Vitaminepillen doen hetzelfde.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is wel echt gelijk 5 keer de ADH van alles als je die twee combineert.
Dat pis je gelukkig gelijk weer uit. 5 keer de ADH aan suiker, zout en vet niet echt.quote:
Welke proeverij? Staan meerdere. Ziet er wel leuk (lekker) uit trouwens!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:42 schreef Rezania het volgende:
Vanavond trouwens hierheen Kaas: www.biercafe.nl
Denk dat ik zo'n proeverij neem.
Laat ze dan wat meer aanbevelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat pis je gelukkig gelijk weer uit. 5 keer de ADH aan suiker, zout en vet niet echt.
Ja, dat weet ik nog niet. Kan niet kiezen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Welke proeverij? Staan meerdere. Ziet er wel leuk (lekker) uit trouwens!
Als je indruk wil maken stel je zelf een coherent proefselectie'tje voor natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik nog niet. Kan niet kiezen.Denk wel iets met enkel bieren die ik nog niet op heb eerder, badges verzamelen.
Ligt er ook aan wat mijn date / die vriend / whatever wil tuurlijk.
Vroehoeeg? We zijn al 6 uur uit bed?quote:
Jij bent een echte bikkelquote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:49 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vroehoeeg? We zijn al 6 uur uit bed?, zeg ik omdat ik toevallig ook eens niet heel laat uit m'n nest kwam.
Overigens maakt het tijdstip mij echt nooit uit met warm eten. Sommige mensen kunnen in de ochtend ook geen pindakaas verdragen. Ook geen last van natuurlijk.
twitter:FemkeHalsema twitterde op zondag 27-03-2016 om 11:50:14Meerderheid van de steekproef van De Hond wil van onze cultuur en (rechtstatelijke) tradities af. https://t.co/S7VjhxXMvW reageer retweet
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:02 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[ afbeelding ]twitter:FemkeHalsema twitterde op zondag 27-03-2016 om 11:50:14Meerderheid van de steekproef van De Hond wil van onze cultuur en (rechtstatelijke) tradities af. https://t.co/S7VjhxXMvW reageer retweet
Grappig dat de volgers van de PArtij van de Vrijheid deze vrijheid wel erg graag inleverenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:02 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[ afbeelding ]twitter:FemkeHalsema twitterde op zondag 27-03-2016 om 11:50:14Meerderheid van de steekproef van De Hond wil van onze cultuur en (rechtstatelijke) tradities af. https://t.co/S7VjhxXMvW reageer retweet
Lachen gieren brullen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Grappig dat de volgers van de PArtij van de Vrijheid deze vrijheid wel erg graag inleveren
Blijkt maar weer dat de achterban echt te dom is om te schijten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Grappig dat de volgers van de PArtij van de Vrijheid deze vrijheid wel erg graag inleveren
Ach, zalig zijn de armen van geest.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Blijkt maar weer dat de achterban echt te dom is om te schijten.
Op zich wil ik wel een deel van mijn rechten opofferen als dat betekent dat we de aanhang van de PVV en 50PLus preventief op kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:02 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Dat was tien jaar geleden misschien nog grappig.quote:
En dan gewoon de zwaarste bieren selecteren, strontlazerus voeren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 12:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als je indruk wil maken stel je zelf een coherent proefselectie'tje voor natuurlijk.![]()
Whehe, 'die guy' is voorlopig veilig.
Er is sowieso niets grappig aan die partij.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat was tien jaar geleden misschien nog grappig.
Aldus Maurice de Hoax.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:02 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Solide strategie.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan gewoon de zwaarste bieren selecteren, strontlazerus voeren.
Veel van de voorstanders zouden zelf graag Kapo willen zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom is er zoveel steun voor 'heropvoedings'kampen?
Een aanzienlijk deel van de achterban heeft zelf nog voor een rijksdaalder de joden op zolder verraden.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
50+ is dus een soort PVV trouwens, goed om te weten wel.
Die bejaarden hebben natuurlijk goede herinneringen aan de Duitse bezetting.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
50+ is dus een soort PVV trouwens, goed om te weten wel.
Door het "Dat doet mijn kind niet"-denkpatroon. De gedachte is dan dat vooral anderen naar zo'n kamp gestuurd zouden worden. Oftewel het is volgens dat denken een maatregel die hen niet direct treft.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom is er zoveel steun voor 'heropvoedings'kampen?
Ook echt leuk dat zo'n docent ff gaat beslissen wie er wel of niet gejuicht heeft.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:20 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Door het "Dat doet mijn kind niet"-denkpatroon. De gedachte is dan dat vooral anderen naar zo'n kamp gestuurd zouden worden. Oftewel het is volgens dat denken een maatregel die hen niet direct treft.
Dit was de betere van de twee. Zit nog wat oud zeer tussenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van de achterban heeft zelf nog voor een rijksdaalder de joden op zolder verraden.
Gelezen moment om even als PVV-docent alle gekleurden de klas uit te werkenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ook echt leuk dat zo'n docent ff gaat beslissen wie er wel of niet gejuicht heeft.
Wat is eigenlijk erger: een puber die juicht omdat er een aanslag is gepleegd, of volwassen kerels die op sociale media verklaren blij te zijn omdat er weer een boot met vluchtelingen is verdronken?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ook echt leuk dat zo'n docent ff gaat beslissen wie er wel of niet gejuicht heeft.
Zouden mensen die juichen als een Israëlische soldaat een gevangene executeert ook naar kampen moeten?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk erger: een puber die juicht omdat er een aanslag is gepleegd, of volwassen kerels die op sociale media verklaren blij te zijn omdat er weer een boot met vluchtelingen is verdronken?
Het tweede uiteraard. Toen ik vrij jong was heb ik ook heel veel debiele dingen gezegd, en vond ik die harde politiek zonder nuance wel mooi eigenlijk. Ook wel logisch, dan ben je er veel meer vatbaar voor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk erger: een puber die juicht omdat er een aanslag is gepleegd, of volwassen kerels die op sociale media verklaren blij te zijn omdat er weer een boot met vluchtelingen is verdronken?
Joram van Klaveren was docent maatschappijleer en godsdienst in Almere.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Bestaan die? Om docent te worden moet je toch geletterd zijn?
Op mijn 14e of 15e werd mijn interesse in politiek gewekt door Rita Verdonk. Vond haar wel een stoer wijf.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:25 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Het tweede uiteraard. Toen ik vrij jong was heb ik ook heel veel debiele dingen gezegd, en vond ik die harde politiek zonder nuance wel mooi eigenlijk. Ook wel logisch, dan ben je er veel meer vatbaar voor.
Daarna werd het u duidelijk dat u klaarblijkelijk geen enkele affiniteit hebt met vrouwen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Op mijn 14e of 15e werd mijn interesse in politiek gewekt door Rita Verdonk. Vond haar wel een stoer wijf.![]()
Jij hebt duidelijk nooit verstand van vrouwen gehadquote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Op mijn 14e of 15e werd mijn interesse in politiek gewekt door Rita Verdonk. Vond haar wel een stoer wijf.![]()
In m´n tienerjaren had ik een gruwelijke hekel aan allochtonen en verlangde ik naar een partij die al die buut´nlanders het land uit zou flikkeren. Ik was aanvankelijk dan ook een groot fan van Fortuyn.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:25 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Het tweede uiteraard. Toen ik vrij jong was heb ik ook heel veel debiele dingen gezegd, en vond ik die harde politiek zonder nuance wel mooi eigenlijk. Ook wel logisch, dan ben je er veel meer vatbaar voor.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Correct.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nooit verstand van vrouwen gehad
Lekker snel weer, opa.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nooit verstand van vrouwen gehad
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In m´n tienerjaren had ik een gruwelijke hekel aan allochtonen en verlangde ik naar een partij die al die buut´nlanders het land uit zou flikkeren. Ik was aanvankelijk dan ook een groot fan van Fortuyn.
Onze vriendengroep had vaak ruzie met een groepje Marokkanen dat regelmatig probeerde wiet en sigaretten van ons probeerde te stelen. Dan krijg je dat.quote:
Zat je ook op zo'n lekker gereformeerde school?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze vriendengroep had altijd ruzie met een groepje Marokkanen dat altijd probeerde wiet en sigaretten van ons probeerde te stelen. Dan krijg je dat.
Dat heeft Muttie ook eens bij mij geprobeerd; wel laf, een gehandicapte proberen te bestelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onze vriendengroep had altijd ruzie met een groepje Marokkanen dat altijd probeerde wiet en sigaretten van ons probeerde te stelen. Dan krijg je dat.
O, ik dacht dat we mochten stemmen over het aanblijven van Poetin.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:34 schreef Kaas- het volgende:
Mijn schoonfamilie vroeg me waar dat referendum nou eigenlijk over gaat. Over een verdrag tussen de EU en Oekraine. Oh? Maar waar gaat dat verdrag over dan? Handel en corruptiebestrijding. Oh? En moeten we voor of tegenstemmen? Doe maar voor. Oh, okeeee.
Democratie.
Ik ben van een wat jongere generatie dus ik kon Geertje wel waarderen. Was ook nog de tijd van het CDA en ook de tijd dat ik volledig ontkerkelijkte dus dat kon van mij allemaal wel oprotten. Allochtonen waren voor mij ook nog vrijwel onbekend in mijn roomblanke omgeving en als zo'n politicus dan ook nog die volledige bevolkingsgroep afzet als SGP^2 dan had je mij toen al wel binnen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In m´n tienerjaren had ik een gruwelijke hekel aan allochtonen en verlangde ik naar een partij die al die buut´nlanders het land uit zou flikkeren. Ik was aanvankelijk dan ook een groot fan van Fortuyn.
Poetin heeft de champagne al klaar staan voor als we nee stemmen!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
O, ik dacht dat we mochten stemmen over het aanblijven van Poetin.
Kijk, het Poetin-argument werkt toch.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:36 schreef robin007bond het volgende:
Ik denk dat ik toch voor stem. Als protest tegen Russisch imperialisme, niet zozeer omdat ik het verdrag een goed idee vind.
Nee, ik ben altijd veel te nieuwsgierig geweest om xenofoob te zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nog andere mensen die uit de kast willen komen als ex-xenofoob? Dit is het moment.![]()
Ik kwam laatst nog een post tegen van mijn vorige account van heel veel jaar terug (denk dat ik toen 13-14 was) waarbij ik stelde dat het goed was dat je niet lid van de PVV kon worden omdat het anders door moslims geïnfiltreerd werd.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nog andere mensen die uit de kast willen komen als ex-xenofoob? Dit is het moment.![]()
Ik zag tot m'n 12e - toen kwam er plotseling een asielzoekerscentrum in ons Groningse dorpje - maximaal 1 a 2 keer per jaar een persoon met een donkere huidskleur. We wisten gewoon niet wat dat was, want het bestond niet in de omgeving en tv kijken deden we niet echt. M'n broer en ik reageerden daar dan ook altijd heel raar op, zo gênant moet dat geweest zijn voor m'n moeder. Broer en ik beetje wijzen naar de donkere mevrouw bij de kassa in de supermarkt in de grote stad (en dat was dan ook een plaats met hoogstens 30.000 inwonersquote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:38 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik ben van een wat jongere generatie dus ik kon Geertje wel waarderen. Was ook nog de tijd van het CDA en ook de tijd dat ik volledig ontkerkelijkte dus dat kon van mij allemaal wel oprotten. Allochtonen waren voor mij ook nog vrijwel onbekend in mijn roomblanke omgeving en als zo'n politicus dan ook nog die volledige bevolkingsgroep afzet als SGP^2 dan had je mij toen al wel binnen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Toen hier de eerste hoofddoekjes verschenen, had ik daar moeite mee omdat ik het ervoer als kritiek op mijn vrijere verschijning.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja, ik heb nooit massamoordenaars vereerd.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]![]()
Wow.
Nja. Ik heb ook mijn zondes gehad.
Wel heftig dat je daarna zo links bent geworden en zelfs SP stemde.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet wel wie je was denk ik, maar het zij je vergeven.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:42 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik kwam laatst nog een post tegen van mijn vorige account van heel veel jaar terug (denk dat ik toen 13-14 was) waarbij ik stelde dat het goed was dat je niet lid van de PVV kon worden omdat het anders door moslims geïnfiltreerd werd.
