abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161055021
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

zou ik niet zo gemakkelijk vanuit gaan, 20/30 jaar is op het wereldpodium helemaal niet zo heel lang
Als de problematiek niet is opgelost, dan zal van toetreding dus geen sprake zijn.
pi_161055042
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De EU is dus geen democratische instelling.
Waarom niet? Of zou het EP meer macht moeten krijgen?
pi_161055076
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vorig jaar 4 miljard aan Erdo overgemaakt door EU, onder kopje voorbereidingen ter toetreding. Als iedereen weet dat Tk geen lid wordt, terughalen dat geld en er nooit meer wat aan uitgeven.
Zodat ze de stroom vluchtelingen naar de EU weer hard aan gaan zetten? Briljant idee wel :)
pi_161055080
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op zich is het zo dat ieder land het moet ratificeren, dus in die zin is het prima democratisch. Erg ethisch of diplomatiek handig is het niet. Maar ik denk niet dat de tegenstanders zich daar druk om maken.
Zo'n ramp hoeft het nou ook weer niet te zijn.

Ierland heeft in de eerste ronde bijv. bindend tegen het Verdrag van Lissabon gestemd, toen heeft men de Ierse bevolking met wat extra tekst en uitleg in een aanhangsel gerustgesteld en in een tweede ronde werd het een 'ja'. Volgens mij heeft Ierland hierdoor geen enorme diplomatieke schade opgelopen.
pi_161055101
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo'n ramp hoeft het nou ook weer niet te zijn.

Ierland heeft in de eerste ronde bijv. bindend tegen het Verdrag van Lissabon gestemd, toen heeft men de Ierse bevolking met wat extra tekst en uitleg in een aanhangsel gerustgesteld en in een tweede ronde werd het een 'ja'. Volgens mij heeft Ierland hierdoor geen enorme diplomatieke schade opgelopen.
Ik claim nergens een enorme diplomatieke schade. Ik zeg enkel dat het diplomatiek niet zo handig is.
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 19:17:55 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_161055118
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als de problematiek niet is opgelost, dan zal van toetreding dus geen sprake zijn.
lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, en als ze al hun problemen wel oplossen zal niemand er problemen mee hebben 20 jaar down the roadaways, associatieverdrag of niet

het is jammer dat dit hele experiment wat in mijn ogen op zijn minst interessant is aangewend werd voor iets wat eigenlijk zo oninteressant is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_161055157
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, en als ze al hun problemen wel oplossen zal niemand er problemen mee hebben 20 jaar down the roadaways, associatieverdrag of niet

het is jammer dat dit hele experiment wat in mijn ogen op zijn minst interessant is aangewend werd voor iets wat eigenlijk zo oninteressant is
Klopt, ik ben niet op voorhand erg enthousiast over het middel maar had het dan liever gezien over bijvoorbeeld een verdrag als TTIP als we dan toch over een handelsverdrag willen gaan stemmen. Maar aangezien het slechts raadgevend en achteraf is, schiet dat ook niet echt op :P
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 19:21:50 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_161055224
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, ik ben niet op voorhand erg enthousiast over het middel maar had het dan liever gezien over bijvoorbeeld een verdrag als TTIP als we dan toch over een handelsverdrag willen gaan stemmen. Maar aangezien het slechts raadgevend en achteraf is, schiet dat ook niet echt op :P
och het is een signaal aan de politiek dat 'het volk' niet blij is met de ingeslagen weg over een onderwerp dat je never nooit mee gaat nemen tijdens de verkiezingen

interessant om te zien hoe men daar in Den Haag mee om gaat, heel veel meer is het niet inderdaad maar als het echt ergens om ging dan gingen er misschien wat meer mensen stemmen en was dat signaal wat sterker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_161055226
quote:
11s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij verwacht daadwerkelijk een toetreding van Turkije binnen enkele jaren?
Die illusie zal zelfs Erdogan niet hebben.
Nee hoor, ik geloof alleen niet zo in de harde voorwaarden van de EU. Het blijft een opportunistisch clubje daar in Brussel.
  woensdag 30 maart 2016 @ 19:22:22 #60
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161055238
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom niet? Of zou het EP meer macht moeten krijgen?
Omdat dit soort constructies mogelijk zijn. Logisch gevolg zou inderdaad zijn dat het EP meer macht zou krijgen. Maar gezien die hele EU voor geen meter werkt lijkt het me niet dat er draagvlak is voor nog meer EU.

Dan de andere kant op: minder EU. Want zo gaat het ook niet meer.
pi_161055256
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:21 schreef grimselman het volgende:

[..]

Nee hoor, ik geloof alleen niet zo in de harde voorwaarden van de EU. Het blijft een opportunistisch clubje daar in Brussel.
Sinds de EU zich verslikt heeft in Bulgarije en Roemenie zijn de regels toch echt stukken strenger geworden.
  woensdag 30 maart 2016 @ 19:23:13 #62
440653 BarryOSeven
pi_161055259
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat draagvlak was er gewoon volop. Sinds de start van de onderhandelingen over dit verdrag kon je vermoedelijk een keer 5-10 naar de stembus, daarmee had je in het begin van het proces de kaders kunnen stellen. Nu achteraf gaan huilen is op z'n minst een beetje kinderachtig.
Blijkbaar heeft de volksvertegenwoordiging er in gefaald de burger voldoende te informeren. De schuld ligt hierbij niet bij de burger maar bij de politiek.
pi_161055280
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Omdat dit soort constructies mogelijk zijn. Logisch gevolg zou inderdaad zijn dat het EP meer macht zou krijgen. Maar gezien die hele EU voor geen meter werkt lijkt het me niet dat er draagvlak is voor nog meer EU.

Het is het feestje van politici, dus meer en meer EU lijkt me een zekerheid.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_161055281
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft de volksvertegenwoordiging er in gefaald de burger voldoende te informeren. De schuld ligt hierbij niet bij de burger maar bij de politiek.
Mag van de burger niet verwacht worden dat hij nadenkt over zijn of haar stem?
pi_161055284
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zodat ze de stroom vluchtelingen naar de EU weer hard aan gaan zetten? Briljant idee wel :)
Nee, staat daar los van, daarvoor hebben ze 6 miljard toe gezegd gekregen, eerste tranches zijn al overgemaakt. 4,5 miljard en het jaar is 2014 btw.

quote:
Is cultuur allesbepalend? Zeker niet. Ook Turkije kan kiezen voor democratie en godsdienstvrijheid. Maar die keuze is nog nooit van harte gemaakt en het land drijft alleen maar verder bij de Europese waarden vandaan. Ondanks de 4,5 miljard die de EU al heeft overgemaakt aan Turkije ter voorbereiding van toetreding. Daarom getuigt het van wijsheid als we de onderhandelingen met Turkije stoppen en kiezen voor een – wat Merkel noemt – geprivilegieerd partnerschap. Want we kunnen Turkije niet dwingen te worden wat het niet is: een Europees land.
Artikel van Gert-Jan Segers, momenteel F-vz CU Tk.
http://www.dagelijksestan(...)rks-eu-lidmaatschap/

Zijn meerdere bronnen te vinden.
I´m back.
pi_161055308
Ik snap niet zo goed dat men die tegen corruptie is tegen gaat stemmen. Dat het in Oekraïne helaas nog steeds een corrupte teringzooi is, dat zal zo zijn. Nu denk ik dat een beweging van het Westen af er niet aan bij zal dragen dat land minder corrupt te maken. Integendeel, geïsoleerd door Europa aan de ene en Rusland aan de andere kant... wat moet je dan?
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_161055311
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Als je voor minder EU gaat, dan moet je lekker op SP of PVV blijven stemmen. Tot nu toe zien de serieuze partijen immers wel de voordelen van samenwerking.
pi_161055338
quote:
5s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:24 schreef PeteSampras het volgende:
Ik snap niet zo goed dat men die tegen corruptie is tegen gaat stemmen. Dat het in Oekraïne helaas nog steeds een corrupte teringzooi is, dat zal zo zijn. Nu denk ik dat een beweging van het Westen af er niet aan bij zal dragen dat land minder corrupt te maken. Integendeel, geïsoleerd door Europa aan de ene en Rusland aan de andere kant... wat moet je dan?
Er staat in het verdrag opgenomen dat wij hun corruptie over moeten nemen, en dat ze tot de EU toe moeten treden zodra dat gelukt is, en in ruil daarvoor betalen wij 10 miljard euro.

Per maand.
pi_161055356
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, staat daar los van, daarvoor hebben ze 6 miljard toe gezegd gekregen, eerste tranches zijn al overgemaakt. 4,5 miljard en het jaar is 2014 btw.

[..]

Artikel van Gert-Jan Segers, momenteel F-vz CU Tk.
http://www.dagelijksestan(...)rks-eu-lidmaatschap/

Zijn meerdere bronnen te vinden.
Laten we de discussie hier niet teveel vervuilen met dergelijke dubieuze blogjes.

Ryan, wat ga jij stemmen en waarom?
  woensdag 30 maart 2016 @ 19:26:32 #70
440653 BarryOSeven
pi_161055372
quote:
15s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mag van de burger niet verwacht worden dat hij nadenkt over zijn of haar stem?
Nee als politicus moet je er vanuit gaan dat de burger niets weet. Als je iets wilt initiëren moet je daar draagvlak voor creëren. Dat betekent dus dat je de burger voldoende moet informeren.

Als dan later blijkt dat er geen draagvlak voor was, dan heeft de politiek hierin gefaald.
pi_161055421
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee als politicus moet je er vanuit gaan dat de burger niets weet. Als je iets wilt initiëren moet je daar draagvlak voor creëren. Dat betekent dus dat je de burger voldoende moet informeren.

Als dan later blijkt dat er geen draagvlak voor was, dan heeft de politiek hierin gefaald.
Bijzondere stelling.
  woensdag 30 maart 2016 @ 19:28:49 #72
440653 BarryOSeven
pi_161055460
quote:
15s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bijzondere stelling.
Verwarrend he, volksvertegenwoordiging
pi_161055482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Verwarrend he, volksvertegenwoordiging
Zeker niet, het idee dat een politicus uit moet gaan van compleet achterlijke burgers die nergens iets van snappen is wel wat bijzonder.
  woensdag 30 maart 2016 @ 19:30:16 #74
440653 BarryOSeven
pi_161055516
quote:
2s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeker niet, het idee dat een politicus uit moet gaan van compleet achterlijke burgers die nergens iets van snappen is wel wat bijzonder.
Het zou een valide en in mijn ogen beter alternatief zijn op het arrogante argument: "Het probleem is de complex voor de burger." Tevens ook democratischer.
pi_161055603
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Laten we de discussie hier niet teveel vervuilen met dergelijke dubieuze blogjes.

Ryan, wat ga jij stemmen en waarom?
Artikel is van Segers fractie-voorzitter van de CU nu?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')