abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 maart 2016 @ 16:04:19 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_161024715
Voor de derde keer in vijf maanden tijd komt een nieuw geval van dierenmishandeling in een Frans slachthuis aan het licht. In een slachthuis in Frans-Baskenland zijn dierenrechtenactivisten er opnieuw in geslaagd om gruwelijke slachtpraktijken vast te leggen op beeld.

De beelden werden eerder deze maand gemaakt door leden van actiegroep L214 in het slachthuis van Soule, in de gemeente Mauléon-Licharre. Ze werden vandaag gepubliceerd op de website van de Franse krant Le Monde.

In de video is te zien hoe in Soule runderen, kalfjes, geitjes en lammetjes op gruwelijke en bij wet verboden manieren worden geslacht. Medewerkers stampen de dieren, gooien hen hardhandig neer en slaan hen met ijzeren haken. Wanneer de lammetjes en geitjes worden opgehangen om uit te bloeden, zijn ze nog volledig bij bewustzijn en spartelen ze hevig tegen.

Ook is te zien hoe een geit levend in twee gereten wordt. Bovendien begint het personeel de dieren al uit te benen terwijl ze nog in leven zijn.

In het slachthuis, dat naar eigen zeggen ,,resoluut kiest voor kwaliteitsvolle slachting" werken dertig personeelsleden. Volgens de directie wordt er jaarlijks 3000 ton vlees verwerkt. Onder andere topchef Alain Ducasse is een van de klanten van het slachthuis.

In zak en as
De directeur van het slachthuis beweert niet op de hoogte te zijn van de gruwelijke praktijken. ,,Ik zit in zak en as," zegt Gérard Clémente, die er al veertig jaar de leiding heeft. ,,Ik ben heel vaak in mijn slachthuis en ik probeer al jaren de omstandigheden van het slachten te verbeteren. En ik draai mijn rug om en medewerkers slaan de dieren. We zijn de klos."

De man beweert ook dat hij de medewerkers zal ontslaan, maar wijst tegelijkertijd op het hoge werktempo. ,,We moeten in aanloop naar Pasen 15.000 lammeren doden binnen vijftien dagen tijd. Als ze op een rustiger tempo zouden werken, zouden ze zulke wreedheden niet begaan."

Klacht indienen
Het is nu aan L214 om een klacht in te dienen tegen het slachthuis wegens ernstige mishandeling en wreedheden.

Vorige maand bracht L214 nog beelden uit van een bioslachthuis in Vigan, dat daardoor tijdelijk de deuren moest sluiten. De groep zorgde er al eerder voor dat een slachthuis in Alès dicht moest.

Hieronder zijn de huiveringwekkende beelden te bekijken, maar die zijn zeker niet geschikt voor gevoelige kijkers.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ans-slachthuis.dhtml

Beelden in de link.

En ja ik ben een vleeseter. Heerlijk kluiven. Maar ik bijt ze niet levend doormidden.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_161024759
Triest zulke mensen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:07:24 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_161024780
Waarom laten ze deze beesten met dieren werken?
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:09:40 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_161024824
WTF @2:20. Dat gaat echt nergens over.
UI Made bij VanilleKwark.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 maart 2016 @ 16:10:27 #5
426493 crew  PippenScottie
pi_161024837
Kijk en huiver:

http://www.bfmtv.com/soci(...)-animaux-962682.html

Miscchien tijd om vegetariër te worden... :'(
My friends all drive horses
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 maart 2016 @ 16:11:42 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_161024865
En de directeur heeft veertig jaarlang niks gemerkt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 maart 2016 @ 16:12:10 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_161024875
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:10 schreef PippenScottie het volgende:
Kijk en huiver:

Wat is dit ? Ik moet nog eten. :{

:P
pi_161024903
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:11 schreef tong80 het volgende:

Heel geloofwaardig ja.
pi_161024948
FilmpjeS waar mensen elkaar afmaken boeit mij niet zoveel.

Maar deze sla ik even over dieren leed ;(
Ik zwaai naar dieren.
pi_161024972
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:10 schreef PippenScottie het volgende:
Kijk en huiver:

Het zal wennen en afkicken worden, maar na een maand weet je waarschijnlijk niet meer beter.
pi_161025034
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_161025040
quote:

Deze opmerking is veelzeggend: ,,We moeten in aanloop naar Pasen 15.000 lammeren doden binnen vijftien dagen tijd. Als ze op een rustiger tempo zouden werken, zouden ze zulke wreedheden niet begaan."
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_161025046
Dit zijn gewoon halve psychopaten die het leuk vinden/er een kick van krijgen om zo met dieren om te gaan.
pi_161025073
Hoe erg zijn de beelden?
pi_161025077
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:18 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Zag die Afrikanen dan als nog minder dan dieren?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:20:55 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161025085
quote:
[ afbeelding ]
Niet lullig bedoeld ofso, maar hier zijn een paar slachthuizen die heel naar doen tegen dieren. Beestachtig zelfs. Maar vergeet niet hoeveel boeren en huisdiereigenaren hun dieren vertroetelen alsof het nog meer zijn dan hun eigen kinderen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_161025093
Jaja vleeseters. Daar dragen jullie aan bij.
pi_161025107
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef robin007bond het volgende:
Straks eet ik weer een lekker lamskoteletje hoor.
pi_161025126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe erg zijn de beelden?
Hoe goed kun je tegen dierenleed?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:22:34 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161025134
quote:
Ah, morale hoogzitter op je roze wolk is weer arrogant naar beneden aan het schoppen. Flikker toch op, hypocrietje.
1947-2016
pi_161025135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld ofso, maar hier zijn een paar slachthuizen die heel naar doen tegen dieren. Beestachtig zelfs. Maar vergeet niet hoeveel boeren en huisdiereigenaren hun dieren vertroetelen alsof het nog meer zijn dan hun eigen kinderen.
Klopt, een Dutrouxtje meer of minder maakt niet uit, gezien het feit dat kinderen tegenwoordig zo verwend worden, ofzo, of wat je ook precies bedoelt.
pi_161025149
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Hoe goed kun je tegen dierenleed?
Nah niet zo goed. Ga em niet bekijken. Heb jij wel gekeken?
pi_161025178
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom zou je niet kijken? Wel lekker vlees eten op zijn tijd, maar niet willen kijken hoe dieren mishandeld worden? We hebben niet eens idee op welke schaal dit soort ruwe mishandeling van dieren plaatsvindt. Het is je verantwoordelijkheid om te kijken als je vlees eet!

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 29-03-2016 16:35:55 ]
pi_161025199
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:24 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Waarom zou je niet kijken? Wel lekker vlees eten op zijn tijd, maar niet willen kijken hoe dieren mishandeld worden? We hebben niet eens idee of welke schaal dit soort ruwe mishandeling van dieren plaatsvindt. Het is je verantwoordelijkheid om te kijken als je vlees eet!
Rare reactie. Je kan ook dieren slachten zonder onnodige marteling...
pi_161025217
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het start allemaal met bewustwording, en beelden zijn veel krachtiger, dan wat donzige lettertjes op jouw scherm! Kijken dus als je geniet van vlees! Het vlees is niet op jouw bord gekomen door die van de bomen te plukken, maar is door de vleesindustrie voor jou geslacht en verpakt (of niet verpakt als je naar de Turk/Marokkaan gaat).
pi_161025236
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:25 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Het start allemaal met bewustwording, en beelden zijn veel krachtiger, dan wat donzige lettertjes op jouw scherm! Kijken dus als je geniet van vlees!
Dus...
pi_161025247
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben - soms helaas - veel te nieuwsgierig aangelegd. :@
pi_161025258
Ik zal nooit vegetariër worden maar zo'n behandeling van die dieren is mensonwaardig.
pi_161025264
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, morale hoogzitter op je roze wolk is weer arrogant naar beneden aan het schoppen. Flikker toch op, hypocrietje.
Oei, ik raak een gevoelige snaar zie ik. ;) Een beetje kalm blijven hè.
pi_161025268
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik ben - soms helaas - veel te nieuwsgierig aangelegd. :@
Ja ik ook. Maar probeer dat nu te negeren. Vond het nieuwsbericht denk ik wel duidelijk genoeg.
pi_161025274
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus...
Kijk nou maar Yasmine. Het zou je sieren. Eerlijk waar. De wereld is niet alleen maar pais en vree. Een stukje confrontatie hoort daar soms bij.
pi_161025294
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Kijk nou maar Yasmine. Het zou je sieren. Eerlijk waar. De wereld is niet alleen maar pais en vree. Een stukje confrontatie hoort daar soms bij.
Yasmin zonder e. En het slaat nergens op wat je zegt. Ik weet dat dieren geslacht worden voor vlees...
pi_161025305
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:24 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Waarom zou je niet kijken? Wel lekker vlees eten op zijn tijd, maar niet willen kijken hoe dieren mishandeld worden? We hebben niet eens idee of welke schaal dit soort ruwe mishandeling van dieren plaatsvindt. Het is je verantwoordelijkheid om te kijken als je vlees eet!
Vergeet je medicatie niet in te nemen vandaag :')
pi_161025357
Iedereen spreekt er schande van en vindt het verschrikkelijk maar gooit vanavond toch weer een lap vlees in de pan. Horen, zien, en doorvreten. Zolang men blijft vasthouden aan hun "recht" op hun dagelijkse homp goedkoop dood dier zal er echt niks verbeteren. De bio-industrie bestaat bij de gratie van haar klanten.
pi_161025506
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:31 schreef Farenji het volgende:
Iedereen spreekt er schande van en vindt het verschrikkelijk maar gooit vanavond toch weer een lap vlees in de pan. Horen, zien, en doorvreten. Zolang men blijft vasthouden aan hun "recht" op hun dagelijkse homp goedkoop dood dier zal er echt niks verbeteren. De bio-industrie bestaat bij de gratie van haar klanten.
pi_161025601
quote:
Wat ongenuanceerd zeg. Dierenmarteling bestaat niet bij de gratie van mensen die een stukje vlees willen eten.
pi_161025632
Valt allemaal wel mee. Zo heftig zijn de beelden niet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_161025638
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat ongenuanceerd zeg. Dierenmarteling bestaat niet bij de gratie van mensen die een stukje vlees willen eten.
Oké, niet altijd marteling, wel massamoord.
pi_161025662
Ik ga ook niet kijken. Maar wel vlees eten.
En nu?
Make my day!
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:42:34 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161025681
quote:
Spreek maar voor jezelf.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161025708
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:41 schreef agter het volgende:
Ik ga ook niet kijken. Maar wel vlees eten.
En nu?
Nu ben je denk ik een hypocriet?
pi_161025786
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oké, niet altijd marteling, wel massamoord.
Dat is ook maar een frame om het negatiever te laten klinken, maar daar wil ik best in meegaan. :P Dat dieren o.a. dienen om ons te voeden is niets mis mee, mens en dier zijn immers niet gelijkwaardig, maar je dient er wel respectvol mee om te gaan. Dit slachthuis is daar duidelijk geen voorbeeld van en als ik het ermee zou kunnen voorkomen zou ik graag wat meer voor m'n vlees betalen. Maar ik ga niet stoppen met vlees eten en dat is ook niet nodig om dit te voorkomen.
pi_161025796
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:45 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is ook maar een frame om het negatiever te laten klinken, maar daar wil ik best in meegaan. :P Dat dieren o.a. dienen om ons te voeden is niets mis mee, mens en dier zijn immers niet gelijkwaardig, maar je dient er wel respectvol mee om te gaan. Dit slachthuis is daar duidelijk geen voorbeeld van en als ik het ermee zou kunnen voorkomen zou ik graag wat meer voor m'n vlees betalen. Maar ik ga niet stoppen met vlees eten en dat is ook niet nodig om dit te voorkomen.
Dat is helemaal waar. :)
pi_161025884
Tijd is geld, dat is het grote probleem qua dierenwelzijn in deze industrie.

Alles moet zo snel als het kan, van het opfokken van de dieren tot het slachten van de dieren. Dat maakt dat er frustratie e.d. in het spel is waardoor mistanden vaker voorkomen dan iedereen lief is.

Kortom, betaal wat meer voor je vlees, geef een signaal af dat je wil dat er normaal gedaan wordt met de dieren. Zorg dat dat snel, sneller, snelst niet meer de leidende factor is. Dat geeft ruimte om rustiger te werken, om meer oog voor welzijn te hebben ipv voor efficientie.

Eet minder vlees (niet iedere dag, niet elke dag 200 gram of meer), betaal een eerlijke prijs voor je vlees (al het "goedkope" vlees is geen eerlijke prijs, dat kan eigenlijk gewoon niet uit, maakt dat zowel de boer als slachter in moeten leveren op welzijn).
Het is echt de consument die dit soort misstanden in de hand werkt. Als de consument wil betalen voor beter en eist dat het beter gaat zal het gebeuren. De consument heeft de macht in deze en op dit moment wil de consument vooral zo goedkoop mogelijk vlees. Daar horen dit soort misstanden dus gewoon bij.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:49:32 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161025891
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Klopt, een Dutrouxtje meer of minder maakt niet uit, gezien het feit dat kinderen tegenwoordig zo verwend worden, ofzo, of wat je ook precies bedoelt.
Is dutroux dan het exemplarische voorbeeld geweest voor iedere Belgische ouder uit die periode?
Lekkere vergelijking wel.. slaat als ene tang op en varken... euh, schaap.
1947-2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:51:16 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161025947
quote:

[..]

Stoppen met vlees eten óf er drastisch mee minderen is wel best een klein beetje heel erg nodig wil de aarde over 100 jaar nog leefbaar zijn :') Maar dat is inderdaad een andere discussie.

Vleestaks lijkt me opzich niet gek. Gooi er maar een tientje bovenop. Niets mis mee om vlees eten te ontmoedigen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161025956
quote:

[..]

Absoluut wel. Zonder enige twijfel wel.

Elke dag (veel) vlees en dan ook nog eens goedkoop vlees kan niet zonder dit soort misstanden en zelfs "normaal" misbruik (tussen haakjes omdat het niet normaal zou moeten zijn, maar dat wel is omdat zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk geproduceerd te norm is, waar de consument dus om vraagt).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:57:12 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161026087
quote:

[..]

Exact.

Maar dat moet niet komen door een
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Stoppen met vlees eten óf er drastisch mee minderen is wel best een klein beetje heel erg nodig wil de aarde over 100 jaar nog leefbaar zijn :') Maar dat is inderdaad een andere discussie.

Vleestaks lijkt me opzich niet gek. Gooi er maar een tientje bovenop. Niets mis mee om vlees eten te ontmoedigen.
Dan gaat het namelijk niet naar de kwaliteit van de keten, maar direct naar een of ander bureaucratisch orgaan (he he) wat geen waarde toevoegt.

Vleestaks is een idee van idealisten met een gemaakte haat naar niet vegetariërs. En zo vaak met idealisten, zijn hun ideeën kortzichtig en onrealistisch.
1947-2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:59:30 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161026134
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Absoluut wel. Zonder enige twijfel wel.

Elke dag (veel) vlees en dan ook nog eens goedkoop vlees kan niet zonder dit soort misstanden en zelfs "normaal" misbruik (tussen haakjes omdat het niet normaal zou moeten zijn, maar dat wel is omdat zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk geproduceerd te norm is, waar de consument dus om vraagt).
Nee ero, nee. Dit soort dierenmarteling komt gewoon door zieke geesten die in dit slachthuis aan het slagertje spelen zijn. Niet omdat het allemaal zo goedkoop moet. Als ze namelijk hard hadden moeten werken, hadden ze geen tijd om die dieren te martelen. Zoals het vierendelen op 2.20, het gooi en smijtwerk en het koetje pesten met de stungun.
1947-2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:00:09 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161026151
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact.

Maar dat moet niet komen door een

[..]

Dan gaat het namelijk niet naar de kwaliteit van de keten, maar direct naar een of ander bureaucratisch orgaan (he he) wat geen waarde toevoegt.

Vleestaks is een idee van idealisten met een gemaakte haat naar niet vegetariërs. En zo vaak met idealisten, zijn hun ideeën kortzichtig en onrealistisch.
Ik ben geen vegetariër hoor :?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:01:54 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161026182
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Idee komt ook niet van jou af. Tenminste, geloof daar geen moer van, want dit staat al 15 a 20 jaar op de plank bij GL en de rest van dat soort..
1947-2016
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2016 @ 17:02:48 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161026202
Ik word hier zo misselijk van. Soms denk ik dat de mens het verdiend om uit te sterven. Als je ziet hoe we met de planeet, elkaar als mens en de natuur omgaan :{
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:02:49 #53
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_161026203
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2016 @ 17:05:39 #54
pi_161026253
We eten overigens met z'n allen te veel vlees.. en we willen het goedkoop. Dat is ook een kant van het verhaal die veel mensen niet in willen zien. Die schelden alleen als hun karbonaadje weer duurder is geworden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:05:54 #55
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161026260
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Idee komt ook niet van jou af. Tenminste, geloof daar geen moer van, want dit staat al 15 a 20 jaar op de plank bij GL en de rest van dat soort..
Dus omdat het door bepaalde groeperingen als idee wordt gebruikt kan het in zijn geheel geen goed idee meer zijn? Of wat bedoel je nu eigenlijk met je originele opmerking dat een vleestaks zinloos is wanneer je vleesconsumptie wil ontmoedigen?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:06:14 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161026265
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word hier zo misselijk van. Soms denk ik dat de mens het verdiend om uit te sterven. Als je ziet hoe we met de planeet, elkaar als mens en de natuur omgaan :{
Gelukkig zijn er nog wel mensen die vrienden zijn van natuur en dieren. Zowel levend als dood. En daar moet een balans tussen komen. Als een stukje vlees dan wat meer kost, maar het dier wel mooi in de wei heb kunnen ronddartelen, prima. Maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat dat ook zo geweest is. Bio stickers zeggen mij geen flikker.
1947-2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:07:55 #57
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161026293
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:05 schreef Straatcommando. het volgende:
We eten overigens met z'n allen te veel vlees.. en we willen het goedkoop. Dat is ook een kant van het verhaal die veel mensen niet in willen zien. Die schelden alleen als hun karbonaadje weer duurder is geworden.
Te veel vlees is nog een understatement. Het gaat echt helemaal nergens meer over, in hoeverre dieren geconsumeerd worden. Vleesconsumptie is wat mij betreft het grootste gevaar voor de mensheid. Op vlak van gezondheid, milieu én de wereldvoedselvoorziening.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:08:30 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161026304
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Dus omdat het door bepaalde groeperingen als idee wordt gebruikt kan het in zijn geheel geen goed idee meer zijn? Of wat bedoel je nu eigenlijk met je originele opmerking dat een vleestaks zinloos is wanneer je vleesconsumptie wil ontmoedigen?
Ik leg al eerder uit waarom het geen goed idee is en als geheel in de prullenbak kan. Vleestaks komt ten behoeve aan de diepe zakken van de fiscus en voegt geen enkele waarde toe aan het dierenwelzijn. Extra geld moet terug de keten in, voor grotere stallen en vervoer bijvoorbeeld. Niet naar een of andere ambtelijke instantie die het toch weer verbrast.
1947-2016
pi_161026312
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:25 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Het start allemaal met bewustwording, en beelden zijn veel krachtiger, dan wat donzige lettertjes op jouw scherm! Kijken dus als je geniet van vlees! Het vlees is niet op jouw bord gekomen door die van de bomen te plukken, maar is door de vleesindustrie voor jou geslacht en verpakt (of niet verpakt als je naar de Turk/Marokkaan gaat).
Mijn vlees komt dan ook niet van dit soort plebejische bedoeningen vandaan O+
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_161026379
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:06 schreef Red_85 het volgende:
Bio stickers zeggen mij geen flikker.
Je wantrouwt per definitie iedere keuringsinstantie? Schiet lekker op dan.
pi_161026429
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee ero, nee. Dit soort dierenmarteling komt gewoon door zieke geesten die in dit slachthuis aan het slagertje spelen zijn. Niet omdat het allemaal zo goedkoop moet. Als ze namelijk hard hadden moeten werken, hadden ze geen tijd om die dieren te martelen. Zoals het vierendelen op 2.20, het gooi en smijtwerk en het koetje pesten met de stungun.
Nee red, gewoon nee.