KetchupFTW.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:46 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik weet wel wie je was denk ik, maar het zij je vergeven.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Toen hier de eerste hoofddoekjes verschenen, had ik daar moeite mee omdat ik het ervoer als kritiek op mijn vrijere verschijning.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:42 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik kwam laatst nog een post tegen van mijn vorige account van heel veel jaar terug (denk dat ik toen 13-14 was) waarbij ik stelde dat het goed was dat je niet lid van de PVV kon worden omdat het anders door moslims geïnfiltreerd werd.
Zat je echt op het platteland op school dan? Ik kwam al bij Turkse vriendjes thuis toen ik een jaar of 6 was, midden jaren zeventig.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:45 schreef Kaas- het volgende:
Pas op de middelbare school kreeg ik voor het eerst een donkere jongen op school. Moest ik wel 12 km voor fietsen.
Wat een bizarre omgeving eigenlijk.
True.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja, ik heb nooit massamoordenaars vereerd.
Dat is wat studeren met je doet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wel heftig dat je daarna zo links bent geworden en zelfs SP stemde.
Wat trok je destijds aan bij links en waarom ben je wat rechtser geworden? Toch de praktijkervaring?quote:
Was het BA van The A-team?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:48 schreef robin007bond het volgende:
Mijn ouders deden zo erg hun best om me goed op te voeden. Ik kreeg zelfs een donkergetinte pop om mee te spelen om me te laten wennen aan mensen met een andere huidskleur.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:47 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zat je echt op het platteland op school dan? Ik kwam al bij Turkse vriendjes thuis toen ik een jaar of 6 was, midden jaren zeventig.
Bestond toen Tumblr al?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:48 schreef robin007bond het volgende:
Mijn ouders deden zo erg hun best om me goed op te voeden. Ik kreeg zelfs een donkergetinte pop om mee te spelen om me te laten wennen aan mensen met een andere huidskleur. En sowieso tegen gendernormen natuurlijk.
Nu je het zegt, ik had ook een negerpopje. Toch mooi van je ouders.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:48 schreef robin007bond het volgende:
Mijn ouders deden zo erg hun best om me goed op te voeden. Ik kreeg zelfs een donkergetinte pop om mee te spelen om me te laten wennen aan mensen met een andere huidskleur. En sowieso tegen gendernormen natuurlijk.
Nee. Het was een normale babypop.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Was het BA van The A-team?
Oh nee, daar ben je te jong voor.
Leuk.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ik had ook een negerpopje. Toch mooi van je ouders.
Ja, Rotterdammers hè. Die waren al vroeg wat gewend. Maar Palestijnen waren de uitzondering, daar hadden ze een hekel aan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Leuk.Jouw ouders waren ook redelijk tolerant?
Ik vind het een beetje naar om te vragen, maar had je in die omgeving niet meer moeite met je geaardheid?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]Op twee verschillende basisscholen in een dorp gezeten en beide hadden ze maximaal 100 leerlingen verdeeld over 8 groepen en dat waren allemaal blanke plattelandsboertjes ja. Voor de middelbare school moest ik naar Delfzijl, dat was officieel een stad en daar kwam je heel af en toe wel eens gekleurde mensen tegen. Toen ik op m'n 18e voor het eerst in Rotterdam kwam voelde ik me ook niet superveilig en moest ik er best wel even aan wennen dat plotseling iedereen er anders uit zag dan ik.
Daarom moet je 18-jarigen ook nooit serieus nemen.
Ik ben rechtser geworden omdat ik een behoorlijk salaris verdien, een hoop belasting verdien en ik drie keer op vakantie gaan per jaar eigenlijk te weinig vind.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat trok je destijds aan bij links en waarom ben je wat rechtser geworden? Toch de praktijkervaring?
Hoezo?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje naar om te vragen, maar had je in die omgeving niet meer moeite met je geaardheid?
Ik concludeer hier uit dat je van je eerste basisschool afgetrapt bent? Kaasje toch.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]Op twee verschillende basisscholen in een dorp gezeten en beide hadden ze maximaal 100 leerlingen verdeeld over 8 groepen en dat waren allemaal blanke plattelandsboertjes ja.
Die woont de rest van het jaar dan ook bij de daklozenopvang.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
DH gaat wel 10x per jaar op vakantie.
Nice,.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:39 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, ik ben altijd veel te nieuwsgierig geweest om xenofoob te zijn.
Studenten overnachten in een afgetrapt hostel.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:54 schreef Kaas- het volgende:
Studenten gaan ook drie keer per jaar op vakantie. Waarom werken?
Nee, we verhuisden van het ene Groningse dorpje naar het andere Groningse dorpje. Enkel schaapjes, koetjes en paardjes zag ik als ik uit m'n raam keek. Wakker worden van de haan en zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik concludeer hier uit dat je van je eerste basisschool afgetrapt bent? Kaasje toch.
Heftig. Wel fijn dat ze verder zo tolerant waren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, Rotterdammers hè. Die waren al vroeg wat gewend. Maar Palestijnen waren de uitzondering, daar hadden ze een hekel aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kreeg jij mee van je ouders?
Tjah. Ik sprak op mijn 8ste al vloeiend Sranantongo omdat ik anders niet met mijn buren in Amsterdam Zuidoost kon communiceren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zag tot m'n 12e - toen kwam er plotseling een asielzoekerscentrum in ons Groningse dorpje - maximaal 1 a 2 keer per jaar een persoon met een donkere huidskleur. We wisten gewoon niet wat dat was, want het bestond niet in de omgeving en tv kijken deden we niet echt. M'n broer en ik reageerden daar dan ook altijd heel raar op, zo gênant moet dat geweest zijn voor m'n moeder. Broer en ik beetje wijzen naar de donkere mevrouw bij de kassa in de supermarkt in de grote stad (en dat was dan ook een plaats met hoogstens 30.000 inwoners) en giebelen en zo.
Je bent dus eigenlijk gewoon een kopie van je ouders hun gedachten en hebt geen eigen persoonlijkheid?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah. Ik sprak op mijn 8ste al vloeiend Sranantongo omdat ik anders niet met mijn buren in Amsterdam Zuidoost kon communiceren.
Mijn eerste bendemoord pleegde ik toen ik elf was. Zo rond mijn veertiende moest ik voor de eerste keer een jaar in de bak. Daarna is het wel weer goed gekomen aangezien rond die tijd Paul Scheffer de multiculti samenleving failliet verklaarde en iedereen weer gewoon normaal kon gaan doen.
Ja, van hetzelfde hier. Eindeloze hoeveelheid polder.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee, we verhuisden van het ene Groningse dorpje naar het andere Groningse dorpje. Enkel schaapjes, koetjes en paardjes zag ik als ik uit m'n raam keek. Wakker worden van de haan en zo.
Radicale jihadi en homosueel, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik heb uiteenlopende periodes vol tegenstrijdigheden gehad, maar dat is logisch.
Drugshond ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Studenten overnachten in een afgetrapt hostel.
Oh zo, dat gaat normaal gesproken in een stad wel ff wat makkelijker en sneller dan op het platteland ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klinkt als een omgeving om moeilijk uit de kast te komen.
Ik verdien ook een hoop belastingcenten. Gewoon lekker veel voor de overheid werken dan komt dat belastinggeld vanzelf je kant op. Maar of je daar nou rechtser van wordt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben rechtser geworden omdat ik een behoorlijk salaris verdien, een hoop belasting verdien en ik drie keer op vakantie gaan per jaar eigenlijk te weinig vind.
Hoe is jouw politieke ontwikkeling gegaan Kosmo?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:59 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik heb uiteenlopende periodes vol tegenstrijdigheden gehad, maar dat is logisch.
Drugshond spoort ook gewoon niet.quote:
Mooi man.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Studenten overnachten in een afgetrapt hostel.
I.t.t de kinderen van La Halsema was ik wel een sociaal experiment ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:59 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je bent dus eigenlijk gewoon een kopie van je ouders hun gedachten en hebt geen eigen persoonlijkheid?![]()
Nee, nooit iets religieus eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Radicale jihadi en homosueel, bijvoorbeeld.
En al die tyfusboerderijhonden blaffend achter je aan rennen als je de post kwam bezorgen. Oh nee, je werkte nooit he.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:59 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, van hetzelfde hier. Eindeloze hoeveelheid polder.
Hanen vind ik derhalve kutbeesten.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:58 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heftig. Wel fijn dat ze verder zo tolerant waren.
Mijn ouders hadden geen hekel aan bevolkingsgroepen. Ik werd altijd heel empathisch opgevoed. Helaas resulteerde dat dus in puberale rebelsheid tegen hun lieve ideeën.
Ze zeiden ook altijd tegen me dat er genoeg voedsel op de wereld is voor iedereen, maar dat het niet goed verdeeld wordt. Ook heel erg anti-oorlog altijd.Dat klinkt als een warme jeugd met goede ideeën. Zou je kunnen zeggen dat je ouders nog steeds hippies zijn? Dat zou wel schattig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kreeg jij mee van je ouders?
Ik heb thuis geen politiek meegekregen, ik wist dat ze PvdA stemden maar we hadden het nooit ergens over. Dat heb ik later ingehaald door onder andere met de grote betoging tegen de bom mee te lopen.
Hier hetzelfde, meestal was het dan ook gewoon een geadopteerde jongen. Tegenwoordig is het nog exact hetzelfde daar, maar zijn er wat Polen bij gekomen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik zag tot m'n 12e - toen kwam er plotseling een asielzoekerscentrum in ons Groningse dorpje - maximaal 1 a 2 keer per jaar een persoon met een donkere huidskleur. We wisten gewoon niet wat dat was, want het bestond niet in de omgeving en tv kijken deden we niet echt. M'n broer en ik reageerden daar dan ook altijd heel raar op, zo gênant moet dat geweest zijn voor m'n moeder. Broer en ik beetje wijzen naar de donkere mevrouw bij de kassa in de supermarkt in de grote stad (en dat was dan ook een plaats met hoogstens 30.000 inwoners) en giebelen en zo.
Oh, ik was toen nog wel een paar jaartjes religieus.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nee, nooit iets religieus eigenlijk.
Daar was ik al rond 13 klaar mee ongeveer.
Ik bezorgde altijd de NRC.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En al die tyfusboerderijhonden blaffend achter je aan rennen als je de post kwam bezorgen. Oh nee, je werkte nooit he.
Als je wat ouder bent, gaat de lol daar aardig vanaf.quote:
Wanneer je terug praat zie je al aan hun hoofd dat ze niet luisteren en enkel hun beurt afwachten om weer door te spreken, waarbij hun gezicht met de seconde meer ongeduld uitstraalt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:03 schreef Kosmoproleet het volgende:
Soms denk je dat mensen een gesprek met je aan willen gaan, maar blijkt gewoon dat ze even hun verhaal willen houden.
Zijn vaak ook dezelfde mensen,
Waarom vergeet ik het elke keer weer.
Mijn ouders werden pas gelovig toen ik al twaalf was. Dat was best lastig. Zodra ik het huis uit was, liet ik het geloof weer vallen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh, ik was toen nog wel een paar jaartjes religieus.
Nu doe je wel alsof iedereen die Sranantongo spreekt aan bendemoorden doet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah. Ik sprak op mijn 8ste al vloeiend Sranantongo omdat ik anders niet met mijn buren in Amsterdam Zuidoost kon communiceren.
Mijn eerste bendemoord pleegde ik toen ik elf was. Zo rond mijn veertiende moest ik voor de eerste keer een jaar in de bak. Daarna is het wel weer goed gekomen aangezien rond die tijd Paul Scheffer de multiculti samenleving failliet verklaarde en iedereen weer gewoon normaal kon gaan doen.
U was zeker misdienaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh, ik was toen nog wel een paar jaartjes religieus.
Oh ja, zo irritant is dat. Ik vertel dan zelf maar niets meer.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wanneer je terug praat zie je al aan hun hoofd dat ze niet luisteren en enkel hun beurt afwachten om weer door te spreken, waarbij hun gezicht met de seconde meer ongeduld uitstraalt.
Born again christians.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn ouders werden pas gelovig toen ik al twaalf was. Dat was best lastig. Zodra ik het huis uit was, liet ik het geloof weer vallen.
Waar was dit eigenlijk dan? In het dorp van mijn ouders is er namelijk ook echt geen zak veranderd, behalve dat er nu wat Polen en Bulgaren wonen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:02 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, meestal was het dan ook gewoon een geadopteerde jongen. Tegenwoordig is het nog exact hetzelfde daar, maar zijn er wat Polen bij gekomen.
Overigens zie ik tegenwoordig in mijn dagelijks leven ook niet zoveel mensen met een donkere huiskleur, buiten de internationale aanwas. 90% van de opleiding is spier wit.![]()
In de stad is het natuurlijk anders, maar de campus is nog wel redelijk afgezonderd.
Precies.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wanneer je terug praat zie je al aan hun hoofd dat ze niet luisteren en enkel hun beurt afwachten om weer door te spreken, waarbij hun gezicht met de seconde meer ongeduld uitstraalt.
Sekte?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee erger. Maar dat is niet geschikt voor deze sc.
Wie?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:07 schreef Monolith het volgende:
"Melissa Etheridge wilde Brad Pitt's sperma", bedankt voor de informatie Fok! newsticker.
Moslims dus.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee erger. Maar dat is niet geschikt voor deze sc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien kan je die gesprekken leuk maken door te testen hoe ver je kunt gaan met sarcasme zonder dat die mensen het door hebben. "Ooh jaaaaa? Oh wat leeeuuukkkkk!?!? Vertel er eens wat meer over??".quote:
Zo ervaarde ik het ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klinkt als een warme jeugd met goede ideeën. Zou je kunnen zeggen dat je ouders nog steeds hippies zijn? Dat zou wel schattig zijn.
Ik heb thuis geen politiek meegekregen, ik wist dat ze PvdA stemden maar we hadden het nooit ergens over. Dat heb ik later ingehaald door onder andere met de grote betoging tegen de bom mee te lopen.
Homo's kunnen dat niet, die komen dan alleen maar enthousiast over.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Misschien kan je die gesprekken leuk maken door te testen hoe ver je kunt gaan met sarcasme zonder dat die mensen het door hebben. "Ooh jaaaaa? Oh wat leeeuuukkkkk!?!? Vertel er eens wat meer over??".
Welke dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:09 schreef Friek_ het volgende:
Wel handig, de leerlingen geven een aantal hypes die nu in zijn. Zo is er blijkbaar een Adidas schoen helemaal hip.
Iemand die bijna 20 jaar geleden een hitje had.quote:
Echt waar? Vertel er eens wat meer over pls.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Homo's kunnen dat niet, die komen dan alleen maar enthousiast over.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Moslims dus.Whehe. Soms kom ik op Fok! iemand tegen die denkt dat ik moslima ben. Vind ik wel grappig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohhhh zo irritant.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vertel jij anders wat meer over je planning deze middag.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Echt waar? Vertel er eens wat meer over pls.
Genemuidenquote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Waar was dit eigenlijk dan? In het dorp van mijn ouders is er namelijk ook echt geen zak veranderd, behalve dat er nu wat Polen en Bulgaren wonen.![]()
Tegenwoordig valt het me uberhaupt niet op dat verschillende mensen verschillende huidskleuren hebben omdat het gegeven in de loop van de tijd zo logisch als wat is geworden voor me. Sta ook altijd weer even te kijken wanneer vrienden uit het noorden of het oosten van het land bij me op bezoek zijn en ineens zeggen 'wat veel buitenlanders hier joh!'. Huh waar dan? denk ik dan altijd.
Dat hitje is dan ongeveer van mijn leeftijd.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Iemand die bijna 20 jaar geleden een hitje had.
Black Christianity.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:11 schreef Ryon het volgende:
Bij ons in de buurt (jaja, Zuidoost) was / is de Pinkstergemeente heel erg groot. Dat zijn denk ik wel de gezelligste christenen. Straatarm, bloedfanatiek en extreem religieus. Hebben ook een ongezond sterke zendeling/bekeringsdrang.
Goed om te weten. Thx.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze blijkbaar. Al heb ik het idee alsof die al jaren populair zijn.
Zijn toch niet perse Adidas? Ik had die vroeger ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt. Je opent altijd wel goede topics.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ooit nog een KLB-topic over geopend waar jij ook in reageerde.
Lekker quasi-verplicht naar het gospelkoor gaan van de buurvrouw.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Black Christianity.
Das pas gezellig.
Zijn je ouders misschien ook nog bij de Baghwan geweest? Dat vond ik zo raar, dat slimme ontwikkelde mensen ineens allemaal in het oranje gingen lopen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zo ervaarde ik het ook.Ze zijn geen hippies, misschien vroeger wel, maar nu niet.
Wel tof dat je meedeed aan die grote betoging Disana.![]()
Hoe kwam dat bewustzijn toen ineens? Want thuis had je het er niet echt over.
Ah Overijssel.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:11 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Genemuiden
Er zijn hier voldoende internationale studenten dat het me niet zo vaak meer opvalt, maar het zit er soms nog wel een beetje.
Die bestaan volgens mij al mijn hele leven.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sociale verplichtingen is toch zo'n beetje waar een religie om draait? Nog nooit een dominee "Geloven doe je thuis olé olé" horen prediken in ieder geval.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Lekker quasi-verplicht naar het gospelkoor gaan van de buurvrouw.
Ja, maar hypes komen terug.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:14 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die bestaan volgens mij al mijn hele leven.
Zonder bullshit was ik tijdens mijn studententijd ook bij de Baghwan gegaan als ik in die tijd student was geweest.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:13 schreef Disana het volgende:
Zijn je ouders misschien ook nog bij de Baghwan geweest? Dat vond ik zo raar, dat slimme ontwikkelde mensen ineens allemaal in het oranje gingen lopen.
Waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zonder bullshit was ik tijdens mijn studententijd ook bij de Baghwan gegaan als ik in die tijd student was geweest.
Haha, nee. Dat niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Zijn je ouders misschien ook nog bij de Baghwan geweest? Dat vond ik zo raar, dat slimme ontwikkelde mensen ineens allemaal in het oranje gingen lopen.
Ah vandaar. Wel leuk dat je bij zo'n studentenleven ook veel nieuwe contacten en ideeën opdoet.quote:Nou ik ging studeren in Groningen, en dat is een nogal linkse stad. Dus ik ontmoette allemaal linkse mensen en kwam in studentenvereniging Vera. Oké ik kwam ook in Vindicat, maar dat was alleen voor het eten.
Correct, u bent een wegkijker. Behalve waar het de PKK betreft. Boefjequote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
Laatst zie iemand ergens 'dit is gelukkig nog geen POL, dus niet overdrijven' , om uit te drukken dat daar de wegkijkers niet in de meerderheid waren.
NOG geen POL? Niet-wegkijken is de status quo? Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
Laatst zie iemand ergens 'dit is gelukkig nog geen POL, dus niet overdrijven' , om uit te drukken dat daar de wegkijkers niet in de meerderheid waren.
Gezelligheid, beetje mediteren, beetje filosoferen en toch behoorlijk sektarisch. In die tijd had je niet heel erg veel goede alternatieven.quote:
De grap die je wist dat zou komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brad_Pitt
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:17 schreef Kaas- het volgende:
Ik heb Brad Pitt nooit echt aantrekkelijk gevonden.
Matthias was toch jouw account?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:18 schreef Kaas- het volgende:
Kloppen de geruchten trouwens dat John en Matthias kloons van elkaar zijn?
Ja, ik ben nooit meer uit Groningen weggegaan omdat de stad goed bij me past. Plus ik kreeg hier direct na mijn studie een baan, wat helaas niet iedereen kan zeggen die hier komt om te studeren.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Haha, nee. Dat niet.![]()
[..]
Ah vandaar. Wel leuk dat je bij zo'n studentenleven ook veel nieuwe contacten en ideeën opdoet.
Raakte je toen ook verliefd op Groningen?
Wij hebben best veel aanwas uit het oosten, zoals China en India. Ook nog wel Italië, en dat kan ik meestal ook nog wel zien.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah Overijssel.Moest het eerlijk gezegd wel googelen. Maar internationaal geeft niet per se een divers straatbeeld. Mijn huidige vak volg ik met 23 studenten en die komen allemaal uit Italie, Frankrijk, Spanje, VS, Duitsland, Canada etc. maar ze er zien er precies het zelfde uit.
Gelukkig kan dat nu allemaal bij de JOVD.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Gezelligheid, beetje mediteren, beetje filosoferen en toch behoorlijk sektarisch. In die tijd had je niet heel erg veel goede alternatieven.
Precies.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gelukkig kan dat nu allemaal bij de JOVD.
Onderdeel van onze cultuur geworden. Sorry man.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die Koningsliedgrappen moeten echt verboden worden.
Dat was waarschijnlijk ook de aantrekkingskracht op verder goed ontwikkelde mensen. Die misten de spiritualiteit. Bovendien was Baghwan in het begin van de vrije seks, ook mooi meegenomen voor wie er behoefte aan had.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Gezelligheid, beetje mediteren, beetje filosoferen en toch behoorlijk sektarisch. In die tijd had je niet heel erg veel goede alternatieven.
Dan heb je mazzel gehad. Leuk om te horen dat de stad je daarna zo aantrok.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik ben nooit meer uit Groningen weggegaan omdat de stad goed bij me past. Plus ik kreeg hier direct na mijn studie een baan, wat helaas niet iedereen kan zeggen die hier komt om te studeren.
Het zwarte deel van Noord-Amerika gaat dan ook niet internationaal. Dat is ze de vorige keer immers ook niet zo goed bevallen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:18 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Wij hebben best veel aanwas uit het oosten, zoals China en India. Ook nog wel Italië, en dat kan ik meestal ook nog wel zien.
Maar goed, het overgrote deel van Europa en Noord-Amerika ziet er inderdaad hetzelfde uit
Boefje.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Bovendien was Baghwan in het begin van de vrije seks,
En jij, heb jij een plek waar je het liefst zou willen wonen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:20 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dan heb je mazzel gehad. Leuk om te horen dat de stad je daarna zo aantrok.
Ik snap de Clooney.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik denk dat Angelina Jolie vanavond bij Brad Pitt.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:20 schreef Kaas- het volgende:
Bij de JOVD wil ik nog wel eens met een gezichtsbedekkende muts op naar binnen rennen om de boel te slopen.
Neeeee. Echt gewoon alsjeblieft - NIET :")!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik denk dat Angelina Jolie vanavond bij Brad Pitt.
Scientology is ook vrij duur volgens mij.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:21 schreef Ryon het volgende:
Nee, tegenwoordig heb je wel meer keuze op dat gebied omdat spiritualiteit gewoon meer onderdeel geworden is van het alledaagse leven (als vervanging van de normale religies). Alleen qua echte sektes valt het nog wat tegen. Ben ook eens langs geweest bij de jongens / dames van de Scientology. Maar dat is ook niet echt iets. Hoewel ze qua fanatisme wel echt goed scoren.
O ja. Dat element wilde ik zeker nog even noemen.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat was waarschijnlijk ook de aantrekkingskracht op verder goed ontwikkelde mensen. Die misten de spiritualiteit. Bovendien was Baghwan in het begin van de vrije seks, ook mooi meegenomen voor wie er behoefte aan had.
Bestaat Youth for Christ nog? Dat waren altijd van die vrolijke blije flyers. Scientology lijkt me benauwend. Maar ben je dan serieus op zoek?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:21 schreef Ryon het volgende:
Nee, tegenwoordig heb je wel meer keuze op dat gebied omdat spiritualiteit gewoon meer onderdeel geworden is van het alledaagse leven (als vervanging van de normale religies). Alleen qua echte sektes valt het nog wat tegen. Ben ook eens langs geweest bij de jongens / dames van de Scientology. Maar dat is ook niet echt iets. Hoewel ze qua fanatisme wel echt goed scoren.
Je kunt nog altijd dit allemaal worden, beetje de universalitische religies.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:21 schreef Ryon het volgende:
Whehehe.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja. Dat element wilde ik zeker nog even noemen.
Nee, maar de aantrekkingskracht van de Baghwan kan ik heel goed begrijpen. Het is inderdaad de combinatie van oosterse mystiek, spiritualiteit, verbondenheid en vrije seksuele moraal die echt boeiend is voor (knappe) slimme jonge mensen. Nu zoeken mensen dat nog steeds. Tegenwoordig ga je dan gewoon bij D66 maar in die tijd stelde dat nog niet zoveel voor.
Daarvoor heb ik nog te weinig ervaring. Als ik in Amsterdam ben voel ik me heel erg thuis, dat contrast met Zeeland is zo groot. De gebouwen zijn ook zo mooi. Als ik op Amsterdam CS ben dan voel ik me gewoon overdonderd.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:21 schreef Disana het volgende:
[..]
En jij, heb jij een plek waar je het liefst zou willen wonen?
Nog nooit een buitenlander gezien. Dus ook geen last van xenofobie.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 13:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja, maar de Baghwan was ook niet gratis natuurlijk. De Mercedessen van de grote leider betaalde zichzelf natuurlijk niet. Scientology leden zijn wel echt super succesvol. Ze weten wel waar ze de mensen vandaan moeten halen. Met dergelijke inkomens valt het allemaal nog wel mee.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Scientology is ook vrij duur volgens mij.
Vertel dat de Limburgers maar.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nog nooit een buitenlander gezien. Dus ook geen last van xenofobie.
Utrecht is geen slecht idee, dat is ook een vriendelijke stad. Maar hoe zou het linkse Nijmegen je passen, is dat geen idee?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik nog te weinig ervaring. Als ik in Amsterdam ben voel ik me heel erg thuis, dat contrast met Zeeland is zo groot. De gebouwen zijn ook zo mooi. Als ik op Amsterdam CS ben dan voel ik me gewoon overdonderd.
Maar ja, uit praktische overwegingen niet zo handig met bijvoorbeeld de hele hoge prijzen voor huizen.
Ik zit eraan te denken om verder te studeren in Utrecht. Ben benieuwd hoe die stad me bevalt.Het station vind ik er minder mooi.
Rome in Italië vond ik ook echt prachtig.
Als ik in Zeeland blijf, dan zou ik kiezen voor Middelburg of Goes.
En een lidmaatschap bij HUMAN toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:24 schreef Friek_ het volgende:
Je kan ook gewoon humanist worden. Enige wat je hoeft te doen is lid worden van D66, naar de VPRO kijken en af en toe een bajesklant bezoeken.
Soefi heb ik oprecht mee kennis gemaakt. Vriendin van mij is daar fanatiek mee bezig en ik volg haar er een beetje in. Komt wel het dichtst in de buurt van een moderne, toegankelijke spirituele vorm van religie.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je kunt nog altijd dit allemaal worden, beetje de universalitische religies.
http://www.soefi.nl/
Ik mis het wel eens, maar het zit gewoon helemaal niet in me.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:26 schreef robin007bond het volgende:
De zoektocht naar spiritualiteit heb ik echt nooit begrepen. Die behoefte heb ik gewoon nooit gehad..
Jij had Pinocchio.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:26 schreef robin007bond het volgende:
De zoektocht naar spiritualiteit heb ik echt nooit begrepen. Die behoefte heb ik gewoon nooit gehad..
Juiste wijken?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:25 schreef Kosmoproleet het volgende:
Utrecht is ook superleuk, Amsterdam ook, Groningen ook (zou echt hoog op mijn lijstje staan als het niet zo ver van de randstad was) en Rotterdam ook gewoon supernice (in de juiste wijken).
Nijmegen hmm.. Op de een of andere manier trekt die uni mij niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Utrecht is geen slecht idee, dat is ook een vriendelijke stad. Maar hoe zou het linkse Nijmegen je passen, is dat geen idee?
Ik voel me juist helemaal niet thuis in Amsterdam met al die opgeschoten mensen
Goed staaltje regionaal wensdenken weer.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:27 schreef Kaas- het volgende:
Groningse mensen zijn wel de chillste van de grote steden. Wat rustiger, nuchterder, minder opvliegend, minder haast etc.
Universeel soefi of toch wel verbonden aan een bepaalde religie?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Soefi heb ik oprecht mee kennis gemaakt. Vriendin van mij is daar fanatiek mee bezig en ik volg haar er een beetje in. Komt wel het dichtst in de buurt van een moderne, toegankelijke spirituele vorm van religie.
Komt met de jaren. De meeste jongeren beginnen daar pas na hun 25ste echt behoefte aan te krijgen en pas na hun 30ste er echt mee bezig te zijn. Heeft ook te maken met de levensfase waar je dan in komt. Tijdens je studententijd ben je er waarschijnlijk meer mee bezig vanwege de vrije seks en het gratis bier / drugs dat bij die clubjes hoort.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:26 schreef robin007bond het volgende:
Ik ken even niet op de link klikken vanwege een bug, maar is dat toevallig iets Indiaas waar je cursussen in moet doen om verder in te komen?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Soefi heb ik oprecht mee kennis gemaakt. Vriendin van mij is daar fanatiek mee bezig en ik volg haar er een beetje in. Komt wel het dichtst in de buurt van een moderne, toegankelijke spirituele vorm van religie.
Ah, nou Utrecht is ook leuk. In Rome ben ik nooit geweest, ik ken het van films en dan ziet het er mooi uit.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nijmegen hmm.. Op de een of andere manier trekt die uni mij niet.
Tsja.. Opgeschoten.. Dat merk je wel heel erg in bijvoorbeeld het verkeer.
Ja, Witteveen ken ikquote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Universeel soefi of toch wel verbonden aan een bepaalde religie?
Ik vind de universele soefi's wel leuk, een bekende VVD'er is het ook bijvoorbeeld.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Witteveen
Het klopt wel hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Goed staaltje regionaal wensdenken weer.
Ik vind dat het wel klopt.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Goed staaltje regionaal wensdenken weer.
Dat is toch ook wel inherent aan zo'n lidmaatschap?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, Witteveen ken ikDie is er ook vrij oud mee geworden (leeft volgens mij nog).
Wel een beetje een vaag en zweverig figuur. Maar goed.
Dat wel. Mja het is sowieso wat zweverig allemaal.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, Witteveen ken ikDie is er ook vrij oud mee geworden (leeft volgens mij nog).
Wel een beetje een vaag en zweverig figuur. Maar goed.
Komt waarschijnlijk omdat er geen Groningers wonen.quote:
De zoon van Witteveen zat ook in de MH17 en was volgens mij een PvdA'er, maar die was toch geen soefist?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dat wel. Mja het is sowieso wat zweverig allemaal.
In de MH17 was er ook een bekende soefist, van de PvdA overigens, helaas omgekomen ook.
Ik denk dat alle leuke Groningers ernaar toe trekken, waardoor de rest van de provincie zo kut is.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk omdat er geen Groningers wonen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik denk dat alle leuke Groningers ernaar toe trekken, waardoor de rest van de provincie zo kut is.
Dunnow, Zo bekend ben ik er niet mee. Maar het gaat inderdaad om mediteren en studeren om je geestelijke groei (etc etc) te bewerkstelligen. Behoorlijk ontspannende bedoening in ieder geval.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ken even niet op de link klikken vanwege een bug, maar is dat toevallig iets Indiaas waar je cursussen in moet doen om verder in te komen?
Soefisme kent haar oorsprong in de islam voornamelijk, maar wel uit India/Pakistan enzo en universeel soefisme is meer een syncretische religie van allerlei reglieis die meer de nadruk legt op de abstracte hoofdpunten en over geestelijke verlichting gaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:28 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ken even niet op de link klikken vanwege een bug, maar is dat toevallig iets Indiaas waar je cursussen in moet doen om verder in te komen?
Een politieke overtuiging is in ieder geval wel een levensbeschouwing. Het verschil is wel dat een politieke overtuiging gericht is op de materiële wereld en een religie veelal op de spirituele wereld. Het is dus goed mogelijk dat beiden naast elkaar bestaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:33 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Ik denk dat politieke overtuigingen best een vorm van religie kan zijn. In iedergeval toen ik het geloof gedag zei ben ik wel veel na gaan denken wat ik dan wel belangrijk vind.
Het Christendom komt met een eigen moraal en een eigen set aan regels en als je daar eenmaal niet meer aan vast zit dan ga je dat zelf opvullen. Praktisch elke non-confessionele stroming heeft alternatieve basisprincipes en een moraal.
Zo zo, effe internet aanslingeren. Serious business.quote:Verder kondigt de minister aan voortaan standaard de Amerikaanse ‘watchlist’ van terroristen te zullen raadplegen in het geval van vermeende Syriëgangers. El Bakraoui stond sinds september op een terroristenlijst van de FBI.
Die kunnen wij ook gewoon zien ofzo ?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:39 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Zo zo, effe internet aanslingeren. Serious business.
Als je lijntjes hebt met het CIDI krijg je dat soort lijsten gewoon in je mail opgestuurd.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die kunnen wij ook gewoon zien ofzo ?
Nee dit betreft een niet openbare lijst vermoed ik. Zijnde vrienden van opperland Amerika mogen wij (overheid) dat inzien.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:39 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die kunnen wij ook gewoon zien ofzo ?
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Soefisme kent haar oorsprong in de islam voornamelijk, maar wel uit India/Pakistan enzo en universeel soefisme is meer een syncretische religie van allerlei reglieis die meer de nadruk legt op de abstracte hoofdpunten en over geestelijke verlichting gaat.
Gewoon Jezus accepteren als je persoonlijke Redder.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:40 schreef Ryon het volgende:
Als je atheïst bent kom je op een gegeven ogenblik ook in aanraking met existentiële en zingevingsvraagstukken. Dat hoort bij het leven. Al die hogeropgeleide papventjes van tegenwoordig die veel te veel tijd hebben om daar dan over na te denken raken daardoor meteen in een crisis. Maar het helpt wel als je - ook als niet religieus persoon - een zeker spiritueel referentiekader opbouwt waarmee je die vraagstukken te lijf kan gaan.
Ik denk dat daar ook altijd wel een grote maatschappelijke behoefte aan blijft bestaan. Al zullen mensen tegenwoordig niet meer de tijd en zin hebben om zich daarvoor aan te sluiten bij een beweging of een heel genootschap.
quote:Aryeh Greenes, along with his co-defendant, Aviv Mizrahi (aka Aviv Shoham Schwartz), are wanted for their alleged involvement in defrauding financial institutions of $33 million in California, and elsewhere, from February 2004 to June 2008.
Wel interessant. Dan heb ik blijkbaar ook helemaal niets met een spirituele wereld.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een politieke overtuiging is in ieder geval wel een levensbeschouwing. Het verschil is wel dat een politieke overtuiging gericht is op de materiële wereld en een religie veelal op de spirituele wereld. Het is dus goed mogelijk dat beiden naast elkaar bestaan.
Mooie scene in "Het land van Lubbers" was dat Lubbers naar de bisschop vraagt om advies over de kernwapencrisis. Waarop de kerkvader zegt dat hij als christen-democraat het antwoord daarop moet vinden in zijn eigen politieke overtuigingen en niet in de opvattingen van de kerk. Die zitten op andere niveaus.
Mijn Robje gelooft in de Godin van Knuffels en Brokjes.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 14:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik heb het liefst sprirtuele katten.
Hehe. Zo is het.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:16 schreef 99.999 het volgende:
Ik heb het liefst lekker gebakken dieren.
Gegrilde dieren mogen er ook zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:16 schreef 99.999 het volgende:
Ik heb het liefst lekker gebakken dieren.
quote:
Ik moest lachen.quote:Gelukkig is het in Japan en is de dader dus automatisch getint, anders zou het niet in NWS thuishoren.
LV op zijn best.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:53 schreef Kaas- het volgende:
NWS / Japans meisje (15) ontsnapt na twee jaar aan haar kidnapper
[..]
Ik moest lachen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:53 schreef Kaas- het volgende:
NWS / Japans meisje (15) ontsnapt na twee jaar aan haar kidnapper
[..]
Ik moest lachen.
Vis.quote:
Ik heb zojuist ook even geholpen om een topic op gang te helpen waar niet in gepost werd:quote:
Relschopperquote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb zojuist ook even geholpen om een topic op gang te helpen waar niet in gepost werd:
NWS / Grens Hypotheek Garantie blijft uiteindelijk op 245.000 euro
Mijn burgerlijke plicht weer gedaan.
Jaquote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nu Leandra er helaas geen mod meer is, is het definitief verloren.
Kom op, dat kan beter!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 15:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik heb zojuist ook even geholpen om een topic op gang te helpen waar niet in gepost werd:
NWS / Grens Hypotheek Garantie blijft uiteindelijk op 245.000 euro
Mijn burgerlijke plicht weer gedaan.
Het valt niet mee om daar normaal te blijven.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:03 schreef robin007bond het volgende:
Als we allemaal normaal mee zouden posten is het misschien genoeg om de onderbuikers te balanceren.
Ik ga dat topic echt niet openen hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:12 schreef Kaas- het volgende:
NWS / Opnieuw rel door gruwelijke beelden Frans slachthuis
Dit is wel zo'n nadeel van vleeseter zijn, dat je er waarschijnlijk regelmatig onbewust aan meewerkt.
Boeiend.quote:Op dinsdag 29 maart 2016 16:12 schreef Kaas- het volgende:
NWS / Opnieuw rel door gruwelijke beelden Frans slachthuis
Dit is wel zo'n nadeel van vleeseter zijn, dat je er waarschijnlijk regelmatig onbewust aan meewerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |