Ik herken mij daar volledig in. Op zich is het hartstikke goed dat een partij als de PVV meent op te moeten komen voor homo- en vrouwenrechten. Ik heb echter zo mijn twijfels over of die steun ook echt gemeend is. Bovendien gaat dat strijden voor die verlichtingsidealen hand in hand met beklemmend nationalisme, zoals de auteur ook al aangeeft. Sterker, het in de bres springen voor homo's en vrouwen wordt in veel gevallen zelfs gedreven door nationalistische gevoelens.quote:Op donderdag 31 maart 2016 08:36 schreef Lyrebird het volgende:
Lekker gnuiven over hoe conservatief de PVV wel niet is.Toe maar.
Durft er ook nog iemand een opmerking te maken over de houding van GL en D66?
[..]
Lyrebird heeft van de andere kant gezien wel een punt. 'Links' heeft met veel lawaai de conservatieve invloeden van het Christendom doorbroken. Waar zijn diezelfde 'linksen' als het gaat om het doorbreken van conservatieve patronen van etnische minderheden?quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik herken mij daar volledig in. Op zich is het hartstikke goed dat een partij als de PVV meent op te moeten komen voor homo- en vrouwenrechten. Ik heb echter zo mijn twijfels over of die steun ook echt gemeend is. Bovendien gaat dat strijden voor die verlichtingsidealen hand in hand met beklemmend nationalisme, zoals de auteur ook al aangeeft. Sterker, het in de bres springen voor homo's en vrouwen wordt in veel gevallen zelfs gedreven door nationalistische gevoelens.
Doing the right thing for the wrong reasons. Zo komt het op mij over.
Dat zit hem er vooral in dat 'links' ondanks niet veel op te hebben met conservatie waarden, men wel de gelegenheid wil gunnen het leven zo in te vullen wanneer men daarvoor kiest. Net zoals dat het mogelijk moet zijn met een man te te trouwen, moet het ook mogelijk zijn op vrijdag naar de moskee te gaan. Iemand dwingen niet meer naar die moskee te gaan (of iemand anders behandelen omdat hij dat zo graag wil) is in die zin hetzelfde als iemand dwingen met een man te trouwen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Lyrebird heeft van de andere kant gezien wel een punt. 'Links' heeft met veel lawaai de conservatieve invloeden van het Christendom doorbroken. Waar zijn diezelfde 'linksen' als het gaat om het doorbreken van conservatieve patronen van etnische minderheden?
Ik snap heel goed dat 'links' hiermee worstelt. Wanneer je stevige kritiek uit op de positie van vrouwen en/of homo's binnen de islam, gaan nationalisten direct met je woorden aan de haal. Of je krijgt van diezelfde nationalisten weer het verwijt dat je de problemen niet voldoende benoemt, omdat je er als partij geen etnische discussie van wil maken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Lyrebird heeft van de andere kant gezien wel een punt. 'Links' heeft met veel lawaai de conservatieve invloeden van het Christendom doorbroken. Waar zijn diezelfde 'linksen' als het gaat om het doorbreken van conservatieve patronen van etnische minderheden?
http://www.npogeschiedeni(...)--Ezel-proces--.htmlquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat 'links' hiermee worstelt. Wanneer je stevige kritiek uit op de positie van vrouwen en/of homo's binnen de islam, gaan nationalisten direct met je woorden aan de haal. Of je krijgt van diezelfde nationalisten weer het verwijt dat je de problemen niet voldoende benoemt, omdat je er als partij geen etnische discussie van wil maken.
In de jaren '60 kon je gewoon kritiek uiten op het christendom, zonder dat er direct een discussie op gang kwam over of deze mensen wel of niet in Nederland thuishoorden. Met moslims is dat een heel ander verhaal. Dan beweegt de discussie zich al snel richting de vermeende inferioriteit van mensen uit die hoek van de wereld, moeten de grenzen worden gesloten en wordt de vraag gesteld of er geen sprake is van een tsnunami van moslims.
Zeker , links ageerde tegen de conservatieve beklemmingen van de eigen etniciteit.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Bedoel je zo iemand? https://upload.wikimedia.(...)6px-Tofik_Dibi_2.jpgquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:28 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik moet nog een moslim tegenkomen, van welk niveau dan ook, die hetzelfde zegt.
Nee. Tofik Dibi heeft meerdere malen toegegeven dat hij heel erg worstelt met zijn ''zonde''. Bijvoorbeeld:"quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bedoel je zo iemand? https://upload.wikimedia.(...)6px-Tofik_Dibi_2.jpg
Hoezo mee worstelen??? Je normen en waarden zijn je normen en waarden. Mijn mening komt ook vaak overeen met pvv stemmers, dat maakt mij nog geen Wilders adept. Sowieso als je het hebt over normen en waarden heb je het niet over mensen , maar over idealen en ideeën. Die moet je verdedigen ondanks wat andere daar mee doen of van vinden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat 'links' hiermee worstelt. Wanneer je stevige kritiek uit op de positie van vrouwen en/of homo's binnen de islam, gaan nationalisten direct met je woorden aan de haal. Of je krijgt van diezelfde nationalisten weer het verwijt dat je de problemen niet voldoende benoemt, omdat je er als partij geen etnische discussie van wil maken.
In de jaren '60 kon je gewoon kritiek uiten op het christendom, zonder dat er direct een discussie op gang kwam over of deze mensen wel of niet in Nederland thuishoorden. Met moslims is dat een heel ander verhaal. Dan beweegt de discussie zich al snel richting de vermeende inferioriteit van mensen uit die hoek van de wereld, moeten de grenzen worden gesloten en wordt de vraag gesteld of er geen sprake is van een tsnunami van moslims.
De strekking die ik uit het artikel haal is dat de "Nederlandse" waarden nog lang niet zo lang breedgedragen zijn binnen de Nederlandse samenleving als de huidige conservatieven nu willen doen geloven. De boodschap die de auteur vervolgens uitspreekt is dat als deze waarden in de Nederlandse (althans het autochtone deel van de) samenleving binnen enkele decennia van omstreden naar breed geaccepteerd en zelfs "verdedigd door conservatieven" kunnen ontwikkelen, we misschien ook het allochtone deel de tijd voor zo'n ontwikkeling moeten gunnen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij is die fase van hetmagniet allang voorbij.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee. Tofik Dibi heeft meerdere malen toegegeven dat hij heel erg worstelt met zijn ''zonde''. Bijvoorbeeld:"
Hij is die fase van hetmagniet allang voorbij.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:41 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee. Tofik Dibi heeft meerdere malen toegegeven dat hij heel erg worstelt met zijn ''zonde''. Bijvoorbeeld:"
Weinig anders dan eerder. Maar een groot deel van wat wettelijk gedaan kon worden is natuurlijk al gebeurd en daar ging die strijd veelal om. Dan resteert veelal weinig anders dan een moreel appèl op bevolkingsgroepen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Bij het autochtone deel van de samenleving is het namelijk ook niet vanzelf gegaan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:48 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De strekking die ik uit het artikel haal is dat de "Nederlandse" waarden nog lang niet zo lang breedgedragen zijn binnen de Nederlandse samenleving als de huidige conservatieven nu willen doen geloven. De boodschap die de auteur vervolgens uitspreekt is dat als deze waarden in de Nederlandse (althans het autochtone deel van de) samenleving binnen enkele decennia van omstreden naar breed geaccepteerd en zelfs "verdedigd door conservatieven" kunnen ontwikkelen, we misschien ook het allochtone deel de tijd voor zo'n ontwikkeling moeten gunnen.
En daarbij neem ik dan aan dat de auteur namens links spreekt.
Toch wel een beetje. Niet met wetten maar met moraal. 'Links' doet regelmatig een moreel appèl om rekening te houden met de gevoeligheden van minderheden en daarom bepaalde dingen niet te doen die wettelijk gezien wel mogen. Daarmee krijgt de groep met de langste tenen z'n zin.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:25 schreef PeteSampras het volgende:
Men de vrijheid geven invulling te geven aan het leven hoe men dat wil is iets anders dan voorschrijven hoe dat leven dat geleid moet worden. Als dat in het geding komt, dan zal links zich zeker gaan roeren. Dat is echter niet het geval. Er zijn, ook vanuit de moslimhoek, geen grote bewegingen om die vrijheid tegen te gaan. Dat men er zelf geen gebruik van wil maken, is een ander verhaal.
Waar maak jij uit op dat die andere partijen hun idealen niet volgen? Voor zover ik weet, zijn D66 en/of de PvdA niet van mening dat moslims vrouwen en homo's mogen discrimineren.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Hoezo mee worstelen??? Je normen en waarden zijn je normen en waarden. Mijn mening komt ook vaak overeen met pvv stemmers, dat maakt mij nog geen Wilders adept. Sowieso als je het hebt over normen en waarden heb je het niet over mensen , maar over idealen en ideeën. Die moet je verdedigen ondanks wat andere daar mee doen of van vinden.
Zo was dat niet in 1980. Je leest iets over die jaren en je neemt de bijgevoegde overdreven conclusies voor waarheid aan.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:11 schreef Loekie111 het volgende:
Als je 35 jaar geleden had geleefd, hoe had je dan gedacht over pedo's die zich vermaakten met de kindertjes?
Nederland was progressief en pedo's hadden immers ook zo hun behoeften, dus ook jij accepteerde dat gedrag.
Dan was het 1940 en veel Duitsers zagen die eikel al niet meer zitten. Misschien wel een meerderheid.quote:Als je 75 jaar geleden had geleefd, net over de grens in Duitsland, hoe had je dan gedacht over een brallende Hitler?
In Duitsland was het de held, dus ook jij stond volledig achter hem en z'n ideeën.
Dit is een politiek discussieforum, niet het forum van de Viva of de Margriet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:11 schreef Loekie111 het volgende:
Als je 55 jaar geleden geleefd had, hoe had je dan gedacht over grachten vol konten draaiende homo's?
Iedereen walgde van zoiets, dus jij ook.
Als je 35 jaar geleden had geleefd, hoe had je dan gedacht over pedo's die zich vermaakten met de kindertjes?
Nederland was progressief en pedo's hadden immers ook zo hun behoeften, dus ook jij accepteerde dat gedrag.
Als je 75 jaar geleden had geleefd, net over de grens in Duitsland, hoe had je dan gedacht over een brallende Hitler?
In Duitsland was het de held, dus ook jij stond volledig achter hem en z'n ideeën.
Leef je nu, dan walg je van de pedo's en van Hitler, maar niet van homo's.
Waarom? Omdat dat past bij het groepsdenken van déze tijd.
Vraag: waarom gedraag je je als een kuddedier die slechts in het gat van z'n voorganger staat te loeren?
Ho wacht even. Kritiek op de islam op wat voor manier dan ook wordt juist scherp veroordeeld vanuit linkse hoek. Er wordt meteen gegooid met termen als 'islamofoob' en/of racist. Waar denk je dat de kritiek op Charlie Hebdo vandaan kwam na de aanslagen? Vanuit moslimhoek natuurlijk maar ook de links-extremisten konden wel begrip vinden voor de daden van de terroristen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat 'links' hiermee worstelt. Wanneer je stevige kritiek uit op de positie van vrouwen en/of homo's binnen de islam, gaan nationalisten direct met je woorden aan de haal.
"Vanzelf" is een groot woord. Maar het is toch logisch dat de verschuiving van normen en waarden een proces is waar wat meer tijd over heen gaat? Vraag is welke uitgangspositie je als externe invloed kan of moet bewerkstelligen om dat proces te laten voltrekken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 13:27 schreef Igen het volgende:
Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Bij het autochtone deel van de samenleving is het namelijk ook niet vanzelf gegaan.
Van mij niet hoor. God of Allah is een massamoordenaar, seksist, homofoob, onderdrukker en egoïst.quote:Op donderdag 31 maart 2016 14:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ho wacht even. Kritiek op de islam op wat voor manier dan ook wordt juist scherp veroordeeld vanuit linkse hoek. Er wordt meteen gegooid met termen als 'islamofoob' en/of racist. Waar denk je dat de kritiek op Charlie Hebdo vandaan kwam na de aanslagen? Vanuit moslimhoek natuurlijk maar ook de links-extremisten konden wel begrip vinden voor de daden van de terroristen.
Rechts-extremisten hebben helemaal geen zin om inhoudelijk tegen de islam in te gaan, daar gaat het ze niet eens om.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |