abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161003303
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:28 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het is duidelijk. Je hebt geen reden. Doei ga lekker meer lastige vragen ontwijken samen met die Russofoob. :W
Erg flauw weer. Waarom weiger jij stelselmatig ook maar iets te onderbouwen? Is dat puur vanwege een kennisachterstand of is dat omdat je weet dat je het niet kan onderbouwen?
pi_161003318
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:28 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het is duidelijk. Je hebt geen reden. Doei ga lekker meer lastige vragen ontwijken samen met die Russofoob. :W
Ik heb wel degelijk redenen, waarvan ik er een aantal ook al in dit topic genoemd heb zelfs, maar ik leg liever bloot dat jij hier wederom wegloopt voor het verdedigen van je eigen stelling.
pi_161003607
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Wat een achterlijke implicatie weer.

Eenieder weet dat referenda een stuk minder efficiënt zijn dan stemmingen door gekozen volksvertegenwoordigers en dat de deelnemers aan referenda ook nog eens slechter zijn ingelicht.

Die 'mening van het volk' geeft men om de 4 jaar al, bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer.

Daarnaast is dit een verdrag dat nogal veel aspecten omvat, dus een simpele 'tegen' zegt vrij weinig.
Dat is toch wel zo'n dooddoener. Ben jij het met de volle 100% eens met het verkiezingsprogramma van de partij waar jij op gestemd hebt? Ben jij het met de volle 100% eens met de consolidaties die jouw partij heeft gedaan om maar mee te mogen regeren, mocht je op een regeringspartij gestemd hebben?

De Wet raadgevend referendum is opgelegd door diezelfde gekozen volksvertegenwoordiging. Is het dan niet een beetje hypocriet om te stellen dat je tegen referenda bent, omdat we al ééns in de vier jaar onze mening mogen geven?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 18:42:25 ]
pi_161003870
Überhaupt gaan stemmen voor een maatregel waarvan maar een enkeling snapt wat de implicaties zijn. :')
pi_161003972
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:52 schreef hoink581 het volgende:
Überhaupt gaan stemmen voor een maatregel waarvan maar een enkeling snapt wat de implicaties zijn. :')
Voor de goedkeuring van een verdrag stemmen dat velen niet kunnen lezen. ;(
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_161004133
Sorry dat in mijn eigen topic ik zo weinig heb gereageerd maar er zijn schijnbaar een hoop onduidelijkheden en waarheden had misschien daar de subsidiepot maar eens voor gebruikt te kunnen worden. En niet het gaan voorliegen van de bevolking. En te gaan opdringen van VOOR te stemmen. Dat particulieren dit doen prima maar een volksvertegenwoordiging behoord daar niet in mee te gaan.
pi_161004230
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:32 schreef Reversum het volgende:
TS heeft de feiten niet op een rijtje :')

Oekraïne wordt geen lid van de EU he
Hoe lang ga je dat nog volhouden?
pi_161004310
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:09 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Hij gelooft zeker ook dat de Europese grondwet toen daadwerkelijk niet door is gegaan omdat ertegen gestemd was.
pi_161004354
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:12 schreef CyberCow het volgende:

[..]

Hij gelooft zeker ook dat de Europese grondwet toen daadwerkelijk niet door is gegaan omdat ertegen gestemd was.
De federalisatie van Europa door de E.U. is een feit. Het gaat alleen op een wel erg sluwe en geniepige manier. :r
pi_161004522
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:52 schreef hoink581 het volgende:
Het grootste deel zal het vooral doen om Wilders en Poetin te steunen.
pi_161004538
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:21 schreef 99.999 het volgende:
Het grootste deel zal het vooral doen om Wilders en Poetin te steunen.
Fantastisch hoor, referenda. :')
pi_161004556
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:09 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk nog decennia lang prima vol te houden. Zelfs Turkije en Marokko staan op dit moment dichter bij een lidmaatschap :')
pi_161004578
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:21 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Inderdaad :'). Ik ga voor het eerst sinds ik mag stemmen geen gebruik maken van mijn stemrecht. terwijl ik normaal gesproken zelfs voor het waterschap op kom dagen :')
pi_161004612
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:41 schreef JochemSjakie het volgende:
Dat is toch wel zo'n dooddoener. Ben jij het met de volle 100% eens met het verkiezingsprogramma van de partij waar jij op gestemd hebt? Ben jij het met de volle 100% eens met de consolidaties die jouw partij heeft gedaan om maar mee te mogen regeren, mocht je op een regeringspartij gestemd hebben?
Ik heb niet gestemd, maar als ik dat wel gedaan zou hebben zou het antwoord daarop logischerwijs een 'nee' zijn.
quote:
De Wet raadgevend referendum is opgelegd door diezelfde gekozen volksvertegenwoordiging.
Dus?
quote:
Is het dan niet een beetje hypocriet om te stellen dat je tegen referenda bent, omdat we al ééns in de vier jaar onze mening mogen geven?
Nee, geenszins.
pi_161004620
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:21 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Democratie inderdaad. :') :r
pi_161004635
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:04 schreef CyberCow het volgende:
Sorry dat in mijn eigen topic ik zo weinig heb gereageerd maar er zijn schijnbaar een hoop onduidelijkheden en waarheden had misschien daar de subsidiepot maar eens voor gebruikt te kunnen worden. En niet het gaan voorliegen van de bevolking. En te gaan opdringen van VOOR te stemmen. Dat particulieren dit doen prima maar een volksvertegenwoordiging behoord daar niet in mee te gaan.
Ik heb je al uitgelegd dat dit die spotjes niet van de overheid afkomstig zijn :')

Heb zelfs een bron gegeven.
pi_161004676
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:24 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Nee, democratie is geweldig. Maar de meerwaarde van dit soort referenda zie ik niet zo. En waarom hebben jullie niet heel boos een referendum geëist over het associatieverdrag met Georgië? Of begin je pas te miepen als de PVV of GS je dat voorkauwt?
pi_161004706
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:22 schreef 99.999 het volgende:
Inderdaad :'). Ik ga voor het eerst sinds ik mag stemmen geen gebruik maken van mijn stemrecht. terwijl ik normaal gesproken zelfs voor het waterschap op kom dagen :')
In plaats van dat het over een binnenlandse maatregel gaat waar daadwerkelijk een "voor" of "tegen" op in te brengen is, wordt er een onderwerp ter discussie gesteld waar je juist volksvertegenwoordigers voor kiest.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:24 schreef wenfer2 het volgende:
Directe democratie is ook onwenselijk.
pi_161004708
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:04 schreef CyberCow het volgende:
Zucht... Er was de mogelijkheid om subsidie aan te vragen voor zowel het pro als contrakamp en ook voor neutrale campagnes. Zo zie je nu ook veel filmpjes van de Partij van de Dieren tegen het verdrag. Eveneens uit belastingcenten betaald.
pi_161004794
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:27 schreef hoink581 het volgende:
Directe democratie is ook onwenselijk.
Op sommige vlakken wel handig zoals op gemeentelijk niveau. Oh en dat D66-standpunt van de gekozen burgemeester ben ik trouwens ook een voorstander van. Dat mag wat mij betreft gewoon via de smartphone. ^O^
pi_161004820
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]
En waarom hebben jullie niet heel boos een referendum geëist over het associatieverdrag met Georgië?
Omdat dat toen nog niet kon.
pi_161004881
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, democratie is geweldig. Maar de meerwaarde van dit soort referenda zie ik niet zo. En waarom hebben jullie niet heel boos een referendum geëist over het associatieverdrag met Georgië? Of begin je pas te miepen als de PVV of GS je dat voorkauwt?
Het mag eens tijd worden dat er een tegengeluid komt. Ook verwacht ik een JA maar hoop ik natuurlijk een NEE. Indien er een NEE komt zal heel het Nederlandse volk kunnen aanschouwen wat een hypocriete bestuurders er wel niet rondlopen in Den Haag en Brussel. :D
pi_161004884
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:30 schreef wenfer2 het volgende:
Op sommige vlakken wel handig zoals op gemeentelijk niveau. Oh en dat D66-standpunt van de gekozen burgemeester ben ik trouwens ook een voorstander van. Dat mag wat mij betreft gewoon via de smartphone. ^O^
Prima wenfer. Top man.
pi_161004907
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:31 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Omdat dat toen nog niet kon.
Apart hoor, ze werden immers gelijktijdig behandeld in de 1e Kamer.
https://www.eerstekamer.n(...)sociatieovereenkomst

Dus hoe zit dat dan?
pi_161004910
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik heb niet gestemd, maar als ik dat wel gedaan zou hebben zou het antwoord daarop logischerwijs een 'nee' zijn.

[..]

Dus?

[..]

Nee, geenszins.
Toch is het wel hypocriet.

Aan de ene kant ben je voor onze gekozen regering qua associatie-verdrag. Maar aan ben je tegen een referendum, welke mogelijk gemaakt is door diezelfde gekozen regering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')