Wat is dit ? Ik moet nog eten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:10 schreef PippenScottie het volgende:
Kijk en huiver:
http://www.bfmtv.com/soci(...)-animaux-962682.html
Miscchien tijd om vegetariër te worden...
Heel geloofwaardig ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:11 schreef tong80 het volgende:
En de directeur heeft veertig jaarlang niks gemerkt.
Het zal wennen en afkicken worden, maar na een maand weet je waarschijnlijk niet meer beter.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:10 schreef PippenScottie het volgende:
Kijk en huiver:
http://www.bfmtv.com/soci(...)-animaux-962682.html
Miscchien tijd om vegetariër te worden...
Deze opmerking is veelzeggend: ,,We moeten in aanloop naar Pasen 15.000 lammeren doden binnen vijftien dagen tijd. Als ze op een rustiger tempo zouden werken, zouden ze zulke wreedheden niet begaan."quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:11 schreef tong80 het volgende:
En de directeur heeft veertig jaarlang niks gemerkt.
Niet lullig bedoeld ofso, maar hier zijn een paar slachthuizen die heel naar doen tegen dieren. Beestachtig zelfs. Maar vergeet niet hoeveel boeren en huisdiereigenaren hun dieren vertroetelen alsof het nog meer zijn dan hun eigen kinderen.quote:
Straks eet ik weer een lekker lamskoteletje hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef robin007bond het volgende:
Jaja vleeseters. Daar dragen jullie aan bij.
Ah, morale hoogzitter op je roze wolk is weer arrogant naar beneden aan het schoppen. Flikker toch op, hypocrietje.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef robin007bond het volgende:
Jaja vleeseters. Daar dragen jullie aan bij.
Klopt, een Dutrouxtje meer of minder maakt niet uit, gezien het feit dat kinderen tegenwoordig zo verwend worden, ofzo, of wat je ook precies bedoelt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld ofso, maar hier zijn een paar slachthuizen die heel naar doen tegen dieren. Beestachtig zelfs. Maar vergeet niet hoeveel boeren en huisdiereigenaren hun dieren vertroetelen alsof het nog meer zijn dan hun eigen kinderen.
Nah niet zo goed. Ga em niet bekijken. Heb jij wel gekeken?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Hoe goed kun je tegen dierenleed?
Waarom zou je niet kijken? Wel lekker vlees eten op zijn tijd, maar niet willen kijken hoe dieren mishandeld worden? We hebben niet eens idee op welke schaal dit soort ruwe mishandeling van dieren plaatsvindt. Het is je verantwoordelijkheid om te kijken als je vlees eet!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah niet zo goed. Ga em niet bekijken. Heb jij wel gekeken?
Rare reactie. Je kan ook dieren slachten zonder onnodige marteling...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:24 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Waarom zou je niet kijken? Wel lekker vlees eten op zijn tijd, maar niet willen kijken hoe dieren mishandeld worden? We hebben niet eens idee of welke schaal dit soort ruwe mishandeling van dieren plaatsvindt. Het is je verantwoordelijkheid om te kijken als je vlees eet!
Het start allemaal met bewustwording, en beelden zijn veel krachtiger, dan wat donzige lettertjes op jouw scherm! Kijken dus als je geniet van vlees! Het vlees is niet op jouw bord gekomen door die van de bomen te plukken, maar is door de vleesindustrie voor jou geslacht en verpakt (of niet verpakt als je naar de Turk/Marokkaan gaat).quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Rare reactie. Je kan ook dieren slachten zonder onnodige marteling...
Dus...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:25 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het start allemaal met bewustwording, en beelden zijn veel krachtiger, dan wat donzige lettertjes op jouw scherm! Kijken dus als je geniet van vlees!
Ik ben - soms helaas - veel te nieuwsgierig aangelegd.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah niet zo goed. Ga em niet bekijken. Heb jij wel gekeken?
Oei, ik raak een gevoelige snaar zie ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, morale hoogzitter op je roze wolk is weer arrogant naar beneden aan het schoppen. Flikker toch op, hypocrietje.
Ja ik ook. Maar probeer dat nu te negeren. Vond het nieuwsbericht denk ik wel duidelijk genoeg.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:27 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik ben - soms helaas - veel te nieuwsgierig aangelegd.
Kijk nou maar Yasmine. Het zou je sieren. Eerlijk waar. De wereld is niet alleen maar pais en vree. Een stukje confrontatie hoort daar soms bij.quote:
Yasmin zonder e. En het slaat nergens op wat je zegt. Ik weet dat dieren geslacht worden voor vlees...quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:28 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Kijk nou maar Yasmine. Het zou je sieren. Eerlijk waar. De wereld is niet alleen maar pais en vree. Een stukje confrontatie hoort daar soms bij.
Vergeet je medicatie niet in te nemen vandaagquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:24 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Waarom zou je niet kijken? Wel lekker vlees eten op zijn tijd, maar niet willen kijken hoe dieren mishandeld worden? We hebben niet eens idee of welke schaal dit soort ruwe mishandeling van dieren plaatsvindt. Het is je verantwoordelijkheid om te kijken als je vlees eet!
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:31 schreef Farenji het volgende:
Iedereen spreekt er schande van en vindt het verschrikkelijk maar gooit vanavond toch weer een lap vlees in de pan. Horen, zien, en doorvreten. Zolang men blijft vasthouden aan hun "recht" op hun dagelijkse homp goedkoop dood dier zal er echt niks verbeteren. De bio-industrie bestaat bij de gratie van haar klanten.
Wat ongenuanceerd zeg. Dierenmarteling bestaat niet bij de gratie van mensen die een stukje vlees willen eten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:31 schreef Farenji het volgende:
Iedereen spreekt er schande van en vindt het verschrikkelijk maar gooit vanavond toch weer een lap vlees in de pan. Horen, zien, en doorvreten. Zolang men blijft vasthouden aan hun "recht" op hun dagelijkse homp goedkoop dood dier zal er echt niks verbeteren. De bio-industrie bestaat bij de gratie van haar klanten.
Oké, niet altijd marteling, wel massamoord.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat ongenuanceerd zeg. Dierenmarteling bestaat niet bij de gratie van mensen die een stukje vlees willen eten.
Spreek maar voor jezelf.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:31 schreef Farenji het volgende:
Nu ben je denk ik een hypocriet?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:41 schreef agter het volgende:
Ik ga ook niet kijken. Maar wel vlees eten.
En nu?
Dat is ook maar een frame om het negatiever te laten klinken, maar daar wil ik best in meegaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oké, niet altijd marteling, wel massamoord.
Dat is helemaal waar.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is ook maar een frame om het negatiever te laten klinken, maar daar wil ik best in meegaan.Dat dieren o.a. dienen om ons te voeden is niets mis mee, mens en dier zijn immers niet gelijkwaardig, maar je dient er wel respectvol mee om te gaan. Dit slachthuis is daar duidelijk geen voorbeeld van en als ik het ermee zou kunnen voorkomen zou ik graag wat meer voor m'n vlees betalen. Maar ik ga niet stoppen met vlees eten en dat is ook niet nodig om dit te voorkomen.
Is dutroux dan het exemplarische voorbeeld geweest voor iedere Belgische ouder uit die periode?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:22 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Klopt, een Dutrouxtje meer of minder maakt niet uit, gezien het feit dat kinderen tegenwoordig zo verwend worden, ofzo, of wat je ook precies bedoelt.
Stoppen met vlees eten óf er drastisch mee minderen is wel best een klein beetje heel erg nodig wil de aarde over 100 jaar nog leefbaar zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is ook maar een frame om het negatiever te laten klinken, maar daar wil ik best in meegaan.Dat dieren o.a. dienen om ons te voeden is niets mis mee, mens en dier zijn immers niet gelijkwaardig, maar je dient er wel respectvol mee om te gaan. Dit slachthuis is daar duidelijk geen voorbeeld van en als ik het ermee zou kunnen voorkomen zou ik graag wat meer voor m'n vlees betalen. Maar ik ga niet stoppen met vlees eten en dat is ook niet nodig om dit te voorkomen.
Absoluut wel. Zonder enige twijfel wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat ongenuanceerd zeg. Dierenmarteling bestaat niet bij de gratie van mensen die een stukje vlees willen eten.
Exact.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan gaat het namelijk niet naar de kwaliteit van de keten, maar direct naar een of ander bureaucratisch orgaan (he he) wat geen waarde toevoegt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Stoppen met vlees eten óf er drastisch mee minderen is wel best een klein beetje heel erg nodig wil de aarde over 100 jaar nog leefbaar zijnMaar dat is inderdaad een andere discussie.
Vleestaks lijkt me opzich niet gek. Gooi er maar een tientje bovenop. Niets mis mee om vlees eten te ontmoedigen.
Nee ero, nee. Dit soort dierenmarteling komt gewoon door zieke geesten die in dit slachthuis aan het slagertje spelen zijn. Niet omdat het allemaal zo goedkoop moet. Als ze namelijk hard hadden moeten werken, hadden ze geen tijd om die dieren te martelen. Zoals het vierendelen op 2.20, het gooi en smijtwerk en het koetje pesten met de stungun.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Absoluut wel. Zonder enige twijfel wel.
Elke dag (veel) vlees en dan ook nog eens goedkoop vlees kan niet zonder dit soort misstanden en zelfs "normaal" misbruik (tussen haakjes omdat het niet normaal zou moeten zijn, maar dat wel is omdat zo goedkoop mogelijk en zo snel mogelijk geproduceerd te norm is, waar de consument dus om vraagt).
Ik ben geen vegetariër hoorquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Maar dat moet niet komen door een
[..]
Dan gaat het namelijk niet naar de kwaliteit van de keten, maar direct naar een of ander bureaucratisch orgaan (he he) wat geen waarde toevoegt.
Vleestaks is een idee van idealisten met een gemaakte haat naar niet vegetariërs. En zo vaak met idealisten, zijn hun ideeën kortzichtig en onrealistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |