quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:44 schreef Heilwasser het volgende:
Indien de toekijkers niet snappen waarom Donetsk zo tegen het verdrag is:
https://en.wikipedia.org/wiki/Donetsk_People%27s_Republic
Het is de facto een provincie van Rusland na de oorlog die volgde op de annexatie van de Krim. Je weet wel, dat gebied dat Poetin heeft laten veroveren nadat Kiev niet meer zijn slaafje wilde zijn.
Blijkbaar verdwijnt er weer een referendum wat 'ons' niet bevalt in het toiletquote:The U.S and European Union may want to save Crimeans from themselves. But the Crimeans are happy right where they are.
One year after the annexation of the Ukrainian peninsula in the Black Sea, poll after poll shows that the locals there — be they Ukrainians, ethnic Russians or Tatars are mostly all in agreement: life with Russia is better than life with Ukraine.
Little has changed over the last 12 months. Despite huge efforts on the part of Kiev, Brussels, Washington and the Organization for Security and Cooperation in Europe, the bulk of humanity living on the Black Sea peninsula believe the referendum to secede from Ukraine was legit. At some point, the West will have to recognize Crimea’s right to self rule. Unless we are all to believe that the locals polled by Gallup and GfK were done so with FSB bogey men standing by with guns in their hands.
In June 2014, a Gallup poll with the Broadcasting Board of Governors asked Crimeans if the results in the March 16, 2014 referendum to secede reflected the views of the people. A total of 82.8% of Crimeans said yes. When broken down by ethnicity, 93.6% of ethnic Russians said they believed the vote to secede was legitimate, while 68.4% of Ukrainians felt so. Moreover, when asked if joining Russia will ultimately make life better for them and their family, 73.9% said yes while 5.5% said no.
De meerderheid van de Oekraïnse bevolking wil dat het land zich vooral richt op Europa. Als we dat afwijzen laten we ze vallen en leveren we ze uit aan Poetin. En zal die laatste zich vervolgens op de Baltische staten richten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als je iets nooit in je handen hebt gehad dan kan je het ook niet laten vallen. Verder snap ik het verband tussen je eerste en tweede zin niet. Er komen juist problemen als de EU en Rusland beide alles op het spel zetten om Oekraïne te "krijgen".
Nou en? De meerderheid van Ethiopië, Somalië, Siera Leone enz zullen dat ook willen en alle voordeeltjes die erbij komen. Laten we die ook vallen als we ze hun zin niet geven?quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
De meerderheid van de Oekraïnse bevolking wil dat het land zich vooral richt op Europa. Als we dat afwijzen laten we ze vallen en leveren we ze uit aan Poetin. En zal die laatste zich vervolgens op de Baltische staten richten.
Is dat nou niet een beetje Navo-wapenindustrie propaganda wat je verkondigt of denk je echt dat we putin vooraf moeten stoppen omdat we dat niet hebben gedaan zoals bij hitler ?quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:12 schreef Gutmensch het volgende:
De meerderheid van de Oekraïnse bevolking wil dat het land zich vooral richt op Europa. Als we dat afwijzen laten we ze vallen en leveren we ze uit aan Poetin. En zal die laatste zich vervolgens op de Baltische staten richten.
We bij Hitler?quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:19 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Is dat nou niet een beetje Navo-wapenindustrie propaganda wat je verkondigt of denk je echt dat we putin vooraf moeten stoppen omdat we dat niet hebben gedaan zoals bij hitler ?
ik bedoel de appeacement taktiek John, en dat is wat Gutmensch impliceert waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:20 schreef john2406 het volgende:
We bij Hitler?
Volgens mij was Nederland of capituleerde Nederland al naar en paar dagen?
Hitler kwam volgens mij in 1933 al aan de macht, of macht in het parlement?quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:22 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ik bedoel de appeacement taktiek John, en dat is wat KoosVogel impliceert.
dat was nog voor de oorlog
en met we bedoel ik wij de geallieerden
welke rol NL speelde toentertijd in die appeacement weet ik niet
verkeerd knopje gedrukt, reactie foetsiequote:Op vrijdag 1 april 2016 23:25 schreef john2406 het volgende:
Hitler kwam volgens mij in 1933 al aan de macht, of macht in het parlement?
Dat heeft eerst jaren gebroeid voordat er oorlog kwam, misschien is die wel door het kapitaal toen aan de macht geholpen?
Het is zo dom om ruzie te gaan zoeken met Rusland. De EU is een pacifistische hippie en Rusland een gehaaide oorlogsveteraan. Wij laten hier in Nederlands zelfs illegale moordenaars na hun straf op straat lopen als ze uit een onveilig land komen omdat we bang zijn dat die moordenaar iets overkomt als hij uitgezet wordt. En dat gaat dan spierballen laten zien aan Rusland. Poetin kijkt daar dwars doorheen. Hij weet wat voor sukkel de EU is. Zelfs als hij een paar raketten op Polen afvuurt dan zal de EU niks doen uit angst voor escalatie en hij weet dat.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:19 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Is dat nou niet een beetje Navo-wapenindustrie propaganda wat je verkondigt of denk je echt dat we putin vooraf moeten stoppen omdat we dat niet hebben gedaan zoals bij hitler ?
Gaat imo niet zozeer om EU maar om Navo in dit geval en dat zijn geen hippies maar evengoed doorgewinterde havikken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:33 schreef Braindead2000 het volgende:
Het is zo dom om ruzie te gaan zoeken met Rusland. De EU is een pacifistische hippie en Rusland een gehaaide oorlogsveteraan. Wij laten hier in Nederlands zelfs illegale moordenaars na hun straf op straat lopen als ze uit een onveilig land komen omdat we bang zijn dat die moordenaar iets overkomt als hij uitgezet wordt. En dat gaat dan spierballen laten zien aan Rusland. Poetin kijkt daar dwars doorheen. Hij weet wat voor sukkel de EU is. Zelfs als hij een paar raketten op Polen afvuurt dan zal de EU niks doen uit angst voor escalatie en hij weet dat.
Ik betwijfel het of Navo-troepen een confrontatie aan zouden gaan als Rusland 1 van de Baltische Staten binnen zouden vallen. Ik weet niet hoe dat binnen de Navo werkt maar als de VS al zou willen dan houden de Europese lidstaten een confrontatie wel tegen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:38 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Gaat imo niet zozeer om EU maar om Navo in dit geval en dat zijn geen hippies maar evengoed doorgewinterde havikken.
En verschil met appeasement in 35-39 was dat er geen kracht was tegen hitler terwijl putin weet dat hij geen kans maakt als hij de baltische staten binnenvalt, inmiddels allemaal al zelf navo-lid
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lidstaten_van_de_NAVO
Oftewel de bewering dat als wij tegen stemmen dat dit goedkeurend seintje is voor putin om baltische staten te annexeren, dat deel ik niet
het werkt volgens artikel 5quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:48 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik betwijfel het of Navo-troepen een confrontatie aan zouden gaan als Rusland 1 van de Baltische Staten binnen zouden vallen. Ik weet niet hoe dat binnen de Navo werkt maar als de VS al zou willen dan houden de Europese lidstaten een confrontatie wel tegen.
Ja op papier maar de tijden zijn veranderd. Ik denk dat de EU het eerst via Plan b, c,d ,e en f op diplomatiek terrein het probleem zou proberen op te lossen. En Oekraïne is geen lid van de NAVO. Als Poetin Oost-Oekraïne annexeert dan gebeurt er helemaal niks. Ja extra sancties.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:50 schreef TomLuny het volgende:
[..]
het werkt volgens artikel 5
val de ene aan val je allemaal aan
en dat wordt dan WWIII
Die landen liggen niet in Europa en grenzen niet aan de EU.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou en? De meerderheid van Ethiopië, Somalië, Siera Leone enz zullen dat ook willen en alle voordeeltjes die erbij komen. Laten we die ook vallen als we ze hun zin niet geven?
Gelukkig niet, maar dat is wat die chocoprins wel zou willen, dan kan hij ons mooi de oorlog in slepen. En je kan best gelijk hebben dat wij hier in onze EU een oogje dichtdoen als we Putin de stad Riga zien binnen vallen, maar ik denk dat de VS ons dan wel even wakker schudt met een aantal Tomahawks op Moskou.quote:Op vrijdag 1 april 2016 23:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Ja op papier maar de tijden zijn veranderd. Ik denk dat de EU het eerst via Plan b, c,d ,e en f op diplomatiek terrein het probleem zou proberen op te lossen. En Oekraïne is geen lid van de NAVO. Als Poetin Oost-Oekraïne annexeert dan gebeurt er helemaal niks. Ja extra sancties.
Dat was je argument niet. Wat maakt het uit qua empathie dat Oekraïne in Europa ligt? Vanuit de hele wereld vangen we vluchtelingen op.quote:Op zaterdag 2 april 2016 00:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die landen liggen niet in Europa en grenzen niet aan de EU.
Rusland dus wel of vindt de NAVO dat niet goed?quote:Op zaterdag 2 april 2016 00:05 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die landen liggen niet in Europa en grenzen niet aan de EU.
Onderschat niet in wat voor sprookjeswereld Merkel, Rutte e.a. leven.quote:Op zaterdag 2 april 2016 00:07 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Gelukkig niet, maar dat is wat die chocoprins wel zou willen, dan kan hij ons mooi de oorlog in slepen. En je kan best gelijk hebben dat wij hier in onze EU een oogje dichtdoen als we Putin de stad Riga zien binnen vallen, maar ik denk dat de VS ons dan wel even wakker schudt met een aantal Tomahawks op Moskou.
Als de pleuris in Oekraïne echt uitbreekt komen ze allemaal naar Europa.quote:Op zaterdag 2 april 2016 00:07 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat was je argument niet. Wat maakt het uit qua empathie dat Oekraïne in Europa ligt? Vanuit de hele wereld vangen we vluchtelingen op.
Zoals jij het noemt zijn de landen geen landen maar provincies, Rusland grenst ook aan Europa nogmaals of zie je het niet?quote:Op zaterdag 2 april 2016 00:15 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als de pleuris in Oekraïne echt uitbreekt komen ze allemaal naar Europa.
En de EU is een Europese Unie, dat had je al kunnen afleiden uit de naam, dus die hoort open te staan voor alle Europese landen. En Oekraïne is een Europees land. Al die andere landen die je noemde niet.
RF is ook een europees landquote:Op zaterdag 2 april 2016 00:15 schreef Gutmensch het volgende:
En de EU is een Europese Unie, dat had je al kunnen afleiden uit de naam, dus die hoort open te staan voor alle Europese landen. En Oekraïne is een Europees land. Al die andere landen die je noemde niet.
Als de EU zich over Oekraïne ontfermt dan kan evengoed de pleuris uitbreken, naar mijn idee is die kans juist groter.quote:Op zaterdag 2 april 2016 00:15 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die naam zegt niks. Guadeloupe, Martinique, Frans Guyana, Cyprus en Madeira horen ook tot de Europese Unie.quote:En de EU is een Europese Unie, dat had je al kunnen afleiden uit de naam, dus die hoort open te staan voor alle Europese landen. En Oekraïne is een Europees land. Al die andere landen die je noemde niet.
Hoe kom je aan deze wijsheid? Geef eens bewijs dat de Russen op het punt staan om de Baltische staten te annexeren?quote:Op vrijdag 1 april 2016 22:35 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als we Oekraïne laten vallen zullen de Baltische staten de volgende zijn. En een full-out war tussen de NAVO en de Russen gaat een hele dure worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |