abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161004927
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:33 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Het mag eens tijd worden dat er een tegengeluid komt. Ook verwacht ik een JA maar hoop ik natuurlijk een NEE. Indien er een NEE komt zal heel het Nederlandse volk kunnen aanschouwen wat een hypocriete bestuurders er wel niet rondlopen in Den Haag en Brussel. :D
Maar waarom miepen jullie wel over Oekraïne en niet over Moldavië of Georgië?
pi_161005034
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Apart hoor, ze werden immers gelijktijdig behandeld in de 1e Kamer.
https://www.eerstekamer.n(...)sociatieovereenkomst

Dus hoe zit dat dan?
Dat is een goede vraag, ik dacht dat die van de Oekraïne later werd behandeld, pas nadat de wet raadgevend referendum was aangenomen.
pi_161005104
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:39 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag, ik dacht dat die van de Oekraïne later werd behandeld, pas nadat de wet raadgevend referendum was aangenomen.
Het is natuurlijk vrij simpel. GS heeft er eentje uitgezocht waar Poetin net op dat moment druk bezig was zodat ze een groter effect konden behalen. Maar inhoudelijk gaat wat opgaat voor Oekraïne natuurlijk ook op voor Moldavië en Georgië waar ook Russische vazalstaten binnen de landsgrenzen zijn ontstaan na gewapende conflicten.
pi_161005231
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk vrij simpel. GS heeft er eentje uitgezocht waar Poetin net op dat moment druk bezig was zodat ze een groter effect konden behalen. Maar inhoudelijk gaat wat opgaat voor Oekraïne natuurlijk ook op voor Moldavië en Georgië waar ook Russische vazalstaten binnen de landsgrenzen zijn ontstaan na gewapende conflicten.
Moet iemand die een referendum aanvraagt dit niet voor elk wetsvoorstel apart doen? Dan is het inderdaad vrij logisch dat er voor de Oekraïne gekozen is, aangezien dat toen actueler was.
pi_161005344
JA-stemmers die denken dat het referendum een complot is van Poetin. :')
pi_161005432
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:34 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Toch is het wel hypocriet.

Aan de ene kant ben je voor onze gekozen regering qua associatie-verdrag. Maar aan ben je tegen een referendum, welke mogelijk gemaakt is door diezelfde gekozen regering.
Dat referendumvoorstel kwam volgens mij vanuit de kamer, niet vanuit de regering.

En ik zie nog altijd niet in hoe dat dat hypocriet zou moeten zijn.
pi_161005612
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:46 schreef CyberCow het volgende:

Klacht: VOOR stemmen word geprobeerd je op te dringen met onzinargumenten en gesubsidieerd met belastinggeld.
TEGENstem propaganda wordt ook van belastinggeld betaald. Het is gewoon verdeeld door de Kiesraad (geloof ik, of zo'n andere instantie) over voor, tegen, neutraal.

Kutklacht dus.
pi_161005639
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:45 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Moet iemand die een referendum aanvraagt dit niet voor elk wetsvoorstel apart doen? Dan is het inderdaad vrij logisch dat er voor de Oekraïne gekozen is, aangezien dat toen actueler was.
Klop het moet voor iedere wet apart. Maar tegen die andere verdragen is niet minder in te brengen dan tegen dit voorstel.
pi_161005983
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik heb je al uitgelegd dat dit die spotjes niet van de overheid afkomstig zijn :')

Heb zelfs een bron gegeven.
Ja daar was het ook wel mee eens maar waarom komen dan wel op die bijeenkomst politici opdraven. http://www.stemvoor.nl/Maidam/
pi_161006450
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:10 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Ja daar was het ook wel mee eens maar waarom komen dan wel op die bijeenkomst politici opdraven. http://www.stemvoor.nl/Maidam/
Omdat politici wel een mening mogen hebben. Die zijn bij voor en tegen bijeenkomsten te vinden.
pi_161006479
Laat Oekraïne lekker ingenomen worden door Rusland. Zijn we ook meteen van Oekraïne af.
  maandag 28 maart 2016 @ 21:24:43 #212
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_161008557
Waarom zou ik VOOR stemmen op een achterlijk land die mijn oom in de MH-17 heeft neergeschoten :r
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 28 maart 2016 @ 21:36:32 #213
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161009107
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:24 schreef corehype het volgende:
Waarom zou ik VOOR stemmen op een achterlijk land die mijn oom in de MH-17 heeft neergeschoten :r
Omdat de Russen dat vliegtuig hebben neergeschoten en je die met een tegen-stem beloont.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  maandag 28 maart 2016 @ 22:20:02 #214
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_161011173
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:36 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat de Russen dat vliegtuig hebben neergeschoten en je die met een tegen-stem beloont.
Waarom voert Nederland dan geen oorlog tegen Rusland?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2016 @ 03:19:41 #215
88815 The_Emotion
98.3
pi_161016317
Toch nog even nagedacht, want ik had de neiging om NEE te stemmen.
Denk toch dat ik het maar passeer.
Waarom? om een dikke vinger naar europa uit te steken ten koste van een volk die niets in te brengen heeft, maar wel tussen 2 vuren ligt, het is goedkoop scoren in naam der Democratie over de rug van het Oekrainse volk en dat voelt vies.
En daarnaast, gebruikt ome Putin elk Nee-biljet als fapdoekje.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_161025828
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar waarom miepen jullie wel over Oekraïne en niet over Moldavië of Georgië?
Omdat daar het referendum niet over gaat. Anders had ik daar ook wel over lopen piepen.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:51:59 #217
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161025967
quote:
15s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:20 schreef corehype het volgende:

[..]

Waarom voert Nederland dan geen oorlog tegen Rusland?
Omdat ze kernwapens hebben.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161053536
Oekraïne (exclusief Oost-Oekraïne want dat is Rusland) kan beter gewoon neutraal blijven, dat is voor zowel de EU, Oekraïne als Rusland beter, de enige die er baat bij heeft om Oekraïne in directe zin bij de EU te betrekken is de USA (bijnaam NAVO).
De meest geschikte plaats voor dit verdrag is de prullenbak.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_161053784
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:47 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Omdat daar het referendum niet over gaat. Anders had ik daar ook wel over lopen piepen.
Maar waarom miepen jullie dan niet om een referendum daarover? Wat maakt die verdragen zo anders?
pi_161053857
Zeg schat, er zijn genoeg TEGEN partijen die van belanstinggeld campagne voeren. Beter nog, het hele TEGEN kamp zorgt dat er überhaupt miljoenen worden uitgegeven voor een referendum waar de overheid toch niks mee doet als het haar niet zint.
Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts.<br />-Charles Dickens
pi_161054161
Nog zoiets, het verdrag met Oekraïne is alleen om handel makkelijker te maken. Zulke verdragen heeft de EU ook al met Israël en Palestina, zoals we weten twee stabiele, onafhankelijke en vreedzame landen.
Have a heart that never hardens, and a temper that never tires, and a touch that never hurts.<br />-Charles Dickens
pi_161054328
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar waarom miepen jullie dan niet om een referendum daarover? Wat maakt die verdragen zo anders?
Deze discussie ging niet over wel of geen referendum maar dat er belastinggeld word uitgegeven aan het overhalen om ja te stemmen.

Van mij mag er best een Europees referendum bij iedere toelating. Zal dan ook altijd blijven stemmen maar helaas dat gaat hem niet worden.
pi_161054361
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:40 schreef LegendLegolas het volgende:
Nog zoiets, het verdrag met Oekraïne is alleen om handel makkelijker te maken. Zulke verdragen heeft de EU ook al met Israël en Palestina, zoals we weten twee stabiele, onafhankelijke en vreedzame landen.
Denk je serieus dat het alleen daar maar over gaat. Waarom word dan ook gesproken over de mensenrechten die verbeterd gaan worden in Oekraine? Dat zijn toch geen dingen die met een vrije handel gerealiseerd worden.
pi_161054639
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:47 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Denk je serieus dat het alleen daar maar over gaat. Waarom word dan ook gesproken over de mensenrechten die verbeterd gaan worden in Oekraine? Dat zijn toch geen dingen die met een vrije handel gerealiseerd worden.
Door dit verdrag gaan de verschillende politiemachten meer samenwerken, waardoor georganiseerde misdaad kan worden ontwricht en bestreden. Dan hebben we het dus ook over mensenhandel. Bovendien wordt Oekraïne door dit verdrag economisch stabieler, waardoor het meer kan uitgeven aan het verbeteren van mensenrechten. Niet om het goed te praten, maar zelfs in een vreedzaam land als Nederland worden mensenrechten geschonden, denk aan bejaarden die een dag lang in een vieze luier zitten door te weinig of ongeïnteresseerd personeel.

Ps. Heb jij ooit een land in oorlog gezien waarin géén rechten werden geschonden?
pi_161054967
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:58 schreef LegendLegolas het volgende:

[..]