Dit gaat niet zozeer over zieke geesten, dit gaat over frustratie, moeten voldoen aan dat snel, sneller, snelst.

Heb gezien hoe een stier die plat ging op de gladde vloer met stalen neuzen echt voluit getrapt werd. Als daar een filmpje van gemaakt was had jij het onder sadisme geschaart. Maar het kwam voort uit het schiet op, ik voldoe niet aan de hoeveelheid die van me gevraagd wordt. Frustratie die maakte dat het pure mishandeling werd, het kutbeest het is jouw schuld dat ik straks in de problemen kom omdat ik te "langzaam" ben geweest.

Heb veel met dieren gewerkt, van dierentuin tot productiedieren. Overal is het hetzelfde verhaal. Zodra vlot. vlot, vlot het devies wordt nemen de misstanden, inc werkelijke sadistische mishandeling, zienderogen toe. Mensen raken gefrustreerd en gaan over tot gruwelen. Zelfs als ze niet dor frustratie zich uitleven op die dieren worden zaken die elke "leek" als mishandeling ziet normaal.
Zelfde met geld, zodra dieren je boterham worden en die boterham wel erg dunnetjes belegd wordt neemt het welzijn zienderogen af. Dan gaan de boerenvrouwen naar de overheid om te zeggen dat kalveren bij de koe mishandeling zijn (omdat er simpelweg geen geld is om het anders te doen, wel op een manier zodat het werkt), worden er spenen, zonder verdoving) bij dat schaap afgesneden als ze staat te klappertanden van de uierontsteking en ga zo maar door.

Wat jij (en vele anderen met jou) vergeten is dat die boer, die slachter, maar een erg schraal loon daarvoor ontvangen. Dat ze afgerekend worden op hoeveel ze produceren en hoe snel ze dat doen. Voldoen ze niet aan dat X aantal dieren (om een vb te geven, er worden bijna anderhalf miljoen kippen geslacht per dag in Nederland alleen) dan staat hun baan op de tocht, hun toekomst op de tocht, echt alles wat ze hebben op het spel.
pi_161026536
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er nog wel mensen die vrienden zijn van natuur en dieren. Zowel levend als dood. En daar moet een balans tussen komen. Als een stukje vlees dan wat meer kost, maar het dier wel mooi in de wei heb kunnen ronddartelen, prima. Maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat dat ook zo geweest is. Bio stickers zeggen mij geen flikker.
Ah, leuk gezegd...

Wat is je praktijk? Doe je hier ook echt wat mee en zo ja wat dan?
Dit vraag ik omdat echt iedereen op het internet vroomser als de paus is, maar in de werkelijkheid het aandeel geen zware bio-industrie (inc biologisch e.d.) maar 10% is.
Kortom, het gros van de consumenten dus gewoon pakt wat er ligt en wat goedkoop is, sterker nog, in verweer komt als he duurder zou worden.
pi_161026592
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Te veel vlees is nog een understatement. Het gaat echt helemaal nergens meer over, in hoeverre dieren geconsumeerd worden. Vleesconsumptie is wat mij betreft het grootste gevaar voor de mensheid. Op vlak van gezondheid, milieu én de wereldvoedselvoorziening.
Klopt helemaal.

De vleesindustrie en alles wat daarbij hoort (van veevoer tot vervoer) staat voor een ruime 50% van het co2 probleem en is de voorhoede van alle milieu problemen. Daarnaast menselijke problemen (tot aan vrijwel slavernij aan toe in andere landen en een extreem welzijns probleem mbt die dieren zelf.

Maar weinig mensen realiseren zich de impact van deze industrie, van hun eigen vraag om een dagelijk lapje vlees voor een "schappelijke" prijs.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:22:44 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161026595
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik leg al eerder uit waarom het geen goed idee is en als geheel in de prullenbak kan. Vleestaks komt ten behoeve aan de diepe zakken van de fiscus en voegt geen enkele waarde toe aan het dierenwelzijn. Extra geld moet terug de keten in, voor grotere stallen en vervoer bijvoorbeeld. Niet naar een of andere ambtelijke instantie die het toch weer verbrast.
Op geen enkele wijze kan je welzijn voor dieren creëeren zolang je ze laat opgroeien voor het slachthuis. Je kan ze ten hoogste zo goed mogelijk verzorgen tot aan het slachthuis. Prima opzich, ware het niet dat dit ecologisch gezien een nog grotere ramp zou zijn dan dat de huidige bio-industrie al is.
pi_161026596
quote:

[..]

Ik heb het niet over mensen die een stukje vlees willen eten, maar mensen die elke dag minimaal een paar honderd gram vlees op hun bord willen hebben en daar maar heel weinig voor willen betalen. De marges op vlees worden zo ontzettend laag dat slachterijen steeds grootschaliger worden, en alles steeds industrieler en goedkoper gedaan moet worden. Dan krijg je vanzelf praktijken als hier getoond worden. Als je beelden van die slachthuizen laat zien dan vindt iedereen het zogenaamd verschrikkelijk, maar als de prijs van een runderlap met 20% omhoog gaat, breekt er een volksopstand uit.
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2016 @ 17:25:33 #66
pi_161026655
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Ah, leuk gezegd...

Dit vraag ik omdat echt iedereen op het internet vroomser als de paus is, maar in de werkelijkheid het aandeel geen zware bio-industrie (inc biologisch e.d.) maar 10% is.
Kortom, het gros van de consumenten dus gewoon pakt wat er ligt en wat goedkoop is, sterker nog, in verweer komt als he duurder zou worden.
Er zijn ook mensen die wel willen maar niet kunnen. Omdat het te duur is bijvoorbeeld. Vegetarisch eten kan namelijk best maar ook dat is niet heel goedkoop.
pi_161026671
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De tussenhandel eruit. De eindhandel niet als grootste verdiener.

Het is, wat mij betreft, 1 van de grootste schandes in onze tijd. De tussenhandel en de eindhandel die echt vies rijk worden van het arbeid van boeren/slachthuizen/verpakkers, verwerkers van vlees. De boer/slachterij e.d. die echt voor een appel en een ei werken, vooral de boeren, die te vaak (ook in Nederland) gewoon de bank als werkgever hebben en gedwongen zijn een bepaalde bedrijfsvoering te hebben.
Een bedrijfsvoering die de consument liever niet ziet, het liever schaart onder sadisme, uitzondering....
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:28:40 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161026719
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die wel willen maar niet kunnen. Omdat het te duur is bijvoorbeeld. Vegetarisch eten kan namelijk best maar ook dat is niet heel goedkoop.
Het scheelt al enorm wanneer mensen max tweemaal per week vlees eten ipv iedere ochtend, middag én avond. En tussendoor ook nog eens :D

Prijs van vegetarisch koken valt ook wel mee toch? M'n vriendin is vegetarisch en ik ben vaak goedkoper uit wanneer ik vegetarisch kook dan wanneer ik voor mijzelf een goed stuk vlees koop en daar een gerecht van maak.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:30:39 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161026773
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is, wat mij betreft, 1 van de grootste schandes in onze tijd. De tussenhandel en de eindhandel die echt vies rijk worden van het arbeid van boeren/slachthuizen/verpakkers, verwerkers van vlees. De boer/slachterij e.d. die echt voor een appel en een ei werken, vooral de boeren, die te vaak (ook in Nederland) gewoon de bank als werkgever hebben en gedwongen zijn een bepaalde bedrijfsvoering te hebben.
Een bedrijfsvoering die de consument liever niet ziet, het liever schaart onder sadisme, uitzondering....
Het zijn inmiddels ook gewoon levende fabrieken. Het is in de EU en met name NL niet zo slecht gesteld als op andere plekken in de wereld maar het is inderdaad één van de grootste misstanden wereldwijd.

maar ondertussen wel een landelijk boerderijtje met een vrolijke koe op de verpakking zetten. Wat dat betreft begint die indoctrinatie al van kleins af aan.
pi_161026817
quote:

[..]

Dan eet je maar wat minder vlees. Het grootste deel van de mensheid en de geschiedenis van de mensheid is daar groot op geworden.
Pas sinds (net voor) de 2de wereldoorlog is elke dag (ruim) vlees normaal geworden. Nu nog steeds is dat voor het grootste deel van de mensheid helemaal niet normaal, een enorme luxe.

We moeten af van dat elke dag (ruim) vlees is een recht. Dat is het niet, dat is het nooit geweest en is het nog steeds niet. Dat idee dat zich verspreid vergalt deze wereld, echt compleet en veel verder als dat jij graag wil denken.
Het kan gewoonweg niet, zo simpel liggen de zaken.

Vega eten, of zoals ze het tegenwoordig noemen flextarier zijn, kan wel degelijk goedkoop. Groente en fruit zijn goedkoper, goedkoper dan goedkoop vlees.
Eet 2/3 dagen in de week geen vlees en je hebt geen enkele aanvulling nodig. Dat is echt goedkoper dan wel elke dag vlees.
Dat goedkoop, kunnen we niet betalen, argument is echt baarlijke onzin. Met 1/2 keer in de week vlees voldoe je namelijk aan al je behoeftes, kom je helemaa nergens tekort, niet eens in de buurt.
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2016 @ 17:34:40 #71
pi_161026871
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan eet je maar wat minder vlees. Het grootste deel van de mensheid en de geschiedenis van de mensheid is daar groot op geworden.
Pas sinds (net voor) de 2de wereldoorlog is elke dag (ruim) vlees normaal geworden. Nu nog steeds is dat voor het grootste deel van de mensheid helemaal niet normaal, een enorme luxe.

We moeten af van dat elke dag (ruim) vlees is een recht. Dat is het niet, dat is het nooit geweest en is het nog steeds niet. Dat idee dat zich verspreid vergalt deze wereld, echt compleet en veel verder als dat jij graag wil denken.
Het kan gewoonweg niet, zo simpel liggen de zaken.
Fijn dat je weet hoeveel ik eet en hoe ik er over denk. Kun je ook even zeggen welk lotnummer ik moet hebben?
pi_161026920
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Het zijn inmiddels ook gewoon levende fabrieken. Het is in de EU en met name NL niet zo slecht gesteld als op andere plekken in de wereld maar het is inderdaad één van de grootste misstanden wereldwijd.

maar ondertussen wel een landelijk boerderijtje met een vrolijke koe op de verpakking zetten. Wat dat betreft begint die indoctrinatie al van kleins af aan.
Klopt...

Mensen hebben een verromantiseerd beeld bij de "boerderij". Maar dat is erg verouderd.
Inmiddels zijn veel "boerderijen" en zeer zeker slachterijen gewoon fabrieken. Ze werken dan ook niet met dieren, maar met productie-eenheden. Zo worden die dieren letterlijk genoemd.
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2016 @ 17:37:51 #73
pi_161026952
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Het scheelt al enorm wanneer mensen max tweemaal per week vlees eten ipv iedere ochtend, middag én avond. En tussendoor ook nog eens :D

Prijs van vegetarisch koken valt ook wel mee toch? M'n vriendin is vegetarisch en ik ben vaak goedkoper uit wanneer ik vegetarisch kook dan wanneer ik voor mijzelf een goed stuk vlees koop en daar een gerecht van maak.
Zeker waar ;) hier in Nederland kun je prima vegetarisch eten of jn ieder geval minder vlees. Maar vlees in beperkte mate is gewoon voedzaam
pi_161027000
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Fijn dat je weet hoeveel ik eet en hoe ik er over denk. Kun je ook even zeggen welk lotnummer ik moet hebben?
Ik zeg helemaal niet hoeveel jij als individu eet, ik heb het over algemeen.
Zoals al gezegd, op het net is iedereen roomser als de paus. In de werkelijkheid is he aandeel geen zware bio-industrie maar 10%. Een ruime 90% maakt dus gewoon gebruik van die zware bio-indsustrie, van het snel, sneller, snelst.

Niet elke dag vlees eten is goedkoper dan wel elke dag vlees eten. Dat is de harde waarheid en had je geweten als je dat had gedaan. Het feit dat je (gedeeltelijk) vega als duurder neerzet doet vermoeden dat je geen enkele praktijk ervaring hebt.
pi_161027046
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe erg zijn de beelden?
Gruwelijk, een geit word levend doormidden gezaagd. En koeien worden levend de keel overgesneden.
Ура для россии
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:42:20 #76
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_161027072
Lekker dan, wil je vlees eten en er ook meer voor betalen zodat het dier een beter leven heeft, wordt je alsnog genaaid nu blijkt dat ze in een zogenaamde biologische slachterij ook die dieren mishandelen :').
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_161027086
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:41 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Gruwelijk, een geit word levend doormidden gezaagd. En koeien worden levend de keel overgesneden.
Heeft blijkbaar alles te maken met werkdruk :p
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:43:29 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161027105
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:42 schreef Rabieluh het volgende:
Lekker dan, wil je vlees eten en er ook meer voor betalen zodat het dier een beter leven heeft, wordt je alsnog genaaid nu blijkt dat ze in een zogenaamde biologische slachterij ook die dieren mishandelen :').
Vind het sowieso een dubieuze woordkeuze. Biologische slachterij. Wie verzint die flauwekul? :')
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2016 @ 17:44:53 #79
pi_161027153
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet hoeveel jij als individu eet, ik heb het over algemeen.
Zoals al gezegd, op het net is iedereen roomser als de paus. In de werkelijkheid is he aandeel geen zware bio-industrie maar 10%. Een ruime 90% maakt dus gewoon gebruik van die zware bio-indsustrie, van het snel, sneller, snelst.

Niet elke dag vlees eten is goedkoper dan wel elke dag vlees eten. Dat is de harde waarheid en had je geweten als je dat had gedaan. Het feit dat je (gedeeltelijk) vega als duurder neerzet doet vermoeden dat je geen enkele praktijk ervaring hebt.
Grappig. Ik eet niet vaker dan drie keer per week vlees, maar ik sport wel. Ergens moeten de eiwitten en andere macro's vandaan komen. Noten en peulvruchten zijn zo goedkoop nog niet in die hoeveelheden. Niet blaten voordat je überhaupt weet wie er aan de andere kant van de post zit aub.

Edit: als ik dan vlees koop is dat van een lokale boerderij waar ik zelfs zelf kan kiezen (als ik wil) van welk varken het af moet komen. Dat kost ook wat, maar ik weet dat ik kwaliteitvlees krijg waar goed mee omgegaan is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Straatcommando. op 29-03-2016 17:52:27 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:45:50 #80
12172 Rabieluh
pi_161027179
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Vind het sowieso een dubieuze woordkeuze. Biologische slachterij. Wie verzint die flauwekul? :')
Heel vreemd ja, dat biologische zou toch voor het hele leven van het dier moeten gelden. Eenmaal in de slachterij is het ombrengen en verwerken.

Ik denk dat iemand gewoon dat label op z'n bedrijf heeft geplakt om meer geld te kunnen vragen.

Heb nog even opgezocht of bioslachterij echt op "biologisch" slaat maar volgens het internet blijkt dat echt zo te zijn.
pi_161027322
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee red, gewoon nee.

Dit gaat niet zozeer over zieke geesten, dit gaat over frustratie, moeten voldoen aan dat snel, sneller, snelst.

Heb gezien hoe een stier die plat ging op de gladde vloer met stalen neuzen echt voluit getrapt werd. Als daar een filmpje van gemaakt was had jij het onder sadisme geschaart. Maar het kwam voort uit het schiet op, ik voldoe niet aan de hoeveelheid die van me gevraagd wordt. Frustratie die maakte dat het pure mishandeling werd, het kutbeest het is jouw schuld dat ik straks in de problemen kom omdat ik te "langzaam" ben geweest.

Heb veel met dieren gewerkt, van dierentuin tot productiedieren. Overal is het hetzelfde verhaal. Zodra vlot. vlot, vlot het devies wordt nemen de misstanden, inc werkelijke sadistische mishandeling, zienderogen toe. Mensen raken gefrustreerd en gaan over tot gruwelen. Zelfs als ze niet dor frustratie zich uitleven op die dieren worden zaken die elke "leek" als mishandeling ziet normaal.
Zelfde met geld, zodra dieren je boterham worden en die boterham wel erg dunnetjes belegd wordt neemt het welzijn zienderogen af. Dan gaan de boerenvrouwen naar de overheid om te zeggen dat kalveren bij de koe mishandeling zijn (omdat er simpelweg geen geld is om het anders te doen, wel op een manier zodat het werkt), worden er spenen, zonder verdoving) bij dat schaap afgesneden als ze staat te klappertanden van de uierontsteking en ga zo maar door.

Wat jij (en vele anderen met jou) vergeten is dat die boer, die slachter, maar een erg schraal loon daarvoor ontvangen. Dat ze afgerekend worden op hoeveel ze produceren en hoe snel ze dat doen. Voldoen ze niet aan dat X aantal dieren (om een vb te geven, er worden bijna anderhalf miljoen kippen geslacht per dag in Nederland alleen) dan staat hun baan op de tocht, hun toekomst op de tocht, echt alles wat ze hebben op het spel.
Leuk dat we het probleem weten, maar nu nog een oplossing.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:51:45 #82
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161027361
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zeker waar ;) hier in Nederland kun je prima vegetarisch eten of jn ieder geval minder vlees. Maar vlees in beperkte mate is gewoon voedzaam
Drie plakjes ham en je zit al ruim boven de hoeveelheid die als gemiddelde maximumwaarde gesteld is. Dat deed ik een paar jaar geleden al op één enkele boterham :')
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:54:21 #83
12172 Rabieluh
pi_161027437
Daarom allemaal vis eten, dat is namelijk niet zielig, of insecten! Die verwerken tot hamburgers en worsten :9.

Ik wacht nog op de eerste insectenburger bij de Heijn.
pi_161027448
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

In principe zou eigenlijk om de 4 jaar iedere carnivoor moeten bewijzen dat men zelf ook in staat is een dier te slachten, kan men het niet dan wordt zijn vleeseetbewijs ingetrokken en kan hij nergens meer vlees kopen. ^O^
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:55:22 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161027463
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Stoppen met vlees eten/vleesconsumptie drastisch verminderen.

Zo lasitg is het uiteindelijk niet hoor :P
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2016 @ 17:55:36 #86
pi_161027470
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Drie plakjes ham en je zit al ruim boven de hoeveelheid die als gemiddelde maximumwaarde gesteld is. Dat deed ik een paar jaar geleden al op één enkele boterham :')
Dat bedoel ik :D

Los van het milieu aspect is het ook niet gezond om zoveel te eten. In die zin zal kweekvlees een zegen en een vloek tegelijk zijn.
pi_161027477
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In principe zou eigenlijk om de 4 jaar iedere carnivoor moeten bewijzen dat men zelf ook in staat is een dier te slachten, kan men het niet dan wordt zijn vleeseetbewijs ingetrokken en kan hij nergens meer vlees kopen. ^O^
Een vleeseetbewijs :D
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:55:58 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161027483
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Rabieluh het volgende:
Daarom allemaal vis eten, dat is namelijk niet zielig, of insecten! Die verwerken tot hamburgers en worsten :9.

Vis. Vol met teringzooi, bergen aan bijvangst en volledige eco-systemen verziekt. Nee, ook vis is het niet :D
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:56:16 #89
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_161027497
quote:
Inderdaad.

Beter gewoon minder vlees eten of overstappen op vegetarisme, hetgeen in Nederland en Fryslan zeer goed te doen is.
In bepaalde landen is het lastig vegetarisch te eten, maar hier zijn echt overal vegetarische opties.

En vaak heel smakelijk en ook veel beter voor je eigen gezondheid.

dinsdag 29 maart 2016 @ 17:56:42 #90
12172 Rabieluh
pi_161027508
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je ooit per ongeluk een konijn hebt stukgereden, kom je dan ook in aanmerking voor je vleesdiploma?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:57:12 #91
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161027521
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee red, gewoon nee.

Dus jij praat hier gewoon de dierenmishandeling goed met de frustratie van die gasten? Als je gefrustreerd bent, dan ga je een andere baan zoeken. Dan ga je niet over tot dieren schoppen, slaan, gooien en vierendelen. Nee, dan ben je gewoon een fucking zieke geest.

Misschien een ander voorbeeld. Als mijn collega's uit de loods waar ik werk, gefrustreerd zijn omdat ze iets harder moeten werken dan normaal omdat ze achter de feiten aan lopen, gaan ze ook niet de vracht staan slopen uit pure nijd. Het martelen van dieren op deze manier komt ergens anders door, door een zieke geest. Niet omdat ze harder moeten werken en daardoor gefrustreerd zijn.

quote:
Waarom vergeet ik dat? Als logisticus weet ik dondersgoed hoe ketens werken. Zeker in de voedingsindustrie waar de boeren en grondstoffen delvers stelselmatig te weinig krijgen en de supermarkten veel te veel marge hebben.
Jou vooroordelen zijn stuitend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Ah, leuk gezegd...

Jep. Ik haal het meeste van mijn vlees van een slager die uit de buurt zijn vlees haalt. En ik ben niet iemand die vroomser dan de paus is. In tegendeel.
1947-2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:57:16 #92
12172 Rabieluh
pi_161027525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Vis. Vol met teringzooi, bergen aan bijvangst en volledige eco-systemen verziekt. Nee, ook vis is het niet :D
Haha ik weet het, bergen antibiotica die de zee in verdwijnen, verre van ideaal :').
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:58:09 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161027549
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:26 schreef erodome het volgende:

[..]

1 hint: supermarkten.
1947-2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 17:58:44 #94
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161027563
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat bedoel ik :D

Los van het milieu aspect is het ook niet gezond om zoveel te eten. In die zin zal kweekvlees een zegen en een vloek tegelijk zijn.
Precies. Vlees is in principe nergens mer voor nodig, zeker vandaag de dag niet. Er zijn gezondere en minder belastende alternatieven.
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2016 @ 18:04:57 #95
pi_161027725
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Precies. Vlees is in principe nergens mer voor nodig, zeker vandaag de dag niet. Er zijn gezondere en minder belastende alternatieven.
Een beetje vlees is lekker en voedzaam. :P see what i did there
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:06:52 #96
3542 Gia
User under construction
pi_161027776
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:15 schreef Geerd het volgende:

Hoef dit ook niet te zien, inderdaad.
Zelfs oermensen doodden hun prooi op diervriendelijkere wijze.
Aanpakken dit soort beesten.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:09:21 #97
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161027817
Als je vlees eet moet je wel kijken.

Vegetariërs mogen dit overslaan.
pi_161027891
quote:

Dan krijg je weer van die figuren die de vleugels van levende insecten aftrekken voordat ze geslacht worden. ;(
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:14:13 #99
451005 Grems
Clown World
pi_161027922
Vleeseters die hier huillie over doen :') 1000
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:14:43 #100
pi_161027935
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Kan je eigenlijk vegetarisch eten in Bulgarije?
In Servie lukte het redelijk, maar Montenegro was verschrikkelijk (en sowieso was het eten daar echt goor, maar wellicht had ik niet op de stationsrestauratie van Bar moeten eten :r :'( ), de Tsjechen zijn in al hun autisme alleen in staat om gebakken kaas voor de schotelen als je om een vegetarisch menu vraagt :') dat daar geen vitamines in zitten snappen ze niet daar.
Meestal is oost-Europa een hel voor vegetariers.

Toffe landen in oost-Europa met een uitstekende keuken waren Albanie en Griekenland en tot op zekere hoogte dus Belgrado.
Tsjechie gaat een beetje qua keuken, echt lekker is het nooit, maar supergoor ook niet.

Oekraïne is zo smerig dat ik iedereen adviseer maar af te zien van avondeten als je daar op bezoek gaat. :r Die mensen kunnen dus echt niet koken. Poroshenko-almachtig :') wat was het eten goor daar. En uiteraard niets dat vegetarisch is.

Bulgarije ben ik nooit geweest.

Ben je wel eens in Albanie geweest? Daar hebben ze echte goede koffie, ook iets dat je normaal gesproken in oost-Europa moet ontberen, goede koffie. Vaak is het van die kava turecka drab. ;(
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:15:39 #101
12172 Rabieluh
pi_161027958
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:12 schreef Cikx het volgende:

[..]

Dan krijg je weer van die figuren die de vleugels van levende insecten aftrekken voordat ze geslacht worden. ;(
Of onverdoofd de vermaler induwen ;(.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:17:00 #102
pi_161027984
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:22:56 #103
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028163
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Grappig. Ik eet niet vaker dan drie keer per week vlees, maar ik sport wel. Ergens moeten de eiwitten en andere macro's vandaan komen. Noten en peulvruchten zijn zo goedkoop nog niet in die hoeveelheden. Niet blaten voordat je überhaupt weet wie er aan de andere kant van de post zit aub.

Edit: als ik dan vlees koop is dat van een lokale boerderij waar ik zelfs zelf kan kiezen (als ik wil) van welk varken het af moet komen. Dat kost ook wat, maar ik weet dat ik kwaliteitvlees krijg waar goed mee omgegaan is.
Nogmaals, zoals al gezegd moet je het niet persoonlijk opvatten. Maar iemand die zegt dat bonen/peulvruchten/noten duurder zijn dan vlees neem ik niet heel erg serieus.
Zeer zeker als dat persoon zegt goed kwaliteit vlees te kopen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:25:18 #104
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028228
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:45 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Heel vreemd ja, dat biologische zou toch voor het hele leven van het dier moeten gelden. Eenmaal in de slachterij is het ombrengen en verwerken.

Ik denk dat iemand gewoon dat label op z'n bedrijf heeft geplakt om meer geld te kunnen vragen.

Heb nog even opgezocht of bioslachterij echt op "biologisch" slaat maar volgens het internet blijkt dat echt zo te zijn.
Biovlees en slacht zijn 2 verschillende zaken. De slacht is echt precies hetzelfde, er zit geen enkel verschil tussen regulier en biologisch geslacht vlees. Is echt 1 op 1 dezelfde methode.
De slachtmanier zit dan ook niet in het keurmerk bologisch. Enkel dat het "verdoofd" geslacht moet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 29-03-2016 18:43:28 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:25:36 #105
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028237
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:50 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Minder vlees eten, eerlijke prijs voor vlees betalen.
pi_161028250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Amen
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:27:16 #107
451005 Grems
Clown World
pi_161028279
quote:

[..]

Pertinent onwaar. Tenzij je boodschappen doet bij de Marqt.
pi_161028282
Propaganda van de soja industrie, dat mensen hierin trappen
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:27:38 #109
12172 Rabieluh
pi_161028287
quote:

[..]

Biovlees en slacht zijn 2 verschillende zaken. De slacht is echt precies hetzelfde, er zit geen enkel verschil tussen regulier en bio;ogisch geslacht vlees. Is echt 1 op 1 dezelfde methode.
De slachtmanier zit dan ook niet in het keurmerk bologisch. Enkel dat het "verdoofd" geslacht moet zijn.
Dus je vindt het ook maar een verzinsel.

Welke Harry heeft een biolabel verzonnen voor slachterijen, die verdient echt een marketingprijs :').
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:28:51 #110
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028315
quote:

Die zijn er al, bij bv de jumbo...
Maar vis niet zielig? Denk dat je een kritisch moet kijken voordat je dat zegt...
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:30:26 #111
12172 Rabieluh
pi_161028359
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Die zijn er al, bij bv de jumbo...
Maar vis niet zielig? Denk dat je een kritisch moet kijken voordat je dat zegt...
Dat is toch de algemene opvatting, het heeft geen vacht en je kan het niet aaien.

Jumbo heeft inderdaad die burgers al, Insecta van het merk Damhert, van de week eens halen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:31:49 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028398
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Inderdaad.

Beter gewoon minder vlees eten of overstappen op vegetarisme, hetgeen in Nederland en Fryslan zeer goed te doen is.
In bepaalde landen is het lastig vegetarisch te eten, maar hier zijn echt overal vegetarische opties.

En vaak heel smakelijk en ook veel beter voor je eigen gezondheid.

In de landen waar een volledig vega dieet lastig is is vlees tegelijkertijd een luxe product.
Juist hier waar een vega dieet makkelijk kan en goedkoper is dan iedere dag vlees wordt het meeste vlees geconsumeerd.

Al met al is de bio-industrie er voor om en nabij 1/3 van de wereldbevolking.
pi_161028517
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:30 schreef Rabieluh het volgende:
Jumbo heeft inderdaad die burgers al, Insecta van het merk Damhert, van de week eens halen.
zijn niet lekker.... kan je beter die Vega braadworstjes nemen, die zijn wél heel lekker :+

http://www.jumbo.com/good(...)s-4-x-50g/162661STK/
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:39:27 #114
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028573
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus jij praat hier gewoon de dierenmishandeling goed met de frustratie van die gasten? Als je gefrustreerd bent, dan ga je een andere baan zoeken. Dan ga je niet over tot dieren schoppen, slaan, gooien en vierendelen. Nee, dan ben je gewoon een fucking zieke geest.
Komen we weer met als je de realiteit aanstipt ben je een goedprater, erg irri...
Nee, ik praat het niet goed, ik strijd al heel wat jaren tegen de bio-industrie (nee, niet alleen op fok...).
Die strijd ben ik begonnen omdat ik de praktijk heb leren kennen, omdat ik weet in wat voor grove ellende boeren en slachterijen zitten om het gemiddelde mens hier van goedkoop vlees te voorzien.

quote:
Misschien een ander voorbeeld. Als mijn collega's uit de loods waar ik werk, gefrustreerd zijn omdat ze iets harder moeten werken dan normaal omdat ze achter de feiten aan lopen, gaan ze ook niet de vracht staan slopen uit pure nijd. Het martelen van dieren op deze manier komt ergens anders door, door een zieke geest. Niet omdat ze harder moeten werken en daardoor gefrustreerd zijn.
Je snapt het niet helemaal. Goederen en dieren zijn niet aan elkaar gelijk, hoe graag je dat ook zou willen. Dieren werken niet altijd even mooi mee, liggen dwars. Zijn gestressed, doen niet wat zo snel moet. Dat levert frustratie op en werkt misstanden in de hand.
Ook daar waar het enkel over goederen gaat gebeurd dit, je bent echt zo naief als de pest als je denkt dat dit in andere branches niet gebeurd als de druk goed op de ketel staat.

quote:
Waarom vergeet ik dat? Als logisticus weet ik dondersgoed hoe ketens werken. Zeker in de voedingsindustrie waar de boeren en grondstoffen delvers stelselmatig te weinig krijgen en de supermarkten veel te veel marge hebben.
Jou vooroordelen zijn stuitend.
Niets van wat je tot nu toe zei wees erop dat je daar iets van wist. De naieveiteit van veel mensen (excuus als ik jou daar ten onrechte bij schaarde) is enorm. Dat las ik ook in jouw woorden met je nee dat komt echt niet van de enorme druk waaronder mensen staan, zijn gewoon freaks....

quote:
Jep. Ik haal het meeste van mijn vlees van een slager die uit de buurt zijn vlees haalt. En ik ben niet iemand die vroomser dan de paus is. In tegendeel.
Je geeft niet echt een antwoord. Slager die zijn vlees uit de omgeving haalt... Dat kan echt overal en nergens vandaan komen, van zware bio-industrie tot beter dan het keurmerk biologisch zonder dat keurmerk te mogen voeren.
Heerlijk vaag antwoord dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door erodome op 29-03-2016 18:48:37 ]
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:42:17 #115
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028658
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1 hint: supermarkten.
Niet alleen die, dat is alleen maar de eindhandel en die verdient niet het leeuwendeel aan deze industrie.
Het is echt voornamelijk de tussenhandel, die verdient veel en geeft wurgcontracten af. Bv bij biologisch. Zo'n prachtig idee, totdat je weet dat die tussenhandel het simpelweg verbied om de dieren anders te verkopen waardoor dieren of hun hoognodige medicatie niet krijgen en er maar gehoopt wordt dat ze het redden, of gewoon de veestapel van dat moment geruimd wordt.
Diezelfde tussenhandel die het veel boeren verbied om andere leveranciers te hebben, andere afzet markt te hebben. Die ze volledig afhankelijk van hun maken, met de zegen van onze overheid.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:46:13 #116
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028755
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:27 schreef Kermit. het volgende:
Propaganda van de soja industrie, dat mensen hierin trappen
Het soja argument, je kon erop wachten.

Jammer voor je gast, de vlees-industrie is de grootste afnemer van soja die er is. Al zouden alle mensen vanaf morgen vega zijn en vrijwel dagelijk soja eten, dan was er nog minder nodig dan er nu nodig is voor dat vee.

De mythe dat koeien zoveel melk geven, kippen zo hard groeien en varkens zo snel lekker groot worden op alleen maar gras en restproducten is gewoonweg niet waar. Die eten erg veel en ook erg veel soja. Meer dan wij mensen zouden doen.

Vlees is heerlijk en past prima in een gezond dieet, maar het is en blijft een inefficient gebruik van grondstoffen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:48:01 #117
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028823
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:27 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dus je vindt het ook maar een verzinsel.

Welke Harry heeft een biolabel verzonnen voor slachterijen, die verdient echt een marketingprijs :').
Er bestaat geen echt bio-label voor slachterijen. Bio-slacht is gewoon reguliere (verdoofde) slacht.
De bio-keurmerken bevatten geen extra slachtregels, behalve dat het niet ritueel (onverdoofd) geslacht mag zijn.

Je betaald dan ook geen cent meer door die "bio-slachterij", nogmaals, dat zit NIET in de eisen van het keurmerk.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:49:44 #118
12172 Rabieluh
pi_161028862
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Er bestaat geen echt bio-label voor slachterijen. Bio-slacht is gewoon reguliere (verdoofde) slacht.
De bio-keurmerken bevatten geen extra slachtregels, behalve dat het niet ritueel (onverdoofd) geslacht mag zijn.

Je betaald dan ook geen cent meer door die "bio-slachterij", nogmaals, dat zit NIET in de eisen van het keurmerk.
Daar denken ze in Frankrijk dan heel anders over, die slachterij wordt aangeduid als een zogenaamde bio-slachterij met een biologisch label, of alle media moeten het verkeerd hebben overgenomen.

Dat zou best goed kunnen overigens want als je zoekt op "bio-slachterij" kom je bijna alleen maar nieuwsberichten tegen over die mishandelingen toentertijd.
pi_161028884
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Toon eens wat niveau. Hij heeft gewoon gelijk. Dat ieder mens hypocriet is doet daar niets aan af.
pi_161028910
quote:
Klopt. Sommige dingen kunnen gewoon niet zonder echt vlees. Is mijn mening. Ik ben absoluut niet geschikt om vegetariër te worden.

Maar goed wat kan ik er in mijn eentje aan doen?
pi_161028956
quote:

[..]

goddomme ;( Wanneer ben jij voor het laatst in de supermarkt geweest? 1980 of zo?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:53:42 #122
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028957
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:49 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Daar denken ze in Frankrijk dan heel anders over, die slachterij wordt aangeduid als een zogenaamde bio-slachterij met een biologisch label, of alle media moeten het verkeerd hebben overgenomen.

Dat zou best goed kunnen overigens want als je zoekt op "bio-slachterij" kom je bijna alleen maar nieuwsberichten tegen over die mishandelingen toentertijd.
Frankrijk durf ik niet met zekerheid wat over te zeggen. Maar het bio keurmerk hier (skal/eco) bevat niet de slachtmethode. Behalve dan dat het regulier (lees verdoofd) geslacht moet zijn.
Voor Frankrijk raad ik aan eens te kijken naar wat de keurmerken daar zeggen, wat de eisen daarvoor zijn.

Voor hier verwijs ik naar de website van skal- en het eko keurmerk. Daarop staan de eisen waaraan bedrijven moeten voldoen.
Vergeet alleen niet daarbij dat de tussenhandel er vaak anders simpelweg verbied, dus het of dat of maar zien waar het schip strand is. Er amper nuance is.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:55:44 #123
37769 erodome
Zweefteef
pi_161028999
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Klopt. Sommige dingen kunnen gewoon niet zonder echt vlees. Is mijn mening. Ik ben absoluut niet geschikt om vegetariër te worden.

Minder vlees eten. Kleinere porties (geen vleeswaren op brood, max 80/100 gram op een dag), niet iedere dag vlees of wel in de buidel tasten en direct van de boer vlees kopen. Eerst controleren of die boer het op een manier doet die jij ok vindt (wat dan goedkoper zal zijn dan supermarkt biologisch en beter vab kwaliteit zal zijn).
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:55:56 #124
12172 Rabieluh
pi_161029006
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Frankrijk durf ik niet met zekerheid wat over te zeggen. Maar het bio keurmerk hier (skal/eco) bevat niet de slachtmethode. Behalve dan dat het regulier (lees verdoofd) geslacht moet zijn.
Voor Frankrijk raad ik aan eens te kijken naar wat de keurmerken daar zeggen, wat de eisen daarvoor zijn.

Voor hier verwijs ik naar de website van skal- en het eko keurmerk. Daarop staan de eisen waaraan bedrijven moeten voldoen.
Vergeet alleen niet daarbij dat de tussenhandel er vaak anders simpelweg verbied, dus het of dat of maar zien waar het schip strand is. Er amper nuance is.
Zou van de zotte zijn ook, een biolabel voor een slachthuis :').
pi_161029034
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Minder vlees eten. Kleinere porties (geen vleeswaren op brood, max 80/100 gram op een dag), niet iedere dag vlees of wel in de buidel tasten en direct van de boer vlees kopen. Eerst controleren of die boer het op een manier doet die jij ok vindt (wat dan goedkoper zal zijn dan supermarkt biologisch en beter vab kwaliteit zal zijn).
Het meeste doe ik al.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2016 @ 18:57:04 #126
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_161029043
Elke moord is niet goed. Eet gewoon geen vlees dan stopt deze industrie vanzelf.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:57:38 #127
37769 erodome
Zweefteef
pi_161029060
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:55 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Zou van de zotte zijn ook, een biolabel voor een slachthuis :').
Zo zot is het niet. Rustiger werken, wat langere gewenningsperiode voor de dieren (aantal dagen rust voor de slacht, meer als normaal is hier). Minder dieren die per dag geslacht worden zodat het allemaal kalmer kan en ga zo maar door...

Ook daarvoor is zat te bedenken wat zo'n label rechtvaardigt en de hogere prijs verklaart.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2016 @ 18:57:50 #128
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_161029068
Planten willen ook blijven leven. Eet gewoon alleen noten en fruit. ZO begon de mens.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:59:04 #129
37769 erodome
Zweefteef
pi_161029108
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:56 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Het meeste doe ik al.
Dan doe je wat je kan als individu.
Als iedereen dat zou doen zou het er al heel anders uitzien. Vooral dat niet iedere dag vlees en echt ervoor zorgen dat je vlees uit goede bronnen komt die het leeuwendeel van de verdienste neer leggen daar waar het hoort. Bij de boer, de slachterij en degene die het vlees verwerkt.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2016 @ 18:59:21 #130
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_161029121
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Zo zot is het niet. Rustiger werken, wat langere gewenningsperiode voor de dieren (aantal dagen rust voor de slacht, meer als normaal is hier). Minder dieren die per dag geslacht worden zodat het allemaal kalmer kan en ga zo maar door...

Ook daarvoor is zat te bedenken wat zo'n label rechtvaardigt en de hogere prijs verklaart.
Een label op de slachting van dieren zodat mensen met een gerust hart hun vlees kunnen eten. :'). Minder satanistisch is niet meer goed.
pi_161029181
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:57 schreef goodtripbob het volgende:
Planten willen ook blijven leven. Eet gewoon alleen noten en fruit. ZO begon de mens.
De eerste mensen aten gras :P dat heet tegenwoordig superfood....

http://www.newscientist.n(...)aar-geleden-grassen/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2016 @ 19:02:19 #132
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_161029208
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:01 schreef FANN het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gras kan doorgroeien nadat je het graast. Ook lief genoeg. O+
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:04:50 #133
37769 erodome
Zweefteef
pi_161029273
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:59 schreef goodtripbob het volgende:

[..]

Een label op de slachting van dieren zodat mensen met een gerust hart hun vlees kunnen eten. :'). Minder satanistisch is niet meer goed.
Beetje verantwoordelijkheid nemen voor wat je eet is echt niet zo verkeerd.
Het is jammer dat daarvoor keurmerken nodig zijn, maar het is een feit dat erg veel mensen het wel best vinden eigenlijk. Dus degene die het niet maar best vinden zouden een manier moeten hebben om te weten dat het anders eraan toe gaat.

We moeten af van het idee dat we het wel goed voor elkaar hebben op dit gebied. Ook hier in Nederland is het echt bar en boos op het gebied van welzijn tijdens de slacht en opfok. Dat kan amper anders omdat de gemiddelde consument zo goedkoop mogelijk wil.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:04:53 #134
12172 Rabieluh
pi_161029274
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:59 schreef goodtripbob het volgende:

[..]

Jawel hoor, beetje meer respect voor de beestjes is al iets. Heeft ook weinig met satan te maken overigens.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2016 @ 19:06:42 #135
454901 goodtripbob
Never go full bob
pi_161029337
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:04 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Jawel hoor, beetje meer respect voor de beestjes is al iets. Heeft ook weinig met satan te maken overigens.
Ja ik bedoelde meer dat een slachting op zich al iets is wat ik nooit zou doen. Wil geen enkel leven kwaad doen.

We kunnen ook gewoon vlees 3dprinten zonder een slachting dan is het ook opgelost.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:06:58 #136
12172 Rabieluh
pi_161029348
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:01 schreef FANN het volgende:

[..]

SPOILER
Zoals de Gelada's :D.

dinsdag 29 maart 2016 @ 19:08:54 #137
12172 Rabieluh
pi_161029410
Heeft Wakker Dier al geclaimd dat dit ook in Nederland voorkomt, zonder dat ze bewijs hebben?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:31:56 #138
37769 erodome
Zweefteef
pi_161030098
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:08 schreef Rabieluh het volgende:
Heeft Wakker Dier al geclaimd dat dit ook in Nederland voorkomt, zonder dat ze bewijs hebben?
Je bent heel erg naief als je denkt dat dit soort misstanden hier niet voorkomen.
Moet eerlijk zeggen dat de controles dit hebben verminderd, maar geheel uitgebannen, nee. En nog erger, een fiks deel waar de gemiddelde leek zich een ongeluk van schrikt is gewoon doodnormaal, aan de orde van de dag. Dieren die geschopt worden, geslagen worden, elek. prikker tegen hun hol krijgen daar waar een paar seconde meer geduld ook had gewerkt. Gebroken vleugels en poten bij kippen, paniek in de tent bij dieren die van de groep gescheiden worden, gesleur, geprik en gepor met het nodige gebruik van krachttermen, het is echt aan de orde van de dag. Dichter bij de norm dan bij de uitzondering.

Mistanden zoals in dit filmpje zijn wel meer de uitzondering, maar dat zijn ze ook in Frankrijk. Ook hier komen dit soort gruwelijke misstanden nog steeds voor.
pi_161031177
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Stoppen met vlees eten/vleesconsumptie drastisch verminderen.

Zo lasitg is het uiteindelijk niet hoor :P
Doe ik al. Ik bedoel meer op groter schaal.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:01:47 #140
37769 erodome
Zweefteef
pi_161031250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:59 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Doe ik al. Ik bedoel meer op groter schaal.
Dat werkt op grote schaal als dat de norm wordt van de consument.
Nu probeert men te voldoen aan de vraag van de consument. Het is dus de consument die de vraag veroorzaakt en zodoende ook het aanbod.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:04:30 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161031338
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Kan je eigenlijk vegetarisch eten in Bulgarije?
In Servie lukte het redelijk, maar Montenegro was verschrikkelijk (en sowieso was het eten daar echt goor, maar wellicht had ik niet op de stationsrestauratie van Bar moeten eten :r :'( ), de Tsjechen zijn in al hun autisme alleen in staat om gebakken kaas voor de schotelen als je om een vegetarisch menu vraagt :') dat daar geen vitamines in zitten snappen ze niet daar.
Meestal is oost-Europa een hel voor vegetariers.

Toffe landen in oost-Europa met een uitstekende keuken waren Albanie en Griekenland en tot op zekere hoogte dus Belgrado.
Tsjechie gaat een beetje qua keuken, echt lekker is het nooit, maar supergoor ook niet.

Oekraïne is zo smerig dat ik iedereen adviseer maar af te zien van avondeten als je daar op bezoek gaat. :r Die mensen kunnen dus echt niet koken. Poroshenko-almachtig :') wat was het eten goor daar. En uiteraard niets dat vegetarisch is.

Bulgarije ben ik nooit geweest.

Ben je wel eens in Albanie geweest? Daar hebben ze echte goede koffie, ook iets dat je normaal gesproken in oost-Europa moet ontberen, goede koffie. Vaak is het van die kava turecka drab. ;(
Volgens mij moet je overal wel vegetarisch kunnen eten. Hier in ieder geval wel. Is sowieso het land van de salades :D Prima koffie vind je ook wel. Niet gek ook, na 500 jaar Turkse overheersing :')
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:07:01 #142
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_161031423
quote:

Dit.
Walgelijk :r
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:11:59 #143
pi_161031591
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Volgens mij moet je overal wel vegetarisch kunnen eten. Hier in ieder geval wel. Is sowieso het land van de salades :D Prima koffie vind je ook wel. Niet gek ook, na 500 jaar Turkse overheersing :')
Als een land een goed klimaat heeft lukt het meestal wel, dan is er voldoende fruit en groente.
Oost-Europa heeft een slechte keuken, waarschijnlijk ook vanwege de kou.

Bulgarije is meer zuid-oost en waarschijnlijk iets minder guur dan zeg Polen, waar de mensen de zon alleen van vakantiefoto's kennen. Nederland heeft eigenlijk ook niet een goed klimaat, te koud voor de meeste gewassen.

In Nederland hebben we gelukkig veel Hindoestanen en die hebben een goede keuken en veelal ook vegetarisch, want volgens het hindoeisme mag je helemaal geen vlees of vis eten namelijk. Boeddisme is ook een vegetarisch geloof, maar erg veel boeddhisten vind je niet in Nederland.

Islam zou trouwens leuker zijn als ze het vegetarisme zouden invoeren. Er zijn moslims die ook vegetarier zijn, maar niet erg veel. Er zijn ook moslims, alevieten, die in reincarnatie geloven. Dat zijn wel bazen natuurlijk. O+ _O_
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:16:44 #144
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161031765
Dit zijn echt geen incidenten die gebeuren vanwege de druk, dit is de normale gang van zaken.
Beesten zijn het die slachters, per direct sluiten dit slachthuis.
Dan maar wat minder vlees eten maar dit is echt te belachelijk voor woorden.
En dan de directeur die 40 jaar lang niks gezien heeft, hij wil het niet zien de vuile dieren mishandelaar, opsluiten levenslang graag.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_161031812
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Als een land een goed klimaat heeft lukt het meestal wel, dan is er voldoende fruit en groente.
Oost-Europa heeft een slechte keuken, waarschijnlijk ook vanwege de kou.

Bulgarije is meer zuid-oost en waarschijnlijk iets minder guur dan zeg Polen, waar de mensen de zon alleen van vakantiefoto's kennen. Nederland heeft eigenlijk ook niet een goed klimaat, te koud voor de meeste gewassen.

In Nederland hebben we gelukkig veel Hindoestanen en die hebben een goede keuken en veelal ook vegetarisch, want volgens het hindoeisme mag je helemaal geen vlees of vis eten namelijk. Boeddisme is ook een vegetarisch geloof, maar erg veel boeddhisten vind je niet in Nederland.

Islam zou trouwens leuker zijn als ze het vegetarisme zouden invoeren. Er zijn moslims die ook vegetarier zijn, maar niet erg veel. Er zijn ook moslims, alevieten, die in reincarnatie geloven. Dat zijn wel bazen natuurlijk. O+ _O_
Ik dacht dat je bij het hindoeïsme maar een paar dagen vegetarisch (en ook geen zuivel) at. Tenminste, als ik een vriendin mag geloven.
pi_161031830
Je moet ook wel een psychopaat zijn als je in een slachterij werkt. Als je er naar een jaar niet depressief uitkomt, en je libido nog in orde is. Dan is het wel duidelijk dat je psychologisch niet op orde bent.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:24:06 #147
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_161032035
quote:
[ afbeelding ]
Je vergeet de helft van de quote, en dat maakt dit plaatje nogal kansloos.
pi_161032037
Vreselijk.
pi_161032090
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dit zijn gewoon halve psychopaten die het leuk vinden/er een kick van krijgen om zo met dieren om te gaan.
Dit idd, heeft niks te maken met dierenindustrie waarbij winst voor welzijn van de dieren gaat of zoiets.
Ze zitten die dieren gewoon expres langzaam dood te laten gaan. (wat juist veel meer tijd en dus geld kost)
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:27:38 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_161032161
Zo snel mogelijk naar kweekvlees dus... er moet veel meer geld en onderzoek daarin gestoken worden.

Stel je voor dat je los vlees kan kweken in een lab, zonder dat er ooit een dier aan vast heeft gezeten.

Je zou in 1 klap zoveel problemen oplossen, en iedereen zou dan gewoon vlees kunnen eten zonder alle narigheid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:28:56 #151
37769 erodome
Zweefteef
pi_161032202
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:25 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Dit idd, heeft niks te maken met dierenindustrie waarbij winst voor welzijn van de dieren gaat of zoiets.
Ze zitten die dieren gewoon expres langzaam dood te laten gaan. (wat juist veel meer tijd en dus geld kost)
Nee hoor, want dieren die niet netjes en gelijk dood gaan zoals "afgesproken" worden niet meer voor menselijke consumptie gebruikt en zijn geen ruk waard.
pi_161032287
quote:

"Wir haben es nicht gewusst."

Zelfs als hij het écht niet wist of vermoedde (bijna niet voor te stellen maar goed) dan is hij indirect nog verantwoordelijk. Hij heeft blijkbaar een cultuur laten ontstaan waarin dit normaal is.

Beetje standaard truukje van management: druk opvoeren op de werkvloer, als de werkdruk dan tot misstanden leidt niet ingrijpen en als het publiek wordt huilen dat 'dit geen beleid is en we er alles aan gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen'. Paar zondebokken eruit wippen, op papier wat maatregelen nemen en feitelijk weer op dezelfde voet verder gaan :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:35:00 #153
pi_161032383
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:18 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik dacht dat je bij het hindoeïsme maar een paar dagen vegetarisch (en ook geen zuivel) at. Tenminste, als ik een vriendin mag geloven.
Volgens de officiele hindoeistische geschriften ben je verplicht vegetarier te zijn en is alcoholconsumptie uit den boze.
Maar veel hindoestanen gaan net zo om met hun eigen geloof als wij doen en nemen het niet zo nauw met de leerstellingen.

Alleen rundvlees is een absolute 'nee' bij alle hindoestanen, vaak eten ze ook geen varkensvlees.

Maar heel veel hindoes eten kip, terwijl dat volgens de Veda's streng verboden is en je volgende incarnatie zal dan geen toffe incarnatie zijn.

Dat je alleen op bepaalde feestdagen vegetarier dient te zijn is gelul, dat is voor luie hindoestanen die het teveel moeite kost de geschriften goed te volgen. :P
pi_161032477
Toch blijf ik hopen op vleesvervangers, dat mijn kleinkleinkleinkleinkinderen geen vleeseters hoeven te zijn. Ik vind het ook weer niet het einde van de wereld maar het lijkt me toch leuker voor ze.

Zoiets als vlees kweken uit stamcellen, daarvan hoop ik dat het wat wordt, hoe eerder hoe beter. Ik eet weinig vlees maar heb genoeg gegeten als kind dus vegetarisch worden helpt niet echt tegen een schuldgevoel. En ergens geloof ik toch dat het bepaalde voedingsstoffen bevat waar mijn lichaam aan gewend is en moeilijk zonder kan, chagrijnigheid, futloosheid. Ik genoot vroeger wel meer van vlees voordat ik al die films over slachterijen had gezien, soms krijg ik het moeilijk door m'n strot en soms kan het me gewoon weinig schelen. De natuur is (helaas) nu eenmaal zo, ook als de mens er niet was dan waren er genoeg dieren die gegeten zouden worden door andere dieren.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 20:56:38 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161033154
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:37 schreef User8472 het volgende:
Toch blijf ik hopen op vleesvervangers, dat mijn kleinkleinkleinkleinkinderen geen vleeseters hoeven te zijn. Ik vind het ook weer niet het einde van de wereld maar het lijkt me toch leuker voor ze.

Zoiets als vlees kweken uit stamcellen, daarvan hoop ik dat het wat wordt, hoe eerder hoe beter. Ik eet weinig vlees maar heb genoeg gegeten als kind dus vegetarisch worden helpt niet echt tegen een schuldgevoel. En ergens geloof ik toch dat het bepaalde voedingsstoffen bevat waar mijn lichaam aan gewend is en moeilijk zonder kan, chagrijnigheid, futloosheid. Ik genoot vroeger wel meer van vlees voordat ik al die films over slachterijen had gezien, soms krijg ik het moeilijk door m'n strot en soms kan het me gewoon weinig schelen. De natuur is (helaas) nu eenmaal zo, ook als de mens er niet was dan waren er genoeg dieren die gegeten zouden worden door andere dieren.
Je vergelijkt nu hoe een mens andere dieren voor voeding, plezier en gemak terroriseert met hoe een ander dier overleeft? Serieus? :D
pi_161033447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat werkt op grote schaal als dat de norm wordt van de consument.
Nu probeert men te voldoen aan de vraag van de consument. Het is dus de consument die de vraag veroorzaakt en zodoende ook het aanbod.
Pardon?
Het zijn nog altijd de mensen zelf in die slachthuizen die zo met dieren om gaan.
Make my day!
  dinsdag 29 maart 2016 @ 21:35:40 #157
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161034925
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:03 schreef agter het volgende:

[..]

Pardon?
Het zijn nog altijd de mensen zelf in die slachthuizen die zo met dieren om gaan.
De consument verwacht goedkoop vlees en dat is in alle opzichten wat ze krijgen ook.

Uiteindelijk is de eindgebruiker er wel degelijk mede schuldig aan.
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2016 @ 22:38:30 #158
pi_161037785
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:53 schreef eight het volgende:

[..]

goddomme ;( Wanneer ben jij voor het laatst in de supermarkt geweest? 1980 of zo?
Ben jij een scharminkel ofzo?
pi_161038413
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:03 schreef agter het volgende:

[..]

Pardon?
En het zijn de mensen die bij Mc Donalds lekker Chicken McNuggets gaan eten :9

pi_161041221
quote:

Dit.

Vreemd genoeg doen dit soort filmpjes mij ook meer dan wanneer het om mensen gaat (met uitzondering van kinderen of baby's). Van beelden met enorm dierenleed kan ik 's nachts echt wakker liggen. Ik heb dit filmpje daarom dan ook maar niet gekeken.
pi_161041245
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:50 schreef FANN het volgende:

[..]

En het zijn de mensen die bij Mc Donalds lekker Chicken McNuggets gaan eten :9

De klanten van de Mac martelen die dieren?
Make my day!
pi_161041290
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:56 schreef agter het volgende:

[..]

De klanten van de Mac martelen die dieren?
indirect wel :Y of dachten jullie dat die kippetjes van een leuk boerderijtje af kwamen? :D
pi_161041340
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:35 schreef Dven het volgende:

[..]

De consument verwacht goedkoop vlees en dat is in alle opzichten wat ze krijgen ook.

Uiteindelijk is de eindgebruiker er wel degelijk mede schuldig aan.
Natuurlijk speelt de consument een rol.
Maar doen alsof de consument volledig verantwoordelijk is voor het martelen van dieren, is een hele grote stap te ver.

Wat goedkoop is, is relatief hè.
Als de industrie vlees produceert wat wel diervriendelijk is, went men daar snel genoeg aan.
Make my day!
pi_161041350
Gebeurt ook wel in NL deze praktijken. Zijn net nazi's, mensen die in een slachterij werken
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_161041360
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:58 schreef FANN het volgende:

[..]

indirect wel :Y of dachten jullie dat die kippetjes van een leuk boerderijtje af kwamen? :D
Want wat zou er gebeuren als de industrie afspreekt de dieren wel een normaal leven te geven?
Make my day!
pi_161041370
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:01 schreef agter het volgende:

[..]

Want wat zou er gebeuren als de industrie afspreekt de dieren wel een normaal leven te geven?
Dat kan niet zolang jullie iedere dag véél en goedkoop vlees willen.
pi_161041377
dus dat gaan ze niet doen, ze zijn niet achterlijk, die willen alleen maar geld.
pi_161041403
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:02 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat kan niet zolang jullie iedere dag véél en goedkoop vlees willen.
De industrie kan geen afspraken maken?
Dat is nieuw voor mij.
Make my day!
pi_161041412
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:03 schreef FANN het volgende:
dus dat gaan ze niet doen, ze zijn niet achterlijk, die willen alleen maar geld.
Dus daar zit het probleem. Toch?
Make my day!
pi_161041418
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:04 schreef agter het volgende:

[..]

De industrie kan geen afspraken maken?
Dat is nieuw voor mij.
Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een hamburger?
pi_161041422
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:04 schreef agter het volgende:

[..]

Dus daar zit het probleem. Toch?
Nee.....

woensdag 30 maart 2016 @ 00:06:49 #172
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_161041443
goede controle in ons goed georganiseerde europa weer zeg
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_161041485
quote:

[..]

Wat zou er gebeuren als de mensen niet meer persé iedere dag vlees willen eten en ook nog het liefst véél en dan ook nog zo goedkoop mogelijk.

Wat denk je als er zou gebeuren als mensen die troep van Mc Donalds niet meer willen eten?

Kan je je ook eens gaan afvragen i.p.v. de verantwoording bij andere neer te leggen.
pi_161041486
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:05 schreef FANN het volgende:

[..]

Het dubbele of drievoudige.
Maar het gaat niet om mij.
Wat duur of goedkoop is, is relatief.
Het zijn nog altijd de houders van dieren, de slachterijen, of de mensen die daar werken die verantwoordelijk zijn voor wat ze doen.

Snijd je een dier doormidden wat nog duidelijk leeft, dan doe je dat toch echt zelf.
Niet een of andere anonieme consument.
Make my day!
pi_161041528
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:09 schreef agter het volgende:

[..]

Het dubbele of drievoudige.
Wat duur of goedkoop is, is relatief.
Het zijn nog altijd de houders van dieren, de slachterijen, of de mensen die daar werken die verantwoordelijk zijn voor wat ze doen.

Snijd je een dier doormidden wat nog duidelijk leeft, dan doe je dat toch echt zelf.
Niet een of andere anonieme consument.
Als mensen geen goedkoop vlees meer willen, aangezien iedereen écht wel weet dat het geen
diervriendelijk vlees is, dan hoeven er héél wat dieren minder geslacht te worden en kunnen ze
ook normaal (duurder personeel) in dienst nemen, nu moet álles voor een prikkie, vandaar die
hoge werkdruk en personeel die je zo van de straathoek kan plukken.
pi_161041550
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:09 schreef agter het volgende:
dat denkt iedereen :D lekker makkelijk...

begin gewoon bij jezelf :Y
pi_161041586
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:12 schreef FANN het volgende:

[..]

Als mensen geen goedkoop vlees meer willen, aangezien iedereen écht wel weet dat het geen
diervriendelijk vlees is, dan hoeven er héél wat dieren minder geslacht te worden en kunnen ze
ook normaal (duurder personeel) in dienst nemen, nu moet álles voor een prikkie, vandaar die
hoge werkdruk en personeel die je zo van de straathoek kan plukken.
Dat begrijp ik.
Echter het is niet de consument die de dieren zo wreed en misdadig behandelen als in de OP.
Dat doet het individu toch echt zelf.
Make my day!
pi_161041588
Janken om een filmpje helpt niet hoor, je kan er tig vinden op YT
  woensdag 30 maart 2016 @ 00:15:42 #179
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_161041595
quote:

[..]

Ik doe al minimaal vlees en vis eten maar soms zou je helemaal willen stoppen. Primitieve klotewereld. Probleem is dat het in zoveel producten zit dat je onbewust alsnog de goedkope slacht zit te sponsoren. En ik heb katten. :{
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_161041638
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:13 schreef FANN het volgende:

[..]

dat denkt iedereen :D lekker makkelijk...

begin gewoon bij jezelf :Y
Hoe weet jij wat voor vlees ik waar koop?
Je kunt er niets over zeggen. Want je kent mij niet.
Het enige waar ik tegen ageer is dat de consument 100% verantwoordelijk is. Daar ben ik het niet mee eens.
Make my day!
pi_161041719
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:18 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe weet jij wat voor vlees ik waar koop?
Je kunt er niets over zeggen. Want je kent mij niet.
Het enige waar ik tegen ageer is dat de consument 100% verantwoordelijk is. Daar ben ik het niet mee eens.
Dat weet ik niet, want ik ken je niet en daar heb ik ook niets over gezegd, als je al biologisch vlees
eet ben je toch al bewuster bezig?

Tuurlijk is de consument verantwoordelijk, zo'n filmpje als in de OP daar ken ik er 100 van,
als iedereen doet alsof hij/zij het voor het eerst ziet of hoort dat de bio industrie zo te werk gaat
dan leef je óf onder een steen of je wil het gewoon niet weten.

Ik geloof niet dat mensen dit niet weten, ik heb té vaak topics gezien op Fok waar mensen trots gaan roepen... ahhhhhhhhhhh lekker plofkip :9

meestal worden er ook plaatsjes van vlees gepost, vinden ze stoer :')

en dan denken ze dat alle Vegamensjes gaan huilen ....
pi_161041742
sorry maar mijn T zit af en toe vast :+
pi_161042242
Ik vond het wel een zielig filmpje hoor.

Vooral ook die ene die komt aanrennen en kijken of hij zn vriendjes kan redden die al opgespannen hangen. ;(

En ik kan slecht tegen dierenleed/mishandeling.

:(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_161042647
Ik hoop dat deze mensen gruwelijk worden vermoord. Er is geen rede om zo dieren te behandelen. Gewoon sadisten. Hoe moeilijk is het nou om die dieren te verdoven en dan de keel doorsnijden?
pi_161043122
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:24 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je vergeet de helft van de quote, en dat maakt dit plaatje nogal kansloos.
Hoe weet jij de andere helft van de quote, terwijl niemand het ooit gezegd heeft :+

http://animalsmattertogod(...)animals-are-treated/
pi_161043310
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Volgens de officiele hindoeistische geschriften ben je verplicht vegetarier te zijn en is alcoholconsumptie uit den boze.
Maar veel hindoestanen gaan net zo om met hun eigen geloof als wij doen en nemen het niet zo nauw met de leerstellingen.

Alleen rundvlees is een absolute 'nee' bij alle hindoestanen, vaak eten ze ook geen varkensvlees.

Maar heel veel hindoes eten kip, terwijl dat volgens de Veda's streng verboden is en je volgende incarnatie zal dan geen toffe incarnatie zijn.

Dat je alleen op bepaalde feestdagen vegetarier dient te zijn is gelul, dat is voor luie hindoestanen die het teveel moeite kost de geschriften goed te volgen. :P
Ik had het niet over feestdagen, maar een paar dagen in de week.
  woensdag 30 maart 2016 @ 08:57:09 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161043429
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 00:00 schreef agter het volgende:

[..]

Natuurlijk speelt de consument een rol.
Maar doen alsof de consument volledig verantwoordelijk is voor het martelen van dieren, is een hele grote stap te ver.
Ik zeg dan ook niet dat ze volledig verantwoordelijk zijn. Maar uiteindelijk zijn ze net zo verantwoordelijk als de slachthuizen zelf. Die leveren immers enkel wat de consument wil : Zo goedkoop mogelijk vlees.

quote:
Wat goedkoop is, is relatief hè.
Als de industrie vlees produceert wat wel diervriendelijk is, went men daar snel genoeg aan.
Nou nee, niet bepaald. Als mensen ergens niet van houden dan zijn het prijsstijgingen. Zeker niet wanneer het iets betreft waar ze van houden.

Het gaat ook helemaal nergens over he, in Nederland is vlees niet veel duurder en vaak zelfs goedkoper dan in bijvoorbeeld landen als Bulgarije.

Wanneer je een beetje logisch nadenkt, is er dan iets helemaal verkeerd.
  woensdag 30 maart 2016 @ 08:59:49 #188
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161043450
quote:

[..]

Dan kost je kipfilet 10 euro per stuk.

Maar goed, het probleem is inmiddels al zoveel groter dan enkel dierenleed. Dagelijks vlees eten valt echt op geen enkele wijze meer te verantwoorden buiten het feit dat je gewoon graag vlees eet en geen fuck geeft om dierenwelzijn én het milieu :D
  woensdag 30 maart 2016 @ 09:09:40 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161043516
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:50 schreef eight het volgende:

[..]

Toon eens wat niveau. Hij heeft gewoon gelijk. Dat ieder mens hypocriet is doet daar niets aan af.
Toon eens wat niveau? Dan blijf je niet zitten op je moraalwolk lekker schoppen.

Trouwens, voor alle vegetariërs:
http://www.nzherald.co.nz(...)=6&objectid=11613993

Lekker zwart/wit blijven denken, toch zit het gezonde voor alles en iedereen ergens in het midden.
1947-2016
pi_161043587
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 08:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan kost je kipfilet 10 euro per stuk.

Maar goed, het probleem is inmiddels al zoveel groter dan enkel dierenleed. Dagelijks vlees eten valt echt op geen enkele wijze meer te verantwoorden buiten het feit dat je gewoon graag vlees eet en geen fuck geeft om dierenwelzijn én het milieu :D
Het is een illusie te denken dat een vleesvrije dag de bio-industrie de nek zal omdraaien. We leven nu onderhand met bijna 7 miljard mensen op deze aardbol.

Het is de biologische cirkel. We doden anderen om zelf te overleven. Of het nu om een levende plant gaat, een insect, een vis of een zoogdier.
  woensdag 30 maart 2016 @ 09:19:00 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161043614
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is een illusie te denken dat een vleesvrije dag de bio-industrie de nek zal omdraaien. We leven nu onderhand met bijna 7 miljard mensen op deze aardbol.

Het is de biologische cirkel. We doden anderen om zelf te overleven. Of het nu om een levende plant gaat, een insect, een vis of een zoogdier.
Noem ik ergens een vleesvrije dag dan? :?

Bio-industrie een vorm van overleven noemen is overigens één van de meest belachelijke dingen die ik ooit heb gehoord.
pi_161043665
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Noem ik ergens een vleesvrije dag dan? :?

Bio-industrie een vorm van overleven noemen is overigens één van de meest belachelijke dingen die ik ooit heb gehoord.
Wat is er belachelijk aan? Vleesconsumptie op zo'n grote schaal vereist een bio-industrie. Laten we ophouden met het fabeltje dat we allemaal maar vegetariër moeten worden. Die wil is er niet en dat gaat dus niet gebeuren. Dan is vleesverwerking op zo'n grote industriële schaal onvermijdbaar. En ja, de consument wil een zo goedkoop mogelijk lapje vlees.
  woensdag 30 maart 2016 @ 09:25:51 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161043687
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat is er belachelijk aan? Vleesconsumptie op zo'n grote schaal vereist een bio-industrie. Laten we ophouden met het fabeltje dat we allemaal maar vegetariër moeten worden. Die wil is er niet en dat gaat dus niet gebeuren. Dan is vleesverwerking op zo'n grote industriële schaal onvermijdbaar.
Wederom geef ik nergens aan dat iedereen maar vegetariër moet worden. Vermoeiend dit.
pi_161043746
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Wederom geef ik nergens aan dat iedereen maar vegetariër moet worden. Vermoeiend dit.
Je schreef op dat dagelijks vleesverbruik niet meer te verantwoorden is. Onjuist, het is prima te verantwoorden met een goedlopende bio-industrie.
  woensdag 30 maart 2016 @ 09:48:17 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161043917
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je schreef op dat dagelijks vleesverbruik niet meer te verantwoorden is. Onjuist, het is prima te verantwoorden met een goedlopende bio-industrie.
Inderdaad, dagelijks vleesgebruik is in geen enkel opzicht te verantwoorden. Maar dat zal je op een dag wel inzien, daar maak ik mij geen zorgen over. Hopelijk gebeurt dat bij de meeste mensen voordat het te laat is. Helaas vrees ik daarvoor.
pi_161044008
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Inderdaad, dagelijks vleesgebruik is in geen enkel opzicht te verantwoorden. Maar dat zal je op een dag wel inzien, daar maak ik mij geen zorgen over. Hopelijk gebeurt dat bij de meeste mensen voordat het te laat is. Helaas vrees ik daarvoor.
Het is prima te verantwoorden. Er wordt geen koe minder geslacht als ik een paar dagen mijn vlees laat staan. Of die koe uit een mega-stal komt of een prachtig leven heeft geleid in de wei, uiteindelijk beland die toch bij dezelfde slachter en wordt de koe voor latere consumptie op dezelfde wijze om het leven gebracht. Zo werkt de natuur. Doden om te overleven.
  woensdag 30 maart 2016 @ 09:58:00 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161044043
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is prima te verantwoorden. Er wordt geen koe minder geslacht als ik een paar dagen mijn vlees laat staan. Of die koe uit een mega-stal komt of een prachtig leven heeft geleid in de wei, uiteindelijk beland die toch bij dezelfde slachter en wordt de koe voor latere consumptie op dezelfde wijze om het leven gebracht. Zo werkt de natuur. Doden om te overleven.
Oke man.
  woensdag 30 maart 2016 @ 09:58:40 #198
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161044051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:55 schreef Elzies het volgende:

[..]

De bio-industrie met de natuur vergelijken is natuurlijk niet helemaal logisch enzo
wooblabalurg
  Redactie Frontpage woensdag 30 maart 2016 @ 10:04:46 #199
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_161044126
Niets aan de hand, gewoon de standaard halal-procedure.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:11:45 #200
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161044223
Verschrikkelijke beelden maar dit is natuurlijk geen nieuws, dit zijn situaties die je vanzelf krijgt wanneer een paar honderd miljoen mensen er elke dag weer een flink stuk vlees voor een armzalige prijs op het bord willen hebben.
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:31:17 #201
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161044450
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:11 schreef Twiitch het volgende:
Verschrikkelijke beelden maar dit is natuurlijk geen nieuws, dit zijn situaties die je vanzelf krijgt wanneer een paar honderd miljoen mensen er elke dag weer een flink stuk vlees voor een armzalige prijs op het bord willen hebben.
Ik vind het zelf alleszins niet meer te verantwoorden. Ik eet graag vlees (al is dat de laatste tijd wel minder) maar 7 dagen per week bijna een halve kilo per dag naar binnen werken is buiten ongezond en een instandhouding van een business met een zeer donker randje ook nog eens een ramp voor de flora, fauna en wereldvoedselvoorziening in zijn geheel.

Nu zal ik het verschil niet maken (zoals Elzies hierboven al schetste) maar wanneer 17.000.000 mensen iets meer bewust met hun keuze omgaan dan maakt dat wel degelijk enorm uit. En gelukkig zien meer en meer mensen dat in.
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:34:39 #202
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_161044479
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind het zelf alleszins niet meer te verantwoorden. Ik eet graag vlees (al is dat de laatste tijd wel minder) maar 7 dagen per week bijna een halve kilo per dag naar binnen werken is buiten ongezond en een instandhouding van een business met een zeer donker randje ook nog eens een ramp voor de flora, fauna en wereldvoedselvoorziening in zijn geheel.

Nu zal ik het verschil niet maken (zoals Elzies hierboven al schetste) maar wanneer 17.000.000 mensen iets meer bewust met hun keuze omgaan dan maakt dat wel degelijk enorm uit. En gelukkig zien meer en meer mensen dat in.
Ik eet eigenlijk sinds ik op mezelf woon niet meer elke dag vlees. Veel gerechten hebben het helemaal niet nodig. Maar er zijn helaas nog teveel mensen die helemaal wild worden wanneer een keertje hun pond gehakt er niet meer doorheen geflanst zit inderdaad.

Verder heb je qua vervuiling helemaal gelijk, volgens mij is alleen het fokken van vleesrunderen al schadelijker voor het milieu dan autorijden.
pi_161044591
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Je hoeft echt geen vegetarier te worden, je kan ook gewoon wat minder vlees eten. Dat maakt ook al een verschil.
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:44:46 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161044628
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik eet eigenlijk sinds ik op mezelf woon niet meer elke dag vlees. Veel gerechten hebben het helemaal niet nodig. Maar er zijn helaas nog teveel mensen die helemaal wild worden wanneer een keertje hun pond gehakt er niet meer doorheen geflanst zit inderdaad.

Verder heb je qua vervuiling helemaal gelijk, volgens mij is alleen het fokken van vleesrunderen al schadelijker voor het milieu dan autorijden.
broeikasgassen, verzuring van grond en water, hele bioptopen die worden vernield om enkel maar aan de voedselvraag van het vee te kunnen voldoen. Er zit amper meer leven in de vaarten, rivieren en meren door het mestoverschot, (blauw)algen die welig tieren... Wat mij betreft is de moderne vleesconsumptie het ergste wat de wereld ooit is overkomen.
pi_161044787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:04 schreef JeMoeder het volgende:
Niets aan de hand, gewoon de standaard halal-procedure.
Halal vlees is meestal gewoon vlees uit de bio industrie hoor :+
pi_161044851
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet de nek omdraaien, maar mogelijkheid geeft voor net wat anders. Niet perse biologisch, maar een mooie tussenvorm, geen zware bio-industrie en geen boeren meer die bijkans gedwongen worden hun bedrijf te runnen op een manier die niet meer ok is.
Er zit nog een hele wereld tussen zware bio-industrie en biologisch en daar ligt de oplossing.

1 a 2 dagen geen vlees geeft enorm veel ruimte, echt op alle gebieden. Als je denkt dat dat niet zo is onderschat je om hoeveel het gaat, van de productie van veevoer tot de productie van het vlees zelf.
1 a 2 dagen wel vlees zou niet alleen veel ruimte geven op erg veel gebieden, maar zou maken dat het ook nog eens echt mee te toekomst in kan.

Die 7 miljoen doen er niet zoveel toe als je het over de bio-industrie hebt, zoveel mensen eten daar niet van. Om en nabij 1/3 van de wereldbevolking eet daarvan.
Maar het heeft wel impact op alle 7 miljard.
pi_161044874
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je hoeft echt geen vegetarier te worden, je kan ook gewoon wat minder vlees eten. Dat maakt ook al een verschil.
Precies!

3x per week is méér dan genoeg als je persé vlees wil eten, sommige dingen kunnen inderdaad
niet zonder vlees, als je lekker stampot rauwe andijvie met spekjes wil eten kan je beter biologische spekjes kopen, want ál die nepspekjes, en ik heb ze geloof ik állemaal geprobeerd :D
zijn niet lekker :'(

Dus als ik stampot rauwe andijvie wil eten, een paar keer per jaar doe ik het weer met biologische spekjes :P voor de rest heb je gelukkig een héleboel vleesvervangers die je bij aardappelen en groente wél kan eten, zoals vegaworstjes of zelf gehaktballen maken van vegagehakt, maar je het
ook hele lekkere vega hamburgertjes van AH bijvoorbeeld.

En door nasi, bami, macaroni en dat soort gerechten hoef je helemaal geen vlees of vleesvervangers e gooien, is helemaal niet nodig er zijn duizenden lekkere vegetarische recepten te vinden op internet.
pi_161044911
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De bio-industrie is bv goed voor ongeveer de helft van de c02 uitstoot. Methaan is idd ook een probleem, maar nog veel en veel meer.

Als we de bio-industrie zouden kunnen halveren zouden we er heel erg anders voorstaan qua milieu.
Dan heb ik het nog niet eens over de voedseltekorten en watertekorten gehad die ook al voor een fiks deel samenhangen met de bio-industrie.
pi_161045153
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:58 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De bio-industrie met de natuur vergelijken is natuurlijk niet helemaal logisch enzo
Wij mensen zijn toch gewoon zoogdieren die doden om te overleven?

Ik denk dat onze moderne bio-industrie een stuk diervriendelijker is. De beesten krijgen goed te eten en de slacht is met verdoving. Een stuk beter dan binnen andere culturen waren ze een dier vol bewustzijn aan een vleeshaak laten doodbloeden.

Een kooivogel is zo geboren en kent niets anders dan de kooi. Zo'n huisdiervogel weet natuurlijk niet hoe het is om in de vrije natuur te vliegen. Dat geldt ook voor een konijn in een hok. Laat je die dieren vrij in de natuur dan gaan ze onherroepelijk dood. Dat geldt dus ook voor kistkalveren en varkensstallen. Die beesten weten niet beter.
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:36:09 #210
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161045370
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk dat onze moderne bio-industrie een stuk diervriendelijker is. De beesten krijgen goed te eten en de slacht is met verdoving. Een stuk beter dan binnen andere culturen waren ze een dier vol bewustzijn aan een vleeshaak laten doodbloeden.

Een kooivogel is zo geboren en kent niets anders dan de kooi. Zo'n huisdiervogel weet natuurlijk niet hoe het is om in de vrije natuur te vliegen. Dat geldt ook voor een konijn in een hok. Laat je die dieren vrij in de natuur dan gaan ze onherroepelijk dood. Dat geldt dus ook voor kistkalveren en varkensstallen. Die beesten weten niet beter.
De bio-industrie heeft niets met 'overleven' te maken. Weet dit.
Straks ga je nog een vergelijking maken met genocide en natuur.
wooblabalurg
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:36:26 #211
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161045376
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet zozeer.

quote:
Ik denk dat onze moderne bio-industrie een stuk diervriendelijker is.
Wat? :{

quote:
De beesten krijgen goed te eten en de slacht is met verdoving. Een stuk beter dan binnen andere culturen waren ze een dier vol bewustzijn aan een vleeshaak laten doodbloeden.
Wat? :{ :{ :{ :{

quote:
Een kooivogel is zo geboren en kent niets anders dan de kooi. Zo'n huisdiervogel weet natuurlijk niet hoe het is om in de vrije natuur te vliegen. Dat geldt ook voor een konijn in een hok.
Vandaar dat de 'natuur' ook volzit met voorbeelden dat dit niet het geval is. Hoe is de konijnenplaag in Australië ontstaan? Hoe overleven parkieten al generaties lang in Amsterdam terwijl ze niet tam zijn? Wat doen al die exotische schildpadden in de Nederlandse natuur?

quote:
Laat je die dieren vrij in de natuur dan gaan ze onherroepelijk dood. Dat geldt dus ook voor kistkalveren en varkensstallen. Die beesten weten niet beter.
Wederom : Nee. Die 'beesten' weten niet beter dan dat ze voorbestemd zijn om als broedfabriek te fungeren en later in de pan te eindigen? :D _O-

Ze plaatsen nog net niet hun hoofd zelf op het hakblok he? Snijd mijn strot door! Ik heb mijn hele leven moeten lijden maar nu mag ik eindelijk op jouw bord eindigen _O_
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:37:00 #212
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161045387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:36 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ergens valt het nog wel te vergelijken he, de joden in de concentratiekampen werden nog beter behandeld dan het gemiddelde dier in de bio-industrie :D
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:37:12 #213
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161045389
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet zozeer.

[..]

[..]

[..]

Vandaar dat de 'natuur' ook volzit met voorbeelden dat dit niet het geval is. Hoe is de konijnenplaag in Australië ontstaan? Hoe overleven parkieten al generaties lang in Amsterdam terwijl ze niet tam zijn? Wat doen al die exotische schildpadden in de Nederlandse natuur?

[..]

Wederom : Nee. Die 'beesten' weten niet beter dan dat ze voorbestemd zijn om als broedfabriek te fungeren en later in de pan te eindigen? :D _O-

Ze plaatsen nog net niet hun hoofd zelf op het hakblok he? Snijd mijn strot door! Ik heb mijn hele leven moeten lijden maar nu mag ik eindelijk op jouw bord eindigen _O_
Die 'wat's' :D
wooblabalurg
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:37:46 #214
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161045399
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Ergens valt het nog wel te vergelijken he, de joden in de concentratiekampen werden nog beter behandeld dan het gemiddelde dier in de bio-industrie :D
Word
wooblabalurg
pi_161045408
Drogredenen voor het handhaven van bio-industrie.
pi_161045411
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:36 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De voedselkringloop (waartoe wij behoren) is een onderdeel van de natuurlijke orde. Je kunt zeven miljard monden niet voeden met louter maiskorrels.
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:39:56 #217
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161045436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

De voedselkringloop (waartoe wij behoren) is een onderdeel van de natuurlijke orde. Je kunt zeven miljard monden niet voeden met louter maiskorrels.
Jij denkt dus dat we allemaal van ons stokje gaan als er geen bio-industrie is.
En dat het allemaal natuurlijk is.
Jij bent schattig.
wooblabalurg
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:41:16 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161045450
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Word
Behoorlijk

maar goed. het was volgens de Duitsers noodzakelijk, natuurlijk en normaal om te doen. Net als slavernij dat vroeger was.

Ik mag hopen dat de mens in de toekomst hetzelfde over de bio-industrie denkt.
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:45:42 #219
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161045521
quote:

[..]

maar anderhalf miljard koeien wel toch?
pi_161045538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet zozeer.

[..]

[..]

[..]

[..]

Kooibeesten zijn niet geboren om in de vrije natuur te leven. Ze zijn in een kooi geboren en gevoed. Gemiddeld bezien gaan die beesten dood in de vrije natuur. Een konijnenplaag komt veelal van konijnen die leven in het wild. Dat geldt ook voor halsbandparkieten die zich in het wild voortplanten.

Een kistkalf of een varken in een stal weet niet beter omdat die in die hoedanigheid is geboren en wordt gevoed. Zo'n beest weet tijdens zijn leven niet dat die voor consumptie wordt geslacht. Dat besef hebben die beesten niet. Natuurlijk moet je goed voor die beesten zorgen, maar in de regel is de controle streng en krijgen die beesten een prima leven.

Ik moet altijd lachen om die moralisten die trots aan hun omgeving vertellen dat ze een vleesvrije dag houden en daarmee bijdragen aan het dierenwelzijn. Doet me denken aan de katholiek in de kerk die iedere week een muntje in het rondgaande bakje gooit en denkt hiermee zijn geweten af te kunnen kopen. :)
pi_161045540
Honderd jaar geleden was kinderarbeid ook toegestaan in Nederland, nu staat het in de wet dat het niet mag, dat bio-industrie niet mag, staat niet in de wet, dus mag het.

Het is niet goed te praten, maar het mág wel :Y

Misschien moet dat eens veranderen, blijkbaar kunnen heel veel mensen het zelf niet bedenken
dat het niet goed is.
pi_161045560
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:46 schreef FANN het volgende:
Honderd jaar geleden was kinderarbeid ook toegestaan in Nederland, nu staat het in de wet dat het niet mag, dat bio-industrie niet mag, staat niet in de wet, dus mag het.

Het is niet goed te praten, maar het mág wel :Y

Misschien moet dat eens veranderen, blijkbaar kunnen heel veel mensen het zelf niet bedenken
dat het niet goed is.
Het gaat niet veranderen. De dagelijkse vraag naar vlees blijft bestaan en het liefst voor de laagst mogelijke prijs. De markt speelt daar op in. Zo simpel is het.
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:48:34 #223
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_161045564
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 08:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoe weet jij de andere helft van de quote, terwijl niemand het ooit gezegd heeft :+

http://animalsmattertogod(...)animals-are-treated/
Omdat hij het ooit over gevangenen gezegd heeft :P
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:49:13 #224
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161045579
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kooibeesten zijn niet geboren om in de vrije natuur te leven.

Natuurlijk moet je goed voor die beesten zorgen, maar in de regel is de controle streng en krijgen die beesten een prima leven.
Deze wou ik even quoten voor het nageslacht. _O_
wooblabalurg
pi_161045606
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

tis toch om te huilen zo iemand :'( :')
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:53:02 #226
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161045631
quote:

[..]

Kooibeesten zijn niet geboren om in de vrije natuur te leven. Ze zijn in een kooi geboren en gevoed. Gemiddeld bezien gaan die beesten dood in de vrije natuur. Een konijnenplaag komt veelal van konijnen die leven in het wild. Dat geldt ook voor halsbandparkieten die zich in het wild voortplanten.

Een kistkalf of een varken in een stal weet niet beter omdat die in die hoedanigheid is geboren en wordt gevoed. Zo'n beest weet tijdens zijn leven niet dat die voor consumptie wordt geslacht. Dat besef hebben die beesten niet. Natuurlijk moet je goed voor die beesten zorgen, maar in de regel is de controle streng en krijgen die beesten een prima leven.

Ik moet altijd lachen om die moralisten die trots aan hun omgeving vertellen dat ze een vleesvrije dag houden en daarmee bijdragen aan het dierenwelzijn. Doet me denken aan de katholiek in de kerk die iedere week een muntje in het rondgaande bakje gooit en denkt hiermee zijn geweten af te kunnen kopen. :)
De arrogantie :D

/negeer
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:54:03 #227
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161045643
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik ben jaloers op kippen ;'(

woensdag 30 maart 2016 @ 11:54:45 #228
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161045660
Was even vergeten dat Elzies een troll is. Maar dacht dat hij het enkel bij allochtonen hield. Daar zat ik helaas naast.
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:55:20 #229
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161045671
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:54 schreef Dven het volgende:
Was even vergeten dat Elzies een troll is. Maar dacht dat hij het enkel bij allochtonen hield. Daar zat ik helaas naast.
Dit wist ik ook niet. -O-
wooblabalurg
pi_161045677
quote:
ow.......... goddank :D
pi_161045691
Ik was een beetje bang dat iemand écht zo dom kon zijn _O-
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:57:19 #232
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161045708
quote:

[..]

Als mens en dier niet gelijkwaardig zijn, waarom zou je er dan respectvol mee omgaan? Mensen doen naar elkaar al niet eens respectvol.....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:00:26 #233
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161045780
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:57 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als mens en dier niet gelijkwaardig zijn, waarom zou je er dan respectvol mee omgaan? Mensen doen naar elkaar al niet eens respectvol.....
Wat een kunde wordt hier weer tentoongesteld. Manmanman :D
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:02:16 #234
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161045819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat een kunde wordt hier weer tentoongesteld. Manmanman :D
Ik word hier niet vrolijk van :D
wooblabalurg
pi_161045866
quote:
Sommige users hebben echt overal verstand van. En zo niet: dan toch. Het levert vermakelijke topics op.
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:07:06 #236
pi_161045911
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2016 08:40 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik had het niet over feestdagen, maar een paar dagen in de week.
Ah.

Enfin de meeste Hindoestanen maken er een potje van en nemen het niet erg nauw met hun eigen Vedische geschriften. :P
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:09:20 #237
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161045960
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 09:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Toon eens wat niveau? Dan blijf je niet zitten op je moraalwolk lekker schoppen.

Trouwens, voor alle vegetariërs:
http://www.nzherald.co.nz(...)=6&objectid=11613993

Lekker zwart/wit blijven denken, toch zit het gezonde voor alles en iedereen ergens in het midden.
Kom niet met dit soort non argumenten. Vlees lijdt ook tot kanker, net als leven.

Buiten het idealisme om zijn er legio redenen om te stoppen met vleesconsumptie. Bijvoorbeeld:

- vlees maken is inefficiënt, er gaan honderden kilo's plantaardig eten in een varken, dat eten kunnen we ook gebruiken om de wereld te voeden.
- er is te weinig ruimte om de hele wereld te voorzien van vlees in de mate dat wij dat eten. Daarnaast neemt het ruimte in die je kan gebruiken om plantaardig voedsel te verbouwen.
- het grootste deel van de kap van het Amazonegebied is om soja te verbouwen voor dierlijke consumptie
- de uitstoot van die miljarden dieren die wij houden voor consumptie draagt voor net zoveel bij aan het klimaatprobleem als onze transportmiddelen

Dit zijn allemaal redenen om je vleesconsumptie te minderen om het leven van mensen beter te maken. Je weet wel, het leven van die wezens die boven de dieren staan ;)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_161046029
quote:

[..]

Euhm.... Je weet dat er veel meer maiskorrels nodig zijn om die koe op je bord te krijgen?
Die dieren eten meer dan wij ooit zouden doen.

Weet je dat er bv 735 miljard kilo graan per jaar naar de vee industrie gaat (zo'n 40/45%)? Totaal zo'n 600 miljoen ton voedsel dat voor vee wordt gebruikt? Er ergens tussen de 60/75% van de landbouwgrond er direct voor veevoer is? Als we het gras daar vanaf halen het nog een kwart van de beschikbare landbouwgronden inneemt?
LET OP, dit is niet voor die 7 miljard mensen, dit is voor ongeveer 1/3 van die wereldbevolking. De hele wereldbevolking zo voeden kan gewoonweg niet.

Maar helemaal niemand hier zegt eet helemaal geen vlees, alleen maar eet minder vlees. Dagelijks zoveel vlees heeft niets met onze natuurlijke behoefte te maken. Dat dagelijkse vele vlees is echt een product van de bio-industrie, dat was daarvoor niet zo en voor heel erg veel mensen op deze aarde nog steeds niet zo.
pi_161046164
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:57 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ook al zouden mens en dier niet "gelijkwaardig"zijn, waarom houdt dat dan gelijk in dat je er niet respectvol mee om zou gaan? Als wij "beter"zijn, dan uit zich dat toch juist in superieur gedrag (zoals dus netjes omgaan met ondergeschikten en datgene dat afhankelijk van je is)/
pi_161046181
quote:

[..]

Toch is er gewoon bewezen dat die dieren meer stresshormonen hebben, meer gestoord gedrag vertonen, meer last van ziektes hebben (lagere weerstand) en ga zo maar door.

Ze hebben er last van, of ze het weten of niet.

Neem die leuke plofkip, omdat we die zo snel laten groeien hebben ze erg vaak pootzweren en borstblaren. Daar blijft het niet bij, het extreem harde groeien zorgt voor lever, hart en nierproblemen. De dieren zijn hun hele korte leven gewoon echt ziek.
Ze vechten continu tegen ontstekingen en er is precies uitgerekent hoe ze het netaan vol kunnen houden tot het slachtgewicht bereikt is. Dat met een shitload aan medicatie, nu wordt er dan blij geroepen dat er niet meer preventief gegeven wordt (dat deed men extra om extra te laten groeien), maar de praktijk is dat die dieren vrijwel de hele tijd antibiotica nodig hebben gewoon.

Dat kistkalf (mag hier niet meer, maar heel veel beter is de praktijk nu ook niet geworden) wordt zo gehouden omdat men blank vlees wil. Om dat blanke vlees te verkrijgen zorgt men dat de dieren bloedarmoede hebben, een zwaar ijzer tekort. Lusteloosheid, zwakheid, diarree, duizeligheid en nog wel wat nare symptomen horen daarbij.
Bij roze vlees van kalveren is dat minder aan de orde. Maar dat zijn dan ook niet de kistkalveren.
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:19:51 #241
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161046190
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:18 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Ook al zouden mens en dier niet "gelijkwaardig"zijn, waarom houdt dat dan gelijk in dat je er niet respectvol mee om zou gaan? Als wij "beter"zijn, dan uit zich dat toch juist in superieur gedrag (zoals dus netjes omgaan met ondergeschikten en datgene dat afhankelijk van je is)/
Mijn sarcasme is onbegrepen :')
pi_161046200
Ik weet niet of er nog veel mensen zijn in NL die perse dagelijks vlees en veel vlees eten.
Make my day!
pi_161046244
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:09 schreef RingBewoner het volgende:
WTF @2:20. Dat gaat echt nergens over.
Godverdomme.. Daar gaat mijn bloed echt van koken. Collega's vragen me al waarom ik zo agressief kijk en met mijn knokkels kraak :/
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:22:22 #244
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161046245
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:20 schreef agter het volgende:
Ik weet niet of er nog veel mensen zijn in NL die perse dagelijks vlees en veel vlees eten.
Veel, hoewel ik het gevoel heb dat in mijn omgeving mensen steeds bewuster worden. Hopelijk zet die trend zich door.
pi_161046279
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:22 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Veel, hoewel ik het gevoel heb dat in mijn omgeving mensen steeds bewuster worden. Hopelijk zet die trend zich door.
Ja, die indruk heb ik ook.
Ik ken eigenlijk niemand meer die zich er niet bewust van is.
Make my day!
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:23:50 #246
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161046287
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Amen!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161046299
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:20 schreef agter het volgende:
Het merendeel doet dat.
Dagelijks vlees, lekker stevige lap bij het avondeten, maar ook bij het ontbijt op brood en bij de lunch op brood.

Dat telt allemaal op bij elkaar. Ik meen dat de nederlander gemiddeld genomen een 70/75 kilo vlees per jaar eet (zo'n 200 gram per dag). Dat terwijl dat in 1960 40/45 kilo was.
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:24:59 #248
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161046324
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Het merendeel doet dat.
Dagelijks vlees, lekker stevige lap bij het avondeten, maar ook bij het ontbijt op brood en bij de lunch op brood.

Dat telt allemaal op bij elkaar. Ik meen dat de nederlander gemiddeld genomen een 70/75 kilo vlees per jaar eet (zo'n 200 gram per dag). Dat terwijl dat in 1960 40/45 kilo was.
Wie zijn die mensen? Ik wil namen! Op het matje ermee.
wooblabalurg
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:26:19 #249
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_161046356
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:23 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, die indruk heb ik ook.
Ik ken eigenlijk niemand meer die zich er niet bewust van is.
Ik denk dat velen onbewust bewust zijn. Ze hebben de memo gekregen dat veel vlees niet heel goed is voor mens en dier. Ik denk dat velen nog steeds niet de achterliggende gedachten kennen. Daar liggen nu dus kansen die we moeten grijpen ;)
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:29:15 #250
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161046435
Duur vlees kan ik gewoon niet betalen, elke dag. Daarom eet ik ook niet elke dag vlees, 3 keer per week max. Dan is het vlees maar wat duurder. Ik heb het er voor over. Dus dan maar minder vlees consumeren.
Doe nu wat Duitsers vaak doen mbt het avond eten, vaak gewoon een "abendbrott". Net zo leuk, en lekker :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_161046449
Rare wereld he. Een moordenaar stoppen we in een cel, maar deze mensen komen daar meer voor in aanmerking. Het zijn zieke geesten, als je daar kunt werken.
pi_161046460
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Het merendeel doet dat.

De vleesconsumptie in NL is al aan het dalen.
http://www.wakkerdier.nl/(...)sumptie.original.pdf
Make my day!
pi_161046484
quote:
17s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:24 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wie zijn die mensen? Ik wil namen! Op het matje ermee.
Open maar eens een topic met hoe vaak eten jullie vlees per week? :D
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:35:31 #254
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161046568
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:31 schreef FANN het volgende:

[..]

Open maar eens een topic met hoe vaak eten jullie vlees per week? :D
CUL / Hoe vaak per week eet U vlees?
wooblabalurg
pi_161046582
quote:
Ik ben benieuwd! :D
pi_161046664
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:30 schreef agter het volgende:

[..]

De vleesconsumptie in NL is al aan het dalen.
http://www.wakkerdier.nl/(...)sumptie.original.pdf
Het is nog hoger geweest ja. Zie dat ik met mijn gemiddelde dus zelfs aan de lage kant zat voor nu.
Maar leg het eens naast die 40/45 kilo in de jaren '60... Het is vrijwel het dubbele.
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:42:23 #257
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161046720
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:36 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd! :D
It's alive, it's alive! :D
wooblabalurg
pi_161046731
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:42 schreef Baconbus het volgende:

[..]

It's alive, it's alive! :D
ik weet niet of je allemaal serieuze antwoorden gaat krijgen :+
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:44:14 #259
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161046759
quote:
12s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:42 schreef FANN het volgende:

[..]

ik weet niet of je allemaal serieuze antwoorden gaat krijgen :+
En ik wou de resultaten nog wel gaan bundelen en opsturen naar het CBS. -O-
wooblabalurg
pi_161047237
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:44 schreef Baconbus het volgende:

[..]

En ik wou de resultaten nog wel gaan bundelen en opsturen naar het CBS. -O-
Het valt mee, op een enkele grapjas na :Y
pi_161047796
quote:

[..]

Dat een organisme niet beter weet is geen argument dat het daarom maar niet erg is. Dit geef je zelf ook aan met je steek naar "andere culturen" waar dieren ook gewoon zo gehouden en geslacht worden dat ze toch niet beter weten. Alleen dit is iets van 'de ander', dus dan zie je opeens wel bezwaren.

Jouw argumenten zijn vergelijkbaar met uitspraken dat slavernij eigenlijk niet erg is, zolang mensen erin geboren worden. Kindertjes die opgroeien voor de seksindustrie is natuurlijk ook niks mis mee en van kleins af aan elke dag de tering in geslagen worden door een dronken ouder moet ook kunnen, ze weten toch niet beter.

Ik moet altijd lachen wanneer ik mensen zie die alles op alles zetten om iedere verantwoordelijkheid bij hunzelf weg te houden. Bio- industrie moet kunnen, maar halalslacht is schandalig. Vooral niet een klein beetje minder vlees eten, want op individueel vlak maakt het toch geen verschil. Daarom moet de overheid alles voorkauwen met reguleringen, maar daarna wel zeiken dat de overheid ons betuttelt.

Overigens is dierenwelzijn niet het enige dat bedreigd wordt door overmatige consumptie van vlees. Het bedreigt ons volledige voortbestaan, aangezien het simpelweg onhoudbaar is. En in plaats van dat wij streven naar een meer houdbare situatie, zien we onszelf als voorbeeld voor anderen op de wereld.
pi_161047816
Wat wil je dan op jouw bord? Een vrije uitloopkip vol ziektes of een zogenaamd biologisch varken die rolt in een aangebouwde betonnen bak naast een bestaande stal, met wat touw om mee te spelen? Dat bedrog wordt dan verkocht als biologisch verantwoord vlees en hiermee wordt de diervriendelijke consument met een fout geweten een financiële poot uitgedraaid. :)

Ik vergelijk het vaak met moralisten die claimen dat onbespoten voedsel vol schimmels en gisten gezond zou zijn en dat we hier terecht méér voor moeten gaan betalen. Knettergek.
pi_161047921
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:23 schreef Elzies het volgende:
Wat wil je dan op jouw bord? Een vrije uitloopkip vol ziektes of een zogenaamd biologisch varken die rolt in een aangebouwde betonnen bak naast een bestaande stal, met wat touw om mee te spelen? Dat bedrog wordt dan verkocht als biologisch verantwoord vlees en hiermee wordt de diervriendelijke consument met een fout geweten een financiële poot uitgedraaid. :)

Ik vergelijk het vaak met moralisten die claimen dat onbespoten voedsel vol schimmels en gisten gezond zou zijn en dat we hier terecht méér voor moeten gaan betalen. Knettergek.
Er bestaat geen zieker dier in de vee-industrie dan de plofkip. Die vrije uitloop kip is een heel stuk gezonder.
Je blaat baarlijke onzin.

Dit gaat trouwens niet over bio-industrie vs biologisch. Er zit nog een hele wereld tussen die 2 in.
pi_161048064
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Er bestaat geen zieker dier in de vee-industrie dan de plofkip. Die vrije uitloop kip is een heel stuk gezonder.
Je blaat baarlijke onzin.

Dit gaat trouwens niet over bio-industrie vs biologisch. Er zit nog een hele wereld tussen die 2 in.
Dat is dus gewoon niet waar. Een dier wat behandeld is met antibiotica is veiliger om te eten dan een dier waarvan je niet weet wat die onder de leden heeft. Toegegeven, er werd teveel antibiotica gebruikt waarbij resistentie op de loer lag. Maar dit wordt al binnen de industrie aangepakt.

Zo is ook wetenschappelijk aangetoond dat het eten van onbespoten fruit en groente ongezonder is dan voedsel wat bespoten en gewassen is. Er wordt hieromtrent zoveel onzin de wereld in gegooid.
  woensdag 30 maart 2016 @ 13:51:17 #265
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161048459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:23 schreef Elzies het volgende:

Bedankt, moest weer lachen.
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:00:07 #266
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161048647
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:33 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon niet waar. Een dier wat behandeld is met antibiotica is veiliger om te eten dan een dier waarvan je niet weet wat die onder de leden heeft. Toegegeven, er werd teveel antibiotica gebruikt waarbij resistentie op de loer lag. Maar dit wordt al binnen de industrie aangepakt.

Zo is ook wetenschappelijk aangetoond dat het eten van onbespoten fruit en groente ongezonder is dan voedsel wat bespoten en gewassen is. Er wordt hieromtrent zoveel onzin de wereld in gegooid.
Een dier wordt behandeld met antibiotica om economische redenen, niet om het veilig voor consumptie te krijgen. Waar de fuck heb je die bullshit nu weer vandaan? :D _O- Valt ook gelijk jouw riedeltje weer weg dat het zo natuurlijk is voor mensen om bergen vlees te eten. Hoe kon dat vroeger nou zonder de beschikbaarheid aan bergen antibiotica? :D _O-

Enfin, moest weer lachen, bedankt.
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:40:58 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161049347
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:09 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Kom niet met dit soort non argumenten. Vlees lijdt ook tot kanker, net als leven.
Exact mijn punt. Kom niet met non argumenten dat vleeseters per definitie slechte mensen en potentiële kankerlijers zijn. Dat is een beetje een diederik stapeltje namelijk.
quote:
Buiten het idealisme om zijn er legio redenen om te stoppen met vleesconsumptie. Bijvoorbeeld:

- vlees maken is inefficiënt, er gaan honderden kilo's plantaardig eten in een varken, dat eten kunnen we ook gebruiken om de wereld te voeden.
Voor groente te kweken heb je ook meer water nodig dan het uiteindelijk aan voedingswaarde oplevert. Dan maar het water geven aan dorstige mensen in droge gebieden?
quote:
- er is te weinig ruimte om de hele wereld te voorzien van vlees in de mate dat wij dat eten. Daarnaast neemt het ruimte in die je kan gebruiken om plantaardig voedsel te verbouwen.
Eens, maar dat is het hele punt hier ook niet.
quote:
- het grootste deel van de kap van het Amazonegebied is om soja te verbouwen voor dierlijke consumptie
Soja heeft ook zijn afnemers tussen de vega's en hipsters. Niet alleen wijzen naar vleeseters. Niet zo zwart/wit.
quote:
- de uitstoot van die miljarden dieren die wij houden voor consumptie draagt voor net zoveel bij aan het klimaatprobleem als onze transportmiddelen

Alsof koeien niet zouden bestaan zonder ons. Als wij die dieren niet zouden eten, zou er dan geen overpopulatie bestaan vanwege de afwezigheid van roofdieren? Wat zou er dan gebeuren met al die schijtbeesten (woordgrap) in de atmosfeer?
quote:
Dit zijn allemaal redenen om je vleesconsumptie te minderen om het leven van mensen beter te maken. Je weet wel, het leven van die wezens die boven de dieren staan ;)
Die levende wezens die denken boven de dieren te staan. Stop een paar mensen in het wild en ze weten het opeens niet meer...
1947-2016
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:14:04 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161050019
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:11 schreef Re het volgende:
-
Hoe wil je het zelf dan noemen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 30-03-2016 15:55:08 ]
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:17:40 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161050111
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe wil je het zelf dan noemen?
gewoon doorgedraaide psychopatische low-lifes, ik ben in genoeg slachterijen geweest om zelf te aanschouwen dat het er een stuk normaler aan toegaat

Ik ben niet verantwoordelijk voor iemand anders zijn crimineel gedrag... bizar waarom ik verantwoordelijk ben voor iemands psychopathische gedrag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:20:43 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161050161
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:17 schreef Re het volgende:

[..]

gewoon doorgedraaide psychopatische low-lifes, ik ben in genoeg slachterijen geweest om zelf te aanschouwen dat het er een stuk normaler aan toegaat

Ik ben niet verantwoordelijk voor iemand anders zijn crimineel gedrag... bizar waarom ik verantwoordelijk ben voor iemands psychopathische gedrag
Is gewoon een beperkte denkwijze die hoort bij het kortzichtige gedrag en idealisme. Alle vleeseters zijn slecht, triest en hebben kanker. Beetje een diederik stapeltje zo´n insteek. Derhalve zijn ze niet serieus te nemen, omdat het alle trekken heeft van een soort extremisme.
1947-2016
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:32:05 #271
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161050363
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:17 schreef Re het volgende:

[..]

Als vleeseter ben je zelf toch wel degelijk verantwoordelijk voor de industrie die daarachter zit? :D Ik snap niet zo goed hoe je dat kan of uberhaupt wil ontkennen.
pi_161050370
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:11 schreef Re het volgende:
-
Toch is dit wel degelijk een gevolg van het snel, sneller, snelst in die branche. Dat werkt misstanden gewoonweg in de hand.

Zelf ook zat in slachterijen geweest en alhoewel het nu beter is hier door erg veel controle erop zijn er hier ook nog steeds meer misstanden dan iedereen lief is.
Zelfs zonder die misstanden gaat het er niet zacht aan toe trouwens.

[ Bericht 7% gewijzigd door Specularium op 30-03-2016 15:54:59 ]
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:32:37 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161050375
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is gewoon een beperkte denkwijze die hoort bij het kortzichtige gedrag en idealisme. Alle vleeseters zijn slecht, triest en hebben kanker. Beetje een diederik stapeltje zo´n insteek. Derhalve zijn ze niet serieus te nemen, omdat het alle trekken heeft van een soort extremisme.
Dat maak je er zelf maar van, ik denk niet dat er hier ook maar één user is die zich aangesproken voelt.
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:35:39 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161050423
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Als vleeseter ben je zelf toch wel degelijk verantwoordelijk voor de industrie die daarachter zit? :D Ik snap niet zo goed hoe je dat kan of uberhaupt wil ontkennen.
dat zeg ik toch ook niet :{w

is een beetje zoals "Omdat mijn opa in het verzet zat ben ik schuldig aan de jodenvervolging" redenatie
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:35:58 #275
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161050431
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch is dit wel degelijk een gevolg van het snel, sneller, snelst in die branche. Dat werkt misstanden gewoonweg in de hand.

Zelf ook zat in slachterijen geweest en alhoewel het nu beter is hier door erg veel controle erop zijn er hier ook nog steeds meer misstanden dan iedereen lief is.
De benaming zegt het toch ook al gewoon? Massa-productie kan in geen enkel geval samengaan met welzijn. Die massale productie is er omdat mensen (en bedrijven, laten we die vooral niet buiten beschouwing laten) zo goedkoop mogelijk vlees willen inkopen. Dus is men indirect wel degelijk verantwoordelijk.
pi_161050446
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De bio-industrie valt onder dierenmishandeling
Als je bewust vlees eet, afkomstig uit de bio-industrie maak je je indirect schuldig aan het
meewerken aan dierenmishandeling. Als je de bio-industrie afkeurt dan eet je toch gewoon
geen vlees wat daar vandaan komt.

Volgens mij ben je zelf nogal kortzichtig als je de gevolgen van de bio-industrie niet kan zien.

Niet verder kijken dan je neus lang is, dat is behoorlijk kortzichtig.
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:37:49 #277
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161050465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:32 schreef erodome het volgende:

[..]

pertinent nee, dat is ongeveer de gedachtegang als "Ik ben voor de Drion pil dus verantwoordelijk voor de dood van Els Borst"
pi_161050474
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:35 schreef Re het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook niet :{w

is een beetje zoals "Omdat mijn opa in het verzet zat ben ik schuldig aan de jodenvervolging" redenatie
Nee, niet mee eens.

In dit geval gaat het om de consument die goedkoop vlees wil en veel ook. Die overstuur gaat als er een keer een voorstel wordt gedaan om dat te veranderen.

Wat jij doet is zeggen, ja die kinderarbeid is niet mijn schuld, ook al koop ik merk X terwijl ik weet dat daar kinderen voor moeten werken.
pi_161050580
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:37 schreef Re het volgende:

[..]

pertinent nee, dat is ongeveer de gedachtegang als "Ik ben voor de Drion pil dus verantwoordelijk voor de dood van Els Borst"
Nee Re, dat is echt geen vergelijking...

"Jij" (tussen haakjes, niet persoonlijk maar algemeen bedoeld) maakt gebruik van een industrie waarin dit soort misstanden schering en inslag zijn, waar de enorme druk op de mensen die daarin werken zo hoog is dat dit soort uitwassen gewoon ontstaan.

Zelfs zonder die uitwassen is het grover dan de meeste willen denken. Neem bv die kippen, gebroken vleugels en poten in dat vervoers- en slachtproces zijn vrij normaal, daar kijkt niemand van op of om.
Dat rund met stalen neuzen voluit schoppen om ze weer overeind te krijgen is doodnormaal. De elek. prikker gebruiken om de dieren van elkaar te scheiden (die samenklonteren omdat ze bang zijn in die vreemde omgeving) is doodnormaal.
Geruk, gepluk, slaan en schoppen zijn doodnormaal. Dat omdat het zo snel als maar kan moet en je erop afgerekent wordt als je niet aan je quotum komt.

Als zo'n grove behandeling normaal is is het niet zo heel vreemd dat daar bij frustratie e.d. nog wat bovenop komt. Dan zien we zo'n filmpje hier en is iedereen overstuur, maar even nadenken over waar dit vandaan komt en wat wel onder "normaal" valt wordt niet gedaan.

Het is veel makkelijker om te zeggen dat dit sadistische gekken zijn, uitzonderingen, rare vogels, heeft echt niets met de normale gang van zaken te maken. Veel makkelijker dan tegen jezelf zeggen, waarom draag ik bij aan een klimaat in die industrie die dit soort uitwassen in de hand werkt, waar wat "normaal" is eigenlijk helemaal niet normaal is.
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:47:42 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161050612
ja de mens als massaal collectief ... niemand is verantwoordelijk voor zijn eigen wandaden en iedereen zou met alles de hand in eigen boezem moeten steken

ja doei
pi_161050636
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:48 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Omdat hij het ooit over gevangenen gezegd heeft :P
Grappig, ik ken nog steeds de orginele quote, na ja opmerking heb ik het opgezocht omdat ik dacht dat de quote oorspronkelijk was van Churchill, neemt natuurlijk niet weg dat het een mooie quote is die mijn inziens waar is ;)
  woensdag 30 maart 2016 @ 16:39:35 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161051594
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:36 schreef FANN het volgende:

[..]

De bio-industrie valt onder dierenmishandeling
Als je bewust vlees eet, afkomstig uit de bio-industrie maak je je indirect schuldig aan het
meewerken aan dierenmishandeling. Als je de bio-industrie afkeurt dan eet je toch gewoon
geen vlees wat daar vandaan komt.

Volgens mij ben je zelf nogal kortzichtig als je de gevolgen van de bio-industrie niet kan zien.

Niet verder kijken dan je neus lang is, dat is behoorlijk kortzichtig.
En jij beschuldigd alle vleeseters van die kortzichtigheid. mjah...
1947-2016
pi_161051767
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En jij beschuldigd alle vleeseters van die kortzichtigheid. mjah...
Nee hoor, niet iedere vleeseter eet dagelijks vlees en niet iedere vleeseter eet vlees uit de bio industrie, ik heb nergens gezegd dat je geen vlees moet of mag eten.
Zie je nou hoe kortzichtig je bent?
pi_161053342
Kwalijke zaak. Dieren moeten gewoon humaan/snel/verdoofd geslacht worden. Dit is gewoon te erg. Niet gekeken verder maar ik geloof het wel.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:22:30 #285
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_161059826
quote:
3s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:47 schreef Re het volgende:
ja de mens als massaal collectief ... niemand is verantwoordelijk voor zijn eigen wandaden en iedereen zou met alles de hand in eigen boezem moeten steken

ja doei
Ignorance is bliss.

Zo lang je het niet wist droeg je geen verantwoording. Zodra je het weet wel. Dat is kut maar terug gaat niet.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_161062196
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:06 schreef Baas_bas het volgende:
Kwalijke zaak. Dieren moeten gewoon humaan/snel/verdoofd geslacht worden. Dit is gewoon te erg. Niet gekeken verder maar ik geloof het wel.
Eens.
Maar vind je dat de consument daar primair voor
verantwoordelijk is?
Make my day!
pi_161063209
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:15 schreef agter het volgende:

[..]

Eens.
verantwoordelijk is?
Als het mensen niks kan schelen hoe de dieren in de bio industrie moeten leven, waarom
maken ze zich dan wél druk over de manier waarop ze geslacht worden?

Iedere consument die vlees eet uit de bio-industrie is min of meer verantwoordelijk voor
de misstanden in de bio-industrie. En dit soort toestanden krijg je als mensen persé elke
dag vlees willen en en dan ook nog het liefst zo goedkoop mogelijk.

Met de huidige omvang van de veestapel is het garanderen van dierenwelzijn gewoon niet
mogelijk. Dat begrijpt iedereen toch wel?

Het aantal dieren in de veehouderij zal omlaag moeten, je kan dan ook beter overzicht en
controle houden, het één kan niet zonder het ander.
pi_161063260
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:15 schreef agter het volgende:

[..]

Eens.
verantwoordelijk is?
Niet primair verantwoordelijk, mede verantwoordelijk en vooral bij machte het te veranderen. De consument heeft hierin meer macht in handen dan ze denken.
Ik hoor echt teveel het ja maar wat ik als individu doe maakt geen verschil, of ja maar de overheid moet dit regelen. Dat terwijl wij als consumenten kunnen laten blijken wat we willen door gericht te consumeren.
pi_161063381
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet primair verantwoordelijk, mede verantwoordelijk en vooral bij machte het te veranderen. De consument heeft hierin meer macht in handen dan ze denken.
Ik hoor echt teveel het ja maar wat ik als individu doe maakt geen verschil, of ja maar de overheid moet dit regelen. Dat terwijl wij als consumenten kunnen laten blijken wat we willen door gericht te consumeren.
ik denk dat je er alleen komt door alle partijen aan te spreken.
Consumenten op hun keuze. Al zal niet iedereen het interesseren of het geld er voor over hebben.
De overheid omdat regelgeving beter en diervriendelijker moet. Dan kost het stukje vlees maar wat meer. Dat is relatief.
En voornamelijk de producent. Je moet gewoon zo min mogelijk dierenleed willen veroorzaken.
Het filmpje in de OP, dat kun je niet afwentelen op de consument alleen. Dat is wel degelijk het bedrijf, en de normen en waarden die onder het personeel gemeengoed zijn.

Overigens zou ik het geen probleem vinden als in het strafrecht wat meer aandacht voor dit soort zaken zou komen.
Make my day!
pi_161063447
pi_161067979
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Een dier wordt behandeld met antibiotica om economische redenen, niet om het veilig voor consumptie te krijgen. Waar de fuck heb je die bullshit nu weer vandaan? :D _O- Valt ook gelijk jouw riedeltje weer weg dat het zo natuurlijk is voor mensen om bergen vlees te eten. Hoe kon dat vroeger nou zonder de beschikbaarheid aan bergen antibiotica? :D _O-

Enfin, moest weer lachen, bedankt.
Dieren krijgen antibiotica ter voorkoming dat de consument een ziek dier op zijn bord krijgt. Nogmaals, de vraag voor vlees vraagt om massaproductie. Die lever je niet met slechts vijf grazende koeien in de wei of drie varkens rollend door de modder. Daarom heeft de biologische veeteelt geen toekomst. De vraag is immers veel te hoog. Bovendien wordt de consument met geweten in de regel bedonderd met de claim dat het om biologische veeteelt zou gaan. Vergelijk het maar met de consument die vanuit dwaas idealisme zo zot is meer te betalen voor groene stroom, terwijl achteraf blijkt dat het uit dezelfde centrale komt.

Mijn stelling blijft dat er enorm veel onzin wordt verspreid wat aantoonbaar onjuist is. Zoals dat onbespoten fruit en groente (vol gisten en schimmels) gezonder zou zijn dan bespoten fruit en groente. Dat dieren in de bio-industrie een slechter leven zouden leiden. Dat superfood gezonder zou zijn. Allemaal klinkklare nonsens.
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:06:30 #292
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161068172
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dieren krijgen antibiotica ter voorkoming dat de consument een ziek dier op zijn bord krijgt. Nogmaals, de vraag voor vlees vraagt om massaproductie. Die lever je niet met slechts vijf grazende koeien in de wei of drie varkens rollend door de modder. Daarom heeft de biologische veeteelt geen toekomst. De vraag is immers veel te hoog. Bovendien wordt de consument met geweten in de regel bedonderd met de claim dat het om biologische veeteelt zou gaan. Vergelijk het maar met de consument die vanuit dwaas idealisme zo zot is meer te betalen voor groene stroom, terwijl achteraf blijkt dat het uit dezelfde centrale komt.

Mijn stelling blijft dat er enorm veel onzin wordt verspreid wat aantoonbaar onjuist is. Zoals dat onbespoten fruit en groente (vol gisten en schimmels) gezonder zou zijn dan bespoten fruit en groente. Dat dieren in de bio-industrie een slechter leven zouden leiden. Dat superfood gezonder zou zijn. Allemaal klinkklare nonsens.
ok
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:09:18 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161068213
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:47 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee hoor, niet iedere vleeseter eet dagelijks vlees en niet iedere vleeseter eet vlees uit de bio industrie, ik heb nergens gezegd dat je geen vlees moet of mag eten.
Zie je nou hoe kortzichtig je bent?
'Als je bewust vlees eet (...) werk je mee aan dierenmishandeling'.
Nu trek je opeens de keutel weer terug. Blijf dan achter je standpunt staan.

Feit blijft dat dit zieke geesten zijn die zo met dieren om gaan en niet de gehele bio-industrie dit soort idioten als slagers hebben. Dit is geen exemplarisch voorbeeld voor alles, maar een belachelijk excess. En ik zie niet in waarom iedere vleeseter hier schuld aan heeft..
1947-2016
pi_161069508
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het dier krijgt antibioica zodat het de slachtleeftijd (beter gezegd gewicht) bereikt. Het heeft weinig met geen ziek dier op je bord te maken.

Bepaalde ziekten mogen gewoon, andere ziektes mogen niet. Al met al is die plofkip gewoon een ziek dier op je bord hebben. Al die antibiotica kan alleen maar de ontstekingen in bedwang houden, lost ze niet op. Die antibiotica doet ook niets voor de lever, nier en hartproblemen die dat dier heeft. Ook doet het niets tegen virussen. Antibiotica is geen wondermiddel dat alles oplost, het is er voor bacteriele infecties.

Nogmaals stip ik aan dat het geen bio-industrie vs biologisch is. Nu heb je een foutief beeld van biologisch want geen bestrijdingsmiddelen/medicatie is NIET aan de orde bij biologisch. Wel gerichter en minder.
Je hebt ook nog biologisch dynamisch, maar dat is een zeldzaamheid op de markt. Dat is geen speler in dit verhaal.
Er zit een enorme wereld tussen zware bio-industrie (het goedkoopste vlees, vaak uit het buitenland) en biologisch.

Wbt groene stroom, je betaald niet meer omdat jij dan alleen maar groene stroom krijgt, je betaald voor de innovatie zodat er meer groene stroom komt.
pi_161069625
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Feit blijft dat dit zieke geesten zijn die zo met dieren om gaan en niet de gehele bio-industrie dit soort idioten als slagers hebben. Dit is geen exemplarisch voorbeeld voor alles, maar een belachelijk excess. En ik zie niet in waarom iedere vleeseter hier schuld aan heeft..
Nou, weet je wat het is?

Als je voor het houden van slaven bent ben je toch wel behoorlijk verantwoordelijk
voor het in stand houden van de Slavernij, daar ben je het vast mee een, maar misschien
ook niet.

Als je bont draagt ben je toch behoorlijk verantwoordelijk voor het in stand houden van
de bontindustrie.

Als je naar het Circus gaat met wilde dieren, eindelijk verboden in Nederland trouwens
F&F / Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren
dan ben je toch behoorlijk verantwoordelijk voor de misstanden in het circus.

En dat kan je dus doortrekken naar de bio-industrie.

Dat filmpje in de OP is geen uitzondering hoor, ik heb al eerder gezegd,
je kan er tig vinden op YT.

Dit soort filmpjes kunnen meestal alleen gemaakt worden met een verborgen
camera, die mensen die in zulke slachthuizen werken en ook de eigenaren
van de slachthuizen willen natuurlijk niet dat er gefilmd wordt.

Er zijn ook tig filmpjes over dierenmishandeling en misstanden in de bio-industrie zelf,
eentje had ik al geplaatst, maar er zijn er nog véél meer, meestal worden dit soort filmpjes
weggelachen en weggezet als propaganda van/voor Wakker Dier of een andere organisatie
die dit heeft weten te filmen.

Deze had ik al eerder geplaatst, maar voor speciaal voor jou plaats ik hem nogmaals.

en als bonus.........

En wat is nou een plofkip, een scharrelkip of een biologische kip?
Als je dat wil weten moet je deze YT maar even bekijken.

pi_161069675
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het stukje uit de bio industrie laat je maar snel weg....
Haar standpunt is dus vrij duidelijk, als je bewust bio-industrie vlees eet ben je mede verantwoordelijk voor de misstanden daar. En dat standpunt deel ik.

En die beginnen al lang en breed voor de uitwassen die je in dit filmpje zag, die beginnen bij wat doodnormaal is. Daarnaast zijn de uitwassen geen grote uitzonderingen, er staat enorm veel druk op de ketel en dat werkt uitwassen in de hand.

pi_161069994
Walgelijk dit, ik heb het filmpje niet gekeken maar kan me er wel een voorstelling bij maken. (Al teveel van dit soort filmpjes gezien.) :{

Zelf bereiden we thuis eigenlijk nooit gerechten met vlees klaar. Wel af en toe vis (en dan proberen we het zo duurzaam mogelijk te houden. Maar dat is vaak nog een hele kunst...) Er bestaan genoeg heerlijke alternatieven. :9 Af en toe wanneer we ergens anders eten (bij iemand thuis, of in een restaurant) eet ik een enkele keer nog wel vlees of vlees. Maar gelukkig eten we niet zo vaak buiten de deur; omdat ik dan de herkomst vaak niet weet blijft het voor mij toch altijd verkeerd voelen.

Ik koop vooral 'biologisch' (en dat gaat dan om eieren en melk) omdat ik daarmee een signaal wil afgeven aan de winkel van 'heuj, ik ben niet voor die mega-fabrieken, zout op met die goedkope troep!'. Dat betekent niet dat ik niet weet dat er ook voor biologische eieren haantjes de shredder in gaan en dat ook voor biologische melk kalfjes gescheiden worden van hun moeder, opgefokt worden en dat moeder koe op behoorlijk jonge leeftijd zal worden geslacht. Dus ook eieren en melk kopen we echt minimaal. (Vriend drinkt bijvoorbeeld ook graag amandelmelk.) Als ik ooit later mijn eigen kippen kan houden dan zullen we vast wel meer eitjes gaan eten. :)

Wat wilde ik hier eigenlijk mee zeggen.... hm, nou ik wil mensen echt niet verbieden om vlees te eten (ik wil het wel graag ontmoedigen :D ) maar een beetje bewuster omgaan met de hoeveelheid vlees die men in het wagentje gooit en de herkomst kan echt geen kwaad. :N

Als ik naar mijn omgeving kijk - een mix van hoog - en laagopgeleid, en daar zitten geen mensen in echte financiele armoede bij - dan hebben we nog een laaaaaaaange weg te gaan. Want de hoeveelheden (idioot goedkopp) vlees die er doorheen gaan zijn echt enorm. Helaas. Ondanks dat (vrijwel) iedereen echt wel weet waarom vriend en ik dus veel bewuster met onze vleesconsumptie omgaan. (We prediken niet, maar het wordt wel eens gevraagd. En dan leggen we het ook gewoon uit. Maar o wee als je dan teveel details verteld, want dan wordt je vaak gelijk een moraalridder genoemd..... ;( )
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:56:01 #298
285174 Evienne
never odd or even
pi_161070268
Mensen vragen mij toch nog regelmatig waarom ik in vredesnaam vegetariër ben. Al 22 jaar, sinds ik er achter kwam dat de meeste beesten niet zo'n fijn leven hadden als bij ons op de boerderij, verre van zelfs. Mijn onbaatzuchtige keuze voor een betere wereld wordt bij elke gelegenheid in twijfel getrokken.

Maar als ik ze durf te vragen waarom ze nog vlees eten? Dan is 'lekker' een afdoende antwoord. Geen discussie mogelijk. Weird, no?

Inderdaad Candaasje, als je vertelt waarom niet, dan ben je meteen een extremist, terwijl je juist de realiteit probeert te omarmen. Cognitieve dissonantie zou in de DSM-VI opgenomen moeten worden.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:15:41 #299
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161070721
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:56 schreef Evienne het volgende:
Mensen vragen mij toch nog regelmatig waarom ik in vredesnaam vegetariër ben. Al 22 jaar, sinds ik er achter kwam dat de meeste beesten niet zo'n fijn leven hadden als bij ons op de boerderij, verre van zelfs. Mijn onbaatzuchtige keuze voor een betere wereld wordt bij elke gelegenheid in twijfel getrokken.

Maar als ik ze durf te vragen waarom ze nog vlees eten? Dan is 'lekker' een afdoende antwoord. Geen discussie mogelijk. Weird, no?

Inderdaad Candaasje, als je vertelt waarom niet, dan ben je meteen een extremist, terwijl je juist de realiteit probeert te omarmen. Cognitieve dissonantie zou in de DSM-VI opgenomen moeten worden.
Dus iedereen is niet goed bij zijn hoofd als hij vlees eet? Gelijk een psychopaat?
Damn. En jij vraagt je af als vegetariër waarom je raar aangekeken wordt...

Kijk eens in de spiegel.
1947-2016
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:17:50 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_161070768
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Het stukje uit de bio industrie laat je maar snel weg....
Haar standpunt is dus vrij duidelijk, als je bewust bio-industrie vlees eet ben je mede verantwoordelijk voor de misstanden daar. En dat standpunt deel ik.

En die beginnen al lang en breed voor de uitwassen die je in dit filmpje zag, die beginnen bij wat doodnormaal is. Daarnaast zijn de uitwassen geen grote uitzonderingen, er staat enorm veel druk op de ketel en dat werkt uitwassen in de hand.

[ afbeelding ]
Wacht even. Waarom kan je hier wel iedere vleeseter verantwoordelijk houden voor de misstand bij een slachthuis.. En waarom ben je dan weer erg politiek correct als je iemand alle moslims verantwoordelijk houdt voor de misdragingen van een kleine groep.

Waarom hier wel en daar niet?

Derhalve mijn stelling hier: het is gewoon niet waar dat iedere vleeseter verantwoordelijk is voor dit walgelijke gedrag in dit slachthuis.
1947-2016
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:18:11 #301
285174 Evienne
never odd or even
pi_161070776
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus iedereen is niet goed bij zijn hoofd als hij vlees eet? Gelijk een psychopaat?
Damn. En jij vraagt je af als vegetariër waarom je raar aangekeken wordt...

Kijk eens in de spiegel.
Nee hoor, dat zeg ik niet. Mensen die gruwelijke feiten negeren om hun wankelende overtuiging te blijven verdedigen daarentegen...
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')