ligt en dus niet bestaand blijkt. Democratie is totaal geen sprake van.
Wat een nonsens. Dat ons parlement over dit verdrag heeft gestemd laat al zien dat we gewoon een democratie hebben. Dat jij het niet met de keuze van het parlement is prima, dat mag in onze democratie maar het maakt het niet ondemocratisch.
  zaterdag 2 april 2016 @ 14:14:13 #164
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161117161
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Dat ons parlement over dit verdrag heeft gestemd laat al zien dat we gewoon een democratie hebben. Dat jij het niet met de keuze van het parlement is prima, dat mag in onze democratie maar het maakt het niet ondemocratisch.
Onze volksvertegenwoordigers (wat op dit moment natuurlijk alles behalve representatief is voor de mening van het volk) hebben ook niks in de melk te brokkelen. Het (het Europees parlement) is een besloten clubje waar het volk geen vat op heeft.
pi_161117179
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Onze volksvertegenwoordigers (wat op dit moment natuurlijk alles behalve representatief is voor de mening van het volk) hebben ook niks in de melk te brokkelen. Het (het Europees parlement) is een besloten clubje waar het volk geen vat op heeft.
Nonsens natuurlijk.
  zaterdag 2 april 2016 @ 14:22:03 #166
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161117300
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens natuurlijk.
Dat mag jij vinden. Mijn hoofdstad is niet Brussel.

Overigens mis jij volgens mij een beetje het geheel. De Nederlandse regering wordt hier verkapt teruggefloten door haar bevolking, de inhoud van het verdrag is in dat kader meer een lijdend voorwerp.

In principe stemmen we voor: "Ligt de macht bij in Brussel"? Als we voor stemmen of zelfs niet gaan, geven we ons "democratisch verkozen" parlement en brussel in feite carte blanche.

Als men zich zand in de ogen laat strooien door de inhoud (wat er helemaal niet toe doet want het verdrag komt er toch) dan ben je wat mij betreft net zo fout als in de oorlog.

[ Bericht 37% gewijzigd door inslagenreuring op 02-04-2016 14:32:12 ]
pi_161120684
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:22 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Mijn hoofdstad is niet Brussel.

Overigens mis jij volgens mij een beetje het geheel. De Nederlandse regering wordt hier verkapt teruggefloten door haar bevolking, de inhoud van het verdrag is in dat kader meer een lijdend voorwerp.

In principe stemmen we voor: "Ligt de macht bij in Brussel"? Als we voor stemmen of zelfs niet gaan, geven we ons "democratisch verkozen" parlement en brussel in feite carte blanche.

Als men zich zand in de ogen laat strooien door de inhoud (wat er helemaal niet toe doet want het verdrag komt er toch) dan ben je wat mij betreft net zo fout als in de oorlog.
Wat een onzin, dit hele referendum is een reclame actie van geenstijl, met subsidie van de belastingbetaler. Iedereen die gaat stemmen is een dwaas, volstrekt nutteloze geldverspilling.
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:38:14 #168
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161121387
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat een onzin, dit hele referendum is een reclame actie van geenstijl, met subsidie van de belastingbetaler. Iedereen die gaat stemmen is een dwaas, volstrekt nutteloze geldverspilling.
Oekraine bij de Eu betrekken is pas geldverspilling...
pi_161121456
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oekraine bij de Eu betrekken is pas geldverspilling...
Geen idee waar je het over hebt maar het is een leuk verhaaltje. Net als hierboven hoe men de petitie moet uitleggen. Feit is dat er alleen een advies wordt gegeven Ja of nee en dan gaat de politiek het antwoord uitleggen, er komt dus niets van terecht en is geldverspilling.
pi_161121682
Zelfs als het nee-kamp wint, dan heeft dat nauwelijks gevolgen voor de samenwerking met Oekraine. Er komt sowieso een verdrag, in welke vorm dan ook.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161121737
Ik heb er nog eens goed over nagedacht, maar het wordt een 'nee' voor mij.

Het militaire en politieke aspect in het associatie verdrag geeft daarbij de doorslag.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:58:26 #172
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_161122020
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs als het nee-kamp wint, dan heeft dat nauwelijks gevolgen voor de samenwerking met Oekraine. Er komt sowieso een verdrag, in welke vorm dan ook.
Dat is de hele bedoeling van het referendum. Het is geen Nederlandse aangelegenheid maar een Europese. Als Nederland tegenstemt dan vinden de overige landen dat natuurlijk Niet zo relevant. Vervolgens kun je dat mooi zien als Brusselse dictatuur, democratie wordt buitenspel gezet, etc.
pi_161122170
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:58 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dat is de hele bedoeling van het referendum. Het is geen Nederlandse aangelegenheid maar een Europese. Als Nederland tegenstemt dan vinden de overige landen dat natuurlijk Niet zo relevant. Vervolgens kun je dat mooi zien als Brusselse dictatuur, democratie wordt buitenspel gezet, etc.
Ik weet niet hoe democratisch het is als een enkel lidstaat een verdrag kan blokkeren waar de rest van de EU voorstander van is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161122269
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:58 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Zelfs Nederland zelf hoeft het niet relevant te vinden. Het is immers slechts een raadgevend referendum.
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:24:44 #175
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161122741
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 april 2016 04:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Polen, Baltisch staten, Slowakije, Hongarije, Oekraine. Een ding hebben deze landen met elkaar gemeen. De nazi's zitten er in de regering.
Geenstijl zijn ook een stel nazi-sukkels. Een dilemma dus. Maar ik zit gewoon niet te wachten op nog meer nazi's in de EU. Had Oekraine een normale regering gehad, had ik nog overwogen wellicht 'ja' te stemmen. Maar die Poroshenko is een enge man.

Ik vind ook dat Polen, Slowakije en de Baltische staten uit de EU moeten. Dit soort hoeven we hier niet. Nazi's? Ne, spasiba. :r

Ik ben met je eens dat Geenstijl en Jan Roos ook eikels zijn, maar de EU gaat veel te laks om met nazi-regeringen, Polen had er bijvoorbeeld direct uitgeflikkerd moeten worden. Alle mensenrechten worden daar geschonden. Het is een soort Turkije 2.0, maar dan zonder zon en lekker eten. :{
Als je dan toch zo tegen mensenrechtenschending bent lijkt het me logisch dat je tegen het verdrag gaat stemmen. In Oekraïne stikt het van de kinderarbeid namelijk. Laten we dan eerst maar zorgen dat we Oekraïne niet aannemen, voordat we Polen eruit gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')