Door dit verdrag gaan de verschillende politiemachten meer samenwerken, waardoor georganiseerde misdaad kan worden ontwricht en bestreden. Dan hebben we het dus ook over mensenhandel. Bovendien wordt Oekraïne door dit verdrag economisch stabieler, waardoor het meer kan uitgeven aan het verbeteren van mensenrechten. Niet om het goed te praten, maar zelfs in een vreedzaam land als Nederland worden mensenrechten geschonden, denk aan bejaarden die een dag lang in een vieze luier zitten door te weinig of ongeïnteresseerd personeel.

Ps. Heb jij ooit een land in oorlog gezien waarin géén rechten werden geschonden?
Geen enkel land heeft alles voor elkaar wat mensenrechten betreft. Het is ook wel een relatief begrip. De IS heeft een andere definitie van mensenrechten dan jij en ik (hoop ik). Oekraïne kan er stabieler door worden dat is zeker een feit. Mocht ik in Oekraïne hebben gewoond dan had ik zeker JA gestemd. het opent wel deuren waardoor dat de misdadigers ook makkelijker hierheen kunnen komen met alle gevolgen van dien. Als je gaat vergelijken met auto-inbraken dat gebeurd veel meer nu er een zooi Roemenen en Bulgaren zijn.
pi_161055189
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:46 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Deze discussie ging niet over wel of geen referendum maar dat er belastinggeld word uitgegeven aan het overhalen om ja te stemmen.

Oh, die discussie was toch al klaar? Er gaat vooral belastinggeld naar neutrale voorlichting en daarnaast waren er gelijke potten voor "Voor" en "Tegen".
pi_161055982
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:12 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Geen enkel land heeft alles voor elkaar wat mensenrechten betreft. Het is ook wel een relatief begrip. De IS heeft een andere definitie van mensenrechten dan jij en ik (hoop ik). Oekraïne kan er stabieler door worden dat is zeker een feit. Mocht ik in Oekraïne hebben gewoond dan had ik zeker JA gestemd. het opent wel deuren waardoor dat de misdadigers ook makkelijker hierheen kunnen komen met alle gevolgen van dien. Als je gaat vergelijken met auto-inbraken dat gebeurd veel meer nu er een zooi Roemenen en Bulgaren zijn.
Wat betreft misdadigers, daarvoor gaan de politiemachten juist samenwerken, nu kan dat nog heel moeilijk en is het juist makkelijk voor misdadigers om de grens over te steken met kwade bedoelingen.
Wat betreft Roemenen en Bulgaren, heb gehoord dat de straffen daar veel hoger zijn dan hier, zelfs auto-inbrekers zien dan wel dat er hier én meer te halen valt, én de straffen laag zijn. Als ik jouw scooter steel moet ik een paar uur afval prikken en zul je die scooter alleen terugvinden als er genoeg verdenking is dat ie daadwerkelijk in mijn schuur staat. Hoef ik geeneens een nieuwe te kopen voor je :)
pi_161058750
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 19:45 schreef LegendLegolas het volgende:

[..]

Wat betreft misdadigers, daarvoor gaan de politiemachten juist samenwerken, nu kan dat nog heel moeilijk en is het juist makkelijk voor misdadigers om de grens over te steken met kwade bedoelingen.
Wat betreft Roemenen en Bulgaren, heb gehoord dat de straffen daar veel hoger zijn dan hier, zelfs auto-inbrekers zien dan wel dat er hier én meer te halen valt, én de straffen laag zijn. Als ik jouw scooter steel moet ik een paar uur afval prikken en zul je die scooter alleen terugvinden als er genoeg verdenking is dat ie daadwerkelijk in mijn schuur staat. Hoef ik geeneens een nieuwe te kopen voor je :)
Wat heeft het voor de normale man voor een voordelen gebracht om alles open te gooien en er een grote uni van te maken met arme landen. Nederlands geld ook in een land pompen wat van ellende uit elkaar valt.
pi_161058857
Ik stem tegen
pi_161066512
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:11 schreef Zolder het volgende:
Rot lekker op naar Geenstijl dan kan je daar lekker verontwaardigd gaan doen over alles wat tegen jouw ideeën in gaat.
Blaaskaak :')
  donderdag 31 maart 2016 @ 08:43:13 #231
430068 KarigeKarel
Karig & Gierig
pi_161067194
Ik stem voor (geen grap).
Gierig & Karig | Eventuele adviezen in mijn posts en/of bijlagen mogen enkel op eigen risico worden opgevolgd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')