abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161070751
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 08:36 schreef Lyrebird het volgende:
Lekker gnuiven over hoe conservatief de PVV wel niet is.Toe maar.

Durft er ook nog iemand een opmerking te maken over de houding van GL en D66?

[..]

Ik herken mij daar volledig in. Op zich is het hartstikke goed dat een partij als de PVV meent op te moeten komen voor homo- en vrouwenrechten. Ik heb echter zo mijn twijfels over of die steun ook echt gemeend is. Bovendien gaat dat strijden voor die verlichtingsidealen hand in hand met beklemmend nationalisme, zoals de auteur ook al aangeeft. Sterker, het in de bres springen voor homo's en vrouwen wordt in veel gevallen zelfs gedreven door nationalistische gevoelens.

Doing the right thing for the wrong reasons. Zo komt het op mij over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161070819
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik herken mij daar volledig in. Op zich is het hartstikke goed dat een partij als de PVV meent op te moeten komen voor homo- en vrouwenrechten. Ik heb echter zo mijn twijfels over of die steun ook echt gemeend is. Bovendien gaat dat strijden voor die verlichtingsidealen hand in hand met beklemmend nationalisme, zoals de auteur ook al aangeeft. Sterker, het in de bres springen voor homo's en vrouwen wordt in veel gevallen zelfs gedreven door nationalistische gevoelens.

Doing the right thing for the wrong reasons. Zo komt het op mij over.
Lyrebird heeft van de andere kant gezien wel een punt. 'Links' heeft met veel lawaai de conservatieve invloeden van het Christendom doorbroken. Waar zijn diezelfde 'linksen' als het gaat om het doorbreken van conservatieve patronen van etnische minderheden?
pi_161070936
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Lyrebird heeft van de andere kant gezien wel een punt. 'Links' heeft met veel lawaai de conservatieve invloeden van het Christendom doorbroken. Waar zijn diezelfde 'linksen' als het gaat om het doorbreken van conservatieve patronen van etnische minderheden?
Dat zit hem er vooral in dat 'links' ondanks niet veel op te hebben met conservatie waarden, men wel de gelegenheid wil gunnen het leven zo in te vullen wanneer men daarvoor kiest. Net zoals dat het mogelijk moet zijn met een man te te trouwen, moet het ook mogelijk zijn op vrijdag naar de moskee te gaan. Iemand dwingen niet meer naar die moskee te gaan (of iemand anders behandelen omdat hij dat zo graag wil) is in die zin hetzelfde als iemand dwingen met een man te trouwen.
Men de vrijheid geven invulling te geven aan het leven hoe men dat wil is iets anders dan voorschrijven hoe dat leven dat geleid moet worden. Als dat in het geding komt, dan zal links zich zeker gaan roeren. Dat is echter niet het geval. Er zijn, ook vanuit de moslimhoek, geen grote bewegingen om die vrijheid tegen te gaan. Dat men er zelf geen gebruik van wil maken, is een ander verhaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door PeteSampras op 31-03-2016 12:30:27 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_161070947
quote:

[..]

Ik snap heel goed dat 'links' hiermee worstelt. Wanneer je stevige kritiek uit op de positie van vrouwen en/of homo's binnen de islam, gaan nationalisten direct met je woorden aan de haal. Of je krijgt van diezelfde nationalisten weer het verwijt dat je de problemen niet voldoende benoemt, omdat je er als partij geen etnische discussie van wil maken.

In de jaren '60 kon je gewoon kritiek uiten op het christendom, zonder dat er direct een discussie op gang kwam over of deze mensen wel of niet in Nederland thuishoorden. Met moslims is dat een heel ander verhaal. Dan beweegt de discussie zich al snel richting de vermeende inferioriteit van mensen uit die hoek van de wereld, moeten de grenzen worden gesloten en wordt de vraag gesteld of er geen sprake is van een tsnunami van moslims.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:28:51 #55
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_161071011
De titel is inderdaad een beetje clickbaity, want de daadwerkelijke boodschap in het artikel is veel interessanter. Desalniettemin een goed artikel.

Begrijp me niet verkeert, dit is geen aanval op moslims, maar ik denk dat een niet te vergeten probleem is dat hoger opgeleiden autochtonen (gelovig of niet gelovig) in Nederland toch wel pro-homo zijn, of het in ieder geval gedogen. Ik moet nog een moslim tegenkomen, van welk niveau dan ook, die hetzelfde zegt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:31:25 #56
441812 KetchupFTW
pi_161071070
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap heel goed dat 'links' hiermee worstelt. Wanneer je stevige kritiek uit op de positie van vrouwen en/of homo's binnen de islam, gaan nationalisten direct met je woorden aan de haal. Of je krijgt van diezelfde nationalisten weer het verwijt dat je de problemen niet voldoende benoemt, omdat je er als partij geen etnische discussie van wil maken.

In de jaren '60 kon je gewoon kritiek uiten op het christendom, zonder dat er direct een discussie op gang kwam over of deze mensen wel of niet in Nederland thuishoorden. Met moslims is dat een heel ander verhaal. Dan beweegt de discussie zich al snel richting de vermeende inferioriteit van mensen uit die hoek van de wereld, moeten de grenzen worden gesloten en wordt de vraag gesteld of er geen sprake is van een tsnunami van moslims.
http://www.npogeschiedeni(...)--Ezel-proces--.html

Zo vrij was men nog niet in de jaren '60, als het aankwam op godsdienstige kritiek.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_161071204
quote:

[..]

Zeker , links ageerde tegen de conservatieve beklemmingen van de eigen etniciteit.
Maar daar ging het om de eigen etniciteit. Terecht dat men daar eerder bij betrokken is .
Dat weerhoudt mensen niet om geen mening uit te spreken zoals Femke Halsema deed met een televisierie over islamitische vrouwen.
Doet rechts dan zoveel meer? Lijkt me toch niet wbt gematigd rechts . De rechtsradicalen die schreeuwen hard ....de strijd voor vriijheden misbruiken voor systematische onderdrukking van bepaalde buitenlanders
Linkse types van etnische minderheden spreken zich ook uit tegen de conservatieve wurging van de eigen groep. bijv Tofik Dibi.

En wat in de links-rechts schema's vergeten wordt , is dat vrouwen en homo's zelf de strijd aan gingen. Vaak linkse mensen, maar zij deden het zelf vanuit de eigen ervaringen met de eigen afkomst en etniciteit.

Henk Krol, rechtse voorman van de homobeweging

Onder, Anja Meulenbelt, linkse vrouw in de vrouwenbeweging:

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 31-03-2016 12:47:44 ]
pi_161071271
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:28 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik moet nog een moslim tegenkomen, van welk niveau dan ook, die hetzelfde zegt.
Bedoel je zo iemand? https://upload.wikimedia.(...)6px-Tofik_Dibi_2.jpg
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:41:52 #59
441812 KetchupFTW
pi_161071295
quote:
Nee. Tofik Dibi heeft meerdere malen toegegeven dat hij heel erg worstelt met zijn ''zonde''. Bijvoorbeeld:"

pi_161071300
Ketchup kent de fantastische burgemeester van mijn stad natuurlijk nog niet.
pi_161071362
quote:
[..]

Hoezo mee worstelen??? Je normen en waarden zijn je normen en waarden. Mijn mening komt ook vaak overeen met pvv stemmers, dat maakt mij nog geen Wilders adept. Sowieso als je het hebt over normen en waarden heb je het niet over mensen , maar over idealen en ideeën. Die moet je verdedigen ondanks wat andere daar mee doen of van vinden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161071388
quote:

[..]

De strekking die ik uit het artikel haal is dat de "Nederlandse" waarden nog lang niet zo lang breedgedragen zijn binnen de Nederlandse samenleving als de huidige conservatieven nu willen doen geloven. De boodschap die de auteur vervolgens uitspreekt is dat als deze waarden in de Nederlandse (althans het autochtone deel van de) samenleving binnen enkele decennia van omstreden naar breed geaccepteerd en zelfs "verdedigd door conservatieven" kunnen ontwikkelen, we misschien ook het allochtone deel de tijd voor zo'n ontwikkeling moeten gunnen.

En daarbij neem ik dan aan dat de auteur namens links spreekt.
pi_161071396
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:41 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nee. Tofik Dibi heeft meerdere malen toegegeven dat hij heel erg worstelt met zijn ''zonde''. Bijvoorbeeld:"

Hij is die fase van hetmagniet allang voorbij.
pi_161071464
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:41 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Hij is die fase van hetmagniet allang voorbij.
En door zo openlijk op tv te komen , kun je hem zien als een voorman van de homostrijd in eigen kring.
Overigens vertelde hij dat hij ergere reacties had verwacht in eigen kring na zijn outing.
Dat viel mee tot best wel ondersteunend over zijn homozijn.
Hij vertelde ook dat hij veel negatieve reacties tot homohaat van geenstijltypes ontving.
En over die schijnheiligheid uit die hoek gaat het groeneartikel
pi_161071479
quote:

[..]

Weinig anders dan eerder. Maar een groot deel van wat wettelijk gedaan kon worden is natuurlijk al gebeurd en daar ging die strijd veelal om. Dan resteert veelal weinig anders dan een moreel appèl op bevolkingsgroepen.
pi_161072132
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:48 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

De strekking die ik uit het artikel haal is dat de "Nederlandse" waarden nog lang niet zo lang breedgedragen zijn binnen de Nederlandse samenleving als de huidige conservatieven nu willen doen geloven. De boodschap die de auteur vervolgens uitspreekt is dat als deze waarden in de Nederlandse (althans het autochtone deel van de) samenleving binnen enkele decennia van omstreden naar breed geaccepteerd en zelfs "verdedigd door conservatieven" kunnen ontwikkelen, we misschien ook het allochtone deel de tijd voor zo'n ontwikkeling moeten gunnen.

En daarbij neem ik dan aan dat de auteur namens links spreekt.
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Bij het autochtone deel van de samenleving is het namelijk ook niet vanzelf gegaan.
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:25 schreef PeteSampras het volgende:
Men de vrijheid geven invulling te geven aan het leven hoe men dat wil is iets anders dan voorschrijven hoe dat leven dat geleid moet worden. Als dat in het geding komt, dan zal links zich zeker gaan roeren. Dat is echter niet het geval. Er zijn, ook vanuit de moslimhoek, geen grote bewegingen om die vrijheid tegen te gaan. Dat men er zelf geen gebruik van wil maken, is een ander verhaal.
Toch wel een beetje. Niet met wetten maar met moraal. 'Links' doet regelmatig een moreel appèl om rekening te houden met de gevoeligheden van minderheden en daarom bepaalde dingen niet te doen die wettelijk gezien wel mogen. Daarmee krijgt de groep met de langste tenen z'n zin.

Wat denk je wat er was gebeurd als men in de afgelopen decennia rekening met de langste tenen had gehouden? Was er dan een gay pride geweest? Hadden homo's dan überhaupt hand in hand over straat kunnen lopen? Hadden vrouwen dan wel arts ipv. alleen verpleegster kunnen worden? Nee.

En staat 'links' te springen om op te komen voor de culturele rechten van christenen? Is het 'links' wat opkomt voor het recht van een christelijke school om anders- en ongelovige leraren te weren? Dacht het niet.

Kortom, er wordt met twee maten gemeten en dat is hypocriet.
pi_161072285
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoezo mee worstelen??? Je normen en waarden zijn je normen en waarden. Mijn mening komt ook vaak overeen met pvv stemmers, dat maakt mij nog geen Wilders adept. Sowieso als je het hebt over normen en waarden heb je het niet over mensen , maar over idealen en ideeën. Die moet je verdedigen ondanks wat andere daar mee doen of van vinden.
Waar maak jij uit op dat die andere partijen hun idealen niet volgen? Voor zover ik weet, zijn D66 en/of de PvdA niet van mening dat moslims vrouwen en homo's mogen discrimineren.
pi_161072343
Ik weet niet zo goed wat ik van de laatste opmerking moet vinden. (Dat was de opmerking van Igen). Het vergt wat nuance, denk ik. Er is een verschil tussen rekening houden met de gevoeligheden van een ander, wat me een goede zaak lijkt, en schikken naar andermans zin. Dat 'links' een moreel appèl doet om, bijvoorbeeld, geen dode varkens bij AZC's op te hangen, dat lijkt me een goede zaak. Dat minderheden moeten accepteren dat er iets als een gay pride gehouden wordt, dat lijkt me ook een goede zaak. Het beeld dat daarmee 'de groep met de langste tenen zijn zin krijgt',- dat zie ik niet zo.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_161072929
Als je 55 jaar geleden geleefd had, hoe had je dan gedacht over grachten vol konten draaiende homo's?
Iedereen walgde van zoiets, dus jij ook.

Als je 45 jaar geleden had geleefd, hoe had je dan gedacht over pedo's die zich vermaakten met de kindertjes?
Nederland was progressief en pedo's hadden immers ook zo hun behoeften, dus ook jij accepteerde dat gedrag.

Als je 75 jaar geleden had geleefd, net over de grens in Duitsland, hoe had je dan gedacht over een brallende Hitler?
In Duitsland was het de held, dus ook jij stond volledig achter hem en z'n ideeën.

Leef je nu, dan walg je van de pedo's en van Hitler, maar niet van homo's.
Waarom? Omdat dat past bij het groepsdenken van déze tijd.

Vraag: waarom gedraag je je als een kuddedier die slechts in het gat van z'n voorganger staat te loeren?

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie111 op 31-03-2016 14:57:15 ]
pi_161073088
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:11 schreef Loekie111 het volgende:

Als je 35 jaar geleden had geleefd, hoe had je dan gedacht over pedo's die zich vermaakten met de kindertjes?
Nederland was progressief en pedo's hadden immers ook zo hun behoeften, dus ook jij accepteerde dat gedrag.
Zo was dat niet in 1980. Je leest iets over die jaren en je neemt de bijgevoegde overdreven conclusies voor waarheid aan.

quote:
Als je 75 jaar geleden had geleefd, net over de grens in Duitsland, hoe had je dan gedacht over een brallende Hitler?
In Duitsland was het de held, dus ook jij stond volledig achter hem en z'n ideeën.
Dan was het 1940 en veel Duitsers zagen die eikel al niet meer zitten. Misschien wel een meerderheid.
Maar dat konden ze niet zeggen en opiniepelingen waren verboden.
Ook dit is te generaliserend gesteld.
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:25:15 #71
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161073171
Er was een aantal maanden geleden toch een topic waarbij iemand volgens mij een bepaalde publicatie aanhaalde waarbij prachtig en puntsgewijs het politieke beleid werd afgezet tegen hun partijprogramma. Ze waren totaal in tegenspraak met elkaar.

En hoewel de titel van het artikel de lading niet helemaal dekt vind ik het niet verbazingwekkend.
pi_161073450
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:11 schreef Loekie111 het volgende:
Als je 55 jaar geleden geleefd had, hoe had je dan gedacht over grachten vol konten draaiende homo's?
Iedereen walgde van zoiets, dus jij ook.

Als je 35 jaar geleden had geleefd, hoe had je dan gedacht over pedo's die zich vermaakten met de kindertjes?

Leef je nu, dan walg je van de pedo's en van Hitler, maar niet van homo's.
Waarom? Omdat dat past bij het groepsdenken van déze tijd.

Vraag: waarom gedraag je je als een kuddedier die slechts in het gat van z'n voorganger staat te loeren?
Dit is een politiek discussieforum, niet het forum van de Viva of de Margriet.
Je doet net of tijdsgeesten betekenen dat iedereen er exact dezelfde mening op na zou houden, wat natuurlijk een vrij onnozele stelling is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:39:14 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_161073452
quote:

[..]

Ik snap heel goed dat 'links' hiermee worstelt. Wanneer je stevige kritiek uit op de positie van vrouwen en/of homo's binnen de islam, gaan nationalisten direct met je woorden aan de haal.
Ho wacht even. Kritiek op de islam op wat voor manier dan ook wordt juist scherp veroordeeld vanuit linkse hoek. Er wordt meteen gegooid met termen als 'islamofoob' en/of racist. Waar denk je dat de kritiek op Charlie Hebdo vandaan kwam na de aanslagen? Vanuit moslimhoek natuurlijk maar ook de links-extremisten konden wel begrip vinden voor de daden van de terroristen.

Rechts-extremisten hebben helemaal geen zin om inhoudelijk tegen de islam in te gaan, daar gaat het ze niet eens om.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_161073574
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:27 schreef Igen het volgende:
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Bij het autochtone deel van de samenleving is het namelijk ook niet vanzelf gegaan.

"Vanzelf" is een groot woord. Maar het is toch logisch dat de verschuiving van normen en waarden een proces is waar wat meer tijd over heen gaat? Vraag is welke uitgangspositie je als externe invloed kan of moet bewerkstelligen om dat proces te laten voltrekken.
pi_161073698
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ho wacht even. Kritiek op de islam op wat voor manier dan ook wordt juist scherp veroordeeld vanuit linkse hoek. Er wordt meteen gegooid met termen als 'islamofoob' en/of racist. Waar denk je dat de kritiek op Charlie Hebdo vandaan kwam na de aanslagen? Vanuit moslimhoek natuurlijk maar ook de links-extremisten konden wel begrip vinden voor de daden van de terroristen.

Rechts-extremisten hebben helemaal geen zin om inhoudelijk tegen de islam in te gaan, daar gaat het ze niet eens om.
Van mij niet hoor. God of Allah is een massamoordenaar, seksist, homofoob, onderdrukker en egoïst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')