Ehm, hoezo zou een meerderheid die 'voor' stemt, de initiatiefnemers in de kaart spelen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval zeggen dat, als je dit referendum ook belachelijk vind, je in ieder geval niet 'voor' stemt. Je kunt namelijk geen enkele argumentatie opgeven bij je stem en daardoor speelt iedere 'voor' stem de initiatiefnemers in de kaart. Stom stemadvies, ik weet het, en normaal ben ik de laatste die 'strategisch stemmen' zou adviseren, maar het is dan ook een stom referendum.
Dat is een andere discussie. Hoe vaak mensen het ook willen proberen, dit referendum gaat niet over de EU.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Bijna 63% van de Nederlanders kan de verkiezingen voor het Europees Parlement niks schelen en stemt ook niet. Het lijkt me dan ook volkomen terecht dat er niet meer naar bevelen uit Brussel geluisterd wordt.
Zie je nou, hoe lastig ik het allemaal vind.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Ehm, hoezo zou een meerderheid die 'voor' stemt, de initiatiefnemers in de kaart spelen?
Natuurlijk wel. Het gaat erom of de EU een verdrag moet sluiten met Oekraïne of dat land moet overlaten aan de Russen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Hoe vaak mensen het ook willen proberen, dit referendum gaat niet over de EU.
Klopt, dit is een NEDERLANDS referendum waar de kiezer zich uit kan spreken over de vraag of het associatieverdrag goed voor NEDERLAND is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Hoe vaak mensen het ook willen proberen, dit referendum gaat niet over de EU.
Zelfs dat vind ik een te simpele voorstelling, want ik denk niet dat het de enige keuzes zijn. Maar het gaat in ieder geval niet of Nederland moet 'luisteren naar bevelen uit Brussel'. Het gaat niet over voor of tegen de EU zijn, het gaat over dit ene verdrag. De opkomst bij Europese verkiezingen heeft daar niets mee te maken.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:29 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het gaat erom of de EU een verdrag moet sluiten met Oekraïne of dat land moet overlaten aan de Russen.
En als 18% van de stemgerechtigde Nederlanders tegen dit verdrag stemt hebben we nog steeds geen idee wat 'de kiezer' vindt.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Klopt, dit is een NEDERLANDS referendum waar de kiezer zich uit kan spreken over de vraag of het associatieverdrag goed voor NEDERLAND is.
De opiniepeilers werken met hoogstens 3000 respondenten. 18% is ongeveer 2,3 miljoen respondenten. Dat lijkt me een flinke steekproef.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En als 18% van de stemgerechtigde Nederlanders tegen dit verdrag stemt hebben we nog steeds geen idee wat 'de kiezer' vind.
Ik twijfel niet, ik ga tegen stemmen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik twijfel echt nog over alles, of ik wel of niet ga stemmen en of het dan voor of tegen wordt.
Dus dan maar toegeven aan de Russische intimidatie?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik twijfel niet, ik ga tegen stemmen.
Oekraïne heeft echt geen verdrag met de EU nodig om corruptie aan te pakken en zich meer richting west Europa te bewegen, bovendien is het verdrag ook een lacher aangezien de handel tussen Oekraïne en EU slechts enkele miljarden betreft.
Hier zit wat mij betreft veel meer achter wat met Rusland en macht te maken zal hebben.
Niet voor niets zijn er vele doden gevallen in het conflict na de protesten tot het neerhalen van MH17 toe.
Misschien zouden we de banden met Rusland maar moeten aanhalen. De handel daarmee levert meer op dan de handel met Oekraine.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus dan maar toegeven aan de Russische intimidatie?
Hoe heeft Rusland jou of Nederland geïntimideerd? De enige intimidatie die ik gezien heb was van fascistische Oekraïniers. Geef jij dan toe aan de fascistische intimidatie?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vind dit een moeilijke vraag om te beantwoorden, wat mij betreft is de tijd gewoon niet rijp voor een verdrag met Oekraïne vanwege de verdeeldheid in het land zelf.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat: tegen het Oekraïne verdrag stemmen als Nederland en de banden met Rusland op eigen houtje aanhalen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Misschien zouden we de banden met Rusland maar moeten aanhalen. De handel daarmee levert meer op dan de handel met Oekraine.
Precies, de voorstanders halen toch het argument "handel" aan om op 6 april ja te stemmen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:45 schreef agter het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat: tegen het Oekraïne verdrag stemmen als Nederland en de banden met Rusland op eigen houtje aanhalen.
Geweldig idee! Haha!!
Nederland bestaat al iets langer dan 20 jaar hoor.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:45 schreef agter het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat: tegen het Oekraïne verdrag stemmen als Nederland en de banden met Rusland op eigen houtje aanhalen.
Geweldig idee! Haha!!
Dit is geen steekproef, het is een referendum. Je kunt niet zeggen dat je moet luisteren naar 'het volk' als je van 82% niet weet wat ze vinden.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De opiniepeilers werken met hoogstens 3000 respondenten. 18% is ongeveer 2,3 miljoen respondenten. Dat lijkt me een flinke steekproef.
Edit: 18% zijn alleen de nee-stemmers. Als 30% op komt dagen heb je een steekproef van bijna 4 miljoen respondenten. Menig opiniepeiler zou daar jaloers op zijn.
Nou zeg. Haha inderdaad.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:45 schreef agter het volgende:
[..]
Geweldig idee! Haha!!
En tijdens de verkiezingen kiezen mensen op partijen omdat Jesse Klaver zo'n leuk kopje heeft of omdat Roemer zo'n gezellige beer is of omdat kiezen op Pechtold het aanzien binnen hun vrienden- en kennissenclubje vergroot. So what?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dit is geen steekproef, het is een referendum. Je kunt niet zeggen dat je moet luisteren naar 'het volk' als je van 82% niet weet wat ze vinden.
Sterker nog, van die 18% weet je niet eens wat ze vinden. Van twee tegen-stemmers die ik hier op Fok ben tegen gekomen zegt de een dat hij tegen het verdrag is omdat dit volgens hem leidt tot uitbreiding van de EU, en liever een handelsverdrag met Oekraïne ziet. Een ander zegt dat de regering van Oekraïne corrupt is en je geen zaken met hem wilt doen. Als de Nederlandse regering zou 'luisteren naar het volk', moeten ze dan een gaan ijveren voor een handelsverdrag of juist alle banden met Oekraïne verbreken?
Wat een compliment, 20 jaar.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nederland bestaat al iets langer dan 20 jaar hoor.Voordat jij geboren was schijnen er hier ook al mensen rondgelopen hebben die regelmatig best wel goede beslissing maakten zonder dat ze ingefluisterd moest worden uit Brussel.
Daar heb ik het gisteren ook al uitgebreid over gehad: het zijn valse dilemma's. En dat weet je w.s. zelf ook wel. Het is zo zwart-wit zoals het gebracht wordt door velen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:40 schreef 99.999 het volgende:
Maar...maar...als je Nee stemt komt er oorlog.quote:Op vrijdag 1 april 2016 13:17 schreef Metalfrost het volgende:
Een dikke NEE. Er is teveel diplomatieke dwarsligging met Rusland gaande (MH17, annexering de Krim, politiek machtsspelletje Verenigde Staten / Europese Unie vs Rusland) om serieus na te gaan denken dat Oekraïne iets voor de EU kan betekenen.
quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar...maar...als je Nee stemt komt er oorlog.
We zijn al in oorlog, alleen wordt dat slim weggemoffeld door de media.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar...maar...als je Nee stemt komt er oorlog.
Het IS-radicalisme zorgt voor meer gevaar dan dat grote, enge Rusland. Laat de politiek zich liever daarop richten in plaats van Rusland groter te maken dan ze is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 15:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nog meer bemoeienis dan wat? Immers de huidige bemoeienis was al vanwege dit verdrag. Met de Nederlandse ratificatie gaan we ons er als Europa niet meer mee bemoeien dan voor Rusland al aanleiding was voor hun gedrag.
Ze dan achteraf alsnog hun zin geven voor hun intimidatie en agressie lijkt mij niet zo verstandig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |